KUNYIT KASI TARUK! LAKONAN TAHAP BABI WAN AZIZAH YANG TERLAMPAU!


Muka depan Sinar Harian semalam memaparkan gambar pelakon airmata terhebat, Datin Seri Wan Azizah yang memulakan karier lakonannya pada tahun 1998 iaitu sejak suaminya dipecat dari kerajaan kerana meliwat. Kali ini, Wan Azizah melakonkan watak sedih seorang ibu yang kasihankan anaknya, Nurul Izzah yang berhadapan dengan serangan berbagai pihak akibat mengeluarkan kenyataan yang ‘politically incorrect’ bagi partinya, berkenaan kebebasan beragama bagi Umat Islam.

Wan Azizah menyalahkan media kononnya memutarbelitkan kenyataan anaknya dan kononnya ia adalah serangan politik dari pihak lawan sebagaimana yang dialami oleh suaminya ketika dituduh meliwat dan terlibat dalam pluralisme dan liberalisme.





Nurul Izzah sebelum ini mendakwa akan menyaman akhbar-akhbar yang dituduh memutarbelit kenyataannya. Namun, seperti juga bapanya ketika menuduh media memutarbelit kenyataannya mengenai sokongan terhadap Israel sebelum ini, mereka hanya memilih untuk menyaman akhbar berbahasa Melayu atau pro-kerajaan seperti Utusan Malaysia.

Dalam kes bapanya itu, yang mula-mula menyiarkan kenyataannya adalah The Wall Street Journal dan dalam kes Izzah, adalah Malaysiakini tetapi nampaknya Izzah dan bapanya langsung tidak berminat untuk menyaman media tersebut, malah tidak langsung menafikan laporan mereka.

Sedangkan, akhbar pro-kerajaan hanya memetik laporan dari sana, kemudian menyiarkan ulasan, pandangan serta pendapat berbagai pihak terhadap kenyataan mereka pula yang menjadi sasaran serangan mereka.

Walaupun tiada putar-belit, tiada manipulasi dalam laporan yang dibuat media ini, tetapi Izzah nampaknya menjadi tidak tentu arah sekali. Risau sekali Izzah dan keluarganya apabila terserlah pendiriannya yang ‘longgar’ terhadap soal murtad.

Melihat laporan ala novel sedih di Sinar Harian mengenai Wan Azizah, tidak salah jika dikatakan bahawa Izzah benar-benar tertekan. Manakan tidak tertekan, apabila sebelum ini, suaminya sering menafikan yang beliau terlibat dalam pluralisme dan liberalisme, tetapi kini anaknya pula seolah-olah mengesahkannya.

Dari kenyataan Izzah, sekali lagi segala bukti mengenai fahaman Anwar dibangkitkan. Ucapan-ucapannya yang kontroversi yang jelas menyatakan bahawa ‘semua agama adalah sama’, kembali dipaparkan oleh para blogger. Rakan-rakannya di dalam ABIM yang telah lama meragui dan menghentamnya berkenaan isu ini boleh saja muncul membuat kenyataan mengesahkan fahamannya. Pendek kata, begitu banyak bukti dan saksi yang mampu membuktikan fahaman plural dan liberal Anwar.

Mungkin menyedari betapa sukarnya untuk membela diri dari tuduhan menganut fahaman pluralisme dan liberalisme, maka strategi keluarga ini bagi memulihkan pandangan ramai terhadap Izzah hanyalah dengan meraih simpati. Untuk itu lah maka Wan Azizah pelakon handalan, perlu memainkan peranan di muka depan.

Strategi ini mungkin berkesan jika tujuannya adalah untuk meraih simpati untuk Wan Azizah, tetapi lebih dari itu ia hanya menunjukkan betapa lemahnya Nurul Izzah. Nurul Izzah yang selama ini menonjolkan diri sebagai politikus lantang dan tidak berfikir panjang untuk menyerang tiba-tiba memperlihatkan dirinya sebagai wanita yang lemah, tidak berdaya atau mangsa kerakusan politik lawan.

