CILI KASI TARUK! MUKTAMAR PAS HANYA BERTARAF SAMPAH, BUKTINYA UNIT ANAL PAS PUN LARI BALIK AWAL!

Muktamar masih berlangsung walaupun hari ini adalah hari terakhir. Bagaimanapun, tidak seperti kebiasaan, Muktamar PAS Ke-58 ini telah mencatatkan rekod dan akan tertulis dalam sejarah apabila para pemimpin PAS yang telah diamanahkan oleh ahli-ahli bawahan lebih memikirkan tentang survival PKR dan DAP berbanding memikirkan hala tuju dan nasib PAS dalam arus politik negara.

Para pemimpin PAS yang berhujah dan berbahas,sekadar memenuhi ruang tanpa sebarang cadangan konkrit untuk memantapkan perjuangan parti dengan meninggalkan banyak isu-isu utama yang perlu diperbahaskan, hanya semata-mata kerana enggan menyakiti hati PKR dan DAP.

Dan sepanjang muktamar dijalankan, ahli-ahli PAS dapat melihat dan mendengar sendiri bagaimana para pemimpin PKR dan DAP langsung tidak menghormati PAS selaku rakan sekongkol mereka, sebaliknya tanpa sebarang prejudis, membelasah PAS semahu-mahunya terutama dalam isu HUDUD dan Hadi Awang sebagai Perdana Menteri Malaysia.

Pagi ini, unit yang paling datang awal dan balik lewat, UNIT AMAL menyaksikan 'pemberontakan kecil' apabila Unit Amal dari Perak, Pahang dan Terengganu mengambil keputusan untuk mengemas beg dan meninggalkan muktamar jam 10:30 pagi tadi. Sesuatu yang tidak pernah dilakukan oleh Unit Amal sepanjang mana-mana Muktamar, ialah meninggalkan majlis sebelum majlis selesai.

Tindakan Unit-Unit Amal dari ketiga-tiga negeri tersebut dilakukan sebagai tanda protes atas keegoan pimpinan PAS Kelantan. Dikatakan, sepanjang muktamar dijalankan, PAS Kelantan bertindak seperti tuan besar dan bukannya sebagai penganjur majlis. Dan sememangnya, PAS Kelantan sentiasa menampilkan diri mereka sebagai 'Kaabah PAS' yang perlu dipandang tinggi serta diberikan keutamaan.

Bagaimanapun, Muktamar Ke-58 yang diadakan di Kota Bharu kali ini, dipenuhi dengan pelbagai insiden yang tidak sepatutnya akibat daripada pengurusan muktamar yang kucar-kacir. Kebanyakan ahli-ahli pengurusan penganjuran, bertindak bagaikan orang gila kuasa apabila mengeluarkan arahan secara sembarangan dan saling bertindih serta mengelirukan. Keadaan itu dilihat bagaikan sistem pasar basah di mana para penjual saling berteriak-teriak untuk menarik pembeli membeli ikan-ikan mereka.

Atau dengan kata-kata lain, kehadiran ramai pemimpin PAS Pusat, menjadikan sebahagian besar daripada jawatankuasa penganjur cuba mencuri tumpuan bagi mendapat tempat dan dipandang kuat bekerja, sekaligus mengenepikan pendapat Setiausaha Agung PAS, Mustafa Ali bahawa PAS kekurangan calon pada PRU nanti.

Semua bahagian muktamar tersebut kucar-kacir dan langsung tidak memperlihatkan keprofesionalan PAS sekalipun PAS sudah berusia lebih setengah abad. Kalau ada pun yang teratur cuma pengurusan Dewan Muktamar.

Namun yang paling banyak membuat rungutan adalah mereka yang berada dalam Dewan Muktamar tersebut. Kurang menarik, kata mereka. Dengan jumlah perwakilan yang tinggal, tidak beberapa orang sahaja lagi, sebahagian besar daripada mereka mengeluh tentang mutu perbahasan yang masih lagi bertaraf ceramah tepi padang. Tidak banyak benda baru yang diperbahaskan sekaligus menunjukkan para perwakilan sebenarnya tidak berilmu pengetahuan, kurang membaca dan hanya mahu bercakap tetapi tidak tahu apa yang sedang berlaku di sekeliling mereka. Atau lebih tepat lagi, kebanyakan perwakilan yang membahaskan isu, tidak ubah seperti katak di bawah tempurung.

Sesuatu yang sangat jelas daripada kualiti perbahasan yang ditunjukkan ialah, hampir kesemua yang bercakap di atas pentas itu, mengulang-ulang isu yang sama. Tiada sebarang penjelasan yang lebih konkrit sebaliknya para pembahas masih lagi mengamalkan taktik lapuk dengan mengalihkan isu dan memperkatakan perkara yang tidak berkaitan hanya semata-mata untuk membuat tuduhan kepada UMNO dan Barisan Nasional.

