GEMPAR BERAPI! BENARKAH ROSMAH MILIKI PERMATA BERNILAI RM1 BILLION?

Rosmah Mansor Miliki Permata 1Billion! Begitulah tajuk yang ZZ baca di beberapa blog.. Terperanjat juga dibuatnya.. Apabila dibaca keseluruhan cerita barulah ZZ mengerti isunya adalah mengenai Bajet 2013 yang dibentangkan baru-baru ini.. Bajet untuk Pra-Sekolah diperuntukkan sebanyak RM1Billion.. Wow!! Banyak kan?? BENAR! 1Billion untuk Pra-Sekolah! So, dimana yang kata 1B untuk Rosmah Mansor?? Pra-Sekolah itu Permata?? Tak tepat tu.. Ada yang kata DS Rosmah difitnah lagi!! ZZ kata mereka tak fitnah tapi mereka tak faham.. Mudah-mudahan Datin Sri Rosmah Mansor memaafkan mereka yang kerap memburuk-burukkan nama beliau, InsyaAllah...

Di Malaysia, Pra-Sekolah itu untuk kanak-kanak berusia 5-8tahun.. dan dikelolakan oleh Jabatan Pelajaran, Kementerian Pelajaran Malaysia.. Manakala ECEC (Early Childhood Education and Care) adalah untuk kanak-kanak seawal usia kelahiran hingga 4 tahun.. Program Anak Permata Negara (PAPN) termasuk dalam kategori ECEC.. INI KITA KENA JELAS!

Biar ZZ jelaskan disini ke mana pecahan RM1billion yang diumumkan oleh YAB Dato' Sri Najib selaku Menteri Kewangan dalam pembentangan Bajet 2013...

1. Pra-Sekolah (MOE) diperuntukkan RM587.5 juta
2. Tadika Kemas (KKLW) diperuntukkan RM532 juta
3. Tabika Perpaduan (JPNIN) diperuntukkan RM68.7 juta
4. Bhg. Permata JPM..??????

HOUSE PK: Ini aku ambil dari blog ZZ! Aduh, tak habis-habis puak pakatan haramjadah ni bikin hal, apa salahnya anak-anak kita mendapat peruntukan dari awal lagi? Bukankah pendidikan adalah sesuatu yang baik? Kenapa mau dipertikai serta dikaitkan dengan Rosmah? Takde kena mengena wei.

Aku pun dah tengok blog-blog bodoh tu, sah mereka memang anjing DAP. Mereka tak mahu anak-anak melayu mendapat pendidikan awal kot? Sebab biasanya tadika-tadika sebegini memang anak melayu yang belajar kat situ. Lain aku tak nampak la

Kenapa pakatan ni tak boleh nak bezakan benda yang baik dan tidak? Kalau ya pun nak berpolitik, bab ilmu jangan la kacau. Ini untuk masa depan anak-anak kita termasuk la anak-anak pembangkang, makin lama makin meluat aku tengok Pakatan ni, dah takde isu sampai bab ilmu untuk anak-anak kecil pun mereka mahu jadikan modal politik mereka.

Sama-sama kita nantikan sambungan kisah dari ZZ ok...Salam Aidil Adha

108 Responses to "GEMPAR BERAPI! BENARKAH ROSMAH MILIKI PERMATA BERNILAI RM1 BILLION?"

  1. Apa yang saya dengar cincin itu hanya bernilai US$25 juta dan bukan RM 1 billion seperti dikatakan si bangang pakatan.

    ReplyDelete
  2. SALAM PERJUANGAN
    pohon dipautkan http://rezabtanahmelayu.blogspot.com
    dalam blog tuan

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  3. Nasi sudah menjadi bubur, UMNO hancur lebur dan terkubur

    ReplyDelete
  4. Inilah rupa penyamun duit rakyat malaysia..mmg menjadi rukun umno wajib merembat duit rakyat jika mahu berjaya.semoga ahli umno masuk neraka dan mati tidak diterima bumi..

    ReplyDelete
  5. peh!! aku nak menabung tiap2 bulan RM100, utk membeli cincin yg berharga RM25 juta. Bukan lama pun, dalam 20,833 tahun sdh cukup jumlahnya.

