PANAS BERAPI! INI BUKTI TONY PUA SI AGEN SINGAPORK ATTACK SYED MOKHTAR DENGAN NIAT UNTUK MENJATUHKANNYA

Korang tengok cina cibai ni, dia hentam Syed Mokhtar ikut suka kepala mak bapak dia je, pukimak punya cibai ni cakap macam la Syed Mokhtar saja memonopoli perniagaan, kenapa csi cibai ni tak sebut pasal tycoon Cina yang 10 ten kaya tu? Sebab sebangsa dia...

Babi macam Tony Pua ni memang wajib diludah muka dia. Memang sah DAP memang nak membunuh Syed Mokhtar at all cost. Satu-satu dia sebut hanya Syed Mokhtar sahaja. Kenapa dia tak sebut pasal tepung? Siapa conquer tepung? Si pemakan babi ni dok kata dia makan nasi lemak?

Kaki makan Bak Kut Teh makan nasi lemak katanya dan hina peniaga Melayu yang banyak membantu umat Islam! Agen Singapore ni mesti dinyahkan dari bumi Malaysia, ada seorang rakan dia yang ada dalam UMNO, tak lama lagi akan aku dedahkan!

Elok la tu kalau ada melayu bebal yang meraikan si pemakan babi ni dan suka tengok orang sebangsa dan seagama jatuh tersungkur! Kebelakangan ini aku tengok mereka secara konsisten menghentam Tan Sri Syed Mokhtar! Wahai umat melayu Islam, korang nak duduk dan tengok saja ke?

123 Responses to "PANAS BERAPI! INI BUKTI TONY PUA SI AGEN SINGAPORK ATTACK SYED MOKHTAR DENGAN NIAT UNTUK MENJATUHKANNYA"

  1. Baguslah bila pakatan ambil alih. Kekayaan negara boleh dibahagikan kepada melayu lain bukan kepada syed mokhtar seorang sahaja. Tidak lagi melayu dianjingan seperti yang UMNO buat hanya memperkayakan kroni mereka. Aku dan keluarga serta rakan2 tetap menyokong pakatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila Pakatan ambil alih hancur semua. selangor baru perintah satu penggal , harta PKNS sudah mau jual. macam ini tadbir Negeri? PTUI!

      Delete
    2. fitnah UMNO tiada kesan kerana rakyat di zaman information technologi . Dengan zaman information age ini, kepupusan manusia beruk UMNo tidak dapat dielakkan.


      http://www.youtube.com/watch?v=5fCTNniw7e0&feature=g-all-u

      Delete
    3. Kekayaan Tan Sri Syed Mokhtar ni kalau dibandingkan dgn kekayaan 9 orang Cina yang kaya raya tu cuma 1.9% sahaja.. macam langit dgn bumi. Tony ni lupa bahawa dalam syarikat2 yang dia sebut tu banyak tokey2 cina2 yang ada saham..

      IPP tu pun sebahagian besar adalah kroni Nuar Brahim..

      Di Selangor kroni tegar telah dimonopoli oleh Cina.. apo nak di kato..

      Delete
    4. anon 8.18 ooii melayu baru kaya sorang hang dah dengki...yang bansa tony ptuii tu 9 kali ganda kaya hang tak mau persoalkan kan ke...ni la kalau kepala dah diset dari kecik benci dengki tgk org senang...hang tau ka apa sumbangan syed mokhtar kat negeri kedah....kalau tak tau dok diam la..

      Delete
    5. Bodoh punya Melayu apasal gula tak sebut sebab haram jadah cina yg jual dan ada melayu bangsat macam org Pakatan . Tak habis habis busuk hati .Islam taik kucing

      Delete
    6. Tony Pua niu memang celaka punya cina . Kita tengok setakat melayu melayu bangang sanggup hina Tan Sri Syed Mokhtar, boleh pahala buta saja Tan Sri,yg sedih Pas pun kata juga ,tiba2 Tan Sri kunjugi Nik Aziz terus TS baik. Pas pun tak guna juga asyik bersubahat dengan syaitan sebab tu tuhan tutup hati. TS orgnya merendah diri bukan macam Tok Guru tak sedar diri

      Delete
    7. Nama asal Tan pek Hua tukar jadi Tony Phua. Bangsa Cina memang byk darah Yahudi sebab cina singapore boleh kawan dgn Israel. Israel musuh Islam . Jadi cina singapore dgn cina malaysia sama saja satu keturunan dan aku berjanji tak kan layan cina di malaysia sebab cina tetap cina. Hanya politik kemaruk kuasa saja yg merosakan melayu dan islam yg didalangi melayu PKR dan Pas

      Delete
    8. HEI DUNGGU. KAU TAKNAK PULAK DUIT 9 EKOR CINA KAYA LAIN TU. KENAPA NAK DUIT TAN SRI SAJA. BUSUK BETUL HATI KAU. SEDIH TGK MELAYU BUSUK HATI NE.
      BANYAK MAKAN BENDA HARAM YG SITONI PUA BAGI KE.

      Delete
  2. bagus lah anon
    ni la antara melayu yang tak paham-paham permainan politik org cina. Kalau pakatan memerintah, ekonomi akan dikuasai terus oleh satu bangsa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sudah la menipu orang. Melayu bukan bodoh macan 2-3 kerat balaci UMNO. Mereka pun tahu perompak hak melayu sebenar adalah UMNO

      Delete
    2. tangan pembangkang bersih sangat ke? pergi mampuslah wey! setan1

      Delete
    3. selagi penyokong Pakatan berpaksikan Anwar Ibrahim dajjal sekor ni sampai bila pun tuhan tak izin. Anwar ni lah pelingkup negara ,soal kaya mak bapak kau org nak kaya senang juga ,cuma tak berpeluang inilah melayu semua hukum faham,cerdik tapi hati sesama islam cukup busuk.

      Delete
  3. Tony Pua ini memang anak babi singapore yang ingin sangat jatuhkan Malaysia. YB jenis nie memang tak pakai akal sungguh. sendih rakyat yang mengundi mereka. adui hai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia memang dah jatuh pun. Thanks to UMNO. Hutang kerajaan persekutuan sekarang 500bilion. Nak bayar pakai bulu pantat siapa? Nak tekan rakyat lagi dengan AES dan berbagai cengkaman maut? Semua kerana keborosan dan Kebodohan UMNO?Pakatan telah memberi contoh pentadbiran terbaik dengan selangor dari 400 juta reserve jadi 2 billion. Kita pun boleh fikirkan apa yang terbaik buat negara. Negara yang berwang atau yang muflis macamana UMNo buat ini. Dibawah UMNo rakyat dan negara akan muflis sementara segelintir pemimpin UMNO kaya raya. UMNOs extinction is coming

      Delete
    2. kalau dah ada duit 2 billion tu awat tak nak bantu rakyat miskin, tingkatkan sistem pembuangan sampah, beri air percuma kepada semua rakyat ini tidak, asyik nak tolong "dulang" aje, ada apa2 ke?

      - Hantu Siber -

      Delete
    3. anon 8.55....apa yang dok meroyan tu..huhu...

