PANAS BERAPI! ANJING DAP SAKMONGKOL PERSOAL PERMATA MACAM AYAH TAK BAYAR NAFKAH!

Aku tak boleh belah dengan sekor anjing DAP yang bernama Sakmongkol ni. Nama sebenar anjing DAP ni adalah Arif Sabri, bekas adun Pualau Manis. Dulu dia ni bukan main jilat sama seorang pemimpin UMNO. Aku malas nak sebut nama pemipin tu sebab nati ramai yang terlucut seluar pulak nanti.

Anyway, apa yang aku tak boleh tahan ialah dia ni hentam Permata! Korang tengok la dengan artikel kat atas tu. Apa yang si SUCKMYCOCK aka Senduk ni marah sangat dengan program Permata? Bukankah program tu untuk anak-anak kita jugak?

Bercakap soal anak ni, memang bukan dalam pemahaman si Arif Sabri ni, sebabnya 6 orng anak dia dibiar begitu sahaja selepas dia ceraikan bini dia melalui blog! Wahai Sakmomgkol, kau tak layak langsung nak cerita pasal anak-anak ni.

Rumahtangga pun hancur berkecai, anak terbiar lagi mau cerita pasal kebajikan orang lain ka? Betulkan family tu dulu, kasi la nafkah sama anak-anak dulu. Jangan la bila orang lain nak tolong anak-anak kecik pun lu nak marah sebab lu gagal senduk oi!

Where is your brain man? Permata is sucking Taxpayers money? Inilah masalahnya bila ada bakal calon DAP yang perasan terer nak mampos ni. Pastu background pulak hancus, anak bini terabai, sebab itu dia tak suka kalau anak-anak kita jadi cerdik pandai kan?

Sebelum nak betulkan orang lain, elok betulkan diri sendiri dulu dan apa kelayakan anjing DAP ni nak cerita pasal Permata? Hanya based on khabar-khabar angin? Bukankah sudah berkali-kali kita terangkan pasal Permata ni? Takkan dah sokong DAP sampai penejelasan dalam melayu pun dah tak reti senduk oi?

Free Malaysia Today ni pun amat memalukan kerana mengguna pakai khidmat seorang LOSER yang tak reti nak jaga keluarga sendiri! Wow DAP, hebat sungguh bakal calon kau ni kan? Wow!

Lu kasi bikin melayu malu SUCKMYCOCK! Lu diam-diam suck Unker Lim punya cock saja la. Haiyyaaaa, jangan sampai orang jumpa lu start ludah muka lu sebab lu jadi anjing DAP senduk!

KHAIIIKK PTUUIIIIHHH

123 Responses to "PANAS BERAPI! ANJING DAP SAKMONGKOL PERSOAL PERMATA MACAM AYAH TAK BAYAR NAFKAH!"

  1. Memang haram la senduk ni...Pakatan Haram memang BABI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah darah daging sendiri pun di abaikan sendiri bolih nilai orang ni jenis apa. Tak payahlah nak condemm permata negara. Jagalah anak2 tu. Takkan nak minta DS Rosmah jaga anak2 dia juga. Baru dia puji kot.

      Delete
  2. Bodoh punye sakmongkol! Apa dasar yang dia ada untuk kutuk permata? Apa yang pernah dilakukan oleh dia untuk kemajuan negara malaysia selain daripada mencaci, menfitnah dan memburukan nama Malaysia! Eeeeiiiii geraammm bila fikirkan ada juga anjing mcm dia yang tak tahu erti hormat kepada pemimpin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. RASANYA INILAH SERPIHAN YG SELAMA INI MENJADI DURI DLM DAGING UMNO. BILA KERAJAAN TAK BAGI IMBUHAN ATAU PROJEK SAJA LOMPAT PARTI DAM BURUKAN KERAJAAN. ADA SAMPAI DAH KENYANG KAYA RAYA PUN TAK PUAS HATI JUGA. TAK BERTRIMA KASIH DAN TAMAK. SLOGAN YG KATA UMNO RASUAH NI DTG DARI ORG2 NI YG SATU KETIKA DULU MMG AMBIK RASUAH TAPI BILA TEMBELANG DAH PECAH MEREKA BUAT2 BAIK DAN TUDUH UMNO PULAK. PADAHAL MEREKA LAH RAJA RASUAH. SIPENCACAI BODOH PULAK PERCAYA DAN DIA PULAK TOKOK TAMBAH. BANYAKNYA DOSA.

      Delete
  3. Diri sendiri tak betul ada hati nak pertikai program ni kan.. Dia ni melayu lahanat.. Lagi babi dari babi.. Bodoh! Kerana parti komunis dia sanggup buat apa saja.. Penjrlasan mengenai PERMATA sudah banyak diperjelaskan.. Dia ni saja nak merosakkan pemikiran rakyat dengan memfitnah macam macam pada permata.. anjibg DAP.. Loser

    ReplyDelete
  4. I always wanted to be peacemaker with very high nationalism feeling inside me but when i see characters like this, i wish this kind of people should not say what they don't know. They don't help the country but making it more worst. Pity.

    ReplyDelete
  5. Masa dalam UMNO bukan main dia jilat.. Bila dah bersama komunis dia hentam pulak kerajaan.. Dia ni sebenarnya berangan nak jadi menteri. Orang kecewa macam ni lah

    ReplyDelete
  6. Apa punya bodoh lah sagmangkol ni? takkan dia tak baca kot apa yang PERMATA buat? Punya banyak lah program-program PERMATA dah buat takkan dia taktahu? Itulah orang kata bodoh marah tapi memang bodoh nak mampus pun... PERMATA dah buat macam-macam untuk anak-anak belajar dalam masa yang sama PERMATA menolong orang-orang yang berpendapatan rendah yang tak mampu hantar anak mereka ke tadika... Samdol seorang ni taktahu cerita tiab-tiba nak pertikai permata...

