CILI KASI TARUK! MARAH BETUL PENCACAI PEMBANGKANG DENGAN KENYATAAN BERAPI TUN M!

Marah betul laman portal pro-pembangkang Malaysiakini apabila disindir sinis mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengenai kontrak Petronas yang dikatakan “sengaja” diberikan kepada anaknya, Datuk Mokhzani Mahathir.

Kemarahan Malaysiakini itu sehingga membuat laman itu menyiarkan insiden memalukan portal tersebut, namun sudah tentu ia ditulis di dalam bentuk yang akan memburuk-burukkan negarawan ulung yang banyak menabur jasa kepada dunia internet di negara ini.

Malaysiakini kononnya mahu “mengenakan” Tun Dr. Mahathir dengan bertanyakan tentang kontrak Petronas yang diberikan kepada syarikat SapuraKencana Petroleum Bhd dengan nilai kontrak kononnya sebanyak RM700 juta.

Berpengalaman mengendalikan wartawan yang cuba memburuk-burukkan beliau, Tun Dr. Mahathir selamba menyatakan bahawa “beliau memang sengaja mengarahkan projek berkenaan diberikan kepada Mokhzani”.

Malah tambahnya, “semua mesyuarat Petronas dipengerusikan olehnya dan sememangnya beliau mengarahkan kontrak berkenaan diberikan kepada anaknya, tidak kepada pihak lain”.

Lebih melucukan, arkitek pembangunan negara itu menyuruh wartawan Malaysiakini berbangsa Cina itu menulis apa yang disindirnya itu di dalam laman portal yang sering memanipulasi berita dan memburuk-burukkan kerajaan UMNO/BN itu.

Saya yakin, sekiranya saya ditempat wartawan tersebut, sudah tentu itu adalah kali terakhir untuk saya bertemu dengan negarawan itu dan saya tidak mahu malu lagi selepas disindir begitu tajam sekali.

Rasanya, hanya mereka yang tebal muka dan tak tahu malu saja yang akan tahan sindiran tajam sebegitu. Saya tidak pasti sama ada wartawan Malaysiakini punya rasa malu atau tidak…

Pun begitu, saya tertanya-tanya tentang kontrak Petronas tersebut. Jika benar kontrak itu diberikan kepada syarikat SapuraKencana Petroleum, apa salahnya?

Apakah syarikat berkenaan milik Mokhzani seorang dan apakah tiada lagi Ahli Lembaga Pengarah lain selain Mokhzani di dalam syarikat berkenaan?

Bagaimana dengan Datuk Hamzah Bakar, Datuk Seri Shahril Shamsuddin, Chong Hin Loon dan Yeow Kheng Chew? Apakah mereka juga anak-anak Tun Dr. Mahathir? Dan mengapa pula mereka ini tidak disentuh?

Lagipun, melihat pada nama syarikat yang tertera perkataan “Petroleum”, apakah berdosa dan salah sekiranya kontrak berkenaan diberikan kepada syarikat tersebut? Lainlah jika terdapat perkataan “tembakau”, “kayu kayan” atau “nasi beriani gam” pada nama syarikat tersebut.
 

Jadi, memandangkan syarikat berkenaan adalah sebuah syarikat yang menyediakan perkhidmatan berasaskan petroleum, apa salahnya diberikan kontrak Petronas itu kepada pihak mereka? Atau Pakatan Haram mahu kontrak itu diberikan kepada Kohilal?

Itu cuma satu kontrak sahaja. Bagaimana pula dengan ribuan kontrak Petronas yang lain dan apakah kontrak-kontrak berkenaan juga diberikan kepada anak-anak Tun Dr. Mahathir? Saya yakin jawapannya adalah tidak sama sekali.

Menghairankan, mengapa Malaysiakini tidak pernah tergerak hati untuk “mengorek” maklumat mengenai skandal pasir di Selangor?

Laman portal yang dipercayai mendapat pembiayaan Yahudi itu patut bertanya kepada Khalid Gagap tentang siapakah Pengerusi Kumpulan Alam Semesta yang menguasi industri pasir di negeri itu dan apa pertalian darahnya dengan Menteri Besar Selangor itu.

