GEMPAR BERAPI! SKANDAL PANAS BUNG MOKHTAR DIDEDAHKAN -MESTI BACA

"Brotherhood" - perkataan yang tak pernah difaham atau dirasai oleh segelintir pemimpin UMNO. Serius aku cakap, aku masih terkilan dengan apa yang berlaku pada Kak Ijat atau Sharizat dalam isu NFC! Aku tak marah pembangkang sebab aku tau mereka memang mahu menjatuhkan musuh mereka, tapi aku marah orang dalam UMNO sendiri yang tak habis-habis nak jatuhkan sama sendiri.

Selain Shahrizat, Khir Toyo juga menjadi mangsa akibat kerakusan sesetengah pemimpin yang nampak dia sebagai ancaman. Sekali lagi orang UMNO yang tak tau dan tak kenal erti "BROTHERHOOD" membuat hal. Pendek kata dalam banyak hal la, biasanya orang UMNO sendiri akan membunuh orang UMNO.

Ini aku cakap bukan pasal semua ya, masih ramai lagi yang baik dan faham apa itu BROTHERHOOD cuma ada segelintir pemimpin yang otak mereka diletak di lubang jubor yang akan membuka mulut untuk kepentingan diri sendiri, aku malas nak cerita panjang pasal ni. Aku tau korang faham apa yang aku cakapkan ni.

Yang aku tak boleh belah sekali adalah beruk dalam jelmaan manusia si BUNG MOKHTAR bangsat ni. SI bangsat yang mungkin diupah DAP ni terus-terusan membuat perangai dan menyerang saudara sesama Islam. Khabarnya dulu dia serang Shahrizat sebab dia marahkan Kak Ijat yang tak meresetui perkahwinan dia dengan minah GEBU!

Bila dapat peluang si SAKAI ni hentam habis-habisan. Kali ni si SAKAI ni dapat peluang pulak untuk menghentam Syed Mokhtar, maka dihentam dan dikejinya Syed Mokhtar seolah-olah Syed Mokhtar ni tak pernah membuat kebaikan. Kita tanya la sama Bung apa kebiakan dia pernah buat kalau nak dibanding dengan Syed Mokhtar beb?

Apa yang dia marahkan sangat dengan Syed Mokhtar ni? Kita semua tahu Bung tak akan melompat kalau takde sebab. Shahrizat dulu personal sebab dia bengang. Syed Mokhtar ni kenapa pulak? Ada orang upah ke? Atau dia fikir sebelum nak bersara ni, dia ambik upah besar dari tycoon Cina untuk membunuh perniagaan BUMIPUTRA/ISLAM?

Sepertimana yang kita semua tahu, Robert Kuok adalah seteru utama Syed Mokhtar sampaikan dia mengupah DAP untuk membuat kempen menjatuhkan Roti Gardenia, benda ni dah tersebar di merata Facebook, punya la busuk hatinya si Robert Kuok ni hinggakan dia membuat roti Massimo dan menjual dengan harga murah hanya untuk membunuh Gardenia.

Masih ramai Melayu yang tak sedar lagi ni, tetapi inilah hakikat yang berlaku, peniaga Cina akan membuat apa saja untuk membunuh peniaga Melayu Islam. Tapi acapkali orang melayu kita membantu si kafir laknatullah untuk menjatuhkan sesama Islam. Syed Mokhtar adalah contohnya.

Mereka mendoktrin dengan mengatakan mahu hapuskan monopoli, mereka kata kenapa mesti 1 melayu je yangt dapat, kenapa tidak yang lain dan macam-macam lagi kisah la demi untuk menyedapkan hati majikan kafir laknatullah yang mengupah mereka. Tetapi apa yang melayu tidak sedar adalah terdapat berapa ramai BILLIONARE top 20 yang bukan bergama Islam dan berbangsa Melayu?

Kenapa mesti orang macam Bung Mokhtar ni hanya menyerang melayu Islam sahaja? Kenapa dia tidak menyerang manusia yang lebih kaya dari Syed Mokhtar? Apakah kita orang melayu ni memang suka tengok saudara seislam kita ni jatuh? Apakah kita mendapat kepuasan bila melihat saudara seislam kita diserang kaum kafir laknatullah? Adalah lebih menyedihkan bila orang Islam join kafirun ni dan menghentam Syed Mokhtar!

Bukan aku saja, malah Perubuhan Pribumi Perkasa juga berasa hairan dengan tindak tanduk si Bung Mokhtar al biawa ni:

Perkasa berasa pelik dan amat hairan mengapa Bung Mokhtar begitu lantang mempersoalkan perkara tersebut sedangkan projek yang diperolehi itu adalah mengikut prosedur biasa serta telah disiap dan disempurnakan dengan jayanya.

Ketua Penerangan Perkasa Tn Haji Ruslan Kasim didalam satu kenyataanya berkata “Saya ingin bertanya Mengapa Bung Mokhtar tidak lantang untuk mempersoalkan projek projek yang telah di perolehi oleh tokoh tokoh korporat lain seperti Ananda Krishnan, Vincent Tan, Lim Goh Tong, YTL dan lain lain”.

Beliau mengulas kenyataan Bung Mokhtar pada persidangan Dewan Rakyat semalam yang mengkritik Syed Mokhtar dengan menyifatkannya sebagai cuba memonopoli semua jenis perniagaan di negara ini sama ada di darat, laut mahupun udara. Oleh itu Perkasa ingin mengingatkan Bung Mokhtar perbuatan beliau ini samalah seperti cerita “ketam dalam sangkar atau bakul yang akan menarik kawan mereka yang lain supaya semua tidak akan dapat keluar dari sangkar atau bakul tersebut.”
So, korang fikir la sendiri, manusia jenis Bung ni memang suka menjatuhkan sesama sendiri. Boleh ke kita percaya dengan manusia jenis ni? Ada akal fikir la...

Bersambung......

