KEBENARAN TENTANG PERMATA NEGARA - EPISODE 1



Beberapa hari lepas terbaca di peraktoday.com apa yang dikatakan oleh isteri PM tentang fitnah yang dilemparkan kepadanya berhubung Program Permata Negara.

Saya yakin semua diantara kita masih ingat bagaimana pihak pembangkang melalak-lalak dalam Dewan Rakyat ketika PM mengumumkan bajet untuk PERMATA pada pembentangan belanjawan 2011.

Riuh rendah Dewan Rakyat ketika itu mereka melaung-laungkan nama Rosmah. Dan perkara itu tidak berhenti disitu , mereka bawa pula keluar dewan dan tuduh macam-macam. Kononnya duit bajet itu digunakan Rosmah untuk membeli-belah dan bergembira.

Walaupun ramai pemimpin-pemimpin pembangkang itu adalah wakil rakyat , tapi nampaknya mereka masih bodoh dan tidak tahu bagaimana prosedur pengeluaran atau penggunaan wang kerajaan.

Mereka cuba gambarkan kononnya segala bajet untuk PERMATA, maka wang-wang tersebut akan mengalir masuk ke akaun atau poket Rosmah.

Habis tu semua pegawai kerajaan tunggul kayu ke ?

39 Responses to "KEBENARAN TENTANG PERMATA NEGARA - EPISODE 1"

  1. saja aku nak cerita sikit pasal pusat permata negara ni, penulisan rbf mantap, benar ada perbezaan kanak2 zaman dulu dan zaman sekarang, dah tak sama dah. Cadangan pendidikan awal pusat permata negara ni satu kejayaan yg kita semua tak dapat sangkal. Harapan kita semua sama, agar anak-anak dan generasi kelak menjadi lebih baik untuk segenap sudut mahupun bidang yang diceburi. pada aku, satu perkara yang harus dibanggakan oleh rakyat Malaysia kerana nilai murni satu ketika dahulu cuba diterap dan ditanam semula. aku ni senang, siapa buat, siapa punya idea, tambahan idea yang bagus, aku akan sokong dan puji... kalau setakat melalak tak jadi apa macam sep2 Pakatan Reput.. nak puji kejadahnya.. Tahniah DS Rosmah, You deserve the credit. Saya bangga isteri PM pun bijak laksana.

    ReplyDelete
  2. balik2 cerita Rosmah. apa takdak cerita lain ? boringggg

    ReplyDelete
  3. OH DS Rosmah. kenapa beliau bijak dan berjiwa rakyat menubuhkan PERMATA untuk kanak-kanak dimalaysia sehingga membuatkan pembangkang meroyan macam org sakit mental..kepimpinan yang ditunjukkan memang terbaik...memberikan pendidikan percuma untuk rakyat yang susah dan menepati janjinya...tp pembangkang aa kes mana janji nya hampeh pun tak ada memang sial lah..jdlah mcm DS Rosmah sememangnya yang terbaik

    ReplyDelete
  4. allah sahaja yang meghtahwei apa yang ds rosmah lakukan selama ini untuk rakyat dari segi. kebaikkanya dan keiklasannya dalam apa jua kerja amal yang dilakukan. saya memdoakan segala kebaikkan ds rosmah diberkati allah ..amim..

    ReplyDelete
  5. Setuju dengan penulisan dari sumber, ianya satu pendekatan bagi memupuk semula nilai bangsa dalam generasi Malaysia. Kalau dahulunya generasi kita pernah terkenal dengan malaysia yang tggi dengan nilai santun yg hidup dalam pelbagai bangsa, penerapan pendidikan awal yang diusahakan kini insyaAllah dapat menjadikan generasi kelak juga sebagai himpunan masyarakat yang dihormati bukan sahaja di Negara malah juga di mata dunia. Saya yang juga sebagai rakyat mengiktiraf usaha ni dan menghargainya, saya yakin rakyat di luar juga sama,.. tahniah datin seri rosmah mansor. Do the best

    ReplyDelete
  6. tudiaaa afiqkl towm serta langau-langau punya menjilat! wei.. suda laa!

