CILI KASI TARUK! APA ISU NAZRI NI SEBENARNYA?

Sumber: KL POS
Ini aku betul-betul tak faham ni, apa motif Rafizi mendedahkan bahawasanya Nazri Aziz rapat dengan ahli Michael Chia? Kata Rafizi dia ada bukti mereka memang baik? So? Apa masalahnya? Kalau dah bapak baik apa salahnya anak mereka berkawan?

Wei, korang ni dah memang bebal dan takde isu nak dimainkan ke? Bend amacam ni pun nak jadi isu ke? Alih2 Nazri jawab steady je, kan dah malu? Sian kan pakatan ni? Makin lama makin kering idea dan nak serang pun tah apa-apa la..

Kenapa Rafizi tak pertikai hubungan baik Anwar dengan Yahudi dan Zionis? Hinggakan dia nak mendokong negara Israel? Kenapa tak pertikai pasal duit yang dapat dari Soros? Errrr...aku konpius la, lepas ni apa pulak Rafizi? Kau jumpa seluar dalam emas milik UMNO ke?

Kah kah kah

49 Responses to "CILI KASI TARUK! APA ISU NAZRI NI SEBENARNYA? "

  1. RAFIZI INI DAH TAKDE MODALSEBENARNYA SEBAB TU ISU SEBEGINI PUN NAK DIBUAT CITE DAN FITNAH.PAKATAN NI KAN TAK SENANG DUDUK TGK UMNO.

    ReplyDelete
  2. tak salah kalau nazri baik dgn michael chia selagi dia tdk menjual rahsia negara mcm anwar tu, dahlah org putih yg jaga anwar ni rafizi bknnya tak nampak agaknya takut dgn anwar kot ha...ha..ha...

    ReplyDelete
  3. sebab lu tak kenal siapa itu michael chia. Penyangak tersohor d sabah. Suka umpan spendernya yg berharga RM5000 kpd gadis2. Ini penyangak dpt kebenaran Musa Aman & bekerjasama dgn Pengarah Jabatan Hutan Sabah Datuk Sham Manan merompak balak2 d hutan2 simpan. Siap boleh angkut guna heli, pindahkan balak dari dikesan oleh renjer2 hutan.

    Itu belum masuk kesnya dlm menggubah wang haram yg bernilai ratusan juta kat hongkong. Kalo Nazri berkawan dgn penyangak, korang faham2 jer lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. puak2 umno ni hanya baca utusan jer.patutlah kurang faham...kesiannnnn

      Delete
    2. ..kalau hang nak temberang pun patut2lah..adakaa angkut balak pakai heli...mana nko punyer otak ?

      Delete
    3. ehehehe silap angkut guna jet peribadi....bro, diorang nie kalau hang citer angkut pakai jari pun diorang percaya, suka sangat dengar cerita dari sumber yang ntah2 dari mana, mana dia tahu mamat tu gubah wang haram? ada dia nampak or dia tukang angkot wang haram tu? mana dia tahu kat Hong Kong? ntah2 kat sweden sebab hong Kong lebih ketat undang2nya,?? depa nie bab nak citer taik berjalan pun pengikut dia percaya. hang jangan risau. sat aku nak pikiq....agak2 besaq mana cincin berharga RM 24 juta?....ermmmm mau besaq dari rambut kot?...heheheh3 jangan marah

      Delete
    4. Anon 1:23AM,
      lu tadak pernah blajar pasal perhutanan kan. pasal tu tak tau yg heli merupakan salah satu cara mengangkut balak2 bersaiz sederhana.

      Pegi blajar kat Institut perhutanan. Jadi sebelum komen, fikir2kan dulu, kasi asah otak tu. kalau Renjer2 hutan (yg pakai 2-3 bintang kat bahu) baca ko punya komen, habis kena gelak. Blajar dulu yerr, baru komen.

      Delete
    5. kesian macai2 umngok, tak penah dengar pasal helilogging. Biasaklah dah keturunan babi mana tau pasal tu semua.

      tak boleh disalahkan, kalu mereka tak tau, sebab genetik melayu-umngok ni terencat sikit. hahaha

      Delete
    6. 1.44....jawapan yg bernas (hehehe angkut pakai jari??? tak tahan aku baca.

      Bila mahkamah kata 'kejadian liwat telah berlaku', mereka buat tak peduli tapi bila sumber ntah dari mana, terus je ambil buat pedoman dan sebarkan merata2.

      Delete
    7. Heli logging? Muahahahahahaha, so heli tu angkut balak dari sana ke temlat Nazri? Muahahahahaha

      Yalah, yalah semua pakatan kata kita kena percaya sebab tu anwar main chian doll ada video pun mereka kata tak betul, so kita kena percaya...ya ya ya kami percaya...kui kui kui

      Delete
    8. Angkut balak pakai heli ada untung tak??

      Harga 1 Heli berapa juta? minyak berapa ribu? maintenance lagi...
      kalau mau angkut balak, 1 trip berapa batang boleh amik?

