PANAS BERAPI! NURUL IZZAH PATUT TUTUP MULUT KALAU TAK FAHAM PASAL ISLAM!

SAYA mengerti bahawa “anak papa”, Nurul Izzah Anwar sedang berada di dalam keadaan tertekan sekarang ekoran keceluparannya yang mahukan kebebasan golongan berusia 18 tahun ke atas untuk memilih agama yang disukai tanpa halangan.

Saya juga mengerti tentang “papa”nya, Anwar Ibrahim yang berkecil hati dan kecewa apabila anak sulungnya itu dikecam hebat kerana memperjuangkan kehendaknya, termasuk menyokong LGBT di sebuah forum baru-baru ini.

Bukan saja para pemimpin UMNO yang menyerang Nurul Izzah, malah Dewan Pemuda PAS juga berang terhadap kenyataan Ahli Parlimen Lembah Pantai itu.

Siapalah yang tidak tertekan jika berada di dalam keadaan begitu, namun “terlajak perahu mungkin boleh diundur, terlajak berkata-kata maka bersedialah menerima kesannya”, apatah lagi kata-kata itu dari seorang pemimpin politik.

Dari ucapan Nurul Izzah itu, jelaslah menunjukkan bahawa kefahaman anak sulung Anwar itu mengenai kalamullah adalah sangat cetek sekali.

Memang benar “tiada paksaan untuk menganut agama Islam” sebagaimana yang difirman Allah SWT, namun Nurul Izzah tidak boleh menafikan keIslaman yang diwarisi melalui kedua ibu bapa sebagaimana yang berlaku di Malaysia dan umat Islam lain di dunia ini.

Misalnya, puteri Rasulullah SAW iaitu Sayyidatina Fatimah Az-Zahra dilahirkan oleh Ummul Mukminin, Khadijah binti Khuwailid dan berbapakan Muhammad bin Abdullah yang beragama Islam.

Jadi, mampukah dengan hujah dan fahaman yang pelopori Anwar dan Nurul Izzah itu menafikan keIslaman Sayyidatina Fatimah Az-Zahra dan beliau berhak memilih untuk memeluk agama lain pada usia 18 tahun?

Read more...

33 Responses to "PANAS BERAPI! NURUL IZZAH PATUT TUTUP MULUT KALAU TAK FAHAM PASAL ISLAM!"

  1. Dia tutup mulut pun sama jugak sebab paham Islam dia lain. Masalah dia ni sebenarnya pada akidah.
    Kalau tak cakap pun, dia boleh salurkan fahaman liberal dan pluralismenya melalui perbuatan. Orang macam ni bahaya.

    ReplyDelete
  2. Tengok pada pakaian ok jer menutup aurat tapi dalaman sudah jauh melencong dengan ajaran islam kerana menyokong orang melayu murtad..mcm ini ker perempuan melayu islam alamak hancurlah negara..perangai anak dengan bapa sama kerana menyokong LGBT..

    ReplyDelete
  3. SETUJU..............lagi banyak dia cita hal agama Islam yg dia pun....lagi berat LAKNAT Allah turun kan pada dia kerabat dan keluarga nye nanti...berpolitik semasa aje lah

    ReplyDelete
  4. ni semua salah umngok yg tak memperjuangkan islam. Akhirnya rakyat kurang faham tentang Islam. Kesian Nurul, akibat dasar umngok dia tak begitu faham tentang Islam, & apabila dia tersilap, kena hentam pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muahaaaaaa jahat sungguh umngok ye. Kalau bukan umngok pasti Nurulizzahngok tak cakap orang Islam patut diberi kebebasan pilih apa saja agama atau dalam bahasa biasa MURTAD. Muahaaaaa ngok ngok PASngok....

      Delete
    2. tu bukan salah umno, tu salah Papa dgn Mama la sebab tak didik anak pasal islam..

      Delete
    3. Anon 2:57PM
      hah! ngaku pun itu salah umngok

      Delete
    4. Beginilah cara orng yg otak letak di ponggong bercakap. Dia amat malas berfikir jadi jln yg mudah salahkan UMNO. Bodohnya kau ni anon!!!!!!!!!

