CILI KASI TARUK! BUNG MOKHTAR SERANG SYED MOKHTAR SEBAB DIUPAH DAP?


Aku tak faham apa masalah Bung Mokhtar bebal ni? Dia pi serang Syed Mokhtar tapi dia sudah lupa nak serang billionare lain especiaaly yang bukan Melayu Islam. Dia siap boleh kata Syed Mokhtar ni kroni UMNO, macam la Syed Mokhtar ambik semua bisnes free-free je!

Dah banyak kali aku terangkan pasal bisnes Syed Mokhtar ni, tapi biasalah kan, orang semacam Bung ni dah dapat bini baru pastu mungkin dah tak terlarat nak layan bini yang enjinnya masih power tu maka dilepaskan la geramnnya pada orang lain. Agaknya ada bisnesman dari kalangan kaum DAP yang dah upah dia kot?

Dia cakap macam orang hilang akal! Kalau ya pun, nak balun Syed Mokhtar carilah saluran yang betul, bukan menjerit melalak macam orang gila dalam Parlimen! Sudahlah Bung, aku tak sampai hati nak kutuk dan hina kau, tetapi sebagai umat Islam kau patut sedar sebelum kau nak jadi gila macam tu.

Jangan takbur wahai Bung, sesungguhnya kau cuba nak menganiaya seorang ahli perniagaan yang menjalankan perniagaan dia untuk membantu kaum muslimin di negara ini. Apa salahnya Syed Mokhtar ambik alih KTMB?

Aku kalau boleh nak dia ambik MAS sekali, sebab dah terbukti semua syarikat dibawah Syed Mokhtar selepas diambil alih oleh beliau akan mendapat keuntungan punya. Bung, tengok je la Pos Malaysia, sebelum ni pos kita tu hidup segan mati tak mau, sekarang dengan imej baru dan servis yang begitu cekap telah menaikkan imej Pos Negara.

Kan ke bagus kalau dia ambil KTMB dan dia boleh majukan syarikat tu sampai kita smeua boleh jadikan pengangkutan keretapi ni sebagai salah satu pengangkutan utama negara? Dari kau dok komplen macam orang hilang akal tu, baik kau kasi cadangan yang bernas dan berguna supaya kita sama-sama dapat membantu pengusaha Bumiputera.

Aku berdoa supaya Syed Mokhtar dapat mengambil alih KTMB, bukan takat itu saja, aku harap dia ambik Syarikat Penerbangan Malaysia iaitu MAS! Aku tengok Bung ni dah jadi macam DAP pulak yang serang Syed Mokhtar terus-terusan dari dulu lagi. Kenapa Syed Mokhtar saja, kenapa tak diserang tycoon Cina? Takut tak masyuk ke?

Anyway, aku percaya ramai rakyat Malaysia diluar sana tidak akan bersetuju dengan kenyataan Bung tak sedar diri ni. Amacam korang setuju tak dengan pendapat aku ni?

85 Responses to "CILI KASI TARUK! BUNG MOKHTAR SERANG SYED MOKHTAR SEBAB DIUPAH DAP?"

  1. tAK SETUJU.

    Semua orang ada limit.

    Tuhan sahaja tidak ada limit.

    Jikalau dia sorang saja, memang handal dan gila.

    Pakai Ilmu apa dia nih?


    ReplyDelete
    Replies
    1. MESJID KAT DPN PUDU JAIL PUN DIA YG BINA. BESAR DAN CANTIK. TERSERGAM INDAH. JEMPUTLAH DTG SOLAT KAT SITU YA.

      Delete
  2. Gua x setuju....bagi kat gua skali baru gua setuju...Terus gua kempen tuk BN bila PRU13...Kalau stakat BR1M tu...sorry...wa undi PR lagi...

    ReplyDelete
  3. Bukan saja KTM atau MAS Tuan syed ambilalih kalau bolih parlimen sekali bagi pengajaran pada ahli politik , Org berniaga bermula dari bawah tapi dia org berniaga hanya bila bergelar YB tak kira mana parti sama aje.

    HIDUP TUAN SYED

    ReplyDelete
  4. BUNG MOKTAR TAHU TAK BERAPA BANYAK PELUANG PEKERJAAN YANG DISEDIAKAN OLIH SYED BUKHARI
    MELALUI SYARIKATNYA.
    GOBLOK GOBLOK GOBLOK.
    OTAK KAT BONTOT MACAM ORANG PAS........

    ReplyDelete
  5. pertama sekali gua nk cakap syed mokhtar rajin ngan x putus asa jadi Allah s.w.t kurniakan dia rezeki yg baik..
    kedua lak gua nk cakap, org yg dok bashing syed mokhtar ni rata2 nya PEMALAS!!! serta dok menumpang peluang org len nk berjaya dlm idup..
    bung mokhtar lak dok melalut bkn2 disebabkan mahkamah kelambu dia yg perintahkan dia jadi camtu...

