CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Saturday, October 6, 2012

TERKINI! KP1M TELAH SELAMAT BERLEPAS KE ROHINGNYA!

Kumpulan Utama Misi Bantuan Kemanusiaan Tabung Rohingya anjuran Kelab Putera 1Malaysia (KP1M) berlepas ke Arakan, Myanmar pukul 4 petang tadi dalam misi menyalurkan sumbangan kepada masyarakat Rohingya.

Presiden KP1M, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim yang turut serta dalam kumpulan itu memberitahu bahawa pasukan tersebut bakal menggabungkan golongan sami serta ulama Islam bagi membantu rakyat Myanmar yang berada dalam kesusahan.

Katanya lagi, misi tersebut sememangnya bakal mengambil kira semua golongan tanpa mengira agama dan atas dasar itu ilmuwan agama turut dijemput untuk sertai kumpulan sukarelawan tersebut.

“Hari ini, satu lagi kumpulan akan berlepas ke Myanmar di mana dalam kumpulan ini kita bawa golongan sami, ustaz serta kumpulan media.

“Sebelum ini, beberapa ahli sukarelawan kita telah pun berlepas dan memulakan misi di Myanmar dan setakat ini sudah ramai yang kita tolong dengan menyalurkan bantuan yang kita bawa dari Malaysia,” katanya pada sidang media sebelum berlepas ke Myanmar, petang tadi.

Abdul Azeez menambah, apa yang diharapkan kini adalah rakyat Malaysia supaya mendoakan kejayaan misi ini selain keselamatan kesemua perserta sukarelawan yang turut serta.

Terdahulu, 14 peserta sukarelawan KP1M telahpun berlepas ke Myanmar bersama-sama 500 tan barangan keperluan termasuk perubatan.

Read more...

24 comments:

  1. tahniah kepada mereka yg sanggup menjadi sukarelawan demi membantu umat islam di rohingnya,tahniah jugak kepadda PM kita yg mmg hasratna untuk membantu uamt islam di rohingnya.
    PM kita x seperti PASial dan Pakatam yg hanya pandai berjanji dan tidak pernah menunaikan,PM kita pandai berjanji dan pandai menunaian.
    semoga mereka yg menjadi sukarelawan tu selamat pergi dan selamat pulang,hopefully malaysia dapat hantar lg lebih ramai sukarelawan ke rohingnya.
    hope juga pakatan sial x buat isu mengenai perkara ni,maklum la mereka kan suka buat isu.
    dasar parti sial yg lahanat,parti yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  2. itu wemua goblok punya kerja ya. kalo bener nau bela umat islam maka putuskan aja hubungan sama mianmar itu, itu semua lakonan partai setan aja ya.

    ReplyDelete
  3. http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/13685-50-ahli-umno-bakal-isytihar-keluar-parti

    ya saya udah sukses ya bikin folower partai setan supaya bertobat dan keluar dari partai setan itu, mereka udah tobat saat baca tulisan saya di sini ya. ya saya yakin partai setan malayu itu udah hampir nafas dia. congratulate ya pada mereka yang pinter pinter itu. sukran.

    ReplyDelete
  4. Tahniah pada sesiapa yang sanggup berjihat membantu saudara seIslam kita di sana. Saya doakan agar matlamat tercapai dan sentiasa dilindungiNya.

    Pada yang tak sanggup nak pi tu, tak payah le nak mengutuk. Cakap pandai aje. Doakan le supaya selamat pergi dan selamat balik. Kan lagi baik?

    ReplyDelete
  5. mohon mangsa2 pelarian rohingya dibawa ke malaysia utk dibantu sepertimana pelarian bosnia dahulu sehinggalah pergolakan ni selesai

    ReplyDelete
  6. Keling goblok! Keling pantat! Keling babi! Keling cibai! Keling paria! Keling tak ada konek! Keling sial! Anjing kurap tepi jalan!

    ReplyDelete
  7. Keling puki bernanah! Ular berkepala dua! Puki anjing! Binatang! Haiwan dua alam!

    ReplyDelete
  8. Cili taruk kat bontot kau la! Keling pundek! Cibai punya binatang!

    ReplyDelete
  9. Babi anjing punya keling! Bapak kau memang anjing kurap tepi jalan! Kau tak jumpa bapak kau tu sebab sudah dilanggar kereta! Mak kau tu pun sama ! Dah memang dasar pelacur tepi jalan! Sama jugak nenek, datuk kamu tu semua! Dasar anjing keparat bangsat!

    ReplyDelete
  10. Ooi keling pundek! Cuba trace lah! Taruk cili dalam nenek kau punya lubang cibailah! Dasar keturunan anjing! Syaitan binatang!