      Delete
  4. bai..ini hutan tropika bai, hang pun pi belajaq sebelum komen, hang tahu apa hutan tropika? kayu hutan tropika belum pernah ada dalam sejarah angkat pakai heli doh!!! pokok ramin ya!! lu pi labelajar. bro aku anom 123 cover sebab aku study kat UPM heheheh#

    -warga Shah Alam-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak sgt penipunya, konon blajar forestry. Basic konwledge pasal kaedah pengangkutan balak dlm special kes menggunakan heli dilakukan pun tak blajar?

      Kantoi menipu...hahahaha. Org Shah Alam rupanya, patutlah tak penah masuk hutan tebal. hahahahaha

      Delete
    2. Apa punya spin daaaa.....heli punya bunyi habis satu hutan boleh dengar. Renjer sekarang bukan zaman Jepun naik basikal lagi. Macam2 alat boleh detect kalau ada penceroboh. SUCKER!!!!!

      Delete
    3. Anon 2:05AM,
      kau bodoh kan! tak tau apa2. Ko ingat hutan simpan tu besar padang bola?

      Delete
    4. Hehehe....renjer pas di kelantan naik basikal kot, sebab tu cai pakatan tak tahu.

      Delete
    5. Guna satelite SUCKER......

      Delete
    6. satelite? hahahahaha, banyak ko punya duit pakai satelit suruh jabatan Perhutanan Sabah guna kaedah ni. hahahahaha, bodohnya, sah memang tak tau apa2.

      Delete
    7. Takper, nanti aku suruh Datuk Syam manan (yg beristeri mat salleh tu) ambik cadangan kau. On9 satelite. hahahahaha

      Delete
    8. Komen pakatan nak tunjuk pandai tapi bak katak duduk bawah tempurung, kesian.

      Delete
    9. Ini mangkuk hanyun mana yg tak reti?? Dlm h/phone pun dah ada google satelite. Budak sekolah pun dah belajar.

      Delete
    10. dok baca haramkah tiap hari, habuk pun tak tahu.

      Delete
    11. Anon 2:19AM
      ko ingat google satelite tu LIVE ker sampai boleh rakam pencuri balak? Sah! memang tak tau apa2...hahahahaha

      Delete
    12. Kenapa la penyokong pakatan ni bodoh nak mampos ek? Sian kan nak menegakkan juga totey yang bengkok...kui kui kui

      Delete
    13. SUCKER....satelite monitoring services digunakan disempadan oleh tentera, polis hutan dan renjer. DAMN STUPID SUCKER!!!

      Delete
    14. Cai pakatan mana tahu apa. Bayangkan bagaimana negara nak jaga sempadan kalau heli pun tak boleh dikesan. Alamat senang2 kena serang. Sah pakatan bodoh.

      Delete
    15. satelite monitoring services digunakan oleh Sabah Forest Department utk memantau pencurian balak? warkakakakakakakak! aduhhh!!! sdh nyata mmg tak tau apa2.

      makin byk ko komen makin nampak kebodohan. Kalaulah hutan simpan sabah tu cuma sebesar bandar, bolehlah dimonitor pakai satelite (satelite sapa ko nak pakai ni?).

      hahahahahaha masalah betul minda umngok ni. terencat semulajadi. hahahahaha

      Delete
    16. Menangis aku baca kedaifan anon pakatan. Dah nama pun satelite....boleh nampak satu dunia...hu hu hu hu hu hu.

      Delete
    17. satelit poknik cuma boleh jaga satu bandar kah kah kah.

      Delete
    18. tidurlah. korang mmg tak tau apa2 pun. kalau nak kesan pembalakan haram, kena zoom in kurang2 500-100m baru boleh nampak. Ko ingat zoom in mcm tu boleh pantau saiz hutan 4 hektar?

      mmg umngok terencat akal. hahahaha

      Delete
    19. correction saiz hutan 4 juta hektar.

      Delete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. hahahah hai tu je, bagi la yang mencabar sikit hujah tu, (yang ni macam tadika plak) alalalal bucuk2....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tadika ayah kau, apa yang rafizi nak buktikan? Nazri kenal Michael? So?

      Terbakar kan?

      Delete
  7. Sian pembangkang dah tak tau nak sepin apa, kisah heli dok angkit balak pulak mereka jaja, pasni milo suam masuk cite pasal tisu terbang plak nanti...kui kui kui...kasi bukti la rakyat bukan bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu kisah heli angkat balak? lu tanya lah sendiri sama itu michael chia & Datuk Syam Manan & Musa Aman.

      Delete
  8. Daripada tanya dia, baik lu kasi detail anon sama parpu, biar dia korek dan siasat...apa barang nak tanya2 ni? Siot la lu

    ReplyDelete
  9. heli logging kat malaysia???!!! wakakakaka!!!!!!! yang heran budak pakatan yang ntah mana duduk ni boleh nampak sedangkan bebudak tudm yang 24 jam fly atas hutan sabah tak pernah nampak. agak-agak la nak kencing bro!