Dan yang paling membuatkan perwakilan-perwakilan tersebut hanya mampu menarik nafas panjang ialah apabila para perwakilan sentiasa meletakkan kesalahan kepada UMNO dan Barisan Nasional, tetapi sentiasa membenarkan DAP dan PKR dengan hujah-hujah yang adakalanya amat dangkal. Isu Nurul Izzah menggalakkan orang Melayu agar menjadi murtad dan kafir, telah dibalas dengan isu-isu yang dilihat hanya membuatkan PAS kelihatan seperti ayam jantan tidak berkepala.

Ramai yang berpendapat, kalau itulah kualiti yang ditunjukkan oleh PAS untuk PRU yang sedang mendatang ini, PAS seharusnya mula memikirkan tentang kedudukan parti tersebut di dalam Pakatan Rakyat. Sebabnya, persekongkolan dengan DAP dan PKR, tidak menjadikan PAS lebih cerdik, sebaliknya membuatkan PAS bertambah-tambah baghal dan bahlol.

Buktinya terserlah dalam Muktamar kali ini!

Sumber: Kedahan69ers

26 Responses to "CILI KASI TARUK! MUKTAMAR PAS HANYA BERTARAF SAMPAH, BUKTINYA UNIT ANAL PAS PUN LARI BALIK AWAL!"

  1. Unit Anal... Muaaakakakakakakakakaka.. Bro salah eja kah atau saja eja. Waahahahahaah

    ReplyDelete
    Replies
    1. salah eje lagi bagus dari salah masuk kote juburi dlm jubub korang

      Delete
  2. adakah mereka telah di'anal' oleh aljuburi

    ReplyDelete
  3. Sengaja aku eja macam tu sebab mereka kan suka jaga si Ketua yang cintakan ANAL! Maka wajar kita panggil mereka ni unit ANAL pas...he h ehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu HPK..pedulikan mereka hati dah panas xtau nak ckp apa lagi so benda xlogik diketengahkan

      Delete
    2. unit anal dengan unit amal tu adik beradik lain mak lain bapak. tak percaya cuba tanya anuwar abrahim

      Delete
  4. Unit ANAL?haha..gua respek same lu pk..dlm mksud die 2..

    ReplyDelete
  5. Unit Anal Yang Tak Sanggup Terliwat.Golongan Bodoh Semulajadi=GBS atau Golbos.Minta tuan blog popularkan singkatan ini,rasanya GBS tu sedap juga bunyinya dan ringkas."GBS penganut Isle dengan doa-doa mereka".......saja try...

    ReplyDelete
  6. Insya'allah anon 6.51 akan kita popularkan.

    Anon 6.45 - tau takpe -muehehehehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah dengan tertubuhnya unit anal pas ni pasti berbondong-bondong rakyat akan mengundi BN sehingga BN menyapu bersih kesemua kerusi Parlimen dan DUN seluruh Malaysia... AMINah.... :-)

      Delete
  7. unit anal haahahah bagus house PK mereka layak diberikan gelaran macam tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat apa nak eje betul2 utk mereka dah mereka sendiri otak xbetol ahhaahahah...panas hati pakatan he3 jgn marah nanti cepat mampus

      Delete
  8. yelah mana taknya PAS kelantan over dah kepala dorang bapak dorang kan dari kelantan so kalau dorang tak over tak nampak standard lah kan...
    berhimpun pun wat dosa kutuk org cuba membuat strategi untuk membagunkan negara ke menjaga kebajikan rakyat ke...
    berbaloi la jugak kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dorang mana reti semua tu kejora malam..doranng cuma tahu doa keburukan org je..dan angkat jubur si juburi tu je

      Delete
  9. MACAM TU KE CARA ORANG PASS BERDOA. MENJERIT2 PADA ALLAH MACAM BUDAK MARAHKAN MAKBAPAK SEBAB KEHENDAKNYA TIDAK DI TURUTI. TOLONGLAH MALU SIKIT. KALAU TAK PANDAI BELAJAR. KITA NAK MINTA DENGAN ALLAH BERSOPANLAH. AHLUL KAT BELAKANG PUN MAIN IKUT SAJA. MALUNYA BILA ORANG AGAMA LAIN TENGOK. YG POK NIK PUN SATU HAL. BOLIH MAIN TUDUH SAJA. SIAPA BAGI DIA HAK UNTUK MENUDUH UMNO. BESOK KALAU MATI TERUKLAH ALAMATNYA KENA BAHAN.