    ReplyDelete
  7. betulkah Datin Rambut kembang ni tak amik satu sen pun duit???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi anon 11.10 mulut ko jaga ckit sebelum aq jentik telur ko babi... Ds rosmah dah bt mcm2 utk permata ni ko byk bunyi plak.. Napa tak g takya kat kak jijah tu apa yg dia buat utk rakyat selain dr besar kan telur laki dia tu sial

      Delete
  8. ape punya haramjadah sakmongkol nie...perangai mcm sial suka2 nak tuduh ds rosmah...bodoh sangat ke sampai x tau ape yg permata buat...segala kebaikan ds rosmah gabung kn utk permata lg pembangkan bodoh blh buat cite bangang btl

    ReplyDelete
  9. Anon 11.10

    Apa ke bangang sangat..Dia tu isteri PM..tak cukup lagi ke duit PM nak tanggung hidup Datin??...bangang betul la..

    ReplyDelete
  10. Diorang ni sebernarnya dah xda isu depa nak main...sebab tu menda logik pikir di akal pun mereka nak besar2 kan

    ReplyDelete
  11. Mamat ni loser.. Banggang..
    Rumahtangga pun hancur berkecai, anak terbiar lagi mau cerita pasal kebajikan orang lain ka? Betulkan family tu dulu, kasi la nafkah sama anak-anak dulu. Jangan la bila orang lain nak tolong anak-anak kecik pun lu nak marah sebab lu gagal senduk oi! Geli mak nyah!!

    ReplyDelete
  12. bodah nye die nie mmg otak pembangkang mmg bebal...ape saja yang ds rosmah buat mesti pembangkang akn kutuk kn... buat ape pun semuanye nampak salah dimata diaorg....dah lah die sendiri xnak buat ape2 kebaikan utk negara bila ade ds yg buat pun diaorg sakit hati bodoh btl lah pembangkang nie

    ReplyDelete
  13. Bodoh..Jaga anak dulu la woii..xkan nak didik anak tu jadi anak ikan Anwar...

    ReplyDelete
  14. biasalah anjing mcm nie bila x puas hati xdpt jawatan dlm bn mula g menjilat dap...ape yg kt nak heran kalau anjing nie menyalak dah mmg perangai anjing yg xleh ubah mana poket die penuh situ lah die akn jd anjing hingga sangup kutuk org..

    ReplyDelete
  15. Malu ada bangsa Melayu macam ni!!!!

    ReplyDelete
  16. hah orang bodoh mangkuk macam dia ni mana tahu apa apa bro! Keluarga pun dia tak boleh nak handle lagi mau cerita pasal orang! Buat malu lah wei! Kalau bagus takpa! Sendiri pun kaput lagi mau bising! Cisss tak sedar diri pun anjing DAP! Nak sebut nama kau pun aku geli!

    ReplyDelete
  17. Arif sabri lu yang tak bayar nafkah pada anak lu.. Lu cakap orang pulak.. Dah macam macam permata buat untuk kebaikkan anak anak malaysia.. Cuma lu je yang tak tahu sebab lu bodoh.. Kalau tak tahu apa apa jangan cerita la bangsat. Aku memang benci melayu kerjasama dengan komunis untuk menjatuhkan melayu! Pengkhianat!!

    ReplyDelete
  18. orang bn pun banyak menyalak kan?

    ReplyDelete
  19. diri sndri bodoh..diri sndri tak terurus..! aa hati pulak si sakmongkol nie nk kutuk pasal permata!! apa barang dia tu???

    ReplyDelete
  20. APE PUNYA BANGANG LAH DIE NIE APE YG DS ROSMAH BUAT UTK KEBAIKAN SEMUA BANGSA...PENDIDIKAN UTK PERINGKAT AWAL...DI ZAMAN CANGIH NIE KT HARUS MEREBUT SEGALA PELUANG YG ADA UTK MASA DEPAN ANAK2 KECIL DAN APE YG DS LAKUKAN ADALAH SESUATU YG SANGAT MURNI...KENAPA PEMBANGKANG SAKIT HATI SANGAT AKU X PAHAM

    ReplyDelete
  21. Permata ni sebenarnya sgt sesuai utk mengajar asas2 Geisha kpd budak2 perempuan. Mungkin boleh ambil tenaga geisha profesional dari jepun utk didik anak2 yg masuk permata ni. Misalnya panggil maria ozawa mengajar tentang asas2 geisha yg sesuai dgn peringkat pengetahuan kanak2 perempuan.

    Dengan pendedahan awal asas geisha ini, kita bakal menghasilkan puki2 bermutu utk pasaran dalam & luar negeri. berpotensi menjana pendapatan negara.

    Puki anak2 anda diperlukan utk membangunkan negara ini.

    ReplyDelete
  22. apelah yg die sakit hati sangat mesti sebab die x dapat hantar anak die ke permata sbb tu die buruk2kan ds rosmah sian kan tulah lain kali jgn kutuk kalau ko tu xpaham ape tu pendidikan awl

    ReplyDelete
  23. mmg btl tu diri sndri si sakmongkol tu pun dh mcm tunggang langgang je aku tgk pastu ada hati plak dia nak ckp pasal permata...ish tak sesuai lgsglah dia nak ckp mcm tu psl permata and Datin Rosmah.. klu dh pakatan haram namanya mmg beginilah rupanya yg keluar!!

    ReplyDelete
  24. ape sial lah pukimak nie sapa ko nak persoalkan permata...mai sini jap biar aku jentik telur ko mesti ko paham ape tu permata ...sian dap x ajar ko kan biar aku yg ajar k

    ReplyDelete
  25. apa la mankuk ayun ni seko??yg kau pnas sgt nngan DS Rosmah ni knp??slah ke dia berbakti utk anak2 malaysia?mesti kau ngan geng2 bodoh kau panas kan bila PERMATA diiktiraf oleh dunia luar,bila DS osmah dpat anugerah dari kerja2 kebajikan yg dia buat kan?sebab tu tmbul isu2 mcm ni..wahai mangkuk ayun,meh sini aku nk sekolahkan kau..

    PERMATA bkn hak milik DS Rosmah sorang jer,dan kau perlu ingat dan tengok apa yg telah PERMATA hasilkn selama ianya ditubuhkan,,anak2 kecil kat malaysia ni dpat mngembgkan bakat mereka yang terpendam pada saluran yg betul..sebab pda zaman moden cam skrg ni pendidikan utk nak2 kecil mstilah sesuai dgn peredaran masa zaman mereka krn kaedh dulu2 ah xsesuai utk dguna pakai pada ank2 zman skrg..klau mereka tdak mndapat didikan yg smprna maka mereka akn jadilah mcm kau dan anjing2 kau,xreti hormat org lain dan suka mnghncurkn negara sndri..lag satu,kau pegi la btulkan anak ngan bni kau tu dulu baru kau layak nk ckap bnda2 mcm ni..keluarga kau sndri pn tnggang langgang..

