PANAS! APA MOTIF PAKATAN NAK KURANGKAN ANGGOTA POLIS DAN LEMAHKAN PDRM SEKIRANYA MEREKA MENANG?

Antara salah satu perkara terpenting dalam bajet alternatif yang dibentangkan oleh Pakatan Rakyat ialah MEREFORMASIKAN PDRM DENGAN MENGALIHKAN SUMBER KEWANGAN DAN TENAGA MANUSIA KEPADA PEMBANTERASAN JENAYAH.

Sekali dengar, macam molek sangatlah usul berkenaan. Namun hakikatnya, ia sudah cukup mencerminkan kebencian Pakatan Rakyat kepada PDRM yang telah banyak menyekat dan mengurangkan aliran masuk wang kepada Pakatan Rakyat menerusi sumber-sumber yang tidak soheh dan bersifat jenayah seperti kegiatan maksiat, perjudian dan dadah.

Apa sebenarnya yang dibenci sangat oleh Pakatan Rakyat terhadap PDRM?

Sudah tentulah kerana PDRM begitu peka terhadap kempen-kempen hasutan yang cuba mengucar-ngacirkan negara ini dan meletakkan negara ini berada dalam kedudukan mudah dijajah dan dikuasai oleh pihak asing. Kewujudan PDRM dan iltizam yang ditunjukkan oleh PDRM dalam usaha-usaha berkenaan, membuatkan Pakatan Rakyat, terutama sekali Anwar Ibrahim begitu membenci dan mendendami pasukan keselamatan itu.

Tiada sesiapa pun yang dapat menafikan, PDRM telah banyak berjasa kepada rakyat negara ini. Keamanan dan keharmonian yang dikecapi oleh setiap orang rakyat di negara ini, banyak disumbangkan oleh PDRM yang menjaga dan memantau keselamatan dalam negeri. Bergandingan dengan Angkatan Tentera Malaysia yang sentiasa bersiap siaga mempertahankan negara dalam peperangan yang bersifat konvensional mahupun perang risikan, kedua-dua pasukan berkenaan sentiasa dicemburui oleh pihak asing, khususnya dari negara Seberang Tambak.

Untuk menjajah negara ini, teras utama yang perlu diruntuhkan adalah kepolisian. Cubaan mengganggu Angkatan Tentera Malaysia, hanya mengundang risiko yang lebih besar berbanding gangguan terhadap PDRM.

Dek kerana itulah, Pakatan Rakyat dalam setiap ceramah dan kempen mereka akan memastikan PDRM akan dicaci dan diperlekehkan termasuklah melabelkan PDRM sebagai ANJING UMNO sepertimana yang mereka sedang lakukan terhadap Suruhanjaya Pilihanraya sekarang ini.

Read more...

75 Responses to "PANAS! APA MOTIF PAKATAN NAK KURANGKAN ANGGOTA POLIS DAN LEMAHKAN PDRM SEKIRANYA MEREKA MENANG?"

  1. APA PUNYA BODOH ANWAR KERANA PDRM LAH KITA PADA HARI NI HIDUP DLM AMAN DAN DAMAI. DAH PASTI ANWAR BENCI PDRM KERANA MEREKA KAN SELALU JADI BATU PENGHALANG ANWAR DARI MELAKUKAN MAKSIAT. KALAU TAKDE PDRM NI AGAKNYA DAH LAMA ANWAR BAWA MASUK ANASIR LUAR DLM MALAYSIA NI DAN KITA SEMUA TGK AJELAH YG NEGARA KITA DIJAJAH SEMULA OLEH ORG PUTIH.

    ReplyDelete
  2. PDRM adalah pasukan yg terbaik kita semua memang tak boleh nak tipu mereka atau lari dari jenayah yg kita lakukan kerana PDRM mesti dapat cari jenayah sebenar sebab tu anwar kecut telur sampai nak mansuhkan mereka, apa punya saiko anwar ni.

