PANAS BERAPI! KENAPA LA KHIR TOYO MINTAK MAAF DENGAN RONNIE LIU?

Seperti yang diketahui umum semalam mantan MB Selangor Dr Mohd Khir Toyo mengambil keputusan untuk menyelesaikan di luar mahkamah berhubung tindakan saman yang diambil oleh Ronnie Liu terhadap beliau pada tahun 2008.

Tindakan Khir itu mungkin menimbulkan rasa terkejut dan tidak puas hati daripada segelintir orang-orang UMNO atau penyokong-penyokong BN.

Pada pandangan kami di selangordaily.com tindakan yang diambil bukan beerti tuduhan yang dia lemparkan kepada Ronnie sebelum ini tidak benar, tetapi lebih kepada Khir tidak mahu memanjangkan kes untuk jangka masa yang panjang yang tentunya membuang masa, tenaga dan kos. Kerana seperti yang kita sedia maklum Khir sekarang sedang berdepan dengan cabaran lain yang lebih dasyat dan hebat. Cabaran yang kami maksudkan adalah kesnya yang masih lagi berjalan di mahkamah.

Kami berpendapat jika Khir ingin meneruskan saman tersebut peluang untuk beliau menang agak cerah kerana beliau bercakap berdasarkan bukti yang ada. Oleh kerana tidak mahu membuang masa bertahun-tahun untuk melayan kes tersebut maka jika ada penyelesaian adalah lebih baik diselesaikan.

Baca penjelasan lanjut Dr Khir di blog beliau. Klik di sini

Tindakan Khir memohon maaf kepada Ronnie tidak bermakna Ronnie tidak bersalah.

Khir menuduh Ronnie menjadi penghalang untuk menghalang pihak berkuasa dan polis daripada menguatkuasa undang-undang yang membabitkan aktiviti pelacuran di sebuah hotel di Puchong , Selangor pada tahun 2007.

Kami boleh membuktikan bahawa tindakan Khir bukan tuduhan melulu tetapi apa yang dikatakan olehnya adalah benar.

Di sini kami tunjukkan laporan polis yang dikirimkan kepada kami melalui emel , dimana laporan yang dibuat oleh Pegawai Penguatkuasa MPSJ pada 02.11.2007 yang menunjukkan tindakan Ronnie menghalang pihak berkuasa dari menjalankan tugas hingga Ronnie ditangkap oleh polis dan dibawa ke Balai Polis Puchong Jaya.

HOUSE PK: Aku setju dan sokong penuh dengan artikel Selangor Daily ni. Bukan apa, Dato Seri Khir Toyo sudah tak ada kuasa, buat apa dia nak buang masa si Ronnie Liu ni, lagi satu Ronnie punya kes tetap berjalan pasal rumah urut beb. Yang settle ni cuma kes anatar Ronnie dan Khir Toyo saja.

Rumah urut Selangor dan segala pusat maksiat memang Ronnie la pemiliknya. DAP ni memang sarang GANGSTER! 

25 Responses to "PANAS BERAPI! KENAPA LA KHIR TOYO MINTAK MAAF DENGAN RONNIE LIU?"

  1. ada saja alasan hg cibai..dh tau kita betul lwn je la..yg bodoh bahlol,tolol p settle buat apa..Dasar org UMNGOK..x berpelajaran

    ReplyDelete
  2. woi lahanat.bila kau nak masuk penjara

    woi lahanat PK

    kau ingat kau bagus sangat ke tulis merapu ni

    kau dah bersedia untuk diadili kat masyar ke

    ReplyDelete
  3. Umno pukimamak ni bukan shj pandai merompak duit kerajaan negeri selangor.pandai bg penyapu dan pandai fitnah..lengkaplah rukun umno harbi.mesti rasuah dan fitnah..

    ReplyDelete
  4. soi lek kata maki pelbagai pm hanya berdiam diri sahaja

    macam ni nak sokong

    ABU

    ReplyDelete
  5. Hang lawak la salim. Dok blog mngarut wt pa? Hang igt kalo hang tulis artikel ni, hang dpt jd popular mcm papagomo ka? Butoh ang. Dia p buat kerja amal, ang sempoi ja tguk todi. Piece of black shit. Inila artikal ang? Heh

    ReplyDelete
  6. Pas jahat~~~ lalala

    ReplyDelete
  7. salam jari tengah bersalut lendir cipap rozita che wan

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 5.44 klu ko dah gila puki sgt g lah msk redtube napa dtg sini babi....

      Delete
  8. salam jari tengah bersalut lendir cipap rozita che wan

    ReplyDelete
  9. semua yg komen kat sini sama je

    hero keyboard

    APTB

    ABU

    ReplyDelete
  10. sudahlah, jgn bertengkar lagi. Khir Toyol sdh mengakui yg dia memfitnah Ronnie. Dia sdh mengakui kesalahannya. Apa lagi nak kecoh. Kes sebelumnya pun, dia sdh didapati bersalah.

