FUYOH! PREVE' KINI DI AUSTRALIA! PROTON THE BEST

KUALA LUMPUR, 18 Okt. - Proton Holdings Bhd, hari ini mempamerkan dua model baharunya, Preve dan Exora, untuk pasaran Australia pada Pameran Motor Antarabangsa Australia 2012.

Dalam kenyataan dari Sydney, Proton berkata Preve, dengan saiz sederhana penuh bergaya, kini dibuka untuk tempahan di sana manakala Exora, kenderaan selesa tujuh tempat duduk, akan dijual pada pertengahan 2013.

Kedua-dua varian itu akan menggunakan enjin turbo Proton yang dilengkapi teknologi transmisi boleh ubah tujuh kelajuan berterusan.

"Kami mahu muncul lebih kukuh sebagai syarikat pembuat kereta global selain memperhalus Proton sebagai produk dan jenama dalam industri automotif global yang sangat kompetitif dan sentiasa berubah.

"Dan untuk menjayakannya, kami mengukuhkan kedudukan kami dalam pasaran strategik utama, termasuk Australia," kata Pengerusi Eksekutif Datuk Seri Mohd Khamil Jamil pada pameran itu.

Beliau juga berkata syarikat itu bekerja rapat dengan Proton Cars Australia, bagi memastikan semua kenderaan yang dilancarkan di negara itu memenuhi aspirasinya bagi mengeluarkan kereta ringan pada masa yang tepat dan harga yang sesuai.


Sumber: KL Pos

44 Responses to "FUYOH! PREVE' KINI DI AUSTRALIA! PROTON THE BEST"

  1. TANIAH PROTON AKU BANGGA KERETA NASIONAL KITA SAMPAI KE AUSTRALIA DAN INI ADALAH SATU KEJAYAAN YG AMAT MEMBANGGAKAN NAMA MALAYSIA DI SELRUH NEGARA DAN SEKALIGUS AKAN MENINGKAT LAGI TARAF EKONOMI NEGARA KITA. TANIAH PROTON YOU ARE THE BEST.

    ReplyDelete
  2. satu kebanggan buat negara kita preve dan exora tlh sampai ke luar negara beb mmg terbaiklah proton ni mengharumkan negara terharu aku.

    ReplyDelete
  3. PROTON is the bestlah aku caya sama proton akhirnya tlh berjaya tembusi pasaran luar negara dan sekaligus akan meningkatkan taraf ekonomi kita. aku bangga jadi rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
  4. pukimak la proton ni..kereta dh la xde kualiti.jual mahal plak tu..kat negara luar jual murah..mmg celaka umno harbi ni.menindas rakyat malaysia...patut la rugi memanjang krn disumpah oleh rakyat malaysia.mari kita bangkrupkan proton.jgn beli kereta proton..kalu kat australia tu jgn harap la org sana nak beli.kanggaru bodoh pun xkan beli...aku jamin proton akan terus rugi.mari kita pakat beli kereta jepun n euro..kualiti ok n servis pun baik..dari aku beli proton baik aku beli vios..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaya gila kau nak beli proton..
      saga blm pun tak mampu nak beli..

      Delete
    2. Pukimak lu la ckp ikut sedap mulut cibai kau ja. Bangsat betul la kau ..buruk 2 proton pun org PR pakai proton paling byk kat msia.

      Delete
    3. Pukimak lu la ckp ikut sedap mulut cibai kau ja. Bangsat betul la kau ..buruk 2 proton pun org PR pakai proton paling byk kat msia.

      Delete
    4. Pukimak lu la ckp ikut sedap mulut cibai kau ja. Bangsat betul la kau ..buruk 2 proton pun org PR pakai proton paling byk kat msia.

      Delete
    5. Pukimak lu la ckp ikut sedap mulut cibai kau ja. Bangsat betul la kau ..buruk 2 proton pun org PR pakai proton paling byk kat msia.

      Delete
    6. tu lah dulu mak bapak ko suruh belaja pandai2 ko pergi merempit. sekarang bile susah nak salahkan kerajaan lak.... kalo bodoh tu bodoh jugak kenape ko tak jadi jer engineer proton jer...mangkuk kalo ko tak suka tinggal kat malaysia ni ko belahlah dari malaysia kat sini tak de sape yang menghalang...rakyat macam ko ni macam bangkai je...kalo ko tak nak beli pergi mampos lah sama ko apasal lak masuk parti?? ko ingat semua pekerja proton tu ahli umno ntah kaum2 ko pkr ade kat situ makan gaji bute.