      Delete
    4. Mana tak sedih bang ada org islam macam org Pas boleh tepuk tangan bila haram jadah cina Ah Phua ni kata kat TSSM. Puak Pas ni semua tau Anwar ni siapa tapi pasal kuasa Pas jadi parti haprak. Pas hanya mampu mentadbir Putrajaya dgn UMNO bukan PKR atau Dap. Pas kena sedar diri yg Pas tak mampu sorang2 sebab org islam dlm Umno ada juta tak kan nak pinggirkan. Apakah dlm Umno tiada alim ulama langsung. Guna otak la Pas ooi. Ah Phua tu jiwa Yahudi, berasa macam kaum dia saja pandai, ramai dah melayu yg hebat2 akan muncul.

      Delete
  4. Semua komoditi yg disebut oleh YB Tony Pua ialah komoditi yg menerima subsidi dr kerajaan. Apa yg tidak disebut oleh YB Tony Pua ialah subsidi ini tidak diberi terus kpd rakyat tetapi kpd pengusaha utk mengurangkan kos pengeluarannya. Secara mudahnya katakan kos pengeluaran gula ialah RM2.00. Semasa gula dimonopoli oleh Tan Sri Robert Kuok subsidi yg diberikan ialah 50 sen. Bermaksud Tan Sri Robert Kuok hanya perlu menyediakan modal sebanyak RM1.50. Berbanding semasa Tan Sri Syed Mokhtar contohnya subsidi ini dikurangkan sebanyak 20 sen. Bermaksud subsidi yg diterima hanya 30 sen dan Tan Sri Syed Mokhtar perlu menyediakan modal sebanyak RM1.70. Fikirkan siapa yg perlu berkorban lebih? Tan Sri Robert Kuok yg hanya menyediakan modal sebanyak RM1.50 atau Tan Sri Syed Mokhtar yg perlu menyediakan modal sebanyak RM1.70? Bila Tan Sri Syed Mokhtar bersedia menerima subsidi yg hanya berjumlah 30 sen, maka beza 20 sen itu tentulha boleh digunakan kerajaan utk tujuan pembangunan atau lainnya. Konsep subsidi ini perlu kita ketahui supaya kita tidak terus-terusan memburukkan dan membiarkan org lain memburukkan org yg telah berkorban seperti Tan Sri Syed Mokhtar ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye sokong, tetapi melayu yang diperalatkan oleh DAP tak nampak. Hanya nak salahkan UMNO je. Anwar Ibrahim la yang psycho melayu tak berpelajaran utk percaya dakyah dia. Bawah kerajaan BN, ada ke orang mati kelaparan? tak pakai baju tapi cawat sebab takde duit? Jawapannya takde. Tetapi anwar telah psycho melayu tanpa pelajaran atau melayu yang rasa dia pandai sangat sampai merusuh (BERSIH) macam ada org mati kelaparan dan sebagainya di Malaysia. Org putih tengok pun gelak la.

      Delete
    2. anwar ibrahim adalah syaitan yg menyerupai manusia...pelingkup segala pelingkup

      Delete
    3. Selagi puak2 Pakatan mejadikan Anwar sebagai Ketua maka tuhan akan menutup hati mrk dr kebenaran. Mudah saja mengapa Tok Guru benci sangat dgn Umno berbanding dgn DAP dan PAP Singapore walhal org Umno bukan tak solat malam sentiasa mengAMINkan doa utk seluruh umat Islam bila solat. Sebab Tok Guru sentiasa mendengar bisikan Anwar dan saja2 percayakan Anwar sebab niat Tok Guru dan Anwar hanya PUTRAJAYA dan hapuskan Umno. Tuhan tak kan izinkan percayalah negara ini sentiasa dipelihara Allah,insyallah.

      Delete
    4. PE NAK ERAN DGN BISIKAN ANUAR,
      DGN SETAN PON POK NIK KATA BLEH JADIKAN KAWAN

      Delete
  5. ttg AES pulak, aku ni x nak ckp sombong la tapi dh dkt 15 thn aku pandu ulang alik KL - Penang mcm2 eksiden aku dh tgk dpn mata. ada kereta yg hon dan flash headlight nk memotong dlm hujan tetiba terbabas masuk longkang. ada yg pandu laju tgh mlm tapi tiba2 slow langgar pengmisah jln rupanya mengantuk. jenuh kami yg berhenti tlg hntr ke hospital. talipon plus, lori tarik yg sampai dulu. lori, bas, kereta berjenama mahal tok sah cerita lah kelajuan mrk. AES kerajaan buat nk selamatkn nyawa kau la ngok. klu hg pandu cermat tapi org lain pandu laju tak terkawal kenderaan mrk, nanti hg niaya aje terlibat. klu mampus tak apa la, klu cacat terbaring atas katil klu bini syg lg x apa la. klu buatnya dia cari kawin lain lopong sagu la lu bro. ingat2 la sikit.

    - Hantu Siber -

    ReplyDelete
    Replies
    1. AES ni hanya untuk buat duit. kalau tak nak kemalangan kerana kelajuan senang saja. Hanya benarkan kenderaan yang kapasiti enjin bawah had laju saja di jual. Kan senang. Tak leh plak nak hantam rod tax dan insuran mahal tak? Yang UMNO pikit duit saja.

      Delete
    2. Anon 9.51 am ni banyak minum air longkang tu otak dah jadi bodoh piang..... kereta mahal tak salah bai... yang salah bawak laju... itu pun malas nak pikir... kalau macam tu buat apa buat rumah mahal.. baju mahal kasut mahal jam mahal dan lain2 mahal... tak payah bbuat le.... buat biasa2 je..... sebab bai selera dan kemampuan tak sama...... tak salah bai... lu ada duit lu beli la.... tak kan nak buat semua sama je... aparahhh... ini la akibat banyak minum air jampi PR otak pun dah jadi macam longkang... nak selamat kan nyawa dan nak kurang kan kemalangan pun tak nak... tarak baca ka!!!!!

      Delete
    3. anon 12.46PM...i like!

      Delete
    4. Ala... anon 9:51 pm tu meroyan sbb dia kot yg slalu bwk laju kat atas jln?x nak hormat org lain yg bwk kenderaan lain.dr komen pun dah tau hati budi dia

      Delete
  6. kerajaan jenis apa lu ni? klu rakyat penyokong UMNO hg tak mau bantu. ajaran agama mana yg kau pegang ni? mcm ni nk jadi kerajaan sepenggal lagi? kau jadi kera lagi elok la ...

    - Hantu Siber -

    ReplyDelete
  7. Luahan hati - http://mamasita-mamamia.blogspot.com/2012/11/assalammualaikum-blogger-house-pk.html

    ReplyDelete
  8. Bukan susah nak dpt RM2billion..jual semua asset milik bumiputra..KEADILAN DALAM ISLAM BERMAKSUD MELETAKKAN SESUATU PADA TEMPATNYA/HAKNYA..MANA KEADILAN DALAM PR KALAU HAK BUMIPUTERA/ISLAM DINAFIKAN ATAS KONSEP SAMA-RATA...INSAF LA WEH

    ReplyDelete
  9. Klu mcm tu knp umno x gabung ngan pas? Buat betul2 negara islam. Aman semuanya...

    ReplyDelete
  10. klu mcm tu knp bn x gabung ngan pr? tak payah wat pilihanraya xyah gadoh2 aman semuanya...