Sedangkan, hakikatnya, Nurul Izzah bukan mangsa, beliau adalah ahli politik dan pemimpin. Beliau bukan bermain ombak atau membuat rumah di tepi pantai, tetapi beliau sedang berenang di tengah lautan atas pilihannya sendiri dengan berani sekali.

Justeru, jika beliau membuat kenyataan, beliau wajib bertanggungjawab ke atasnya. Jika beliau mempunyai pendirian bahawa Umat Islam perlu bebas menukar agama, maka beliau wajib mempertahankan pendiriannya, dengan tegas dan lantang juga biar apa jua kritikan, kecaman mahupun hukuman yang bakal diterima.

Nurul Izzah pernah menuduh dengan lantang dan keras kononnya Perdana Menteri terlibat dalam rasuah pembelian kapal selam yang kemudiannya berkait dengan pembunuhan. Ini adalah tuduhan yang amat berat. Ketika itu, adakah Nurul Izzah terfikir akan apakah kesannya ke atas orang yang dituduhnya? Tidak. Apakah Perdana Menteri meminta simpati rakyat agar mempercayai beliau dan bukan tuduhan Nurul Izzah serta kuncu-kuncunya? Tidak juga.

Ini adalah kerana Perdana Menteri tidak gentar kerana tuduhan tersebut tidak benar. Perdana Menteri juga faham ini adalah mainan politik kotor Nurul Izzah, bapa Nurul Izzah serta kuncu-kuncu mereka. Justeru, Perdana Menteri sabar memberi keterangan dan penjelasan tanpa jemu kepada rakyat mengenainya. Beliau juga bersumpah sebanyak 3 kali mengikut cara Islam sebagai usaha membela diri. Akhirnya, pihak Perancis sendiri tampil membongkar penipuan rangkaian yang berkait rapat dengan parti Nurul Izzah sendiri.

Melihat bagaimana Nurul Izzah gabra dan gentar tidak seperti Perdana Menteri apabila dituduh dengan tuduhan sebegitu berat, rakyat boleh membuat kesimpulan sendiri bahawa Izzah bukan mangsa putar belit sesiapa, tetapi beliau benar-benar berpendirian sepertimana yang dinyatakannya. Iaitu bahawa Umat Islam wajar diberi hak untuk menukar agama sepertimana penganut agama lain.

Kini, tidak boleh disangkal lagi bahawa Nurul Izzah mewarisi fahaman bapanya yang mendokong pluralisme dan liberalisme. Selama ini beliau berselindung di sebalik tudung dan baju kurung konon keluarganya dididik sebagai Muslim sejati, sedangkan di masa yang sama menyebarkan agenda plural dan liberal bagi pihak ‘tuan-tuan mereka’ di barat.

Kita ingin menyarankan kepada Nurul Izzah agar berterus terang saja dengan fahamannya dan keluarganya serta berdiri teguh atas pendirian itu. Sekurang-kurangnya kita boleh menghormatinya sebagai pemimpin yang berani, walaupun kita tidak boleh menghormatinya sebagai seorang Muslimah sejati. Dengan tidak berani berkata yang benar dari hatinya, maka Izzah adalah sama saja dengan bapanya, yang pengecut dan membawa imej talam bermuka-muka, menjadi warak, liberal, plural, komunis, demokrat, neo-con dan apa saja yang mampu memberi keuntungan politik kepada mereka.

Jika Izzah takut untuk menghadapi semua ini, kembalilah saja ke daratan agar tidak perlu lagi dilambung ombak di lautan.

