PANAS BERAPI! PENJELASAN TUN M TENTANG DERMA WANG KEPADA PARTI POLITIK

Amalan mendermakan wang dengan jumlah yang besar kepada parti politik bukan satu perkara yang baru bagi parti kerajaan atau pembangkang, kata Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

“Amalan mendermakan wang yang banyak untuk pilihan raya bukanlah satu perkara yang baru dan di Amerika Syarikat misalnya anda perlu menjadi seorang jutawan untuk bertanding calon Presiden.

“Di zaman saya sendiri, amalan ini bukan sahaja berlaku kepada parti kerajaan tetapi juga parti pembangkang kerana mereka ini mahu mendapat manfaat sekiranya pihak lawan menang pilihan raya,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Konvokesyen Universiti Teknologi Petronas (UTP) di Tronoh, hari ini.

Beliau mengulas desakan pembangkang yang mahu kerajaan BN di bawah pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mendedahkan dari mana sumber wang derma berjumlah RM40 juta yang disalurkan kepada Umno Sabah.

Read more...

16 Responses to "PANAS BERAPI! PENJELASAN TUN M TENTANG DERMA WANG KEPADA PARTI POLITIK"

  1. pembangkang ni ikdg2 tak logik lah ada ke nak desak kerajaan bgtau tu kan rahsia kerajaan drg nak sibuki tu kenapa lgpun tak salah pun kan..pembangkang dah mcm takde keja lain pulak

    ReplyDelete
  2. ala pembangkang marah lah napa bg sabah napa tak bg kat anwar klu bg kat anwar senang ckit dia nak main jubor

    ReplyDelete
  3. pembangkang ni sibuk sgt kenapa...sakit hati lah tu sbb drg dah tau yg drg akan kalah..

    ReplyDelete
  4. Pukee RR , PAS n DAPig dpt wet tajaan dari luar byk masa BerSHIT awat depa xnak kecoh pulak....

    ANUwar brmewah kesana kemari naik PEIVATE JET MEWAH, naik BAS MEWAH ..dah tu rombongan ANUwar ngalahkn tuan presiden siap dgn bodyGUARD yg uloq pistol awat xnak di persoalkn?

    Suke atila UMNO nak gune wet byk mana pon....

    Cermin diri sendiri dulu sblm nak menuduh org len korup....

    ReplyDelete
  5. banyak tu..boleh buat 10 blu filem.. pelakon utama soi lek dengan umi hafilda

    ReplyDelete
  6. Pakatan Haram buat-buat tak tau, pedahal dah berapa banyak diaorang sebat ,sebenarnya apa yang dilakukan adalah usaha nak divert isu dapat peruntukkan dari Soros . Isu sebenar ialah bukan soal dana dari luar , sepatutnya dana dari luar datang dari siapa ? zionis keparatkah?

    ReplyDelete
  7. Pakatan haram ni buat tak tau aje sebab dah malulah tu yg pasti mereka kan akan kalah pada pru 13 ni.

    ReplyDelete
  8. PAKATAN HARAM JADAH NI DAH TAU TAPI BUAT2 TAK TAU PLAK SEBAB MEREKA DENGKI DAN TAKUT NANTI SOROS TAK BAGI DUIT KAT MEREKA LAGI KOT DAN SATU KENAPA NAK SIBUK UTK TAU PASAL DUIT TU DAH TAKDE KERJA LAIN KE.

    ReplyDelete
  9. pakatan haram semua nie buat2 tak thu je padahal depa dh tau pun bnda tu..
    mcm hapa je aku tgk perangai pembangkang bodoh nie!!
    depa tu sbnrnya dh tkutlah tu sbb depa tu bakal menemui kekalahan di PRU13 nnt...

    ReplyDelete
  10. la kata nak perintah negara..
    inikan pasal politik pun tak pandai adoi la...
    buat malu je pembangkang dengan bertanya soalan sebegini...
    duit tu dari mana apa ko susah yang penting bukan duit bapak korang atau skandal korang punya so jangan susah hati tau...
    janji tau haahahahahha

    ReplyDelete
  11. yes yes yes,,pakatan ketakutan sebab tu tanya soalan macam nie..kekalah adalah pasti bagi mereka kali ini juga

    ReplyDelete
  12. Biasa la parti jahanam taik anjing UMNO ni. Kalau dia dapat tak da apa2. Tapi cuba katakan 40juta pakatan dapat dari sumber luar negara, metilah beruk UMNO melompat macam chimpanzee kena airpanas.

    ReplyDelete
  13. well,pakatan dah tau dia akn kalah so dia meroyan lah.
    tanya soalan yg tah hape2 punya,mcam ni ke org politik.
    perangai cam ni nk memerintah malaysia,lingkup la jawabnye.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  14. diorng ckp la mcm tu sebab diorng nak cover yg diorng trima dana dari soros,PR nk cover yg dia mntak tlong yahudi utk jtuhkn UMNO sbb tu dia spin tajuk lain plak,org da blh baca dh taktik PR ni,dh xde modal bebeno agknya..kalau nk siasat,siasat lah apa ad hal,xkn itu pn nk kcoh..come on la,UMNO xmaen la tktik kotor mcm PR,UMNO parti ad maruah bkn parti murahan mcm PR..

    ReplyDelete
  15. kesian SUARAM dimangsakan oleh UMNO/BN... umno seranah mereka kerana terima sumbangan soros... tak patriotik... khianat... lucutkan kerakyatan... macam2 lg..

    hari madey buka tembelang. umno sabah terima rasuah 40 juta dari towkey cina. madey auta kata ...itu amalan biasa sejak dulu, kini & selamanya...

    masa zaman madey.. pembangkang sebut "politik wang" umno/bn.. madey nafikan. hari ni madey mengaku pulak yg politik wang bila umno/bn buat jadi halal.... sekarang madey mengaku satu persatu apa yg pihak pembangkang katakan..... hipokrit umno semakin jelas... apakah melayu masih ingin pertahankan kerajaan penyamun & lanun umno ini?

    tiadakah melayu/ muslim lain yg lebih baik dari pengkhianat2 umno ini?

    pru13..undi ABU!!!!!!!!!!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!