    ReplyDelete
  7. sebenarnya yg kutuk datin seri ni semua di upah, semua ni kerja anwar !! ini semua strategi depa untuk merosakkan fikiran rakyat! tapi rakyat tak bodoh.. rakyat tahu menilai!

    ReplyDelete
  8. Penubuhan PERMATA adalah antara usaha yang terbaik..pendidikan yang diberikan secara percuma dapat membantu meringan bebang keluarga di luar bandar.. itu pun puak pembangkang tak tau bersyukur!

    ReplyDelete
  9. dey anon bangang 6.29, bukan soal menjilat la pundek, hang ader baca tak isi kandungan blog tu betul2? ke hang nampak nama rosmah terus saja hang nak hentam? apa sajalah lagi perangai macam haramjadah hangpa ni yang tak habis habis dok hentam orang yang berbuat kebajikan. dey macha, sini aku nk ajaq bagi, hang tgk gambar nuwa tu tgh menoron dan hentam dia, itu sajalah kebajikan yang nuwa tahu buat sehingga sekarang. MEMALUKAN DOWH!! nama saja pemimpin. habis skandal sana sini, sampaikan kuar video pun macai taknak ngaku lagi. aku nasihatkan, kalau selalu sangat dok mengutuk mengata menghina orang yang tak buat dosa dengan hang, malah buat kebajikan untuk orang lain yang memerlukan, sedarlah, tak mustahil hang sendiri akan dapat aib satu hari nanti. Pemimpin hang dah kena. hang bila lagi, untuk yang dianiaya, insyaAllah, doa dia makbul. hangpa nasib baik la datin seri bukan jenis yang doakan kecelakaan kepada orang lain. huh! nyampah aku dengan anon2 sampah yang kerjanya BUAT FITNAH, MENGUTUK, MERAPU MERABAN SATU HARI dek SAWA tengok video blue ANWAR!

    ReplyDelete
  10. Sebermula hikayatnya, adapun negeri ini, dihunilah oleh berbagai macam bangsanya. Akan pembesarnya pula, tiadalah lain kerjanya asyik mengumpul emas sahaja untuk bersukaan dengan puki anak bininya. Khasad hatinya hanya emaslah sahaja yang difikirkan siang dan malam. Sekonyong2, datanglah seorang bekas pembesarnya yg pernah dipasung, konon ingin menyanggah ketuanan pembesar2 beserta puki2 keluarga mereka.

    Maka berbondong2lah segala jenis rakyat jelata mengikut bekas pembesar itu, hatta puki2 dari tempat persundalan terkuntal-kantil puki mereka berbanjar-banjar duduk mendengar ucapan bekas pembesar itu.

    Sementelah itu, para pembesar negeri merasa akan digugat kuasanya, tiadalah menjadi aib mereka menabur fitnah kepada bekas pembesar itu. Kata mereka, " Ayohai tuan hamba, adapun sudah tersebarlah akan cerita tuan hamba berkendak dengan seorang putri dari cina di dalam bilik hotel. Tiadakah malu dalam diri tuan hamba, menjilat puki putri cina itu?

    Sementelah didengar saja oleh bekas pembesar itu, dengan amarahnya, dia pun berkata," Cis! tiadalah sekali2 aku daku ini berkendak sebegitu rupa! Adapun orang di dalam kotak ajaib besi itu, hanya menyerupai akan diri hamba ini!

    Sekonyong2, semua rakyat jelata pun bangun marah kerana tiadalah mereka menyangka, akan permainan pembesar2 itu menunjukkan kotak besi ajaib mengandungi puki perempuan sundal sedang bersuka-sukaan.

    Sehingga lah sekarang, negeri ini dibahagi dua, yakni rakyat di sebelah pembesar2 negeri dan yang satu lagi rakyat di sebelah bekas pembesar itu. Adapun, kisah mereka ini akan menjadi perbualanlah sehingga tujuh keturunan, dari puki ke puki.