    ReplyDelete
  3. apa punya haram pakatan ni nak buat mcm negara2 yg berperang tu ke nanti kalau takde PDRM. nanti ikut suka hati anwar sial ni buat hal sebab takde yg nak halang dia dari buat jenayah, sepatutnya anwar gampang ni patut bersyukur duduk di negara yg aman dan damai. ini tidak anwar sial ni sendiri yg buat huru-hara kat negara kita lps byk ckp plak. aku benci manusia yg bertopengkan setan ni. jgn harap sampai kiamat pun kau takkan menang anwar sesungguhnya ALLAH SWT maha mengetahui segala kejahatan kau di muka bumi ni.

    ReplyDelete
  4. memang sial anwar ni tak hbs nak buat cite karut dia. anwar ni sebenarnya takut kat PDRM itu aje citenya.

    ReplyDelete
  5. Mira Idora,
    Kalu puki ko tak secantik neelofa baik diam jer. Dasar pelacur tua idaman mat afrika

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wei babi apa malh ko bila dia ckp benda btl telur ko terbakar kan babi... Ko mmg anak haram lah sial tak blh terima kebenaran mai sini aq jentik telur ko bg ko happy

      Delete
  6. ISA lagi Anwar takut.

    ReplyDelete
  7. http://www.kedahlanie.info/2012/10/nak-tanyanajib-awat-hinanya-sekolah.html

    emang dia goblog ato bodo suku malayu itu ya. Kata dia Partaoi setan malayu itu mau bantu sama agama islam tapi ternyata bohong ya, kasian ya bangsa malayu ato bangsa brengsek ato kata malay bangsat ya itu folower setan malayu. Folower setan malayu gak bisa hujjat sama saya di sini tau dia terus ngomong kotor aja, emang dia bangsat ya itu suku malayu bodo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa ada tulang campak satu kat sini. Indon ni asyik menyalak lah. Kung kung gerrrr kung.

      Delete
  8. Anwar makin lama maki bodoh suka bt benda2 bodoh anwar mmg celaka babi sial... Nak je aq jentik telur anwar

    ReplyDelete
  9. Motifnya supaya anggota polis buat kerja yang mereka sepatut buat iaitu jaga keselamatan rakyat bukan digunakan oleh UMNO untuk pergi sana sini pantau pembangkang dan pukul rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengan ko pn aku pukul nanti..

      Delete
  10. nampaknya pengulas2 spt mira edora ni yg tak faham erti merefomasikan pdrm.bangang betoi.refomasi pdrm tu nak manambahbaikan pdrm bukan nak kurangkan anggota polis dan lemahkan pdrm.

    ReplyDelete
  11. apa punya artikel ni? mcm syok sendiri jer...main tuduh-tuduh tak tentu hala...

    paling bangan ada pulak org percaya dan sokong. kasihan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko yg bodoh tak paham cite benar lps tu ko kata pusing2 klu tak reti baca sgt ko g msk tadika blk

      Delete
  12. walaupun polis digambarkan bengis, mereka juga manusia mcm biasa seperti kita. Mereka ada emak, ayah, anak & isteri.

    Mereka juga punya tanggungjawab terhadap keluarga, adak anak utk diberi makan & ada isteri untuk dipuaskan puki.

    ReplyDelete
  13. 1 malaysia, 1 Puki

    Hari Ini Kita menang, Esok Kita Berikan Puki Neelofa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa babi anjing sgt ko ni... Klu dah gila puki sgt g ambik puki babi.. Biar babi tu jentik telur ko sial

      Delete
    2. MCM NI KE ORG PAS PR BERCAKAP. SUNGGUH MEMALUKAN. TAPI MUNGKIN KAU NI ORG DAP SBB PERANGAI MCM LGE BINAWI. PATUTLAH SUKA SGT KALAU POLIS SIKIT. SENANG KAU NAK MENGGANASKAN. BESOK2 ORG MCMNI LAH YG AKAN JUAL NEGARA. ITU YG BERIA2 SGT NAK BN KALAH. HANYA ORG BODOH SAJA YG PERCAYA ORG2 PR MCM KAU.

      Delete
  14. Untuk meningkatkan profesionalisme PDRM, mereka harus dihantar ke monggolia untuk menjalani latihan. Semasa berada d sana, mereka harus diajar bagaimana caranya menggunakan & meletupkan bom C4. Standard cara meletupkannya harus sama, iaitu lekatkan bom c4 tersebut d badan patung perempuan muda.

