KUNYIT HANGIT! NURUL IZZAH TAK NAK NGAKU PULAK DIA SOKONG MURTAD!?

SHAH ALAM - Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar menegaskan, rakyat tidak seharusnya dipaksa mengamalkan agama tertentu dan perkara itu juga perlu terpakai kepada orang Melayu.

Beliau seperti dipetik menerusi laporan portal propembangkang, Malaysiakini berkata : ''Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama... mengapa sesetengah pihak rasa bersalah, perkara ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, sepatutnya diguna pakai secara sama rata."

Nurul Izzah yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai berkata demikian ketika menjawab soalan peserta forum Negara Islam : Versi Mana; Siapa Bertanggungjawab? iaitu sama ada orang Melayu perlu diberikan kebebasan beragama seperti orang bukan Melayu di Subang Jaya, semalam.

Forum 'Islamic State: Which version; Who's responsibility?' yang dihadiri Nurul Izzah adalah anjuran bersama NGO Kristian dan Islam iaitu,OHMSI (Oriental Hearts and Mind Study Institute) dan IRF (Islamic Renaissance Front) bertempat di Gereja Full Gospel Tabernacle,Wisma Eagles No 5 Jalan TP4 Taman Perindustrian UEP Subang Jaya.

IRF sebelum ini pernah disahkan oleh portal Mkini dotcom sebagai sebuah gerakan Islam Liberal di Malaysia yang juga merupakan salah satu NGO tulang belakang BERSIH.

Selain Nurul Izzah, panelis lain yang turut dijemput adalah peguam dan aktivis hak asasi manusia,Malik Imtiaz; Ahli Parlimen PAS Parit Buntar,Mujahid Yusof Rawa; Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian; Ketua Pengajian Melayu Universiti Nasional Singapura, Dr. Syed Farid Alatas; Penganjur BERSIH, Dr. Wong Chin Huat dan aktivis Kristian, Datuk Kenny Ng.

Forum itu dipengerusikan oleh bekas Presiden Majlis Peguam, Dr Cyrus Das. - Sumber

Kami dengar Nurul menafikan kata demikian.

Eh ... Nurul! Ini bukan laporan dari Utusan Malaysia atau NST atau TV3, ini sumber Malaysiakini. INi sumber SUARAM atau George Soros, takkan tak benar pulak untuk Nurul nafi-nafi!

Bak kata Flying Kick sini, usah nak belit macam bulu tundun.

Ini pemikiran Islam Liberal warisan bapa al sesat.

HOUSE PK: OH Nurul tak mengaku pulak ya...he he he...tunggu Nurul, tunggu... terima kasih The Unspinners kerana menyiarkan artikel ini, kat bawah ni aku nak share ngan korang video Zul Nordin hentam Nurul Izzah...tengok la ya...

54 Responses to "KUNYIT HANGIT! NURUL IZZAH TAK NAK NGAKU PULAK DIA SOKONG MURTAD!?"

  1. sayang betul nurul ni kahwin awal. Mesti lubang puki dia dah lobos & berwarna kehitaman.

    ReplyDelete
  2. PEMIMPIN YG TIDAK PUNYA PRINSIP DAN MENGIDAP PENYAKIT MUDAH LUPA.ATAU PUN DAH JADI BURUNG TIONG DIA BERCAKAP TETAPI TAK TAU APA YG DICAKAPKAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa tak komen org murtad wajib di bunuh. Dia ckp mcm tu sbb ayah dia org mcm tu. Mcm mana nak pimpin Negara Islam mcm nie. Agama jgn di politikkan utk dpt sokongan. Dah cantik negara kita nie aman.

      Delete
    2. Quran tak pernak memaksa seseorang memeluk islam dan Quran tak ada mengatakan hukuman bunuh untuk mereka yang murtad. Orang islam sekarang dizaman gelap. Hanya umat yang lemah akan takut kerana ada segelintir yang mrtad. Lebih baik tenaga digunakan untuk educate orang tentang kebaikan islam dari menakutkan orang seperti yang UMNO gunakan. Sistem lapok UMNO dah sampai saat akhir

      Delete
    3. Kepada Anon 9:39, kalau dah jahil dalam agama eloklah jangan komen pasal Islam. Orang liberal mcm kau tak tahu ke rujukan agama kita adalah pada al- quran dan Hadis Rasullah S.A.W. Hukum bunuh pada orang yg murtad terdapat dalam hadis sahih.