90 Responses to "GEMPAR BERAPI! SKANDAL PANAS BUNG MOKHTAR DIDEDAHKAN -MESTI BACA"

  1. salam

    melayu jatuh bkn kerana cina kafir atau keling kafir atau kristian, tetapi hasad dengki busuk hati bangsa sendiri seperti bung mokhtar, yg tiada apa2 jasa pun pada Ugama dan bangsa selain tambah bini........itupun ader skandal

    melayu tak sedo diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya, Robert Kwok tu kroni Mahathir. Setakat kata Robert Kwok jahat tapi hangpa semua mendewakan Mahathir bagai Allah, apa kejadahnya. Hangpa ni main politik ja ni, bukan nak jaga Melayu tara mana pun...haram jadah betoi.

      Delete
    2. Woii anon 8.12. Setahu aku PAS yg sembah N.ajis mcm Kala Dewata.. PKR sembah Nuar Al-Juburi mcm Tokong Buddha... Robert Kwok kroni Mahathir?ha..ha..ha.. perempuan mana la malang beranak kan ko ni....

      Delete
    3. Tu bukan isunya, isunya kenapa marah dan kata kroni mahathir jahat iaitu Robert Kwok jahat tapi kat mahathir dia buat apa pun semuanya betul? Cikgu Man, aku dok dalam umno dari tahun 1963 lagi, aku tau la sapa yang ikhlas, sapa yang pembohong. Mahathir rosak umno saja. Sekarang ni Mahathir kata "kena undi parti jangan undi calon". Sebab apa agaknya? Sebabnya zaman Najib, Anak-Anak Mahathir boleh berniaga. Tu ja sebabnya. Sebab apa zaman Pak Lah, Mahathir kata "Jangan undi parti, undi calon". Sebabnya zaman Pak Lah, Anak-Anak Mahathir tak boleh cari makan, KJ saja yang buat duit. Syukurlah Allah dah buka hijab pada ahli-ahli umno dan rakyat untuk lihat siapa mahathir. Walaupun aku veteran umno tapi aku masih teringat kata-kata Arwah Ust Fadhil Noor "Saya bermohon kepada Allah supaya Mahathir umur panjang agar beliau dapat melihat sendiri dengan mata kepala beliau akan jatuhnya UMNO atas tangan-tangan jahat beliau". Aku setuju sangat kenyataan ni. Mahathir bukan fikir pun pasal Melayu, Agama dan Negara, tu cuma alasan dia saja. Dia cuma fikir kekayaan dan kuasa dirinya dan anak-anaknya. Itu sahaja. Mahathir bergaduh dengan Anwar sampai Melayu pecah belah bukan sebab2 merapu mcm ejen asing, liwat dan lain-lain tapi hanya kerana Anwar halang Mahathir bailout Mokhzani saja. Cukuplah Mahathir!!!

      Delete
    4. Sebenarnya Allah syangkan Tun.M dn arwah Fadhil Noor.Kalau tak hari ni mengangis Ustaz Fadhil tgk betapa sundalnya DAP.Kalau tak Fadhil akan menangis melihat Pak Lah yg dikatanya BADWI MENJAGA BABI telah menjadi PM dn beliau akan menangis melihat bagaimana semua pemimpin dunia ke-3 tak kira negara Islam atau tidak menyanjung Tun.M sebagai JURUCAKAP DUNIA KE-3.

      Allah sayangkan Tun.M maka dipanjangkan umur beliau utk melihat sifat HIPOKRIT nik aziz yg TAK REI NAK LETAK JAWATAN walaupun dh senja menanti masa.Allah panjangkan umur Tun.M utk melihat sendiri bagaimana rakyat ditunjukkan kebenaran oleh Allah tentang penipunya nuar berahim.isu2 menyokong Israel,isu pluralisme agama,kalimah Allah,penyesalan Shahnon Ahmad dll dn muka nuar yg semakin KUSAM DAN MASAM LAGI HITAM jelas menunjukkan yg Tun.M di pihak BENAR.

      Delete
    5. To Live Again, hang bela la Mahathir cukup2, tinggal lg berapa bulan saja lagi Mahathir nak masuk penjara lepas PRU13 ni...

      Delete
    6. HEHE SAPA YG JUAI TANAH MELAYU KT PULAU PINANG?

      Delete
  2. Berani ke Umno harbi pecat Bung ni.Kalu x kerana Mp bung dr Sabah n serawak dah lama najib jadi ketua pembangkang.nak harapkan umno semenanjung semua tak berguna n bangang dan hanya tahu rembat duit rakyat n zakat negeri.umno harbi terpaksa mengemis dr MP dr SAbah n serawak untuk terus berkuasa..bodoh punya umno semenanjung.Sembang saja lebih.time pru bungkus..MP BUNg adalah wira rakyat Sabah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang tak payah nak serang Bung la House PK woi, sekali dia lompat parti mampuih hang kena luku pala dengan Najib, tak pasai ja....

      Delete
    2. Org Sabah & Sarawak sokong BN la bangang bukan individu.Dh berpuluh kali dh MP bertukar ganti BN tetap kukuh kt sana.

      PK serang bung???Ni la contoh penyokong yg guna otak.Bukan penyokong guna bontot.Smpai semua isu nk sokong membabi buta.Ni la beza penyokong umno yg sedar pemimpin adalah manusia yg tak lari dari salah silap bukan mcm pencacai pas yg mendewa dn memuja pemimpin!.

      Delete
  3. PAS harbi pecat Hasan Ali beranilah cuba pecat Ust Nasha tgk kalo brani.. mau ranap PAS!! Tapi skrg PAS harbi kena jilat semua hanyir2 DAP dan PKR.. guna artis2 bermasalah.. hahah.. looser PR

    ReplyDelete
  4. setuju dgn anon diatas..umno semenanjung mmg bangsat..duit peruntukan dirembat pemimpin umno hinggakan penduduk sabah tinggal atas pokok n bertukar menjadi orang utan di Sepilok.Ayuh bung..sertai PR unt memajukan Sabah.sabah xkan maju bawah umno.umno hanya mahu merembat minyak sabah shj..dan gunakan hasil minyak unt umno semenanjung yg bangsat..

