ISU BAS MEWAH! MANA LU MAU LARI GAGAP?


Nampaknya Wanita UMNO semakin lantang dan kini mereka meminta Khalid yang terlampau dan gagap dan kuat menipu untuk beri penjelasan tentang bas mewah yang dimiliki gagap ni dalam tempoh 7 hari! Meh kita baca kat bawah ni

Desakan demi desakan ke atas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkaitan kontroversi pembelian atau penyewaan Bas Mewah yang digunapakai PKR, malangnya sehingga kini isu itu gagal dijawab oleh kerajaan negeri dengan jelas.

Keliru dengan spekulasi itu, Pergerakan Wanita Umno Malaysia tampil untuk membuat satu lagi desakan ke atas Khalid serta kerajaan Selangor dalam merungkai kemusykilan dalam isu itu.

Ketua Penerangan Wanita Umno, Datuk Hamidah Osman dalam satu sidang media menggesa kepimpinan tertinggi negeri merungkai segala persoalan sama ada berlakunya penyelewengan dalam pembelian atau penyewaan bas itu atau sebaliknya.

“Kita ingin bertanya kepada Khalid, adakah bas tersebut sebenarnya dibeli dan harganya diserap ke dalam harga lori sampah yang dibeli kerajaan Selangor?

“Atau, adakah bas itu dibeli dengan harga murah sebagai balasan kerana kerajaan Selangor telah membeli 50 unit lori sampah dari pengeluar yang sama?

“Atau, adakah bas itu sebenarnya dimiliki secara percuma sebagai balasan kerana kerajaan Selangor telah membeli lori sampah yang ketinggalan zaman untuk syarikat penjual menghabiskan stok?

“Jadi yang mana satu, kita minta Khalid jawab dan selesaikan persoalan ini,” katanya.

Menurut Hamidah lagi, memandangkan kontroversi itu semakin hari menjadi semakin panas serta mendapat perhatian umum, maka sebagai pemimpin Khalid seharusnya menjawab persoalan tersebut dengan secepat yang mungkin.

Katanya lagi, kontroversi berkaitan pembelian bas itu sebelum ini berjaya dibongkarkan media sosial atau blog, namun sehingga kini masih belum mendapat maklum balas daripada pihak PKR.

Beliau menambah, susulan berlakunya kekeliruan, pihak Wanita Umno merasakan terlalu banyak kejadian ‘kebetulan’ yang berlaku sehingga menimbulkan perasaan syak wasangka.

Justeru beliau mewakili pergerakan tersebut memberi tempoh 7 hari kepada Khalid untuk menjawab segala spekulasi yang timbul bagi mengelak lebih ramai rakyat yang keliru.

“Perkara ini memang telah lama ditimbulkan dan mungkin ada yang kata ia dah basi… malangnya sehingga kini ia seolah-olah tiada penyelesaian melainkan Khalid membuat kenyataan balas bagi menjawab segala pembongkaran yang telah berlaku,” katanya lagi.

Terdahulu, kerajaan Selangor membuat pengumuman untuk membeli 50 unit lori kompaktor yang berharga RM14.5 juta yang dipesan dari negara China secara pemasangan komponen terurai (CKD) dan dipasang di sebuah kilang di Rawang Selangor – Intercoach Sdn Bhd. Lori kompaktor yang dibeli berjenama Dong Feng.

Bagaimanapun, dalam masa yang sama bas dua tingkat PKR yang dilancarkan oleh Anwar Ibrahim pada 31 Ogos yang lepas juga dipasang dan diubahsuai di kilang yang sama.

Bas tersebut juga dari jenama Dong Feng , pengeluar yang sama dengan lori kompaktor yang dibeli Kerajaan Selangor.

Susulan daripada pembelian lori serta penggunaan bas mewah terbabit difahamkan berlaku penyelewengan dan salah guna kuasa lori kompaktor dengan bas dan trak PKR dimana bas dan trak yang diterima PKR adalah sebagai balasan kepada pembelian 50 lori kompaktor oleh Kerajaan Selangor.

Manakala kerja-kerja pengubahsuaian bas dan trak pula sebagai balasan kepada pemasangan 50 lori kompaktor di kilang dalam negara.

Di sini telah wujud unsur salah guna kuasa dan penyelewengan oleh Tan Sri Khalid Ibrahim.

Dalam pada itu, menurut sumber bas tersebut bukannya disewa oleh Khalid, sebaliknya bas tersebut adalah miliknya.

Didapati bas tersebut telah didaftarkan seperti berikut.