Abdul Rahman Ibrahim itu “abang” atau siapa pada Khalid Ibrahim dan mengapakah segala urusan pasir di negeri itu diberikan kepadanya sehingga ramai kontraktor di Selangor yang menggelarnya sebagai “Raja Pasir Semesta Selangor”?

Malaysiakini patut “korek” skandal berkenaan sehingga ke akar umbi. Bukan apa, rakyat Selangor pun nak tahu juga apa yang berlaku mengenai hasil mahsul negeri itu yang dikatakan telah dibolot oleh “The Sons Of Ibrahim & Co”…kan?

Sumber: MyKMU

36 Responses to "CILI KASI TARUK! MARAH BETUL PENCACAI PEMBANGKANG DENGAN KENYATAAN BERAPI TUN M! "

  1. Ngapa tak tanya tentang skim cepat kaya Genneva yang TDM rasmikan tahun 2010?

    Berapa upah tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa hang ingat dia orang beri tau semua detail syarikat kaa masa jemput Tun melancarkan syarikat dan skim itu? Dan Tun pun ada kata, memang elok labur dengan menyimpan emas,, tapi kalau beli emas tak dapat emas.. salah Tun kerr?

      Delete
    2. setuju...tun suruh beli emas simpan..bukan beli tak dpt emas..

      Delete
  2. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JyTNgh8gHzA


    waduh pak , kira kira setan melayu amno harus liat ini kegoblokan folower setan amno ya, kerugian de kalo gak mau liat ini monkey setan melayu amno bikin malu sama melayu aja ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. batu api ni nak laga2 melayu dengan indonesia plak ..

      Delete
    2. indon mmg haramjadah pun nak meyibuk kat mana2 pun perangai mcm sial ade hati nk cakap pasal negara org

      Delete
    3. Sial punya indon, lu pegi balik la. Tak sedar di untung. Celaka lu, tempat lu boleh la 1 k'ga ada dua tiga agama.sini sory la. Binawe betul jeben ni

      Delete
  3. http://nizar-coretanku.blogspot.com/2012/11/saksikan-kebodohan-penyokong2-umngok.html

    di sini juga ada vidio dia ya, kasian setan melayu amno goblok digoblokin ketua setan melayu amno ya. gak adfa harga diri ya bangsat setan melayu amno itu, gakak saya saat saya tonton vidio itu, ayuh kita saksikan kegoblokan folower setan melayu amno yang saya kira semua goblok kayak kodok bawah tempurong kata orang malay.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ape indon bodoh ni membebel?... kasi basuh taik tepi jalan rumah ko dlu lah indon...banyak busuk..

      Delete
    2. hoi indon goblok.. lu tau ngak, puki cewek cewek lu semurah bebek tua dimalaysia, ngacak dong... negara lu bobrok segala galanya,

      Delete
  4. Hanya Tun Mahathir saja yang boleh mengajar wartawan-wartawan yang kurang ajar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl tu aku sokong sgt2...hny tun Mahathir je yg blh ajar sikit org2 kurg ajar mcm tu!

      Delete
  5. Apakah bila berlaku sesuatu perceraian suami isTeri org akan persalahkan jurunikahnya?

    Begitulah rosaknya otak yg Cuba kaitkan perasmian ganeva dng mahathir..

    ReplyDelete
  6. isk isk isk marah betul pencacai pembangkang dengan kenyataan berapi tun m ni ye...

    ReplyDelete
  7. Itulah tandanya Tun M mula insaf. Mula2 dia dah akui umngok itu syaiton laknatullah. Sekali lagi mengakui amalan kronisme yg diamalkan umngok dgn pemberian kontrak petroleum tersebut. Dia bukan sindir wartawan itu, tapi dia sindir umngok sebenarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu laa, jangan dok ngok2 kan orang sangat..

      Delete
    2. Bahana kalu asyik mengngokkan org lain akhirnya engko yg ngok, kata2 adalah satu doa..