    ReplyDelete
  5. Kaulah yang bangsat. Tajuk lain jawab lain. Memang Allah dah gelapkan mata hati kau. Husam Musa rembat duit Kelantan. Anwar lagi kaki rembat Kau BANGSAT sokong. Phuiikh.

    ReplyDelete
  6. semenjak kes robert kok nak sabotaj roti gardenia aku dah latih anak-anak aku hanya beli roti tuan syed sahaj,van cina jual roti lalu depan rumah kalau kami tanya dulu Roti Gardenia ada atu tak...kalau cina tu jawab tak atau dia saja tipu dah habis aku kata ....tanpa lu boleh jalan kami tak roti lain...merah muka cina tu

    ReplyDelete
  7. Rakyat sudah berfikir dan kita tak akan mengundi UMNO sampai bila bila.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rakyat mana yg befikir mcm mangkuk ayun ko fikir anon 3.07???? ko tau ke apa yg rakyat fikir???? aq rasa klu ko bleh tgk apa yg rakyat fikir, ko akan terkejut babi sbb parti fuckatan ko tu dah lama rakyat tolak... bung ni pun tgg masa nak kena humban dlm kandang babi skali dgn ko......

      Delete
    2. Hang sembang macam pelaq la kak bedah woii, org semua tak mau umno dah, hang dok terhegeh2 kat umno... UMNO tu diumpamakan seperti Bohjan dan Bohsia, Lu mau kawin dengan bohjan dan bohsia? kah kah kah kah

      Delete
  8. mangkuk hayun entah apa cerita yang ditulis.. banyak cerita lain.

    ReplyDelete
  9. Biasalah orang Melayu yang tak nak undi UMNO sampai bila bila ini...Sindrom ANAKKU SAZALI, dimanjakan sangat oleh Kerajaan selama ini, bila tak dapat sikit marajuk sebab dah lama join gangster...

    Tak undi pun tak heran undi kau tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manja butuh pak hang.... Manja la sangat sampai melayu merempat.... Baru kali pertama aku dengaq beruk cerita, bangsa yang diberi mcm2 tapi miskin merempat...setau aku org somalia merempat sbb tak dapat apa2...ni melayu merempat sebab dapat macam2.... Hang pi pembohong orang utan la senang anon woi. Hang ingat Melayu semua bodoh mcm hang.

      Delete
    2. anon 8.24,
      melayu merempat kat malaysia? hang ni tolol ka apa? ada ka melayu sini yg kebuloq x dpt makan? yg bodoh xde langsung asas pendidikan mcm ABC, 123, alif ba ta? yg mati sbb wabak penyakit? semua di atas sbb kjaan y x ambik peduli? butuh pak hang balik!

      Delete
  10. Anon 2:00 PM , Anon 2:19 PM & Anon 3:07 PM

    xkisah ko nak undi n nak sokong sapa2 pon krn itu HAK ASASI...tapi kalo ko beragama Islam ,mudah2an korng melihatla apa yg Allah tlh pertunjukkn...

    4 negeri di bwh pr korng lihat bgmana rakyat marhaen di pinggirkn .. kelantan n kedah bwh PAS korg lihat bgmana kepimpinan ngr yg cume pandai cakap tapi xreti wat kerja...kemajuan ngr mengundur keblakang...

    PP n Selangor,,,hak org Melayu di rampas n di gadai...aset Melayu yg byk di gadaikn/dijual..Melayu PP tanah di rampas n seboleh2nya mau di halau kesemua Melayu di Pulau itu...

    Kalo nak mnerima nasib spt kami di Selangor undila Pakatan HaramJADAH itu...ngr yg dulu indah kini brlubang2,longgokan sampah mnjadi IKON ngr Selangor kini, air pula xlama lgi akan menyaingi Kelantan xpon paip terus xberair mcm pok nik yg kecut tuh..kronisme n nepotisme berleluasa di dlm pentadbiran....

    MAHUKAH ANDA MNERIMA NASIB SPT KAMI DI NEGERI PAKATAN?

    ReplyDelete
  11. mmg btl pon..melayu jatuh bkn kerana org kapir yg dengki, tapi disebabkan oleh hasad dengki org melayu sndri.. seperti yg kita blh tgk skrg nielh iaitu si Bung bangang nie sbgai contohnya!! mmg dia nie melayu yg tak sedar dirilah!! dahlah apa pun dia tak pandai pastu kerja dia tau nak jtuhkan bangsa sndri je!!

    ReplyDelete
  12. mmg btl pun apa yg diperkatakan oleh anon 3:32 PM diatas ni..
    klu rsa2 korg nak terima nasib sama mcm rkyt di selangor tu korg undilah pakatan haram tu!!
    lps tu korg tgklh apa yg akan jadi pada nasib korg!
    dan lps tu korg jangan nak merungut2 pulak sbb salah mengundilah apalah!!

    ReplyDelete
  13. Minah tu dulu syok Syed kot. Syed tak layan minah tu, hantam la sekarang...Minah tu gatai, semua org tau..Tukang sapu sampah kalau ada duit dapat juga minah tu. Ramai dah rasa. Ni aku cerita pasai Suria, hangpa aku cerita pasai sapa...laaa...

    ReplyDelete
  14. Hot.fm memang pukimak, terutama anak dara tua lahanat Farah fauzana tu, gatal sangat nak berlaki, tiap-tiap pagi cerita pasal suami curang, bini curang, laki kahwin lagi, kisah suami isteri je. Babi punya farah fauzana, pukimak puki gatal. Dalam rancangan Nona pun muka macam gatal je. Puki berair, hitam legam tak sedar diri, sebab tu lambat dapat jodoh. Allah tu maha Kuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni apa hal tiba2 je cite pasal puki ni... Jgn cuba nak lari topic lah

      Delete
  15. Datuk Bung Mokhtar baru sedar dari mimpi, siapa yang jadikan Tan Sri ni jutaan/bilion, bukankah umno/bn, penswastaan tun mahathir, rakyat dah lama tahu, wakil rakyat yang perlu bertindak bukan duduk bila dah rasa tak selesa melalak membuka pekung didada... kawan makan kawan dalam umno

    ReplyDelete
  16. sejak kawen dgn bini baru perangai dia pun dah berubah..ramai yang tau zizie izette dan mak dia penyokong kuat anuwar berahim..silap2 dalam diam dah kena makan nasi kangkang. tu yang nampak bung sewel semacam sejak 2 menjak ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pehal ni Bedah tetiba citer pasal puki ni? Plz focus okay...