    ReplyDelete
  11. Kalau bercakap pasai bisnes dan kakayaan. orang Melayu mengapa selalu dikaitkan dengan kroni.Adakah kekayaan yang dikecapi oleh orang Cina bukan sebab kroni juga . Mengapa sesetengah orang Melayu cukup risau sangat melihat sebangsa kaya tapi tidak kepada bangsa lain. Kalau nak kaya usaha bersungguh sungguh sebab bumi Malaysia niamat bertuah.Jangan lah kerana terpengaruh provakasi pembangkang kita gadaikan apa yang dikecapi sekarang.Jangan kerana mendengar detuman guruh di langit air dalam tangki kita kosongkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. babi cina ni dah lama buat kroni dan perkauman.... cuma melayu2 bangsat dalam PR yg tak nak sedar.... soalan 1.. adake kedai melayu dalam kampung cina berniaga tak kira apa la perniagaan dia... 2. ada ke melayu buka kedai hardware dan barang sama harga sama dgn kedai cina babi ni... 3. adake melayu jadi akuantan dlm syarikat cina... dll... buka mata ...pikir... bukan dok dengki je... dulu cina pakai keta honda jenama cina satu masa dulu... pastu drb hicom (syarikat melayu) beli honda ... cina boikot dalam diam je mereka semua tukar kepada kereta jenama Toyota... sekarang Melayu dah beli saham Toyota.... sekarang mereka sedang mangalih kepada jenama Nissan... lihat cina bangsat sedikit tak pernah nak sokong apa yang melayu punya.... cuma melayu bangsat dalam PR yang bodoh piang nak tolong bangsa pemakan babi ni...

      Delete
    2. malang ada melayu bangsat dalam PR...sbb ketua umum depa memang BANGSAT!

      Delete
    3. CINA2 NI MEMANG BANGSAT.. NAK MENJATUHKAN ORG MELAYU.. LG BANGSAT ORG MELAYU2 YG TAK SEDAR DIRI YG DOK MENYOKONG CINA NI

      Delete
    4. cina dimalaysia sudah kaya lagi biadap

      Delete
  12. Kalau lar ini tahap berfikir anon-anon yang menjiwai PKR terutama yang dilahirkan dari perut, Melayu, jangan lah kita takut apa akan jadi kepada bangsa Melayu dibumi yang tak sampai 30juta orang ni..Masa depan dijamin sebagai bangsa pencacai, pengemis, otak jumud dan akan terus berhasad dengki sesama sendiri..Keturunan ini tidak layak diamanatkan sebagai pemerintah sebuah negara sekalipun, hanya layak sebagai bangsa tonggangan, induk baka pada keturunan pemakan bah ku teh, Awang Hitam, Mat Salleh sesat dan Mat Lombok. Inilah tahap IQ keturunan ini. Apalah dapat diharapkan dari mereka..kerana mereka sudah jauh tersasar dari mencari kebenaran dan jiwa perjuangan sebenar nenek moyang.

    ReplyDelete
  13. Rakyat sudah tidak boleh ditipu dengan fitnah UMNO=APCO. Rakan karib UMNO, Dato Chua Soi Lek menjadi idola mereka!KahKah!Kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. CONTOH MELAYU BANGSAT YANG GILA MEROYAN

      Delete
    2. INI BKN BANGSAT LAGI.. TP LAHANAT SEMUA ADA

      Delete
    3. Ada lagi BARUA pembangang dok sebut pasai APCO lagi...apa BARUA ko xtau ke sbb mnghina APCO la , ANUwar trpaksa bergegas ke Amareka n negr2 barat mnyembah yahudi2 yg dia hina utk memohon maaf....

      ANUwar = penjilat Israel/ZIonist..

      Delete
  14. Ada rakan sy yg pro pembangkang memberi cadangan permit import gula itu perlu diberikan kpd lebih ramai pengusaha supaya berlaku persaingan dr segi penawaran harga rendah. Sy terfikir yg itu cadangan yg baik, tetapi sy juga terfikir yg gula itu adalah barang bersubsidi. Jika permit diberikan kpd lebih ramai pengusaha bererti kerajaan perlu juga bersedia memberikan subsidi kpd lebih byk pengusaha. Mungkin ini akan meningkatkan lebih kos dan menyukarkan urusan pengawalan nanti. Mungkin ini jawapan mengapa permit mengimport komoditi yg bersubsidi hanya diberi kpd pengusaha yg benar-benar berkemampuan. Sekadar pendapat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAK SEMUA MAMPU. MANA MELAYU TONGGONG YG DPT AKAN ALIBABAKAN PADA CINA. SEBABA TU BER IYA2 MARAH TS. DIA NAK BAGI KAT TONE PUA KOT.

      Delete
  15. tan sri mokhtar tu, duitnya byk habis kepada sedekah dan kebajikan rakyat...tgklah kompleks al-bukhary....cina-cina babi kat malaysia ni ape yg diorg buat kebajikan?

    ReplyDelete
  16. aku suka tony phua. Begitu fasih berbahasa melayu, menunjukkan dia berjiwa malaysia. Patriotik seperti ini harus mendapat tempat dlm pemerintahan yg akan datang. Semoga Allah melindungi insan mulia ini. Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...kesian kat hang...org macam ni hang kata insan mulia?..huhu...

      Delete
    2. BANGANG... INSAN MULIA PTUIIII

      Delete
    3. makhlok BANGANG mcm anon 12:49 PM 12:49 PM ini lah yg ralit berTAKBIR bila cina HARBI ini beri 'tazkirah'.....

      TAKE BEER TAKE BEER TAKE BEER

      Delete
  17. wei tony pua..hang takmau cerita pasai air kedah ka, SADA? dulu rumah aku ayaq sebulan tak lebih RM20..naik ja SADA ayaq rumah aku pernah cecah RM70..tak percaya mai survey bil ayaq rumah orang Kedah..

    ReplyDelete
  18. ada juga melayu top 10 jutawan Malaysia..kalau undi pakatan rakyat, top 10 semua cina..government bagi projek pada syed mokhtar, syed mokhtar bayar balik hasil projek kepada bangsanya dalam bentuk charity..kenapa cina ni takmau cerita pasal charity yang syed mokhtar buat pada bangsa melayu..

    ReplyDelete
  19. Apa lancau lagi si Tony Pua Dapig tak puas hati dengan Syed Mokhtar? Tak habis-habis komunis ni nak kacau melayu... Takkan melayu masih tak nampak bertapa rasisnya DAP? Mereka menyerang Syed Mokhtar kerana beliau merupakan Melayu Islam yang berjaya... DAP sial mana boleh tengok melayu hidup senang, Celaka haram ni nak melayu merempat baru dorang puas hati! Sedarlah wahai Melayu Islam! DAP hanya mahu Melayu merempat di Malaysia!

    ReplyDelete
  20. billionaire haprak mcm syed mokhtar ni cuma bernasib baik dibela oleh umngok. nak kata pandai bisnes tu, takder la sangat, buktinya menanggung hutang 34 billion.

    Syed mokhtar tak sedar, dia jadi jutawan atas belas ehsan umngok yg mau mewujudkan billionaire melayu. Maksudnya billionaire ciptaan sahaja & bukannya billionaire tulen spt billionaire2 lain kat msia.