    Dengan cara ini, polis2 kita bukan saja mahir menggunakan pistol & M16, malah mahir menggunakan C4.

    ReplyDelete
  15. Mengapalah artikel bodoh ini dikeluarkan? Kalau pakatan berjaya membentuk kerajaan, Anwar mahu PDRM dilemahkan supaya kuasa2 asing dapat menghancurkan negara ini?

    Hoi bahlol! Kalau najib baca artikel ni, dia akan bagi kau penampar! Sebab memalukan BN, yg punya blogger bodoh, menyiarkan artikel yg tidak masuk akal.

    Ingat org skrg bodoh ker nak percaya Anwar nak hancurkan negara ini. Habis tu, kalau dia nak hancurkan negara ni, buat apa dia bercita2 tinggi nak jadi PM? Ada tak PM yg nak negara dia hancur?

    Artikel bodoh! memalukan BN saja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wei anon 7.23 anwar tu soesis babi yg mcm ko dia. Beria nak jd pm sbb dia gila kuasa n nak jual negara kita pada yahudi... Ki ni mmg bodoh mcm anjing kurap anwar yg babi tu pun ko nk bt dia jd pm klu aq dot anwar tu aq letak dia kat chowkit je biar pondan2 lat sana jentik telur dia tu je yg dia layak tau sial

      Delete
  16. npe muka kak bedah cam tu???? mcm 0rg sakit jub00 jeeee.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb anwar ari2 sondol jubor aq sama lah mcm ko babi... Anwar kan ari2 liwat jubor ko samapi ko jalan kengkang sial... Mai jat aq aq blh elok kan kengkang ko tu aq jentik telur ko 88 kali pasti ko ok lps tu

      Delete
  17. kak bedah ni dua alam ke???? muka mcm pnah teng0k je kat lr0ng aji taib....mse muda msti kuat isap k0nek kan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Onon 8.21 kantoi.... Ko selalu g lorong aji taib cari pondan kan sbb tu ko tau mcm mana muka org kat sana sampai kan muka aq pun ko nampak mcm pondan yg isap konek ko... Ish ko ni bt malu je kantoi diri ko sendiri... Utk pengetahuan ko aq mmg ddk kat lorong aji taib tu aq tgg je mana jantan gatal miang dtg aq jentik telur dia sampai dia mandul aq suh dia blk termasuk lah ko babi

      Delete
  18. jangan dok baca sangat "buku ghopla jingga" tu, nanti sewel.

    ReplyDelete
  19. haah la apa motif pakatan nak kurangkan anggota polis dan lemahkan pdrm sekiranya mereka menang? cuba jawab sikit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb drg nak anwar g rogol bpk ko ari2 tau noob pukimak anak haram sial

      Delete
  20. http://www.malaysiakini.com/news/210691

    Nah , saya cabar ya folower setan malayu yang gak punya akal supaya hujat kasus ini ya, usah kalian muter muter ya, emang nya goblog ato bodoh bangsat ato breengsek folower partai setan melayu itu kalo gak mau hujat hal ini. Hujat ya kerna saya mau liat brengsek malayu muter muter kayak setan . jangan marah ya, ini bener ternyata ya. Selamat berhujat.

    ReplyDelete
  21. baca di sini ya berita itu, maaf saya gaptek kerna udah tua ya pakcik. Silah baca alun alun ya, jangan jadi bangsat ya suku malayu.

    TRENDING
    Budget
    Government spending
    Parliament
    Najib Razak
    Pakatan Rakyat

    Mahfuz dakwa kenduri mega 'ditaja' agensi k'jaan Melaka


    Aidila Razak
    6:57PM Okt 3 2012



    Dokumen yang bocor dari Perbadanan Kemajuan Negeri Melaka (PKNM) menunjukkan bahawa agensi kerajaan negeri itu menaja majlis perkahwinan anak sulung Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam Ahad lalu, dakwa Datuk Mahfuz Omar (PAS-Pokok Sena) ketika membahaskan bajet di Parlimen hari ini.

