CILI KASI TARUK! AKHIRNYA HASSAN ALI MEMILIH PAS DAN BUKAN UMNO!

BESUT 16 Okt. - Bekas Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hasan Mohamed Ali akan terus setia memegang semangat perjuangan PAS walaupun telah dipecat pada bulan Januari yang lalu.

Sambil menolak tanggapan dirinya bakal menyertai UMNO, Presiden Jalur Tiga (JATI) itu berkata beliau akan terus memastikan hasratnya dalam mengembalikan perjuangan asal PAS yang didakwanya telah terus pincang akibat penguasaan pimpinan Parasit Parti.

"Saya akan tetap bersama Pas dan tidak akan menyertai Umno. Justeru, keputusan saya perlu dihormati semua pihak," katanya kepada pemberita selepas majlis dialog dengan penjawat awam anjuran Majlis Belia daerah di sini, hari ini.

Beliau juga mengulangi penegasan bahawa dirinya tidak pernah menerima sebarang sogokan berbentuk wang dari mana-mana pemimpin UMNO.

"Sehingga sekarang, saya berceramah adalah atas prinsip menegakkan Islam di negara ini walaupun terpaksa menggunakan belanja sendiri," katanya.

Hasan Ali juga menjelaskan, kumpulan Anwarinas dalam PAS kini bukan sahaja bertindak sebagai pelindung, penggerak malah sebagai jurucakap dalam Pas hingga menyebabkan kumpulan ulama semakin terpinggir dan tidak dipedulikan lagi.

Malah katanya lagi, ramai golongan ulama semakin diperkecilkan peranan mereka dan termasuk dipecat kerana lantang bersuara dalam memperjuang agama Islam.

"Justeru, orang ramai jangan hairan sekiranya dalam masa yang terdekat Pas akan memecat lebih ramai lagi golongan ulama termasuk (bekas Timbalan Presiden Pas) Nasharudin Mat Isa kerana memperjuangkan Islam," katanya. KL POS

HOUSE PK: Laaa apa ni Hassan Ali? Aku ingat dia dah nak masuk UMNO? Bukan ke penyokong pakatan meroyan kata Hassan Ali nak masuk PAS? Apa benda ni? Hassan Ali tetap setia dengan PAS? Nak tunggu apa lagi Hassan Ali?

Kenapa tak nak masuk UMNO? PAS dah sesat, mereka dah tiada jalan balik. Setakat korang 2-3 kerat nak lawan kaum Anwarinas dalam PAS memang susah la. Mana boleh? Mereka sangat kuat. Aku ingatkan dia masukUMNO, rupa-rupanya cinta dia PAS sangat la kuat adanya.

Apa pendapat korang pasal statement Hassan Ali ni?

43 Responses to "CILI KASI TARUK! AKHIRNYA HASSAN ALI MEMILIH PAS DAN BUKAN UMNO! "

  1. woi parpu celaka harbi..kami mahukan
    video sekss hasan ali.bukan artikel psl hasan ali.umno bayar lu unt buat cerita
    lucah..cepat uploadkan gambar hassan ali tgh pancut...ahhhh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peminat dan pemenat prapukari no 1.

      Delete
    2. Apa nik ajis buat sampai kena virus2 dan parasit pukiar ni....

      Delete
    3. Pukimak ko la anon babi kapiaq sial haram jadah.. Ko x dapat puki ko nak melalak mcm anjing babi kat dlm blog nie... Sial betul la ko ni

      Delete
  2. alhamdulilah dato hassan ali .walau pun kami peyokong setia pas..terima kasih atas semangat dato hassan ali..doa kan kami di dalam pas untuk tumbangkan umno pada pru 13...good luck untuk semangat hassan ali..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dalam pas sekarang ada semangat seperti datuk hassan ali kenapa beliau berada di luar pas?

      Delete
  3. AKU RASA ANON 10.59 NI TAK SEKO,LAH KOT SEBAB BODOH TAHAP BABI KAN ORG DOK CITE PASAL HASSAN ALI PILIH PARTI MANA DIA SIBUK DOK MINTA VIDEO LUCAH APA BAGI VDEO SEKS KAU AJE UTK DIMAINKAN PADA SEMUA ORG, BAHLOL NAK MAMPOS KAU NI.