    Lepas tu, aku bukak satu isntitusi yg bernama PROGRAM BERLIAN NEGARA yg mengkhusus dalam pendidikan kanak2 awal tahun.

    BUkan itu saja, aku jugak nak jadi pembakar semangat kpd atilit2 kita, terutama pemain2 badminton negara. Kalau mereka menang, aku bagi hadiah pelukan erat & mesra kpd atlit bertuah tu.

    ReplyDelete
  6. Timbunan hutang negara RM576 bilion melebihi had.

    umno pengkianat islam & melayu

    ReplyDelete
  7. pecacai umno bodoh-bodoh.
    pemimpin buat duit, pecacai jilat najis

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "This comment has been removed by the author." <<-- apa punya bodoh la komen ko ni. Tak berkaitan dgn isu langsung. Sah! memang ko ni tak skolah punya orang.

      Delete
  9. kalau bodoh sangat xpayah lah nk ckap ape2...guna otak jgn asik nk membabi buta je tuduh mcm2 sedangkn terang2 duit 1 billion tu utk program permata...kt dh tgk contoh anak2 yg belajar di permata buktinye didpan mata knp masih nk fitnah mcm2...pelik sunguh dgn sikap pembangkang mcm2 fitnah dilempar pd rosmah sedangkn ape yg rosmah buat semua nye trbukti elok

    ReplyDelete
  10. tak hbs2 nak buat fitnah tentang rosmah.. dah takde keje lain ke pembangkang ke.. tadika permata tlh dibina dgnnya gahnya dan byk memberi peluang kpd ank2 kita belajar. tak payahlah nak buat fitnah rosmah.. rakyat dah tahu niat murni rosmah dan aku harap rosmah dapat bersabar dgn fitnah yg dilempar oleh org yg tak guna ini..sbb yg buat fitnah nie semua nye org bebal

    ReplyDelete
  11. bila takdak kefahaman atau kurang nak ambil tahu, selalunya puak puak ni akan buat memandai mandai.. tp jelas bila diorang buat memandai mandai, orang yang lebih tahu nampak akan kebodohan yang ditonjolkan puak puak pakatan haramzaddahe ni. pasal tu kalau bab program rosmah ni bila ada celako dok pertikai, aku anggap jenis puak baso boddo jah. sebab dia tak paham dan tak tahu, dan x boleh terima. lebih lebih plak memang jaki dengan bini najib. puak mcm ni yg dok hina org yang banyak bagi bantuan kat prg lain, tuhan sajalah yg balas perbuatan tu. sebelum nk tunjuk bodoh, faham dulu apa yang ditakrifkan

    ReplyDelete
  12. Tak sudah sudah dengan penipunya pencacai pencacai pembangkang ni... Asyik menfitnah je pembangkang ni... Kalau dah taktahu cerita jangan lah dok bantai je... Apa yang pembangkang tak puas hati sangat dengan permata? Tak habis-habis nak kutuk permata... Udah-udah le tu dengan fitnah tu... Ingat rakyat bodoh macam pembangkang ke? kahkahkah

    ReplyDelete
  13. satu lagi permainan yang digunakkan untuk memfitnah rosmah..kenapa bodoh sangat pembangkang takkan pra sekolah dengan PERMATA xboleh bezakan bodoh otak jenis kayu ker...akhir rosmah dan permata menjadi mangsa walaupun itu untuk kebaikkan kanak-kanak..

    ReplyDelete
  14. Permainan bodoh oleh puak pakatan yg sangat membosankan lgi...ape benda lgi korang nk pertikaikan? dan ape bukti 1 billion pun?
    common la rakyat malaysia aku tgk makin hari makin kaya.....apa lagi mau bising.....korang pakatan rakyat la yg duk rasuah sini sana yg bagi nama negara burok lgi nk bising cm kemak menyampah pun ade pui2