    ReplyDelete
  6. Samada 'syed mukhtar' itu melayu, cina atau india, islam atau tidak...kena lihat kelemahan dan kekurangannya kalau nak 'kondem'. Bagi fakta dan bukannya busuk hati macam dap.

    ReplyDelete
  7. DARI KAFIR BAIK MELAYU - JIKA NAK BOLOT SEMUA BISNES ,RAJIN DAN IKLAS MCM DIA , MUNKIN SYED NI PUN TAKMAU TAPI KERAJAAN TAK TAU MELAYU MANA NAK BAGI . PADA BERBINI 2 BAIK ADA BUSINESS 2
    BUNG BERCAKAP DLM DEWAN TAKDA KUALITI SUKA NYAMPOK TAMPA FAKTA
    SEJAK NI DIA MCM BERLAKON TEMPIAS MARRY AN ACTOR

    ReplyDelete
  8. aku pun setuju kalau syed mokhtar takeover MAS, selain dari Syed Mokhtar , aku tengok anak2 arwah TS Syed Nasimuddin pun blh juga berpakat dgn TS Syed Mokhtar kalau diorg nak takeover MAS..

    ReplyDelete
  9. Setuju sangat syed mokhtar ambik KTM dgn MAS. Nanti bleh lah kt Msia nih gne high speed train.

    ReplyDelete
  10. Kalau dia berkebolehan ... apa salahnya ..tengok saja Robert Kwok, Ananda Krisnan dan lainnya. Apa business dia orang tak buat .. cuma sebab dia orang bukan orang melayu ... kekayaan mereka disenyapkan dan tak heboh pun bila dapat project billion ringgit. Malangnya ada orang melayu yang terperangkap dengan permainan DAP ... satu perkara DAP amat memahami orang melayu adalah orang melayu ada banyak PHD....

    ReplyDelete
  11. Inilah melayu..Me...layu Pakar segala pakar PHD sedunia.Apa salahnya Melayu kaya sekurang kurangnya dia bayar ZAKAT.Apa itu Zakat bukan ZAKAR bengkok beb.

    ReplyDelete
  12. Dulu isu NFC dia hentam Sharizat dan sekarang dia hentam Syed Mukhtar pulak, Bung Moktar memang gunting dalam lipatan orang2 Melayu.. Nyahkan dia dari UMNO

    ReplyDelete
  13. anon 12.47 aq rasa ko lah satu2nya makhluk yg letak otak dalam puki sebab klu fikir secara logik la kan bilionaire bangsa lain kat malaysia nie ada bung babi mokhtar serang x???? x de kan sebab takut poket dia x terisi.... come on la.. pakai la otak sikit... klu ko rasa dia hutang 34 bilion tu confirm dia dah bankrap n jadi pengemis skang nie kan.... betul x??? itulah klu keje makan babi je tiap2 hari jd mcm ko ni lah.. bebal nak mampus......

    ReplyDelete
  14. Apa kes bung ni dpt bini muda dah jd babun gila... Syed mokhtar tak kaco org pun dia buat bisnes dgn kepandaian dia sendiri dari xde apa dia dah jd seorg yg berjaya... Dgn titik oeluh sendiri.... Cina sial yg kaya bodoh2 je xde apa plak napa bung tak g kaco drg... Aku pelik lah napa islam tak blh tgk org islam lain berjaya

    ReplyDelete
  15. Sekurang kurangnye syed berjaya dia byk tlg org ssh cuba g kedah tgk bp byk yayasan al bukhari tu ada... Yg baik xde sapa nampak tp bab dia berjaya bung nak sibuk plak... Bung tu dah bgs sgt ke? Takat ni apa yg dia buat utk tlg org... Emm habuk pun tarak los tu busuk hati plak tu

    ReplyDelete
  16. anon 12.47pm...

    gua kesian la kat mak n bapak lu, camna la diaorg ley dpt anak yg cacat otak mcm ko nih...

    ReplyDelete
  17. Kak Bedah...Apa kata kalau projek KTM ni diberikan kat Anon-Anon mencarut segala ni..

    ReplyDelete
  18. Baik le Bung Mohttar bising pasal isu pengurusan suria KLCC yang mendiskriminasi pengusaha Melayu.

    Lagi baik kalau dia desak Petronas supaya ambil Syed Bukhari ambil alih pengurusan suria KLCC dan Alamanda!