      Delete
    3. nak buat mcm mna kan klu dh org tu sndri dh ngok sbb tulah dia nmpk semua yg lain pn ngok mcm dia jgk... tp pda hakikatnya dia tu yg ngok ngek! jd tak payahlah nk mengngok kan org lah ye...

      Delete
    4. Kesianya lu,sape mak-bapak lu. Munkin cina lahabau,sampaikan bahasa kiasan pun tak tahu. Malana-malang nasib lu

      Delete
  8. biasalah seperti biasa bila tun memberikan pernyataan benar pakatan seperti biasa tidak boleh menerimanaya...
    dah benar korang nak marah kenapa????????
    dan juga anon 10.43 rasanya kamu tak paham membaca...
    sila lah ke sekolah semula..
    dan tak perlu lah menyembunyikan kesalahan pakatan yang bengap tu..

    ReplyDelete
  9. :
    Mungkinkah jawapannya begini:

    "Saya tak boleh komen lanjut lagi ATAS NASIHAT PEGUAM saya..."?

    hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg btl apa yg tun m ckp tu dan mmg kena terus kat pakatan haram nie.....

      Delete
    2. so..memandangkan nick pn dah bingai lag bangang memang x paham ape2

      Delete
  10. wartawan biasalah suka hati dorang je nak cakap apa pun..tapi apa yang tun m cakap mmg sedap ar kena kat pakatan he3..

    ReplyDelete
  11. apa yg tun M ckpkan mmg btl.. tp pakatn2 semua nie mne blh nk terima kan wlupun bnda tu btl pon... sikap mnusia yg tak berapa nak matang mcm ahli2 pakatan nielh..

    ReplyDelete
  12. APA YG SALAHNYA KALAU TUN M BAGI PROJEK KAT ANAK DIA KALAU ANAKNYA MMG LAYAK KENDALIKAN BUSINES. SO KENAPA PAKATAN HARAM NIE NAK DENGKI N BISING NAK MAMPOS. SELALUNYA KEPUTUSAN TUN M AKAN BERJAYA.

    ReplyDelete
  13. HAHAHA BEST AYAT TUN.. PUAK2 HARAM TU JGN BG JAWAPAN CANTIK..SEBAB MEREKA TU SPESIS BEROK DAN BIAWAK.. AKAN PUSING JUGAK.. SYABAS TUN!! ALLAH BERKATI TUN M!

    ReplyDelete
  14. Org nak berniaga pun dengki biar la takkan nak niaga nasik lemak aje

    ReplyDelete
  15. Bedah, ko hilang gi mana? period ke? hahahaha

    ReplyDelete
  16. hanya org bodoh menyokong malaysiakini...bangsa setaraf yahudi ko nak julang buat hape...samalah cam yahudi pegi mana2x pun akan jadi virus menjahanamkan milik penduduk asal

    ReplyDelete
  17. anak mahathir dan konco dia jugak yang kaya raya...pembodek dan penyokong beliau dalam blog nie....aku rasa dapat projek buat longkang kot........bodoh betul lah korang....

    ReplyDelete
  18. Aku akan sokong PR kali nihh....Muak btul dengan gelagat keluarga pemimpin UMPORNO...Najiss....

    ReplyDelete
  19. aku setuju anon 1.00pm..hidup hidup..hidup rakyat...reformasi...takber..allah huakbar....aku rasa mahathir takut anak dia bungkus selepas pr memerintah....bangkitlah rakyat malaysia.....sudah terang lagi bersuluh.....harta negara harta rakyat.....