    ReplyDelete
  4. aku tetap respect dgn keputusan hassan ali kembali kepada pas kerana beliau mahu tegakkan agama dan hassan ali tidak kata yg dia sokong anwarnis punya org. aku harap hasssan ali dapat perbetulkan balik parti pas yg dulunya oerjuankan islam bkn mcm skrg kafir pun di bawa masuk.

    ReplyDelete
  5. Hai hasan ali nak msuk pas blik bkan ke pas da sesat..masih lupa ke apa yg pas dah buat kat ko hasan..lupakanlah pas xkan kembali pada asal dah terkeluar dari ajaran sebenar.islam pas hanya pada luaran sahaja tp dalaman hampeh hancur jd pak trut Dap kafir..sedar lah

    ReplyDelete
  6. ALAHAMDULILLAH MASIH ADA JUGA ORG SEPERTI HASSAN ALI YG NAKMENEGAKAN AGAMA SEBAB BAGI AKU PAS DULU ADA BYK ULAMAK DAN YG PERJUANGKAN ISLAM BKNNYA MCM PAS SKRG GILA KUASA DAN DUIT SAMPAI SANGGUP KERJASAMA DGN DAP ASAL DAPAT UNDI,SEDIH AKU BILA TGK PAS SKRG LANGSUNG TAK NAMPAK MCM PARTI ISLAM DAH.

    ReplyDelete
  7. http://www.youtube.com/watch?v=2ULN_ynveoY tq atas semangat ang hassan ali.kami pemuda skang semakin mantap nak tukar pemerintah pada pru 13..jom layan konvoi tranum... taip je kt search konvoi tranum...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tukar pemerintah dalam PAS dulu.keluarkan org yg sokong yahudi,yg sokong LGBT yg jijik,yg mempergunakan Islam utk politik.baru citer nk tukar pemerintah

      Delete
  8. oi hassan ali!apa la yg ad kat dalam parti pas yg sesat lagi mnyesatkan tu..bkn setakat sesat tp bla DAP nk buat negara kristian pun PAS buat xthu jer,PAS snggp butakan mata demi nk dpatkn undi cina..pada pendapat saya hassan ali ni seorng yang flip-flop..

    ReplyDelete
  9. biar betul hassan ali nie masih sayangkan parti anak syaitan yg dh sesat ntah ke mana parti nie...pas sudah masuk jalan menuju ke neraka la hassan ali oi....x pyh la nk ikut parti yg sesat mcm nie rosak akhlak nanti....



    anon 10;59;patut la ko sokong parti anak syaitan sbb ko giler seks rupa nyer....bodoh punyer pencacai parti anak syaitan nie....ko la yg celaka harabi anon bodoh wey..


    ReplyDelete
  10. diharap hassan ali dapat perbetukan pas yg dah gila kuasa ni kembali ke jalan ALLAH SWT seperti niat kamu kembali ke pas dan jgn kamu terikut setan2 seperti anwar aljuburi ni nanti dan aku doakan semoga niat suci hasssan ali ni diberkati oleh ALLAH SWT.

    ReplyDelete
  11. wahai penyagak2 pasdan pakatan nampak tak apa yg hassan ali kata dia langsung dia dirasuah oleh mana2 pihak termasuk umno. ini dah terbukti yg umno juga adalah mangsa keadaan pakatan yg sial ni.

    ReplyDelete
  12. pas dah sesat, hassan ali lgi sesat, tak sedar sedar, kubur kata mari....
    apa tunggu lagi,

    ReplyDelete
  13. anon 11.05
    PAS nk tmbangkn UMNO??saudara ni brmmpi di siang hari ke??sape yg nak plih parti sesat mcm PAS??klau PR mnang bkn islam yg jdi agama rasmi,tp kristian..tp PAS xksh pn smua ni jnji dpat dduk kerusi empuk kat putrajaya..apa nak jadi,jadilah..

    mungkin btul gak apa yg hassan ali ckap tu..mngkindia nk prbtulkan semula akidah dan landasan perjuangan PAS yg jauh tersesat skrg ni..sampaikan snggp makan babi semeja ngan cina sebab nk dpat undi cina..