    ReplyDelete
  19. Aduh apa lah bung ni... Memalu kan org islam je... Apa lah perangai mcm org kurang sioman g serbu tan sri syed mokhtar padahal tan sri tak pnh kaco sapa2 pun tp bung plak sakit hati dgn dia... Mcm org tua gila busuk hati lah bung ni

    ReplyDelete
  20. Hi.. hi..hi.. Nak Ngundi PKR ke ? Kata tak cay ngan SPR.. Munafik

    ReplyDelete
  21. Apa lah bung ni bagang sgt bising tak kena tempat mcm babi gila... Sted mokhtar tak kaco sapa2 pun napa bung nak kaco dia.... Tu cina2 yg kaya tu napa dia tak kaco nampak sgt. Bung ni diupah oleh cina dap utk jatuhkan syed mokhtar...

    ReplyDelete
  22. Biasa lah tu adik 80 cina mmg tak blh tgk melayu maju ada je drg nak buat...drg klu blh nak tgk cina je berjaya biar melayu jadi hamba drg sampai bila2.... Yg melayu ni lah bodoh jd kadam cina sapa srh

    ReplyDelete
  23. Anon 1.01 ko jgn jadi babi ko tak yah nak pusing2 cite lah yg aq tau ko tu kaki jilat puki cina sbb tu ko sokong cina... Ko ni dasar busuk hati

    ReplyDelete
  24. Pukimamak la umno ni.Kalu x kerana Mp Bung n rakan2 dr SAbah n serawak dah lama umno pukimamak kalah dlm pru 12..nak harap umno harbi kat semenanjung semua dh jadi bangkai kerana ahlinya bodoh lagi bahlul...tahniah bung..mari sertai PR dan pasti NAjib akan jd ketua pembangkang next pru...kesian rakyat sabah sana..bersekolah dlm reban kerana peruntukan dirembat oleh umno harbi semenanjung....

    ReplyDelete
  25. Apa sumbangan bung keparat ni kepada bangsa dan negara?Dia hanya pentingkan perut sendiri.Spesis ini banyak dalam BN.Di mana dia boleh masyuk di situ dia akan pergi.Ini spesis perosak negara yang sedang menghisap darah rakyat dan perjuangan mereka bersama Al-Juburit.PRU 13 dia akan lompat dan tikam BN jika pakatan jahat menang lebih baik dari PRU 12.Genghis Khan akan bunuh ahli politik begini.

    ReplyDelete
  26. Bkn setakat KTMB ngn MAS, malah syed septutnya ambil alih lbh bnyk syrkt lain sbb mmg dh ternyata didepan mata kita mana syrkt yg di ambil alih oleh syed semuanya berjaya dn mendapat keuntungan yg memuaskan.. Jadi mmg tak sia2 lah klu syrkt apa2 saja klu diambil alih oleh syed mokhtar.. Pasti berjaya pny!

    ReplyDelete
  27. Syed mokhtar mmg seorg manusia yg sgt berkaliber orgnya sbb tulh sgla syrkt yg dia ambil alih mst akan menjana keuntungan yg tinggi pny.. Klu yg tak puas hati pasal ni mmg nmpk sgtlh yg diorg tu jeles dgn dia..

    ReplyDelete
  28. Bkn setakat KTMB ngn MAS, malah syed septutnya ambil alih lbh bnyk syrkt lain sbb mmg dh ternyata didepan mata kita mana syrkt yg di ambil alih oleh syed semuanya berjaya dn mendapat keuntungan yg memuaskan.. Jadi mmg tak sia2 lah klu syrkt apa2 saja klu diambil alih oleh syed mokhtar.. Pasti berjaya pny!

    ReplyDelete
  29. kak bedah puki lobos,
    sedap apa jilat puki.Kat tepi rasa masin sikit2, yg tengah rasa kental, tawar & kadangkala masam. Tapi kalo dah lama jilat, air puki dia berkurangan kentalnya mcm air liur jer & tawar. Cuba jilat dinding pipi ko sebelah dalam, mcm tu lah rasanya jilat puki yg dah bersih. Sedap wa cakap lu

    ReplyDelete
  30. Anon 1.26 ko ni bangsa haram busuk hati kerajaan dah buat mcm2 utk begara kita ko masih tak reti bersyukur kan bangsa mcm ko ni ptt buang negara je ddk negara lain tgk masa tu mcm mana hidup ko... Bung tu mmg kaki angkat cina dia tu pun tak btl krg nak sokong dia plak mmg bodoh lah krg ni semua

    ReplyDelete
  31. woi anon 1.11... ko ni pembela bangsa kandang babi ke sampai sanggup marah sebab aq kata cina tu bangsa pukimak????ko pernah pergi alor setar x??? negeri jajahan pakatan tu??? aq rasa mstui ko x pernakh pergi kan, silap2 alor setar pun ko x tau kat mana.. aq cte ckit la apa yg ada kat alor setar tu....kat situ syed mokhtar ada buat yayasan utk tlg org yg berkemampuan utk belajar sampai ke universiti luar negara klu ko nak tau la.. pastu kat alor setar jugak syed mokhtar ni dah buka universiti yg mana separuh dari yuran tu ditanggung oleh yayasan yg beliau btubuhkan semata2 nak tanggung bangsa melayu kat kedah supaya berpendidikan dan berpengetahuan... ko tau x pasal ni pukimak anon oi??? dan skang nie cuba ko bandingkan apa yg cina pukimak kat negara kita ni bt kat bangsa melayU???? pikirlah sikit oi... babi sundal...

