CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Friday, October 12, 2012

KENA TIPU LAGI! MACAMANA KES KAPAL SELAM DI BICARA TANPA ADA KES?

HARI ini, SUARAM ‘ditampar’ lagi dengan berita penolakan mahkamah Perancis terhadap permohonan mereka untuk menjadi plaintif bagi dakwaan rasuah dalam pembelian kapal selam Scorpene.

Seperti yang diketahui, SUARAM, iaitu pertubuhan yang diterajui pemimpin-pemimpin pembangkang telah membuat aduan kepada mahkamah Perancis bahawa terdapat unsur-unsur rasuah yang jelas dalam pembelian kapal selam Scorpene.

Dan mengikut undang-undang negara tersebut, semua aduan perlu diterima dan disiasat sewajarnya oleh hakim penyiasat. Sekiranya aduan tersebut didapati berasas, maka kes tersebut mungkin dibawa ke mahkamah.

Dan hari ini, terdedah sudah bahawa mahkamah Perancis telah menolak permohonan SUARAM sejak dari awal lagi iaitu pada 13 Mac 2012. Ini bermakna, setelah membuat pertimbangan atas permohonan SUARAM, mahkamah mendapati bahawa aduan tersebut adalah tidak berasas dan tidak wajar untuk dilayan.

SUARAM bagaimanapun, memfailkan semula aduan yang sama di mana jawapannya masih belum diterima sehingga kini. Dalam ertikata lain, aduan ditolak dan tiada kes yang difailkan.

Justeru, dari mana datangnya kisah mengenai perbicaraan? Sepina? Saksi dan dokumen bukti? Dari imaginasi Anwar? Atau dari imaginasi Soros?

Read more...

46 comments:

  1. tidak susah membuang kes ini dari fail mahkamah Franch. Org yg terlibat menguasai negara. Kalau kedua2 pemimpin negara terlibat berbincang, & mahu supaya kes ini ditutup, ia boleh dilakukan. Sdh pasti pihak sebelah sana mahu sesuatu sebagai gantinya. Misalnya syarat2 perdagangan dgn Msia dilonggarkan, atau keistimewaan2 tertentu diberikan kpd mereka (biasanya yg melibatkan soal2 ekonomi).

    Dlm beberapa bulan ini tunggu saja berita yg mungkin berbunyi lebih kurang begini: Pelabur pranchis diberi kemudahan insentif untuk melabur ke nagara ini. ATAU Firma Pranchis diberi kepercayaan melaksanakan projek bla bla bla. Dan sebagainya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peminat prapukari no 1. Tapi sayang punyai otak dungu yg tak habis2 nak spin dan buat cerita karut. Cuba siasat parti kroni PKR, DAP. Jijik. Manusia mcm kau baik duduk dlm hutan berkawan dgn beruk lagi bagus...

      Delete
    2. YELAH TU MCM PAS YG BODEK DAP MCM NAK GILA. SAMPAIKAN ISSUE AGAMA PUN DIKETEPIKAN. JUAL LAH BANGSA DAN AGAMA TU. BESOK KALAU DAH MENANG KAU FIKIR DAP NAK BAGI PAS JAWTAN PENTING.TGK PENANG DAN SEANGOR LAH BEB. KAU FIKIR PAKAT2 SAJA BOLIH LEPAS. OTAK CETEK BEBENAR. ORG MCM NI BERLAMBAK DLM PR.

      Delete
    3. Org perancis nak jual kapal selam kita nak jaminan keselamatan. Kalau yg jual dan beli kena tuduh rasuah, mcm mana dua2 belah pihak nak untung. Bodoh banggang.

      Delete
    4. Kalau perancis tu bapak ko punya

      Delete
    5. Jawapan spin bangang tahap gaban. Ajaran Pakatan Jahat.

      Delete
    6. ko henget mahkamah perancis mcm mahkamah malingsia..?? Mahkamah perancis kredibiliti tinggi..org2 ppolitik tak leh masuk campur..tak mcm mahkamah malingsia

      Delete
  2. opsss lupa plak ....salam puki neelofa utk semua

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEMALUKAN KAU NI. ORG PR YG LOW CLASS.