    ReplyDelete
  10. ... Saya rasa ahli ahli Amal PAS ini patut dan lebih layak di hantar ke Gaza untuk sama sama berjuang mempertahankan Gaza dari serangan Israel laknatullah.

    Dari dia orang bersusah payah merempuh halangan Polis semasa BERSIH dahulu atau bersakit sakit badan berbaring di jalanan adalah lebih elok mereka diberikan senjata membentengkan dada menahan peluru peluru berpandu Israel laknatullah diGaza itu.

    Mudah mudahan kematian mereka itu boleh dianggap syahid disamping menaikkan imej dan nama negara Malaysia tercinta ini. Apa pandangan anda semua??? ...

    ReplyDelete
  11. La,pandai juga Anak-anak khadam ni memberontak,tak takut pada Boss ke,mungkin dah tak tahan lagi diperkudakan olih pemimpin mereka yang telah pun dikeldaikan olh DAP dan PKR.Nasihat saya gunalah akal fikiran yang waras untuk memilih kesempurnaan hidup.Kita tidak semesti berpolitik untuk tujuan ini.Salam

    ReplyDelete
  12. ahli pas sendiri pun dah nampak sangat belang negeri tok guru nik ajis ini...
    hanya segelintir je yg masih taksub dgn parti kesesatan ini..

    ReplyDelete
  13. http://feedproxy.google.com/~r/MalaysiaWaves/~3/A6-WE2FvRJ4/umno-izin-konsert-aktivis-lgbt-sedunia.html


    kenapa sih jadi gini ya. ternyata setan melayu hanya munafik ya.

    ReplyDelete
  14. PAS memang parti ajaran sesat aka syaitan. Pemimpin & pengikut2 dia semuanya iblis. Perhatian penting: jgn berniaga dgn org & company PAS ini kalau tak mahu ditipu -> zainudin amir, zec engineering & brh engineering..depa ni nunafik n kaki penipu sampai duit mak bapak n ahli keluarga depa pun depa songlap..hapuskan dajal2 ini..

    ReplyDelete
  15. Apa yg Nik Aziz ckp smlm lam buletin utama bahawa UMNO tiada agama mmgla betul sbb UMNO bukan manusia, hanya manusia perlukan agama. Yg penting penggerak2nya yakni Muslimin dan Muslimat!
    Pandai tak patut di ikut, biol tak boleh di ajar manusia bernama Nik Aziz Nik Mat nih..
    Aku hairan mcm penyokong dia boleh angkat taraf dia jadi tuan guru?

    ReplyDelete
  16. Kini penganut pas laknatullah telah menjadi kafir.Dalam hati mereka ada tiga SYAHADAH :

    -tiada tuhan yang disembah melainkan allah(walaupun sifat allah dihina setaraf dengan sifat manusia),
    -bahawasanya muhammad itu pesuruh allah(walaupun kerap mereka menghina nabi)
    -dan syahadah ketiga ialah aku bersaksi tiada parti yang aku anut melainkan pas(tak sokong pas tolak islam).

    INILAH PEGANGAN PENGANUT PAS LAKNATULLAH YANG DIKETUAI BAPA MUNAFIK HADI PEMBUNUH MANUSIA DI MEMALI AKIBAT FATWANYA YANG KINI KEDUA TANGANNYA MASIH BERLUMURAN DARAH,
    INILAH PEGANGAN PENGANUT PAS SHEKUL SYAITAN AL-KAFIR NIK AZIZ LAKNATULLAH DAN AL-KAFIR HARUN TAIB.

    MERKA BERPURA2 ISLAM TAPI SEBENARNYA MUNAFIK DAN MEREKALAH PENGIKUT DAJJAL AL-MASIH YANG BERSEKUTU DENGAN ANWAR YAHUDI...

    SABDA NABI:

    1) Nabi SAW telah mengingatkan tentang bahayanya ulama' jahat di dalam sabdanya:"Aku bimbang ke atas kamu orang yang lebih dahsyat dari dajjal. Bila ditanya: siapa mereka itu? Jawab Baginda :ulama’ su’ ".

    2) Rasulullah bersabda"Jauhilah ulama yg mengejar pangkat dan jawatan" (H.R Imam Ahmad).

    3)Rasulullah SAW bersabda: ''...dan sesungguhnya yang aku takutkan atas umatku ialah para ulama-ulama yang menyesatkan.'' (H.R. Abu Daud)..