    Beza antara billionaire ciptaan dgn billionaire tulen:

    Billionaire ciptaan = dinaikkan oleh umngok, walau otak tak lah sebegitu pintar. Maksudnya kekayaannya didapati hasil pertolongan kerajaan. Cth: Syed Mokhtar.

    Billionaire tulen = kekayaan didapati hasil dari kepintaran & kegigihan, tanpa bantuan kerajaan. Cth: Robert Kwok.

    Padah apabila menghasilkan billionaire ciptaan: berpotensi membangkrapkan negara. Cth: Hutang 34 billion Syed Mokhtar mungkin bakal dibayar oleh kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah anda pengampu yang hebat.Dah lama ke jadi barua Cina

      Delete
    2. woi... ko x baca sejarah syed mokhtar ke tulis macam pukimak nie??? ko ingat dia boleh naik mcm tu je ke tanpa ada usaha???? aetakat pengampu yg jilat puki cina tiap2 hari mcm ko ni boleh la...... tp ini syed mokhtar la wei.... dia berdiri hari nie pun sebab hasil usaha dia selama nie....

      Delete
    3. Bedah pandai kemut tak? Abg Man suka sangat kalau Bedah pandai kemut... Kalau bolehlah Bedah, lepas PRU13 ni kita nikah nak tak? -Abg Man, Ayahanda 3 Line Kubang Pasu-

      Delete
  21. Kerajaan memberi Syed Mokhtar projek kerana beliau berjaya mengendali semua syarikat tanpa ada syarikat yang rugi. Bagi tahu kat aku ada ke syarikat Syed Mokhtar yang rugi? Aku bangga dengan dia sebab beliau banyak menolong melayu yang dalam kesusahan. Apa salahnya kalau dia dapat projek tapi beliau berkongsi keuntungan dengan memberi kepada orang yang memerlukannya? Kenapa Tony Pua tak cakap pasal syed mokhtar menolong orang-orang susah? Wahai bangsaku, Sedarlah yang Cina memang nak membunuh Syed Mokhtar, Kerana mereka tak mahu Melayu hidup senang, Syed Mokhtar banyak tolong melayu, Itu yang mereka benci sungguh terhadap Syed Mokhtar.

    ReplyDelete
  22. SEDIH AKU TGK ORG MELAYU NI BODOH NAK MAMPUS ANWAR TU DAH SAIKOKAN KRG SEMUA DAN ASYIK BUAT FITNAG AJE PASAL UMNO, CE CITE SIKIT KAT AKU DI BAWAH JAJAHAN UMNO APA YG KITA TAK DAPAT SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA. SYUKURLAH KITA DUDUK DI MUKA BUMI YG AMAN DAN DAMAI INI TANPA BOM SANA SINI MCM NEGARA LAIN.

    ReplyDelete
  23. kenapa tony pua nak dengkl dgn syed mokhtar ni sedangkan ramai lagi ahli perniagaan cina yg lbh kaya raya dari syed mokhtar, sebab syed kan org melayu mana blh cina kafir tgk org melayu kita berjaya. lagi ada pulak melayu bodoh yg masih nak sokong pakatan haram ni hbs hancur negara tercinta aku bukti dah ada depan apa yg terjadi kat selangor cukup sudah cukup tidaklah aku kan sokong pakatan sial sampai bila2

    ReplyDelete
  24. biar apa kata org aku tetap sokong syed mokhtar sebab beliau seorang businessman yg cerdik dan bagus sekali. syed Mokhtar juga telah banyak membantu org melayu yg susah dan byk peluang kerja. cina kafir tak senang tgk org melayu kita berjaya sebenarnya sebab tu asyik melalak aje kata syed mokhtar ni monopoli semua busines. aku rasa byk lagi cina2 yg lbh kaya dari dia kot kenapa tak sebut langsung.

    ReplyDelete
  25. apalah tony pua ni dengki sgt dgn syed mokhtar, tak hbs2 komunis ni nak jatuhkan syed mokhtar, kalau hari ini org melayu tak sedar yg cina kafir sebenarnya dengki dgn kejayaan org melayu kita seperti syed mokhtar, aku tak tau nak kata apa lagilah.

    ReplyDelete
  26. sepatutnya org2 melayu kita patut bersatu dan sokong syed mokhtar ni kerana beliau adalah satu2nya org melayu yg sgt berjaya dlm businesnya dan beliau tak pernah lupa akan ajaran agamanya yg mana tdk pernah sekali pun riak atau kata dia kaya, mlah beliau lagi menolong org2 melayu kita bila dlm kesusahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. makluk2 dalam PR ni depa bukan kira apa..asalkan sapa sokong BN semua depa nak menjahanam...tapi kalau makluk sejahat setan atau setan sekalipun kalau sokong depa-PR..pasti depa puja hingga menjilat kaki...buduss punya olang melayu PR..dengki dan fitnah orang saja depa tau...

      Delete
  27. Jangan marah-marah kepada Cina yang tidak faham dasar pendatang.

    Cakap baik-baik kepada mereka seperti :

    Dulu nenak-moyang depa bawa kote dan burit ke Tanah Melayu. Jenis Cina yang tak sedar diri dan mahu mengongkek hasil bumi Tanah Melayu. Andaikata jika mereka dihantar kembali ke negara China, pasti dibunuh kesemua Cina dari Malaysia.

    Jenis bangsa Cina yang tidak sedar diri dan tidak pandai bersyukur kerana mempunyai Bangsa Melayu yang sanggup menerima pendatang Cina yang dihina dengan sehina-hinanya di bumi bertuah bernama China.

    Melayu yang baik-hati hendak dijadikan korban oleh segelintir Cina komunis yang tidak sedar diri.

    ReplyDelete
  28. Tony Pua is a fraud, a failed product who ran away from Singapore after his so-called IT company went bankrupt.

    He had lied in the 2008 GE. Look at his blog profile:

    “Before joining politics full-time in January 2007, I was the CEO and founder of a Malaysian IT company, publicly listed in Singapore. I divested all my shares in the company to be able to serve the community and take part in socio-political affairs of Malaysia.”

    From the profile, Tony Pua was ashamed to publish the name of the listed company by the name of Cyber Village Holding Ltd. He didn’t state that he was running a loss making company.

    Pua didn’t say that which company he had “divested” his share in Cyber Village. Cyber Village was quickly changed name in 2008 to Koyo International to mislead Malaysian and , of course, to avoid detection.

    Pua did not state that Cyber village was taken over by Brightsphere Sdn Bhd (co No: 804460). Brightsphere is a RM2 company. Shareholders are the ex-staff of Cyber Village (Sua Shii Huey and Shieh Yee Bing). Top it all, the company secretary is Pua’s wife, Yow Ting Fong.

    ReplyDelete
  29. Memang dasar UMNO=APCO yang mendewa-dewakan Dato Chua Soi Lek tetapi gerun akan seorang patriot negara YB Saudara Tony Pua. Beliau bersama-sama Saudara Rafizi merupakan wira harapan negara untuk alaf yang baru. Kalau nak harapkan UMNO, negara akan diper'lembu'kan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. pergh.... anon 4.30.. ko tulis ni mcm ko salah seorang kapiaq yg selalu makan babi dgn tony ptuihhh,,,,, haram jadah babi betullah klu ada melayu mcm ko ni.. klu ada depan mata aq nie, aq pujak2 telur ko tu sampai lenyek pastu bagi babi mkn.... sia2 mak bapak ko main utk lahirkan ko.. pastu ko mkn babi.......

