HOUSE PK SOKONG PERWAKILAN WANITA UMNO UNTUK KEMBALIKAN 'PELUANG DAN KEDUDUKAN' SHAHRIZAT JALIL!

Perwakilan Wanita Umno Kedah Halidah Putih merayu kepada Presiden parti, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya mengembalikan "peluang dan kedudukan di tempat yang sewajarnya" kepada Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, selepas pilihan raya umum akan datang.

Katanya, rayuan itu dibuat kerana pergerakan itu "sayang" ketua Wanita Umno itu yang menurutnya, cukup gigih memajukan sayap utama parti itu dan kaum wanita.

"Saya merayu kepada Datuk Seri Najib... Datuk Seri, kami sayang ketua pergerakan Wanita Umno Malaysia. Tolong kembalikan, Datuk Seri (Najib)... ketua kami di mana yang sewajarnya.

"Beliau berjuang tidak mengira waktu, masa. Tak kira apa jawatan pun... Waima (beliau) tidak ada jawatan pun, maka Datuk Seri Shahrizat seorang yang cukup gigih.

"Kita merayu, tolonglah, berilah peluang dan berikan kembali kedudukan kepada Datuk Seri Shahrizat Jalil, selepas pilihan raya umum ke-13 di tempat yang sewajarnya" katanya ketika menyampaikan ucapan menyokong ucapan ketua Wanita Umno itu.

Shahrizat melepaskan jawatannya sebagai menteri pembangunan wanita dan keluarga selepas dikaitkan dengan isu National Feedlot Corporation (NFC) yang diterajui oleh suaminya.

Bagaimanapun beliau kekal sebagai ketua Wanita Umno. Manakala teraju Kementerian Wanita, Keluarga dan Masyarakat didiambil alih oleh Najib yang juga menteri kewangan.

Selepas itu, perwakilan Wanita Umno Selangor Mesrah Selamat menegaskan pihaknya akan terus menyokong dan mempertahankan kepimpinan Shahrizat "hingga titisan darah yang terakhir" walaupun sayap itu berdepan dengan pelbagai "serangan" daripada dalam dan luar parti.

"Jangan bimbang... Demi apa? Demi cinta dan perjuangan kami rela mempertahankan (beliau) dengan apa cara sekalipun. Insya-Allah," ikrarnya mewakili seluruh lebih satu juta ahli wanita di negeri itu.

Sebelum itu, seorang perwakilan Wanita Kelantan merayu kepada Najib untuk memberikan 30 peratus calon wanita bertanding dalam pilihan raya umum dan sebagai pembuat dasar, memandangkan prestasi jentera sayap itu.

"Jentera wanita menerima pujian yang tidak putus-putus... Sekarang (aura) jentera (Wanita) sudah mula dirasai dan insya-Allah (presiden) tidak akan ragu-ragu dalam memberi 30 peratus kuota calon dan membuat dasar menjadi kenyataan," katanya.

Beliau berkata demikian sewaktu menyampaikan ucapan mencadangkan ucapan Shahrizat yang disampaikan sebelum itu.

HIDUP SHAHRIZAT JALIL!

44 Responses to "HOUSE PK SOKONG PERWAKILAN WANITA UMNO UNTUK KEMBALIKAN 'PELUANG DAN KEDUDUKAN' SHAHRIZAT JALIL!"

  1. Laaaaaaaaaaaaaaaaa.
    Shahrizat bukan mniskin dan susah pun.
    Dia punya pencen menteri dan ahli parlimen pun makan tak habis.
    Dia dah kaya raya.
    Orang bawah ada apa.Pencen,kontrak,projek,saham dan lainnya.
    Cukuplah.Jangan bodek berlebihan.
    Banyak lagi masaalah rakyat yg hidup miskin papa dikampung.Berjuanglah nasib mereka.
    Bukan nasib Shahrizat.
    Perwakilan upahan dari Kedah.Kerja Wanita Kedah tak semacamana pun.
    UMNO Kedah pun bercelaru termasuk wanita.
    Masih banyak program syok sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong House PK. Kembalikan jawatan Dato Seri Shahrizat sbb dia baru rembat RM250 juta. RM250 juta tu baru bersamaan dengan nilai 7 helai spender rosmah ataupun bersamaan dengan 2000 buah rumah untuk rakyat marhaen berteduh. Ala apa la sangat, kasi can la shahrizat lembu rembat lagi,shahrizat melayu what,jadi tlg shahrizat sama mcm tlg 6 juta Melayu di malaysia la.Jadi perjuangan umno utk tlg melayu kira dah selesai la.

