NURUL IZZAH SI BANGSAT BUKA RUANG KEPADA KEMUSNAHAN ISLAM-MELAYU!!

Anak Ketua Pembangkang, Nurul Izzah Anwar, melakukan perbuatan yang boleh membunuh karier politiknya bagi kali kedua apabila bertindak menyaman akhbar Utusan Malaysia berhubung kenyataan beliau kebebasan beragama.

Naib Presiden PKR itu menuduh Utusan Malaysia telah memfitnah beliau antara 5 dan 7 November melalui empat artikel yang telah disiarkan berkaitan kenyataannya di Gereja Full Gospel Tabernacle 3 November lalu.

Menyaman Utusan Malaysia dilihat sebagai 'political suicide' bagi Nuruk kerana ramai penganalisa politik berpendapat kes itu adalah amat terang dan jelas tidak menyebelahinya jika diheret ke muka pengadilan.

Ini kerana Utusan Malaysia bukanlah media pertama yang telah menyiarkan jawapan Nurul kepada satu soalan dari seorang ahli Majlis Peguam Malaysia, Siti Zabedah Kassim dalam satu forum bertajuk ?Negara Islam: Versi Mana; Siapa Bertanggungjawab?

Jawapan Nurul, "Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama...mengapa sesetengah pihak rasa bersalah, perkara ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, sepatutnya diguna pakai secara sama rata." pertama kali dimuatturun oleh portal berita Malaysiakini dan turut disiarkan dalam blog 1Kristian  dalam masa yang sama.

Utusan Malaysia hanya menyalin jawapan Nurul yang disiarkan di dalam Malaysiakini tanpa sebarang perubahan sedikitpun di dalam ayat tersebut walaupun setitik noktah.

Malangnya di sebabkan kebencian yang mendalam pemimpin-pemimpin PKR dan pembangkang yang lain terhadap akhbar berbahasa Melayu milik UMNO, Nurul telah memilih jalan mudah untuk memangsakan Utusan Malaysia.

Samada Nurul buta, pekak atau tuli tidak dapat dipastikan tetapi yang jelas beliau tidak mengambil apa-apa tindakan undang-undang terhadap Malaysiakini mahupun blog 1Kristian.

Ini menjadikan kes saman beliau terhadap semakin lemah dan tidak boleh dipertahankan di mahkamah kerana yang melakukan 'kesalahan' bukannya Utusan Malaysia tetapi Malaysiakini seperti pepatah Melayu, "lain orang yang makan nangka, lain orang yang kena getah." 

Hakikatnya Nurul sekarang sedang menggigil ketakutan kehilangan undi orang Melayu tertutama di Lembah Pantai yang marah kepadanya kerana kenyataan beliau itu menghilang bangsa Melayu dan merendahkan kedudukan Islam di negara ini.

Dalam usaha Nurul untuk mendapat sokongan orang bukan Islam beliau sanggup menghina Melayu dan Islam begitu sekali di hadapan hadirin yang rata-ratanya anti-Islam.

Ini kerana forum tersebut bukan untuk mencari jawapan atau kefahaman mengenai isu Negara Islam tetapi lebih condong kepada mempertikai kedudukan Islam sebagai agama persekutuan.

Tujuan forum itu adalah untuk menyebarkan fahaman pluralisme yang meletakkan status Islam sama taraf dengan agama lain dan pada masa yang sama ingin menyuntik konsep kebebasan beragama termasuk di kalangan orang Melayu.

Di sinilah kedangkalan Nurul dalam ilmu politik dan kecetekan dalam ilmu agama telah memerangkapnya dalam permainan golongan Kristian pada forum itu.

Nurul terperangkap untuk menghina Islam dan Melayu dalam sebuah gereja dan bayangkan betapa gembiranya orang-orang kafir apabial seorang yang mengaku Islam memijak-mijak kemuliaan agamanya sendiri! 

Bersembunyi di belakang tindakan undang-undang terhadap Utusan Malaysia tidak mampu membersihkan dosa yang Nurul lakukan malah akan menambahkan lagi sengsara dan bebanan dosa kepada agama dan bangsa.

Mungkin juga ada hikmah apabila Nurul mempertahankan prinsip kebebasan beragama sehingga merangkumi orang Melayu kerana ia membuka minda orang Islam di negara ini apakah bentuk tindakan yang bakal diambil oleh PKR dan Pakatan Rakyat jika mereka ditakdirkan berkuasa.