    ReplyDelete
  26. Ni lah org kata tak tau kenang budi permata dah buat yg terbaik lg nak byk bunyi sebenarnye jeles tak tau nak kutuk apa cr lah isu bodoh mcm ni.... Lsg tak logik lah bogok ni nk hentam permata... Sbb permata byk bantu rakyat bkn menyusahkan pun

    ReplyDelete
  27. Akak nampak sgt ramai yg dengki dgn dsr sbb dia seorg yg bijak dan tabah klu pempuan lain kat tempat dsr mmg dah tak tahan lah dgn tomahan pembangkang padahal dia nak tlg rakyat je lgpun dia bkn ahli politik pun dia cuma isteri kepada pm kita jd dia ada hak utk bantu suami dia tak salah pun... Bab yg krg kata dia mkn duit akak tak rasa dsr terhegeh kat duit rakyat sbb ds najib pun dah ckp kaya mampu nak tgg isteri dia ni... Lgpun takat ni apa yg akak nampak dsr byk bt keja amal bkn dpt duit pun

    ReplyDelete
  28. kpd anon 11.10 seko lagi..

    kau ni xbaca crta tntang PM2 kat malaysia ke??ouwh lupa lak aku,kau selalu baca cerita2 liwat al-juburi kau jer,xpun kau msti baca haraMkah kan??

    utk pngetahuan kau Tun Razak iaitu ayah kpd DS Najib merupakan keturunan bngsawan pahang yg agak trknal juga..jadi keluarga DS najib ni memang dari azali lagi suda brhrta dan dgn gaji DS Najib sbgai Pm pada aku xtmbul kisah klau DS Rosmah nk bblnja sekalipun sbab laki dia memang kaya asal..tp kaya2 DS Najib xde lah sampai blh beli jet mewah doe??kereta dia pun dia pakai kereta rasmi kerajaan malaysia peruntukkan utk Pm,xde pulak dia naik kereta2 mewah mcm pmimpin2 korang..brapa erk hrga jet mewah anwar kau??agak2 dia kmpul duit stat bila??

    ReplyDelete
  29. Samangkol ni sapa? Apa yg dia pnh buat keja baik utk negara akak tak pnh dgr apa2 pun menyusahkan lg ada lah.... Lps tu ada hati nk byk bunyi ye... Dgn hak apa dia nk bersuara pun akak tak tau lah... Tak malu btl lah mangkok ni

    ReplyDelete
  30. Apa kes samdul ni nak bersuara benci btl lah dgn syaitan tak malu ni... Dasar kominis syaitan

    ReplyDelete
  31. Anjing2 dap dah over sgt lah... Asik2 dengki dgn permata je drg bkn apa takut nnt anak2 melayu pun pandai ssh lah cina nak cr mkn sebelum ni kan anak2 melayu selalu ketingalan tp dgn adanye permata ni insyallah anak melayu pun akan maju

    ReplyDelete
  32. perkataan tertera d belakang baju amoi PWTC:

    BN MEMUPUK SAMSENG + MAFINISM! M'SIA MUSNAH!

    gua caya lu amoi...hahahahahaha

    ReplyDelete
  33. Aku nampak sgt drg ni xde isu nk cr pasal dsr lah benda mcm ni pun drg nak jadikan isu mmg tak sesuai lah nampak sgt bodoh

    ReplyDelete
  34. Ko tak yah nak caya sgt lah dgn cina babi tu... Mcm tu lah klu dap menang tau negara kita ni cina yg akan berkuasa n besar kepala masa tu melayu ggt jari lah padan muka kat melayu2 yg sokong cina mcm anon 11.49 ni

    ReplyDelete
  35. Eh babi pukimak anak haram kenapa ko babi sgt anon 11.49 sial.... Ko ni dasar pukimak yg suka jilat puki cina yg tak basuh ti sbb tu lah hati ko kotor mcm anjing kena liwat utk bersih kan hati ko tu ko dtg jumpa aq aq blh tlg jentik telur ko 100 kali sampai hati ko bersih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rendah nye la akhlak ko kak bedah..mencarut n memaki je keje ko.,ingt MATI skit.,klu bole p kubur n masuk sendiri tk pe la nk maki2 org.,klu rse2 perlukn org lg utk uruskn jenazah.,ubah2 la sikap.,

      Delete
  36. Pukimak punya cina dasar anjing jalanan ada hati nak kutuk2 permata konon dengki lah tu babi2 ni semua

    ReplyDelete
  37. Biar lah dsrosmah nk pakai apa krg kisah apa babi... Dia tak usik duit krg pun kan babi

    ReplyDelete
  38. ramainya penjilat puki rosmah.best ya puki rosmah puaka tu?lemak berkrim

    melalak la korang sementara saki baki masa masih ada sebelum umno MAMPUS tak lama lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wei anon 12.00 pukimak ko tu jilat puki cina yg kotor ngan busuk tu bt apa... Aq ckp benda btl dsrosmah byk bNtu rakyat napa ko tak blh terima hakikat ha babi.. Nk aq jentik telur ko br ko blh terima hakikat ke babi sondol

      Delete
  39. Dari dulu aku dengar pakatan melalak kata UMNO akan bungkus... Bro, rakyat tahu memilih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Last2 pkr gak yg bungkus umno typ menang kan

