LAPORAN MISI KP1M HARI KEEMPAT DI JORDAN! ADA PIHAK YANG PERTIKAI MISI BANTUAN KEMANUSIAAN?




Nak tengok gambar penuh! KLIK SINI - Kena tengok wei, banyak gambar-gambar touching. Aku saja letak muka Azeez ni sebab dia ni memang apa orang kata kat dia pun, tang bantuan kemanusiaan dia memang A!

Niat murni Kelab Putra 1 Malaysia (KP1M) dalam membantu mangsa perang Syria yang melarikan diri ke Jordan rupa-rupanya telah disalahertikan oleh sesetengah pihak.

Persoalan mengenai siapakah sebenarnya pelarian Syria itu tidak penting kerana misi itu dibuat atas dasar keprihatinan kerajaan dalam membantu sesama umat Islam yang mengalami kesusahan.

Konflik yang berlaku di Syria tidak kiralah siapa yang mencetuskannya iaitu sama ada golongan pemberontak mahupun kerajaan negara itu, ternyata telah mengakibatkan rakyatnya menanggung derita hari demi hari.

Justeru, kehadiran KP1M di bumi Jordan adalah untuk mengurangkan kesengsaraan hampir 37, 000 rakyat Syria yang kebanyakannya adalah di kalangan umat Islam.

Ketika mengulas mengenai kutukan demi kutukan ke atas Misi Bantuan Kemanusiaan Pelarian Syria, Duta Malaysia ke Jordan, Datuk Abdul Malek Abdul Aziz, berkata pihak-pihak tersebut perlu faham niat sebenar kedatangan KP1M ke negara itu.

Read more...

49 Responses to "LAPORAN MISI KP1M HARI KEEMPAT DI JORDAN! ADA PIHAK YANG PERTIKAI MISI BANTUAN KEMANUSIAAN?"

  1. Kesian budak tu kena samak dahi lepas ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. awat kurang ajar sangat ko nie

      Delete
  2. susah apa..lepas ni claim la juta2 kat kerajaan..masyyyuukkk poket la....padahal bawak barang2 secondhand dan yg dh nak tarikh luput ambik kat mydin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko mmg x belajar la anon 12.35.. ataupun ko dah banyak snagt makan duit bontot yg anwar ng sebab tu la pa sahaj kebajikan yg kerajaan lakukan ko x nampak dari segi positifnya.....

      Delete
  3. raja nazrim kata 'kerja2 kebajikan gimmick'......... ada udang sebalik batu

    umno pura2 bagus diluar tp dlm negara memerintah macam firaun... tamak n jahat kpd rakyat sendiri....

    petronas dimilikkeluarga kan...
    royalti diangkut oleh kerajaan pusat UBN..

    umnohaprak

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi sorang anon 12.46 pukimak yg ada dlm blog ni yg cuba nak mengalih perhatian rakyat dari kebajiakn yg kerajaan lakukan selama ni.... aq rasa dari kecik dulu ko nie manusia yg makan hasil riba dari anak2 yatim pastu g mintak sedekah kat kedai2 cina yg jual babi kan???????

      Delete
  4. biarlah apa orang nak kata pun yang penting kerja yang mereka lakukan adalah dengan niat yang iklas membantu pada orang dalam kesusahan sama ada baik dan buruk itu bukan persoalannya..

    ReplyDelete
  5. eh! kata yg pegi Jordan tu putera umno. TAPI apasal dlm pic2 tu cuma ada orang NEGRO cium dahilah, dukung budak & mcm2 lagi. Umno dah bukak keahlian kpd org NIGERIA ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko tau x beza antara nigeria dgn org melayu???? atraupun ko dah digelapkan dgn jubur anwar sebab tu la ko x nampak apa shj kebaikan yg org lain buat

      Delete
    2. tak baik kluarkan perkataan lucah spt j*b*r mcm tu. Inilah akhlak macai2 umngok. hanya kelucahan menjadi mainan d bibir. Tak sanggup aku nak baca.

      Nasihat kpd Kakbedah si puki lobos, jagalah bahasa tu, sbb bahasa melambangkan bangsa.

      Salam jari tengah bersalut lendir puki nelofa utk kau.

      Delete
  6. Smua yg tau kutuk kat komen atas ni mcmla dah 100% yakin msuk syurga.hak tuihhhhh punye org.org buat kebajikan pun korang mengata.mmg hak tuihhhhh tahap kahak hijau korang smua nih

    ReplyDelete
  7. Kepada yg mengutuk...Setidak-tidaknya kebaikan amal jariah yang di lakukan oleh orang2 yang korang kutuk/hina/caci ni bakal di bawa di hadapan Allah untuk di perhitungkan di padang masyar kelak.
    Korang yg menghina ni dah sedia ker?