      Delete
  5. mmg terbaiklah proton sampai ke Australia lps harga preve n exora mesti lambung naik punya permintaan tinggi, satu kemajuan yg sgt membanggakan dan menaikkan taraf ekonomi kita pada masa akan dtg.

    ReplyDelete
  6. adalah amat membanggakan jika proton yg dijual di aussie itu penuh berkualiti serta membawa tag harga yg setanding dgn kereta jepun, korea atau eropah. jgn harga di aussie lebih murah berbanding di malaysia. sakit telinga jika dengar org luar boleh memiliki kenderaan proton dgn harga lebih murah berbanding rakyat negara ini. good luck proton.

    ReplyDelete
  7. celaka punya umno..proton dh puluh tahun pun masih takut unt bersaing.knp hyundai semakin maju n berkualiti?..mmg dasar umno celaka krn apa yg diusahakn umno pasti kan lingkup..kerugian ditanggung rakyat..pukimak la umno ni..

    ReplyDelete
  8. hang macam kadok naik junjung....

    ReplyDelete
  9. WOI ANON 11.03 SIAL BTL MULUT KAU NI KAN SEDAP MULUT MAK BAPAK KAU AJE HINA PROTON KALAU TAK SUKA TAKDE SAPE PAKSA KAU BELILAH SIAL. INILAH MANUSIA YG TAK PERNAH RETI BANGGA ATAU SYUKUR DGN KEJAYAAN NEGARA KITA BALIK2 NAK SOKONG KERETA BUATAN DARI LUAR NEGARA KENAPA KAU AJE TAK PI DUDUK KAT SANA AJE NANTI BARU KAU NEGARA KITA OR ORG LAGI BGS BARU PADAN MUKA KAU, GERAM AKU KAT ORG MCM KAU NI.

    ReplyDelete
  10. anon 11:03pm sgt jahat la. mcm doakan mak dia cepat mampos pulak. anak haram memang perangai mcm tu. tak sayang mak bapak, apatah lg negara ini...

    ReplyDelete
  11. kalau harap pukimak nik aziz, buat taik mata ngan basuh jubur mcm pukimak tu je la dia boleh buat. dah la sijil made in india, ulamak pun kene buat surat pekeliling.
    meman proton terbaik, tapi nik aziz boleh guna jari tengah dia cucuk lubang jubur dia sendiri.
    kah kah kah.

    ReplyDelete
  12. woi usin bodoh..proton buat kereta yg cermin tingkap tak boleh naik pun nak bangga ka?simpan je bodoh kau tu...ahli umno pukimak pun ramai x guna proton la..pemimpin umno harbi mana ada guna proton.pencacai bangang mcm lu je guna proton..ada ke pemimpin umno celaka lps rembat duit rakyat beli proton?..betul la ahli umno terdiri dr org bodoh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok la tu....cermin tingkaptak bolih naik tak bawak ekside pon.....toyota apa jadah.....brek melekat ...berapa juta kena tarik....buat2 lupa....skang 7juta kereta yg mrnjadi idaman koeang termasuk viol kena call back.....semua senyap sunyi.....pigi mampos...

      Delete
  13. apa punya bingai la hanpa ni....
    proton p australia masuk pameran je..bayar jer sewa tapak..bknnya proton p australia untuk pasaran eksport...

    proton ni kereta without kualiti..power window selalu mslh..yg puji proton ni spesis nak pakai kereta sirong pun tak mampu sebenarnya

    ReplyDelete
  14. Amat memalukan Proton sudah berumur 29 tahun tetapi masih tak dapat bertanding dengan kereta luar negara ! Jika Proton tak dapat bersaing, berkualiti dan berubah lebih baik tutup sahaja. Disebabkanlah Proton menjadi rakyat terpaksa bayar lebih tetapi dengan kualiti yang tak memuaskan ! Proton harus belajar dari kereta Korea dimana mereka ada berubah mengikut pasaran menjadi mereka setanding dengan kereta Jepun. Rasa Proton harus menamat rewayatnya untuk kebaikan rakyat !