Kalau nak baca artikel lagi pedas! KLIK SINI

55 Responses to "KUNYIT KASI TARUK! LAKONAN TAHAP BABI WAN AZIZAH YANG TERLAMPAU! "

  1. Wan Azizah mu ajar anak mu buat perangai elok sikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Butuh la House PK, mengampu UMNO no. 1. Nape ko ingat debgan ampu UMNO ko boleh dapat projek RM700 Juta mcm Mokhzani Sapura Kencana dapat? hahaha belah la lu, apa jasa lu kat UMNO? Setakat jadi blogger jalanan, besar lagi jasa Bendahari Cawangan UMNO...Abis tu, Tun M dulu menangis masa perhimpuanan UMNO lepas rakyat desak letak jawatan mcm mana pula? Tak mcm pelakon filem Tamil ke? Bodoh punya House Puki. - Bung Hashim, Sepupu Bung Mokhtar (Penyelamat Nyawa UMNO/BN dalam Tragedi 16 September)

      Delete
    2. Mamat atas ne mustii da murtad..tu yg sokong izzah ti

      Delete
    3. Anon 2:19 tu dah tak reti guna bahasa yg elok ke? Agaknya memang dididik dgn bahasa mencarut2.

      Delete
    4. anon nie adalah salah satu contoh anak didikan PR!!
      tu yg bahasa depa semua indah2 belaka!!!

      Delete
  2. Boleh masuk tak boleh keluar mana ada seronok ! Pilih baik-baik jangan masuk tak boleh keluar tetapi ada yang lahir sudah dipilih macam nana ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika mahu keseronokan, maka jgn pilih utk masuk mana-mana agama. Kerana semua agama punya peraturan utk diikuti.

      Delete
    2. Butuh la House PK, mengampu UMNO no. 1. Nape ko ingat dengan ampu UMNO ko boleh dapat projek RM700 Juta mcm Mokhzani Sapura Kencana dapat? hahaha belah la lu, apa jasa lu kat UMNO? Setakat jadi blogger jalanan, besar lagi jasa Bendahari Cawangan UMNO...Abis tu, Tun M dulu menangis masa perhimpuanan UMNO lepas rakyat desak letak jawatan mcm mana pula? Tak mcm pelakon filem Tamil ke? Bodoh punya House Puki. - Bung Hashim, Sepupu Bung Mokhtar (Penyelamat Nyawa UMNO/BN dalam Tragedi 16 September)

      Delete
    3. Selama hidup sy, tidak pernah UMNO memberikan apa-apa imbuhan. Apa yg kerajaan berikan kpd sy ialah peluang utk sy mencari ilmu. Seterusnya memberikan ruang utk sy membina kehidupan dan keluarga. Dgn ruang dan peluang yg ada mudah-mudahan membantu urusan dunia dan peribadatan kami sekeluarga sbg bekal utk akhirat nanti.

      Delete
  3. statement che det tu buat aku geli...tengok kehidupan anak dia dulu .....eeii..eiiiii..cit podah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak dia ade yang tukar agama ke?? Bahalul...!!!!

      Delete
    2. secara gentleman che det pernah condemn anak pompuan dia sendiri, azizah...anwar...

      Delete
    3. Keluarga Anwar, die die will stand for the wrong things they have done. Biarlah ada bukti ke tidak. Tolonglah bertanggung jawab sikit. Pengikut jadi pak turut aje. Kasihan

      Delete
  4. Sabar yer nak. jap lagi emak bagi nenen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nurul Izzah! tiada maaf bagimu.

      Delete
  5. Kak Wan, ni tahap hipokrit maximum!! Bukan dugaan2 lagi la, ini petunjuk... kebenaran akhirnya! Akibat nak tutup keaiban suami... nauzubillah!

    ReplyDelete
  6. kesian nurul. tu lah, dapat laki tak hensem. (baru 4 jam lepas balun puki gadis umur 15 tahun. sedap jugak, tapi bulu puki sejemput jer, & tak pandai 'riding horse', sakit kote aku). Hari ni tak dapat sembahyang jumaat, sakit pinggang. Mandi junub pun belum lagi ni).

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikut pengalaman aku, manusia yg bercakap mcm kau ni, muka tak lebih dari bewak komodo, gigi rongak

      Delete
    2. Setuju sangat2 dgn anon 12:20pm.
      Dia ingat org rasa syok bila baca tulisan dia.
      Eeeeeeee geli geleman aku dibuatnya.