      Delete
  17. minta tolong Datuk Seri PM singkirkan nama malaun ni dari senarai calon PRU13, memang terang lagi bersuluh jenis ada sifat PHD. Aku rasa duit dia dah susut dek nak kena belanja kerang muda sekali dengan mak dia si kerang tua yang dah kerepot tak sedar diri tu..tu yang dia dok jadi gergaji dua belah mata, asal untung dia sebat, janji kerang muda tak lari..mak dengan anak sama naik kawen dengan duit Bung..sedap ke Bung, kerang muda..boleh try????

    ReplyDelete
  18. Mmg jelas nampak sejak brtukar 'tilam' baru yg lebeh empok yg ada jenama ANUwar neh nada dia dah berlainan ..

    Kredit utk 'tilam' baru krn brjaya mnjinakkn kelantangan Bung mngkritik pakatoon..

    Jgn krn pengaroh 'tilam' baru nnt dia akan jadi 'api dalam sekam' dah laaaaaaaaa.....

    Jatoh bangun seorang lelaki itu , adalah krn pengaruh seorg wanita di sampingnya..

    ReplyDelete
  19. Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim menempelak tindakan Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Mokhtar Radin yang mendakwa tokoh korporat Melayu, Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary memonopoli semua jenis perniagaan di negara ini.

    Zahrain memberitahu, sebagai seorang ahli UMNO yang berjuang untuk orang Melayu, Bung Mokhtar seharusnya bangga serta menyokong kejayaan yang telah dikecapi oleh anak Melayu seperti Syed Mokhtar dan bukan mengkritiknya.

    Sambil melahirkan rasa kecewanya dengan tindakan itu, Zahrain berharap Bung Mokhtar akan segera menarik balik kenyataan yang telah dikeluarkan terhadap tokoh perniagaan negara berkenaan.


    ReplyDelete
  20. Yay rakyat memang suka selangor. air percuma, mati dapat wang, warga mas dapat wang, masuk uni dapat wang. Duit sinpanat 2bilion. Bawah BN toyol sapu semua tingal hutang dan habuk macam negari2 lain ditadbir BN sekarang. Buang BN buang toyol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila masa lak rakyat selangor mati dapat wang, warga mas dapat wang, masuk uni dapat wang??????cube ko bg aku bukti...jgn pandai komen je tp benda tipu agak2 lah wei

      Delete
  21. Dulu, ingat lagi ramai yang kaki pengampu dan pembodek Bung, ni. Samalah juga kes kawan baiknya Sri Gading, tu. Asyik cerita seks kat Parlimen dahulu.

    Sekarang kerana dapat habuan Syed tu dengan roti Gardenia berlori-lori, maka Bung dah dimaki lebih hina daripada binatang.

    Siapalah yang lebih hina?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org maki dia sbb bung 2 ckp tak pakai otak.Dia menyalak mcm2 apa dia buat pd Melayu/Islam.Stakat tambah bini baru.Piiiiiiiraaa.

      Aku mls nk citer byk la pasal bung ni.Aku oenah nmpk dia bila jalan dgn zizie dh mcm badut.Pakai seluar warna coklat,baju pink,rambute terpacak.Mcm orh bodoh.Time zizie sibuk shopping dia bkn peduli bung pon.Melilau sorang2 org tua ni.Bila part nk bayar baru la dia pnggil org tua ni.Biasa la BANKERS la katakan.

      Mcm 2 pon ada hati nk kutuk org lain yg byk jasa pd Islam dn Melayu.Suluh diri dulu la bung oi.!

      Delete
  22. rasanya bung nak barang baru kot... sebab tu la dia cari pasal dgn syed mokhtar sebab dia tau UMNO akan cari barang baik utk tutup mulut dia yg mcm longkang najis babi tu..........

    ReplyDelete
  23. Tahniah saya ucapkan pada YB Bung kerana sudah mula berfikir dan menggunakan kepala otak YB dan dengan cepatnya boleh menyedari perjuangan parti umno=parti setan yang hanya untuk kroni dan bukan untuk rakyat. Syabas!

    ReplyDelete
  24. Bung adalah penyelamat BN..kalu xde MP bung,umno pukimamak sudah dikuburkan...umno semenanjung mmg bangsat...duit peruntukan habis dirembat..tp bila pru kalah..umno semenanjung mmg bangsat..Bung menjadi penyelamat..sepatutnya Umno semenanjung kena hisap kote bung ni...jgn lawan Bung..

    ReplyDelete
  25. memalukan sungguh la kaum melayu sendiri nak jatuhkan sesama sendiri...
    yang untung dah gembira sapa??????????
    sudah tentu lah cina lahanat...
    bung nie sejak dah kawen da bini cantik gebu sejak tu jadi macam nie...
    yela mesti demand tinggi bini die tu sebab tu la die ambil duit dari DAP dan ingin menjatuhkan si SYED...
    taktik kotor sungguh

    ReplyDelete
  26. oit anon 5.33 suruh bapak ko la buat macam tu...
    bung nie haram sebab nak makan perniagaan melayu..die tu sakit hati sebab die tak kaya..manusia dasar denggki..wei orang macam nie boleh melalak sebabkan manusia macam ko yang sokong si anuar dan cina-cina sial sekalian..

    ReplyDelete
  27. Kita TAK PERNAH DENGAR ORANG CINA PERTIKAIKAN KEKAYAAN ROBERT KUOK, LIM GOH TONG (THE LATE OWNER GENTING) ATAU INDIA PERTIKAIKAN JUTAWAN ANANDA KRISHNAN....SO BUNG MOKHTAR WHATS YOUR PROBLEM KALAU ADA BANGSA MELAYU YANG BERJAYA....ITU PUN ONLY A HANDFUL. KITA PATUT BERSYUKUR JANGAN PHD.

