PANAS BERAPI! MARI LIHAT BAGAIMANA DAP HALAU MELAYU DARI PULAU PINANG!

Mengikut satu kajian dikeluarkan Oktober tahun lalu, jumlah penduduk Melayu berkurangan daripada 654,300 orang pada 2009, kepada 636,146 orang pada 2010, iaitu penyusutan 18,154 orang dalam tempoh setahun.

Tidak ada satu pun projek perumahan untuk bela nasib rakyat miskin. Malah, di Balik Pulau (kawasan majoriti Melayu) dibangunkan projek mewah yang harga rumahnya bermula RM500,000 ke atas. Apa erti semua ini? Bukankah ini agenda tersusun, terancang dan halus untuk meminggirkan serta mengusir Melayu dari negeri strategik seperti Pulau Pinang.
Berikutan itu, jumlah penduduk Cina yang berjumlah 670,400 orang pada 2010 menjadi kumpulan etnik terbesar iaitu 42.9 peratus, manakala Melayu 40.7 peratus. Ini berbanding pada 2009, orang Melayu menjadi kumpulan terbesar iaitu 42.4 peratus, manakala kaum Cina (40.9 peratus).

Hasil kajian membuktikan Bumiputera Pulau Pinang dipinggirkan secara halus oleh kerajaan negeri pimpinan cina DAP.

Strategi disusun kerajaan negeri dalam melaksanakan dasar peminggiran Melayu di Pulau Pinang.

“Nasib Melayu Islam di Pulau Pinang semakin kritikal. Statistik terbaru mendedahkan ramai orang Melayu membawa diri ke negeri lain kerana tidak mampu menampung kos kehidupan yang semakin tinggi.

“Rakan-rakan di Dewan Undangan Negeri (DUN) sering bertanya kepada Guan Eng, selepas empat tahun memerintah Pulau Pinang, mana projek perumahan rakyat miskin dan golongan marhaen?

“Tidak ada satu pun projek perumahan untuk bela nasib rakyat miskin. Malah, di Balik Pulau (kawasan majoriti Melayu) dibangunkan projek mewah yang harga rumahnya bermula RM500,000 ke atas. Apa erti semua ini?

“Bukankah ini agenda tersusun, terancang dan halus untuk meminggirkan serta mengusir Melayu dari negeri strategik seperti Pulau Pinang?

Lim Guan Eng dan pemimpin DAP apabila berdepan orang Melayu cakap manis tetapi di belakang memburukkan Melayu, tanpa mengetahui beliau memahami bahasa Mandarin yang mereka tuturkan.

Kajian Pusat Penyelidikan Sosio Ekonomi Pulau Pinang (PReCISE) yang dikeluarkan Oktober lalu juga menunjukkan purata harga rumah melebihi RM500,000 seunit di negeri itu dikenal pasti antara faktor ramai orang Melayu berhijrah ke kawasan luar bandar dan negeri jiran sejak 2010.

Kajian mendapati purata harga rumah di Pulau Pinang pada 2011 melonjak kepada RM540,000 seunit, iaitu lapan kali lebih tinggi daripada purata pendapatan tahunan isi rumah, iaitu RM67,500.

Malah, purata harga rumah itu adalah kira-kira 27 peratus lebih tinggi berbanding Kuala Lumpur, iaitu RM390,000 seunit.

Sumber: KLIK SINI

24 Responses to "PANAS BERAPI! MARI LIHAT BAGAIMANA DAP HALAU MELAYU DARI PULAU PINANG!"

  1. Silap besar kenyataan yg dibuat, sebenarnya proses "pengusiran" orang orang melayu dari kawasan Pulau telah pun bermula dari zaman Dr Lim Chong Eu dan disambung oleh Koh Soo Koon namun dilakukan secara halus bermaksud banyak projek perumahan murah yang didirikan dengan cara mengambil tanah tanah orang melayu dan berakhir dengan penghuni berbilang kaum. Bila Guan Eng memerintah, keadaan bertambah PARAH kerana musibat ni terang terang anti melayu dan lansung tak ada membina projek rumah murah didalam kawasan pulau untuk rakyat kurang mampu atau miskin. Musibat ini tahu kaum cina dipulau pinang memberi sokongan kuat kepada beliau apatah lagi setelah menerima gelaran "TOKONG" dari YB Mansur. BN jangan minpi dapat menawan kembali Pulau Pinang dari DAPig. Punca kejatuhan BN di Pulau Pinang adalah disebabkan se LEMBIK yang menjadi Perdana Menteri sebelum ini disamping Pulau Pinang dipimpin oleh seorang kaki BODEK seperti Koh Soo Koon.

    ReplyDelete
  2. jangan sampai macam singapork - tuan tanah diusir dan hanya mampu sewa rumah pangsa 99 tahun sahaja

    ReplyDelete
  3. laaa Kerajaan inilah yan gmembela rakyat sekelian. Liaht bagaimana dia merancang untuk mengusir orang melayu di pulau pinang. Exco agam diperbodohkan , salleh man pun dikencingkan asalakan dapat jawatan dalam negeri. orang melayu kena ingat satu undi kepada pembangkang merupakan satu unid kita bagi kepada SOROS..Ingat pesanan ayahanda TUN M.

    ReplyDelete
  4. MACAM MANA MELAYU TAK LARI DARI PP BRO. ADA PEMIMPIN UMNO PP YG MASUK KAMPUNG & BELI TANAH MELAYU DGN MURAH, KEMUDIAN JULA KPD TAUKEH CINA DGN HARGA YG MAHAL. DIA NAK KESENANGAN PUKI ANAK BINI DIA JERR.