    ReplyDelete
  32. Sejarah baru patut dicipta.Jalan terbaik untuk selesaikan masalah melayu pengkianat bangsa sendiri ialah dengan berperang saudara.Ini yang pembangkang nak sangat.Lepas perang buat perlembagaan baru.Tidak ada lagi sekolah cina dan tamil.Kembalikan kad pengenalan merah kepada kaum pendatang yang masih nak terus menetap di sini.

    ReplyDelete
  33. bung mokhtar tu klu ko nak tau dia tu penjilat utama puki babi cina.. sbb tue la dia x leh tgk klu ada melayu yg potong org cina dlm peniagaan nie.........

    ReplyDelete
  34. Malu aku jadi Ahli UMNO Gombak sebab ada Bapak Angkat UMNO Gombak macam ni. Eh jalan daaa Moktar malas aku nak panggil Bung...dia nie bukan Bung lagi, dah jatuh tahap Bungkus...campak laut...hampeeh punya orang.

    ReplyDelete
  35. APA NAK JADI DGN BUNG NI? Mmg MENJADI JADI PERANGAI ORG TUA NI DAH LAH KHAWIN DGN BINI MUDA LPS TU JADI GILA CR PASAL DGN ORG.... YG PELIKNYE DGN CINA DIA TAK CR PASAL DGN MELAYU DIA NAM CR PASAL

    ReplyDelete
  36. bung tu macam sial!

    ReplyDelete
  37. hoi kak bedah si puki lobos (1:33PM),

    kalo peluang yg sama diberikan kpd bumiputera lain, dah berlambak org2 melayu jadi billionaire mcm SM. Mesti dah byk yayasan utk membantu bumiputera ditubuhkan bukan saja d kedah, malah seluruh msia ni.

    Takderlah mcm sekarang, sampai nak beli puki pun ramai yg tak mampu.

    ReplyDelete
  38. anon 1.39, pukimak kau memang aku yakin kau ni anak jalang sebab asyik dok cerita pasal puki je, bagi aku nama pegusaha yang lain yang boleh ambilalih dan menaikkan perniagaan, kau bagi akunama aku sendiri akan maki parpu, cepat jangan asyik nak korek puki mak kau je, sian dia dah le jalang anak pulak dok jaja puki sana sini

    ReplyDelete
  39. oit anon 1.33 sbb adanye melayu mcm ko lah melayu sh nak maju..cuba klu semua melayu bijak mcm syed mikhtar mesti drg pun akan berjaya ni tak br bisnez nak naik ckit duk bwk betina sana sini mcm mana melayu nak maju????

    ReplyDelete
  40. melayu klu support org melayu mesti melayu maju..mslh melayu pembangkang busuk hati dengki bila tgk bangsa sendiri naik tp klu bangsa lain naik drg tak kisah...akak pelik lah napa melayu nak iri hati sesama sendiri

    ReplyDelete
  41. alah biasalah org sakit hati dgn syed mokhtar sbb syed lbh maju dn berjaya dri mereka...syed naik dgn kejayaan sendiri tanpa menjatuh kn sapa2...dri perniagaan kecil hinga hr ini syed brjaya menjadi perniagga yg berjaya napa mesti nk dengki dgn die...syed adalh tokoh yg berjaya yg patut dicontohi bkn kutuk...syed kaya raya tp die ttp dilandasan yg btl die byk tolong org susah dan die xpernah ade ape2 scandal yg merosakan nama die so napa nk dengki dgn die

    ReplyDelete
  42. Cuba tengok Vincent Tan... Apa bisnes dia tak sapu? Property, shopping complex, hotel, telco, farmasi, media, restoran, hospital... banyak lagilah.

    Kalau dia boleh ambil alih Petronas, KTMB, MAS, Khazanah, Pos Malaysia, dah lama dia sapu! Nasib baiklah gomen block supaya org Melayu pun diberi peluang usahakan syarikat gergasi mcm ni.

    Tapi mana nak cari org Melayu yg lebih berjaya mengendalikan perniagaan macam Syed Mokhtar? Halim Saad lingkop, Rashid Hussin lingkop, siapa lagi??? Semuanya dah lingkop... Tinggal Syed Mokhtar je boleh bertahan...

    Mungkin Bung Mokhtar lebih suka kalau tengok Berjaya Group, YTL, Genting yg ambil alih semua perniagaan besar di Malaysia ni drp kasi kat Syed Mokhtar...!!