    ReplyDelete
  28. Olang me layu bila berhambus dari Penang ooh.

    ReplyDelete
  29. kenapa semua yang tidak sepaham selalu dianggap lawan,aku ingat bung mohtar orang lama kat BN,kenapa kritk bung mohtar dinilai buruk,dan merugikan,kenapa tidak dianggap kritik yang membangun dan positif buat perjalanan parti.tidak semua orang umno betul perangainya.berfikirlah secara positif tidak semua kritikan merugikan bn,aku ingat dengan kritikan ini Bn semakin open dan niat berbenah dalam partinya.janganlah buat ulasan yang negatif je,bersikap adil lah dalam semua hal.belum tentu yang diulas bung mohtar merugikan parti,kalo kita tengok dari kantak lain.dewasalah sikit bung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kebaikan utk parti?Naper bila Ust.Nasha nk berbaik2 dgn umno korang maki hamun hbs seolah2 dia smpah masyarakat?Apa buruk sgt ker apa yg dia cuba buat utk Melayu/islam?Apesal tak sokong.

      Yg si bung ni apehal korang pukul canang plak?Sebab nk tengok umno jatuh??Ptuuuiii...

      Delete
  30. bung dah masuk PR.Dia dah nampak BN dah nak bungkus dlm PRU 13

    ReplyDelete
  31. Bung nie mental lah bro!! Gua nampak dia clubbing kat Zouk dgn bini muda mata duitan dia tu mcm tak sedar diri!!! Bila main mesti dia ckp " CALL ME DADDY!!!"

    ReplyDelete
  32. Tiap tiap malam minah gebu bagi dia baik punya ice cream si bung ini tak tahu apa yang dia cakap

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yg ko cuba nak bgtau kat semua orang ni pukimak anon 6.42????? aq x faham la... ko ni indon ke bangla????

      Delete
  33. lu orang memang cari penyakit la. Itu PM sama TPM pun tarak berani marah sama itu Bung. Kenapa? sebab itu Bung & the Gang d Sabah adalah FIXED DEPOSIT BN maahh!!. Masa itu Anwar mau tarik masuk pemimpin2 umno masuk PR, itu Bung yang kasih cegah dgn membawa semua ahli parlimen BN pigi Taiwan ooo... Pasal itu PM & TPM sayang & takut sama itu Bung. Lu olang suka @ tidak, terpaksa kena jilat itu kaki & bontot Bung, supaya tidak kluar BN. hahahahahahahahahaha.....rasain loh! hahahahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pooorah sapa cegah??Bung??? Hhahhahahah.Lawak la ko ni.Bukan dia ker yg nk masuk PR sgt2.Woi BN byk MP dari sabah yg berkualiti la.Kita nk org mcm Dato'Rahman Dahlan,Dr.Wan Junaidi,Dr.Maximus dll.Bukn mangkuk mcm ni.

      Delete
  34. Yang nko sedar ke ape yg nko cakap......ke serupa je ngan bungkus mot tar. Nko pun ambil upah gak.

    ReplyDelete
  35. Bro nak komen tu komen lah....tapi jangan marahkan kaum cina......nanti chua seluor pendek marah baru ngkorang tau.........pm pun sanggup kata hudud lanchuao.....waw pawer betul chua ni kalau banding dgan bung badak ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko baca kt mana PM kata hudud lancau??? Sedangkan malaysiakini pon cuma ckp PM taknak komen hal ni.Sah 1 fitnah yg nyata.Merangkak la ko kt padang masyahr nnti cari minta sbb nk minta maaf.

      Delete
  36. Bung ni dah hadi gila kot sejak dia khawin dgn bini muda ni... Ye lah tekanan lah kot ... Bini muda lagi yg dia dah tua dah tak larat lah tu... Lps tu mkn ubat kuat mcm2 sampai jadi mental lps tu dia kaco org

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju dgn kak bedah bung ni mesti dah mental sbb byk sgt mkn ubat... Mana elok mkn ubat kuat hari2

      Delete
  37. sial la buntal punya bung,pemusnah kaum sendiri.
    x perlu cina kafir harbi tuk memusnahkan dan menjatuhkan org melayu beragama islam,bangsa sendiri gak yg menikam.
    bung ni mmg melayu yg sial,pe masalah dia dengan syed mokhtar.
    kenapa dia nk dengki dengan org yg seagama dan sebangsa dengan dia,kenapa dia nk dengki dengan kejayaan syed mokhtar.
    dasar mausia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  38. ape nak jadi dgn bung nie...nak cakap bodoh x jgk yg nk pertikaikan pasal syed mokhtar sbb ape nie mesti kes x dapat ape2 dr syed mokhtar sbb tu bung marah sangat...kalau bg kat cina mesti kaya bung kn.. masakan bung nk bising kalau xde ape2 kepentingan die kn

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl lah adik 80 aku pun rasa benda sama xkn bung nk meroyan tanpa sbb kan...sedangkan semua tahu syed mokhtar mmg layak dgn ape yg die buat tu...semua perniagan die berjaya tp pelik napa bung x puas hati...tu lah bung fikir dulu sebelum brcakap jgn dengki dgn org islam sendiri

      Delete
  39. Bung mokhtar dgn syed mokhtar ni nama je sama tp drg ni mcm langit dgn bumi... Ye lah syed baik kaya beriman kaya pun dgn hasil titik peluh sendiri lps tu hensem plak tu...yg bung ni muka dah mcm badak stim lps tu badan mcm tong kaya pun sbb mkn duit haram byk sgt sampai perut dia bulat... Jahat mcm setan gondol tak padan dgn tua hari2 g club...