      Daripada ‘Abdullah Bin Mas’ud r.a dia berkata , Baginda Rasulullah s.a.w telah bersabda : “ Tidaklah halal darah seseorang muslim yang menjadi saksi bahawa Tidak ada sama sekali Tuhan yang layak disembah melainkan Allah dan aku ini adalah utusan Allah MELAINKAN dengan melakukan salah-satu drp tiga jenis kesalahan ini , iaitu : ( 1 ) Orang-orang yang telah berkahwin yang melakukan zina , ( 2 ) Orang yang membunuh orang lain , dan ( 3 ) Orang yang meninggalkan agamanya iaitu orang yang meninggalkan jemaahnya ( umat Islam ) ~ Hadis sahih diriwayatkan oleh al-Imam al-Bukhari rh dan al-Imam Muslim rh .

      Delete
    4. Anon9:39 ni dahla sokong penjubo.pastu jahil agam plak tu.tobatla dol...ko nak kena laknat sama dgn bos penjubo ko tu ke?

      Delete
  3. Replies
    1. Maafkan saya anakanda.
      Saya warga emas. Tok Wan saya ulama (ahli Majlis Fatwa lagi tu), emak saya Islam, Pak saya pun Islam, depa ajar saya mengaji, sembahyang kerana Allah, puasa dll yang berkaitan. Saya belajar lagi dari guru-guru tersohor di pondok-pondok, madrasah dan dalam zaman IT ni dengar ceramah dari radio, tv dan internet dari seluruh dunia waima Arab Saudi, Mesir, UK dan USA.
      Jadi sebelum saya menutup mata kali terakhir, tolong lah anakanda berikan ciri-ciri dan tanda-tanda yang mengatakan saya ni MURTAD. Soalan ini saya kemukakan kepada anakanda kerana saya ni AHLI UMNO sejak akhir 70an lagi. Kenakah saya mengucap kembali dua kalimah syahadah tu, dan APAKAH TEJADI KEPADA segala amal ibadat(allah terima ka tidak wallahualam) saya semenjak hampir tujuh puluh tahun dahulu?
      Terlebih dahulu saya mengucapkan terima kasih diatas segala penerangan dan jawapan yang sudah tentunya bagitu bernas daripada ilmu anakanda yang tentunya tinggi.
      Saya yang menunggu jawapan.

      Delete
    2. Maafkan saya juga adinda

      Saya warga Perak (?) - Datang dari negeri Perak (heheheheh) dan juga separuh umur (warga perak la kot tak sampai warga emas lagi). Datuk saya bukan ulama yang menurut pemahaman orang Malaysia tetapi alim dalam hal pentadbiran kira ulama la juga tu. Bonda saya Islam, Ayahanda saya juga Islam, saya pun Islam, dema ajar saya mengaji, sembahyang kerana Allah, puasa dll yang berkaitan.

      Saya belajar lagi dari guru-guru tersohor di universiti -universti ( saya ada mempunyai sekeping dua ijazah termasuklah pengajian syariah). Saya juga belajar dari pemerhatian saya dari pelbagai sumber.

      Saya juga teringin ingin tahu seperti Ayahanda Anonymous November 6, 2012 11:39 AM di atas apakah jawapan adinda di atas persoalannya. Seperti ayahanda di atas saya juga yakin bahawa penerangan dan jawapan bernas daripada ilmu adinda yang tentunya tinggi. Sekeping dua ijazah yang saya ada tidaklah bermakna saya perlu berhenti belajar.

      Delete
    3. Senang ajer tu, golongan yg nak meninggikan agama islam jgn dimusuhi, hukum Allah jgn ditolak. Kita nak lebih dari stakat buat masjid, musabaqah, perarakan maulid rasul.