    ReplyDelete
  43. mulut mcm longkangOctober 24, 2012 at 2:07 PM

    napa bung marah sangat kat syed mokhtar???adakah disebab kan bong x dapat tolong org cina berniaga ke sbb kalau bg cina project pasti poket bong full kn n blh pasang bini muda lagi kan...contohi lah syed mokhtar brniaga dgn jujur n berkerja keras utk mencapai kejayaan

    ReplyDelete
  44. Bung.. jgn ingat tak ada org perhatikan dia enjoy... Bau masam, muka dan dada merah padam keluar kasino di Marina Bay Sand, Singapore... Bini muda pula masuk CHOPARD The Shoppe... tapi tak mampu beli pun... Perbandingan dgn Tan Seri bak langit dan bumi dari semua sudut... Dia ni unwinnable candidate... bye bye Bung ko tak ada jasa pun...

    ReplyDelete
  45. Bung Moktar org kinabatangan... yg kena tolak dgn org2 suku sungai di sabna.. mau jd hero konon..

    ReplyDelete
  46. rasanya baik bung moktar fikir monopoli ladang2 kelapa sawit dan lori2 minyak di kampung halamanya di kinabatangan sana.. lagak tukar nama jdi Kota Kinabatangan leh betul menjadi KOTA lah... yang aku tgk kat sana ramai org2 yang tak bersih dari program pemutihan..

    tung hap, fordeco.kwantas...hapseng, ladang kretam dll.. smua milik cino la bai..

    ReplyDelete
  47. Kat kg aku sebuah masjid baru tersergam indah dan selesa untuk semua orang gunakan. Syarikat Syed Mokhtar yang sponser. ALHAMDULILLAH....

    Kafir bisnen untung buat tokong, kuil......

    Islam bisnens untung buat masjid..... Tak nak sokong ka???????

    ReplyDelete
  48. kenapa la bung mokhtar nak serang syed mokhtar lak? adakah sbb nama kedua2nya mokhtar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. noob ko nak tau tak sbb apa sbb bung dengki dia tak berjaya mcm syed...harapkan nama jje sama tp dia tak sehebat syed mokhtar sbb tu dia marah

      Delete
  49. HATI ADA BUSUK KAH ?

    ReplyDelete
  50. Inilah masalah orang Melayu / Bumiputera mudah terpengaruh dengan dakyah/tipu muslihat cina DAP.

    DAP hanya memperbesarkan isu monopoli, ada juga mangkuk yang sokong. Padahal peniaga cina dah lama memonopoli bisnen di Malaysia ni...

    Apabila ada segelintir melayu yang berjaya, DAP dah mula bising....

    SEDARLAH WAHAI MELAYU/BUMIPUTERA....

    ReplyDelete
  51. parpu kasi sejuk tu hati. Tontonlah crita dbawah ni. asal jgn stim udah ler:

    http://www.youtube.com/watch?v=QWUzlOvGCwk&feature=related

    ReplyDelete
  52. best arrr mcm ni. Mari kita tumbangkan Bung Jari Tengah yg merupakan kubu kuat BN sejak merdeka. Ingat tu, kalu org2 mcm Bung Jari Tengah keluar dari BN Sabah, itu Putrajaya dlm genggaman PR tau.

    Jadi kalo korang nak BN masih memerintah Msia ni, jgn cari pasal sama itu Bung Jari tengah fix deposit BN. hahahahaha

    Bung Jari Tengah dah tau yg kalo dia disingkir dari BN, Sabah bakal berpaling tadah masuk PR & PRU13 BN pasti tumbang. Sebab tu Bung Jari Tengah berani bercakap apa saja. hahahaha

    Lagipun itu Musa Aman & Bung adalah bestfriend sejak dari dulu. Korang pun tau Najib terhutang budi sama itu RM40 juta duit Musa Aman.

    Parpu, ko jgn buat hal sama itu Bung Jari Tengah tau. Kalo Najib baca artikel ko ni, bengkak dah puki bini ko dibagi penampar sebab cari penyakit nak tumbangkan BN.

    Maka, suka atau tidak, korang terpaksa jadi penjilat bontot semua YB2 BN d Sabah. Kalau tidak.... lu tanya sama puki mak lu, apa jawapannya.

    ReplyDelete
  53. bung..oh..bung..balak..oh balak.,.!!!! kalau tak ...masakan cair izzeti ke riba die. Ape sumbangan si BUNG nie pd bangsa melayu dan agama ISLAM ??? tolong beritau!!!

    ReplyDelete
  54. oiii anon 1:39 yg sgt suka mencarut.... nampak benar ko ni bodoh... dah berapa banyak dah peluang yg kerajaan bg utk bumiputera untuk jd kaya... ??? semuanya berniaga ala ali baba... untung atas angin je...sbb pakai EP dia. yg supply barang, yg buat service smuanya company cina... keje yg teruk2 x nak ... tau nak duit atas angin je... mcm tu nak jadi billionaire?pegi mampusla....... dah ade sorang billioanire yg jujur, amanah, sanggup bersusah payah mcm si syed tu ko nak hasad dengki buruk2kan ia pulak... ko ni mmg hak ttuiiih laaa....