      Delete
    3. Anon 12:11 mmg bodoh. Ko silap masuk line ke? Xtau pahle n dose. Ko rasa hebat sangat ke dgn citet merapu rekaan cm x cukup akal..

      Delete
  7. Sesungguhnya apa jua kesalahan kita ttg perilaku dan perbuatan yang terselindung..... akan Allah perlihatkan semasa masih hidup sebelum mati. Nyata janji Allah tersebut.

    ReplyDelete
  8. Naluri keisterian tak tercabar ke dengan perangai dan perbuatan suami?

    ReplyDelete
  9. kalau benih yang baik pasti hasil buahnya juga baik. Kalau benih yang buruk, ditanam pulak di tanah yang haram, maka hasilnya juga adalah menjadi puaka kepada keluarga. Lihatlah pentunjuk yang Allah s.w.t perlihatkan. Adakah semua ini masih nak dipersalahkan pada orang lain. Munusia keharamjadah apa ke kalau semuanya dipersalahkan kepada orang lain jika ianya hasil laku buat sendiri? Pasti manusia ini jauh lebih Israel daripada Israel yang diceritakan ladam Al Quran.

    ReplyDelete
  10. bila kena kat anak sendiri kesian bila ko kata kat orng bkn main sedap lg jijah omega wey...bila kena kat batang hidung sendiri ckp putar belit sebenar nyer yang putar belit anak ko la jijah wey x payah la nak slahkan utusan atau berita harian...klu ilmu agama x penuh d dada usah bercakap benda yg kita sendiri x tahu jgn terlalu ghairah dngn politik sampaikan agama sendiri d main-mainkan...sungguh memalukan seorang ahli parlimen yg beragama islam cetek ilmu agama nyer....

    ReplyDelete
  11. seronok betul dia mengeluarkan pendapat. bertepuk tangan pulak org2 di sekeliling. takkan tak da rasa apa2 awak mempersenda.

    ReplyDelete
  12. Manusia semua adalah sama agamalah menyebab manusia dibahagikan. Agama adalah petunjuk tetapi bukan semua boleh percaya. Terlampau percaya akan menjadi fanatik dan akan bermasalah kepada masyarakat dan dunia. Dunia ini sudah modern jangan terlampau percaya ajaran agama yang kuno. Dunia ini tanpa agama mungkin lebih aman dan damai. Amin......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau sdr beragama Islam, mengucaplah banyak banyak ya ...

      Delete
  13. Butuh la House PK, mengampu UMNO no. 1. Nape ko ingat dengan ampu UMNO ko boleh dapat projek RM700 Juta mcm Mokhzani Sapura Kencana dapat? hahaha belah la lu, apa jasa lu kat UMNO? Setakat jadi blogger jalanan, besar lagi jasa Bendahari Cawangan UMNO...Abis tu, Tun M dulu menangis masa perhimpuanan UMNO lepas rakyat desak letak jawatan mcm mana pula? Tak mcm pelakon filem Tamil ke? Bodoh punya House Puki. - Bung Hashim, Sepupu Bung Mokhtar (Penyelamat Nyawa UMNO/BN dalam Tragedi 16 September)

    ReplyDelete
  14. kepada Anonymous November 9, 2012 1:44 PM
    - kiranya kalau bini ko main ngan jantan atau paling teruk main ngan betina lain ko tak kisah lah kan?
    - kiranya anak jantan (kalau la) ko bawa betina atau paling teruk bawak jantan masuk bilik rumah ko ntah buat apa ko ok la kan?
    - kiranya anak betina ko (kalau juga) bawa jantan atau paling teruk bawak betina masuk bilik rumah ko ntah buat apa ko ok juga kan?
    - kiranya ko pun tak berapa heran jika MAK ko main ngan jantan atau paling teruk main ngan betina depan mata ko ngan BAPAK ko?
    - kiranya ko lagi tak ambil pusing kalau BAPAK ko main ngan jantan atas meja makan rumah ko kan?
    - ko pulak ntah2 suka menjubor ngan BABI dlm kandang BABI dan lepas tuh ko bunuh BABI tuh ko makan..

    memang manusia macam ko tak tahu macam mana nak bersyukur setelah SESUATU menghidupkan ko atas bumi bertuah ini lepas tu ko diberi secara percuma untuk menghirup udara dan ko senang mencari makan di atas muka bumi ini dan bila semua tu ko dpt senang2 ko berani kata peduli hapa ngan agama.. ish ish..