    ReplyDelete
  20. Antara al kisah kroni Anwar :

    Azmin Ali, a private secretary to Anwar since he graduated in 1988. Living in a posh double story bungalow in Damansara Heights, chauffeur driven in a BMW – all on a salary of RM2500 a month. Azmin’s wife, Shida. An executive director of Phileo Allied’s property divison. Paid RM20,000 a month by crony Tong Kooi Ong.
    Nazeri Abdullah of MRCB. For being a close supporter, he became controlling shareholder in four listed companies – MRCB, NSTP, TV3 and Malakoff. Not to mention the numerous privatisations and IPPs he received.
    Latiff Mirasa – from being private secretary to Farid Ariffin in the Health Ministry earning RM2200 in 1993, he became a very rich businessman in 1994.
    Ismail Munir – another ABIM man. Suddenly, he was awarded a RM 2 billion IPP project by Anwar. Another mega-rich friend overnight.
    Salomon Salamat, a former political secretary. Overnight a shareholder in listed companies and a multi-milliionaire, barely months after leaving his RM7000 job as political secretary to Anwar Ibrahim.
    Rahim Ghouse – a relative through marriage and Anwar’s divisional Youth leader. Suddenly a major shareholder in listed Abrar Corporation and its executive director. From no background in business to running a multi-million dollar corporation backed by Kuwaiti funds. It is no surprise Abrar is today on the verge of bankruptcy.
    Tong Kooi Ong – a young stock-broker, a whizz-kid, who packaged the MRCB deal for Ahmad Nazeri Abdullah. He was given the Central Co-operative Bank, now Phileo Bank, and now controls three listed companies through Anwar’s largesse. All within a period of five years. Tong could threaten Securities Commission chief Munir Majid with impunity. With similar impunity, he refused to join the Malaysian Stockbrokers Association, the only non-member in the industry, because he had direct access to Anwar.
    And then, the family.
    Father-in-law Dato Wan Ismail – director and shareholder in many listed companies, including Stamford College.
    His daughter Wan Fairuz, sister of Wan Azizah, received 2000 acres of land in Batu Berendam, Malacca. Her former occupation? Photographer of Bernama news agency, earning RM1200 a month.
    Anwar’s sister, Farizun Ibrahim, a housewife, with no experience in business. A co-owner of the Gianfranco Ferre franchise together with his adopted brother, Sukma Dermawan.
    His father, Datuk Ibrahim Abdul Rahman. Chairman and substantial shareholder of IOI Berhad. Dato Ibrahim was awarded 50,000 hectares of state land for ranching by the Sabah Government over whom Anwar exercised tremendous influence. Received bumiputra share allocations in many listed companies.
    His brother, Rani Ibrahim. Deputy head of Bagan Umno division. Deputy chairman of Olympia, a gambling company which obtained gambling liciences for Sabah from the Finance Ministry despite objections from the Sabah Government. Recipient of many bumi share issues.
    Brother Marzuki Ibrahim. An operator of a petrol pump. Received licence to operate another two petrol pumps. Received bumi shares in listed FACB Berhad.
    Brothers Idrus Ibrahim, a teacher, and Rosli Ibrahim, no known job, but driving in Mercedes Benzs and living upper middle-class lifestyles.

    Lepas itu jangna buat2 lupa ya pencacai najis BABI dan penjilat2 juboq blendir berak mencret Hero Tamil, wang rakyat RM3billion yg beliau angkut bawa lari keluar negara. Bila nak pulangkan. Kalau lah si Hero Tamil, peliwat terkutok dan anjing2 kurap dalam Fuckaton haramjadah dapat menawan Putrajaya, habislah negara, ranaplah negara, mereka buat macam mak bapak dia yg punya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. House PK, nak survive dalam politik kena cerdik, bukan mengampu. Apa kejadahnya postings pasal citer ni tp dlm masa yg sama ko tinggalkan citer tongkah holdings, perwaja steel, pkfz, nfc, bailout mas, petron, sapura kencana, mbf scandal, blok L&Μ,kehilangan sejuta sehari dlm ANGKASA, Scorpene,Fomema,Pantai Hospital,Maika Holdings,projek udang kerpan,BIMB-Labuan,skandal forex bnm nor yaakop dan byk lg. Semua ni makan kos ratusan billion wang rakyat, patutlah melayu dan bloggers hidup merempat. -Bung Hashim,Sepupu Bung Mokhtar (Penyelamat Nyawa UMNO/BN dalam Tragedi 16 September)

      Delete
  21. MIND YOUR OWN BUSINESS

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!