    ReplyDelete
  15. Pembangkang memang busuk hati...tambah tambah lagi DAP, dia memang tak suka dan anti melayu... apa saja yang dibuat untuk melayu semua ditentang DAP... memang haramjadah puak puak pembangkang ni.. makin hari makin menjadi jadi bebalnya... taktahu cerita main cakap je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cili padi aka house pk meman penjilat ROSMAH SI RAMBUT KEMBANG!!!
      KO TAU IKOT BELAKANG PONGGONG GEMOK TUH JE KO DPT DUIT KO SNYP LA JEBON!
      BODOH!! KEBAS DUIT RAKYAT!!
      W@AKAKAKAKAK

      Delete
    2. Lagi satu pencacai pembangkang yang meroyan tak tentu pasal! Awat? Ada cili dalam punggong ka? kahkahkah!

      Delete
    3. pembsngkang jahat n bodohsebenarnya cili padi.....sbb dah terminum air setan anwar n dapigs.....sbb akal takda

      Delete
  16. ape kesialnye korang ni,suka sngt buat fitnah.
    bukti xde then korang buat cerita,pastu fitnah rosmah miliki 1 bilion.
    1 bilion tu tuk pra sekolah lah sial,tang mana datangnye permata.
    agak2 lah kalau nk buat fitnah,mentaliti low class punya.
    aq tau la pembangkang dah xde kerja tp xyah lah nk buat fitnah kat rosmah.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  17. satu lgi permainan oleh puak pakatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom malam ni lepak kedai kopi pak cik belanja na

      Delete
  18. ish ish ish. tak fitnah maka bukan pembangkanglah pihak pakatan rakyat ini. kenapa program program baik sebegini ditentang oleh mereka. mereka sedar ke tidak yang anak mereka dan peyokong merek juga akan mendapat faedahnya. Adui! kesian sungguh!

    ReplyDelete
  19. perh brader,pe kes tuduh rosmah dapat 1 bilion ni.....celaka haramjadah betul lah pembangkang ni,makin dekat dengan PRU makin tak keruan mereka.....pakatan kalau tak buat fitnah kat rosmah tak sah,ada je benda yg dia nak fitnah.....dah lah fitnah benda yg tak masuk akal,pastu spin cerita cam ank haram.....bila masa 1 bilion dapat kat rosmah brader,bila najib bagitau dalam bajet 2013 yg 1 bilion tu untuk PERMATA.....1 bilion tu untuk pra sekolah lah brader brader yg bangang,sejak bila PERMATA jadi pra sekolah.....celaka haramjadah punya pakatan,tak habis habis nak fitnah rosmah

    ReplyDelete
  20. WTF Seriously guys. Is this what they capable off? just blaming what ever initiative taken by the government? i wish they die soon! don't burden the country and the rakyat too. we are fed up with accusation thrown by opposition!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mr chan.....they are bad people......hati sangat busuk maa

      Delete
  21. ak hbs2 nak buat fitnah tentang ds rosmah nikan, dah takde keje lain ke krg ni, tadika permata tlh dibina dgnnya gahnya dan byk memberi peluang kpd ank2 kita belajar. tak payahlah nak buat fitnah yg ds rosmah beli permata 1b lagi, rakyat dah tahu niat murni ds rosmah dan aku harap ds dapat bersabar dgn fitnah yg dilempar oleh org yg tak guna ini.

    ReplyDelete
  22. NAMPAK SGT PAKATAN HARAM NI BUAT FITNASH LAGI TENTANG ROSMAH DAH GUNA DUIT PERUNTUKAN PERMATA. ROSMAH TU MAMPU KALAU DIA NAK PAKAI INTAN KE, BELIAN NBELI KRG PUN DIA MAMPU SEBAB KETURUNAN DIA KAYA RAYA DAN SUAMINYA PUN CUKUP MAMPU UTK BELIKAN APA SAJA UTK DIA. APA NAK KECOH SGT CUKUP2 SUDAH FITNAH KRG NI SEBAB RAKYAT DAH TAHU HAL SEBENAR DAN TAKKAN PERCAYA DGN TIPU HELAH KRG SEMUA.

    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  24. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  25. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  26. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  27. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  28. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  29. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  30. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  31. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  32. pernah tak pakatan rakyat terfikir pasal rakyat sepenuhnya? ada kah mereka benar benar kisah? aku tengok mereka pun dah tahu hala tuju malaysia sudah tidak stabil! ayuh rakyat sedar!

