PENGAJARAN PANAS DI WAKTU PAGI! JANGAN SAMPAI MALAYSIA JADI SYRIA!

“Syukurlah dengan keamanan yang ada. Jangan sampai Malaysia jadi konflik seperti yang berlaku di Syria,”.

Duta Besar Malaysia di Jordan, Datuk Abdul Malek Abdul Aziz mengingatkan rakyat negara ini supaya menjadikan pergolakan yang berlaku di Syria sebagai pengajaran dan mengelak perkara sama dari berlaku di Malaysia.

Katanya, konflik yang berlaku di negara antarabangsa termasuklah Syria disebabkan kegagalan rakyat menikmati keharmonian dalam kehidupan.

Justeru beliau menambah, rakyat Malaysia perlu bersyukur dengan keamanan dan jangan sesekali melakukan perkara-perkara yang boleh menggugat keharmonian sedia ada.

“Konflik yang berlaku ini adalah berkaitan keharmonian… jadi apa yang berlaku iaitu konflik di luar sana mesti dijadikan pengajaran kepada rakyat Malaysia supaya bersatu padu dalam apa juga keadaan.

“Itu yang penting… kita patut bersyukur kerana negara kita aman dan damai… itu yang perlu dikekalkan kerana dengan adanya keharmonian, maka kerajaan dapat melaksanakan pelbagai agenda pembangunan.

Read more...

19 Responses to "PENGAJARAN PANAS DI WAKTU PAGI! JANGAN SAMPAI MALAYSIA JADI SYRIA! "

  1. Pembangkang sebenarnya telah cuba beberapa kali dengan pelbagai cara untuk mengwujudkan suasana seperti di Mesir, Lybia dan Syria, namun setakat hari ini gagal. Kemuncak usaha mereka mungkin selepas kalah teruk dalam PRU13 kelak.

    Namun rakyat Malaysia tidak ramai yang terpengaruh dengan dakyah pembangkang ni.. Rakyat teramai masih sayangkan keamanan dan keharmonian.. Mereka wbp nampaknya terus berusaha siang dan malam..

    ReplyDelete
  2. kita rasa bershukur duduk di malaysia dengan keadaan yamg amam tapi disebaliknya ada pihak-pihak yang tidak bertanggun jawap yang suka memhuruhara kan keadaan...

    ReplyDelete
  3. SAYAGGILAH NEGARA KITA SENDIRI LIHATLAH APA YANG BERLAKU DILUAR SANA BERHUJANKAN PELURU BERTABORAN DISANA SINI PERLUKAH NEGARA KITA MEJADISERPERTI NEGARA KITA ..APA-APA PUN MALAYSIA ADALAH TERBAIK..

    ReplyDelete
  4. bersyukur la kita kerana tinggal d negara yg aman dan damai...dan mempunyai kerajaan yg prihatin terhadap rakyat nyer....

    cuma parti pembakang sajer yg suka membuat huru hara d malaysia namun rakyat malaysia bijak tidak cepat terpengaruh dngn dakyah pembakang.....

    ReplyDelete
  5. kalau tak mahu ada pertandingan dalam pilihan raya hampa bertanding sama hampa sajalah. tujuan diwujudkan parti pembangkang adalah untuk rakyat membuat pilihan yang terbaik untuk diri, keluarga, masyarakat seluruhnya. Kalau pilihan itu yang terbaik kenapa tidak dipilih.

    Adakah yang menyokong pembangkang tu semuanya togong, tolol sampai tak tahu nak membezakan yaqng mana baik, dan dapat memberi manfaat kepadanya dan masyarakat

    ReplyDelete
  6. tulah aku sebagai rakyat malaysia bersyukur sgt sbb aku lahir di malaysia sejak lahir sampai skrg aku tak pnh rasa tak aman di malaysia ni...umno jaga malaysia selama 55tahun dgn begitu baik aku bangga jadi anak malaysia

    ReplyDelete
  7. klu bkn dsbbkan umno negara kita hari ni tak kan aman mcm skrg ni...thanks to umno

    ReplyDelete
  8. klu nak harap kan anwar hari ni negara kita akn jadi mcm syria jugak lah sbb pm tau main jubor je rakyat mampos lah

    ReplyDelete
  9. negara kita ni tak pnh rasa mcm negara lain kan gaduh sana sini nak keluar pun takut mknan xde..tp aku pelik kenapa ramai yg masih tak reti nak menghargai dan bersyukur sbb kita hidup dlm keamanan skrg ni,masih ramai yg maki hamun dgn kerajaan skrg ni mmg lah xde sapa perfect tp aku rasa kerajaan dah jaga malaysia dgn baik

    ReplyDelete
  10. rakyat malaysia tak reti bersyukur elok anta g negara yg berperang br drg akan tau bersyukur tau

    ReplyDelete
  11. tu lah rakyat malysia ni tak bersyukur dgn keamanan malaysia,klu dpt kat pembangkang comfirm negara kita ni dah tak aman tau

    ReplyDelete
  12. kita kena lebih bersyukur...jangan kufur nikmat...

    ReplyDelete
  13. UMNO cuba menakutkan rakyat dengan ugutan keganasan kerana mereka tak mahu lepaskan kuasa pabila kalah di PRU ini

    ReplyDelete
  14. kita rkyt Malaysia nie sptutnya kena bersyukur sgt2 sbb negara kita nie dlm keadaan yg aman dn damai... tp ada jgk segelintir pihak2 yg tak reti nak bersyukur dn tak puas hati dgn apa yg kita ada skrg nie.. ampai sggup bermusuh-musuhan semata2 kerana nak kan kuasa...

    ReplyDelete
  15. klu blh kita jagalah keamanan negara kita seperti skrg ini sbb klu lah negara kita ni dgn silapnya jatuh ke tangan pembangkang mmg hancurlah keamanan negara Malaysia!

    ReplyDelete
  16. umno selagi perintah insyallah tak akan ada masalah huru hara...
    yang takut pakatan-pakatan semua ini yang sentiasa mengambil kesempatan untuk memulakan huru hara...
    contoh paling benar adalah BERSIH...

    ReplyDelete
  17. inginkan negara kita kekal aman ada satu cara je..jatuhkan pakatan..

    ReplyDelete
  18. aq pelik dengan pakatan sial ni,mereka x suka keamanan ke.
    negara dah aman mereka cuba kucar kacirkan,nmpk sngt mereka ni x bersyukur.

    ReplyDelete
  19. Semua pemimpin mula2nya baik. Sudah lama, kerana nak jaga kedudukan jadi zalim. Sebab itu kena tukar pemimpin yang barulah.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!