CILI KASI TARUK! SIAPA LA TONY PUAKA NI KALAU NAK DIBANDING DENGAN TUN M? MESTI BACA

Bergantung kepada arah mana kecondongan anda. Kalau anda condong kepada Pakatan Rakyat, maka sudah tentulah Mahathir bin Mohammad, bekas Perdana Menteri Malaysia Keempat merupakan insan yang paling anda benci. Kalau anda condong kepada UMNO dan Barisan Nasional, hati anda mungkin berbelah bahagi… kalau yang waras, akan kagum dan menghormatinya. Kalau yang kurang waras, tak berani kata depan-depan, kata kias-kias!

Kalau anda penyokong PKR dan penjilat tegar Anwar Ibrahim, maka Mahathir adalah berhala yang wajib dihancur-hancurkan dan abunya dibuang ke laut. Mahathir adalah insan yang amat dibenci oleh Anwar Ibrahim walaupun ketika berjawatan dalam kerajaan dahulu, Mahathirlah yang paling kuat dijilat apabila berada di hadapannya sehingga timbul pantun yang antara lain berbunyi, ‘Biar Terbelah Langit dan Bumi…’

Mahathir dianggap sebagai orang yang bertanggungjawab memecat Anwar Ibrahim kerana melihat bahayanya Anwar Ibrahim kepada jawatan yang sedang disandangnya pada ketika itu. Dikatakan juga kononnya Mahathir dengki dengan pencapaian cemerlang Anwar Ibrahim selaku Menteri Kewangan yang telah berjaya menjadikan Malaysia sebagai salah sebuah Negara Harimau Asia Timur pada penghujung 1990-an.

Kalau anda penyokong PAS dan perasan yang anda adalah seorang pencinta Islam yang tiada tolok bandingannya, maka Mahathir seringkali diangkat dan dinobatkan sebagai musyrikin yang perlu diperangi habis-habisan tetapi tidak boleh berdepan-depan kerana kepetahan lidah Mahathir, seringkali menjadikan para pemimpin PAS yang bersemutar dan berkepiah putih, akhirnya kelihatan seperti tonyok kembung cacing.

Mahathir dianggap sebagai insan yang terlalu banyak menelanjangi para pemimpin PAS sehinggakan mereka dilihat sebagai pemimpin yang hanya pandai bercakap, tetapi tidak begitu mendalami agama. Berulang-ulang kali Mahathir mempertikaikan gelaran ulama yang digunapakai oleh para pemimpin PAS, malah pada suatu masa, turut memberitahu dia juga adalah seorang Ulama.

Ulama dalam tafsiran Islam ialah cerdik pandai dan pakar dalam bidang atau disiplin ilmu yang khusus. Manakala ulama dalam tafsiran Islam PAS pula, adalah para pemimpin PAS yang tidak pernah lekang daripada kopiah putih, berserban, berjubah dan mampu memberikan tazkirah atau mengajar agama, sekalipun sekadar menjadi burung kakaktua daripada kitab yang sedang tertadah di hadapannya.

Namun bagi DAP, Mahathir adalah paksi segala ‘kejahatan’ yang mampu membungkuskan dan melupuskan DAP buat selama-lamanya. Hanya kerana berpegang kepada prinsip demokrasi yang menjadi asas kepada kewujudan negara ini, maka Mahathir bersikap lebih toleran terhadap DAP biarpun pada ketika mudanya, Mahathir pernah dicop oleh DAP dan Lee Kuan Yew sebagai Melayu Ultra semata-mata kerana Mahathir mempertahankan hak-hak Melayu-Islam dan Bumiputera sepertimana yang termaktub dalam Perlembagaan Malaysia.

DAP tidak mampu berhadapan secara terus mata dengan Mahathir ketika Mahathir sedang berkuasa dahulu. Kit Siang yang begitu mudah menyinga dan Karpal Singh yang sentiasa tegak bulu hidungnya, ketika di zaman Mahathir, sekadar tukang bangkang yang kerja bangkangannya lebih berkualiti berbanding selepas zaman Mahathir turun kuasa. DAP sentiasa menggunakan pihak lain untuk mengenakan Mahathir tetapi Mahathir sentiasa bijak mengelak. Dan tidak cukup dengan hanya mengelak, Mahathir juga membalas kembali perbuatan DAP dengan cara yang lebih bijak dan lebih terhormat sebagaimana yang berlaku kepada berbelas-belas tuntutan Dong Zhong yang diketahui didalangi oleh DAP, sehinggakan akhirnya Dong Zhong juga bertukar menjadi salakan anjing tidak bergigi dan bertaring.