    ReplyDelete
  5. Ini panggil free market ! Siapa mampu dan sanggup bayar lebih dialah yang menang ! Jangan cemburu tak mampu pindah lain tempat yang lebih murah !

    ReplyDelete
  6. politik umno menjerut melayu PP. kerajaan PP telah menyediakan tapak tanah utk projek perumahan (mmg tanggungjawab persekutuan). TAPI persekutuan tidak memperuntukkannya, kerana negeri ini ditadbir pembangkang.

    Akhirnya melayu pp tidak mendapar rumah. Inilah dia BN, kerana mahu berkuasa semula d PP, sanggup korbankan melayu.

    ReplyDelete
  7. apa makna sewa rumah 99 tahun,ramai yang tak paham makna 99 tahun ini.tolong kak bedah jawab.

    ReplyDelete
  8. Jangan salahkan orang lain. Tanya orang melayu itu sendiri:-

    1. Kenapa tanah milik meraka dijual?
    2. Siapa brokernya?
    3. Kenapa melayu tidak mampu membeli rumah yang dicakap mahal?
    4. Dimana pemimpin melayu tinggal. Berapa harga rumah mereka? Siapa mereka ini? Macamana mereka mampu?

    ReplyDelete
  9. Panas! meh tengok UMNO menghalau dan mencabul hak melayu pulau pinang.

    http://bm.harakahdaily.net/index.php/terbaik-dari-blog/13680-panas-ketua-cawangan-umno-bakar-baju-umno

    ReplyDelete
  10. ha memang pun penang nie tak lama lagi akan jadi singapore part 2..
    kalau tindakan serta kesedaran orang-orang melayu tiada maka perkara ini tidak mustahil akan berlaku...
    maka rakyat-rakyat melayu sekalian sampai bila nak jadi lembu DAP lagi marilah sama-sama bangkit mengambil penang dari tangan mereka...
    so pilihan ditangan anda pilihlah yang benar...

    ReplyDelete
  11. geram betul aku bila jejak kaki kat penang sumpah hati panas kot tengok cina disana naik kepala melampau sangat..rasa macam pergi negara cina pulak..nak kata melayu apa penang mamak pun dah kurang padahal as we know penang kan tempat mamak..adoi apalah nak jadi rumah dan tanah diberikan dan dimonopoli oleh cina..so melayu merempat jela

    ReplyDelete
  12. Yay baguslash malaysia akan jadi sama taraf denga singapura yang terbaik di berbagai bidang. Sebagai melayu malu aku di pimpin UMNO yang IQ beruk.Bolehlah menteri bangan UMNO beli apartment di sini tak payah buang berjuta duit rakyat beli aprtment di singapork. ka ka kaa

    ReplyDelete
  13. DAP nie mmg nak sgt jadikan penang tu mcm singapore..
    sbb tulah slgi blh dia dok cuba utk menghalau org melayu drp penang tu..

    ReplyDelete
  14. sial punya kafir harbi,x lama lg mmg bakal jd singapork ke 2 la.
    melayu kalau x ambil tindakan mmg sial la,alau melayu masih sokong kafir harbi mmg bodoh nk mampos.
    dah tau cina ni nak halau kaum melayu lagi mereka nk sokong cina,asi boikot je kafir harbi ni.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrot

    ReplyDelete
  15. Rakyat malaysia berhak kepimpinan lebih baik dari beruk zaman batu UMNO

    ReplyDelete
  16. tu lah melayu bodoh yg jilat puki pembangkang cina tak nampak lg yg cina jdkan drg tu anjing babi tau

    ReplyDelete
  17. aq rasa nk jentik je telur drg sampai drg tau yg drg tu dijadikan babi cucuk hidung oleh cina pukimak sial

    ReplyDelete
  18. klu melayu masih tak nampak lg yg cina dah besar kepala aku tak tau lah nak kata apa lagi

    ReplyDelete
  19. apa lah melayu bodoh sgt ambik lah tindakkan jgn bg cina pijak kepala jom undi umno kita halau cina babi dr penang

    ReplyDelete
  20. oit anon 9.22 napa ko bodoh sgt ko cina atau penjilat puki cina ko layak mati di jentik telur je babi

    ReplyDelete
  21. nanpak dah tak ujut melayu kat penang banyak saggat cina haram jadah kat sana dah semua kurang ajar langsong tak hormat orang

    ReplyDelete
  22. BARU PADAN MUKA ORG MELAYU KAT PENANG NI NAK SGT KAN SOKONG CINA DAP KAN TGK NASIB MELAYU PENANG SEKARANG MCM PENANG TU MEREKA TUMPANG AJE WALHAL PENANG ADA RAMAI ORG MELAYU MANA PERGINYA ORG MELAYU BANGKIT DAN LAWANLAH UTK DPT SEMULA KUASAI PENANG TAKKAN NAK BIARKAN PENANG JADI MCM SINGAPORE. CINA HARAM JADAH MEMANG NAK TAWAN PENANG NI MCM MAK BAPAK DEPA AJE. MANA PERGINYA ORG MELAYU JATI PENANG LAWAN UTK HAK ASASI ANSA SEMUA.

    ReplyDelete
  23. Sekarang pun UMNO bukan berminat untuk mentadbir Penang. Kalau BN menang pun, UMNO akan suruh Cina mentadbir. Mungkin satu masa akan ada pemimpin Melayu yg akan cantas Penang keluar dari Malaysia seperti Singapura. Tak payahlah melalak kat Cina. Halakan lalakan tuan pada pemimpin2 UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin mlyu tu adalah anwar aljub.. sb sume mslhnya akan slesai dn dilantik sbg presidin yg prtama dn yg terakhir.

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!