      Delete
  40. Apabila penulis meletakkan tanda soal dalam artikel beliau, bermakna dia sebenarnya tidak benar-benar pasti apa yang dia menulis tentang. Semua adalah tentang persepsi. Rosmah tidak boleh hanya menghabiskan dipanggil RM111 juta. Semuanya direkodkan dan mesti melalui saluran yang betul. Dan apabila ada tuduhan bodoh seperti ini, agensi anti rasuah atau pegawai polis boleh mengakses pangkalan data ini kepada semua atau walaupun untuk beberapa mereka penyokong tegar PR yang dalam kakitangan kerajaan. Dengan mengambil kira semua ini 'unsur-unsur', penulis cuba untuk mengatakan bahawa Rosmah adalah cukup bodoh untuk menggunakan peruntukan PERMATA untuk membeli-belah itu? Come on lah, sila buka minda anda. Sila melakukan penyelidikan sedikit sebelum sekadar menulis artikel bodoh berdarah! Sakmongkol adalah ex-UMNO, dia mungkin kecewa selepas tidak mendapat apa yang dia 'mahu' apabila dia berada dalam UMNO. Sudah tentu lah, Najib pada tahap terbaik beliau cuba untuk menolak semua 'unsur-unsur' rasuah dalam UMNO dan apabila dia mula melakukan bahawa ramai orang, terutama dalam UMNO yang kecewa dasar Najib, berjalan kaki dari parti dan menyertai pembangkang yang saya percaya dengan 'harga' beberapa. Tidak ada yang percuma ... dan kepercayaan saya, selepas kemenangan BN dengan majoriti 2/3 dalam Pilihanraya Umum akan datang, ini jenis orang dengan muka tebal mereka akan cuba untuk memujuk Najib dan jika Najib memberi mereka peluang 2 maka saya tidak akan mengundi BN bagi Pilihan Raya Umum 14 !

    ReplyDelete
  41. ooo sakmongkol persoal permata rosmah macam ayah tak bayar nafkah ker

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh pukimak apa hal ko bebal sgt sial.. Nk aq jentik telur ko br ko paham ke babi

      Delete
  42. bodoh dan memalukan melayu mcm nie sanggup jd anjing dap sial demi politik...kalau x tahu apa2 ttng permata ko x pyh la nk fitnah yg bukan2 bodoh....klu ye pon ko nk jilat buntot lim dol tu pon agak2 la bodoh...x perlu nk fitnah ds rosmah dngn cerita murahan ko nie...

    ReplyDelete
  43. Memang la setiap projek syok sendiri UMNO hanya menyedut duit rakyat untk kroni mereka. Apa haram pun tak tercapai. Tau rimbat duit saja.Tak cukup duit kalau naikkan ini dan itu. saman sini sana. Cukai ini dan itu. Macam projek condo lembu dan macam menantu curi condo bapak puluh juta dan jual kat mak harga $1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapala ko ni bodoh ya?kepala ltak kat stor kunyit eh?da taksub sgt dgn fitnah si kaki stor kunyit tu.taubatla woiiiii

      Delete
  44. Salam. Kita perlu ada pendirian dan integriti. Jangan menjilat tak tentu hala. Kalau betul puji, kalau salah tegur. Jangan jadi pembodek. Permata satu inisiatif pendidikan yang baik untuk anak-anak kecil. Tak perlu persoalkan siapa yang memperkenalkannya.

    ReplyDelete
  45. Sakmongkol Dan aspan ni asal umno, penyokong kuat ku li, paklah Dan kj

    Tapi bertukar tauke takkan anda semua tak faham2.

    Artis bodoh ceramah atas pentas pun dapat lumayan takkanlah mamat2 ni tulis sikit punya jilat tak dapat apa2 - Lu pikirlahsendiri

    ReplyDelete
  46. Mamat ni kaki jilat DAP dan soros! COmfirm kena bayar tinggi ni

    ReplyDelete
  47. anon 12.am;aku rasa jilat puki mak ko lg lemak berkrim kut...ini lah yg pakatan harami ajar pada pencacai2 nyer jilat puki jilat kotel aljuburi ayat nie jer la yg pencacai2 pakatan harami ada...aku rasa umno x kan mampus yg mampus adalah pakatan harami yg ko sokong tu sbb ada penjilat2 puki mcm ko nie la yg membuat pakatan ko tumbang si anon puki wey.....ko nk tahu sebab apa tumbang????sbb pemimpin2 pakatan harami ko smua nyer penjilat puki dan kotel termasuk la si sakmongkol nie dia penjilat buntut lim dol....

    ReplyDelete
  48. diri sendiri pun xbetul....ade hati nak hentam org....

    ReplyDelete
  49. diri sendiri pun xbetul....ade hati nak hentam org....

    ReplyDelete
  50. anak2 terabai....bini xtau nak jaga...jangan nk cakap buruk pasal org lah semaungkuk...

    ReplyDelete
  51. nampak sangat semangkuk ni jenis manusia kecewa dan banggang....bila dia menghentam orang yang banyak membantu dan membuat kebajikan...

    ReplyDelete
  52. anon 12.33:apa bukti yg ko ckp umno sedup duit rakyat???ko ada bukti???klu aku kata pkr kat selangor sedup duit rakyat ko pcy x??ko x pcy kan??? tp itu mmg hakikat sedup duit rakyat buat beli bas mewah buat sewa jet...ko x pyh sembang pasal keroni la si anon ko ingat pakatan harami x de kroni ke????kat selangor tu lg teruk la bermacam-macam keroni ada...bercakap guna otak si anon wey bukan pakai kepala lutut...klu ko x buat salah x kan polis nk saman bodoh cuba la jgn buat cerita murahan mcm nie kesian la aku kat ko si anon 12.33am...sbb ko bodoh tahap gabang...

    ReplyDelete
  53. kenape si arif ni bodoh sangat? kalau nak bercakap tu cermin lah diri dulu, kamu tu kalau bagus takpe, hidup pun huru hara, sanggup ko makan daging babi dengan lim guan eng kerana pangkat dan kuasa? manusia jenis apa ko ni arif

    ReplyDelete
  54. bg aku senang jer x perlu la nk fitnah ds rosmah klu ko tidak tahu kebenaran nyer wahai sakmongkol penjilat buntut dap sial...memalukan seorang melayu mcm nie...rumah tangga sendiri terabai sibuk nk jaga tepi kain orng lain...bg aku ko sebangsat bangsat nyer melayu kat malaysia nie sanggup jd penjilat dap sial....

    ReplyDelete
  55. jika nak cakap sesuatu sila berikan bukti yang kukuh, bukan hanya suka hati ko nak memfitnah, aku rasa apa itu PERMATA pun ko tak tau,sakmongkol owh sakmongkol.. ko ni betul betul lahanat !!