      Delete
    5. Agak lucu pandangan tuan. Analoginya mudah, adakah bila anak kita tidak mengenal huruf jawi itu salah UMNO sedangkan terlalu banyak TADIKA dan TABIKA yang berbayar malah yang percuma tersedia. Dan jika tersalah dlm mengeluarkan kenyataan, adakah dgn mudahnya meletakkan kesalahan kpd UMNO sedangkan ramai ulama islam yg pro pembangkang dan pro kerajaan yg boleh dirujuk dahulu sblum mengeluarkan kenyataan yg mana kita bukan ahlinya?

      Delete
  5. Bangsat betol la cai fuckatan nih..semua nak salah umno..kucing ko kena sundal ngan anjing pn nak salahkan umno ke bangsat..hahaah

    ReplyDelete
    Replies
    1. itupun salah umngok ler, takder larangan anjing rogol kucing. memang umngok pembawa masalah.

      Delete
  6. Al juburi pon tak berapa cerdik...Cuba dia buat kenyataan media yg mengecam ketelanjuran anak dia dan memohon maaf kepada seluruh umat islam..sure org akan terpengaruh dengan keihklasan budi pekerti mulia yg ditunjukkan...apa salahnya membunuh karier politik anak sendiri kalau di bandingkan Putrajaya yg sgt di idam2kan...Ini dia pulak yg beriya2 membetulkan anak dia yg dia sendiri didik jd tak betul...lagi la nmpak kantoi...apa kata u lantik i jadi pengarah strategi?...hehehe...tp dengan syarat jgn cucuk i dari belakangggg...awww..

    ReplyDelete
  7. lantak dia le dia nak bersuara, itu hak dia.
    tapi silap la dia,
    bila dia bersuara,
    orang tahu dia tak paham agama.
    orang tahu jugak dia sokong gerak murtad.

    ReplyDelete
  8. Saya rasa kesian dgn penyokong2 Fuckaton haramjadah, kerana bengap nak mampos, tetapi berlagak samseng, selalu saja mengikut anak tekak dan semua kepunyaan mak bapak mereka yg punya. Kalau lah anak2 pompuan spesis2 dewasa dan mereka berkecimpung dalam kancah menjuboh, liwat dan berzina dgn jantan negro dan bangla, dgn mereka sebgai orang tua terlihat dalam video apa agaknya mereka akan lakukan, sedangkan anak pompuan yg kena juboh bole lawan hujah dgn berkata, menjuboh bukan ditempat awam dan semubunyi2 kira orite, terbeliak mata penyokong2 bengap Fuckaton pada waktu itu.
    Andaikata anak2 penyokong2 PGayr dan PAS, termasuk anak Nurul mulut bacin, yg sudah dewasa dan berhajat menukar agama mengikut teman pasangan mereka yg beragama Buddha atau Kristian apa agaknya Nurul dan penyokong2 Fuckaton nak buat, anak mereka akan berhujah balik, tidak ada paksaan dalam agama, dan bebas itu memilih cara hidup masing, tak ke terbelaik mata penyokong2 bengap nak mampos. Ingat dan sedarlah pencacai2 najis BABI, yg bengap nak mampos, PAS dan PGayr adalah penyokong kuat LBGT, iaitu perkahwinan sejenis, lelaki sama lelaki, jantan menjuboh jantan, pedang lawan pedang, betina kawin betina, puki main puki, hidup gaya bebas, liwat, berzina, menjuboh, menukar agama, semua bebas dan hak2 memilih gaya hidup tanpa apa2 tindakan. Spesis2 yg Nabi tidak mengaku umat, anda menyokong dan bersetongkol mendapat saham LBGT, mempromosi gaya hidup bebas, menjuboh dan mempuki, ingatalah azab Allah sungguh perit dan dahshat, selagi tidak bertaubat selagi itu saham anda naik. Yg sedar, insaf dan bertaubat, bermufarakah demi agama, bngsa dan agama.