Dek kerana itulah, apabila Mahathir hilang kuasa, DAP bagaikan melepas geram terhadap mantan Perdana Menteri Malaysia Keempat itu. Apa yang tidak dikatakan oleh DAP terhadap Mahathir. Semua yang Mahathir lakukan, semuanya tidak berguna dan hanya menghabiskan wang pembayar cukai di negara ini. Semuanya yang Mahathir lakukan, dikatakan hanyalah untuk menyelamatkan syarikat-syarikat kroni Mahathir.

Namun sewaktu Mahathir berkuasa, DAP dan mulut Kit Siang sekadar mampu mengomel tanpa sebarang suara yang lebih meyakinkan.

Justeru apabila Tony Pua menyatakan bahawa Mahathir sudah nyanyuk kerana Mahathir membuat kenyataan yang kembali mencalarkan imej DAP di kalangan penyokong-penyokong mereka sendiri, ia bukanlah sesuatu yang menghairankan. Apatah lagi dengan sikap chauvinist Tony Pua yang semua orang tahu, dipekungi oleh chauvinisme dari Seberang Tambak.

Bagi DAP, Mahathir atau sesiapa sahaja yang memusuhi chauvinisme dan fanatik sosialisme yang merupakan fahaman pegangan utama parti cap roket itu, maka mereka perlu dihapuskan dan dilupuskan sepertimana yang dilakukan oleh Rejim Pol Pot terhadap mana-mana rakyat Kampuchea yang kelihatan sedikit cerdik. Label yang diberikan oleh Tony Pua kepada Mahathir sebenarnya hanyalah secebis daripada penghinaan dan perlecehan yang dilakukan oleh DAP terhadap orang Melayu. Apa sangatlah LABEL NYANYUK kalau dibandingkan dengan skim penghapusan etnik dan penghalauan orang Melayu dari tanah dan kampung halaman mereka, dengan hanya sedikit alasan, seperti kewujudan tanah perkuburan swasta seperti yang berlaku di Taiping, Pokok Sena, Hulu Langat, dan Sungai Kob, Karangan yang didalangi oleh DAP!

Sumber: Kedahan69ers

39 Responses to "CILI KASI TARUK! SIAPA LA TONY PUAKA NI KALAU NAK DIBANDING DENGAN TUN M? MESTI BACA"

  1. Tony Pua tak tipu bangsa dan menyamar jd Melayu. Madey malu nak ngaku asal usul. menyamar jadi Melayu. tak salah pun ngaku bangsa sendiri. tapi apasal menyamar?? nak rembat keuntungan dgn nama melayu bumiputra laaa.

    sama mcam Parpukari ni. sila cermin muka anda,lihat betul2 dan ckp dgn jujur, ADA RUPA MELAYU KE???

    ReplyDelete
    Replies
    1. KESIAN DGN KAU NI. APA PUNYA BANGSA DIA NI. KITA KALAU PUN BANGSA LAIN TAPI AGAMA ISLAM KITA AKAN SOKONG APALAGI ORG ITU BEGITU BANYAK JASANYA TERHADAP BANGSA MELAYU. KALAU KAU SUKA SGT SI TONY SIAL NI APA KATA KAU AJAK DIA BALIK CINA. TGK CINA SANA SUKA KAU DAN DIA KE. ORG MCM KAU MMG TAK LAYAK TINGGAL DI MALAYSIA. BANGGANG!!!!!!

      Delete
    2. Orang mcm dia inilah yg menyebabkan cina jadi lebih biadap dn tidak sedar diri. Cina guna cara halus mengacum melayu2 dunggu utk membenci melayu sendiri. Agaknya berapalaj di bayar anon atas ni utk derhaka dgn bangsa sendiri ya?

      Delete
  2. anuwar ibrahim pun sama. ada nampak iras-iras keling tak?

    ReplyDelete
  3. Melayu itu ialah;
    1. Beragama Islam
    2. Mengamalkan budaya Melayu (cakap Melayu, pakai baju Melayu).

    Soal rupa takder kena mengena.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong ketua kampung..

      diatas ni lah istilah sebenar melayu..anon kat atas tu gua rasala bljr smpi tadika kemas jer..sbb tu xtau bezakan apa itu melayu..

      Delete
  4. Tun ni lahir tahun 30an.... guna akal. Tony puaka ni benih pun x ada lagi.