    NONEMahfuz mendakwa, dokumen tersebut menunjukkan bahawa mesyuarat
    PKNM diadakan khas untuk membincangkan tentang "logistik majlis tersebut" pada 30 September.

    Menurutnya, pegawai khas ketua menteri mengaku hari ini bahawa majlis tersebut ditaja sebanyak RM10 bagi setiap tetamu dan menurut Mahfuz lagi, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) perlu menyiasatnya kerana ia majlis peribadi.

    Minit mesyuarat tersebut, dakwa Mahfuz lagi, menyebut jabatan-jabatan kerajaan yang terlibat dan ia juga menyatakan tiada bil perlu dituntut daripada ketua menteri dan semuanya percuma.

    Menurut salinan minit mesyuarat tersebut yang diperolehi pihak media kemudiannya, Ketua Pegawai Eksekutif PKNM, Datuk Yusof Jantan memaklumkan satu mesyuarat akan diadakan mengenai majlis persiapan hiasan luaran, kebersihan dan logistik sempena majlis perkahwinan anak ketua menteri pada 30 September 2012.

    Beliau seterusnya menekankan bahawa semua persiapan yang dikendalikan atas budi bicara jabatan tersebut serta tiada sebarang bil tuntutan kepada ketua menteri atau kerajaan negeri.

    ReplyDelete
  22. bisa modar ya gavernor propinsi malaka itu ya kerna kasus menyalahi kuasa dia ya. KPK harus selidik segera ya kasus ini kerna suku malayu udah dibrengsekin ole petibggi setan ya. Bukti uadah bocor ya , KPK jangan kalian kayak anjing juga ya, Bekok sama itu gabernor goblok.

    ReplyDelete
  23. http://yongsukakuning.blogspot.com/2012/10/cerita-ali-rustam-lagi-video.html

    Saya gak ngerti ya suku malayu setan bilang bapak Ali rosatam itu lahabau, apa itu lahabau ya, mungkin erti dia bangsat ya ato berengsek , kasia folower setan malayu suka pake mobil kancil sama potong saga ya, gak tahu malu ya setan malayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Indon pukimak, ko x yah nak faham sangat la.. Baik ko g balik indon dr bt onar kat negara aq ni.. Benci aq tgk ko tulis mcm tue

      Delete
  24. adoi pembangkang nie dengan PDRM pulak dok cari pasal...
    depa nak kurangkan sebab nak letak orang dorang dalam tu untuk musnahkan negara...
    depa tak reti kenang jasa golongan seragam ini...
    depa memang manusia tak kenang budi...
    depa nak wat haru-biru negara ini macam luar negara la katakan...
    mangkuk punya anuar..
    semakin hari semakin gila

    ReplyDelete
  25. anuar cuak sebenarnya dgn kekuatan mereka ini badan berkuasa..so die nak lemahkan kuasa dan kurangkan polis supaya org luar boleh senang2 tembus masuk negara kita..very smart si juburi nie..die tunggu masa je nak jual negara kita si sial nie

    ReplyDelete
  26. usah muter muter ya bangsat malayu , silah hujat saja hal gabermnor itu ya.,apa kalian gak punya telor ya. emang setan malayu gak ada harga diri, goblok lo kalian ya. jangan marah ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ejaan tunggang langgang. Bahasa carca marba. Ada hati lagi nak tulis komen. Memalukan!

      Delete
    2. ANJING INDON TERLEPAS KAT SINI. MENYALAK2 TAPI TAKDA YANG NAL MELAYAN DIA. PEGILAH BALIK INDON. SANA BANYAK ANJING2 YG NAK LAYAN KAU.

      Delete
  27. anwar nie mmg dh tkut sgt tu sbb tulh dia nk mansuhkan pilak PDRM..
    nmpk sgt betapa bnyknya kesalahan yg dia buat smpaikn dia tkut sgt cmtuh...

    ReplyDelete
  28. ntah pahapa lah pulak dh si indon gampang ni!! dhlah bhsa mcm dia jgk atas bwh pastu nak jd bgus konon nk mengomen kat sini..
    pi blah lh ko indon woi!!