    ReplyDelete
  56. Yg kali sebelum nak kTa org lain pastikan diri awak tu betul dulu br lah kata org...cm ni kan dah malu besar semangol oi

    ReplyDelete
  57. Pabila diberi kebenaran, reaksi anjing UMNO adalah seperti lipas kena spray racun serangga. Maracau tak tentu arah dan akhirnya terbalik kecundang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg pakatan dok bz fitnah najib dgn rosmah sejak dulu apehal?mestila sbb bis stor kunyit ko tu meroyan sbb smpai skang x dpt jd pm kan?kan?kan?jgn risau.smpai kiamat ALLAH xkan bg peluang kat dia jd pm malaysia.aminnnn

      Delete
  58. haram jadah punya manusia..asyik salah DS Rosmah jer dah tak ada kerja lain ker..ini jer kot kerja anjing-anjing PAKATAN..benda yang baik seperti PERMATA untuk anak-anak mereka tak peduli. manusia jenis bahlol apa la nie..jika benda yang terkutuk dan keji mereka sokong..tengok pada anuwar menjuburi bukan main pertahan lg walaupun benda yang paling dibenci ALLAH anjing kurap jenis apalah mcm nie

    ReplyDelete
  59. tak nmpk.apa hasil dari program permata dgn belanja yg bergitu banyak RM 111 juta utk tempoh berapa tahun,tak tahu?Matlamat apa?bunyi bukan main hebat.kalau setakat meringankan bebankan anak kepada ibubapa utk prasekolah..tadika kemas ada,tadika agama ada,mcm2 ada..apa motif sebenar permata negara nie,pendidikan di sekolah sekrgpn dah free.Belum jumpa jawapan yg tepat lagi.pelajar bijak pandai,kebanyakan tak balik ke sini..terus bekerja di sana di luar negara.ketirisan wang penajaan belajar tetap wujud berdekad lamanya.Hasilnya parimen bersidangpn tak ada standart sbb yg bijak pandai ke luar negara.malaysia sebuah negara berpolitik 365 hari tapi tak setanding negara jiran.Indeks di bursa mereka dah cecah 3000-4000 mata...malaysia baru 1600 mata..

    ReplyDelete
    Replies
    1. DIA NI PUN SATU LAGI MANGKUK AYUN SBB OTAK LETAK KAT BAWAH MANGKUK. MMGLAH HASILNYA TIDAK BLH DILIHAT SEKARANG. APA BAPAK KAU TANAM PADI BESOKNYA DAH BERBUAH KE. TAK LETAK BAJA LAGI. KAN BUDAK2 TU KECIK LAGI. DGN SYSTEM YG BETUL DAN DIJAGA DARI KECIL INSYAALLAH AKAN JADI ANAK YG BERJAYA DIMASA HADAPAN FAHAM. YG SAHAM TURUN NAIK TU BUKAN SALAH KERAJAAN 100% SALAH KAU ORG PR PUN BANYAK. KERAJAAN PUNYALAH SUSAH CARI PELABUR DAN HARUMKAN NAMA NEGARA KAU PENCACAI SUARAMM DAN IBLIS2 BERSENANG2 KELUAR NEGARA GUNAKAN DUIT RAKYAT DAN TERIMA DUIT SOROUS UTK ROSAKKAN NAMABAIK NEGARA. ITU YG SAHAM TAK STABLE. KAU FAHAM. GOBLOK

      Delete
  60. kenapa sempit sangat pemikiran mcm binatang bergayut dalam hutan jer sakmongkol nie..sebelum memfitnah yang bukan-bukan terhadap PERMATA teliti dan kaji betul-betul ini untuk kebaikan dan masa depan anak-anak ..Pelbagai penjelasan dan bukti yang PERMATA tunjukkan..kenapa masih tak faham-faham ..otak si sakmongkol dah terkena al juburi punya penangan kot..bodoh-bodoh

    ReplyDelete
  61. Cermin diri sendiri dahulu sebelum membuat fitnah..sedangkan rumah tangga sendiri pun hancur..mcm nie ker manusia nak bercakap mengenai PERMATA..memalukan..nak jaga diri dan keluarga pun dah tak betul ada hati nak jaga tepi kain org ini kot sifat yang ada pembangkang..banyak contoh-contoh perangai dan sifat si pembangkang yang teruk..tengok jer pada si aljuburi.si lembu.si rainbow.si sesat dan banyak lg..hancurlah negara nanti..tp PERMATA terus membuktikan kehebatan kepada dunia..tahniah DS Rosmah

    ReplyDelete
  62. Kelentit Kak Bedah permata negara....ha...ha..ha

    ReplyDelete
  63. Kak Bedah komen macam orang tak de pelajaran,komen Kak Bedah semua bodoh dan membodek

    ReplyDelete
  64. Betol cakap bob malaya cermin lah diri sndri dlu...bodonye PR

    ReplyDelete
  65. aku memang dah lama angin dengan Sakmongkol ni , memang dasar celaka tak sedar dek untung . tak dapat apa yang didambakan dia pi buat fitnah kat orang , aku pernah buat posting pasal Sakmongkol ni lama dulu , memang si celaka ni aku hantam cukup2.. http://bidaman.blogspot.com/2012/03/musim-parasit-parasit-umno-menyerang.html , parasit2 macam ni mmg sesuai masuk pembangkang biar jadi barah kat sana pulak !

    ReplyDelete
  66. penyokong pembangkang ni memang tahu mengutuk mengkritik tanpa usul siasat.aku sokong permata.aku dulu hantar 2 org anak ke tadika pasti kat 2 tahun tapi tak boleh membaca.bukan apa cikgu bertauliah tak cukup.pengurusan out.dah la bayar yuran bulanan utk buku dan makan.aku ingatkan adala ustaz yg kaya nak sedekAh.takde pun.tempat aku takda permata tetapi ada PRA sekolah.aku hantar anak aku kat situ pula.alhamdulillah dah boleh membaca dgn baik.kelebihan pra tiada yuran bulanan buku alattulis diberi free makan 2 kali sehari free.beli baju kasut dgn beg je.cikgu pun bertauliah sbb dari kementerian dan ada
    pemantauan.anak bongsu aku hantar kemas sbb pra tak ambil 4 tahun.kemas lagi best.semua boleh kata free.beg dpt.baju dapat.makan 2 kali.buku alattulis disediakan.diaotrang minta sumbangan 10 sebulan kalau nak beri.aku tak tau nak ckp apa.banyak dah kerajaan tlg terutamanya luar bandar.org yg tak buka mata je yg tak tahu.