      Delete
    2. Ambo like kakbedah

      Delete
    3. i like you kakbedah..hehe..hidup kakbedah!

      Delete
    4. Bedah pandai kemut tak? Abg Man suka sangat kalau Bedah pandai kemut... Kalau bolehlah Bedah, lepas PRU13 ni kita nikah nak tak? -Abg Man, Ayahanda 3 Line Kubang Pasu-

      Delete
  30. mesti lah kerajaan bg projek kat dia,dah dia mampu megendali projek2 dengan bagus.
    mana cina kafir harbi x hentam syed,melayu sendiri perangai macam anjing sial.
    jilat lendir cina2 kafir harbi,org yg seagama dan sebangsa ditindas.
    cina mst lah x suka org islam maju,mereka mmg bangsa yg racist.
    mereka akn cuba sedaya upaya utk menjatuhkan syed,mereka sakit hati dengan syed.
    yg melayu berperangai macam anjing2 ni asik mempertikaikan bisnes syed kenapa,kenapa x mempertikaikan bisnes2 cina sial tu.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  31. naper la kat malaysia ni masih ada melayu yg x tau pasal taktik cian pukimak nie...... aq rasa dah terlalu lama kot kita bangsa melayu ni selalu disogok dgn duit haram.. sebab tu la klu cina tu bagi apa2 je terus bangsa melayu kita nie jd lembu....

    ReplyDelete
  32. Kebencian DAP dan puak-puak Pakatan Rakyat kepada orang Melayu-Bumiputera yang kaya-raya sebenarnya lebih banyak didorong oleh rasuah yang mereka terima daripada kelompok penguasa kapitalis di negara ini yang bukan Melayu-Bumiputera.

    Kita ambil sahaja dalam kes NFCorps yang melibatkan kes kontroversi yang dimomok-momokkan oleh pemimpin-pemimpin PKR seperti Zuraidah Kamaruddin, Rafizi Ramli, Saifuddin Nasution dan Anwar Ibrahim sebagai kronisme dan penyelewengan kuasa. Bagaimanapun, berdasarkan apa yang diketahui, kewujudan NFCorps yang meneroka pasaran daging halal di Malaysia sekaligus bersaing dengan tiga buah kartel yang dimiliki oleh bukan Melayu dan bukan Islam yang memonopoli pasaran daging di Malaysia.

    Kitaran RM3 bilion yang dinikmati oleh ketiga-tiga buah kartel berkenaan, enggan dikongsi dengan mana-mana syarikat besar milik orang Islam di negara ini. Apatah lagi dengan kewujudan fidlot dan pasaran daging daripada syarikat NFCorps, akan mendedahkan tentang modus operandi ketiga-tiga kartel berkenaan yang menggunakan daging kerbau yang diragui halalnya yang kebanyakannya diimport dari India.

    ReplyDelete
  33. DAP dengan bantuan PKR bersungguh-sungguh berusaha menjatuhkan mana-mana ahli perniagaan Melayu-Bumiputera yang dilihat mampu menyaingi atau mengurangkan sedikit pemonopolian oleh tokoh-tokoh bilionaire bukan Melayu dengan pelbagai cara. Anehnya, ramai Melayu-Bumiputera tidak dapat melihat langsung tujuan di sebalik tohmahan dan fitnah yang dilemparkan oleh puak-puak DAP dan PKR itu.

    Belum pernah lagi kita mendengar bagaimana DAP dan PKR menentang mana-mana tokoh korporat bukan Melayu-Bumiputera walaupun beberapa projek mereka melibatkan Kerajaan Negeri dan melalui proses yang amat mencurigakan sepertimana yang dilakukan oleh Vincent Tan, Berjaya Group dalam kes tanah Kelab Lumba Kuda Pulau Pinang.

    Tidak pernah juga mana-mana pemimpin DAP atau PKR mengutarakan sebarang pandangan meragukan tentang Robert Kuok yang memonopoli pasaran gula, tepung, beras dan minyak masak selama berdekad-dekad sebelum Mokhtar Al-Bukhary menyertai pasaran tersebut, sekaligus memecahkan monopoli Robert Kuok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bedah pandai kemut tak? Abg Man suka sangat kalau Bedah pandai kemut... Kalau bolehlah Bedah, lepas PRU13 ni kita nikah nak tak? -Abg Man, Ayahanda 3 Line Kubang Pasu-

      Delete
  34. perh brader,ramai betul pencacai pencacai pakatan dan DAP yg melalak kat sini.....nampak sangat mereka sakit hati sebab syed mokhtar seorang yg berjaya,pandai menguruskan perniagaan.....syed mokhtar seorang yg suka membantu umat islam di malaysia ni,tp malangnye ada jugak org melayu yg cuba menjatuhkan dia demi kecintaan mereka kepada kaum cina.....apa yg cina buat untuk orang melayu,apa pun cina celaka haramjadah ni x buat untuk orang melayu tp still melayu ank haram ni boleh jilat bontot2 cina

    ReplyDelete
  35. Jalan Maarof, Bangsar, Kuala Lumpur[/caption]Maarof bersama-sama Pak Sako merupakan peguam terawal Melayu yang mendapat pendidikan British dan pihak penjajah mengharapkan peguam-peguam berkenaan akan memperkukuhkan Empayar British di Tanah Melayu. Bagaimanapun, Maarof dari suku Minangkabau yang juga merupakan bapa kepada tokoh perfileman Melayu Jalan Ampas, Dato' Mustapha Maarof, mempunyai pemikiran sebaliknya.

    Pendidikan yang diperolehinya telah membuatkan dia cuba memperjuangkan kedudukan orang Melayu, khususnya di Kuala Lumpur. Kuala Lumpur pada waktu itu dipenuhi pelbagai bank saudagar yang dimiliki oleh taikun-taikun berbangsa Cina yang sebahagian daripada mereka, tidak berniat langsung untuk tinggal di negara ini.

    Perjuangan Maarof menuntut sebuah bank yang dimiliki oleh orang Melayu, tidak disenangi oleh taikun-taikun Cina di seluruh Kuala Lumpur. Taikun-taikun tersebut bersama-sama pegawai British sedar, seandainya wujud sebuah bank yang dimiliki oleh orang Melayu, maka secara tidak langsung hierarki ekonomi dan kewangan di negara ini akan berubah sama sekali. Selain itu, dia juga menuntut dan memperjuangkan beberapa perkongsian ekonomi, kewangan dan perniagaan yang selama ini dikuasai oleh taikun-taikun Cina.

    Justeru, usaha yang dilakukan oleh Peguam Maarof itu tidak boleh sama sekali diterimapakai.

    Bermula dari situlah, Peguam Maarof berhadapan dengan pelbagai insiden yang menunjukkan wujudnya pihak yang mahu melihat dia mati sekaligus mematikan langsung usaha perkongsian ekonomi dan kewangan. Dalam satu kejadian, sebuah kereta dengan dua orang lelaki telah datang ke rumah Peguam Maarof ketika peguam berkenaan baru sahaja hendak keluar dari rumah. Kedua-dua lelaki tersebut melepaskan tembakan, tetapi tembakan bertubi-tubi itu tidak mengenai sasaran sekaligus nyawa Peguam Maarof terselamat.

