TAHNIAH DR ZAMBRY! YOU DID A GOOD JOB IN PERAK!

Hasil pentadbiran dan pengurusan yang cekap, kerajaan negeri Perak di bawah pimpinan Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir terus mencipta kejayaan demi kejayaan yang pastinya dicemburui pihak luar terutamanya pembangkang.

Terbaru, Laporan Ketua Audit Negara 2012 yang memuji pengurusan kewangan kerajaan Perak, jabatan dan agensi di bawahnya kerana prestasi lebih baik berbanding tahun sebelumnya.

Laporan itu turut menunjukkan rekod baik dicapai hasil tindakan kerajaan negeri dan jabatan negeri yang memberi tumpuan dan fokus sejak pelaksanaan Indeks Akauntabiliti oleh Jabatan Audit Negara bermula 2007.

Ia juga memperlihatkan tahap prestasi prestasi pengurusan kewangan di 11 jabatan dan agensi negeri bagi 2011 juga berada pada tahap baik dengan dua lagi menerima penarafan sangat baik.

Selain itu, semakan di tujuh jabatan pula mendapati kawalan bajet, terimaan dan perbelanjaan berada pada tahap sangat baik manakala kawalan pengurusan di tahap baik.

Read more...

38 Responses to "TAHNIAH DR ZAMBRY! YOU DID A GOOD JOB IN PERAK! "

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha......Unisel rugi salahkan bn... Senangnye jadi pembangkang kat malaysia.. Semua salahkan bn... Makan aiskrim dalam jamban pun salahkan bn...

      Delete
  2. Tahniah kpd Khalid krn berjaya memperkenalkan Skim Perumahan Mampu Milik Selangor yg mensasarkan 10,000 rumah mampu milik. Setakat ini sebanyak 3,317 unit rumah kos rendah sedang dibina, 10338 unit pula sedang dibaikpulih iaitu dari projek yg terbengkalai zaman umno.
    Bandingkan pula dgn KWSP yg gagal membina rumah dlm masa yg ditetapkan sehingga didenda RM5 juta. Jumlah rumah yg dirancang utk dibina cuma 1,151 tapi yg dpt disiapkan cuma 720 unit sahaja. Apa ni bro!! Tak kan jumlah sikit mcm tu pun tak mampu siapkan ikut jadual?? Inilah pengurusan yg dibanggakan UMNO.
    Syabas Khalid, LGE & Kit Siang, krn terbukti, kalian lebih cekap mentadbir. Semoga Allah melindungi kalian. Amin.

    ReplyDelete
  3. Spt biasa UMNO mengutamakan kroni dlm projek2 kerajaan. Kali ini, Raja Nong Chik pula yg mendapat kontrak bernilai RM30.8 juta dari kementerian Belia & Sukan, dgn menggunakan nama anaknya Raja Farhanah yg baru berusia 26 tahun. Walaupun syt atas nama anaknya, tapi Raja Nong Chik memiliki 399 ribu unit saham dpd 400 ribu unit yg ada. Kedudukan kewangan syt ini sebenarnya tidak melayakkan mereka utk mendapat kontrak tersebut, iaitu menanggung kerugian kira-kira 250 ribu.
    Tahniah UMNO krn mengutamakan kroni dlm projek puluh2 juta.

    ReplyDelete
  4. PK aku ada ternampak poster PM dan MB dekat trafic light MDM jamuan rakyat pada hari AHAD betui ke...poster lain semua hari khamis...ada yang tek kena ke....

    ReplyDelete
  5. tahniah kepada semua negeri yang berjaya ditadbir dengan cemerlang. utk yg byk menanggung kerugian, mohon step down dan digantikan dgn orang yg lebih baik dan layak.

    ReplyDelete
  6. Tahniah DS Zambry..syukur Perak kembali ke tangan BN.... Negeri maju , rakyat sejahtera...harap Rakyat negeri pakatan lain sedar dan akan lebih ijak PRU nanti.

    ReplyDelete
  7. Hidup DS Zambry! Hidup BN! Perak di tnagan kita!