      Delete
    2. Hang ni anon janda muda, asyik dok cerita pasal duit je, kau langsung tak tengok apa orang tu buat ya? Wei pukimak pemimpin pakatan pun kaya gila der. Zuraida jual buah dulu, baru 4 tahun dah ada 4 biji kereta mewah, msikin ke Zuraidah tu?

      Apasal korang ni bodoh ek? Duit, duit, duit, semua nak duit senang je kan kimak?

      Delete
    3. Butuh la Haji Rock, bapak kepada Mamak Mahadey dtg tanah melayu naik tongkang je, sekarang anak dia dah jadi trillionaire. Gila babi betoi. Hang nak dengki buat apa kat zuraidah, dia melayu. Yang mamak mahadey dan cina harbi mca mengketedarah wang rakyat melayu marhaen haram hang tak berani sentuh pun. Ni Melayu Zuraidah baru nak senang hang dah jadi macam pelaq apasal? Pundek hang la.

      Delete
    4. Wei anon pukimak 3.49 Zuraidah mak lampir INDON. bukan melayu. Bila masa pulak Indon nak mengaku melayu pukimak oi? Mahathir melayu yang lahir kat malaysia. Dia takde pun pakai IC 71. Anak haram punya melayu cibai penyokong Cina, kau nak halalkan semua perbuatan tuan kau ya pukimak? Kau nak hina mamak yang bawak Islam ke negara ni? Kau memang kafir, sah!

      Delete
    5. 3.49
      BABI Yahudi Anwar datang Tanah Melayu hanya dengan seluar dalam, sekarang dah bilioner. Rembat isteri orang, rembat 3 bilion engkau tak sentuh..

      Delete
    6. Anon bodoh bebal nak mampos kau dok cerita pasal isu 250 juta tu kan? Wei pukimak itu loan kena bayar, kalau Salleh budu takleh bayar then dia akan kena, korang ni dalam negeri pakatan dok sapu berbillion duit rakyat tak nak cerita pulak ya? Asyik dok cerita hal loan je, tau tak loan tu apa? Errr tanya la Rafizi apa itu LOAN

      Delete
    7. Patut Lah muda muda dah jadi Janda...Janda Muda PUKI belengas Bekas laki kau TU pun tahu menilai..barang riJek.. Nasib Lah kau Janda Muda

      Delete
    8. la si anuar lagi banyak duit asal xsuruh die dan gagap kasi duit kat rakyat yg miskin??????????korang buta ke benggap ke confius lah aku pun

      Delete
    9. Anwar baru rembat 3 billion, Mahadey Anak Beranak rembat puluhan billion dari 1981 sampai 2012 ni ape cer pulak? 3 Billion dengan Puluhan Billion mana banyak lagi? Ada akai ka?

      Delete
    10. Butuh la, Salleh Budu lepas pulak ambik loan RM250 juta... Ni rakyat Melayu Marhaen nak pinjam RM70K nak beli rumah pertama untuk seisi keluarga berteduh pun tak lepas. Macam mana nak undi UMNO ni? Sembang dalam tv seolah2 semua melayu dah jadi jutawan tapi hakikatnya 90% melayu merempat....

      Delete
    11. Buktikan yang nak Mahader rembat puluhan billion...cakap baiq ada fakta. depa berusaha. Yang mak lampir Zuraidah made in indon ni apa cerita...?

      Delete
  2. Shahrizat sendiri yang LETAK JAWATAN afsal Najib nak kena bagi balik. Giler ke ape Wanita Kedah nih.....????.

    ReplyDelete
  3. Tindakan DS Sharizat melepaskan jawatan krn beliau lebih mementingkan UMNO. Beliau tidak mahu isu itu merosakkan UMNO. DAn mahkamah telah menyatakan yg DS Sharizat tidak terlibat dlm penyelewengan NFC. Saya tidak mengenali DS Sharizat, tetapi yg sy tahu beliaulah yg paling byk memberikan pelbagai bantuan dan sokongan kpd Persatuan Dyslexsia Malaysia yg berperanan membantu anak-anak kita yg mengidap penyakit dyslexsia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku sokong dgn anon 4.13 pm ini mmg btl apa yg ksu cskspksn ini sharizat sanggup lepaskan jawatan semata-mata kerana tidak mahu umno terlibat sama dgn masalah dia tapi kalau mahkamah dah kata sharizat tak terlibat so siapa kita nak hukum dia. banyak sharizat buat utk rakyat kita terutama bantuan yg diberi kepada wanita.