      Delete
    2. Org PR mmg tahu puki, askrim dgn jobo jer.

      Delete
  3. Yang pasti Kapal selam 2nd hand tanpa peluru di beli dengan harga gilabab dan DCNC ini terlibat dengan kes rasuah di taiwan melibatkan pembunuhan. Itulah yang peguam sedang menyiasat kes DCNS kapal selam malaysia. Ia juga melibatkan penjualan rahsia sulit pertahanan dalam bentuk spesifikasi pertahanan dan sebagainya. Patutnya bukan mahkamah perancis yang siasat. mahkaham malaysia yang patut siasat kes High treason ini. UMNO makin pucat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahkamah Malaysia xde siasatan beb... Semua ditentukan AG. Bodoh berketul2

      Delete
  4. Noob kau kena tanya mak kau, macamana kau boleh lahir?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ingat betul ker mak kau yg lahirkan kan. Cuba kau siasat dalam2. Kalau ikut penakkulan tahap PR, boleh jadi kau lahir kat kandang babi. Cuba check.

      Delete
  5. Banyaknya orang merepek dan membuat imaginasi sendiri atau dengar omongan pemimpin PR kaki fitnah dan penipu...

    ReplyDelete
  6. Dah berbuih2 mulut cerita pasal harga kapal selam tu. Dh didedahkan perbezaan harga dgn negara2 lain. Dh dikhabar pakej latihan dll, tp masih ada yg buta hati lebih suka percaya cerita2 assumption tak berfakta.

    ReplyDelete
  7. ini kes berprofail tinggi. ia melibatkan pemimpin tertinggi kerajaan msia & juga kredibiliti syt yg sgt penting d perancis.

    Syt ini bukan calang2, ia mengeluarkan senjata & peralatan perang yg lain. Ia dikategorikan sbg kritikal. Sebarang penyelewengan dlm syt ini, sekaligus menjejas nama baik peranchis.

    penyelesaiannya sdh tentu melalui 'pintu belakang'. Saya percaya, utk menutup kes ini, msia pasti 'menawarkan sesuatu' kpd peranchis. Yang pasti tawaran itu bukanlah puki neelofa yg ketat & licin itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. malingsia menawarkan jubo2 budak melayu utk mat saleh peranchis....sedap katanya..jubo budak2 melayu ni ketat..kemutan pun soooodaaapppp

      Delete
  8. Pada satu expedisi Rasul Allah SAW bersama tentera nya, ada lah tertangkap dua orang musuh oleh anggota2 tentera Baginda lalu di bawa kepada Baginda yg sedang solat. Tanpa menunggu, mereka menyoal siasat dua orang musuh tersebut, tidak puas hati dengan jawaban, mereka memukul sehingga mereka mendapat jawaban yang mereka suka. Apabila Rasul ALLAH selesai solatnya, Baginda berkata, apa bila mereka berkata benar.. kamu memukul mereka.. tapi apa bila mereka berdusta.. kamu berhenti.
    Agak2 nampak tak kesamaan dengan hujah2 Pro Scorpene Rasuah ni? Bila cerita itu palsu, mereka membantah dan mencemoh kerajaan.. tapi apabila kebenaran muncul mereka mereka-reka cerita lain pula..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni mcm sindrom terlupa tak ingat, macam saya tapi bukan saya, muka sama perut tak sama, saya ada kata tapi bukan maksud sebenar. Asyik spin spin spin...

      Delete
  9. Yang pukul Orang tu UMNO lah. Mujurlah ada pengajaran dari cerita ni. Jangan jadi tukang pukul orang kerana rasululah membencinya sama seperti rakyat membenci UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spin lagi. So yg kena pukul tu kafir laa or PR..

      Delete
  10. rakyat tak membenci UMNO tetapi rakyt membenci sangat2 dengan Pakatan Haram!!
    anon bodoh bangang!! jgn tutup mata je ckp..bukak sikit mata tu sblum ckp!!

