KUNYIT HANGIT! CERAMAH ANWAR TAK DAPAT SAMBUTAN DI SIMPANG PULAI?

BERMODALKAN janji basi menurunkan harga minyak selepas 24 jam menguasai Putrajaya dan memansuhkan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim nampaknya semakin ghairah mengejar impiannya menjadi Perdana Menteri Malaysia yang ketujuh.

Bertempat di perkarangan padang Taman Raia, dekat Simpang Pulai, Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu tiba menaiki kenderaan rasmi, yakni bas mewah yang mencetuskan kontroversi kerana didaftarkan di bawah nama Menteri Besar Selangor sempena siri jelajah Merdeka Rakyat ke negeri Perak, petang tadi.

Di hadapan kira-kira 300 penyokong, Anwar begitu bersemangat bercerita dan mengulangi kembali janji manisnya untuk menurunkan harga minyak dalam tempoh 24 jam selepas Pakatan Rakyat berkuasa.

Alasan yang diberinya cukup mudah iaitu Malaysia negara pengeluar minyak dan janji menurunkan harga minyak itu dibuat bagi tujuan mengurangkan beban rakyat.

Bukan sahaja menurunkan harga minyak, bayaran tol di Lebuhraya Utara Selatan turut dihapuskan selain caji elektrik diturunkan selepas beberapa minggu atau bulan PR menguasai Putrajaya, itu kata Anwar lagi.

Semua tahu cerita pembangkang nak turun harga minyak bukan modal baru Anwar dan sudah banyak kali harga minyak jadi bahan kempen pembangkang termasuk dalam beberapa siri pilihan raya kecil sebelum ini.

Selain turun harga minyak, Anwar juga janji program dalam Buku Jingga akan turut dilaksanakan jika pembangkang berjaya tawan Putrajaya.

“Yang penting kita perlu tawan Putarajaya,” katanya.

Beliau turut menjangkakan PRU-13 akan diadakan tahun ini sambil berkata InsyaAllah PR akan menguasai Putrajaya.

Hakikatnya, apa yang dijanjikan oleh PR itu tidak masuk akal dan tidak bertanggungjawab kepada rakyat.

Read more...

80 Responses to "KUNYIT HANGIT! CERAMAH ANWAR TAK DAPAT SAMBUTAN DI SIMPANG PULAI?"

  1. Allah panjangkan umur Anwar. Semoga berjaya menawan putrajaya & menjadi PM yang terbaik dlm sejarah negara ini. Seluruh rakyat malaysia mendokongmu.....Allahuakbar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poooorah...pundek!

      Delete
    2. Kau ngan tuhan duduk semeja ke? kau ngan org arab jahiliyah sekufu.. Munafikun.. Jaja agama nak dpt kesenangan.. dahi lebam sbb tekan kat lantai nak bgtau tanda org sembahyang.. tuhan syg org beriman, yg baik2 sbb nabi orgnya sejahtera

      Delete
  2. Terharu mendengar ucapan Anwar. Penuh semangat, JUJUR. Walau difitnah & diaibkan sebegitu rupa, beliau cekal meneruskan perjuangan. Contoh seorang pemimpin yg tak lekang dek hujan, tak lapuk dek panas! Patah sayap bertongkat paruh! Itulah dia idola kami DATUK SERI ANWAR BIN IBRAHIM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah idola lgbt brader anuaw ben iprahem panggilan manja BABI. Anwau aljuburi anak didik yahudi laknatullah.

      Delete
    2. Tak baca sejarah ke? Siapa itu Anuar,
      ?

      Delete
  3. Walau sejuta kata nista menimpamu, walau selautan tentera rejim BN menyerangmu, walau segunung fitnah dilempar oleh cybertrooper umno menikam mu, kami rakyat yg penuh kesedaran dan jatidiri melayu akan sentiasa mendokong & menyokongmu dgn penuh keikhlasan. Biarlah perjuangan ini menjadi jihad kami bersamamu idola kami, untuk menentang jutaan kezaliman yg dilakukan umno terhadapmu. Takbir!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zalim apanya. Si BABI kimak juburi tu lagi zalim. Semoga dia pnjang umur dan tak sewenang mati. Dia akan jadi macam ariel sharon yang tak mati tapu dah macam bangkai. Itu lah masib si babi juburi anwar berahi ni.