    ReplyDelete
  5. Anon 3:28 PM

    Tony PUAka tu xbasuh jubor...bersih xko jilat jubor dia?....

    Ayahanda Tun jasa dia bkn setakat kat Malaysia malah hingga ke bosnia, neg2 ke3 , hmpr ke seluroh donia ...tapi ko dgn abg Tony PUAka dan cina2 DAPig ada xjasa utk kemakmuran dan kemajuan negara ini?

    Memecahbelah keamanan negara itu la jasa ko dan saudara2 PUAka ko tuh...

    Cilakak lu ..sapa lu mau banding sama negarawan ....

    ReplyDelete
  6. Awat panggil pakatan rakyat...mulai hari ini panggil pakatan haram...sebab tak semua rakyat sokong pakatan haram nih...tq

    ReplyDelete
  7. DASAR CINA KOMUNIS BOSS BESAR PAS PKR.

    ReplyDelete
  8. Anon 3:28.... mmg PUAka ni tak tipu bangsa dia sndri, tp dia tipu bangsa lain. Ko tau tak bangsa mana yg senang kena tipu tu? Bangsa melayu dlm PKR dan hamPAS.

    ReplyDelete
  9. Rakyat malaysia sentiasa dibodohkan UMNO.

    http://www.cnngo.com/singapore/play/singapore-open-worlds-largest-oceanarium-610811?hpt=hp_bn8

    ReplyDelete
  10. Guna akal. 7.13...

    ReplyDelete
  11. Guna akal. 7.13...

    ReplyDelete
  12. Guna akal. 7.13...

    ReplyDelete
  13. walau apa korang nak melalak wahai anon penyokong mahathir...
    aku tetap sokong tindakan dahulu yang dilakuakn oleh tun m dengan membuang si juburi tu dari kabinet..
    bayangkan kalau tak dah lama negara kita dijual...
    fuh selamat..
    anyway tak kisah la rupa wei walau bukan melayu yang penting ISLAM..
    rupa da darah apa guna kalau darah melayu sendiri macam pakatan contohnya yang memakan darah melayu sendiri...
    fikirkanlah

    ReplyDelete
  14. artikel paling terbaik....

    Allah selamatkan & rahmati Tun Dr M...
    negarawan yg berjasa ...

    hanya si bodoh PAs & PKR saje yang menyokong DAP yg terang2an dilaknat Allah....

    ReplyDelete
  15. http://www.blogger.com/goog_577245190

    ine bukti fdia ya bahawa sifu bapak m nasir juga udah kasi kencing sama iru partai setan malayu ya.aguzzzz. cuman yang goblok aja masih mau cium pantat amno ya.

    ReplyDelete
  16. http://gigitankerengga.blogspot.com/2012/10/kalau-mahathir-berani-saman-perempuan-ni_9.html

    ya itu bapak setan gak tega mau tilang sama itu perempuen ya dasar brengsek dia ya.

    ReplyDelete
  17. http://blog-hangit.blogspot.com/2012/10/raja-pondan-ii-mungkinkah-ini-seorang.html

    ya ine raja setan malayu senaeng banget sama itu partai setan amno ya. itu kerna saya bilang itu setan amno emang dia suka cium pantat setan raja ya. kasian ya setana malayu suka setan.

    ReplyDelete
  18. http://greenboc.blogspot.com/2012/10/mahathir-punca-melayu-hilang-jati-diri.html

    coba baca yang ine ya, jangan kalian suka dikencingi sama itru bapak setan ya.

    ReplyDelete
  19. kito nnti lihat la....org2 yg hentam TUN M ni sampai ke mana...,dulu ada sorang yg kata TUN M tgk filem blu...ngan cucu tp yg kata tu dah MAMPUS lama dah, TUN M sihat lg ,aktif lg....RENUNG2KANLAH

    ReplyDelete
  20. http://ckcounterpunch.wordpress.com/2012/10/09/rakaman-video-cermah-anwar-ibrahim-di-simpang-pulai-jibby-altantuya-takut-dengar-perbahasan-belanjawan-sebab-dia-tak-boleh-jawab/

    warga malaysia harus denger pidato bapak anwar ine ya kerna saya yakin dia udah mampir sebagei presiden kalian. kalian harus sokong ndia ya kerna dia akan bikin malaisia selamat.

    ReplyDelete
  21. http://www.malaysiakini.com/news/211216


    saat dia disual dia gak bisa jawab ya, kerna kata dia nyanyuk? apaan itu nyanyuk ya, saya fikir itu erti dia obsolete ya.