      Delete
    4. Fuyyo.. pas tu kira islam sgtla?seleweng duit memali,seleweng tanah, duit rakyat,memecahbelahkan umat islam kat malaysia,mengkafirkan org yg x sokong pas, sembahyang dua imam,mcm2 lagi la musibat yg pas dah lakukan slama ni.itu ke islam sebenar.suka2 hati ko je setan nak jatuhkan murtad kat org umno.dahla sokong si penjubo.hak tuihhhhh

      Delete
  4. Anak Papa Hebat. Setan pakai tudung...

    Setan berserban confirm senyap jee...maklumlah..lebih baik berkawan dgn setan drp berkawan dgn UMNO..

    Itulah dia simbolik PAS..Parti Ajaran Setan

    Takebeer..hidup setan..


    ReplyDelete
  5. Anak Papa Hebat. Setan pakai tudung...

    Setan berserban confirm senyap jee...maklumlah..lebih baik berkawan dgn setan drp berkawan dgn UMNO..

    Itulah dia simbolik PAS..Parti Ajaran Setan

    Takebeer..hidup setan..


    ReplyDelete
  6. Hanya pencacai2 najis dan penjilat2 juboq blendir Hero Tamil yg bengap nak mampos yg dok menggila menegakkan kote bengkok peliwat terkutok bernama Anwar Zionist. Kecik2 tak nak mampos, dah tuak menyusahkan diri, keluarga, adik beradik, sahabat andai. hidup pun sia2 saja, bengap, bodoh somboong tetapi berlagak samseng pulak itu.
    Hai pencacai2 dan penjilat2 yg bengap nak mampos gunakanlah otak berjambul itu dan berfikir lah secara waras,
    Adakah seorang peliwat terkutok itu di anggap anukera tuhan?
    Adakah seorang peliwat terkutok itu disamakan dgn Imam Mahadi?
    ishh ishh ishh ishh ishh biar lah bodoh tetapi bole berfikir dgn hati terbuka, dari bengap nak mampos dan berlagak samseng.
    Anwar Zioinist, pejuang keselamatan Israel, agen barua Yahudi Zionist Neocons, yg sudah bergeluamng dalam kancah juboh menjuboh sejak dari tahun 75/76 dalam pengakuan adi terangkat beliua Sukma, adalh konpom peliwat terkutok. Terimalah hakikat. Selagi beliau tetap menjuboh, selagi itulah anda pencacai2 dan penjilat2 mendapat saham menjuboh, keran bersetongkol dan menyokong idola kamu. Ingatlah azab Allah sunggoh pedih dan dahshat.
    Selamatkanalh diri dan keluarga, janganlah merelakan diri dilaknat Allah, nauzibillah.

    ReplyDelete
  7. Apa yg PAS lakukan bila Selangor dibawah Regim Fuckaton haramjadah, rumah2 urut dan Klub2 Gay tumbuh bagaikan cendawan setelah hujan...Takebeer!!
    Sudah lah Nama Allah tidak dibela, Rasulullah dihina pun buat dek saja, tetapi jangan sentuh Hero Tamil, pejuang keselamatan Israel, peliwat terkutok, mahupun komunis biaDAP yg rasis giler, anti Melayu dan anti Islam, bukan saja PAS sanggup golek2 tengah jalan, sanggup ikut berdemo jalanan, sanggup pegang lilin, sanggup solat hajat, sanggup doa pecah perut. Inilah songsangnya dan sesatnya PAS yg dijamin masyuk syurga mak bapak Nik najis yg punya.
    Allah dan Rasulullah tidak dibela, tetapi Anwar Zionist, Lim Kit Ceebai, Lim Guan Lanchow, Ngek dan Ngok, Kapal Poosing, Tony Puachebai, Ambigay, dipuji dipuja dan di angkat sebagai Imam, kalipah, ustaz dan ustazah. Apakah ini ajaran Islam? Ini adalah Isle parti ajaran Songsang.
    Sedarlah dan insaflah ahlul2 PAS, sampe bila nak jadi bahalul. Fuckaton haramjadah termasuk PAS dan PGayR penyokong kuat LBGT, iaitu menyokong perkahwinan sejenis, jantan dgn jantan, pedang lawan pedang, juboh menjuboh, betina dgn betina, puki dgn puki, Inilah spesis2 yg Nabi tidak mengaku umat. Dan anda penyokong2 Fuckaton mendapat saham lahanat kerana bersetongkol menyokong LBGT. Sedarlah, dan kembali kepada jalan yg lurus, bukan jalan yg sesat lagi songsang.
    Bermufarakah demi agama, bngsa dan negara. Sedarlah Parti Ajaran Songsang akan membawa anda dan keluarga kepada neraka jahanam. Syurga neraka, pahala dan dosa semua milik Allah, bukan wali Terompah jamban (gelaran yg ditabalkan oleh Hero tamil sendiri). Janganlah merelakan diri dilahanat kerena bengap nak mampos hanya kerana terlalu ikut emosi Yahudi Zionist Neocons dan Wali Terompah jamban yg dah nyanyok tahap kronik. Sedarlah dan insaflah, demi nasib anak2 dan bngsa.