Nurul telah melontarkan bibit-bibit bencana yang bakal menimpa umat Islam di Malaysia dengan penyebaran agama yang dinamakan pluralisme.

Sudah tentu untuk menjayakan agenda pluralisme, pihak pembangkang akan meminda Perkara 3 (1) dalam Perlembagaan mengenai Islam sebagai agama persekutuan.

Jika Perkara 3 (1) dipinda, Perkara 160 (2) akan turut menjadi korban golongan pluralis.

Di bawah Pakatan Rakyat orang Melayu tidak lagi memeluk agama Islam untuk ditakrifkan sebagai orang Melayu menurut Perlembagaan, cukup sekadar bertutur bahasa Melayu dan mengamalkan adat resam Melayu. 

Jika berkuasa, Pakatan Rakyat akan merobak-rabikkan fabrik masyarakat negara ini yang berterakan Islam di mana institusi raja-raja Melayu sebagai pelindung dan payung kepada orang Melayu dan Islam.

Negara akan ditukarkan kepada sistem demokrasi ala Barat sepenuhnya malah lebih dahsyat daripada itu.

Melayu akan lenyap, Islam akan berkubur dan suara-suara azan daripada kubah-kubah masjid akan menjadi satu kenangan silam jika rakyat membenarkan Pakatan Rakyat berkuasa.

11 Responses to "NURUL IZZAH SI BANGSAT BUKA RUANG KEPADA KEMUSNAHAN ISLAM-MELAYU!! "

  1. dah bapak borek anak pun rintik la...
    baapak suka buat kecoh anak pun sama..
    dah bersalah tak mahu mengaku pastu nak pasal pasal nak menyaman...
    nak duit ke sebab bapak ko si juburi minta nak pergi thailand..
    kasihan duit rakyat dah abis disapu sekarang nak saman utusan plak..
    benci dah aku dengan drama murahan pakatan nie..

    ReplyDelete
  2. tolong la dengan ppn nie meluat dah tengok muka die..mak bapak anak semua kaki lingkup negara..angkat dorang campak jauh2 baru negara aman

    ReplyDelete
  3. ala si izah nie nak publisiti je..nama die dah tenggelam so xtau nak popular die gunakan taktik murahan dgn saman menyeman pulak...wahai rakyat malaysia macam nie ke rupa pemimpin yang korang kehendaki yang penuh dengan penipuan dan drama bersiri ini..

    ReplyDelete
  4. ppn sial ini perlu dijatuhkan hukum hudud..pas ooooooooooo pas mana korang wei..die nak lingkupkan islam wei korang mana..kata perjuangkan agama..korang sorok mana wei

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas hanya nampak kesalahan UMNO je itu pun tanpa bukti

      Delete
  5. Ularmak PAS kata isu Norule nih kes remeh jer..pendapat budak2...cis ..budak2 yg berbulu atas bawah..

    Isu murtad pon di anggap remeh kalo kene sekutu sndiri..PAS mmg puak Assobiyah..hukum berpilih2...

    Pasai takot kene gertak dgn Kapal kat Kelantan ,,PAS dah ubah kenyataan ..dah boleh kawtim...

    PAS bkn pembela Islam tapi peruntuh maruah dan pemecah kesatuan org Islam....

    ReplyDelete
    Replies
    1. woi sedara,

      Dah tengok bulu bawah dia ka?

      Delete
  6. aku cukup benci dgn org2 anuwar anak beranak....muka nik ajis dan org2 pas pun aku cukup benci sgt...PRU 12 aku pilih pas tapi pru 13 sorry lah utk pas...aku dah muak dgn gelagat pas yg hipokrit dan menggadaikan agama utk politik dan kuasa...pergi mampos nik ajis..

    ReplyDelete
  7. sedara,

    apa la hang ni!

    Doakan lah nik ajis panjang umur ke 1,000 tahun kan itu afdal!

    Ini p doakan mampos la, gol la, kojol la, mati la, kejang la, tumpo la, meninggal la, kiok la, semuanya ada....

    Marah sangat nampaknya Yop!

    ReplyDelete
  8. Dalam politik pun ada pelacur kelas murahan nampaknya!!

    ReplyDelete
  9. bapak kaki drama so ank pun sama la,2 2 perangai cam sial.
    dah buat salah pastu xnk mengaku,pastu boleh plak salahkan UMNO.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!