    ReplyDelete
  11. program permata negara #1

    http://www.youtube.com/watch?v=yRxQKupWi0o

    ReplyDelete
  12. Gerakan Pemisah Cina di Malaysia bakal tumbuh? Tak percaya? Baca kenyataan biadap NGO-NGO Cina di bawah ini:

    http://www.malaysiakini.com/news/210890

    Jika dibaca dengan teliti kenyataan yang dikeluarkan oleh LLG dan NGO-NGO Cina ini secara terang-terang menyatakan bahawa apa yang berlaku di Selatan Thailand boleh juga berlaku di Malaysia jika tuntutan-tuntutan mereka ini tidak dipenuhi oleh kerajaan Malaysia. Dengan mengambil contoh gerakan pemisah Melayu di Selatan Thailand mereka seolah-olah memberi amaran kepada kerajaan Malaysia bahawa gerakan pemisah Cina di Malaysia juga boleh berlaku jika sekiranya kerajaan Malaysia tidak memenuhi tuntutan mereka! Melampau, biadab dan subversif!

    Apa respon NGO-NGO Melayu dan Islam terhadap kenyataan melampau, biadab dan subversif seperti ini?

    ReplyDelete
  13. ha betul tu aku pun ada dengar jugak yang pembangkang dok melalak pasal PERMATA diberikan bajet...
    tetapi yang dorang nak melalak tu pasal apa????????
    bukan DSR makan duit tu...
    die gunakan duit tu untuk membela nasib kanak-kanak apa salahnya...
    anak dorang pun ada jugak silap-silap 3/4 dari kanak-kanak tersebut adalah anak pembangkang...
    sialan betul dengan kebajikan kanak-kanak pun nak berkira...
    dasar hati busuk sungguh pakatan nie..
    aku bukan nak sokong puji atau jilat atau sebaliknya...
    tetapi apa yang benar aku sokong

    ReplyDelete
  14. jilat apa kejadahnya..soal kebajikan kanak-kanak apa nak kira sangat..daripada beri pada pakatan untuk joli lebih baik jaga kebajikan dan masa depan kanak-kanak nie dapat pahala dari bala

    ReplyDelete
  15. oooooooo macam tu rupanya kebenaran tentang permata negara episode satu...

    ReplyDelete
  16. PEMBANGKANG kenapa berfikiran terlalu cetek???di sebabkan PM mengumumkan bajet untuk PERMATA. mereka melahirkan rasa tidak puas hati dan melalak macam orang tidak waras bukan ini satu kebaikan untuk pendidikan kanak-kanak dimalaysia untuk masa depan negara nanti..akhirnya nama DS Rosmah menjadi mangsa pihak pembangkang yang busuk hati konon bajet yang diberi untuk DS Rosmah kenapa bodoh sangat pembangkang nie???duit yang diberi mengikut saluran yang betul dan prosedur yang ditetap kan...fikirlah pembangkang...kalau nak cari isu biarlah mempunyai bukti dan jangan memfitnah DS Rosmah..DS Rosmah terbaik!!!!!

    ReplyDelete
  17. UMNO sentiasa bacul

    ReplyDelete
    Replies
    1. KO n ktrunan dan yg ko ikut tu lg bacol

      Delete
  18. UMNO yang sudah mati pucuk akan ditolak di PRU ini. Ambilah masa off untuk merawat konek yang dah tabley naik.

    ReplyDelete
  19. anon 9:44 PM ,
    yg sudah mati pucuk tu adalah parti sesat PR kau tu bknnya UMNO!
    sbb semua dh nmpklah keburukan PR yg semakin terserlah skrg nie!!
    jadi tak payahlah nak ubah2 cerita lg dh!!
    nantikan jelah kemusnahan PR di PRU13 nnt..

    ReplyDelete
  20. apa yg DS Rosmah buat semuanya dengan keikhlasan dan hanya utk kepentingan dan kesenangan rkyt.. tp ada jgk pihak2 yg msh tak nmpk lg kebaikan yg DS Rosmah lakukan ini..