    ReplyDelete
  55. APA? BUNG FIXWD DEPOSIT? KAH KAH KAH, APA PUNYA BAHALOL PUNYA KOMEN LA, BUNG PUKIMAK NI TAKAT KAWASAN DIA BOLEH LA KAT SABAH KAWASAN LAIN ORANG MENYAMPAH TGK DIA. DAPAT PUKI BARU LAGI BESAR KEPALA. BUTOH PAK LU BN AKAN JATUH KALAU BUNG KELUAR. KALAU MUSA AMAN KELUAR YA, TAKAT BUNG, GAHFOOR DAN LAJIM NI TAK BENDA LA

    ReplyDelete
  56. sumbar yg boleh dipercayai, ini Bung Jari Tengah tdk akan bertanding utk kerusi parlimen. Dia akan digantikan oleh Juhari Janan (exco pergerakan pemuda umngok).

    Itu Bung akan bertanding ADUN saja. hahahaha

    ReplyDelete
  57. aku setuju.tak kan nak bagi mata sepet kut yg kuat makan kaki pendek tu

    ReplyDelete
  58. sebelum gua komen syeikh mokhtar...gua nak ingatkan lu orang jgn ingat senang nak jadi senang.....lu olang tgk itu olang senang tapi dia punya susah lu bukan tau pun.....sama juga la bila la nie dia baik buat masjid ke apa, lu jgn pk dia maksum lak.....dia manusia biasa bro...ada salah dan silapnya jua....

    anyway....pasal syed mokhtar nie gua rasa adalah baiknya diserahkan mas dll kompeni pada dia...tp pastikan kwsp pegang 49%......sbbnya mmg dia korporat dan keparat yg bagus.....(dlm bisnes kalau nak berjaya kita kena injak pijak guna orang, ini perkara biasa xda kene mengena ngn baik atau jahat, bisnes is bisnes)........

    kesimpulan dia gua pun tak paham apa maslah bung dan org melayu lain yg dengki sgt ngn mamat nie......aku bangga bro ada org melayu kaya cam dia..paling penting tak makan sorang...ditolongnya anak bangsa dan seagama.....lau lu olang nak marah sekalipun pada dia...pk kan nasib anak melayu tanpa dia...(yg dibela dan ditaja dia laa);.....korang nak taja keee????nak kuar 100 hinggit derma masjid pun berpeluh.....pooodaaahhhh

    ReplyDelete
  59. nie satu lagi si Bung Mokhtar partner si anuar asyik nak jatuhkan melayu dan bagi semua kat si cina-cina...
    aku makin hari makin tak pahak mentaliti melayu nie semakin hari semakin bebal...
    patut syukur la wei kerana syed melayu membangun...
    peluang depan mata nak juga jadi hamba cina nak jugak dipijak...

    ReplyDelete
  60. bukan apa semua nie akibat sendiri tak dapat nak berjaya so selain nak sokong depa bubuh la dekat si syed nie..tak pe yang penting sampai hari nie aku tetap makan roti gardenia..

    ReplyDelete
  61. ape masalah bung sial ni,dah kalau syed mokhtar seorang yg berkeboleh so dia nk sibuk kenapa.
    semua yg dia ambik alih pasti maju dan berjaya,kenapa mesti nk dengki.
    cina kafir harbi mmg sial,yahudi mana suka tengok org islam berjaya.
    mereka hati busuk,dengki dgn org islam.
    bung sial boleh ikut cakap DAP n hina syed mokhtar,perangai cam binatang.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

    ReplyDelete
  62. perh brader,celaka haramjadah betul bung ni.....islam pun nak dengki dengan islam ke,islam macam mana ni.....terpengaruh dengan cakap DAP sampai sanggup tuduh Syed,mangkuk hayun punya manusia

    ReplyDelete
  63. Aku setuju sgt2 jika Tuan syed ambil apa pun syarikat besar kat Malaysia ni. Dah la dia kuat kerja jujur lak tu. Kalau bg kat si bung aku rasa tak cukup artis kat .bumi Mal. digodanya.. Najib harus pandang2 kat sekor ni..bakal pelingkup negara dia ni. Dulupun nama dia ada dlm senarai anuar nk guling kerajaan.

    ReplyDelete
  64. apalah bung ni kalau nak serang pun serang cina kafir dap ke, ini tidak org melayu juga kau tak lpskan. apa yg dah syed mokhtar buat kat kau sampai kau nak terjerit2 kat parlimen kata syed mokhtar ni nak memonopoli perniagaan. aku tgk semua busines yg syed ambik berjaya aje.