    ReplyDelete
  8. Ni bukan menolong. ni publisiti murahan nak tolong UMNO. Naper tak hantar ja ke jordan barangan tu bagi kjaan jordan yang agihkan. Naper nak buang duit syok sendiri untuk beruk2 UMNO gi sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu bagi barangan tu kat kerajaan jordan, belum tentu dapat dekat rakyat dia yg sepatutnya dapat... dgn berbuat begini, at least ada jugak rakyat dia yg terpinggir dapat makan n pakaian......ko faham x anon 4.30 haram jadah.....

      Delete
  9. Pukimak betul la ann anak haram pemuja di juburi. Apa punya kafir le korang ni? Org pegi bagi bantuan kata gimik murahan dan tak ikhlas. Yang korang pukimak dok terpekik terlolong kata berkebajikan rau nak komplen saja. Sedang sedap korang memantat ngan bini dan gundik korang. Mereka ni menggadaikan nyawak sana utk bantu org islam lain korang tak nampak ke wahai prmbangkang pukimak? Korang hina azeez dengan begitu dasyat sekali tapi korang jugak dok memuja kafir harbi si dap tu tak hngat punya. Laknatlah ke atas kamu seketurunan kerana menghina org yg membantu islam yg lain

    ReplyDelete
  10. Kutuk org buat kebajikan (niat dia biar Allah sendiri hitung) tak kiralah dia Islam atau tidak, parti mana sekalipun mencerminkan akhlak si tukang pengutuk itu sendiri rosak.

    Salah asuhan pemimpin Dan parti politiknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong kluangman, inilah masalah pembangkang asal ada je orang nak bantu tapi disebabkan ideologi berbeza maka mereka mengherdik, mana akal mereka? Inilah bahananya menyokong si peliwat yang suka berzina.

      Delete
  11. ABAI BABI aka sahabat akrab yahudi laknatullah

    ReplyDelete
  12. "Paku dulang paku serpih". Itu kata pepatah lama. Kpd pihak yg mengutuk tu, apa pulak sumbangan korang pd umat Islam dlm Msia? Ada korang sumbangkan barang yg beli kat klcc ke? Bila cakap pasal bantuan, korang cakap itu kerja kerajaan. Bila dah bagi bantuan, dikutuk,caci,maki,fitnah mcm bangsat. Lagak korang ni sama mcm umat jahiliah dulu. Mintak bukti mukjizat. Dah tunjuk mukjizat,kata sihir pulak. Mmg hati dah gelap & membatu.

    ReplyDelete
  13. MasyaAllah..siapa la kita nak pertikaikan ikhlas tak ikhlas bantuan mereka..

    Hatta yang kafir pun belum tentu mati dalam kafir, yang Islam pun belum tentu mati dalam Islam!

    ReplyDelete
  14. Allah maha melihat dan maha mengetahui.kita dalami lagi sifat sifat Allah.

    ReplyDelete
  15. sapa yang pertikai tu? benda baik tak payah la pertikai2, amar makruf nahi mungkar kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noob dan babi adalah adik beradik

      Delete
  16. SEKERANG-KURANGNYA KP1M DAH BERTINDAK TAK INDAH KHABAR DARI RUPA MCM YG LAIN MELALAK AJE KLAU ORG LAIN YG BUAT DULU SAKIT HATI. TANIAH KEPADA DATUK AZEEZ KERANA DIA MMG BERHATI MULIA DALAM HAL2 MENGHULURKAN BANTUAN KPD MANGSA PERANG INI.

    ReplyDelete
  17. AKU BETUL2 RESPECT PADA ANGGOTA2 YG PERGI KE MISI BANTUAN DI SYRIA INI. KALAU AKU PUN TAKUT KOT NAK PERGI DAN AKU JUGA DOAKAN SEMOGA SEMUA YG BERADA DI JORDAN SELAMAT MENUNAIKAN TANGGUNGJAWAB ANDA SEMUA UTK MENOLONG MANGSA DAN SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA KEPADA SEMUA UMAT ISLAM YG BERADA DI JORDAN INI.

    ReplyDelete
  18. mulut manusia untuk hina dan kritik mmg no 1 tapi bila suruh mereka tolong batang hidung pun tak nampak. so lbh baik jgn layan dgn kritikan bodoh2 manusia yg tak reti bahsa ini sekurang2nya KP1M dah buktikan pada kita tentang organisasi mereka yg lain mana tidur ke.