    ReplyDelete
  8. artikel ini salah satu bukti umno suka memainkan sentimen agama & bangsa. Cuma melayu purba saja yg masih bersama dgn umngok parti syaiton laknatullah ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni mesti bodo english.sekolah x habis eh? x paham terjemahan ape yg betina kaki spin tuu dah ckp.pegi smbung blaja la wei.tambah ilmu

      Delete
  9. terima kasih dr m kerana mendedahkan siapa itu umngok parti syaiton laknatullah yang dikenali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terimakasih kepada Allah swt dan juga rahmatNya melalui Tun Mahathir memudahkan kami mengenali

      1) rakyat Malaysia yang di cintai Syaitan kerana menjadi sahabatnya

      dan

      2) rakyat Malaysia yang di gemari oleh syaitan kerana mempunyai sifat yang malas belajar sampai peribahasa yang mudah pun tak faham.

      3)rakyat Malaysia yang mempunyai kandungan bilangan sperma yang rendah (jika lelaki) dan saluran rahim yang separa tersumbat (jika perempuan) atau kedua-duanya sekali sebab anamoli dan kecacatan genetik (jika khunsa) kerana symptom dan anamoli ini jelas terbit dari pernyataan Anon November 6, 2012 12:17 PM.

      Mereka yang bebas dari symptom dan anamoli ini tidak akan menulis seperti Anon November 6, 2012 12:17 PM
      .

      Delete
  10. ana dengan ayah sama jer...bodoh kedua-dua..islam ker mcm nie..satu persatu keburukan mereka terbukti..kedua-dua dah sesat..apa hukum murtad si nurul oi??pakai jer jer tudung nak menunjukkan diri islam dan tak buka aurat tp dalaman hampeh hancur...teruk-teruk

    ReplyDelete
  11. Oh si nurul izzah ni taknak mengaku ye dia kata macam tu...
    nah video di tempat kejadian.

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XXVAHH-W6tw

    Jangan pulak lepas ni kata 'nampak macam saya, cakap macam saya,tapi bukan saya yang cakap' pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...nmpak mcm muka sy.tp itu bkn sy.itu pelanduk dua serupa.smoga ko anak branak kena balasan ALLAH cpat sket.aminnnnn

      Delete
  12. seorang ahli parlimen islam yg cetek ilmu agama nyer sungguh memalukan....anak dngn bapak sama jer,sanggup mengadaikan agama sendiri demi politik songsang nyer....mmg sesuai la si izzah nie pakai baju seperti d atas tu..tp aku rasa orng mcm nie lg sesuai klu terlanjang jer terus...

    ReplyDelete
  13. wahai keluarga anwar...ketepi dan biar insan yg baik mentadbir negara suci nii...jangan lah kau diberi tahkta dan negara akan ditimpa bala....