    ReplyDelete
  67. program orang melayu...biarkanlah ...suckmycock ini jahannam..

    ReplyDelete
  68. I think the writer,Sakmongkol must be drunk when he wrote that article...He is asking what PERMATA has done and achieved? like seriously? you ok dude? PERMATA has been doing a good job since it was established. Go and check what they have done here : http://www.permata.jpm.my/ rather than writing up shit article just because you are frustrated with UMNO.

    Atleast PERMATA is funded by the Government via budget allocation not Soros or something.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you friend. At least we know that there are Malaysian who appreciate this country better then those ungrateful malays who only know how to condemn rather then help to built our country. We now live in harmony. Dap is trying hard to destroy peace in the country. Pas is helping them. Together we'll fight them.

      Delete
  69. SEMAKTONGKOL, keluarga sendiri pun terumbang ambing.Ada hati nak kutuk orang.

    Diri sendiri pun ibarat TONGGKOL hanyut.

    Podahhh...

    ReplyDelete
  70. memang betul depa ni memang semangkok...seorang lagi tu si Aspan ashik cari salah UMNO aje...posting kalau anti dia tak siar.....Aspan ni sama jenis la.

    ReplyDelete
  71. No words to describe this fellow. he is disappointing to gain name and confirm his seat in next Election. so he must lick DAP to max so that he gets a seat. Permata has become his tool of cheap publicity to that the leaders of pakatan knows that he is whacking his ex friends. this guy needs a brain tune

    ReplyDelete
    Replies
    1. DO NOT WORRY. SOON HIS CHILDREN WILL GROW TO BECOME EITHER 'HAMPAS' JUST LIKE HIM OR WILL GO AGAINST HIM AND RETALIATE OF WHAT HE HAS DONE TO THEM. EITHER WAY HE WILL BE PAID. NOWDAYS GOD PAY CASH.

      Delete
  72. Haiyaaa apa ini. Saya benci tengok orang yang kutuk - kutuk bekas parti. dulu ddalam parti tak tahukah semua apa yang berlaku? kenapa tida suarakan dalam mesyuarat tersebut? kenapa bila keluar saja umno semuanya salah? itu salah, ini salah, semua nak menyalahkan saya. anjing kurap namanya,

    ReplyDelete
  73. I wish some else talks about his mother. let him feel what people are feeling of what he had done to others. no wonder he was removed as UMNO representative.

    ReplyDelete
  74. aku dah bagitahu jangan buat fitnah,,.. nanti termalu sendiri. BENDA yang diREKA REKA sedappp jer korang tabur sana sini, VIDEO yang NYATA korang sangkal.. keh keh keh. apa la hitam hati buta perut beruk makyeh korang ni? Meh sini aku tolong sepak dua tiga das kat muka tu bagi biol korang okay sikit. macam samdol buat fitnah tak jadi. Nasib baik aku tak percaya. hehehehehehe. Hidup Najib, Hidup DS Rosmah...

    ReplyDelete
  75. Allah lindungi orang yang baik-baik. Orang buat fitnah satu, Allah buka jalan menutup fitnah tu dengan penjelasan, tapi orang kalau buat perangai setan, Allah buka aib dia sehingga takda siapa boleh sangkal kesahihannya tetapi sekadar menidakkan demi menegakkan benag yang basah.. TUIII.. sampai hari ni takda yang berani keluar penjelasan!!

    ReplyDelete
  76. Puak Paktan mati akal bila program DS Rosmah jalankan tu diterima baik rakyat...rsa tergugat lah tu

    ReplyDelete
  77. nmpk sgt Pakatan semakin takut dengan bayang2 sendiri...

    ReplyDelete
  78. Rakyat sudah nmpk kebaikan dan kesucian hati DS Rosmah yang menjaga dan berusaha keras untuk rakyat dan kanak2 di Malaysia ini...makin terdesaklah Pakatan Haram ni..

    ReplyDelete
  79. Arif tu bila dah jadi barua PAkatan...dia jdi semakin banggang
    dia sendiri lupa yang anak2 dia pn tidak dipedulikan nya...

    ReplyDelete
  80. sial punya sakmongkol,pe hal lu mau kutuk permata sial.
    sial punya melayu anjing kafir harbi,sanggup jadi baruah cina sial.
    PERMATA merupakan program yg berjaya dan telah diperjelaskan banyak kali mengenai PERMATA ni,apabila ramai rakyat dah tertarik dengan PERMATA ni maka mula la melayu murtad penjilat cina sial membuat fitnah untuk memburuk2kan PERMATA di pandangan rakyat.
    walaupun dia tau tujuan sebenar PERMATA ditubuhkan tp dia sengaja membuat isu yg x releven langsung,nmpk sngt kesialannya.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  81. ni lah manusia yg xtahu hala tuju,dgn UMNO dulu bkn main lg jilat,skrng bila dh beralih arah berani hentam kerajaan pulak..ape yg ds rosmah buat bkn untk diri nye sndiri..semua ni demi ank2 bangsa kita..

    ReplyDelete
  82. diri sndiri xbtul,rumah tnga pn kucar kacir ada hati nk pertikaikan tntng permata..dh bnyak kali tntng program permata di jelaskan tp msh xfhm2..xtahu citer dk diam2 je




    _minah Qiut_

    ReplyDelete
  83. so wat if given Rm111? I don't get it. Permata is a body who educate our kids. End of the day the people benefited from this prog.if you think the money spending must be transparent , ask them to or lodge a report if you feel they are misusing the fund. I think this guy need some medication.. Rosmahphobia i guess

    ReplyDelete
  84. permata mmg sesuai dijadikan platform utk menghasilkan geisha2 yg berkualiti & serba boleh. Selepas ini, kerajaan tidak perlu lagi mengimport geisha dari china, vietnam, indon dan sebagainya.

    semoga industri puki di negara ini diperkasakan lagi demi utk kemajuan negara ini. Kita mahu melahirkan geisha yg bertaraf antarabangsa spt puki maria ozawa.