    ReplyDelete
  14. bukan gile kuasa..undi..ikot suke lah diorang nak undi sapa..mana la tau kalau tukar pemerintah..apa la jd kat umno kan kalau duit dh tk de..mesti umno akan ilang terus..padahal pas aku tengok diorang tak de kewangan pun..diorang minta duit dari rakyat yang dengar ceramah diorang pn leh hidup.aku ni pengundi atas pagar.tapi aku lagi suke memihak dari perjuangan paktan rakyat..bab diorang tk de dana..tp buleh kuat je aku tengok..baru semalam tempat aku 30 orang umno masuk ramai2 ke dalam pas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam saudara,fyi pembangkang terutama pkr n dap menerima byk dana dr usa/yahudi/cina rasist.untuk pas x pasti so sy x berani ckp.cuma sekarang perjuangan pas bukan macam dulu.dlm pas sgt byk pengaruh dr anwarinas.golongan ni yg merosakkan pas..cuba tgk kenyataan hadi nk terus buat hudud,karpal ckp no n anwar ckp jika PR berkuasa isu hudud akan dibincang jika dap setuju.nampak x mana level pas dlm pr?

      Delete
  15. Respect!! Memang perlu individu seperti dato hassan ali dalam pihak pembangkang.dalam berpolitik kita harus matang.kita perlukan pembangkang yg berkualiti supaya kita terus berkerja lebih keras,tidak alpha.individu seperti beliau dan dato harun din yg perlu pas pilih sebagai pemimpin.barulah kami di pihak UMNO menghormati pas sebagai lawan politik dan saudara sesama islam

    ReplyDelete
  16. Apa lah yang best sangat pada PAS yg Datuk Hassan Ali setia ni.. Takkan lah sebab Abby Abadi kot.. Oh lupa masa Datuk Hassan keluar PAS, Abby belum masuk PAS lagi.. Ah mengarutlah tapi aku lebih suka Datuk Hassan aktif dalam JATI bagi memerangi gejala murtad kerana di Malaysia tiada satu badan yg berani bersuara lantang dlm isu ini kecuali Datuk Hassan.

    ReplyDelete
  17. umno kan parti syaiton laknatullah. Sbb tu hassan ali tak nak masuk.

    syabas dr m kerana mendedahkan apa itu umno.

    Ingat Parpu Ingat Puki

    Salam jari tengah bersalut lendir puki neelofa utk semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. So PAS tu parti yg confirm masuk syurga la.... Oooo itu mcm ka... Wei anon sial... Ko jgn main tulis fakta2 yang merapu la wei... Jijik aq nak baca apa yg ko tulis ni...... Dah la isi x dak...

      Delete
  18. Hasan ali telah melakukkan sesuatu yang betul mempertahankan islam tetapi kenapa harus kembali pada pas yg sesat.untuk membuat pas kembali apa asal hanya angan mat jenin..selagi lg barua2 pas ada 1001 kemungkinan utk pas kembali pada pjuangan asal xkan tercapai sekiranya golongan anwarinas ada..sememang pas sesat dan anjing dap..hasan ali lbh baik kekal dgn jati..

    ReplyDelete
  19. Lompat si katak lompat. katak puru sapa pn tak mau.

    ReplyDelete
  20. Hassan Ali telah mendapat satu power dan semangat baru selepas di luar PAS.. Ya dia akan masuk balik dalam tong PAS untuk membersihkan dan membuang segala kekotoran yg ada walaupun dia akan digigit serangga2 dan bisa didalam tong itu.. Ya aku pasti semangat superman telah datang pada Datuk Hassan.. Ha ha ha mungkin berita ini akan mengundang seribu keresahan pada khalid samad, mahfuz atau mungkin Nik Aziz..

    ReplyDelete
  21. UMNO meroyan lagi

    http://www.youtube.com/watch?v=3Ywd9hpZ6MM&feature=g-all-u

    ReplyDelete
  22. dia ni sebenarnya mahukan jawatan yang paling tinggi di dalam sesebuah parti politik yg dia sertai.. oleh kerana dia tak dapat jawatan yg dia inginkan macam ni lah hasilnya, tgk sahaja pada jati, dari situ kita nmpak satu gerakkan yg bergerak di bawah dia, dia ni memang mahukan jawatan. hati hati dengan manusia sebegini

    ReplyDelete
  23. kita sama sama tunggu apa puak pas akan komen tentang statemnt yg dia berikan ni, sebelum ni mereka hentam hassan ali habis habisan kerana tidak puas hati terhadap tidakkan hassan ali, takpe kita tengok apa depa nak kata k..