No Pendaftaran : BLU 8779
No Enjin : M61HA800001
Pembuat : Dong Feng
Tarikh Daftar : 03 September 2012
Kegunaan : Persendirian
Pemilik : Abdul Khalid Bin Ibrahim

Sumber: Perak Today

24 Responses to "ISU BAS MEWAH! MANA LU MAU LARI GAGAP? "

  1. bila dekat pilihanraya...mulalah masing2 kuat berkokok...maklumlah nak dapat publisiti murahan..alahai bas sebiji dicanang bagai nak rak...cuba citer episod beli kereta kebal 8x8x8x8x8 yg harganya melampaui batas ???cuba citer sikit....kah..kah..lagi episod cuba membahlulkan rakyat...

    ReplyDelete
  2. Bahalol...walaupun setinggimanapun harga kereta kebal tu...akhirnya ianya adalah untuk menjaga keselamatan negara dan rakyat yg ada dalam negara ni termasuk la ko dan keturunan ko.Bas mewah tu pulak untuk siapa? apa kesan langsungnya kepada kita semua ni..apa faedahnya kpd rakyat keseluruhan?

    ReplyDelete
  3. anon 3.57 pm..bodoh lah engkau nie..kereta kebal itu dibeli untuk kepentingan negara dan keselamatan negara dari ancaman musuh...si khalid beli untuk kepentingan diri sendiri lepas tu siap menipu lg kata sewa.dah npk si khalid 2 bodoh.bila dah kaki kencing sampai bila-bila kaki kencing..bodoh punya anon 3.57..otak udang ko nie memang sial..

    ReplyDelete
  4. Otak langsung tk bole buat apa, begitu bodonya Anon 3.57pm.
    Siapa yg membodohkn rakyat, bukan ke penyangak Nuar Berahim dgn gang2nya ????
    Belum dpt perintah dh macam2 kemewahan ditunjukkan....MANA DTG SUMER DUIT2 TU ????

    ReplyDelete
  5. bodoh dan bagal punua anon 3.57pm...bodoh nak mampos punya org...kereta kebal tu utk keselamatan negara...bas tu utk kegunaan negara ke?bingai tahap gaban puak fuckatan nie....

    ReplyDelete
  6. konfiden je org bodoh anon 3:57pm tu buat komen. tak pasal2 je kena 'bangang'. tu la, tak tau beza kereta kebal dgn bas....hahahaha

    ReplyDelete
  7. http://www.youtube.com/watch?v=oI-95pAHoX0

    UMNO pasti menang PRU, lihatlah berapa banyak "likes" yang diberi rakyat. ka ka kaka

    ReplyDelete
  8. CAT = so Cocky, Arrogant bastard, Tokong.

    Belum pun memerintah negara sudah pun melakukan kekejaman kepada rakyat seolah olah negeri Selangor macam negeri mak bapak mereka yg punya. Memang Fuckaton haramjdah!

    Sang Suami = PM,
    Isteri = Menteri dalam Pejabat PM
    Anak = Menteri
    Boypren = Menteri Keuangan
    kekasih awal dan akhir = menteri dalan negeri

    Dari sini orang yg berakal sudah bole melihat pencaturan agenda kotorr dan jahat, oatk berjambul Yahudi Zionist Neocons.

    Mereka akan berkuasa mutlak. Semua aliran keuangan dalaman dan luaran adalah dalam pemantauaan mereka. Senang lah memanupulasi, semua harta kekayaan pada waktu itu adalah dalam gengaman mereka. Habis lah semua akaun2 musuh2 mereka pada waktu, akan dilondehkan, dimanupulasi dan dipermain mainkan.
    Semua undang2, mahkamah, hakim2 dan polis adalah dalam gengaman mereka. Mereka bole mengheret sesiapa saja dan semua kes2 liwat, zina, rasuah, pembunohan dan kekejeman yg mereka lakukan, tidak ada tindakan apa2 yg akan berlaku. Mereka lah undang2, dan "Untouchable" pada hari itu.

    Inilah hakikatnya, sekarang ini mereka melalak lalak, ketulusan, transperansi, Rule of law, undang2, demokeraksi, hak2 asasi, tetapi pada waktu itu percayalah mereka lah yg akan menjadi regim Yahudi Zionist Neocons, kuku besi, kekejaman. Waktu itulah ahlul2, pencacai2 najis dan penjilat2 juboq BABI akan menangis tak berlagu dan menyesal. Kerana mereka sedar bahwa Anwar Zionist dan barua2 mereka tidak akan peduli, pergilam mampos, yg penting mereka berkuasa, kerakusan, nafsu membabi, pelahap, tamak haloba, yg mereka pentingkan.

    Sedarlah, insaflah dan bertaubatlah saudara2 ku. Bermufarakah sebelum terlambat. Selamatkanlah diri dan keluarga dan rejamlah Fuckaton haramjdah, demi agama, bngsa dan negara.