    ReplyDelete
  21. http://reformisanakmuda.blogspot.com/2012/10/mahathir-orang-tua-hampir-90-tahun-ini.html


    ngakaaaakkkkk saya saat baca ine berita ya, bapak mader mau kencing berlari ya.

    ReplyDelete
  22. permata d tubuhkan demi mendidik anak2 dr terjebak ke dalam keruntuhan akhlak serta moral....dan dlm masa yg sama ia memberi pluang kepada golongan2 berpendapatan rendah menghantar anak2 mereka mendapat pendidikan awal d permata tanpa satu sen bayaran....dan permata ialah bkn projek mutlak ds rosmah ia nyer d rangka oleh 25 indivindu dari pelbagai latar belakang dan kepakaran.....jd kepada pencacai2 pakatan harami klu tidak tahu kebenaran usah la fitnah ds rosmah jgn jd mcm pemimpin2 korang yg mmg sudah kekeringan idea utk pru akan dtg....ds rosmah hanyalah isteri kpd ahli politik yg suka membuat kerja2 amal dan kebajikan beliau bukan nyer ahli politik...harap maklum ye para penjilat2 anuar al juburi.....

    ReplyDelete
  23. permata diyubuhkan ni pun bkn ds rosmah dpt apa2 pun selain dr makian n hinaan dr pembangkangkang namun dia masih teruskan perjuangan dia demi rakyat rakyat malaysia

    ReplyDelete
  24. bkn senang kita nak jumpa isteri pemimpin yg berjiwa rakyat mcm ds rosmah ni...byk dia bantu budak2 dgn adanye permata

    ReplyDelete
  25. mmg terbaik lah datin sri..ala pembangkang tu bkn apa drg jeles dgn datin sri sbb datin sri pandai tak bodoh mcm kak jijah

    ReplyDelete
  26. wei pukimak punya noob baik ko diam babi sial pukimak jgn nak buat2 bodoh ye babi

    ReplyDelete
  27. wei anon 9.44 ko yg babi tak blh naik konek byk bunyi plak babi sial pukimak mmg babi lah ko sial....pembangkang pukimak yg gay nak mampos lps tu byk bunyi plak jgn sampai aq jentik telur ko sampai ko mandul

    ReplyDelete
  28. wei anon 9.44 ko yg babi tak blh naik konek byk bunyi plak babi sial pukimak mmg babi lah ko sial....pembangkang pukimak yg gay nak mampos lps tu byk bunyi plak jgn sampai aq jentik telur ko sampai ko mandul

    ReplyDelete
  29. pembangkang dengki sbb kak jijah bodoh mcm babi..manakala datin sri rosmah pandai byk melakukan keja kebajikan yg menyenagkan rakyat....zaman kejatuhan pasial dan fuckatan sudah tiba muhahhahaahaaha

    ReplyDelete
  30. bila datin sri rosmah buat kerja kebajikan yg enyenangkan org pun pembangkang byk bunyi gak apa lah pembangkang ni sial sgt

    ReplyDelete
  31. bila datin sri rosmah buat kerja kebajikan yg enyenangkan org pun pembangkang byk bunyi gak apa lah pembangkang ni sial sgt

    ReplyDelete
  32. MEMANG TERBAIKLAH PROGRAM PERMATA AKU RESPECT HABIS DGN KEPINTARAN DS ROSMAH. APA YG PKR NAK MELALAK MCM ANJING BAJET UTK PERMATA BKNNYA DS ROSMAH BOLEH GUNA ATAU SONGLAP BEB SEMUA ITU UTK PENDIDIKAN AWAL KANAK2 DAN SEKALIGUS KITA BLH MEDIDIK DARI AWAL LAGI KANAK2 NI UTK GENERASI AKAN DATANG.