    ReplyDelete
  14. Izzah halalkan murtad sebab ayahnya juga pernah/suka layan china doll. Bagi mereka murtad itu okay tiada masalah. Kesian rakyat dan ulama -ulama agama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku sokong dgn apa yg semboyan kata ni

      Delete
  15. Apa salah manusia berubah agama ? Agama yang baik tak takut tiada penganut melainkan agamanya yang bermasalah ! Agama yang baik tak harus paksaan dan harus mengikut zaman bukan terlalu mengikut zaman lama. Agama adalah untuk kepercayaan individual malangnya ada agama sudah diperalatkan untuk kuasa politik menjadi dunia ini tidak aman......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni satu lagi musibat yg terjemah ayat quran x abis.dol dol .sama je dgn bos penjubo ko

      Delete
  16. Memang tepatlah Tun M istiharkan parti umno=parti setan. Sudah cukup keji perangai UMNO=setan ini. Cepatlah taubat pengikut umno dan ingatlah tuhan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dol .bahasa inggeris ko masa spm dulu F eh? tun guna idioms pun x faham

      Delete
  17. ank ngan bapak sama aje,sngup mnggadai maruah,agama demi politik
    org cmni xptt lagi idup ats dunia ni..mmperalatkan agama demi politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup btl tu aku sokong... anak ngn bapak nie sama je perangai buruk depa tu!!
      org mcm depa nie mmg merosakkan negara je!!

      Delete
  18. http://www.youtube.com/watch?v=ibFsSGm_YwU

    Mohon jika ada sesiapa yg boleh menterjemahkan ucapan YB Nurul Izzah didalam pautan di atas ke dalam bahasa melayu. Dan selepas itu bolehlah dinilai akan benar salahnya ucapan YB Nurul Izzah.

    ReplyDelete
  19. klu dh bapak borek, anak rintik lah...
    bgaimana anwar begitulah si izzah tu!!
    saling tak tumpah perangainya mcm bapak dia anwar!!!

    ReplyDelete
  20. Sokong Nurul ! Kepercayaan agama tidak boleh paksaan yang paksaan bukan agama ! Inilah Parti Keadilan memberi keadilan kepada semua kaum ! Sokong Parti Keadilan baru kita dapat adil ! Sokongan ! Sokongan ! Sokong !

    ReplyDelete
  21. Jika Kita tidak menjaga Agama Allah, pasti Bala Akan menimpa satu persatu.. Lihat lah Negara jiran Kita Indonesia, khalimah Allah dikongsi Islam dan kristian, tempat ibadat di kongsi hari Ahad jadi gereja Dan hari jumaat jadi masjid.. Maka berlaku juga Perkahwinan antara kristian Dan Islam atas Alasan mereka menyembah Tuhan yg sama "Allah" ini lah bahananya Apabila si Jahil menghasut n menghalalkan cara atas Dasar KEBEBASAN Dan HAK individu..nauzubillah... LAKNATULLAH ke Atas Mereka ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu saya sokong anda..bila agama senang2 boleh dibuat mainan macam nie la rupanya jadi..manusia suka2 ubah fatwa agama..

      Delete
  22. Si BETINA SUNDAL Nurul Izah tu setaraf ULAMAK ke yg sesuka hati boleh nak tafsir Ayat Alquran sehingga penjilat puki dia boleh terima bulat bulat

    Aku bukan penyokong UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia tu anak dajjal lah..kan bpk dia dajjal besar sbb tu anak perangai mcm dajjal babi

      Delete
  23. suka hati bapak ko je si anuar tu...
    bapak dah la menyebabkan masjid banjir...
    anak plak suka-suka wat fatwa sesat..
    apa nak jadi dengan manusia akhir zaman nie...

    ReplyDelete
  24. nurul ni ingat dia dah ckp bgs ke nak kata apa je dia nak kata...tlg lah jgn lah main2kan agama tlg jgn campurkan agama dgn politik tak takut mati ke?

    ReplyDelete
  25. Sokong Nurul ! Kepercayaan agama tidak boleh paksaan yang paksaan bukan agama ! Inilah Parti Keadilan memberi keadilan kepada semua kaum ! Sokong Parti Keadilan baru kita dapat adil ! Sokongan ! Sokongan ! Sokong !

    ReplyDelete
  26. Mangkok Ayon btul anon 11.15..Ntah ape le jenis Setan dan Iblis yg telah menutup hatinye yg telah hitam legam tu..Langsung tak tau gamaknya apa maksud murtad ni.Perkataan yg teramat HINA dlm agama Islam...