    Maafkanlah si Khir Toyol Kaki Fitnah tu. Walau dia kaki fitnah, kita harus menghormati keputusannya meminta maaf kepada Ronnie Liu si Pejuang Rakyat yg dianiayainya.

    BUang yg keruh ambil yg jernih, kami sedia memaafkan kaki fitnah seperti beliau.

    ReplyDelete
  11. Mak ang branak ang dulu mkan mender? Nama papukari ni salim ka? Mcm nama aku, tp aku mahukan kepimpinan ulama.

    ReplyDelete
  12. Sian anon bebal yang merapu kat sini kan? Takde sesiapa nak layan dia kat sini, sorang2 je dia maki hamun, kui kui kui

    ReplyDelete
  13. anon2 kat atas nie semua dok meroyan tak tntu pasal je aku tgk.. mcm org tak btl pn ada ish3...awat korg tak blh nk terima kebenaran ke?? biasalah kebenaran kan sntsa pahit!

    ReplyDelete
  14. Kredibiliti UMNO sudah tiada. Dengan pemimpin haprak dan tiada integrity dan moral. Rakyat boleh menilai siapa yang lebih layak memimpin negara di PRU ni. Game over for UMNO

    ReplyDelete
  15. oit anon 8.09..ko cakap UMNO game over pasal apa??????
    oh ko nak si juburi ambil alih la...
    hello cakap pasal moral ce pandang pandang kiri dan kanan sape yang tak bermoral??????
    pakatan dengan video seks dan skandal yang keji...
    cukup la nak tuduh takut nanti korang bukak spender dan letak atas kepala pulak kalau kira cerita pakatan semua nie satu satu...
    hahaahahahahah

    ReplyDelete
  16. mmg btl apa yg kejora malam October 24, 2012 8:14 PM katakan..
    klu satu persatu kami cite pasal Pakatan haram tu jgn smpai korg terkencing sdh lh kn...

    ReplyDelete
  17. anon2 kat atas ni semu gila seks lah aku kdg2 malu baca apa yg drg tulis tu mcm drg ni xde mak adik pempuan n bini je ckp benda lucah2..geng anwar mmg mcm ni agaknye

    ReplyDelete
  18. Bila ada makhluk umno kata makhluk pr suka mencarut, lucah, fitnah... Aku rasa nak tmuntah. MENGATA DULANG SEPULUH KALI PAKU SERPIH.

    ReplyDelete
  19. Hahaha perasuah tegar buat malu UMNO je.

    ReplyDelete
  20. WHAT EVER FOR ME UMNO IS THE BEST PARTY AND I BE ALWAYS VOTE UMNO.

    ReplyDelete
  21. WOI ANON2 YG ATAS TU KALAU BERANI GUNALAH NAMA OR ID INI TIDAK HANYA GUNA ANON TAPI NAK HINA ORG PLAK, KALAU TAK SUKA APA YG PK KATAKAN TAK PAYAHLAH KRG MASUK BLOG DIA INI TDK MASUK LPS KUTUK MCM PERANGAI HARAM JADAH AJE AKU TGK LAGI SATU AMBOI SEDAP MULUT AJE KATA TIME UMNO DAH OVER SEBENARNYA TIME PAKATAN HARN NI YG DAH OVER TAK HBS2 FITNAH, CACI, MAKI HAMUN DAN CAKAP PASAL SEKS AJE TAK MALU KE DGN LAKI,BINI,ANAK, MAK N BAPAK KRG BILA TULIS LENDIRLAH AKU ANON YG KATA BERSALUT LENDIR INI TAK DAPAT LENDIR ALJUBURI KOT SEBAB TU TAK HBS2 SEBUT PASAL SALUT LENDIR JIJIK SIAL.

    ReplyDelete
  22. sebenarnya kredebiliti pakatan haram jadah dah takde, sebab merapu tak tentu pasal aje mcm dah kena meroyan. pakatan terimalah hakikat bahawa umno lagi bagus dan gah dari pakatan.

    ReplyDelete
  23. kalau nak cite pasasl keburukan pakatan sial mesti bogel punyalah berapa byk skandal seks ketua mereka n geng2 dia, lagi boleh nak tuduh umno mcm2. inilah dikatan oleh org gajah depan mata tak nampak tapi semut di seberang laut nampak gilakan. jgn cakap yg pakatan ni terlalu baik punya parti lagi merosakkan minda bebudak adalah dgn hasutan yg tak sepatutnya.

    ReplyDelete
  24. jujur dan adil lah dalam komen,yang betul bagi komen elok,yang silap bagi solusi macam mana biar elok,kalo blog dah berat sebelah macam neh orang nak baca apa,bukan kita bagi pencerahan tapi dibagi penyesatan yang teruk,umno ada hak mempertahankan partinya,tp ingat PR ada juga hak untuk menang dalam PRU,negara ini demokrasi semua parti boleh menang pru,anwar itu rakyat malaysia,ato PR adalah rakyat malaysia,kenapa diburukan macam pendatang haram neh,sadarlah kawan kita semua 1 malaysia.ada hak dan kewajiban yang sama.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!