      Delete
  4. penghinaan kpd negara ini. celaka betul!!!

    https://www.youtube.com/watch?v=4nt1vfIay0Q&feature

    ReplyDelete
  5. This is the problem with umno Leader is corrupted people still support Tak malu
    There are many good honest hardworking people in many umno cawangan who are not given a chance How to win elections lah

    ReplyDelete
  6. This is the problem with umno Leader is corrupted people still support Tak malu
    There are many good honest hardworking people in many umno cawangan who are not given a chance How to win elections lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar currupted, main isteri orang, pembohong, pelakon blue film tapi masih orang sokong....

      Delete
    2. anuar main sedap kot tu yg dorang terhegeh tu

      Delete
    3. bkn apa anon 4:52 PM, depa tu semua dh kena sogok cukup2 dgn nuar haramjadah tu.. sbb tulah walau apa jadi sekali pun depa tetap dok sokong dia!!

      Delete
    4. mananya tidak mawar hitam oi anwar mesti dah sogok byk duit kat penyokong dia tu sebab tu mereka dah buta hati dan mata sebab nampak duit berjalan-jalan di depan mata mereka.

      Delete
  7. inilah suara dr wanita umno harbi yg mengangkat penyamun jd pemimpin.ketua pemuda pun penyamun harbi.sesuailah umno harbi dihuni oleh keluarga penyamun..semua penyamun sedang bersidang di pwtc@pumimamak world treade center..termasuk pencacai mamak parpu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang UMNO samun? Kasi bukti sikit...Zuraidah the Bibik tu dah ada bukti sebelum jadi MP kat negara ni sebab melayu pukimak bodoh, dia kini sudah menjadi kaya, ya lagi projek melayu jadikan Indon kaya, jangan pulak lepas ni masuk kata eric chia la vincent tan la jadi kaya pasal mamak ok, sebab mereka bsuinessman, mereka berusaha, bukan makan duit free macam pakatan ni, khalid gagap kata bas tu sewa, pastu sewa beli, pastu kata dia ambik loan bank..euuwwhhh, balcklisted ambil loan bank...hebat kan?

      Eh tapi korang jangan la marah, anjing pakatan ni kalau tuan mereka meliwat pun mereka redha apa ada hal dengan sapu duit, bini orang pun mereka pakai wei...bangsatnya pakatan ni

      Delete
    2. btl tu haji rock kalau pakatan rogol diaorg atau anak n bini pun diaorg akn kata halal sbb nak elak kn pembaziran booking pelacur...pendek kata ape saja pembangkang buat semua halal bg diaorg btl x penyokong pembangkang

      Delete
    3. yeke yang si zuraidah tu buat apa????????samun duit rakuat beli kereta mewah banyak2 xpa pulak ye..wowwww fikiran pembangkang yg perlu diberi anugerah kerana terlalu bijak he3

      Delete
    4. sial la ko anon,ko ingat pembangko ko tu suci ke sial.
      sekadar cerita macam sampah x payah la sial,kasi bukti la UMNO penamun sial.
      tu pakatan sial cam2 bukti dah de,kenapa korang senyap je sial.
      dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

      Delete
  8. Lembu mestilah sokong tuan punya lembu

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekurang2nye diaorg sokong lembu bkn sokong babi mcm ko kn...

      Delete
    2. lembu xpa lagi bole wat kurban..kalau babi comform2 kena kurban diakhirat nanti..ahahahah

      Delete
    3. btl tu klu stakat sokong lembu tu tak apa lagi sbb halal dan blh dimakan drpd kau tu yg menyokong binatang haram tu lglh tunggulah kau balasannya nnt!!

      Delete
    4. Dengan ini diisytiharkan bahawa 3 penyokong UMNO di atas telah mengakui bahawa tuan tanah blog ini iaitu House PK adalah lembu.

      Delete
    5. Saya nampak depa kata perwakilan wanita umno tu yang lembu... siap mengaku bahawa depa tu boleh dibuat korban, halal dimakan pulak tu... memang lawak tahap sarkis puak-puak umno ni... kata lembu pun depa mengaku.... kata setan yang dikenali pun depa mengaku... diam maknanya mengakulah tu.

      UNTUK makluman kami tak pernah sokong babi... malah kami tak tahupun apa yang dikatakan hangpa dengan babi... yang aku tau babi ni sejenis binatang yang umno cukup phobia... takkan makan punya bukan sebab haram tapi sebab geli geleman... kalau tak makan sebab haram sudah pasti ada umno tak langgah arak... arak pun haram.... tapi ada yang langgah jugak.