    ReplyDelete
  11. Kebencian rakyat terhadap UMNO memuncak menyebabkan UMNO terpaksa tangguh pilihanraya berkali2 . Tiada lagi talian hayat buat UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adui... Buat piihanraya awal x nk bubar DUN. Buat pilihanraya tempoh matang dikata takut bubar parlimen... Bodoh bertalu2

      Delete
    2. PR kali ni pasti tersungkur. Mcm nak pergi perang pakai tombak dgn seluar dalam tapi nak tawan satu negara. Liatiaauu...

      Delete
  12. Kepada Pencacai PR sila ke link ni

    http://www.vocals.org.uk/french-and-english-legal-systems-in-depth/


    Korang banyak lawyer lawyer yang handal-handal konon tapi sengaja tak nak cerite pasal sistem di Peranchis. Dan kalau korang percaya bahawa ada perbicaraan kat Peranchis memang korang bodoh. Kalau tak paham bahasa Inggeris salah korang sendiri sebab pilih jadi bodoh sebab bahasa artikel ni mudah-mudah dan kamus pun bukan mahal pun

    Mudah cakap English System = Adversarial

    French = Inquisitorial legal system

    Dua sistem yang berbeza.

    Kat Malaysia ni kita lebih kurang English System hinggakan Mahkamah Syariah kita pun mirip sistem ini. Kalau kita perhatikan Sistem Islam lebih mirip kepada inquisitorial legal system macam Peranchis. (Contoh Nabi sendiri soal siasat dan jatuh hukum) Tapi ini kisah lain.

    Yang penting ni kisah kapal selam ni taklah sampai peringkat perbicaraan.

    Kalau tak paham juga sila bayar Karpal Singh untuk tanya dia. (mampus dia tak kasik nasihat percuma walaupun korang Pencacai PR)

    ReplyDelete
  13. English System = Adversarial

    French = Inquisitorial legal system

    Malaysia = Nepotism Cronysim and Rasuah legal System

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu lagi2 parti anak beranak Dap pkr dan pas...

      Delete
    2. betul tu... Malaysia=money system ade duit banyak mcm aljuburi bole tangguh kess berpuluh kali

      Delete
  14. Klau bab nk memburukan negara bg kt Puak PR,korang ingat france tk de pembangkang yg boleh bantu suaram jika salah laku tu btul berlaku tp syg pembangkang kt sana tk bodoh mcm pembangkang kt malaysia..selebihnya korang pikir sendiri yeeer...

    ReplyDelete
  15. kalau lah benar ada penyelewengan apa perlunya anwar dipanggir yg tidak berkenaan dan ketetahui musuh politik kpd kerajaan? Jika tujuan anwar memberi input maka keputusan siasatan tidak telus dan tak boleh diterimah pakai..tujuan anwar kesana hanya strategi politik utk mainkan isu lapuk dkat pru13..anwar klentong rakyat..hanya rakyat yg tidak tahu berfikir termkn dgn tipu daya anwar ni

    tidak lama dlu suaram mewar war kan hasil siasatan dri perancis telah siap.najib akan disupina,dipanggil oleh makamah perancis utk dibicarakan tpi smpai skrg tak ada yg berlaku..kalau diteliti pd masa tak langsung laporan media dari perancis dan media antarabangsa tntng kes ini ..ada lah mustahir media asing tidak melaporkan berita ini yg melibatakan ketua negara..bkn timbalan mentri bkn menteri biasa tapi prime minister sebuah negara di bicarakan di makamah negara luar tpi satu media asing pn tidak melaporkan,.satu perkara ajaib di zaman IT ni kan,tak masuk akal dan tak lojik..malah bila ditelitih lagi tak pnah ada pn perbicaraan scorpene masa tu hanya suaram jer yg melalak cuba menipu org ramai..

    ReplyDelete
  16. JAM OMEGA MANA ?
    MANA JAM OMEGA TU ?
    SESIAPA BOLIH dapatkan jam omega ITU Akan MENANG SATU jam omega yang SAMA, TETAPI BUATAN SIAM ?
    Ada BERANI KAH .

    OMEGA
    CHINA DOLL
    OMEGA
    CHINA DOLL.

    DAH TENGOK VIDEO ?
    Ada SATU lagi...LEBIH JELAS, LEBIH COLOURUL,
    AND OF COURSE LEBIH ACTION.
    SABAR SABAR SABAR YA.......
    TAK LAMA LAGI.

