CILI KASI TARUK! DONG ZHONG SEMAKIN KURANG AJAR! INI BUKTINYA

Perhimpunan 1125 yang diadakan oleh Dong Zong untuk membantah Pelan Pendidikan Kebangsaan disertai lebih kurang 7,000 peserta.  Akhbar-akhbar Cina melaporkan jumlah seramai 10,000.   

Apapun jumlah sebenar, yang pastinya Dong Zong akhir-akhir ini semakin giat menuntut berbagai keistimewaan yang kononnya bertujuan untuk mempertahan dan meningkatkan pendidikan Cina bagi kaum Cina.  .  

Walaupun terbukti yang kerajaan tidak pernah meminggirkan sekolah-sekolah vernakular, namun Dong Zong masih tidak berpuas hati apabila pelan pendidikan baru menekankan usaha menyemai semangat jatidiri negara melalui Bahasa Kebangsaan.  

Bagi Dong Zong penambahan masa bagi subjek Bahasa Malaysia mengancam Bahasa Mandarin.  Nampaknya, Dong Zong ingin memastikan anak-anak kaum Cina kekal tidak fasih berbahasa kebangsaan dan kekal terasing dari pergaulan dalam masyarakat majmuk di negara ini.  Malah, dari tuntutan-tuntutan sebelum ini, jelas terlihat bahawa Dong Zong bertekad untuk memisahkan kaum Cina dari aspirasi nasional dengan memperjuangkan peperiksaan yang tidak bersandarkan syarat-syarat yang digariskan oleh kementerian pendidikan.  

Jelas, bahawa Dong Zong enggan tertakluk di bawah kawalan kerajaan.   

Namun, sungguh biadab dan tidak bermaruah sekali Dong Zong apabila di masa yang sama menuntut layanan sama seperti Sekolah Kebangsaan.  Apa jenis manusia yang sedia kaya, tetapi masih lagi asyik meminta-minta?  

Seperti biasa, parti-parti pembangkang juga mencelah mencari ‘laba’ dari perhimpunan ini, seperti PKR, DAP dan termasuklah PAS.  Namun, kehadiran Pengerusi Cawangan MCA Kota Kecil, Tai Foo Him menjelaskan lagi agenda perkauman dalam perhimpunan ini.  

Menurut Dong Zong, pertubuhan itu bukan anti kerajaan.  Ini mungkin separuh benar.  

Dong Zong bukan anti kerajaan, tetapi anti jatidiri dan aspirasi Malaysia yang berteraskan identiti Melayu.   Dong Zong tidak mahu anak-anak mereka menyerap ‘roh’ Malaysia sepertimana tokoh yang disegani semua bangsa iaitu Tan Sri Lee Lam Thye yang dianggap telah ‘diMelayukan’.  

Bagi kaum Cina, ‘diMelayukan’ adalah satu penghinaan kerana bermakna telah tunduk kepada Melayu.   Sikap kiasu yang angkuh dan bongkak tidak membenarkan mereka berada di bawah dari sesiapa.  Memandangkan Melayu yang  mereka pandang rendah dan hina itu adalah tunjang kerajaan negara ini, maka Dong Zong yang tidak dapat menerima hakikat ini menjadi amat anti dengan Melayu.  

Justeru, Dong Zong ingin menunjukkan kepada Melayu, iatu kerajaan bahawa mereka lebih berkuasa dan merekalah tuan dalam negara ini.  Dong Zong tidak berminat kepada semangat perpaduan, kerjasama, saling hormat-menghormati dan toleransi antara sesama kita kerana bagi mereka, kaum Cina jauh lebih mulia dari semua.  

Dengan itu, Pilihanraya yang menjelang tiba ini digunakan sepenuhnya oleh Dong Zong untuk menunjuk kuasa dan menguji ketahanan kerajaan.  

Namun, kita percaya, jika semua yang dituntut mereka juga ditunaikan kerajaan, Dong Zong tetap tidak akan berpuas hati, selagi tonggak pemerintahan berada di tangan Melayu.  

11 Responses to "CILI KASI TARUK! DONG ZHONG SEMAKIN KURANG AJAR! INI BUKTINYA"

  1. Berani ke najib n pemuda umno harbi sound dz ni?aku jamin pemuda umno harbi akan hisap kote cina2 sampai kecut krn umno harbi sedar yg cina dh tolak bn dan skng najib n umno harbi berebut2 jilat kote cina2 ni...umno pukimamak hanya berani dgn melayu sahaja...tak caya tgk dlm pau nnt,mesti pemuda umno harbi akan hisap kote cina cukup2...pastu membodek menjadi calon..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tue...aq sokong...semua ahli politik nie pukimak...x kiralh pmbkg atau krjaan...tgklh nt...akhrnya kita tunduk pd cina,jd hamba kat malaysia...jwblh pminpin2 kat akhrt kelak...

      Delete
    2. Eh tey lian yew ni islam ke ? Astarfirullah..pandai cakap pasal akhirat juga.. Bertamadun sungguh bahasa ye ?