    ReplyDelete
  8. tahniah kepada MB perak,pengurusan yg sngt cekap.
    sejak zamri memerintah perak banyak perubahan berlaku dan perak semakin maju,ini lah yg akan jadi kalau BN yg memerintah.
    kalau pakatan yg memerintah maka akn jadi seperti kelantan dan juga selangor,masalah demi masalah yg melanda.
    sure pakatan sial terbakar2 tengok laporan audit negara,meroyan lah mereka sepanjang malam.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  9. mmg terbaikk la ds zambry...perak maju d bawah pimpinan nyer....

    ReplyDelete
  10. gua tak pernah salahkan bn. Gua cuma nak tanya, saham bumiputera yg berjumlah RM52 billion, sekarang tinggal RM2 billion. Yg baki RM50 billion tu hilang kat mana? Korang masukkan dlm puki anak bini kroni ker?

    Parpu, aku mintak tolong ko tanya ni kat umno. Tolong kluarkan balik rm50 billion saham bumiputera tu dari puki2 anak istri umno-bn-Apco.

    Salam jari tengah bersalut lendir puki Megan Fox utk semua.

    ReplyDelete
  11. sonu nigam,
    btol ker sngor menghadapi masalah?
    TAPI napa Katua Audit negara melaporkan 8 jabatan d slngor mencapai tahap cemerlang.

    Kenapa zaman Khir Toyo, rizab negeri selangor cuma RM400 juta, TAPI d zaman khalid rizab slngor kini menjadi RM1.4 billion?

    Salam jari tengah bersalut lendir puki megan fox utk ko.

    ReplyDelete
  12. tahniah khalid kerana musnahkan negeri selangor yang hambir musnah selama dia memtabir selangor' sehingga rakyat selangor memderita selama ini kau mmg idola pkr yang tak boleh pakai selama ini sekian t.kasih..

    ReplyDelete
  13. Saat mampus UMNO kian dekat. Saat merdeka rakyat kian hampir

    ReplyDelete
  14. TAHNIAH DR ZAMBRY BERJAYA MEMTAKBIR NEGERI PERAK DENGAN BEGITU SEMPURNA RAKYAT YAKIN DENGAN BN ..

    ReplyDelete
  15. Aku yakin PR akan menang bersih seluruh nagara keana segala pelusuk rakyat sudah meluat UMNO BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ke ko kata tu si luncai. Nanti boleh lah ko terjun dgn labu-labunya.

      Delete
  16. PR memerintah..melayu makan bubur, kafir makan daging..ada mata membaca, ada telinga mendengar, ada akal guna, wa bukan benci pakatan tetapi tak mau diperintah kerajaan boneka berpaksikan kafir cina yang terang terang anti melayu/islam..logik ke kalau berfikiran alah biar PKR/PAS menang PRU13 lepas tu kita kasi hentam DAP kaw kaw..ingat kafir tu bodo ke?..saat ini itulah pegangan Hadi, Pok Nik dan Nuar..DAP pula kata kalau menang PAKATAN kita kasi ugut Anuar n the gang all out .. moral of the story Melayu menang jadi arang, kalah jadi abu..sapa yang untung maa..

    ReplyDelete
  17. Mira idora,
    Mentakbir??? Mentadbir lah ngok. Si Cina Tony Pua punya BM pun lagi bagus dari kau.

    Salam jari tengah bersalut lendir puki megan fox untukmu.

    ReplyDelete
  18. Aku Racist,
    lu bercakap bersandarkan prejudis tanpa fakta. Lu cari fakta korek puki mak lu.

    salam jari tengah bersalut lendir megan fox utk ko

    ReplyDelete
  19. masa kesuntukan untuk UMNO memperbodohkan melayu. Yang bodoh hanyalah UMNO dan penyokongnya.

    ReplyDelete
  20. ANON 8:52 AM ETC.

    eh..bukan ke UNISEL didapati kerugiannya meningkat 198% daripada 2009?

    dan baru2 ni YBK dapat balik tanah yang nak dirampas oleh Khalid?
    alhamdulillah. ada la jugak satu lagi UiTM kat Selangor ni yang rasanya tak le rugi macam UNISEL.

    ReplyDelete
  21. Aku yakin malaysia akan maju ke tahap negara moden lain di dunia selepas UMNo di kuburkan

    ReplyDelete
  22. HAHAHAHAHAHAHA!

    Kesian aku tengok anon sorang ni. Meroyan ni sorang-sorang. Pencacai murahan pakatan yang takda adab. Elok lah tu, Pemimpin, Pencacai dan pengikut semua tak reti beradab. Dahlah sorang pun pemimpin dia tak boleh pakai. Negeri-negeri yang pakatan tadbir semua hancur. Hutang belambak-belambak. Dah kantoi, Salahkan BN. Itulah PAKATAN.