    ReplyDelete
  40. alah nie mesti kes die syok kt satu awek pas2 awek tu lak asik puji syed mokhtar tu yg jd gila tu

    ReplyDelete
  41. Bung mokhtar dgn syed mokhtar ni nama je sama tp drg ni mcm langit dgn bumi... Ye lah syed baik kaya beriman kaya pun dgn hasil titik peluh sendiri lps tu hensem plak tu...yg bung ni muka dah mcm badak stim lps tu badan mcm tong kaya pun sbb mkn duit haram byk sgt sampai perut dia bulat... Jahat mcm setan gondol tak padan dgn tua hari2 g club...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beriman la sangat... hahaha Apa hukumnya monopoli bidang perniagaan sorang2? Allah marah sangat monopoli sebab akan menimbulkan ketidakadilan dan penentangan. Ni bukan Nik Aziz cakap tapi Allah yang nyatakan. Kalau UMNO jaga tak bagi Melayu merempat, Melayu boleh meniaga elok2, tak la UMNO jadi teruk macam ni. Melayu bukan nak mintak banyak pun, just boleh meniaga dan lepas sara keluarga cukupla. Ni Melayu yang meniaga sampai merempat. Anak Mahathir yang haram tak pandai tu pun leh bukak Petron dan Kencana Petroluem. Ape cer ni? Melayu yang pandai meniaga walaupun berjaya tetapi mereka melalui macam-macam kesusahan yang cuma dirasai oleh peniaga-peniaga cina first generation dulu saja... Anak Mahathir pula senang-senang ja hidup atas kesusahan orang2 Melayu. Kalau UMNO jatuh pun memang patut dah. Melampau sangat.

      Delete
    2. Dah tu melayu sendiri yg bodoh dpt projek bg kat cina... Kerajaan nak buat mcm mana...

      Delete
    3. Tu bukan Melayu Bodoh, tu namanya "KRONI UMNO BUKAN PENIAGA". Yang pi bagi kat "KRONI UMNO BUKAN PENIAGA" tu apehal? Kenapa tak bagi kat "PENIAGA TULEN MELAYU TANPA KIRA PARTI"? Tu la UMNO, perbodoh Melayu sampai separuh abad, bawa cerita kata peniaga melayu khianat bagi projek kat cina padahal tu bukan "PENIAGA TULEN MELAYU TANPA KIRA PARTI", tu namanya "KRONI UMNO BUKAN PENIAGA". UMNO melampau sangat, perbodoh ahli2 dan orang melayu sampai tak ada hati perut. "KRONI UMNO BUKAN PENIAGA" punya pasal, yang dihukum adalah keseluruhan "PENIAGA TULEN MELAYU TANPA KIRA PARTI". Mustahil kalau bagi projek kat "PENIAGA TULEN MELAYU TANPA KIRA PARTI", projek tu akan gagal. Mustahil!! Ni tidak, mesin proses tebu pi bagi kat Ketua Cawangan UMNO yang keje KEMAS, apa dia boleh buat dengan mesin tu, macam beruk dapat bunga la. Peniaga Tebu Melayu pulak mcm nak mati kumpul duit nak beli mesin proses tebu. UMNO melampau sangat, cukuplah!!!

      Delete
  42. Syukurlah rakyat dah mula sedar tentang keharaman parti laknatullah UMNO ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasial n fuckatan mmg babi kurap

      Delete
    2. Babi Negara - BN

      Delete
  43. perh brader,ramai sungguh penjilat icekrim bung.....bung ni celaka haramjadah,lg haramjadah dari cina DAP yg racist.....macam mana melayu nak maju kalau ada ank haram macam bung ni,orang melayu sendiri yg maju pun dia nak dengki.....
    memang celaka haramjadah la bung gampang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi Tuna Man, haram jadah Bung Mokhtar tu la yang buatkan UMNO hidup sampai sekarang. Kalau tak pasal jasa Bung Mokhtar bawa lari MP BN ke Taiwan, dah lama dah UMNO ruyup 16 Sept dulu. Hang ni pencacai umno saja, apa hang tau. Kalau aku jadi Ketua Bahagian UMNO kat tempat hang mesti aku happy, bila aku tengok hang melawan ja, terus aku bagi tiga posen.... hahaha

      Delete
    2. padan muka bung mokhtar....situa bodoh yg mudah diperbodohkan, lagak mcm org berilmu tinggi tetapi habuk pun tarak, muka pucat kering layu tak ada nur.

      Delete
  44. yg ko konfiden sgt suma benda dpt kat kroni umno mana ko tau? ada cop kat dahi masa mintak projek ke? bgtau la cwgn umno mana yg dpt mesin tebu tu. takat meniaga tebu tepi jalan bg kat budak sekolah pun dia boleh operate meniaga tepi jalan. apa yg payah sgt operate mesin tebu bukan buat bangunan atau roket. kep[ala anjing ko ni dah kronik sgt. sekurang2nya masuk UMNO dah boleh bantu org melayu islam ubah hidup dgn meniaga. masuk PAS/PKR/DAP apa dapat? dapat dosa kering hari2. duit pulak habis derma kat tabung PAS. tolol punya manusia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 11:22 pm... Yang aku confident sgt sebab aku dah 17 tahun jadi kroni dan proksi minister umno. Aku ada open AP untuk kereta import. Naza tu cuma limited AP. Ketua Bahagian UMNO pun boleh dpt walau satu AP. Ko kena bezakan antara ahli yang berjawatan tinggi dlm dalam umno dengan kroni UMNao. Padahal aku tak expert pun bab kereta. Tapi aku boleh issue import license tanpa had. Masa program 6P, minister bg company aku handle utk 300 ribu PATI. Setiap kali ada geran juta-juta, minister akan arah aku form company sebelum 3 bulan dpt geran. Kesian juga aku tgk peniaga2 melayu yang berniaga betul2 sampai 30 thn tp satu geran pun tak penah dapat. Diaorg trpksa pinjam bank dengan bunga tinggi padahal company aku tak operasi apa pun. Tapi dah aku kroni, rezeki aku la. Banyak lagi perniagaan aku diarahkan buat tanpa sebarang kecerdikan, ilmu dan usaha tapi untungnya sampai ratusan juta. Sekarang ni mcm thn2 sebelumnya aku tunggu untuk buat untung bila tiba PRU sajalah. Duit mudah sangat. Sampai note RM100 tu kami buat lapik tembakau la. Kesian juga aku tgk korang berhempas pulas jadi blogger,jadi ajk umno bahagian, jadi yb utk cari duit.semua keje susah tu,aku confirm duit tak masuk banyak pun.