      Delete
    3. sedap ayat ko ye anon..masalahnya sekarang sebelum ko nak soalkan UMNO berani atau tidak better ko soal dulu pakatan dulu..
      berani ke dorang..UMNO bukan masalahnya berani atau tidak atau pun najib berani atau tidak..kalau nak lama dah najib ajar mereka semua nie..masalhnya sekarang kita kan negara majmuk so demi menjaga perpaduan najib senyap tapi kalu mereka dah terlebih maka tindakan sewajarnya akan diambil..paham ke tak paham..yang suka wat keputusan macam bodoh hanya lah pakatan

      Delete
  2. Anonymous November 27, 2012 6:24 PM,

    Haha...bro btul kata lu bro, tapi gua rasa agaknya lu pun dah terlebih blowjob ngn anuugay tua tue kot...

    Cuba lu tanya kat org tua bodo neek najiees tue, berani x dia sound kepala sinki? asik2 neek najiees jer yg blowjob kepala sinku tue...penakut org tua tue..

    Lu tanya hadi awang2an tue, berani x dia sound lim kit sial ngn lim tonggeng ngn kepala sinki, gua tau mesti dia xder telor nya..silap2 kena gangbang jubor dia bila nak bukak mulut...

    Last2 puji melambung si kapir2 tue jadi khalifah...
    harghhh..ptuih...
    bodo nya hadi awang2an ngn neek najiees...

    lu pernah try kote neek najiees ngn hadi awang2an ker bro? asik citer kote jer?
    ke lu nie dah kena tala jubor ngn anuugay tua tue...asik nk citer blue jer...

    hahahaha...lu g beli haramkah pastu cari ubat kuat dalam tue..
    pegi jumpa setan dalam parti anak setan, tala bini diorg...
    kalo lu suka bontot anugay tua, lu tny wanijijah dulu...

    hahahaha...
    morale of the story, neek najiees ngn hadi awang2an suka blowjob kepala sinki ngn lim kit sial...

    ReplyDelete
  3. Ternyata umno terdesak undi cina..smpai mihyideen pun dh tukar nama jd muh hid din lan cau..dulu ah jib gor..hanya pencacai umno yg bodoh shj yg akan terpengaruh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke bukan pakatan ke yang gila jilat punggung cina...

      Delete
    2. hahahahha...tergelak kau ngan kebodohan kau ni..sape yg terdesak utk dpatkan undi cina sekrang ni??masa karpal sinki ck langkah mayat dia dulu kalau nak laksana hudud nik ajis ngan hadi awag ckp ape??semua diam mcm xde telur..PAS sanggup gadai islam demi nak jadi anjing DAP..dulu kononya nak tubuhkan negara islam tapi bila didesak oleh DAP pas tukar kpd negara kebajikan dgn alasan dalam al-Quran takde mnyatakan negara islam..munafik!!pembohong!!itu lah sikap PAS...

      Bab Persatuan Dong Zong ni poulak aku rasa persatuan ni dah lebih..mereka tak kenal erti bersatu padu dan harmoni..mereka ni memang cina ekstrimis!!mintak kerajaan jgn tnduk kpd permintaan mereka...

      Delete
  4. cina-cina nie dah tak boleh dibagi muka...
    bagi muka dorang semakin melampau...
    kerajaan patut mengambil tindakan yang sepatutnya supaya mereka tidak semakin melampau dan ingin mengawal negara kita sepenuhnya..

    ReplyDelete
  5. Anon-anon ni kalu dah sampai tahap baghal dah tak boleh dipulihkan lagi otaknya. Puak-puak Cina Dong Zong berkumpul pun kaorang tibai sama-sama Melayu. Puak Cina berarak Anti Lynas kau orang betekak sama Melayu. Cina kumpul nak BERSIHkan Melayu dari Tanah Melayu ni pun kau orang berkekah sama-sama Melayu.

    Apa kena mengena hisap kote, jilat juboq dengan isu Cina menuntut macam-macam yang bukan hak diaorang pun. Yang isap koteh, main juboq tu mungkin pilihan seks orang-orang tertentu, tidak kena mengena dengan cara manusia bertamaddun membuat keputusan terutama berkaitan kepentingan negara, bangsa dan agama.

    Aku tidak tahulah mungkin anon-anon ni masa membuat keputusan peperiksaan PMR atau SPM dulu, atau ketika kena buat keputusan nak berak atau kencing dahulu kena melancap dan isap kote dulu baru clear otak-otak dia orang. Tapi aku yakin tahap akademik, inteligen dan IQ anon-anon ni tak akan sampai level gred 3 SPM. Sistem pelajaran negara gagal menghasilkan manusia yang waras dan objektif minda..tapi berjaya melahirkan manusia yang lemah dan luntur jiwa.

    ReplyDelete
  6. yup betul...anon2 pkr semua tahap pendidikan rendah....kalau tinggi pun otak dah berkerak...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!