    ReplyDelete
  33. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  34. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  35. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  36. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  37. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  38. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  39. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  40. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  41. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  42. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  43. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  44. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  45. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  46. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  47. KENAPA PAKATAN NI TAK HBS2 KENAKA ROSMAH SEDANGKAN ROLSMAH LANGSUNG TAKDE JAWATAN PUN KOT DALAM KEMENTERIAN CUMA DIA ADALAH ISTERI PM KITA AJE KOT. BAGI AKU ROSMAH ADALAH SEORANG BUJSINES WOMAN YG SANGAT BAGUS DAN TELAH BERJAYA DGN USAHANYA DLM MEMBANGUNKAN PROGRAM PERMATA DGN BAIK SEKALI DAN TAK SALAH KALAU DIA DAPAT BAJET UTK PERMATA. SO TAK PERLULAH NAK FITNAH LAGI YG ROSMAH 1B DIA BELI PERMATA LANGSUNG TAK MASUK AKAL.

    ReplyDelete
  48. Hidup ini macam kereta jugak, kena keluar duit banyak bila nak servis dan pastikan ia jalan dengan lancar. jika kereta sendiri boleh menyebabkan banyak duit apatah lagi negara malaysia yang besar memerlukan peruntukkan yang lebih. bagi 2 billion pun saya tak kisah asalkan program ini memberi faedah kepada semua.

    ReplyDelete
  49. cikai lay kau orang nie!

    ReplyDelete
  50. tengoklah, baru sampai Jordan, dah ada artikel psl mcm mana nak kahwin gadis Jordan. Kantoi lah, Misi Kemanusiaan ke Syria melalui Jordan semata2 nak puaskan nafsu buas pemuda2 umngok.

    ReplyDelete
  51. Ok Rosmah ate 1 Billion. what now? Opposition answer me! first of all do you have the dignity of respecting a women? people are not respecting you because you don't know how to respect them first.With this kind of attitude don't expect us to support you. you end is nearing! remember you end is nearing!

    ReplyDelete
  52. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author. <<--- apa punya komen bodohlah kau post ni. langsung tak der kaitan dgn isu

      Delete
  53. aduh apa pumya sial lah pembangkang ni ada2 je cerita drg nak buat...bosan aku dgn sial ni semua

    ReplyDelete
  54. apa buktinya yang rosmah memiliki permata bernilai 1 billion???????????
    beliau tak akan habiskan duit la dengan benda-benda mengarut semua ini..
    lebih baik duit tu die gunakan untuk memajukan program PERMATA...
    oh mungkin PROGRAM PERMATA dorang ubah jadi BATU PERMATA..
    nie semua kerja pakatan yang memang tak de kerja asyik nak cari kesalahan beliau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. btl tu kejora malam drg ni suka tuduh tanpa bukti..,ce bg kita bukti dulu..baru lah blh cite

      Delete
    2. tahu tak pe..
      mana bukti mana???

      Delete
    3. ok, mana bukti dia tak memiliki permata bernilai 1 billion??? ha!! jawab! jawab!

      Delete
  55. lagi lagi lagi...syaitan punya pembangkang dekat skandal dorang lagi banyak duit rakyat dorang makan kasi sama gundik..itu xnampak ke..ini DSR tak buat pun kena bambu..apa kejadahnya pakatan nie..makin lama makin bebal

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang pun betul kata kamu tu..pakatan yang kaki kebas duit nak tuduh DSR pulak..dorang tu ibarat gajah depan mata tak nampak kuman seberang laut fuh clear nampak..si jijah tu pakai barang mahal tak nampak ke???????siap ada bukti lagi tu

      Delete
    2. biasalh si bodoh2 semua tu org depa buat tak pa tp klu org lain buat tak blh pulak! mmg dasar pembangkang setan lah!