    ReplyDelete
    Replies
    1. org mcm kau la proton cari.
      keluarkan idea utk menambah baik proton..
      bukan nya jd keyboard warrior.

      Delete
  15. proton mmg ada potensi,cuma stigma masyarakat je kena berubah,satu lagi mungkin akan lebih mantap lepas pengambilalihan pengurusan baru di proton oleh drb hicom...semoga success hendaknya

    ReplyDelete
  16. Aku pakai proton ok jer...aku juga ada kereta import lain....hai korang yang kutuk2 proton nie entah-entah kereta pun takde....
    Hyundai ko kata takde masalah...ha.ha..study dulu new automobil ye....

    Aku apa heran ko tak nak pakai proton pun....ko pakai kereta import automatik kena bayar tax....tu bijaknya kerajaan BN....korang kutuk la bagai nak rak pun...benci pun pada proton...u benci u beli kereta import ...see ready for tax....

    Dan cukai2 yang di kutip tu...kalau ko kerja gomen menanggung bayar gaji....

    Aku tetap berbangga dengan kereta proton yang aku miliki dari beberapa model.....

    ReplyDelete
  17. Proton oj je.. Yg tak oknye manusia yg suka maki hamun ada je silap org lain... Ni jenis mak bapak main tak baca bismillah..

    ReplyDelete
  18. bini aku pakai honda city..aku pakai nissan livina dah 2 tahun..honda city bini aku tu hari bonet masuk air..pastu penah disc brek depan tercabut kat highway..terbaru pintu belakang tak bleh nak tutup..last2 jual pakai saga BLM..livina aku lak baru 4 bulan pakai problem kat aircond..pastu stereng bunyik2 bila nak membelok, yg terbaru ni suspension bunyik2 last2 nissan service kata kene tukar baru..kesimpulannye kereta luar pun mcm celaka kualitinya..skrang nak support kereta nasional..lagi gua bangga

    ReplyDelete
  19. ni dah tahun 2012, tapi masih ada yang berfikiran kuno.

    woii... masalah power window proton itu adalah masalah lampau. Sekarang Proton bagi lifetime warranty utk power window.

    woii... proton pun dikenakan cukai eksais dan jualan spt mana kereta-kereta CKD yang lain. so kiranya proton dah mula bersaing

    woii... proton preve adalah kereta yg jauh lebih baik,selamat,penuh dengan spesifikasi tinggi berbanding dgn vios dan city yg lebih mahal. Malah toyota camry yg baru pun tak mempunyai ciri-ciri keselamatan spt Preve.

    woii... kalau nak diikutkan protection, kereta-kereta korea lagi lama di protect oleh kerajaan korea dan lagi lama berada dalam standard kualiti yang rendah. Takde pulak rakyat korea mengutuk mereka.

    biasalah, mentaliti pembangkang dan penyokongnya. Mereka mana pernah berfikir kerana berfikir tu susah bagi mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa punya bodoh..semua kereta dimalaysia ada eksias duty..bkn sb persaingan...

      Delete
  20. Yg kutuk tu sebenarnye mmg x mampu pki kete,susah susah pki ex5 je lah ,bangge sangat dng pr,pt bli bas pon pki duit soros tu pon nak bangge,pengkianat negare

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno pun pakai duit soros..40juta lg...

      Delete
    2. He he celah siput. Kutip fakta hancing nua. Belajar gunalah akal bukannya guna kepala lutut. Asyik dok kena kencing ja, kesian aku tengok kau dan sekumpulan dgn kau.

      Delete
  21. Budak-budak proton pon ramai yg sokong pembangkang. Jangan sebab politik, periuk nasik budak-budak tu terjejas. Kalo mampu pakai honda ke, bmw ke, ferrari ke, pakai je la. Wat pe kutuk2 proton. Mak korang dulu agak-agaknya masa nak beranak kan korang, pergi hospital naik kereta proton. Dan kalo bank reject korang punya loan nak beli proton, tu salah bank dan jugak salah korang sendiri. Dah tak mampu tu, pegila naik bas.....

    ReplyDelete
  22. Tutp pun xpe..korng pun tau sape pihak yg rmai dalam tu..he
    Keta honda pun bape kali tarik balik ..?x thu ke?