    ReplyDelete
  27. PERHATIKAN KAPIR LAKNATULLAH BERTEPUK TANGAN GEMBIRA APABILA SI NURUL MENGATAKAN AYAT QURAN (AGAMA BUKAN PAKSAAN) SEPATUTNYA DITUJU KEPADA SEMUA (TERMASUK ORANG MELAYU!!!) DAN BUKAN NON MUSLIM SAHAJA!! BANGANGNYE BETINA SIAL INI YANG TIDAK DAPAT MEMBEZAKAN ANTARA AQIDAH DAN LOGIK (KONON2 NYE DIA BIJAK LAH TU!!). MULUTNYA SAMA BUSUK DENGAN MULUT BAPAKNYA!!! -Rakyat Kelantan-

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol2 , tunggu jea balasan ALLAH . dea sanggup kata camtuh , sama jea anak ngan bapak . sumpah geli !

      Delete
  28. Ya allah berikanlah petunjuk kepada blog ini.penuh dgn kebencian.makian.hasutan.insaflah wahai umatmu.ingatlah ingatlah.aku berdosa membacanya......

    ReplyDelete
  29. Agama yang baik tidak takut tiada penganut kerana agama ini mengalak persahabatan, harmoni, tolong-menolong, tidak paksaan dll. Agama yang tak baik ada paksaan, mengalak pergaduhan, kebencian, pembunuhan, berkaitan politik dll. Jadi untuk dunia ini lebih aman harus kita pilih mana ?

    ReplyDelete
  30. YA ALLAH YA TUHANKU KAU TUNJUKKANLAH KPD UMATMU SIAPA YANG PATUT DIPERSALAHKAN.. SESUNGGUHNYA AKU KASIHAN MEWLIHAT UMATMU YG TIDAK BERDOSA DIPERSALAHKAN DICACI DI DUNIAMU INI.. KAU TUNJUKKANLAH KEBENARANNYA SUPAYA UMATMU TIDAK MENYALAH SATU ANTARA YG LAIN..

    ReplyDelete
  31. ini keluraga anak beranak 6 jahanam kan agama, bangsa, islam,..klu dia nk murtad murtad la dgn keluraga dia sja...tapi tak pa pas di bawah nik ajis boleh tolong ampun kan...

    ReplyDelete
  32. aku rasa si nurul izah ni bercakap dn hujah nya di beri kn oleh bapak nya sndiri si anuar al juburi,..di (nurul izah) tak tahu apa yg dia ckp, ni aku rasa nik aziz pun sokong kenyataan urul izah,..pas ni memamg nak mampos....

    ReplyDelete
  33. salam saudara semua x kiralah part apa korang sokong. bg pendirian ak. elok dibuang gambar nurul izzah & salib tue. cukup la hanya kata2 berbicara. sesungguhnya nabi kita x pernah menyuruh kita mengkafirkan saudara seislam selagi die beluh betul2 murtad. wasalam

    ReplyDelete
  34. assalammualaikum semua..astaghfirullahalazim..maaf jika apa yg saya cuba ckp akan mnyinggung perasaan masing2..janganlah kita mempertikaikan ttg agama kerana ia sngt sensitif sekali.dan jgn juga kita menuduh sapa2 murtad..kerana semua nya d tgn Allah..biarlah Allah yg tentukan..bgaimana dia akan mgatasi mslh drnya..kerana jika kita asyik pertikaikan atau berbalah psl ini hnya akan menimbulkan dosa kita..sebaiknya berdoalah minta petunjuk dr Allah..jgnlah jd sperti org yg tidak dberi sekolah.Allah kurniakan akal untuk kita berfikir mana yg baik dan mana yg buruk.dan bukan memburukkan org serta membuat fitnah utk menjatuhkan seseorg..ingatla..kita ini ibarat semut kecil saja d dunia ini..bahkan tidak hidup selamanya..jgnla kita berfikiran yg tidak rasional..kalau betol apa yg dia lakukan itu perkara jahat..jadi jgnla kita ikut..kita punya otak untuk fikir..

    ReplyDelete
  35. nurul izah pandai main. best...

    ReplyDelete
  36. Fuck you all malawiyu people's of monkeys, Nuruth eza is christian the best will stay in borneo island. So be it sucker

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!