    ReplyDelete
  9. kepada penokong PAShit jgn nak berlagak sedarkan diri skit Wakil-wakil rakyat dan ahli perlimen PAShit tu semua dah jadi ANJING DAPig !!! bila karp[al singh ckp tettang HUDUD knp penyokong dah buat tunjuk perasaan bila siong lek ckp tak sokong HUDUD ala PAshit woww marag sakan!!! sedarlah diri DAPig parti yg menentang melayu buta ke lagi tak nampak???? kesiannnn kerana nak masuk syurga PAShit ikutt je lah mcm lembu kena cucuk hidung!!!

    ReplyDelete
  10. Nurul izzah ni dah sesat gila. Nurul sokong murtad dan lgbt. Tapi nak heran apadah bapak dia pun raja segala pembohong kan?

    ReplyDelete
  11. Agama yang baik tidak takut tiada penganut kerana agama ini mengalak persahabatan, harmoni, tolong-menolong, tidak paksaan dll. Agama yang tak baik ada paksaan, mengalak pergaduhan, kebencian, pembunuhan, berkaitan politik dll. Jadi untuk dunia ini lebih aman harus kita pilih mana ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.... agama islam mengajar kebaikan, tujuan kita beragama adalah untuk mengenal Tuhan. Tapi akhir2 ini manusia lah yg membuat seolah olah agama tidak betul apabila muncul manusia2 munafik yg mengaku dirinya ulamak, anugerah tuhan, imam mahdi, nabi akhir zaman dll. Mereka mengunakan agama untok kepentingan mereka sendiri untuk mencari publisiti supaya mereka mendapat penyokong. Semua yg mereka buat dan anjurkan bukan kerana Allah SWT akan tetapi demi untuk mempromosikan diri supaya dirinya di-agong2kan dan di-puji. Hakikatnya hanya Allah SWT yg Maha Berhak di-Puji. Manusia2 terkutuk ini sudah lupa bahawa "Alhamdulillah Rabbul alamin" yg bermaksud "Segala pujian hanya bagi Allah Tuhan Semesta Alam".....Manusia2 terkutuk inilah yg membuat umat berasa tidak tenang. Kononnya kalau berdakwah mereka mengikut quraan dan hadis tetapi perbuatan mereka sendiri tidak mengikut quraan dan hadis. Sembang jer lebih tapi habuk pun tarak. Mereka berperasaan mereka paling dekat dengan tuhan tapi HAKIKATnya mereka2 ini lah yg paling di-murkai dan di-laknat oleh Allah SWT, mereka2 inilah yg membuat agama menjadi keruh sedangkan asal agama islam itu suci dan bersih lagi jernih.

      Delete
    2. Agama yg baik juga mempunyai peraturan dan undang-undang utk diikuti dan dipatuhi. Jika kita tidak mahu mengikat diri kita dgn peraturan dan undang-undang dlm apa jua agama yg kita anuti, maka sudah tentu tiada satu agama pun yg sesuai utk diri kita.

      Delete
  12. kita titik cukop cukop pakatan rakyat dalam pru 13 nanti , dengar ceramah pakatan rakyat boleh tetapi nak pakai jangan .

    ReplyDelete
  13. kasihan dal la cetek agama ada hati nak memperjuangkan benda yang langsung tiada ilmu...
    means kecik-kecik dulu bapanya si anuar juburi sibuk dengan skandal lelaki dan wanitanya...
    so kasihan anaknya nak sangat bercita jadi ustazah tak kesampaian..
    apabila nak cuba nasib ambik ko fatwa terus die tukar..
    akibatnya die dikutuk..
    semuanya as usually salah anuar

    ReplyDelete
  14. Die dh rosak beb sbb nk trik penggundi nye psl die sggp jual agama pergh islam aja mcm nie ke?