    -sabahan-

    ReplyDelete
  10. UMNO dah sememangnya bodoh. Oleh itu mereka tak tau membezakan, rasuah, conflict of interest dan association with a known penyamun. Anak menteri ada bodyguard bawak HUmmer ka? pastu pukul pak gard? Nagara ni bapak UMNO punya ka atau kepunyaan rakyat malaysia? Semakin lama rakyat tengok perangai riak bongkak pemimpin UMNO dan keluuarga semakin meluat. Siaplah kamu di PRU ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa pakatan harami ko yg bodoh skrng????bukan nyer umno..ko x pyh cerita bab rasuah la si anon 7;20am woi...pakatan harami bapak segala rasuah la...yg riak dan bongkak adalah pakatan harami yg ko sokong tu....yg orng meluat ialah pakatn harami ko tu si anon yg bodoh tahap gabang..yang terima dana asing pon pakatan harami yg akan hancur di pru akan dtg ialah pakatan harami ko, pakatan harami hanya mampu bermimpi d siang hari la nk tawan putrajaya....ada ke patut seorang peliwat dan pelanggan tegar pelacur nk d angkat jd perdana menteri apa punyer bagang la pencacai2 pakatan harami mcm anon 7;2oam nie....otak letak kat kepala lurut....muahahahahahahahaha............

      Delete
  11. setakat pengetahuan aku la, hutan sabah diurus dgn pemberian konsesi @ FMU (+- 100,000 ha setiap FMU) yg diurus dan dibalak mengikut RIL (CHP)dan bukan cara konvensional. Heli logging adalah salah satu sistem penbalakan dalam RIL (digunakan oleh kontraktor Yayasan Sabah) ... untuk kawasan tinggi / curam sahaja .... tebang dan angkat ke log landing jak bukan bawa keluar terus (dekat jak tu..).. harus diingat suma keja2 pembalakan ni d audit oleh 3rd party auditor dr luar (luar negara juga)... kalu kata nak curi... susah jg la.. tapi kalu dulu2 masa tak ada sistem ni, tak tau lah plak aku...

    ReplyDelete
  12. ni pautan tentang heli logging kat sabah
    http://www.forest.sabah.gov.my/index.php/en/discover/sustainable-management/helicopter-logging

    ReplyDelete
  13. aku tak tau apa nak jadi dengan pemimpin kita ni...macam-macam berita keluar..kalau berita baik ok lah tapi berita songlap duit sana-sini..kadang-kadang orang bawah dok punya jaga parti tapi orang atas macam ular..jadi aku tak heran lah yang parti kita akan jahanam disebabkan tangan kita sendiri..fikir-fikirkan lah

    ReplyDelete
  14. michel cia ada isu pindah wang haram 40j unt parti umno harbi dan disiasat di hongkong..nazri plak menteri yg jaga sprm.xkan la michel cia suka2 nak bg anak nazri hummer dia.mesti ada konflik of interet.mmg rukun umno harbi mesti merompak wang rakyat n duit zakat negeri..rukun umno harbi adalah rasuah dr ketua bahagian smpai naib pesiden...mari humbankan umno harbi unt malaysia yg aman jaya..

    ReplyDelete
  15. Ini le masaalah semua pemimpin UMNO.....dibeli dan dibela olih towkay2 Cina.
    Kepentingan peribadi mereka lebih penting dpd agenda bangsa sebab tu setelah 60 thn UMNO menerajui negara org Cina masih nak pertikai status org Melayu.

    ReplyDelete
  16. Empat tahun orang Cina perintah Penang habis Melayu di halau macam anjing. kecuali Anjing melayu yang rajin menjilat buntot Guang sahaja yang masih terhanggok2.

    Anjing-anjing Guan Eng adalah haiwan2 seperti kamu.

    Anwar bapak segala ANJING.

    Dalam UMNO lagi dah nampak keanjingannya.

    ReplyDelete
  17. aku setuju ngan 3.58 bangsa kita rusak oleh orang kita sendiri,ulamak macam Nik aziz pun dihina,aku yakin ibadah yang menghina nik azaz neh lebih teruk,kenapa bedza parti kita menghina sesama muslim,tetapi kalo pua menghina syed mohtar semua marah.sesama melayu dah saling menhina kerena beda politik,apa akan terjadi nanti.yang jelas biarpun sesama muslim kalo beda politik halal menghina,mengutuk,fitnah mungkin inilah tanda tanda nak kiamat.apa soilek tak menghina islam?

    ReplyDelete
  18. jawablah saudaraku,....kenapa kerena beda politik kita harus bergaduh sesama muslim dan sesama melayu,lebih pada sama politik dari pada sesama muslim,mana yang lebih baik sama politik apa sesama muslim kita bersaudara,.....

    ReplyDelete
  19. senang cerita...lepas nie PR memerintah...humban je semua dalam jel.....bodoh UMNO...PARASIT RAKYAT.......

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!