      Delete
    2. Anon 7:47.. Mesti kau ni bangang kan? Mesti sudah mdapat pelajaran shingga berkerjaya tapi masih lg bangang kan?

      Delete
  4. Sorry not intrested..

    ReplyDelete
  5. aku janji dgn kau org yg komen sokong si Al Jubur ni klu PR dapat tawan Putra Jaya aku telanjang kat dataran merdeka.aku janji!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beb stakat ko jnji x letak pe bagai x payah..ak pun nak janji juga lah..kalau bn mnang ak nak bogel n than pusing satu kl..hahaha dasar cai umngok..!!

      Delete
  6. ALJUBURRI DAN ALLIWATI JADI PUJAAN. ?
    LARANG DIK ISLAM ADI PUJAAN.
    SURE SAMA SPESIS DGN ANWAR.

    ReplyDelete
  7. ''kami rakyat yg penuh kesedaran dan jatidiri melayu akan sentiasa mendokong & menyokongmu dgn penuh keikhlasan. Biarlah perjuangan ini menjadi jihad kami bersamamu idola kami, untuk menentang jutaan kezaliman yg dilakukan umno terhadapmu. Takbir!! ''

    sedar dan ada jati diri? wakakakakakaaaa.....masih tido lagi ko erk? buatlah solat sunat istiqarah supaya tak jadi penjilat PENGHIANAT BANGSA DAN PETUALANG AGAMA TU !!!!

    gen2felda

    ReplyDelete
  8. Tiga komen diatas dari individu yang sama..

    ReplyDelete
  9. Pedulilah apapun cemuhan dan kata nista terhadap idola kami, yang penting patah sayap bertongkat paruh. Kami jadikan ini jihad bersama DSAI untuk menegakkan keadilan. Takbir!

    ReplyDelete
  10. kalau dah terang2 sokong yahudi,amerika....gay,lesbian...itu yg kau kata PM terbaik....lu pikir la

    ReplyDelete
  11. Org tak tau economi jer aku percaya bulat2 apa yg d janji org ni.. Hahaha

    ReplyDelete
  12. taik kuching lah Nuar. sipa tak kenal lu. yg muda-muda mungkin tak kenal kau, tapi babi sial tetap babi sial

    ReplyDelete
  13. 1 undi kepada pembangkang bermakna 1 undi kepada soros.......

    ReplyDelete
  14. Tidakkah berdosa jika kita menyokong pejuang LGBT?????????????? Apakah Islam menghalalkan LGBT?????????????

    ReplyDelete
  15. Patah sayap bertongkat kote bengkok lah...

    Nasib tak ramai orang bodoh macam Anon penjilat Anuwar tu.

    Dia menantikan pintu kebebasan seks untuk berjubor tu.

    ReplyDelete
  16. LGBT? itu semua fitnah kerajaan terhadap Anwar. org kampung boleh lah diperbodohkan mempercayai fitnah2 itu. kami setia berada d belakang Anwar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami setia Anu di belakang kami.

      Delete
  17. Jalan berliku yg ditempuhi Anwar menuju ke putrajaya. Anggap saja ini sebagai cabaran & kenangan manis menuju kejayaan, walau ia sepahit hempedu. Semoga Allah memberkati Anwar & diberikan laluan ke Putrajaya.

    ReplyDelete
  18. hahahahaha...best lah aku tgk respond korang yg mcm beruk, selepas aku puji2 Anwar (walaupun puji2an itu tipu saja). Hahahahah

    Apapun, puki neelofa tetap yg terbaik.

    1 Malaysia, 1 puki Neelofa

    Hari ini kita menang, besok kita turunkan harga puki neelofa.

    ReplyDelete
  19. khaaak ....tuuiii....

    kianat bangsa...agama...dan negara...itu yg kau katakan JIHAD...

    membuat huru hara dan memecah belahkan org islam dan negara itu bukan JIHAD la ....BODOH.....