    Dan jangan sekali-kali melakukan solat jenazah keatas munafik-munafik ini dan jangan kuburkan mereka di perkuburan islam

    FIRMAN ALLAH at -taubah 80: dan jangan engkau(muhammad) sesekali menyolatkan(jenazah) seorang yang mati diantara mereka, dan jangan lah engkau berdiri(mendoakan ) diatas kuburnya.
    sesungguhnya mereka telah kafir kepada allah dan rasulnya dan mereka mati dalam keadaan fasik

    ReplyDelete
  17. Kerana kebodohan itulah mereka senang dicatur oleh orang lain.. Itupun ada hati nk ganti Umno..

    ReplyDelete
  18. Kalau mau bercakap dengan orang baghal kita kena gunakan bahasa baghal. Tak perlu guna hujah-hujah akademik, saintifik atau rujukan kepada hadis-hadis soheh.. baghal-baghal ini ada hadis-hadis Ajis dan Hadi nya sendiri..diorang petik ayat Al-Quran pun macam cara Bob Lokman mentekdarah, pilih dan pulun lauk-lauk yang kena dengan selera diorang jer. Ostad dan Ostazah yang mereka arak atas pentas pun standad bawah sikit dari Geisha, memenuhi selera semasa. Trend ini disebabkan mereka sedar ulamak/oostad mereka hanya layak masuk peringkat ujibakat Maharaja Lawak Mega sahaja.

    Golongan baghal ini amat berjaya dalam merendahkan kesucian Agama Islam, menghina martabat ulama sebagai pewaris perjuangan Nabi s.a.w. dan yang paling menjadi kelucuan, membiarkan diri menjadi Badut politik DAP dan PKR. Inilah hujah-hujah baghal untuk menjelaskan perkara diatas.

    1. Mengikut Nik Ajis dan Hj Hadi, 28000 orang Malaysia yang pergi menunaikan Fardhu haji 2012 terdiri daripada 10ribu orang Islam PAS, 18ribu orang kafir UMNO.18ribu kafir UMNO pergi Mekah, buat senaman keliling kaabah, camping di Arafah dan Mina sambil barbikiu kambing dan unta, main lontar-lontar batu, hoo-haaa hooo-haaa naik kapalterbang balik. 10ribu Islam PAS dapat Haji Mabrur dan masuk syurga.

    2. Mengikut Amanat Hj Hadi yang masih berkuat kuasa sampai hari ini, perkahwinan antara kafir UMNO dengan Islam PAS sejak 1989 telah dihukumkan adalah haram dan telah melahirkan 8.5juta (agaknya) anak-anak haram dan segala keturunan selanjutnya jadi haram. Daripada jumlah tersebut ramai telah mati (kira-kira 150ribu agaknya) dan tidak sempat kembali memeluk PAS. Mereka telah masuk neraka.

    3. Dewan Ulama PAS telah bersetuju dan menghukumkan adalah Islamik melantik kadre-kadre penceramah agama lulusan Al-Azhar, UIA, UKM. Keutamaan diberikan sepenuhnya kepada lulusan Studio Gran Billian, Metro Picture, Raja Lawak atau pengulas/DJ Pasar Malam/Carnival sebagai ustad express.

    4. Mengajar beberapa kerat ayat-ayat Al-Quran kepada kapirKui (menggunakan kaedah burung kakaktua) sebagai bahan ceramah politik. Jika mampu hafal dan mendapat respon baik dari baghal-baghal (jumlah menjerit TAKBIIIR!!!) akan dianugerahkan pengiktirafan sebagai Arrasyiddin, Omar Abdil-Aziz!! dan diberikan penghormatan mengagihkan daging lembu korban dan buah kurma dimesjid dan surau.

    5. (Baghal tak suka baca banyak-banyak) Kaloo Kapal Sinki kata over my dead body mau kasi hudud jalan, maknanya dia tak sokong hudud dan Islam lah. Kenapa boleh bermuktamar dan berasakan DAP dan PKR akan bersetuju melantik Presiden Islam PAS sebagai PM...badutkan itu...dan muktamar 2012 jadi taraf sarkis PAS/PR

    ReplyDelete
  19. AMAL ayat yang diguna dalam agama,kenapa orang islam boleh perlekeh AMAL jadi ANAL.Aku ingatkan, kalo ko bukan muslim jangan diulang lagi.kalo ko muslim tak merasa berdosa ke perlekeh ayat macam neh.Astagfirlloh,.......bertobatlah jangan kerena politik ko lupa budi bahasa,

    ReplyDelete
  20. AMAL ayat yang diguna dalam agama,kenapa orang islam boleh perlekeh AMAL jadi ANAL.Aku ingatkan, kalo ko bukan muslim jangan diulang lagi.kalo ko muslim tak merasa berdosa ke perlekeh ayat macam neh.Astagfirlloh,.......bertobatlah jangan kerena politik ko lupa budi bahasa,

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!