    ReplyDelete
  29. Apa kata PRU13 nanti, semua anggota PDRM dan anggota keluarga memangkah kerajaan yang berjasa kepada kita bukan mereka yang banyak menyusahkan PDRM

    ReplyDelete
  30. Memang PR nak kurangkan penjawat kerajaan kalau mereka berkuasa. Weiii, orang2 kerajaan - mana mahu cari pekerjaan. Bertambahlah jenayah selepas itu!

    ReplyDelete
  31. Salam..

    Sebuah blog yang menarik dan berinformasi. Terlanjur dah singgah sini, saya jadi follower di blog ini.

    Blog hebat tuan juga telah dipautkan di blog list saya..

    Diharap, tuan blog dapat melakukan perkara yang sama di blog saya juga..

    Terima kasih..

    Den-KLUANG Today
    http://kluangtoday.blogspot.com/

    ReplyDelete
  32. Heeei indon maling. Tak payahlah nak komen kat sini.. Buat semak saja..

    ReplyDelete
  33. selagi ada PDRM selagi tu lah anwar sakit hati sebab xblh nak buat demo haram..

    ReplyDelete
  34. Kak bedah dn kuncu2 kaki carut ni sbenarnya cybertrooper PR. Konon2nya
    penyokong Umno Bn tapi post melampau. Fight like a man la, ko jantan.
    Jgn nk memburukkan nama baik Umno.

    ReplyDelete
  35. betul tu, apa kata admin buang je kak bedah tu..

    ReplyDelete
  36. diaorg sngaja menjadikan blog ni lucah dan belendir.tanpa komen mcm tu pon parpu tetap mendapat sambutan. Macam dulu2.. xpayah kejar sangat ranking, lantaklah apa org nk kata. tak payah jadi mcm papagomo org tau anda hebat, cuma mereka yg buta hati aje yg payah nk faham.

    ReplyDelete
  37. kalau tgk gengster sekarang semakin hari semakin berani, cam haram. Sejak Nuar berahi toron sama PDRM semua kepala samseng dah naik tochang, tgokla skrg mcm2 kes samseng, kadang2 tu cam haramjadah perangai dia org.
    kita sedar polis malas sangat nak angkat port skrg pasal asal betindak je ramailah keling2 kat majlis peguam tu dok cari salah, mana tahan boss..
    baik layan teh tarik, korang nak samun ke rogol ke korang punya pasal la....

    ReplyDelete
  38. sial betul la anuwar ni,perangai macam binatang.
    x cukup menyusahkan rakyat,skrg ni nk cari pasal dengan PDRM plak.
    sial betul jantan peliwat ni,pe yg dia x puas hati dengan PDRM.
    anjing2 pakatan kata PDRM x buat kerje,bila PDRM ambik tindakan kata PDRM zalim dan kurang ajar.
    semua bende anjing2 pakatan dan peliwat x puas hati,macam mereka tu bagus sngt.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia hipokrit yg yahudi

    ReplyDelete
  39. Macam dapat harta karun atau harta terpijak. Mestilah sapu maksimum.

    Kalau tak cukup polis bebas sikit.

    Binatang jenis cekik darah... sirap tak main lah.

    ReplyDelete
  40. pakatankan mesra penjenayah,kalau penjenayah kena tembak cepat je buat sidang akhbar, kalau polis kena tembak macam tak ada apa berlaku.

    disebabkan mesra penjenayah ni polis perlu dikurangkan dan tempatnya akan diambil alih oleh samseng upahan.

    ReplyDelete
  41. kes gengster India yg tetak org sampai ke Hospital,yg menyebabkan 50 angota PDRM berkawal tu penanda aras kekurangHajaran yg dipupuk dan dibajai oleh Nuar berahi.

    ReplyDelete
  42. kes Sosilawati jugak jgn dilupa, kurang ajar nak mampos.

    ReplyDelete
  43. Kak bedah dn kuncu2 kaki carut ni sbenarnya cybertrooper PR.
    Konon2nya penyokong Umno Bn tapi post melampau. Fight like a
    man la, ko jantan. Jgn nk memburukkan nama baik Umno.
    Reply

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada aku jentik puki ko ke? Napa nak sibuk pasal aq... Tak kisah lAh aq sokong sapa ko apa kusah babi?