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

    ReplyDelete
  23. Anon 5:03PM
    Negeri2 pakatan utang berlambak2?

    warkakakakakakakak!! Jgnlah kluarkan kenyataan bodoh tu. Kalo Najib baca komen ko ni, gerenti dia bagi pelempang kat ko kerana buat komen bodoh.

    Lain kali, rujuk2lah data2 & fakta2 yg ada. Malu wei! ada org umno otak letak dalam puki mak dia.

    Kes YBK MB kalah menunjukkan yg mahkamah tidak dibeli oelh pakatan. tu sebab YBK menang. kalo kes ni berlaku zaman kir toyol, sah, YBK akan kalah.

    Salam jari tengah bersalut lendir puki adik ko

    ReplyDelete
  24. negeri bawah pakatan Hancur? bwah BN hutang 600 juta, bawah pakatan kurang jadi 30 juta. Bawah BN wang selangor 400 juta, bawah Pakatan 1400 juta. Bawah UMNO balak dikedah hasil 8 juta, bawah pakatan hasih 80 juta. Yang lingkup hanyalah UMNO. Pelingkup negara pelingkup masadepa orang melayu. parti jahanam UMNO. Sebab tu UMNO bacul tak berani nak debat atau umum tarik pilihanraya. B A C U L

    ReplyDelete
  25. Memang la untung.... dapat duit dari yahudi...

    ReplyDelete
  26. nasib baik la PERAK dapat dekat dr zamry...
    maju perak dengan pentadbiran yang strategi yang diuruskan oleh beliau...
    kalau si nizar tu pegang comform-comform perak da dapat dekat cina..
    perak jadi penang part 2...
    kalau pembangkang nak-nak si anuar masyallah dah robak perak

    ReplyDelete
  27. adoi pakatan stil dgn dialog dan kata2 lucah mereka..anon2 diatas contohnya..

    ReplyDelete
  28. tahniah diucapkan kpd Dr Zambry.. kerana beliaulah Perak semakin maju skrg nie.. mmg tak rugi lgsg perak berada di tgn BN dan buktinya ada di dpn mata semua kn.. jd fikir2 kn lh...

    ReplyDelete
  29. tahniah dan salute utk DR Zambry!! bgganya aku jd org perak dan dipimpin oleh org seperti zambry ni.. ternyata sekali yg BN mmg blh dipercayai bkn mcm pembangkang tu yg tau buat janji2 kosong je pastu fitnah org tak tntu pasal..

    ReplyDelete
  30. mmg benar dr zambry bagus...byk bukti yg aku nampak die btl2 keje keras memastikan perak maju...setiap kg die masuk utk pastikn xde yg trpinggir...mmg he did a very good job.... nasib baik bn berjaya mendapatkn kembali perak dan buktinya ada di dpn mata semua kn.

    ReplyDelete
  31. WOI ANON 4.07 SORI SUDAH SALAH TAIP DA JGN MRH KE.

    ReplyDelete
  32. anata byk2 menteri aku rasa kan zambrylah menteri yg paling sihat dan aktif sekali dlm seba serbi. baguslah kalau ada menteri mcm dr zambry ni tentu rakyat gembira kerana mb drg bertindak segera dlm semua hal. taniah dr zambry atas kepimpinanmu yg sungguh bagus sekali.

    ReplyDelete
  33. mmg terbaiklah dr zambry ni dahlah sihat dan aktif pula tu.kalaulah khalid blh jadi mcm dr zambry kan bagus selangor nanti.

    ReplyDelete
  34. Anon pr yg x sudah2 mencarut tu tah bila nak taubat.geli aku bc komen dia.parpu.kasi block jela komen dia tu.

    ReplyDelete
  35. Salam pada semua...
    Kami pembekal strip ujian kehamilan dan ovulasi dengan harga yang murah tetapi berkualiti.

    Kami menjual secara runcit pukal dan dropship.

    Harga serendah RM1.00/pcs.

    Lebih banyak anda beli, lebih DISKAUN kami beri

    Untuk keterangan lanjut lawati blog shop kami:
    http://kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com/

    terima kasih admin

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!