    ReplyDelete
  20. Anon 8:29PM,
    ni lagi sekor beruk yg mudah diprovokasi. hahahahaha....pegi jilat puki mak ko. Tapi jaga2, jgn kantoi dgn abah ko.

    ReplyDelete
  21. Anon 8:33PM,
    itulah yg sebaik2nya bro. Setia d belakang Anwar...good choice!!

    Puki mak ko dah jilat belum? kalo belum, jilat cepat2, kalo lambat takut kantoi dgn abah

    ReplyDelete
  22. Gua mmg respek ...vocalist peterpan mengaku berzina......Dan telah dijatuhkan hukuman.....tak Mcm Anwar Ibrahim ......bacul.....tiger wood pemain golf terkenal pun megaku salah melanggani pelacur walau pun tiada bukti video sex ... ...

    ReplyDelete
  23. Rizal bila pula nak mengaku perkosa puki adik sendiri?

    ReplyDelete
  24. HAHAHAHA...........lagi2 cerita dongeng yg cuba dibawa oleh anwar bontot nie... yg aq peliknya ramai pulak babi yg sanggup mendengar citer dongeng dia nie walaupun hanya beberapa org je......

    ReplyDelete
  25. sesiapa yang menyokong anuar sah semua kaki gay dan lesbian..
    tak pun kaki suka wat onar dan fitnah...
    macam mana lah ceramah die nak dapat sambutan sedangkan dah sah kaki penipu...
    rakyat semua dah semakin celik akal yang bodoh macam anon-anon diatas je yang masih tak celik akal..
    kasihan pada mausia sebegini..
    nak lepasakan panas hati dok memaki je keje die dalam nie..
    lawak sungguh haish

    ReplyDelete
  26. anwar pukimak nie nak aq bt macam mana lg baru dia nak sedar yg x banyak dah bontot yg dia boleh sumbat dgn anu dia yg kecik tue..... kesia kak jah yg bt operation mcm2 utk mengembalikan keremajaan dia.....

    ReplyDelete
  27. tu dia, kak bedah c puki lobos sdh mari. Brapa ekor babi ada masuk dlm puki ini hari? Dorang bayar cash ka hutang? Free kah?

    ReplyDelete
  28. kah kah kah padan muka anuar al juburi..sape la nak pergi ceramah ko mangkuk org tunggu masa je nak baling kasut atas muka ko..hahaahahahha

    ReplyDelete
  29. anon 8.45 semakin menggila wei die 2 teringin nak dikoyakan so tunggu apa lagi..kalu die jantan kita anto anuar je kasi settel ahhaahahahahahahahaha

    ReplyDelete
  30. tak kisah la anon 8.48 die ppn ke laki anto je kat anuar die boleh kasi puas kasi rabak depan belakang..

    ReplyDelete
  31. hahaha... anon 8.45 dah mula meroyan setiap kali aq masuk .. ko risau ke puki ko x laku??? ko jgn risau la pukimak... banyak lg babi2 anwar yg tgh tunggu puki ko tu..... huhuhuhu

    ReplyDelete
  32. anwar bontot ni x habis2 bawa isu basi utk raih undi... sedaarlah yg rakyat dah pandai bukan mcm org2 dulu yg bodo mcm lembu.... terima je apa org bg.....

    ReplyDelete
  33. anwar bontot ni x habis2 bawa isu basi utk raih undi... sedaarlah yg rakyat dah pandai bukan mcm org2 dulu yg bodo mcm lembu.... terima je apa org bg.....

    ReplyDelete
  34. namapk sangat anon2 anjing kat dlm blog ni dah panas bontot... mana x nya isu yg house pk tulis semuanya fakta yg terlalu pahit utk ditelan ... teruskan pk dlm usaha mebongkarkan apa saja yg x betul tenteng pakatan nie.......

    ReplyDelete
  35. anon babi 7.54.. ko jgn smpi aq cr ko pastu telanjangkan ko bagi kat mat gelap utk settlekan ko.. masa tu barulah ko menyesal bila ko punya depan belakang dah boleh sumbat babi....

    ReplyDelete
  36. puak2 telunjuk soros

    ReplyDelete
  37. Aku xakan sama sekali menyokong agen yahudi dan kaki liwat!

