GEMPAR BERAPI! KENAPA PM JUMPA SOROS? INI JAWAPANNYA

DIKALA seluruh negara terkejut dan tertanya-tanya dengan tujuan disebalik sumbangan dana yahudi kepada pihak-pihak yang ada kaitan dengan Pakatan Rakyat, Malaysiakini membangkitkan pulak soal pertemuan Najib dengan Soros di Washington 2 tahun lepas.

Sepatutnya pertemuan antara Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dengan George Soros, yahudi penyangak mata wang yang kini menjadi pembiaya utama parti-parti pembangkang utama di Malaysia ini, tidak menjadi isu.

Selain perjumpaan itu berlaku 2 tahun lepas, di luar negeri pulak, ia juga adalah disebabkan Soros yang mahu berjumpa Perdana Menteri, bukan sebaliknya.

Anyway, apa masalah dengan perjumpaan tersebut? Adakah semasa perjumpaan tersebut Perdana Menteri menerima dana dari Soros untuk menguatkan UMNO dan Barisan Nasional?

Jika ya, dimana buktinya? Jika tidak, apa relevannya perjumpaan tersebut dibangkitkan di tengah-tengah kontroversi penerimaan yahudi ooleh PKR, PAS, DAP, Bersih, Suaram dan Malaysiakini?

Hadi Awang pernah berjumpa dan berpeluk dengan Perdana Menteri, adakah itu maksud PAS sudah bergabung dengan UMNO?
Anwar pernah berjumpa dan minum teh bersama dengan Najib, adakah itu maksud PKR dan serah kalah kepada UMNO?

Sudah tentu tidak!!!

Jadi, bodoh benarlah kepada sesiapa yang membangkitkan isu itu semata-mata untuk menutup hakikat bahawa mereka ditaja dan dibiayai yahudi. Perjumpaan, pertemuan seumpama itu tidak membawa maksud kerana dari segi latar belakang kewangan pun, UMNO tak perlu duit Soros.

Pendekatan seumpama ini nampak sangat trademark Anwar – membodohkan rakyat.

Puak-puak ini sengaja mencetuskan isu yang bukan isu untuk mengalih perhatian rakyat daripada hakikat bahawa mereka menerima dana yahudi untuk menjatuhkan kerajaan Malaysia.

Terbaru ini dikaitkan pula dengan wang RM 40 juta yang kononnya diterima UMNO Sabah dengan soal penerimaan dana dari Soros, nak gelak pun ada. Hujung pangkal RM 40 juta ini pun kita tidak tahu, tak pasal-pasal nak dikaitkan dengan Soros pulak.

Nak tutup cerita ini mudah saja, nak juga tanya apa logik UMNO terima dana Soros? Kalau Soros serah dana pada Pakatan Rakyat dan NGO terbabit (termasuk Malaysiakini) untuk jatuhkan kerajaan BN, siapa pulak yang Soros nak UMNO jatuhkan dengan beri dana tersebut?

Adakah masuk akal Soros bagi dana pada UMNO dan Pakatan Rakyat sedangkan dalam masa yang sama kedua-dua pihak ini nak jatuh menjatuh antara satu sama lain?

Habis yang selama ini Pakatan haram tuduh UMNO koruplah, seleweng duit kerajaan lah dan apa jadah yang lain tu apahal pulak kalau UMNO dah boleh terima wang dari luar?

Ketara sangat bercanggahnya tu ya. Rakyat nampak sekarang betapa terdesaknya puak-puak ini nak mempertahankan diri, yang tak masuk akal pun boleh dijadikan isu jugak.

Ini tak sepatutnya mengejutkan sebab bukan pertama kali. Dalam soal pembunuhan Altantunya pun kita dah lihat modus operandi yang sama. Maklumlah tok dalangnya Anwar.

Sumber: MyKMU

HOUSE PK: Bila aku kata korang ni wahai penyokong Pakatan bodoh mengalahkan babi, korang marah. Tapi hakikat sebenarnya adalah korang memang bodoh mengalahkan babi, sebab tu Anwar membabikan korang sentiasa.