    ReplyDelete
  65. SEPATUTNYA KITA SEBAGAI ORG MELAYU KENALAH SOKONG DAN BANGGA AKAN KEJAYAAN YG DIKECAPI OLEH SYED MOKHTAR SELAMA INI KALAULAH SYED MOKHTAR NI AMBIL ALIH KTMB MESTI MAJU SELEPAS NI DAN KALAU BOLEH SEMUA ORGANISASI YG BESAR KITA BAGI SYED MOKHTAR YG HAMDLE MESTI DAPAT UNTUNGBESAR PUNYA. SECARA TAK LANGSUNG BYKLAH PELUANG PEKERJAAN YG BLH DIBERIKAN PADA RAKYAT. AKU TAK FAHAM KENAPA BUNG TAK PUAS HATI DGN SYED MOKHTAR SEDANGKAN APA YG BUAT SEMUA MENDATANGKAN KEUNTUNGAN YG BERLIPAT KALI GANDA.

    ReplyDelete
  66. biar lah apa org nak kata apa sekali pun aku ttp bangga dgn syed mokhtar sbb dia satu2nye melayu islam yg berjaya dgn titik peluh dia lps tu dia tak mcm org lain yg jahat hati dia baik byk tlg org susah sbb tu allah murahkan rezeki dia..

    ReplyDelete
  67. aku tak kisah lah syed mokhtar ni org apa yg penting dia islam bg aku klu islam berjaya aku dah ckp happy dah...biar kafir keje bwh islam jgn islam keja bwh kafir..btr lah org akan respek kat islam

    ReplyDelete
  68. ala bung tu dengki sbb dia ada duit ckit g khawin dgn artis abis duit jaga artis ti mcm mana dia nak berjaya mcm syed moktar...syed moktar tak gatai nak khawin dgn bini muda lps tu dengki dgn org lain..dia bab keja mmg no1 sbb tu dia berjaya

    ReplyDelete
  69. Bung sial celaka ni memang spices pendengki, tak heranlah mukanya semakin kering reput, muka langsung tak ada nur, muka yg dilaknat oleh Tuhan dan alam.

    ReplyDelete
  70. aq nak cte pasal proton tu….klu bebal2 bangsa melayu nak tau, proton n i skali dgn ank syarikatnya mempunyai pekerja yg berjumlah hampir 20 ribu dan klu ditambah dgn pusat servis n pengedarnya skali jumlahnya dekat 35 ribu org….. dlm 35 ribu tu, 80% adalah pekerja melayu beragama islam….dan disebabkan adanya proton ni jugaklah nasib 35 ribu org terjamin…. klu kita tgk kat negara luar seperti jepun n korea, diorang akan menyokong produk kereta yg dikeluarkan oleh negara diorang sendiri.. bayangkan klu kita pergi servis kereta kat mana2 cawangan proton, hasil duit itulah yg akan memberi sumbangan kepada nasib 35 ribu pekerja proton tu sendiri.. atas dasar inilah syed mokhtar mengambil alih proton kerana beliau tahu nasib anak melayu belum tentu terjamin jika bekerja di bawah kaum bukan islam….

    ReplyDelete
  71. Setahu aku Syed Mokhtar ni cuma ada Perdana V6 dan Mercedes lama..briefcase pun dah berusia puluhan tahun..
    Dia terlalu banyak menyumbang ..
    kebolehannya patut dihargai, diikuti dan dicontohi.. bukan sebaliknya..
    Jika lihat GLC pula.. bagi pada pencen pencen UMNO atau kerajaan, yang tak pernag dan tak reti berniaga, senang cerita mr 10% je..
    Berapa banyak GLC yang lingkup dan tak berdaya saing kecuali beberapa GLC yang benar benar diurus oleh non political pensioner.
    Apa kes UDA .. yang terus terusan bermasalah.. siapa Norjazlan ?..

    Aku rasa kalau serah UDA ni pada Syed Mokhtar, confirm settle masalah...

    Biarlah syed Mokhtar seorang nak ambil alih apa sahaja syarikat atau GLC, daripada dilingkupkan oleh orang orang pencen politik atau kerajaan atau kroni kroni tertentu ..

    Bila syed mokhtar ambil alih sesuatu syarikat bukan bermakna dia kerja sorang sorang .. banyak peluang pekerjaan yang mampu disediakan , dimana kerajaan pun tak mampu lakukan sendirian ..

    Berhentilah berhasad dengki dengan bangsa sendiri

    Bab Bung Mokhtar ni .. aku pun tak pasti dia ni peluru siapa..
    Tak mustahil dia peluru dikalangan pemimpin UMNO sendiri, dan tak mustahil peluru pembangkang dalam diam diam..