      Delete
  9. memang tidak dapat dinafikanlah yang beliau dato shshrizat ini banyak menyumbang diatas pembagunan wanita...
    juga dalam menjaga kebajikan wanita dari segi keganasan terhadap wanita dan sebagainya..
    membimbing dan mendorong wanita utk berjaya dan bersaing diperingkat antarabangsa

    ReplyDelete
    Replies
    1. sumbang-sumbang jugak, itu RM250 juta kasi balik la. oooo baru aku tau, syarat nak apply loan bukan ikut merit atau kriteria bank tapi kena ikut berapa banyak sumbangan melalui parti umno. hangpa ingat duit dalam bank tu umno punya ka? kepala bapak hangpa. tu duit rakyat dari semua parti. yang aku heran, umno tak buat pulak pembahagian, yang mana pembangkang tak perlu bayar cukai, yang penyokong umno kena bayar cukai. Time nak agih nikmat ekonomi hangpa usyar kawan2, time nak rembat cukai, hangpa tak kira kawan lawan no.... pukimak betoi....

      Delete
  10. Dah terang terangsalah guna kuasa masih nak pertahankan. UMNO memang DNA lembu. Sudah tiba masa rakyat tinggalkan lembu tua bernama UMNo ini

    ReplyDelete
  11. cukup la tu jgn lg dibg peluang.. krn RM250 utk majukan industri daging negara dan jth ke tangan bkn sepatutnye...
    apekah takde lg calun ketua wanita yg lain dlm wanita umno?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong Anon 12.55AM. Perjuangan memertabatkan bangsa Melayu perlu diteruskan walaupun dengan segala kepayahan dan fitnah. Nabi s.a.w. sendiri dihina, dicerca, digelar sebagai orang gila, difitnah malah diracun. Namun diatas urusan perjuangan yang suci segala cabaran ditempuh dengan penuh kecekalan, redha dan taqwa.

      Yang patah pasti akan tumbuh berganti demi kesinambungan perjuangan. Yang mengganti pasti tidak akan mengulangi kesilapan yang silam. Jadikan pengajaran dan sandaran. Masih ramai serikandi yang sanggup menyambung mengibarkan bendera dengan semangat yang tidak pernah luntur.

      Aku harap PM Najib menangani isu ini dengan berhikmah, demi kekuatan dan kesejahteraan UMNO dan Melayu umumnya. Walau pun UMNO ini untuk kesatuan seluruh Melayu, tetapi tidak semua Melayu dapat menerimanya, sapertimana seruan Nabi s.a.w, Islam untuk kesatuan manusia ( Arab permulaan nya ) tidak semua orang Arab itu Islam dan tidak semua manusia menerima kebenaran Islam. Malah ada yang mengaku Islam sekalipun banyak yang terpesong jauh dari landasan yang sebenarnya, meninggalkan dan memusuhi Islam sebaliknya.

      Akan tetapi urusan memertabatkan Bangsa Melayu, Islam dan negara Malaysia perlu diteruskan, diperkukuhkan dan dipertahankan selagi tanah ini masih tegak tidak ditelan Laut China Selatan dan Lautan Hindi. Persoalan Shahrizat sekelumit cuma.

      Delete
    2. betul pakdor ronny.. kalau asyik pemimpin kitar semula, bagaimana pemimpin baru utk belajar dan berkembang... kalau begitu musti ade juga suara yg minta pak lah diberi peluang skali lg utk menebus kesilapan lalu...
      sudah2 mase utk menebus kesilapan adelah dgn meletak jawatan dan memberi laluan dan sokongan kpd org baru..
      mase berlalu amat pantas, kepimpinan baru juga terlalu ramai yg berbakat..

      Delete
  12. Bila dsebut nama kak izat scara spotan trbyang akan lembu. Kak izat dan lembu tak dpt dpisahkan..hnya spesis lembu dan kturunannya yg sukakan lembu.#bodoh mcam lembu# tapi yg sedehnya ada lagi tahap kebodohan mmgatasi lembu yakni tuan blog serta para pncacainya.....tumpang lalu.

    ReplyDelete
  13. Apa kena mengena lembu dgn DS Sharizat. Korang yg dok menghina dia tu cermin diri sendiri le.
    Anon Nov 30, 3.40pm
    Kamu mmg dari species lembu tu yg otak kamu pun dh macam lembu. Bangang kamu pun tahap lembu jugak le...

    ReplyDelete
  14. Mamak kari ni memang suka kaum bau kari macam dia jugak......puki Shahrizat pun bau kari agaknya....

    ReplyDelete
  15. ' hingga titisan darah yang terakhir'. lawak betul wanita UMNO. kata nak membasmi rasuah. sekarang nak mempertahankan pula. dah jadi satu bahan ketawa, UMNO masih tak sedar.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!