31 Responses to "GEMPAR BERAPI! KENAPA PM JUMPA SOROS? INI JAWAPANNYA"

  1. Assalammualaikum,

    Peringatan! 1 undi kepada PR adalah 1 undi kepada extemisma agama!

    ReplyDelete
  2. Tian Chua baik sangat dengan Soros, ape kata suruh Tian Gigit Chua desak Soros mengaku yang beri duit pada UMNO Rm40 juta dan ape tujuan pemberian dana tersebut. Amacam, berani tak Tian Gigit Chua desak Soros??? Kasi bukti la Soros yang bagi, ape susah sangat pembangang2 dalam Fuckatan ni... itu pun tak boleh fikir... BAHALUL sungguh mereka ni...!!!

    ReplyDelete
  3. Apakata kalau soros bagi kepada kedua duanya supaya sailing menuduh, sailing berperang biar Malaysia hancur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang kau merepek ni setaan??!!!

      Delete
  4. Hahahaha...... Ada akal. Boleh pk.........

    ReplyDelete
  5. Nampaknya semakin celaru pembangang nie kan.

    ReplyDelete
  6. pk ulasan ko banyak membakar emosi rakyat,kosebagai bloger tak boleh terlalu perpihak sangat biarpun ko dibayar tuan ko,jangan buat andaian sendiri tanpa ada dasar yang kuat.dan bagilah sikit pencerahan atau solusi kat pembaca blog atao direct ke pakatan,kalo politikus pakatan silap tunjukan harus macam mana benarnya,jualah facta dan argumentasi yang logik dan benar,sorrry bro.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg ko cuba spin nie anon 9.55??? Inikan blog dia .. Biarlah dia nak tulis apa pun.. Kadang2 aq baca apa yg dia tulis tu ada betulnya jugak berbanding blog2 lain cth mcm malaysiakini tu... Byk auta dari fakta.... Teruskan pk dlm membongkarkan cerita2 yg tersembunyi

      Delete
  7. Bro tak yahlah nak putar alam lagi,dah cerah lagi bersuluh.Siapa yg tuduh org bersengkonkol ngan SOROS?Tapi org yg dituduh haram tak pernah jumpa SOROS,tapi yg menuduh pulak dok sibuk pi jumpa.Jumpa dlm negeri ke,luar negeri ke,dlm kelambu ke,tepi longkang ke tak jadi soal tapi tapi yg PENTING dah jumpa.Cakap tak serupa BIKIN kokok berdegar2 ekor penuh taik ayam.Tak ada ap nak haranpkan lagi cuma PRU13 rakyat akan humban BN jauh2.Kita mulakan episod baru dgn melantik org yg lebih amanah,ikhlas sebagai pemimpin.Kita rakyat pulak lebih baik sibok cari makan dan membina keluarga kearah yg diREDHAI Allah S.W.T

    ReplyDelete
  8. pe korang expect dari anuwar si peliwat sial ni,dari dulu sampai sekarang begini lah permainanya.
    menutup kesalahan sendiri dengan menuduh UMNO,walaupun penipuan si peliwat tu x logik akal.
    tp de gak rakyat bahlul yg percaya cakap peliwat ni,sebab tu sampai hari ni dia berani menipu dan spin cerita kerana dia percaya akn ada rakyat yg percaya cakap dia.
    dah terang2 si peliwat ni mmg ambil dana dari yahudi,lagi rakyat nk sokong si peliwat ni ke.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  9. Anon 10:20 AM

    Wooiiii mangkok jamban...tu la tu baca kitab jinggay, haprakah, malaysiapukini n kitab2 pembangang saje sbb tu ko mcm katak bawah TONG TAIK...

    Tian Chuak pakar GIGIT , ANUwar pelakon porno tersohor donia, tu belum Nek Jijah pelakon PENIPU yg paling bongoks di donia..antara yg paling rajin mnjilat dan brjumpa SOros....