      Delete
  44. Nampaknya semakin kalut melalut rupanya mereka ini.

    ReplyDelete
  45. Apa ke jadah PAKATAN nie?memang sial lah...bukan ker polis dan PDRM selama nie membantu menjaga keamanan negara dan mencegah jenayah.tanpa polis negara kita belum tentu aman dan damai seperti sekarang..kebodohan PAKATAN terbukti lg melalui pemimpin al juburi yang manusia bertopengkan syaitan..mungkin anuwar takut dengan bayang sendiri kerana tidak boleh melakukan adegan porno dan adegan seks songsang..hancur negara disebab PAKATAN haram jadah..

    ReplyDelete
  46. Memang PR mahu pancung PDRM yang suka jilat TELOR UMGOK....Mana mau lari hahaaaa....Baik you jd securityGuard sajaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau mak ko kene rogol ko buat report kt PDRM tak?

      Delete
  47. BOB MALAYA adalah salah satu contoh tipikal pengampu no 1. Pengampu jenis mcm ni biasanya menunggu habuan dlm bentuk pa saja, malah jika diberi habuan puki lobos pun di mau. Apasal tak kulum batang ularmak2 muda? Atau jilat puki mak ko (tapi harus mendapat permisi ibumu dulu ya)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wei anon 11.52 asal ko ni keji sgt ha sial aku geli dgn ko ni spesis anwar yg tak rau malu kan babi

      Delete
  48. apa punyer bodoh la pakatan harami nie...pdrm nk d kurangkan apa motif sebenar pakatan harami nie ye??????nk negara nie kucar kacie ke?????aku sokong stament ko tu miera edora..aku rasa tu niat al juburi sebenarnyer nk masuk kan anasir luar dlm malaysia nie.....

    ReplyDelete
  49. Cuba pk apa akan jd pada negara kita kl xde pdrm......

    ReplyDelete
  50. Aku nk tanye cikit je kumpulan PR longkang ni,kalau mak korang kene rogol cari polis tak?

    ReplyDelete
  51. Bukan nak kurangkan polis cuma nak pecahkan monopoli melayu dalam polis jadi kalau banyak kafir dalam polis koa fikir apa akan jadi..sama macam PAS takut DAP..masa tu Ketua Polis Negara pun takut sama mafia keling / cina..setuju ke?...anak melayu nak jadi Inspector pon mesti kena pandai mandrin..mau ke?...tulis report dlm bahasa inggeris..nak ke?
    Tujuan kafir masuk polis nak gugat tentera yang mojariti MELAYU..sebab tak dapat ATM so they target PDRM..ATM semangat patrioti tinggi woo..aku tau lah sebab aku anak Askar Melayu...

    ReplyDelete
  52. Kembalikan je blik ISA hbs crita!
    zaman tuh malaysia gemilang.....bru pembangkang nie takot

    ReplyDelete
  53. KEbodohan AnWAr terserlah!
    kalau aku la dlm jabatan menteri aku akan syorkan ISA di kembalikan!

    ReplyDelete
  54. Sebab dorang bodoh nk mmpos tiade education yg ske isap ganja dan lakukan maksiat 24-7 dan menyeleweng wang yg disalurkan oleh anggota2 besar luar negara!

    ReplyDelete
  55. layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

    ReplyDelete
  56. Sebsb mereka nak suruh GANGSTER ganti PDRM.. Tak nampak lagi ke

    ReplyDelete
  57. rosakkan dulu pdrm ..
    bila orang dah tak yakin pada pdrm barulah samseng samseng mudah bermaharajalela..
    so bila negara dah huru hara mudah bagi si kepala penipu nak suruh kerajaan lepaskan kuasa..
    masa tu dia lah Presiden..
    bila dah jadi presiden, dia akan kuat kan semula polis, bukan untuk negara ,tapi untuk jaga salah guna kuasa dia..
    Sudahlah Nuar..
    piiirraahhhh...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!