    ReplyDelete
  15. FORUM ini bertajuk: Negara Islam: Versi Mana, Tanggungjawab Siapa ? Di adakan di Gereja Gospel Tabernacle Subang. pada 3 Hari yg lalu.. Anjuran- OHMSI " Oriental Heart & Mind Study Institute" ... Aim: “Our goal is to create frameworks for dialogue and engagement where followers of Jesus Christ and members of society become relevant and significant in the public space of national life”.

    ia itu: matlamat utama OHSMi adalah untuk mengetengahkan peranan penganut Kristian dan mengembangkan pengaruh mereka dalam ruang lingkup masyarakat negara ini.

    ReplyDelete
  16. Itulah .. Jika sesuatu urusan (kemaslahatan umat) diserahkan kepada golongan bodohq sombong tunggulah saat kehancurannya..

    ReplyDelete
  17. well,dah bapak sendiri pun x ksah pasal agama.
    bapak sendiri balun depan belakang,sure akdah ank rosak.
    didikan agama x dapat secukupnye,pastu de hati nk jadi ustazah.
    boleh bawak keluar fatwa cam nik aziz,mmg sial la ank peliwat ni.
    agama pun sanggup dipermainkan demi nk undi rakyat,pe ke sialnye dia boleh sokong murtad.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  18. Jika Allah mencipta segala-gala kenapa Allah paksa Muslim mengikut banyak peraturan Islam ? Kenapa Allah tak hukum bukan Muslim tidak mengikut peraturan Islam ? Jelas sekali Allah lebih suka bukan Muslim daripada Muslim !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika sekolah telah mencipta segala-gala kemudahan, knp sekolah paksa muridnya ikut semua peraturan dan undang-undang? Knp sekolah membuang pelajar yg bermasalah supaya mereka bebas dr peraturan sekolah? Tetapi pelajar yg baik dibiarkan sekolah supaya pelajar ini terus dipaksa utk ikut peraturan sekolah? Jelas sekali sekolah lebih suka pelajar yg bermasalah daripada yg baik.

      Delete
  19. Anon 11.40.pm
    Dalam kubur dan di akhirat nanti barulah kita mendapat tahu siapa yang Allah kasihi..

    ReplyDelete
  20. Boleh masuk tak boleh keluar mana ada seronok ! Pilih baik-baik jangan masuk tak boleh keluar tetapi ada yang lahir sudah dipilih macam nana ?

    ReplyDelete
  21. Semua ni Cina lahanat punya pasal
    1. Melayu murtad - sebab Cina
    2. Melayu mati eksiden-sebab Cina langgar lampu merah
    3. Pusat Urut di Selangor macam cendawan - sebab Cina
    4. Harga barang naik-sebab Cina
    5.Harga rumah/hartanah naik-sebab Cina
    6. Melayu susah dapat kerja-sebab Cina
    7. Pendatang asing makin ramai-sebab Ajen Cina
    8. Pendatang haram makin ramai--sebab Cina
    9. melayu berpuak-puak--sebab Cina
    10. Bahasa Melayu rosak--sebab Cina
    11. PM tak reti cakap Melayu-sebab Cina
    12.PM pentingkan duit dari amaljariah-sebab Cina
    13.Melayu hisap dadah-sebab Cina
    14.DVD haram-sebab Cina
    15.Orang Melayu tak dapat berniaga di KLCC dan Alamanda-sebab Cina
    16.Orang Melayu makan rasuah-sebab Cina
    17.Polis dihina-sebab Cina
    18. Islam di hina-sebab Cina
    19. Ekonomi Melayu merudum-sebab Cina
    20. Jalan Jem-sebab Cina
    21. Ramai pelacur di Selangor-sebab Cina
    22. Di AMpang peniaga Melayu dan India di halau -sebab Cina
    23. Selangor makin kurang orang Melayu -sebab Cina
    24. Nurul Izzah makin kurang ajar-sebab Cina
    25. DSAI makin nyanyuk-sebab Cina


    23.

    Semua di atas tu semua betul kan?



    ReplyDelete
  22. Lepas ne penyokong pakatan ramai jadi murtad..

    ReplyDelete
  23. Nak tunjuk terror mentang mentang dia YB. Parah parah budak ini.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!