    ReplyDelete
  38. HAHAHAHAHA...LAWAKLAH YOUTUBE NI. 14,846 DISLIKE BERBANDING 473 LIKE. KALO KORANG NAK DISLIKE DIPERSILAKAN:

    http://www.youtube.com/watch?v=H25VdjfAWaM

    ReplyDelete
  39. jaga selangor pun kucar kacir pkr ada hati nk tawan putrajaya....ini al juburi x reti malu ka????isu air selangor pon x selesai ada hati nk turun harga minyak....saper x kenal al juburi nie penuh dngn tipu helah...klu al juburi jd pm malaysia alamak hancur la malaysia nie...

    ReplyDelete
  40. Parpukimak minum arak, muka mamak ketiak hapak, fitnah orang dan juga ulamak, hasil didikan bn pukimak

    ReplyDelete
  41. AnwR & Soros to PutraJaya!!!!! Porachitttttt!!!!!

    ReplyDelete
  42. Memang betul pun harga letrik yang dikenakan oleh TNB memang tinggi gila .....walaupun kalau dikira kw jam pengunaan nya tidak akan mencapai jumlah yang dikenakan oleh TNB.TNB menipu penguna dengan bil jangkaan yang lebih tinggi .Mana menteri yang bertanggungjawab ....dah banyak penguna merungut dah ramai rayaat rasa teranaya .....kenapa menteri masih diam ....kenapa PM masih diam ...tengokn sikit TNB tu jangan asik nak kaut untung aja....Jangann sampai rayaat bangun memberontak baru nak bersuara .......

    ReplyDelete
  43. Mulut Kak Bedah macam longkang.....inilah sikap Wanita UMNO penuh berhemah dan bersopan,mungkin mulut Kak Bedah dah pernah kena sumbat dengan Awang Hitam sebab tu asyik meroyan dan mencarut.

    ReplyDelete
  44. Sokong anwar sama macam sokong yahudi

    ReplyDelete
  45. Amboi! Prihatinnya my dear DSAI, Alan turunkan harga minyak petrol SEKIRANYA impian menawan Putrajaya menjelma. Tapi minyak KY macamana? Lepas tu banyak demand.. Mintak DSAI akan ada skim KY subsidi atau lebih baik percuma..

    ReplyDelete
  46. siapa yg menyokong anwar ibarat dia memusnahkan diri dia sndri!! sokong anwar=kemusnahan!!

    ReplyDelete
  47. org yg sokong anwar tu mmg dh hilang akal kot aku rs..
    tak kan lah buta sgt mata tu.. tak kan lah tak nmpk kot apa yg si nuar tu buat semua!!
    tak payah lah nak membutakan mata korg tu!!
    akibat kebutaan korg nie lah korg sndri bakal menempah kemusnahan korg akibat menyokong si nuar tu!!

    ReplyDelete
  48. APA PUNYA BANGSALAH KRG NI MASIH LAGI NAK SOKONG ANWAR YG DAH SAH2 KAKI LIWAT DAN PENGKHIANAT NEGARA KITA. DAH PASTI ANWAR NI BERSETONGKOL DGN ANASIR LUAR UTK JATUHKAN MALAYSIA KITA ANWAR APA PEDULI JANJI DIA KAUT UNTUNG NEGARA TERGADAI PUN TAK APA.

    ReplyDelete
  49. memang cibailah krg ni bila anwar berucap aje krg kesian kata anwar difitnah tapi PM kena balon hampa kata itu benar belaka PM makan duit rakyat dan yg kelakarnya anwar krg kata kesian tapi bila anwar buat huru-hara krg taknampak ke atau itupun krg nak kata org2 UMNO yg buat, inilah dikatan manusia yg tak utuh dibadan dah senang tapi masih nak pilih jalan yg susah.

    ReplyDelete
  50. berhati2 jika anwar berjalan dibelakang.gunakan side mirror atau rear mirror.