    Namun, suatu hari, datang lagi dua orang lelaki menemui Peguam Maarof. Salah seorang lelaki berkenaan, amat dikenali dan baik dengan Peguam Maarof. Itulah kali terakhir Peguam Maarof dilihat masih hidup. Berselang sehari kemudian, mayat Peguam Maarof ditemui tergantung di sebatang pokok di Gombak. British mengisytiharkan kematian peguam tersebut membunuh diri. Bagaimanapun, kasut yang dipakainya terletak dan tersusun elok di atas tanah.

    ReplyDelete
  36. Itu cerita pada awal tahun 1950-an.

    Apakah sebenarnya DAP dengan bantuan PKR yang mendapat upah daripada taikun-taikun besar, cuba melakukan perkara yang sama terhadap Syed Mokhtar Al-Bukhary atau mana-mana Melayu-Bumiputera yang dapat menyaingi mereka dalam struktur kewangan, ekonomi dan perniagaan di negara ini?

    Kalaulah benar sebagaimana yang dikatakan, kononnya pendedahan dan keraguan yang mereka cuba timbulkan adalah berkenaan dengan penyalahgunaan kuasa serta penyelewengan, mengapa pula sasarannya hanya orang seperti Syed Mokhtar Al-Bukhary dan syarikat-syarikat Melayu-Bumiputera? Mengapa tidak pernah langsung mereka memperkatakan tentang Robert Kuok yang mengumpul kekayaan di Malaysia tetapi tinggal serta menggunakan kekayaannya di Hong Kong dan China?

    ReplyDelete
  37. Kenapa DAP Dengki Dengan Tan Sri Syed Mokhtar? Mungkin Ini Jawapanya.
    Yayasan al-Bukhary ditubuhkan pada Mac 1996 sebagai badan kebajikan yang berperanan membantu golongan miskin, menyokong perkembangan seni dan budaya Islam dan juga menggalakkan persefahaman antara peradaban। Antara objektif utama Yayasan al-Bukhary adalah menggalakkan persaudaraan sesama Islam. Yayasan ini terdiri daripada dua buah bahagian. Satu bahagian menjalankan kerja-kerja kebajikan manakala satu bahagian lagi menguruskan penyaluran dana daripada setiap syarikat yang mana Tan Sri Syed Mokhtar ada kepentingan di dalamnya.

    Sehingga kini, Yayasan Al-Bukhari membelanjakan lebih RM300 juta bagi aktivito keagamaam, kebudayaan dan pendidikan. Selain itu juga, Yayasan al-Bukhari hanya membiayai pelajar miskin. Antara inisiatif yang dilakukan adalah membiayai pelajar Muslim miskin dari serata ASEAN supaya belajar di Malaysia.

    Berikut adalah beberapa perkara yang disumbangkan oleh Yayasan al-Bukhari dan kebanyakkan orang tidak tahu. Cina DAP hari ini berterusan menyerang Tan Sri Syed Mokhtar kononya beliau adalah kroni kepada BN yang mengaut keuntungan seorang diri.

    Salahkah bagi seseorang Melayu Islam untuk maju dalam perniagaan? Apakah sumbangan yang beliau wujudkan dalam Yayasan tersebut satu perkara jenayah bagi puak cina DAP?

    ReplyDelete
  38. Aku tidak sedih jika Cina menyerang Melayu. Sebab ini mungkin lumrah dunia. Sesuatu bangsa tidak mahu bangsa lain lebih daripada mereka walaupun negara ini Melayu pengasasnya. Namun apa yang aku sedih, orang Melayu jugalah yang berkokok bila DAP hentam Tan Sri Syed Mohktar.

    Puak PAS akam takbir setiap kali pemimpin DAP hentam Tan Sri Syed Mokhtar. Lihatlah di mana-mana ceramah. Bila sahaja pemimpin DAP kata "BN hanya mementingkan kroni... Semua projek diberikan kepada Syed Mokhtar.... Sudah sampai masa kita tumbangkan BN agar Syed Mokhtar merana". Maka puak PAS akan sambut.., "TAKBIR'.

    Sebenarnya siapa yang bodoh ni? BN ker PAS? Pastinya yang akan untung adalah Cina DAP. Padahal, pada masa yang sama DAP juga antara yang kuat agihkan projek sesama sendiri. Lihat sahaja di Perak waktu mereka memerintah 11 bulan. Tender jahit baju EXCO pun diberikan pada bini sendiri.

    Sepatutnya, sebagai orang Muslim berbangsa Melayu, kita patut bangga dengan kebangkitan Tan Sri Syed Mokhtar. Cuba kita lihat dengan lebih rasional. Berapa peluang pekerjaan yang beliau mampu wujudkan melalui BERNAS dan sebagainya. Bukankah ini juga membantu masyarakat?

    Apa yang cina DAP nak sebenarnya? Mahu perang? Mahu gaduh? Atau mahu jadi tuan untuk Malaysia? Melayu bukan bodoh. Melayu bukan jahil dalam ekonomi. Aku kadang-kadang malas nak hormat Cina. Tapi ada juga cina yang baik dengan Aku.

    PRU13... Aku akan tolak secara total Cina DAP dan aku akan tolak Melayu PAS yang bodoh melalak untuk DAP.

    ReplyDelete
  39. Itu tiancua jadi berani sebab ada seorang sakai Sarawak dalam parlimen yang bagi jalan umtuk cina-cina dalam paralimen menghina orang Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bedah pandai kemut tak? Abg Man suka sangat kalau Bedah pandai kemut... Kalau bolehlah Bedah, lepas PRU13 ni kita nikah nak tak? -Abg Man, Ayahanda 3 Line Kubang Pasu-

      Delete
  40. aq harap lepas pru kali ni babi2 mcm tony pua n guan eng kita dapat buang kat pulau yg ada abu sayyaff supaya boleh geng2 buang diorang kat dl laut utk dijadiakn umpan utk jerung2 .... hahahahaha/....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bedah pandai kemut tak? Abg Man suka sangat kalau Bedah pandai kemut... Kalau bolehlah Bedah, lepas PRU13 ni kita nikah nak tak? -Abg Man, Ayahanda 3 Line Kubang Pasu-

      Delete
  41. aq respect betul la dgn syed mokhtar ni walaupun banyak serangan dtg dari cina2 yg x puas hati dgn beliau tp beliau tetap dapat memajukan peniagaan beliau sekaligus menolong memonopoli perniagaan yg dikuasai cian selama ni.......

    ReplyDelete
  42. aq ingat ada satu pepatah yg menyebut seperti melepaskan anjing yg tersepit... so klu dari maksud tersirat pepatah tu, anjing tu boleh diibaratkan sebagai kaum cina kapiaq ni ... apa yg akan jadi klu kita lepaskan anjing tu dr tersepit???? confirm lah kita kena gigit balik kan... so mcm tu jugaklah apa yg jadi kat bangsa kita sekarang nie.... bagi muka sanagt dekat kaum cina diorang dah mula pijak kepala la......... kadang2 moyang kita dahulu lebih nampak perkara sebegini berbanding bangsa dan generasi kita sekarang ni sebab diorang dah lalui kesusahan masa zaman diorang dulu tu......