    ReplyDelete
  11. Aku nak tengok bila Najib dah tumbang, kau merempat pada siapa pula? Pada keling kerala tu bukan? Dah memang sebangsa dan sejenis dengan kauuu!

    ReplyDelete
  12. Keling gemuk babi! Syaitan kerala! Anjing hitam keparat! Aku harap kau cepat mampus!

    ReplyDelete
  13. satu tindakan yang bijak...
    bagusla malaysia ada mengambil berat tentang keselamatan rakyat rohinga..
    semoga semuanya berjalan dengan lancar..
    insyallah berniat baik semuanya pasti berlaku yang baik..

    ReplyDelete
  14. pelik betul la ada anon yang dok melalak macam xtentu pasal..kesian sial gila ke apa ntah..

    ReplyDelete
  15. yg anon meyalak mcm anjing kena sumbat dgn cili tu napa...dah lah pas x buat ape yg umno nk tlg pun ko meyalak ...cian anjing pembangkang nie

    ReplyDelete
  16. semoga selamat pergi dan pulang...insyallah allah sentiasa bersama org yg ikhlas membantu ketika manusia lain dlm kesusahan.

    ReplyDelete
  17. TANIAH KEPADA KP1M DAN DATUL ABDUL AZEEZ AKHIRNYA USAHA ANDA TLH BERJAYA MENGUMPUL SEGALA YG MUNGKIN BARANGAN UTK DIBAWA PERGI KE ROHINGNYA. DI HARAP ANDA SEMUA BERJAYA DI SITU TANPA APA2 GANGUAN YG DIBERI OLEH PIHAK MUSUH DAN AKU DOAKAN AGAR ANDA SEMUA SELAMAT PERGI DAN SELAMAT PULANG DGN SELAMAT HENDAKNYA. INSYALLAH ALLAH SWT TIDAK AKAN MEMPERSIAKAN UMATNYA YG MEMBUAT PERKARA BAIK DAN SENTIASA DIBERKATI ALLAH SWT HENDAKNYA.

    ReplyDelete
  18. Terbaiklah Datuk Abdul Azeez dan KP!M ni kerana hanya team mereka aje yg tidak hiraukan nyawa mereka utk berjuang demi menolong umat islam di Rohingnya. wa cayalah sama depa ni. mereka memang sudah redha kerana ajal dan maut kan di tangan ALLAH SWT. so mereka tawakal dan berserah dgn qada dan qadar ALLAH. Aku terharu dan akan sentiasa berdoa agar mereka ni selamat pergi dan pulang dgn selamatnya.

    ReplyDelete
  19. Anom yang dok maki hamun tu kenapa. Juboq dia rasa geli-geli kot.

    Maklumlah baru kena sontot dengan Abang Non.

    Kalau tak cukup geli Karpal and the gang boleh kasi taruk. Bila dah jalan kengkang, suruh depa taruh dalam mulut pula.

    Last sekali Abang Non taruk Cop Mohor Kepala Takok. ha.ha.ha...

    ReplyDelete
  20. apa mslh anon kat atas nie yg melalak mcm anjing kurap je??
    mcm apa je aku tgk dia nie!! melampau sgguh!!

    ReplyDelete
  21. tahniah diucapkan kepada sukarelawan2 ini semua..dan tidak lupa jgk tahniah buat PM kita yg sntsa membantu umat islam yg kesusahan..
    mmg satu tindakan yg sgt bgus...

    ReplyDelete
  22. Ermmm... Jgn gado2... Bg mereka yg sokong sgt DAP tue teruskan je... Sebab perjuangan itu adalah sia2 belaka... Klu mereka sesekali mencuba merampas kedaulatan islam di negara ini... INGAT PESAN AKU INI BAIK2!!! Baik korang bersedia!!! apabila perkara itu berlaku maka bermula la titik permulaan peperangan akhir zaman yang d janjikn...masa itu baru ko tahu langit itu tinggi rendah... Korang x kan rasa kesenangan pd hari ini... Keperitan yg teramat sgt sedang menanti... Pastikn kamu semua bersedia... Hanya iman & amalndpt menyelamatkn kita... X percaya x pe... Tggu!!! Masa itu akan tiba!!!

    ReplyDelete
  23. http://www.erapasca.com/2012/10/pecah-berita-pesta-tanglong-bn-johor.html

    ini juga setan malayu yang suci ya.

    ReplyDelete
  24. http://msomelayu.blogspot.com/2012/10/mahathir-sedang-mempertahankan-dirinya.html

    ngakaaaak saya baca ine kerna bapak mader udah gila ya.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!