    Syabas permata!

    ReplyDelete
  85. Arif ni ade masalah mental kot...tanggungan sendiri pn diabaikan nya...tpi nak bercerita tentang kebajikan org lain terhadap anak2

    ReplyDelete
  86. Apasal lu orang hangin sangat ngan mamat nihh....Lu ni mana satu mau lawan...Pas lu hentam ckit, PKR ckit, DDap ckit....Tp semuanya tak "lutt" Lama2 lu orang jadi gila....MCA, sama MIC makan gaji buta sudahhh....Sleeping partner daa.....maspuusss la LU ORANG>>>>>

    ReplyDelete
  87. Janganlah asyik nak salahkan org ... PERMATA ni untuk membantu adik-adik kita .. pd pendapat sy dana RM111 juta adalah cukup bagus .. semua wang ini pergi untuk pendidikan anak-anak kita. Untuk mengatakan Rosmah menyalahgunakan wang tersebut adalah tuduhan semata-mata .. Adakah you all berfikir bahawa mudah untuk menipu wang yang mempunyai lembaga perhatian yg mempunyai ramai ahli? plssss ...

    ReplyDelete
  88. Malaysia BOdo kerana UMNO

    http://bm.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=29630:singapura-negara-pilihan-ekspatriat&Itemid=2

    ReplyDelete
  89. baru masuk DAP dah mula menjilat Cina-cina tu... diaa bukannya tahu apapun pasal PERmata... saja main tembak je budak ni...macam ni ka kualiti pembangkang?

    ReplyDelete
  90. apa dah jadi ni. Sdh 2 org yb umno didapati bersalah kerana rasuah & menipu tapi senang2 jer boleh tangguh hukuman.

    Apakah termaktub dlm undang2, yg YB2 UMNO dibolehkan menangguh hukuman terhadap mereka?

    Salam puki neelofa utk semua

    ReplyDelete
  91. Kita sedia maklum UMNO sudah tidak releven lagi. Patutlah pandikuti dari UMNO sudah panik. Padan muka!
    Cukuplah UMNO menipu agama, bangsa dan negara selama 50 tahun.

    ReplyDelete
  92. Pakatan suka tipu banyak-banyak.. Semua cakap Rosmah salah,rosmah curi,rosmah tipu dia ingat malaysia people bodoh kah? bodoh punya lim guan eng..bodoh punya anuwar...ini org lah yang plan kutuk rosmah.. bodoh punya pakatan

    ReplyDelete
  93. aku tertarik ngan komen anon berikut..meg aku nak sekolahkan korang..

    anon 12.00
    apabila ad pihak berlidah syaitan mcm korang org mcm penulis blog ni perlu bangkit utk mmprthankn kebenaran..cuba kau tgk fitnah2 yg ko lemparkn apa ksdhnnya??hnya setakat ckp ksong dan xde buktisdgkan blogger ini menulis berdasarkan bukti dan fakta yg jelas..bahsa kau jugak mncrmin kan kau dgn kau pnya pmimpin sama jer.sama2 gilakan pukitp anwar dua2 dia balun..agak2 kau minat chinadoll x??

    anon 12.33
    apa bukti kau??itu jelah alasan yg pmbgkang selalu bagi.projek masuk poket kroni umno.umno rasuah..habis mcm mna plak ngan isu hutang talam kat selangor tu??mcm mna plak ngan isu bas khalid ibrahim.mana duit yg sepatutnya diperuntukkan utk membeli lori2 sampah kat selangor ni??jet mewah apa cerita doe?mula2 ckp dia menabung duit.lepas tu lak ckp jet tu kawn pnya??xckp lagi ni.kat kelantan mna pegi duit 600 juta yg kerajaan pusat peruntukkan utk slesaikn masalh air rakyat??mna duit utk program KIFAALAH utk warga emas.projek tu trhnti smpai skrg dan akaun bank utk projek tu digunapakai utk mngutip derma bagi highway prepaid husam musa..skrg kau nk ckp PR xde rasuah??

    anon 2.46
    UMNO ke PR yg xrelevan skrg ni??cuba kau tgk saja isu dalaman yg melanda PRkat selangor org sbuk kcoh yg azmin ali nak sgkirkan khalid ibrahim.smntra tu PAS pula masih berbelah bahagi.dulu ckp nk lksana negara islam lepas tu ggurkan matlamat dgn alasan dlm Al-Quran tdak dnyatakn negara islam.lepas tu tukar kpd negara kebajikan.bila ckp bab hukum hudud plak PAS bkn main lantang lagi tp bila kna sound ngan DAP PAS terus diam mcm lelaki xde batu.mereka terus ttup muka dan telinga mereka dgn serban mereka..PAS ckp nk buat hudud.DAP ckp xnk..klau parti komponen pun asyik bertelagah mcm mna nak pimpin negara...so dkrg ni di mana relevannya PR??

    nasihat aku pada kau tiga2 anon ialah cuba la berfikir dgn guna otak dan hati korang.jgn brfikir ikut nafsu..sepanjang 50 tahun merdeka BN dah bertukar 5 org presiden dan DS Najib mrupakan presiden yg ke-6..setiap kali berlaku prtukaran pmimpin setiap kali tu lah ad idea2 baru yg mncul..sedangkan DAP smpai skrg pun masih tdak mnukar SETIAUSAHA AGUNGNYA????sapa yg gila kuasa skrg ni??

    ReplyDelete
  94. Hurmmmm... KANTOI lagi buat fitnah... asal ada fitnah jer mesti ada penjelasan yang baik dan berfakta. Bagus Bagus, terus tangkis fitnah jahat, diorang ni mmg jahat..tak buleh katok Najib nak katok bini dia.. hehehe.. biasalah macam orang jahat dalam filem.. tak dapat buat kat suami, dia buat la kat isteri atau anak-anak. biasanya org jahat dalam filem KALAH kan last-last sekali?