    Tu la ..lenkali jgn asik dok bawah TONG TAIK Pakatoon jer, sesekali jengok kat donia luar, baru tau hakikat yg Pork Sheikh ksyng ko tuh mrupakn teman paling mesra dgn Soros....

    ReplyDelete
  10. yg ini napa parpu tak nak dedahkan? :

    umum diketahui bahawa PM kita punya hubungan baik dgn Presiden Peranchis iaitu nicholas sarkozy. Sebab itu Najib memilih membeli Scorpene made in Peranchis.

    Sarkozy adalah seorang Yahudi teman rapat Soros.

    Sekarang kisah ini sdh jadi mcm ni:

    Najib + Sarkozy + Soros + Scorpene.

    Apakah berkemungkinan pertemuan soros-najib punya kaitan dgn scorpene, yakni meminta soros supaya memujuk Sarkozy 'melupus' bukti2 scorpene?

    Salam jari tengah berlendir yg dimasukkan dalam puki neelofa utk semua.

    ReplyDelete
  11. itu belum masuk cerita dr m jumpa soros melobi utk mendapatkan dana pd thn 2006. Masa pertemuan itulah dr m kata, soros bukan penyebab krisis ekonomi pd thn 1997

    salam jari tengah berlendir dimasukkan dlm puki neelofa utk semua.

    ReplyDelete
  12. bg aku senang jer pakatah harami nie nk lari tajuk....dia yg berpakat dngn soros tuduh najib la plak...saper x kenal pakatan harami hari2 kerja pakatan harami penuh dngan tipu helah....pru akan dtg pakatan harami akan mampossssssssss............

    ReplyDelete
  13. Betul tu bro, Babi lagi bagus dari penyokong-penyokong pakatan ni... Suka sangat dibabikan oleh saudagar penjual ubat! Pakatan Dah ditaja oleh penyangak mata wang taknak mengaku pula... Bila Dah kantoi ditaja taktahu nak buat apa dia mulalah salahkan kerajaan demi menutup kesalahan sendiri... Tektik biasa yang biasa diguna pakai oleh pakatan untuk mengalihkan isu-isu tertentu... Dorang tahu rakyat dah mula sedar dengan Transformasi kerajaan tu yang dok mengelupur semacam tu! kahkahkah!

    ReplyDelete
  14. ala biasa la pembangkang bro..bila dh kna time diorng mcm2 diaorng ckp utk alihkn prhatian rakyat kpd diorng..aku setuju ngan pndangan kau.PM jmpa soros bkn nak mntak dana utk BN sprti mna PR jmpa soros utk dpatkn dana bagi mmbiayai oprasi mereka utk mnjhanmkn negara..ak plik la ngan anjing2 PR ni,PM jmpa soros diorng ckp PM pro-yahudi..hbis tu Anwar trang2 ckp dia skong keselamatan Israel xde pula anjing2 pakatan ni nk bsing..!!

    ReplyDelete
  15. Najib kalau takat jumpa soros bukan ada apa2 makna pun , mungkin hanya hendak menunjukkan sikap profesionalnya, paling2 pun nak bagi amaran untuk tidak mengganggu Malaysia, tapi kalau PR gi jumpa soros mesti ada maksud yang tersirat dan tersurat, tak perlulah spin yang bukan2, lumrah manusia akan menyalahkan orang lain bila diri sendiri yang melakukannya. dah ada bukti jelas tak perlu la nak menafikannya lagi.

    ReplyDelete
  16. Pakatan pukimak tak abis2 buat fitnah2 bodoh klu btl apa yg krg ckp tu tunjuk lah bukti anon 12.10 pukimak sial anakharam oi... Takat ckp je aq pun blh ckp tiap2 mlm bpk ko jual mak ki kat pasar tani

    ReplyDelete
  17. Aku pelik lah najib jumpa soros semua nk kecoh tp bila anwar jumpa napa semua senyap je.. Padahal najib tu pm kita jd dia mmg lh kena jumpa dgn org mcm tu semua... Anwar jumpa bt apa main jubor ke???