    ReplyDelete
  51. sapa mau dgar anwar brceramah dia bukanya bagus pun tolonglah pada dngar anwar brcakap baik aku layan rock lagi bagus

    ReplyDelete
  52. haram jadah punya anon 7.47 ni kau angkatan UMNO ni cuba jatuhkan anwar dgn tabur fitnah, excuse me anwar ni siapa UMNO nak sgt sibuk tentang dia sedangkan ada byk perkara lain yg UMNO perlu buat tak payah nak poyolah anwar dan pencacainya.

    ReplyDelete
  53. ITU DI NAMAKAN MANUSIA "BAGHAL"

    ReplyDelete
  54. TAK MALU KE ANWAR PUTRAJAYA TU KAN ORG UMNO YG DUDUK KAU TAK RASA JIJIK KE NAK AMBIK ALIH PUTRAJAYA TAK TAKUT SIAL KE KAN ANWAR DAN ORG2NYA SELALUKATA SIAPA YG SOKONG UMNO ADALAH PENGHUNI NERAKA YG KELAKARNYA SIAPA ANWAR DAN PENCACAI NI UTK TENTUKAN SYURGA DAN NERAKA PADA MANUSIA SESAMA SENDIRI MEMANG LAWAKLAH TAHAP KEBODOHAN ANWAR N PENCACAINYA, TULAH BUAT FITNAH PASAL ORG TAPI TAK TAHU APA MOTIF SEBENARNYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia akan bangunkan Sungai Buaya sebagai Pusat Pentadbiran baru. Putra Jaya hanya sementara sahaja. Kalau tak percaya pegi check pejabat tanah. Tanah kepunyaan siapa yang paling luas disitu. Putra Jaya akan dijadikan Casino dan Entertainment hub terbesar diAsia.

      Delete
  55. Apa lagi si kaki liwat nak tipu rakyat ni, tak cukup cukup ke dengan taik yang dia dah buat? Geli cik dengan dia ni. tak habis habis nak menipu je. Yang anon-anon kaki jilat kat atas semua tu dah kena liwat dengan anwar lah tu. Bukan main lagi pencacai pencacai murahan pakatan jilat dia. Kalau bagus takpa bro, Ini perangai macam bapak setan. Pemimpin tak bermoral macam ni ada hati nak tawan Putrajaya? ada hati nak jadi PM? kahkahkah!

    ReplyDelete
  56. INSYAALLAH AKU HARAP RAKYAT DAH TAK BODOH LAGI UTK MEMBUAT PILIHAN YG BIJAK DAN TEPAT. INGATLAH ANWAR SEPANDAI-PANDAI TUPAI MELOMPAT AKHIRNYA JATUG KAN TANAH JUGA. SO SENDIRI MAU IGTLAH.

    ReplyDelete
  57. 300 je? Banyaknya penyokong-penyokong Anwar! Fuhhh hebattt! Rakyat pun dah menyampah dengan janji-janji kosong Pembangkanglah... Lagi apa lu mau tipu orang Anwar? Lu ingat orang taktahu kah tu kaki kencing... Dah bantai China Doll taknak mengaku pula kau... Lagi mau janji bulan dan bintang ke? Aiyaaa Janji yang lepas pun tak settle nak janji baru... Setakat nak pilihanraya baru nak buat sikit-sikit baik tak payah... Selangor apa jadi? Sampai sekarang sampai tak settle kan?... Air? Masalh kecil macam tu pun tak boleh settle... Puihhhh!

    ReplyDelete
  58. PRU13 NI IS A DO OR DIE FOR ANUGAY!
    DO DAH DIBUATNYA BALUN CINADOLL DAN JANTAN BETINA LAIN.

    DIE JE BELUM LAGI KALAU IKUT NYAWA. TAPI IKUT KAREER POLITIKNYA MEMANG DAH MATI BAGI ORANG YANG WARAS.

    Malu sangat dibuatnya seorang muslim bergantung kepada kuasa yahudi macam soros dll untuk menentukan masa depan politiknya. Seorang manusia muslim yang waras tak akan sanggup berkelakuan begini.

    Nak cakap fasal rasuah dan kesamarataan umat sejagat sedangkan dia sendiri lah bapak segala perasuah semasa menjadi tpm dulu. Kroni dia semua kaya raya. Dia sendiri anak beranak pun bukan ada business yang berjaya tapi hidup senang lenang.....mana dapat harta dan kekayaan ni semua?