      Delete
  56. aku pelik lah kenapa org suka sgt mempertikai kan apa yg rosmah buat..tp klu apa yg kak jijah buat semua buat bodoh je...kdg2 aku rasa mcm pembangkang ni suka biola org buat salah tp klu org buat kebaikan drg tak senang ddk

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun setuju jugak drg ni klu bab rosmah drg suka main tuduh je tp bukti tak pnh bg pun...klu bab kak jijah dah ada bukti pun drg buat tak tau je...ala tak yah g jauh lah dah terang2 bukti video anwar tu ada tp drg buat2 mcm tak nampak je...pembangkang ni semua celaka klu kena jentik telur dgn aq br drg tau

      Delete
  57. Rosmaahhhhhhhhhh!

    ReplyDelete
  58. Assalam tuan,

    Minta dipautkan blog saya kepada blog tuan. Blog tuan telah saya pautkan. Harap diperkenan. Terima kasih, tuan.

    http://www.inigoblogpolitik.com

    ReplyDelete
  59. Suka main tuduh je pakatan haram ni..i wonder what is their problem with rosmah? They jealous that azizah is not as famous as her? Or they feel Najib has a hardworking wife unlike Anwar? I feel the more the try to discredit Datin, the stronger she become.. Well, ppl are not stupid to believe all their lies...accusation and slander against Datin...

    ReplyDelete
  60. DS Rosmah sering jadi tumpuan fitnah pihak pembangkang yang selalu ada perasaan irihati kerana DS Rosmah adalah org yang sentiasa disenangi dan banyak membuat jasa pada rakyat khususnya kanak2...

    ReplyDelete
  61. Kesian kanak kanak permata tu ye.......aunty rosp**isemak kate.... Pegi main jauh...budak budak mana boleh pegang duit banyak2. Nkorang puji banyak2 aunti nipun gerenti xdapat ape pun......jilat bro jilat

    ReplyDelete
    Replies
    1. malu2 pulak nak sebut PUKI.

      Delete
    2. kesian mak ko lahir anak babi mcm ko klan..org buat keja elok ko nak mengata nampak sgt ko ni anak anjing kurap sbb tu perangai ko mcm babi kurap

      Delete
  62. Pathetic...keep accusing rosmah not going prove PR is better gov ler... I feel this 1billion worth allocation is a must to develope our pre education system.. Anyway, i support this effort.:-)

    ReplyDelete
  63. Kesian pihak pembangkang yang selalu irihati dengan kebaikan yang dibuat DS Rosmah...

    ReplyDelete
  64. Pihak pembangkang tidak pernah dapat ape2 kebaikan dari Azizah kot, sebab itu irihati sangat dengan DS Rosmah...

    ReplyDelete
  65. http://manjongmari.blogspot.com/2012/10/semangat-eidul-adha-ds-dr-zambry.html


    ya setan melayu amno goblok dan dayus orang malay bilang kera bagsa hindia nama dia cik zamri uda membohong folower setan melayu amano ya , tega dia jual itu tanah bangsa mealayu ya, kenapa ya bangsat setan mealayu amno gal punya telor ya, waduh pak , kayakk hancur suku melayu kalo terusan gini ya.

    ReplyDelete
  66. pihak pembangkang2 nie semua mmg bodoh dn tolol sgt2lh..
    tak hbs2 depa dgn isu pasal Rosmah miliki permata bernilai 1 billion nie!! klu tak dek bukti wahai pembangkang bodoh, tak payahlah nak melalak2 kat sini..paham!!

    ReplyDelete
  67. tak habis2 lg ke pasal isu Rosmah miliki permata 1 billion nie??
    pembangkang nie kan tak hbs2 dgn fitnah depa psl Rosmah nie!!
    apalah mslh depa nie tak tau lah... apa bukti depa yg rosmah benar2 memiliki permata bernilai 1 billion tu???
    klu stakat nak ckp dan buat fitnah tak tntu pasal baik diam je lg bgus lh!!

    ReplyDelete
  68. PERMATA yang dimiliki DS Rosmah ialah program PERMATA untuk kanak2...pihak pembangkang mmg sangat sinonim dengan perangai banggang yang menuduh tanpa usul periksa

    ReplyDelete
  69. Orang PAS pun hanyar ke PERMATA...anak anak mereka...tak caya...check seluruh Malaysia...Rosmah juga diFITNAH...mmm...pada puak puak yang suka memfitnah...buat lagi er...jangan berhenti...teruskan...rakyat sudah mampu menilai...kebenaran tidak pernah kalah....