    ReplyDelete
  24. fuhh! Apa yang ada pada pas sampai hassan ali boleh tergoda ni? Opsss aku lupa nik aziz kan nabi yang boleh masukkan orang ke syurga... hassan ali takut tak dapat masuk syurga lah tu! Kahkahkah

    ReplyDelete
  25. alhamdullilah...hassan ali masuk pas akan manjadikan pas yang benar benar mengikut ajaran islam..kemungkinan boleh bekerjasama dengan umno...

    ReplyDelete
  26. bersama siapa saya tak kisah..tapi , keketalan hati dia menentang keBENAKkan hati PEMBESAR PAS tu yg penting.. PAS ni ramai yang bodoh sombong....samala dgn penyokongnya jugak

    ReplyDelete
  27. Dato Hassan ali buat parti barulh senang..untuk mempertahankn islam,maruah islam dan meningkatkn nilai murni islam..org melayu skarg ni byk dh sesat sejak masuk parti gambungan PR.haruss d selamatkan

    ReplyDelete
  28. Rasanya UMNO mempunyai banyak pemimpin-pemimpin yang hebat. Takkan desperate sangat nak harapkan Hassan Ali?

    ReplyDelete
  29. ha syukur alhamdulillah sekurangnya ada hassan ali ini maka selamatlah orang melayu PAS ini daripada kesesatan..
    bukan die tak mahu masuk UMNO kerana seperti yang difitnah oleh pakatan kononnya UMNO salah..
    tetapi nak selamatkan orang PAS daripada kesesatan anuar

    ReplyDelete
  30. klu hassan ali dapat membetulkan balik niat dan matlamat sbnr PAS sprti dulu bguslah..PAS yg mementingkan agama bkn mcm skrg yg hnya pentingkan kuasa je smpaikan sggup msukkn dn bergabung dgn org kafir!!tp klu dia pn terikut dn hanyut mcm yg lain jgk dlm PAS tu mmg tak blh buat apa dahlah dgn si PAS tu...

    ReplyDelete
  31. woi anon October 16, 2012 10:59 PM,
    apasal korg ni pakatan haram perangai trok mcm ni sekali ha?? tak hbs2 dgn seks korg tu!!

    ReplyDelete
  32. Pas sudah tidak dapat dan tak perlu diperbetulkan kerana sejak dahulu sahingga kini perjuangan PAS tidak pernah menepati kehendak islam.....apa nak diperbetulkan lagi kerana PAS telah rosak semenjak dari penubuhan nya lagi dan sejak azali lagi PAS sudah rosak dan busok.....dan penubuhan pun hanya nak meruntuhkan parti melayu, parti yang lebih mulia dan islam iaitu UMNO....tak kan itu pun puak PAS dan orang melayu tak boleh fikir secerdik aku......aku dah tahu kejahatn PAS sebelum aku akil baligh lagi dan kini usia aku dan lebih setengah abad.....masa kecik dulu pun aku dah nampak kejahatn PAS...tak kan orang hebat tak leh berfikir sebijak dan secerdik aku.....tengok kini ramalan aku semasa aku berhingus lagi dah jadi kenyataan....makna nya aku sejuta kali lebih cerdik dari jutaan orang melayu musliam yang menyokong PAS...memang aku cerdik itu hakikat yang tak boleh dipertikai oleh sesiapa hatta oleh NIK ajis sendiri.....

    ReplyDelete
  33. sikap hipokrit n opurtunist hassan ali semakin terserlah..... selapas mencalarkan PAS,PR demi UMNO... hassan dah mula terasa UMNO perkudakannya..... segala salakan sendiwara hasan ali + zulkipli notdin dah tak laku n dicemuih rakyat...

    tapi dah terlewat... rakyat terluka dgn gelagat pelacur politik mengejar kepentingan diri sendirinya itu...

    pejuang Islam hakiki mesti bersifat berhemah bukan beremosi (ikut hawa nafsu) dlm segala isu.... bukan untuk bangga diri, atau keuntungan peribadi....

    hasan ali, nasarudin isa gagal dlm ujian kebijakan politik & keanjalan seni dakwah .... rakyat n bukan Islam menjauhinya... kesenian politik & dakwah TGNA amat dikagumi umum...

    ReplyDelete


  34. hassan ali gila talak? hehehheehhehe

    terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata nyawa padahnya.


    orang tua kata: 'ayam gilakan sangkak'

    retorik hasan ali... sikap mengada2 & bermuka2... pakar motivasi konon... motivator haprak penjilat lendir munkar umno....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!