    ReplyDelete
  59. Alamak bengong betul lah puak amporno ni......Soros adalah PM malaysia yg keempat lah ngok. nko orang bawa DSAI ke makamah kantoi gagal la......kdian buat fitnah....wey najis lah yg hentam jubur swaifool.Jubur kbedebah bedah pun ade tanda2 kena juga. Hari2 cakap psal buntut...memang ameno kaki buntut la!!!!!

    ReplyDelete
  60. takde pun bloger cakap elok sikit,buntutla,juburilah,pukimaklah,liwatla,mulut dah koto sangat ke,....umporno lah,pakatan haram lah,..bedah... lah,..

    ReplyDelete
  61. mULUT KOTOR? tAI PAKATAN BUTOH DAN JUBOR MEMANG KOTOR KAN?

    ReplyDelete
  62. Dah Ada sebanyak 36 orang pengasas PKR telah meninggalkan parti tersebut.... Sendiri mau fikir

    ReplyDelete
  63. Dajal akhir zaman, berilmu tapi menghancurkan umat...cuba la fikir mengapa di dalam takdirNya Allah tetapkan lambang PKR tu berbentuk MATA SATU yang dikenali umum adalah lambang kepada dajal dan iluminati...

    ReplyDelete
  64. janji2 penipu! orang yg percaya dgn janji2 penipu adalah orang2 yg bodoh!

    ReplyDelete
  65. SENANG SAJA, INI SOALAN UTK IDOLA ANWAR:

    - JAM OMEGA MANA?
    - ANWAR KATA "SIAPA ESKAY? SAYA TAK KENAL ESKAY"
    - "SAYA AKAN BERSUMPAH DGN CARA ISLAM" kata Anwar

    Ini semua keluar dari mulut Anwar sendiri, tapi mana bukti/perlaksanaan nya ?

    ReplyDelete
  66. ...aljuburi yg direjam.

    ReplyDelete
  67. Kenapa Anwar berangan angan nak jadi PM?

    1. Pemimpin melayu. cina. India dalam pembangkang mengenali Anwar. Dia orang buat bodoh sebab apa?
    2. Lebih kurang lapan tahun memegang jawatan menteri kewangan & juga bekas Timbalan Perdana Menteri.
    3. Dia bukan mewakilii rakyat Sabah atau Kelantan atau pun Perlis diparlimen.Negeri diwakilinya Pulau Pinang yang pesat membangun dimasa.tersebut.
    4.Datanglah kePulau Pinang lihat sendiri.
    5.Mungkin dapat memahami dan mengenali Bekas Timbalan Perdana Menteri & Menteri Kewangan.

    ReplyDelete
  68. Kak Bedah tukar lah gambar seksi sikit. Baru best.

    ReplyDelete
  69. Janji auuuw nuar kepada penduduk kampung buah pala sampai habis rumah mereka di robohkan bolih pakai ke? auuw nuar tentu berkata kepada dirinya sendiri ahhh buat je janji lepas tu kalau menang tak payah tunaikan janji dan diri berfikir kepada diri nya sendiri "ada aku kisah?". Itu lah janji tegar seorang peliwat yang hendak meliwat minda masyarakat Malaysia. Tumbangkan saja kerajaan pakatan haram di PRU 13 ni. Aminnnn.

    ReplyDelete
  70. Pilihan ditangan masing-masing. tetapi perlu pertimbangkan baik buruk dan kesan jangka panjang. Ramai orang hebat yang suatu waktu dulu cukup hebat telahpun tinggalkan Anwar... Mereka yang sanggup bersusah payah terus memperjuangkan Anwar suatu waktu dahulu. Baik Melayu, Cina mahupun India.... pejuang-pejuang hebat yang memperhebatkan anwar suatu waktu dahulu.... Surf dan carilah orang-orang hebat ini yang telah merasakan kebenaran yang sebenarnya ANWAR tidak hebat. Kini, mereka tidak lagi memperhebatkan Anwar.... Adakah ANDA HEBAT? Kalau anda rasa diri anda HEBAT.... tinggalkan ANWAR.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!