    ReplyDelete
  18. Kak aka .Nampak sangat la UMNO ini hipokrit. Bukan sqahaja pemimpin UMNO jumpa taiko Yahudi terbesar yang UMNO anggap enemy #1 tapi pertemuan itu di hotel Plaza yang dimiliki yahudi Israel. kakakkaka. UMNO nak ludah keatas jatuh kemuka sendiri. Memang la UMNO tahap bangang

    ReplyDelete
  19. AKU SOKONG APA YG KAU KATA ANON 1.32 SELALUNYA KALAU ORG YG BERSLAH MANA PERNAH MENGAKU DIRINYA SALAH MESTI KENA TUDUH ORG LAIN SAMALAH MCM PAKATAN SIAL NI TAK HBS2 SUSAH UMNO DAN LEMPAR FITNAH. PM TAK SOROK2 BILA PI JUMPA SOROS MCM ANWAR ALJUBURI TU LAGI MAU TANYA PM JUMPA UTK APA, SEBAGAI MENGHORMATI JEMPUTAN APA SALAHNYA KAN SOROS TU YG BELA PAKATAN DAN PAS APA NAK KECOH SGT OR PAKATAN TAKUT NANTI SOROS BERHENTI BAGI DUIT KE.

    ReplyDelete
  20. cukup2 sudah dgn fitnah pakatan aku dah muak dgr kritikan pakatan pada umno tak hbs2 nak fitnah spin cite dan tuduh mcm2 kat umno bila krg nak matang ah tak perlu tuduh menuduh lah beb semua org dah tau siapa musuh dalam lipatan.

    ReplyDelete
  21. tak hbs2 pakatan haram jadah ni buat fitnah dan dengki dgn umno apa krg takut ke pm jumpa soros or takut hilang punca duit.

    ReplyDelete
  22. ala permainan si pakatan haram nie mcm nielh!!
    keje depa tau nak tuduh dn memfitnah UMNO je..
    kesalahan depa ditutup,pastu segala2nya UMNO yg dipersalahkan..!
    mnusia mcm depa nie mmg tak layak disokong lgsg!!!

    ReplyDelete
  23. pakatan haram ni bkn apa tau diorg ni tkut klu PM kita berjumpa dgn soros diorg tkut yg nnt sgla kegiatan buruk dan BUSUK diorg tu terbongkar!! dasar pembangkang bodoh!

    ReplyDelete
  24. soros tu dah terbukti partner gay si anuar...
    die yang bagi dana dekat anuar tu yang anuar kaya..
    sampai boleh meliwat sesiapa yang die suka..he3
    as usually dorang pakatan nak tutup keaiban dorang so mulalah tunding jari pada UMNO plak...
    mangkuk punya taktik..
    pakatan dengan ketandusan idea mereka seperti biasa ingin menyerang UMNO supaya jatuh kecundang..
    tetapi jangan lupa kalau salah tu salah jugak tak payah la nak wat cerita tanpa bukti ye

    ReplyDelete
  25. geli aku dengan anuar dan ceritanya...

    ReplyDelete
  26. tau la pm jumpa soros, diaorang sembang apa.
    yang diaorang bising2 tu, diaorang ada sekali ke, masa pm tgh bersembang dengan si boros tu.

    ReplyDelete
  27. kahkah ni la nme nya senjata makan tuan.....terkebil2 najib nk mnjwab nya..

    ReplyDelete
  28. Anuar punya spin, Anuar punya kelentong, Anuar punya tektik salahkan orng lain dah ramai mula sedar. Kita orng tungu PRU 13 utk kuburkan si kaki rasuah Anuar Ibrahim.

    ReplyDelete
  29. Kenapa najibjumpa syaiful dirumahnya tengah malam buta?nak minta scholarship? ka ka kaka. ya la tu. Macam la rakyat bodo tahap UMNO

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!