      Delete
    2. Cmmon la bro trolling ko tuh x pndi la ko nie nk hentam pun mcm org bebal je aku tgk x pro lgsng.....ko ingt klu PR nnti jadi parti politik berkuasa xkn ade kroni? lagi la kuat bodoh oi kroni die nnti.....DAP tuh ko ingt nk lpskan bisness kat melayu? jgn mmpi ler....PAS ingt nk bg cina memerintah? mmpi lah kau....Anwar nk tgk dua2 parti tuh berjaya?
      ahahaha jd boneka shje la bengap ui

      Delete
  45. Akak rasa bung ni dah kena beli dgn dap lah maklumlah khawin dgn bini muda.. Artis plak tu mesti tinggi permintaan dia so sbb nak kan duit utk jaga bini dia pun jual lah diru dia kat cina sbb tu tiba2 je dia jadi anjing gila xde angin n ribut g serbu org lain... Tu pun org yg tak pnh kaco dia... Napa bila cina naik dia tak pnh mempersoalkan pun... Takan takut kot... Kita ni septutnye bangga dgn ts mokhtar sbb dia satu2 nye org islam yg berjaya dgn perniagaan dia bkn mengutuk dia

    ReplyDelete
  46. BUKAN DIBELI OLEH DAP KAK SEMAH OI BUNG NI BALACI DAP AGANYA,,

    ReplyDelete
  47. bahaya kalau ada orang macam bung moktar ni boleh jahanam negara di buatnya ..

    ReplyDelete
  48. jeles la tu takut tuan syed rembat bini muda dia..muahhaaa

    ReplyDelete
  49. bnyk sgt dalang dlm pentabiran UMNO nie sndiri drng nk sgt nmpk keruntuhan UMNO sebab gilakan benda2 duniawi nie yg merekafikir akan kekal selama lamanya......

    ReplyDelete
  50. Apesal die nie nk serang syed mokthar plak?
    dengki?
    cmon la bro....melayu islam kaya x ramai bro....tmbh2 lgi mcm syed mokthar yg humble baik dan msih merendah diri mne boley ko nk cri org2 seperti itu.....aku mmg cukup x suka dgn org2 malaysia nie yg mempunyai hasad dengki melampau

    ReplyDelete
  51. Woi bung kalau ko ni pon tokoh korporat yg byk membantu Islam/Melayu mcm Tan Sri Ali Hashim ker respect la jugak aku.Ini ko pon dok membesarkan perut sndiri dok kawen pmpuan muda jer ada hati nk kutuk Tan Sri Syed Mokhtar.

    Monopoli?Ko tau ker apa 2 monopoli?Selama berpuluh tahun cina menguasai makanan ruji spt gula(gula perai-robert kuok),tepung(FFM-Robert Kuok),Beras(Bernas-Rober Kuok) dn mcm2 lg smpaikan diaorg boleh kaya berpuluh keturunan.Ada sapa2 penah kisah?Ada saper2 penah terfikir entah halal entah haram gula,tepung,beras dll ,makanan ruju yg disediakan dn diproses oleh org kafir mcm 2?

    Ada sape2 pencacai pas mcm Nik aziz ker nk berusaha buat pinjaman dari Bank Arab Saudi ker utk topple segala dominasi cina ni?Ada si nuar berahim yg kaya raya raya dn mengkayakan kroni 2 nk sedekah sikit duit2 yg dia ada masa kaya melana jd TPM utk membantu mana2 korporat Muslim utk amik alih perniagaan td?Tak ada kan?Ada ker dia buat apa2 polisi utk memecahkan monopoli cina dlm peruncitan masa jd Finance Minster?HARAM TAK ADA sbb dia sibuk mengakayakan kroni dn keluarga?PAS jgn harap sibuk ceramah smpai lupa hal2 ekonomi umat Islam.

    Tp bila ada tokoh2 Muslim mcm Tan Sri Syed,yg sanguup mengambil alih semua itu dgn MEMBAYAR HARGA YG SGT TINGGI melebihi harga pasaran,utk memecahkan monopoli cina,semua melompat mcm kera dn meyalak mcm anjing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa ye ya bg lesen monopoli gula, beras dan tepung pd Robert Kwok? Orgnya adalah Mahathir Si laknatullah

      Delete
    2. Kepala hotak ko!Itu jer la ko blh ckp..Setahu aku sejak puluhan tahun sejak lepas merdeka pon mmg cina yg pegang segala komuniti peruncitan.Ini kesan penjajahan British yg bagi segala kemudahan peruncitan kpd org Cina di bandar2 besar spt KL,Ipoh,JB dll smpaikan kerajaan susah nk pecah monopoli ini kerana lepas British keluar pon monopoli yg terlmpau kuat dn narrow minded Melayu yg ketika itu percaya HANYA CINA YG PANDAI BERNIAGA menyukarkan lagi urusan kerajaan.Ko ingt semua monopli 2 bermula sejak tahun 1981 jer ker??

      Ok la katakan la Mahathir jahat bagi monopoli 2.Apehal pas yg kononnya mempunyai jaringan kuat dgn negara2 Arab tak berusaha buat pinjaman dgn Bank kt Saudi ker Dubai ker utk amik alih dari robert Kuok atas nama jihad ekonomi???

      Tapi manada sbb PAS sibuk mengkafirkan umno jer.PAS bukan peduli pon hal2 ekonomi semua ni.Dan aku berani ckp time 2 berapa kerat sgt ahli pas tahu mengenai robert kuok ni.

      Bila ada org muslim nk amik alih,pencacai pas pulak jadi anjing DAPig yg menyalak smpai terjelir lidah smbil melelh air liur maki hamun Tan Sri..