    ReplyDelete
  15. Izzah kata dalam video: " Dalam Quran kata tiada paksaan dalam Agama, Jadi takkanlah kita nak beritahu orang, ok, maaf ye (Sorry), ayat ini untuk orang bukan Islam saja... Jadi saya kata ayat ini sepatutnya merangkumi semua orang tak kira agama apa".....diikuti oleh tepukan gemuruh oleh panel bukan Islam dan hadirin. (Setakat itu saja yang aku faham). Jadi Nurul Izzah d/o Anuwar Berahim.....Takpayahlah ko nak kencing orang lain, semua orang pun dah dengar dan faham maksud ko !!

    -Rakyat Kelantan-

    ReplyDelete
  16. rasanya nurul izzah dah bosan dengan agama sendiri sebab tu dia nak jadi kafir boleh hidup bebas tiada siapa yang boleh halang apa yang dia boleh buat..

    ReplyDelete
  17. anak bapak semua masuk air dah murtad

    ReplyDelete
  18. Manusia semua adalah sama dan mempunyai hak asasi memilih barang, makanan, orang, binatang, agama dll yang dia suka ! Jangan salah orang yang nak tukar agama harus fikir kelemahan agama sendiri seperti berkaitan kehidupan, pekerjaan, perniagaan, makanan, binatang, pakaian, politik dll. Hidup bukan untuk agama tetapi adalah macam mana menjadi dunia ini lebih aman, maju, makmur dll

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan, pegangan orang islam itu adalah segalanya dlm kehidupan ini untuk agama. "Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku hanyalah kerana Allah, tuhan sekalian alam" Ikrar ini diulang 5 kali sehari drpd mula-mula berakal hingga ke akhir hayat.

      Delete
  19. ni izzah sial same je perangai cam pak dia si peliwat tu,time buat x ingat pastu bile kantoi spin crita cam sial.
    ni la masalah manusia bila x cukup ilmu didada,sesuka hati buat fatwa sendiri.
    dia ingat dia tu sapa,ulama ke.
    ingat suka2 hati je ke boleh bawak keluar fatwa,kalau bapak dah perangai cam sial so ank pun pasti perangai cam sial gak.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  20. Satu famili kluarga dajjal.camtula jdnya

    ReplyDelete
  21. anak dah sah-sah wat salah yang si mak pun sama bukan nak menegur tetapi menyokong kerenah anaknya...
    elok la satu famili sesat..
    baik bapak anuar si anak dan mak..
    salah tu salah la jugak..

    ReplyDelete
  22. jangan terlalu kebaratan....anak ada syear kilang arak!ciss

    ReplyDelete
  23. tulah bila dah terkena kat batang hidung sndri bru nak termengah2 ye jijah oii...
    msa kau dok mengata kat org bkn main sedap lg kn mulut tu!!
    skrg rasakan lah ye...!

    ReplyDelete
  24. Jika nak beri komen harus berhati2 seseorang itu boleh jadi murtad sekiranya mengatakan bahawa semua agama sama , kerana islam adalah yg lebih tinggi darjatnya.

    ReplyDelete
  25. nurul ni mmg dah sesat tau ye lah bpk pun dah rosak anak mcm mana plak kan mak sibuk jaga bapak anak sapa nak jaga kn sbb tu lah jd murtad ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bedah cipap tembam....uweeeekkkk....

      Delete
    2. Orang PAS ni tahu mencarut saja.