    ReplyDelete
  70. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

  71. Muhyiddin Dan Puteri UMNO Mahu Najib BERUNDUR... Kenapa?

    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~


    Tapi yang terpenting... Pemuda dan Puteri UMNO yang kononnya barisan pelapis kepada UMNO tetap BODOH... Tetap TOLOL.. Itu yang pasti..

    Disebabkan KEBULUR sangat nak berjuang untuk UMNO, Pemuda dan Puteri UMNO sanggup menipu dan memperbodohkan diri sendiri untuk sama2 menipu dan memperbodohkan orang2 tua kat kampung, saudara dan adik2 mereka... Jika Pemuda dan Puteri UMNO tidak boleh menggunakan akal dengan bijak, kenapa tak jadi LEMBU saja?


    Jika Pemuda dan Puteri UMNO memilih untuk jadi LEMBU,...... Ahli2 UMNO yang sedang aktif atau hanya menjadi pemerhati di laman2 blog ini tetap akan membuat undi protes pada PRU akan datang... Walau apa jua alasannya, mereka tetap akan mengundi Pakatan Rakyat tanpa perlu berdolak dalik... Ini telah dibuktikan oleh Pemimpin2 UMNO sendiri perkara itu akan terjadi... Sabotaj calon UMNO secara total untuk kuburkan parti itu..


    Janji Ditepati - Pemuda Dan Puteri UMNO 'Budak Tolol' Dan 'Sampah Parti'

    ~ BUKTI 3 ~

    ~ BUKTI 4 ~

    ~ BUKTI 5 ~

    ~ BUKTI 6 ~






    (( edit, copy & paste Page FB Kump. Generasi Baru keluar UMNO ))

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa ko merepek ni sial nampak sgt pembasngkang dahh xde idea lps tu cr benda2 bodoh...pembangkang mmg bodoh nak mampos..rakyat bkn bodoh mcm dulu lah bro

      Delete
  72. cukupalah wahai pembangkang haram jadah dah tak kerja lain dah ker nak buat asyik buat fitnah jer.dah taksub sangat dengan pok jis sesat dan al jubiti ker???kenapa bodoh bahlol sangat..jika kita lihat balik bajet yang diberi bukan untuk permata .kenapa sempit sangat pemikiran manakala permata yang di tubuhkan untuk kanak-kanak dimalaysia melalui pendidikan percuma bukan ini yang terbaik.kanak-kanak luar bandar dapat pendidikan yang sempurna. kenapa nak pertikai lg???apa yang pembangkang lakukan??bodoh!!!!....

    ReplyDelete
  73. RM1 billion .... wow banyak tu. Tapi, klu guna dengan cara yg betul, cukup tu. Klu ada lebih, jgnlah pula dibazirkan....pulangkanlah ke perbendaharaan. Ini tidak, klu ada lbh, ada aja caranya mereka mau perabiskan RMb billion tu.

    ReplyDelete
  74. nampakj sgt lah pembangkang dah xde idea sbb bila ckp lain drg kuar isu lain..asik pusing2 cite je padahal drg tak tau nak cr kesalahan mcm mana...sbb setakat ni apa yg rosmah buat semua utk kebaikan rakyat xde satu pun yg menyusahkan org..tp pembangkang tak blh terima hakikat

    ReplyDelete
  75. mari kita sokong tindakan PERKASA yg mahu supaya Jaclyn Victor diboikot, kerana menyanyikan lagu kristian kpd org2 kristian d Sabah & Sarawak. Inilah masanya bersatu...hahahahaha

    ReplyDelete
  76. mahal oooo. permata harga 1 bilion tu....... betul ke??? ada ke permata beharga 1 bilion?? mana fucktan dapat berita nie????

    ReplyDelete
  77. Ape punya sial rosmah dapat budget berbilion nie. Malaysia ni najib laki bini punyer ker. Pencacai macamana pulak.........