    ReplyDelete
  43. Kebelakangan ini sy perhatikan YB Tony Phua byk menyerang Tan Sri Syed Mokhtar dan byk mengungkit tentang hutang beliau. Mungkin pautan link dibawah boleh dijadikan asas utk menjawab tuduhan dr YB Tony Phua.

    http://cucunenekkebayan.blogspot.com/2012/10/bisnes-modal-air-liur.html

    ReplyDelete
  44. tony phua ke ah chong ke...
    aku boleh la terima sikit bila dorang nak hentam syed...
    yela cina dasar hati busuk sume nak kaut kat dorang yang melayu dibiarkan mendapat sisa..
    silap haribulan sisa pun talak...
    tapi yang aku cukup pantang tu melayu sengal bahalul boleh sokong cina-cina keparat semua ini dan turut serta menghentam beliau...
    contoh terdekat macam si bung tu la...
    wei bila melayu nak maju macam nie ha...

    ReplyDelete
  45. kita nie sejak zaman penjajahan lagi haram punya british yang bawa masuk cina2 semua ini dalam negara kita...
    aku rasa dorang patut syukur la wei dapat duduk dinegara kita yang aman ini...yela xkisahla dorang tu asal PENUMPANG JE...kita negara berbilang kaum..apasal lu orang cina banyak panas hati bila melayu nak turut serta maju dalam perniagaab????????????nampak sgt lu orang denggki kianat dan mau kaut sendiri saja kasi lu orang punya kaum..soi oooooo TONY PUA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu saya sokong..tetapi kita tak boleh salahkan cina 100 pratus kerana melayu kita sendiri hentam melayu angkat cina apa kita boleh buat??saya berharap kaum melayu nie sedar dan bersatu serta maju..wei sampi bila kita nak ketinggalan..sah dapat peluang syed nak bantu kita patut kita syukur dan memulakan langkah untuk maju dan membagun dalam sektor perniagaan..

      Delete
  46. Melayu Islam wajib lawan kafir ni...memang dasar tak sedar

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak lawan tony phua? langkah mayat kami dulu! Gua sanggup mempertahankan tony walau dia kafir. Kafir yg memperjuangkan nasib rakyat tertindas, tidak kira bangsa & agama. Kami akan jadikan perjuangan ini sebagai jihad mempertahan keadilan & mempertahan tony phua sekali. Takbir!!!

      Delete
    2. mmg kita ptut lawan si kafir2 semua nie!!
      jgn bg muka kat depa tu semua! melampau sgt kot!

      Delete
  47. ape mslh tony pua nie? asl die serng syed mokthar je knp x srng billionair yg len? sbb die melayu islam ke tony?
    ko nie sje buat kan kebncian trhdp org cina mcm kau bertmbh tmbh.....

    ReplyDelete
  48. Syed mokthar lah satu2 nya billionair yang bnyk membuat kebajikan berbanding yg lain.....die mengambil alih sesuatu syarikat sndiri untuk menolong bgsa Malaysia tetapi kenapa msih ade org2 seperti ini yg ingin menjatuhkan beliau? aku cukup sdih tgk tony puan

    ReplyDelete
  49. aku sgt marah ngn geram dgn apa yang T.P. tlh katakan nie......apa mslh dia? kenaa dia sgt benci akan syed mokthar apa telah syed mokthar lakukan kepada die smpi T.P. bgtu dengki akan kejayaan Syed Mokthar......

    ReplyDelete
  50. Tony pua nie mmg ptut dipijak oleh smua org...apa lgi marilah ramai2 berarak ke rmh dia dan buat bantahan!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kami sedia berkorban berjihad mempertahankan Tony Pua si Pejuang Rakyat yg sejati. Ingat ni, jgn ada sesiapa yg berani menyentuh Tony Pua! Kami akan menentang kamu habis2an. Jihad mempertahan seorang pemimpin yg jujur spt tony pua. Takbir!!

      Delete
    2. woi anon keparat...kau nie buta ke gila ha??
      org gampang mcm tony tu blh pulak kau nak pertahankan!!
      mmg dasar manusia gila lah kau nie!!
      org mcm kau nie mmg ptut ditembak dgn senapang gajah je!!

      Delete
  51. meluat btllh aku tgk org mcm tony keparat nie!!
    apalah sgt dia klu nak dibandingkan dgn syed mokhtar..
    syed mokhtar tu seorg insan yg yg mengambil alih syrkt2 lain hnya utk menaikan nama dn utk memajukan bgsa kita sndri, tapi knp msh ada yg tak paham lg??? pelik btllh klu kita tgk perangai mnusia nie.. sllu tak pernah nak bersyukur dgn apa yg kita ada..tmbh2 klu tgk si tony nie kn.. nak buat mcm mne klu dh pakatan tu mmg perangai semua mcm haram lh!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mengambil alih syt lain, maknanya memonopoli. Kalau berlaku monopoli maknanya peluang melayu yg lain utk jadi billionaire spt syed mokhtar menjadi tipis. Tak faham lagi? tu lah asyik korek lubang puki jer.

      Delete
    2. Mengambil alih syarikat lain bukan beerti memonopoli. Ini langkah utk mengembang dan mengukuhkan lagi syarikat teras dan syarikat yg diambil alih itu. Yg pertama syarikat yg diambil alih tu, bukan setakat ambil alih untungnya sahaja, tetapi hutang dan ruginya juga diambil alih. Yang kedua itu langkah terbaik untuk menyelamatkan syarikat bermasalah drpd ditutup terus dan memusnahkan mata pencarian pekerja sedia ada. Yang ketiga lebih baik syarikat itu dibeli oleh usahawan bumiputera drpd dibeli oleh usahawan bukan bumiputera atau lebih teruk dibeli oleh syarikat luar negara. Yang keempat, org xkan jual syarikatnya kpd usahawan yg tawarkan harga terendah. Maknanya antara usahawan melayu yg ada mungkin Syed Mokhtar yg menawarkan harga tertinggi, yg mampu menyaingi harga tawaran usahawan bukan bumiputera.

      Delete
  52. alhamdulillah..tan sri mokhtar mmg membanggakan..hasil kerja keras beliau mnjadi orng melayu yng paling berjaya d malaysia..syabas..!!!!!..usaha tangga kejayaan..tan sri mnjadi contoh kpda semua peniaga melayu d malaysia..:)

    ReplyDelete
  53. tony puaka butuh kulup..palat melekat..!!!!