    ReplyDelete
  23. Kereta tak guna ni harap rakyat beli kerana kereta lain kena cukai tahap gilabap sampai orang tak leh beli. Kroni2 kaya UMNo tak le pakai proton semua mecedes, beamer, ferarai etc. Kerana kualiti terbaik. Cubalah proton masuk pasaran amerika ke jepunke tengok ada tak orang beli tin sadin begerak ni

    ReplyDelete
  24. xyah nk bangga sgt la..sy bkn nk buruk kn proton..tp ayah sy beli exzora bold,x smpai 2 bulan pakai dh rosak 0ne way valve n lampu brek p0n r0sak..xthu la nnti r0sak ape lak..sbb ni la rakyat x ske kt pr0ton cz mungkin dye 0rg dh kne cm sy k0t..sy arap pr0ton wt yg trbaek lg untk rakyat 0k...!!!

    ReplyDelete
  25. engineer tingkap proton mesti penyokong pr...makan gaji buta , byk dengar ceramah mcm haram

    ReplyDelete
  26. Mangkok hayun yang ngutuk proton ne sebenarnya memang x cerdik langsung.Satu spesis yg hanya tau meruntuhkan ape yg susah payah dibina untuk negara dan orang melayu.Inilah hasil kerja politik org yang gila kuasa yang mempolitik kan semua benda ,langsung x peka kepada kelangsungan bangsa dan negara dgn menghina kemampuan bangsa sendiri. Bila isu ne terus dimainkan maka kartel2 cina kominis ne memang suka sangat la..klu boleh nk sgt proton ne lingkup bersama org melayu,Malangnya ada pulak melayu pencacai PR ne yg perasan berotak genius kononnya terikut ikut dgn rentak mereka tanpa sedar egenda disebaliknya....Hidup proton...

    ReplyDelete
  27. Anon 11.03 PM

    penjilat fuckatan kau ni teruk sampai kereta nasional pun nak politik.

    apa kena mengena denga umno..FUCKATAN memang bangkang apa saja kerajaan buat kerja ko orang bangkang dari lkongkang. yang mavam2 penyelewengan di Selangor, Kedah, Penang Kelantan dengan pemimpin fuckatan bermoral ko diam pula.

    jenis menghalal cara.. meh kita kuburkan FUCKATAN PRU13.

    ReplyDelete
  28. aNON 11.03 PM tu katak bawah tempurung untuk maklumat ko proton sudah dieksport ke hampir 40 buah negara di eropah. di England dijual dengan laris dan mat salleh suka dengan proton cuma ko saja katak bawah temputung.

    ReplyDelete
  29. gi ostolia ka? Aku ingat jangka hayat kangaroo lagi lama dari tin sadin ni.

    ReplyDelete
  30. salam.
    aku tetap sokong proton. dah tujuh model proton aku guna. sekarang rancang nak pakai inspira dan preve pulak. memang berbaloi. tak ada banyak masalah. harga mampu milik. servis mudah dan murah. spare part senang. nak jual balik pun tak de masalah.aku bangga dengan proton. memang benar proton dah lama eksport ke luar negara. suku sakat anon 11.02 bodoh tu aja yg ketinggalan zaman. memang kau baghal. kereta luar negeri pun banyak masalah. patut kau berbangga dengan kebolehan anak-anak tempatan. bumiputera pulak tu. kau ada menyumbang apa-apa? kau anon 11.02 satu sen tak guna. pergi berambus duduk dalam hutan. jangan guna satu kemudahan pun yang kerajaan dah buat. patut kena lempang aje orang macam kau ni.

    ReplyDelete
  31. ha itu aku sokong yang dulu memang proton tu pilihan agak yang terakhir la kalau nak beli kereta...
    tetapi sekrang contohnya kereta preve inilah yang memang direka oleh proton bagi menembusi pasaran antarabangsa...
    ianya juga sekaligus telah menaikkan kualiti serta mutunya..
    ianya memang sesuatu yang amat membanggakan kerana ianya milik MALAYSIA..
    bukan jepun...

    ReplyDelete
  32. Salam pada semua...
    Kami pembekal strip ujian kehamilan dan ovulasi dengan harga yang murah tetapi berkualiti.

    Kami menjual secara runcit pukal dan dropship.

    Harga serendah RM1.00/pcs.

    Lebih banyak anda beli, lebih DISKAUN kami beri

    Untuk keterangan lanjut lawati blog shop kami:
    http://kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com/

    terima kasih admin

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!