    ReplyDelete
  78. Puak pembangkanh takkan puas hati selagi mereka dapat kuasa untuk memerintah.. Walaupun datin sering di caci dan difitnah oleh puak pembangkang. Beliau tetap tidak putus asa untuk meneruskan usaha beliau demi kebaikan masa depan anak anak.. Aku #respect !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang agak2 la nak cari makan pun afiq. Hang ampu umno mcm mana pun hang tetap tak akan dpt duit banyak...Hang cuma blogger dan facebooker pencacai saja... aku proksi minister umno... aku ada segala galanya walaupun aku undi pas... aku tak penah hidup merempat macam hang afiq... bodek nak cari makan pun agak2 la...

      Delete
  79. Bajet tu bukan untuk rosmah lah bahlol.. Tu untuk anak anak permata! Apa punya musibat lah.. Kalau tak tau cerita jgn fitnah org membabi buta.. Bajet ni untuk menjamin masa depan anak anak akan dtg.. Pencacai pembangkang ni meroyan kenape? Ada tak pemimpin pembangkang memikirkan yg terbaik utk anak anak dan berusaha mcm rosmah?? Takde kan?? adoiyai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah masalh pembangkang bodoh tak paham bahasa org kata lain drg paham lain.. Bodoh tp ada hati nk bersuara mcm ni lah jdnye

      Delete
  80. Replies
    1. Senyap lah noob babi.. Klu nk tau g tanya bpk ko

      Delete
  81. i love u DS rosmah...........

    ReplyDelete
  82. Bro Parpu , ini lah kebodohan fitnah yang paling dahsyatt sekali dibuat oleh Pakatan Haram . Figure RM1 billion tu tak teragak-agak depa 'create' . Aku nampak ini tektik2 fitnah ni makin menjadi-jadi dan dah merapu.... bakal makan diri sendiri pembuat fitnah ! Confirm PRU13 , pakatan haram tinggal spender koyak je..kah kah kah

    ReplyDelete
  83. kenapa pembangkang ni marah sgt ngan permata??salah ke kerajaan mengambil berat pada pendidikan awal kanak2 di malaysia ni??untuk kpntngan anak2 diorng jgak,bkn kpntngan kerajaan shj..lgipun dalam bajet tu takde pulak najib ckp 1 billion tu utk rosmah..kesian aku kat pembgkang ni,dh xde modal sgt dah nak brkempen utk parti diorng...tanda2 awal PR akn lgkup pada PRU akn dtang,tgk saja bagaimna mereka meroyan..

    ReplyDelete
  84. pakatan harami nie klu x fitnah rosmah dlm satu hari mmg x senang duduk...permata bukan hak rosmah mutlak la pakatan harami oi..ia nyer d rangka oleh 25 orang indivindu dari pelbagai latar belakang dan kepekaran semuan nyer dngn satu niat untuk memeberikan pendididikan awal kanak-kanak...salah ke??aku rasa anak2 pencacai2 pakatan harami lg ramai kat permata nie...klu kekeringan modal sekali pun x perlu la nk fitnah rosmah dngn fitnah murahan mcm nie...

    ReplyDelete
  85. wahai admin, knapa komen2 dr pyokong pmbakang ko delete? nmpak sgt keje x prfsional, takut dgn bygan sndiri ke? kalau ko rasa ko benar, biarkan komen2 tu, spaya org ramai boleh baca n dapatkan maklumat yg benar dan mereka boleh menilai sndiri.

    ReplyDelete
  86. SIAPAKAH SEBENARNYA HJH ROSMAH?
    sebagai rakyat mlaysia ingin juga aku kenal. adakah dia menteri? prlimen mana dia pegang sampai boleh jwatan itu?

    ReplyDelete
  87. dua2 penyokong banggang yg pembangkang baca tajuk je da melenting bkn nk bc keseluruhan artikel dulu yg bn lak ko nk backing si rosmah ni lebih2 apsal ketua2 pembangkakang xde pn nk fitnah2 die then korg kate si rosmah ni kne fitnah padahal tu taktik die nk jaja kebaikan die bodoh2

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!