    ReplyDelete
  19. Tangan yg memberi lebih baaik Dari yg menerima.....mulut yg bisu lebih Wangi Dari yg banyak yg mengata....pikir2 wahai saudara ku

    ReplyDelete
  20. Kalu da munafiq tu, bnda orang buat elok, still nk bangkang.. Smga allah melindungi golongan yang melakukan kbaikan dan bg pgjran kpd mnafiq2

    ReplyDelete
  21. minta2 lah org yg pergi ke sana selamat balik ke malaysia ......

    ReplyDelete
  22. Asalkan bukan UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asalkan bukan kote bengkok al jubs! Hina kena laknat kalau sokong si si peliwat tu

      Delete
  23. Bagus la tu, kalau UMNO tak diterima di Malaysia bolehlah berhijrah ke Jordan atau Syria. Mungkin mereka belum kenal UMNO yang sebenar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oit anon sial org g membantu org kat sana ko byk bunyi plak dah lah pembangkang kat malaysia ni tak reti nak bersyukur dgn kemufahan yg kerajaan kita bg lps tu byk bunyi plak

      Delete
  24. sial betul anon2 yg x berakal,sembang serupa jubur anuwar si peliwat yg berlendir tu.
    apa masalah korang anjing2 pakatan,mereka g tolong org pun korang nk buat isu n nk melalak cam anjing giler.
    anuwar nk beri bantuan jgn harap la,bantuan liwat boleh lah.
    mereka pergi tanpa kisahkan keselamatan mereka lg korang nk melalak cam sial,siap tuduh beri barang 2nd hand and barang yg dah luput.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak ni penyanyi hindustan ke Sonu? Nak kenal leh?

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  25. biar lah org nak kata apa pun yg penting kita semua tau yg drg yg g ni mmg berhati mulia dan aku doakan supaya mereka selamat pergi dan blk..hanya allah yg mampu balas jasa mereka

    ReplyDelete
  26. orag pas semua bodoh tak tau nak meghargai org islam membantu org islam yg lain..tp klu bab org main jubor drg mmg suka....tak plak mengata apa2 buat bodoh jue

    ReplyDelete
    Replies
    1. bebo ko ni adik beradik babi ke sbb nama ko pun ade 2 b kan

      Delete
    2. Anon bodoh.. ko kalo nak komen pon ikot le topik... asal perangai macam ketua penerangan PAS je ha ko ni?

      Delete
  27. Apa punya celaka lah pencacai pencacai pembangkang... Orang buat baik pun dia tak puas hati... Dah dorang tak buat bila orang buat dia nak bising... Dah lah tak habis habis dok menipu rakyat! Pemimpin sorang pun tak boleh pakai lagi mau bising ka? Puihhh!

    ReplyDelete
  28. Kesimpulannya aku tgk pembangkang ni memang sangat rendah akhlak mereka, orang nak bantu dalam misi kemanusiaan pun mereka nak hina dan kutuk bukan2. Kalau mcm ni la perangai pembangkang, aku akan pastikan seluruh keturunan aku tak akan sokong pakatan..

    ReplyDelete
  29. biarlah org nak kata apa pun.. biasalah mulut manusia bkn kita blh tutup..klu mulut tempayan tu blh jgk kita tutup nie mulut manusia.. katalah apa pn tapi org yg memberikan bntuan kpd yg memerlukan adalah satu sikap yg cukup mulia..jd yg mulut2 dok ckp bkn2 or buruk2 pasal KP1M nie nmpk sgtlh yg depa tu sakit hati sbnrnya sbb depa tak blh jd mulia mcm tu!! stkt ckp kosong je apa adakan!

    ReplyDelete
  30. org yg menyokong si anwar juburi tu sptutnya diorg tu kena tny sikit kat diri diorg tu, betul ke tak apa yg diorg lakukan tu dan wajarkah diorg menyokong org yg tunggang langgang mcm juburi tu??
    pelik btllh org mcm juburi tu jgk yg diorg nk sokong!!

    ReplyDelete
  31. Mamat hitam tu ler yg bebalut leher masa prk kat pd tu. Hebat tul sampai pg jordan antar bantuan. Nie mcm nak publisiti murahan ajer nih.

    ReplyDelete
  32. Penderma kepada palestin paling banyak ialah amerika dan european union. Tak pula mereka hantar menteri dan delegasi beruk sarkas bawa biskut kering syok sendiri pergi melancong. NI semua publlisiti murahan UMNO. Nak derma tak yah pergi kesana yang kos lebih dari barang yang diderma. Siap letak banner kat bukit bintang. punya riak. macam la rakyat bodo sangat

    ReplyDelete
  33. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  34. ala manusia biasalah sendiri tak mahu buat bila orang buat depa nak denggki...
    sifat melayu kita memang macam tu...
    depa suka orang yang main jubur je...
    sokong anuar die kan tuhan di tokong cina

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!