      Delete
  26. drg ni mmg keluarga dajjal yg suka sesat kan org..drg mainkan agama

    ReplyDelete
  27. nak tanya ? orang pembangkang itu rakyat negeri mana,..ko neh semua sama sama rakyat malaysia,kalo ko islam semua sodara,kenapa ko gaduh ngan sodara ko sendiri pasal beda politik?ko neh harusnya bersatu melawan orang kafir,bukan ko gaduh sama muslim macam neh,ko semua digelakan cina dan keling lah,...daru ulamak besar hingga menteri hari hari gaduh pasal nak pru,..malu lah di tengok mat bangla dan mat indon,..

    ReplyDelete
  28. macam pk adik papagomo neh,hari hari buat issu bin fitnah tak malu ker,...kalo ko muslim kenapa tak takut dosa dan neraka yang jelas jelas dijanjikan dalam alqu'an,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiii...anon bangang 5:16 am.fitnah ape ke mendenya? Klau si pompuan celaka tu sendiri ckp mcm tu.video dah ada.ko x tngok kan bodo?o ye..ko x paham bahasa inggeris.sbb bodo kan? Tula..lenkali cikgu ajar dlm kelas jgn asyik ponteng kan dah bodo?

      Delete
    2. Jangan marah bro... menurut fatwa Hj Hadi.. video tu cuma bukti besi. Tak boleh pakai.

      Delete
  29. MACAMANA NAK JADI PEMIMPIN BESAR KALAU ASYIK BERLINDUNG BAWAH KETIAK EMAK BILA DISERANG......DIA KENA BERANI MEMPERTAHANKAN PENDIRIANNYA,BUKAN LEMPAR BATU SEMBUNYI TANGAN MACAM BUDAK-BUDAK.......KAU TU PEMIMPIN BUKAN NYA ORANG BIASA DAN INI MEMERLUKAN KECERDIKAN DAN KEBERANIAN YANG LUAR BIASA BERBANDING DENGAN KAMI ORANG BIASA......KALAU MACAM TU AKU PUN BOLEH JADI PEMIMPIN........MAMUD KB.

    ReplyDelete
  30. isk..isk..isk..sob..sob..sob..aku sedey...aku sdey bkn sebab izzah kna tduh,,aku simpati ngan nasib kak jijah kita ni..yelah,time anwar kantoi video bahan china doll kak jijah jgak yg ssh pyah dok nafi bnda tu,mcm2 akal kak jijah fkir nak mnipu rkyat,ini plak kna kat izzah sekali lagi kak jijah trpksa tmpil dan mmbuat sdikit drama pda rkyat utk mnagih simpati..dulu msa anwar dlam pnjara kak jijah prnh mnipu yg anwar kna sntik ngan virus HIV demi nk mndapat smpati rkyat,,,kesian ko jijah,dh laki prngai bruk,anak plak [rngai mcm ni...alahai jijah..

    ReplyDelete
  31. Kesimpulannya .. mereka ini datang dari keluarga BANGSAT .....

    ReplyDelete
  32. Nurul adalah Aung Sang Suu Kyi buatan Malaysia. Dia akan membawa perubahan yang baik kepada Malaysia. Sokong Nurul ! Malaysia boleh !

    ReplyDelete
  33. Aung Sang Suu Taik kepala bapak hang. Dia ada najis lah bodoh, dari keluarga 69, kelurga songsang, bapak kaki menjuboh, berzina, korup, agen Yahudi Zionist Neocons, mak pulak hipokrit, pelakun murahan, bangsat dan lahanat sama. Pokoknya keturunan najis.

    ReplyDelete
  34. Jadi yang ramai marah-marah kat UMNO ni pasal tak dapat habuanlah ya? Hai mengata dulang paku serpih! Perjuangan tidak sama dengan rasuah. Perjuangan meletakkan kepentingan bersama!,TAPI rasuah mendahulukan kepentingan diri!. Dan bila kita menunjuk jarisatu kepada penerima rasuah ingatlah jari empat menghala kediri sendiri!. Hukumlah orang yang terbabit dengan rasuah. UMNO tidak tidak bersalah!dan rata-rata ornag Melayu memang jelas banyak kelemahan dan rapuh imannya!Jadi Melayu dalam PAS dan PKR jangan cepat melatah!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!