    ReplyDelete
  9. insaflah teman2 semua. dunia ini cuma sementara. Maka sebelum kita dijemput illahi, banyak2lah memuki, siang malam. Minta berkat dari ularmak2 muda bermulut puki, moga2 bertambah rezeki puki yg kita dpt. Kalu takde puki, dpt puki mak & saudara2 kandung pun jadilah

    ReplyDelete
  10. inilah akibatnya jadikan si juburi tu sebagai partner...
    dah la beli bas mewah abiskan duit rakyat tetapi untuk rakyat beli lori sampah pun yang dan nak buang punya...
    bila suruh beri penjelasan kenapa diam dan lari..
    berani kalau jawab la gagap oit

    ReplyDelete
  11. Ini bodoh punya orang, sebuk pasal bas. Isiu Kapal Selam dan Lembu yang berpuluhan juta wang rakyat kena rompak sudah lupa ka?
    Patutlah Tun M kata Melayu mudah lupa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kes talam apa cerita... 392 juta tu....hahahaha

      Delete
  12. anon 3.75 bukan nya soal berkokok atau tidak..ko suka ke kena tipu?????lagi pun xbg faedah pada rakyat tetapi kereta kebal tu boleh melindungi negara time kita diserang dan sebagainya..ada otak tuhan bg gunakanlah ye

    ReplyDelete
  13. Mamat babi nie mmg x berani mengaku punyalah pasal bas yg dia beli utk angkut babi2 hanjing dia tu.... Mati hidup semula pun dia x kan mengaku

    ReplyDelete
  14. anon 3.75 ni gila babi! benda macam tu pun nak banding. kereta kebal tu untuk jaga keselamatan negara. bas mewah tu untuk mempertahankan apa? si khalid pun satu hal, hutang ngan bank islam tak nak bayar, bas mewah boleh pula beli. duit pinjam ngan sapa pulak?

    ReplyDelete
  15. OH PANDAI PULA SI ANON 3.57 NI NAK SOKONG KHALID GAGAP YE, MEMANG PENCACAI YG SETIALAH KAU NI SANGGUP PERTAHAN KHALID DEMI KERANA SOKONG AKAN PKR KAN. CUBA KALAU BAS MEWAH TU UMNO YG BELI AKU RASA DAH TERBALIK KOT DUNIA PKR CANANG2KAN LAGI BERaN I LU BEB KATA KITA KECOH NAK MAMPUS. KAU TU YG PERLU ADA KE KAU SKG ORG YG BTL OR SALAH

    ReplyDelete
  16. bukti dah ada kali ni gagap mana lu mau lari lagi, jgn beri alasan yg bkn2 pada rakyat,apa yg khalid bagi sepanjang dia memerintah selangor, aku rasa hanya duka dan kesusahan pada rakyat aje. dah tiba masanya khalid bungkus diri ajelah rakyat dah tahu akan kejahatan khalid kenapa msh tak faham lagi.

    ReplyDelete
  17. satu melesia kena tipu.. katanya dia sewa bas tu... anwar jugak yng pandai... dia sedap je pakai bas tu.. sikhalid ni silap2 lepas ni takder keje...

    ReplyDelete
  18. sial punya gagap,ko dah terkantoi ko nak lari mane skrg sial.
    kalau ko benar jawabla pertanyaan org,kenapa ko lari cam org xde telur.
    habis duit rakyat ko bli bas sial tu,gunenye untuk si peliwat tu meliwat org sambil menjelajah seluruh malaysia.
    untuk kegunaan dan kesenangan rakyat ko bli lori sampah yg dah org x pakai,sial betul la gagap ni.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  19. http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=42083:2-oil-fields-in-kelantan-owned-by-dr-ms-children-pkrs-saifuddin&Itemid=2

    ReplyDelete
  20. blog umno bukan buat pencerahan yang keluar mulut hanya maki hamun dan fitnah je,buatlah ulasan yang lebih elok dan ayat yang boleh membuat simpati rakyat,aku tengok hanya cover kes rasuah dan memutupi kelemahan,janganlah terpancing issu yang dibuat PR,buatlah tomahan yang reality dan berlandas undang undang,janganlah terpancing hujah penyokong pakatan yang sengaja buat kuping panas,jawablah ngan elok dan beasas,tunjukan umno lebih baik dr pada parti lain.dah menjadi resiko dr parti pemenanang PRU dikritik oleh oposisi atao pembangkang.bersikaplah lebih dewasa dan bertamadun.

    ReplyDelete
  21. Bontot keling nie memang macam kuali buruk! Hitam legam! Keling cibai!

    ReplyDelete
  22. midah ronggeng in action..


    parpukari tinduputhu sootha sori..muahahhaha

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!