    ReplyDelete
  54. Tuan, dah biasa bangsa lain hina bangsa kita.. Tapi aku tak boleh terima kalau bangsa sendiri yg menghina dan joint sekali dgn bangsa lain

    ReplyDelete
  55. Assalam. Sakit hati juga dengar Tony Puaka ni cakap macam ni. Ini cakap orang bukan Islam dia tak ada fikir dosa dan pahala. Dia tolak batu dgn kayu j. Dap ni perkauman bila dia cakap semuanya keburukan orng2 Melayu. Tidak pernah pun dalam ceramah dia hentam bangsa dia sendiri. Dia cakap seolah2 tak ada usahawan Melayu lain dalam Malaysia ni. Selain dari TSSM, kita Melayu ada usahawan lain spt SM Nasaruddin, Tan Sri Hashim Ali, KRU Production dan lain2 lagi. Dari dulu pun kita ada usahawan Melayu spt bank UMBC tapi bank tu ditutup atas arahan Tun M kerana fitnah pembangkang mengatakan bank tu milik Tun M. Semua usaha Melayu ini telah dihancurkan oleh bangsa sendiri dari pembangkang yang mengikut telunjuk Dap. Utusan Melaysia antara akhbar paling tua dinegara kita pun mereka nak hancurkan. Kenapa nak dengki dengan usahawan Melayu? Mereka ni bayar zakat. TSSM bayar zakat, TSHA, KRU, Utusan dan semua syarikat Melayu ni bayar zakat. 9 org cina terkaya di Malaysia ni ada bayar zakat k? Tak ada. Puaka yg bercakap ni pun tak bayar zakat. Mereka bawa keuntungan mereka ni ke meja judi, makan angin, langgan pelacur dll yang haram. Nak ikut k cakap orang cina yang anti Islam ni? Kenapa dia tak cakap pergi Pulau Pinang naik kapal terbang Air Asia, milik siapa? Duduk rumah mahal2 ratus2 ribu pemaju milik siapa? Tgk tv astro milik siapa? Buka astro tgk bola kelab Cardiff main, milik siapa? Ada kita kisah? Ada org Melayu dengki dgn mereka? Tapi kenapa org cina Puaka ni sibuk pasal org2 Melayu? Nampak sangat perkauman dia ni. - Brother_Borak

    ReplyDelete
  56. bagi aku, kita orang Melayu, sokonglah orang Melayu... siapa lagi nak menjaga bangsa kita kalau bukan bangsa tuh sendiri. orang Cina, korang fikir nak membela ker bangsa Melayu?? dia mesti bela nasib dye... xder mkna nak bela orang melayu... melayu jangan jadi bodoh nak hentam orang sendiri. kita kena jaga orang kita, baru kita maju,. bia laa tan sri syed mukhtar kaya, kenapa kita nak dengki... dia kaya, banyak faedah dia bagi pada rakyat.. tusyen free, bantuan orang miskin.. orang yg tak pernah makan hasil dye, mmg laa busuk hati kan!! melayu jangan jadi bodoh!

    ReplyDelete
  57. Pertama sekali aku ucapkan "Lancau ma cibai kepada Tony Pua" atas ucapan yang sangat rasis dan prejudis ini.

    Apa masalahnya dgn Syed Mokhtar? Dia telah bina pelbagai infrastruktur spt 63 buah Masjid, Universiti, Kolej dan pusat pengajian yg meliputi pelbagai bidang pengajian termasuk al-quran dan hadis.

    Dia telah membantu golongan kurang berkemampuan utk meneruskan kehidupan dan membantu umat islam di seluruh dunia.

    Hanya melayu bodoh dan bangang saja yg akan telan kata-kata hanyir dia tu.

    Beras .... subsidi kerajaan

    Air di Johor naik ? Kedah/Penang pun naik jugak

    TNB-IPP .... Malakoff saja ka? IOI? Berjaya? Ramai lagi woi.

    Gula? Lebih 50 thn Robert Kuok tibai subsidi sampai jadi billionaire ... gula naik harga bukannya untung naik ... kos dan untung tetap sama, cuma subsidi dikurangkan.

    Alam Flora? Southern Waste Management sapa punya? Eurasia Express dan PLB Terang di Penang yang dapat direct award sapa punya?

    Dulu Honda Boonsiew, Suzuki, Yamaha, Nissan, Hino dll sapa punya?

    Insurans kat Malaysia ni Uni-Asia saja ka?

    Bank Hong Leong, Public Bank, UOB, Citibank, SCB, HSBC dll Syed Mokhtar punya ka?

    Sykt konsesi highway ... MMC ? gila ka hang?

    Airport, Pelabuhan nak bagi kat sapa Dinasti Lim?

    Industri hospitaliti, perkilangan, peruncitan, perkhidmatan, telekomunikasi, F&B, IT, kejuruteraan, perubatan, pelancongan hampir 90% cina punya .... hang tak mau habaq ka?

    Lancau .... nak mampus punya babi!

    ReplyDelete
  58. Nanti 13 Mei kita parang panjangkan kepala Tony Phua. Orang Cina monopoli perniagaan dia tak cakap.

    ReplyDelete
  59. bung Mohtar ko nak parang juga,agak agaklah bercakap,awal lagi bung mohtar yang buat benda neh,kenapa tak relak bro.kalo panggil cina tokey,bos,nak parang pulak apa benda.kalo mat ind0n,mat bangla ko berani.kalo sama apek,...tak taulah.

    ReplyDelete
  60. Semoga Tony Phua mampos kena langggar kereta speeding dipandu cina mabuk.
    Lagi bagus kalau cina dari Singapore bawak kereta mahal.

    ReplyDelete
  61. Hang ni mcm pelaq la House PK, bukan main lagi ajak org ramai jgn dengki kat syed mokhtar sbb dia kaya. Ni hg dengki pulak kat Anwar sebab dia kaya raya. Come on la House PK,Anwar tu dulu Timbalan Presiden UMNO tau,hang sedaq la diri hang tu sikit. Mokhzani Mahathir cuma Bekas Bendahari Pemuda UMNO pun dah billionaire,ni kan pulak Bekas Timbalan Presiden UMNO. Hang jangan mengampu teruk sangat,bukan nak jadi hundredthousandnaire pun....Dah la, buat posting bg nampak cerdik sikit.

    ReplyDelete
  62. dh smpai masenye kita serang nuklear plak pk..hntr taiko2 kita plak serang taikun2 DAP rasis pulak k!!

    ReplyDelete
  63. Masa zaman robert kuok control gula dulu puaka ni tak kecoh pun. Dasar racist bastard. Itulah cina dap.

    ReplyDelete
  64. Contractor melayu dapat project tapi beli barang dari kedai cina dengan harga lebih tinggi dan tak dapat kredit pulak tu ada puaka ni kecoh? Dasar racist bastard. Itula cina dap.

    ReplyDelete
  65. Memang BANGSAT betul Cina nih. Dekat company aku, multinational company. Tapi puak puak CINA BABI nih buat company multinational macam company mak bapak diorang.

    Cina Malaysia memang BABI. Lu pukimak Cina balik Tongsan la LANCAU. CELAKA punya CINA.

    ReplyDelete
  66. tony puaka racist lambang cina dap yg racist.

    ReplyDelete
  67. tony anak haram jadah

    ReplyDelete
  68. Betul apa yg d ucap kn plh yb.tony pua.segala kekayaan negara semua d bolot pleh kroni umno.lebeh2 lg kpd.syed buhari. Cuma org melayu macam lu yg buta sondol sana sini.sebab otak lu.sama dgn otak lembu sahrizat.

    ReplyDelete
  69. Anjing macam anomy mous.menyalak macam anjing gila.korg rasa pemimpin umno semua tu bagus sangat ka?. Dr.mahadir sendiri pernah mengatakan umno busuk sampai ke.kusus.lu pandai2 mengata org anak haram.ko rasa keturunan ko baik sangat ka?.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!