      Delete
  52. Dulu aku selalu baca di Internet kwn2 aku yg tegar pembangkang suka share dgn aku melalui email time 2 tak ada facebook lagi.Mcm2 artikel dn gmbr.Psal ayam KFC tak sembelih la,tepung ada DNA babi la,gula tercemar dn mcm2 lg.Mcm biasa umno dn kerajaan disalahakn kononya membela cina smpai sanggup biarkan bnda2 mcm ni terjadi.

    Tapi bila kerajaan menubuhkan unit HALAL di bawah JAKIM,mengarahkan JCORP yg dikepalai oleh Tan Sri Ali Hashim CEO Muslim yg sgt disegani,membantu memberi jalan kpd Tan Sri Syed Mokhtar utk memcahkan monopoli Cina dan memastikan penyediaan semua bahan terbabit bersih dn bebas dari sebarang perkra yg meragukan dn shubahah,mcm2 pencacai PAS balun kerajaan.Kata bela kroni dn sebagainya.

    Padahal cuba la buat research mcm mana sushnya mereka nk take over perniagaan Cina ni.Harga tawaran yg jauh melampaui harga pasaran dh mmg biasa.Blm lagi bab kerenah birokarasi cina ni.

    Hari ni kita boleh mkn KFC,minum air gula,buat kuih guna tepung,goreng guna minyak masak tanpa ragu2 lagi kerana disediakan oleh org MUSLIM!

    Untuk menjayakan hasrat ini,mana bung?Mana nuar berahim?Mana nik aziz? mana?mana?mana?mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. Bung sibuk ngan isteri gebunya. Aku rasa dia terpaksa buat kenyataan yang melukakan hati dan perasaan orang Melayu disebabkan wang. Maintenance tingi bini macam tu bro. Holiday mesti luar negara punya, tak mainlah Kinabatangan atau Labuan. Paling koman Singapura bro. Bung.., lu mesti ingat lu bukan saja menghina TS Mokhtar tapi berjuta umat Islam. Lu tanya diri lu sendiri berapa Masjid dah lu bina Bung?? dan berapa rumah Allah telah dibina oleh TS Mokhtar. Allah swt Maha Mengetahui dan Maha Merancang dan Insyaallah Dia akan menerima doa dari berjuta orang Islam yang dihina.

      2. Nuar berahi jangan tanyalah bro. Dia always busy ngan China dollnya, busy ngan bas mewahnya dam busy terbang kesana kemari ngan jet peribadinya siap landing-landing di Gunung Kinabalu lagi. Jadi buang masa dia jer nak fikir tang ni.

      3. Nick Ajis pula bro. dia tengah sibuk nak buat keputusan samada nak bertanding atau tidak. Fikirannya tengah bercelaru sekarang nih. Dia telah terlepas cakap kat Tun M. Bagi aku si tua tu patut berhenti jer lah. Hilang hormat aku kat si tua nih!!!

      Delete
  53. PAS Bengong, PKR Bangang DAP Putaq Alam.

    Pi Jahanam. Nak kata bagus, lagi penipu ada.

    Bukan setakat rasuah, kroni anak beranak dalam keluarga mesti ada dua tiga wakil rakyat.

    Rumah urut, main depan belakang, sakit pinggang tapi boleh dok goyang punkoq sikit punya baguih

    Kalau dah baguih sangat suruhlah PAS bawa usul haramkan Kasino Genting Highland. Kami nak tengok ada teloq ka tak ada teloq.

    Kata orang, depa yang teruk.

    Pirahhh... main jauh, jauh sikit.

    ReplyDelete
  54. PENGALAS BUNG MOKTHAR TU PEMINAT DAN PENYOKONG ALJUBORI, NAMA JER TIDUR DENGAN BUNG TAPI BERKHAYAL DENGAN KOTEL BENGKOK ALJUBORI. JADI TAK HAIRANLAH BUNG TERPAKSA PATUHI PENGALAS DIA, KALAU TIDAK MELANCAP SORANGLAH DIA. BUNG TU PULAK BUKANNYA ADA OTAK, DAH MEMANG PENGHUJUNG CAREER POLITIK, JADI DAH TAK ADA HARAPAN, SAMA JER DENGAN DATUK LAZIM, TAK LAMA LAGI BILA NAMANYA TAK NAIK SURE AKAN MELOMPAT MACAM KATAK KE PKR, KONONNYA UMNO TAK BAGUSLAH DAN SEBAGAINYA. BENGINILAH PEJUANG YANG BERMATALAMAT KESENANGAN DAN OTAK UDANG, PADANYA MASUK POLITIK NAK JADI KAYA JER, TANPA MEMIKIRKAN MASALAH RAKYAT DI KINABATANGAN. PENGALAS DIA PULAK YANG SEMEMANGNYA KUAT KAWAL BUNG, SAMPAI BINI TUA KAWAN TU PUN DIA SURUH CERAIKAN. ITULAH SIFAT-SIFAT MANUSIA YANG BERTERAS KEPADA NAFSU SYAITAN JER DAN BERKAWAN DENGAN IBLIS SEBAGAIMANA PARTI PAS.

    ReplyDelete
  55. Bung Mokhtar hati busuk ya kat Melayu? Kalau tak pasal Bung Mokhtar gagalkan 16 Sept dulu, Syed Mokhtar jual lembu balik la jawabnya sbb UMNO dah takde. Silap besar betul la Bung ni, kalau Bung jayakan 16 Sept dulu pun takpe, House PK pun tak berani buka blog mcm ni. kah kah kah

    ReplyDelete
  56. zahrain,zulkifli,ezam dan dun perak lompat kat umno,apa semua itu elok dan ko setuju ngan cara macam tuh,kalo ada yang lompat macam lajim ukin,bumburing dan mungkin bung mohtar apa bedzanya yang lain.aku ingat semua yang lompat tak elok.politik jadi keruh dan rakyat jadi pening tengok elite politik macam neh,kita nak ikut sapa dan semua nak dibuat macam mana negeri ini.kalo elite politik bergaduh rakyat uang rugi.rakyat hanya nak ada kemakmuran dan keadilan pasal sapa uang menabir negara ini rakyat tak kesah,...coba ko fikir.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!