    ReplyDelete
  17. harga kapal selam belian semada najib harga sederhana..

    ada negera dua kali lipat

    ia jugak tak jauh ketinggalan dgn kapal semasa..harga dgn canggih balance.. acepteable..

    kalu nak banding la
    antara lori ketinggalan zaman dgn bas canggih dgn kapal canggih..

    ReplyDelete

  18. ko noob babi baik ko diam la... nak aq ramas telur ko dulu ke baru ko nak diam ha!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  19. ...INGAT PENIPU INGAT AL-JUBURI
    ...INGAT PENIPU INGAT PASpispus
    ...INGAT YAHUDI, INGAT PR.

    ...jelaskan maksud di atas?

    ReplyDelete
  20. Macamlah rakyat tak kenal SUARAM. Sama spt malaysiakini mereka ni ejen politik PKR dan ditaja tokoh yahudi G.Soros. Kalau dah ditaja kaum yahudi tu automatik kita boleh tahu apa matlamatnya.

    ReplyDelete
  21. Tak terfikirkah Suaram mereka sedang mempertikaikan Kerajaan Perancis? Adakah mereka tidak tahu Perancis adalah antara yg mengamalkan dasar pemerintahan paling terbuka di dunia. Malah Perancis kini diperintah pemimpin yg berlainan yg tiada kaitan dgn presiden dulu!

    Tingkah laku Suaram ni perlu dihentikan dan amat memalukan Malaysia.
    Mereka berani menafikan kenyataan kerajaan Perancis yg terang2 menyatakan mendiang Altantuya tidak pernah datang ke Perancis dan terlibat di dlm pembelian kapal selam dan siasatan membuktikan dia juga tak boleh bertutur dlm bahasa Perancis. Cukup..jangan memalukan Malaysia lagi.

    ReplyDelete
  22. Pembangkang Malaysia mmg memalukn...nak jatohkn BN dan DSN smp sgp menjatuhkn kredibility kjaan Perancis dgn mengatakn Altantuya masuk ke Perancis secara haram dan boleh pulak jadi penterjemah wl pon pada hakikatnya Altantuya xreti brbahasa Perancis...

    Mmg pembangkang Malaysia puak PAKATOON HARAMjadah trdiri dari SHIT..TAIK..Najis...hny bahan buangan...

    ReplyDelete
  23. Sang Peliwat membuat sial seumur hidupnya selagi dia tak dapat jadi Perdana Menteri Malaysia. Sang Peliwat diberi keutamaan dari Mahkamah Tinggi, lepas dari pengakuan meliat Saiful, Hakim dan Pendakwa Raya memutarbelitkan Saiful sampai Sang Peliwat dihebahkan selama 5 minit, lepas dari tuduhan. Tetapi pada asalnya meliwat suka sama suka sudah terjalin mesra didalam fikiran semua rakyat, jangan temberanglah penyokong-penyokong PKR,PAS dan DAP.
    Sekarang Sang Peliwat mahu serang PM Najib bermati-matian dengan anak perempuan dan bininya sehingga Sang Peliwat duduk di dalam kamar Perdana Menteri Malaysia pada masa PRU13.

    ReplyDelete
  24. selagi pakatan tak dapat mimimpin negara...
    selagi itulah mereka akan sedaya upaya menjayuhkan UMNO serta membuat onar serta fitnah mengenai PM kita dan DSR isterinya serta anak-anaknya...
    macam-macam benda lagi dorang akan wat cerita...
    kan si juburi tu dah kata kalau die kalah lepas nie die akan letak jawatan so bermatian la die akan buat untuk menjatuhkan UMNO

    ReplyDelete
  25. si juburi beserta penyokongnya dan semua pakatan sial penghancur negara perlu dijatuhkan agar malaysia aman..

    ReplyDelete
  26. PR nie mcm mana dia boley create isu2 yg bodoh2 ha?
    dan mcm mana rakat kita ley prcya?
    sial tol

    ReplyDelete
  27. yg aku plik mcm mne korang PR tau nie fraud kes? O.o mne korang dpt info? ade dalang yg cbe rosakan name negara ke?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!