    ReplyDelete
  22. Mahathir tu sama macam engkau jugak, keling dari kerala. Dasar anjing keparat tak sedar diri!

    ReplyDelete
  23. woi anon 9:03 PM ,
    jagalah sikit mulut kau tu! knp kau dh tak syg ke mulut kau tu ha!!
    ckp ikut sedap kau je!! diri sndri tu pn tak perfect lgi ada hati nk mengata kat org pulak!!!

    ReplyDelete
  24. semoga Tun M sntsa hdupnya dirahmati oleh Allah... insyaAllah..

    ReplyDelete
  25. Aku kenal itu Tony phua..........tapi itu toooon mahadeath siapa ah, kok melayu nggak?

    ReplyDelete
  26. Eheh kok mca bukan cina......Dap cina kerana Karpal dari tongsan....memang macai kat sini bijak.

    ReplyDelete
  27. TAK KIRALAH TUN M TU BANGSA APA TAPI TETAP MELAYU JUGA, TONY TU DAHLAH KAFIR LAGI ADA HATI NAK BANDING DGN TUN M. KERANA OTAK GELIGA TUN M KITA ADA BYK PEMBANGUNAN KAT NEGARA PADA HARI INI DAN EKONOMI KITA KUKUH PUN KERANA BELIAU APA LAGI YG KRG NAK. KERANA TUN M KITA DUDUK SENANG DAN HIDUP BEBAS TANPA RASA TAKUT.

    ReplyDelete
  28. apa class nak bandingkan tony dgn Tun M. byk perubahan yg dilakukan oleh Tun M ketika beliau berkuasa dahulu dan sampai hari ni kita semua sedang menggunakan kesenangan dan kebaggaan kita tentang negara kita.

    ReplyDelete
  29. bagi aku rupa tak penting tapi kena bersatu utk pertahan hak kita baru kafir2 kat luar sana gentar dgn org melayu kita.

    ReplyDelete
  30. ingat sikit kerana Tun M kita hari ni hidup dlm keadaan aman dan damai kenapa masih nak dengki dgn beliau dan ckp bkn2 tentang beliau sedang nik aziz tu dah patut bersara tapi kenapa masih nak jadi menteri walau pun dah uzur dan dah jadi pelupa kenapa tak cari pasal dgn dia, sedangkan Tun M tlh bykmembantu negara kita maju dan harmoni serta dikenali di seluruh dunia apa lagi krg nak.

    ReplyDelete
  31. pukimak anak haram tak kira Tun M tu asal org apa bknnnya beliau pelarian bahkan tlh mangharumkan nama negara kita di seluruh dunia. aq respect dan sayang Tun dan pada sesiapa yg hina Tun aku rasa mereka tu bodoh nak mampos.

    ReplyDelete
  32. sejak UMNO ditubuhkan presiden nya sudah 7 kali bertukar tapi DAP masih tidak menukar setiausah agungnya..

    stelah TUN M letak jawatan pun sudah 2 org presiden bertukar dari Pak Lah kpd DS Najib..tapi DAP tetap tdak menukar setiausaha agungnya,,

    so sekrang,siapa yang gila kuasa??

    ReplyDelete
  33. Orang yg bukan islam tak ada hak nak komen pasal orang islam sebab orang bukan islam semuanya pengotor dek kerana makan macam2 tambahan lagi berak pun tak tau nak cuci.orang islam yg bela bukan islam sememangnya bangang.

    ReplyDelete
  34. apahal plak ada indon yg masuk komen lam nih???negara sendiri huru-hara ada hati plak nak komen fasal negara org...by da way aku memang anti sangat2 dgn DAP...sentiasa menangguk di air yang keruh...sentiasa mempunyai agenda yang terselindung...sehina2 ahli politik melayu,xpernah pun diorang sibuk2 nk mencampuri@menghina adat resam dan budaya bangsa lain tp ahli politikus DAp???lu pikir2 la sendiri...

    ReplyDelete
  35. apahal plak ada indon yg masuk komen lam nih???negara sendiri huru-hara ada hati plak nak komen fasal negara org...by da way aku memang anti sangat2 dgn DAP...sentiasa menangguk di air yang keruh...sentiasa mempunyai agenda yang terselindung...sehina2 ahli politik melayu,xpernah pun diorang sibuk2 nk mencampuri@menghina adat resam dan budaya bangsa lain tp ahli politikus DAp???lu pikir2 la sendiri...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!