    ReplyDelete
  33. AKU DOAKAN SEMOGA DS ROSMAH SIHAT BELAKA HENDAKNYA KERANA KITA SEMUA PERLUKAN KEPINTARAN BELIAU, CUBA KITA LIHAT TENTANG PROGRAM PERMATA MEMANG YG TERBAIK KERANA MEDIDIK ANAK2 KITA DARI KECIL LAGI AKU RASA PARTI PEMBANGKANG PUN MESTI ADA YG HANTAR ANAK MEREKA KAT PERMATALAH. SO TAK PERLU NAK BUAT KECOH KONONNYA DS ROSMAH AKAN TELAN BAJET KONONNYA, APALAH BODOH SGT PEMBANGKANG NI BELIAU TAK PERLU SONGLAP DUIT BAJET PERMATA SEBAB DS ROSMAH SENDIRI PUN DAH KAYALAH KETURUNAN BELIAU.

    ReplyDelete
  34. program permata yang ds rosmah buat pun ini untok rakyat semua rasanya ds rosmah tak rugi tak untong pun bagi dia ini semua anak-anak kecil untok masa depan mereka apa yang dilakukan adalah iklas bagi nya

    ReplyDelete
  35. kenapa ayat yang keluar dr mulut selalunya mencarut,org bincang pasal permata,bukan pasal lucah.cakap elok sikit macam kak bedah.

    ReplyDelete
  36. aq x faham betul dengan pakatan sial ni,pe yg mereka x puas hati dengan permata ni.
    padahal kanak2 yg msk permata tu majoriti dari ank2 pakatan sial,tp kutuk permata macam nk rak.
    pakatan kutuk permata kerana ianya de kaitan dengan rosmah,macam lah rosmah makan duit yg dpt dekat permata tu.
    bukti xde tp duk buat fitnah cam sial je si pakatan ni,padahal permata ni ditubuhkan untuk membantu rakyat.
    dasar parti sial yg lahanat,parti yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  37. Luqman Al-Hakim pernah berkata"didiklah nak kamu sperti zaman mereka,jangan kamu didik mereka seprti zaman kamu"

    kata2 ini merujuk kepada pendidikan untuk anak2 mestilah dilakukan selari dengan peredaran zaman mereka,kalau dulu ibu-bapa sering mendidik anak2 mnggunakan rotan,memukul mereka,kaedah sperti ini tidak sesuai utk dilakukan pada zaman sekrang..jadi kita mmrlukan satu inisiatif yg sesuai utk mndidik anak2 kita supaya tidak trjebak dgn slah laku sosial..PERMATA muncul pada masa yang amat seuai dan tepat utk mendidik anak2 zaman sekarang..lagi satu,sprti yang telah diberitahu oleh penulis PERMATA bkn cdangan DS Rosmah serorang tetapi ad lagi indivdu lain yg brtnggjwb mnbuhkan PERMATA..dan bukti kpd keberkesanan PERMATA kita dpat lihat apabila anak2 ini mndapat jemputan utk mngadakan persembahan di luar negara,mereka mmpnyai bakat yang luar biasa tetapi didikan nya harus lah betul..jadi PERMATA merupakan landasan terbaik utk ank2 ini mngembangkan bakat mereka..

    sebenarnya pembangkang ni bkn nya nak ktuk sgt PERMATA ni,mlah mungkin ada antara mereka yang nak mereka belajar di pusat asuhan PERMATA,tetapi dek kerana mereka kekringan modal dan ketandusan idea utk mnjatuhkn BN maka PERMATA yg dianaungi oleh DS Rosmah diserang dan dilemprkn pelbagai tuduhan..biasalah pembangkang,selalu dgn isu murahan utk parti murahan mereka...perlu diingat yang PERMATA bkn hal berkaitn dgn DS Rosmah,tp PERMATA utk anak2 malaysia..kpd DS Rosmah pula,terima kasih krn berjaya mmbktikan PERMATA itu amat berguna kpd anak2 malaysia,berkat usaha dan ketekunan Datin dan beberapa individu lain PERMATA berjya mdapat pngiktirafan luar..steady lah datin!!

    ReplyDelete
  38. X kisah lah permata ke apa ke? Yang penting PRU13...ABU...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!