    ReplyDelete
  95. Ambassador Jazri menafikan dakwaan tersebut dan menjelaskan prosedur yang sama berlaku semasa lawatan rasmi Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong dan lawatan rasmi YAB Perdana Menteri sebelum ini. <----HAHAHAHAHAHAHAHA. PUAK CACAI PAKATAN TAHIK BASSO BODDO.

    ReplyDelete
  96. nampaknye anugerah yg di perolehi oleh ds rosmah mnjadi stu mmpi ngeri buat pmbangkang, mreka tdk dpt mnrima hkikat akn kwibawaan ds rosmah brbnding jijah mreka, sampai isu pnya kecik mcm ni pn diaorg nk prbsrkan..nmpak sngt dh ktandusan modal untk jtuhhkan ds rosmah, cube ler cri isu yg gempak sikit, xde kerrrrr?

    ReplyDelete
  97. KUALA LUMPUR 4 Mac 2013 Barisan Nasional telah memperolehi kemenangan 2/3 majoriti kerusi parlimen di PRU 13.Amat mengejutkan calon Pakatan Rakyat tewas di kubu kuat mereka di kawasan Parlimen Permatang pauh, hanya kurang satu mata undi sahaja.Maka niat Dato Sri Anwar Ibrahim utk mengajar terkabul semula.Mengikut pendapat penganalisa PRU 13,faktor penentu kemenangan besar Barisan Nasional adalah di sebabkan gelombang besar dan kesedaran rakyat yg amat tinggi tentang,pentingnya program Permata Negara yg di terajui oleh Datin Sri Paduka Dr Rosmah Mansur.Di khabarkan,ada ura-ura yang di nyatakan,kemungkinan besar Datin Sri akan di lantik sebagai Senator utk menerajui Kementerian Wanita dan Masyarakat ,ianya akan berlaku di masa-masa yang terdekat ini.

    ReplyDelete
  98. Saya sangat terharu dan gembira melihat makin ramai rakyat Malaysia yang menolak parti UMNO=Parti Syaitan. Ini jelas satu petanda baik untuk negara tercinta kami Malaysia.
    Katakan Tak Nak pada UMNO=APCO!

    ReplyDelete
  99. die marah bukan sebab apa..
    sebab kerajaan tak bagi duit dekat die untuk die beli bas..
    die pun nak bas jugak macam si anuar dan si gagap tu...
    senduk nie tak kisah la kita cakap macam mana pun die tetap senduk...
    DAP parti yang patut dibubarkan je secepat mungkin..
    PERMATA tu program pertama malaysia yang mementingkan kebajikan kanak-kanak bagi golongan yang berpendapatan rendah...
    mentang-mentang cina ramai kaya mana dorang peduli pasal semua ini...
    kalau nak membangkang sangat pun bangkang benda lain boleh terima lagi nie kanak-kanak pun nak denggki ke???????
    memang cina komunis tak ada hati dan perasaan...

    ReplyDelete
  100. pg mampus la anon 5.18 macam la ko xpilih UMNO akan kalah..ko mmg melayu penjilat bangsa cina kan..lagi pun sini bukan soal UMNO tetapi soal kebajikan kanak2.asal la korang nie pakatan bengap sangat hairan aku

    ReplyDelete
  101. SAKMONGKOL DENGKI DENGAN DS ROSMAH SEBAB SAJA NAK PERSOAL TENTANG BAJET PERMATA. PI MAMPUS LA BUAT APA NAK LAYAN ANJING YG SEDANG MENYALAK NANTI BILA PENAT DIAMLAH SENDIRI. YG PENGTING KITA SEMUA TAHU APA DS TAK BUAT UTK PERMATA SAMPAI KE TAHAP YG BERJAYA SEBEGINI.

    ReplyDelete
  102. bayangkan haya sorang amoi saja sdh menggoncang seluruh pwtc. Aku tabik kat lu lah amoi. Allah bersama org yg benar.

    ReplyDelete
  103. Anai Anai dalam UMNO sendiri menghncurkan UMNO. Itulah kuasa Allah.

    http://www.youtube.com/watch?v=A4Pb2-hKA8A&feature=g-all-u

    ReplyDelete
  104. macam bangang la depa,sudah xdak kerja lain lagi la tu,dok fitnah sja !

    ReplyDelete
  105. ape nak jadi pon xtau la aku dengan depa2 ni,dari dulu yang negatif saja nampak dekat ds rosmah.apa nak jadi la

    ReplyDelete
  106. Ini blog pro BN. Ok. Tapi Bahasa disini, aduhai....malu...malu... Tak ada standard. Standard paria adalah. Itukan level parpukari. Tak boleh bicara dengan fakta sebabnya tak boleh fikir langsung. Jadi paria ok leh for parpukari. Sebab nak blog sangat ketagih sangat paria standard pun ok. Paria parpukari. Better change your blog name to Paria parpukari.

    ReplyDelete
  107. pembangkang cuba nak jadikan isu ini seolah2 kerajaan ini bodoh mcm dia nak bagi duit pd DS Rosmah. Sudah2lah jgn asyik nak membodohkan rakyat, tu nasihatkan anwar jgn asyik nak enjoy je naik jet lepas tu minta MB Selangor belikan bas mewah untuk kepentingan sendiri bukan nak bantu rakyat.

    Hidup BN! Maju BN!

    ReplyDelete
  108. Gile la ko ni Semangkuk...keh3...inilah dasar orang tak reti berbakti...dibuat baik dibantah diperlekehkan...nie dah kira salah masuk kain orang dah.

    ReplyDelete
  109. DS Rosmah hari ini lebih baik dari semalam...PERMATA no 1...untuk anak2 kenal ILMU beb...

    ReplyDelete
  110. SAKMONGKOl ini dah macam pak turut DAP dan bahan jenaka DAP jer..nak tunjuk pandailah konon nya tp bodh..jika nak berbicara mengenai PERMATA dan membuat fitnah bodoh ko tu pada DS ROsmah cuba ko pergi depan cermin tgk muka ko betul..keluarga pun hancur mcm nie nak jd pemimpin maka lebih hancurlah negara malaysia..SAKMONGKOL gua rasa perlu lebih banyak membaca tuduhan yang dilemparkan entah apa-apa tengok fakta dahulu jgn melalak mcm anjing tak tentu pasal bodh !!!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!