    Nasihat aku untuk bung mokhtar, kau gomollah bini muda kau tu puas puas sementara barang naik, kau belailah, kau kerjakanlah kau ulilah sepuas puasnya sementara ada hayat, umur pun dah tak berapa muda.

    aku ahli UMNO tapi aku akan kritik jika perlu
    pembangkang jangan dok perasan

    ReplyDelete
  72. knp bila syed mokhtar nk brjihad demi bangsa dan agama ttp ade melayu yg mehalangnye dr brbuat begitu...sepatut nye kt rakyat malaysia yg bragama islam brsatu padu meyokong syed mokhtar dgn tindakan beliau mengambik alih byk syrikat krn lebih byk yg die membuat keutungan lbh byk yayasan2 yg membantu org islam yg susah akn dibuka contoh nye telah ada di kedah yayasan al-Bukhary.

    ReplyDelete
  73. klu korang semua nak tau, gardenia sebelum ni di bawah org bukan islam…. sebelum tu pun kita dah dengar mcm2 yg mengatakan bahan2 yg digunakan utk membuat roti tu dtg dr sumber yg haram dah secara x langsung penggunanya kebanyakkan org islam melayu… cuba bayangkan klu ada cina kapiaq yg berniat jahat letak bahan2 haram dlm roti tu dan fikirkan kesannya kepada siapa? so aq rasa apa yg syed mokhtar buat tu adalah satu langkahg yg terbaik utk menjaga umat islam supaya tidak tersilap memakan benda2 haram.

    ReplyDelete
  74. Tidak hairan ji8ka Melayu menikam belakang Melayu kerana kita lihat sahaja di Pejabat Tanah , siapa pekerja yang sentiasa berhutang budi dengan kaum Cina.. hanya kerana secangkir kopi dan sepinggan nasi lemak , merak sanggup berkomplot dan memberikan apa sahaja permintaan dari kaum cina tanpa ras rugi dan mengkhianati bangsa sendiri.
    Contohnya paling mudah , lihat lah dimana mana daerah pun , kenapa tanah pembangunan perumahan sering diperolehi oleh kaum mereka sedangkan bukan tiada kaum melayu yang berkemampuan untuk menjayakan projek perumahan.
    jadi apa harus kita buat terhadap pengkhianat Melayu.. Entah kita pun tak tahu kerana kita mempunyai umndang-undang yang lengkap tetapi jarang sangat digunakan , kenapa??

    ReplyDelete
  75. Salam Bro. 8 dari senarai 10 orang terkaya di Malaysia ialah orang Cina. Melayu seorang dan India seorang. Tak payahlah nak dengki dengan Tan Sri Syed Mokhtar.

    ReplyDelete
  76. Ada lagi manusia melayu macam bung mokhtar ni. apa jenis manusia ni. hang kenai syed mokhtar masa dia hang nampak senang. ada hang tahu dan mau ambil tau masa dia susah.
    Drpa hang hang dok meroyan tak tntu hala. lbih baik hang tambah tnaga pesum bini artis hang.

    ReplyDelete
  77. bung mukhtar ni dah kena penyakit gila babi sejak dapat bini gebu!

    ReplyDelete
  78. Bung Moktar ni patut cermin diri. Jgn menyalak mcm anjing gila

    ReplyDelete
  79. pk ko cari siapa patner syed mohtar,nanti ko akan tau siapa nak kan benda neh heboh,bung mohtar cuma alat je,sbenarnya bukan SM nak dihantam,tp orang dibelakang SM neh,dah lah hati hati buat ulasan.

    ReplyDelete
  80. bung moktar.. bagus ko tgk kawasan mu sendiri..dgr2 sana penduduk peribumi sana (sungai, lotud, kadazan, idahan dll) sudah makin sentimen dgn kaum2mu.. na patutnya ko selesaikan dulu masalah kampngmu bukan ko menyibuk pasal SM.

    paling tidak bagus ko tgk ladang2 milik sina di sana kinabatangan..

    ReplyDelete
  81. bung moktar dulu pernah susah setiap hari dia mencari makan dengan bekerja sebagai penulis papan hitam di kedai billiard milik orang cina di bandar sandakan kadang kadang dia kehabisan duit untuk pulang ke kampung dari bandar terpaksa dia tidur di kaki lima kedai dengan perut kosong.Dia memang banyak bercakap dan pandai bercakap hasil ilmu yang di perolehi di kedai billiard.Ijazah yang di miliki adalah di buat oleh orang lain yang sering muncul di kaca tv pada satu masa dulu.Sejak masuk umno nasibnya berubah orang kinabatangan menganggap dia malim kundang atau si tanggang dari kinabatangan bila dia berbini artis dari kl jarang dia balek ke sabah dan bini lama telah di abaikan.di dunia ini payah nak cari orang yang tetap sama bila di uji dengan kemewahan kecuali sedikit.sedikit itu termasuk Tan Sri Syed M al bukhary.

    ReplyDelete
  82. pukimak bung mokthar

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!