PANAS BERAPI! PERBUATAN NGEH KOO HAM MEMANG TIDAK BOLEH DIMAAFKAN!

Sebenarnya tidak ada apa-apa yang pelik apabila Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham meremehkan protes besar-besaran terhadap filem Innocence of Muslims yang menghina Rasulullah SAW.

Kita sedia maklum bahawa pendirian DAP itu ialah anti-Islam dan anti-Melayu, maka apa yang dinyatakan oleh Ngeh di twitternya adalah konsisten dengan pendirian partinya. ‘Kesilapan’ Ngeh, hanyalah kerana menyatakannya kepada umum sedangkan DAP bersusah payah menafikannya.

DAP tidak pernah mempunyai sensitiviti terhadap agama dan kaum lain. Ini adalah hakikat yang nampaknya masih ada yang tidak dapat memahaminya. Perjuangan DAP adalah untuk kaumnya mendapat keuntungan maksima dari segala segi, di negara kita yang tercinta ini. Itu saja.

Buktinya boleh dilihat dari sikap DAP dalam menangani isu-isu semasa. Jika masjid yang disimbah cat oleh anak Cina, ia adalah kenakalan anak-anak kecil. Tetapi jika tokong, kuil atau gereja yang menjadi sasaran yang sama, DAPlah orang yang pertama memprotes dan menjadikan isu tersebut sebagai isu perkauman yang amat serius.

Bukan kerana DAP prihatin sangat terhadap agama Buddha, Hindu atau Kristian tetapi kerana DAP ingin mencetuskan permusuhan sesama kaum, terutamanya membangkitkan kebencian terhadap kaum Melayu dan Islam. Semuanya dengan matlamat untuk menjatuhkan kerajaan Melayu Islam.

Begitu juga dengan kes wanita Melayu yang dipaksa berbogel dalam tahanan pihak berkuasa tetapi disangka DAP sebagai wanita Cina. Riuh rendah DAP memperjuangkan hak wanita tersebut sehinggalah mereka mendapat tahu identitinya iaitu seorang Melayu, maka DAP pun diam membisu. (Tapi tak sangka ak Pak Lah punya rejim memang bebal nak mampos masa tu)

Dan jangan kita lupa bagaimana pemimpin DAP masuk ke rumah orang Melayu tanpa membuka kasut, konon dalam lawatan ‘prihatin’ terhadap rakyat? Gambar lawatan ini telah pun tersebar luas di internet dan DAP tidak mampu menafikannya lagi. Jika ini bukan bukti sifat biadap, tidak hormat dan tidak sensitive terhadap budaya dan agama kaum majoriti di negara ini, apakah ia?

Nampaknya, dasar tertutup negara nenek moyang mereka dahulu menjadi akar yang kuat yang membentuk sikap pemimpin dan penyokong DAP. Dasar tersebut, secara tidak langsung telah membentuk sikap tidak peduli dan tidak prihatin terhadap segala sesuatu yang tiada kena mengena dengan diri, keluarga dan kaum mereka.

Oleh itu, pernahkah kita mendengar DAP turut prihatin dengan nasib rakyat Bosnia, Palestine atau Rohingya? Pernahkah DAP memperjuangkan atau menunjukkan sensitiviti terhadap sesuatu isu yang di luar skop politik, iaitu yang tidak memberi keuntungan kepada kaumnya tetapi atas dasar kemanusiaan semata-mata?

Tidak, kerana DAP tidak pernah ambil peduli terhadap kaum dan agama lain. Malah, sifat kemanusiaan DAP juga sukar untuk dikesan.

Di Pulau Pinang, DAP sanggup merobohkan kampung, merampas tanah dan menutup pintu rezeki peniaga-peniaga kecil tanpa berfikir panjang, semata-mata kerana mereka bukan berbangsa Cina. Dan ini hanyalah 1% dari sifat kejam DAP yang ditonjolkan. Bayangkan jika kuasa berada di tangan mereka sebanyak 50%? atau 80%? atau 100%?

Dengan sikap DAP ini, kita tidak harus terkejut apabila Ngeh menyatakan yang memprotes penghinaan terhadap Rasulullah SAW adalah membuang masa dan tenaga. Buang masa beb, dia selalu cakap dan bebel dengan menghina kerajaan tak buang masa pulak ek? Bila kita pertahankan Rasulullah SAW, dia kata kita buang masa ek?

Jelas, Ngeh hanya berlaku jujur meluahkan rasa hati sebenar ahli-ahli dan pemimpin-pemimpin DAP yang selama ini dinafikan mereka. Inilah sebenarnya perasaan DAP terhadap orang Islam, PAS katanya dah berjaya didik DAP pasal Islam, last-last si Ngeh ni kata kita buang masa pertahankan Nabi junjungan kita?

DAP boleh menafi yang kenyataan Ngeh adalah merupakan cerminan pendirian parti mereka, tetapi rakyat boleh menilai sendiri siapa DAP dari rekod sejarah parti tersebut. Come on la, esok lusa mungkin si Ngeh akibat ditekan oleh Kit Siang akan memohon maaf, tapi sekarang ni kena ingat, dia telah menghina umat Islam yang mempertahankan Nabi junjungan kita?

Takkan nak duduk diam je kot? Sudahlah Nasruddin pun jadi gila dengan mengatakan Nabi Suruh dia pergi buat demo. Korang rasa la, apakah reaksi pemimpin pasal perlakuan Ngeh Koo Ham ni?

62 Responses to "PANAS BERAPI! PERBUATAN NGEH KOO HAM MEMANG TIDAK BOLEH DIMAAFKAN!"

  1. Aku tgk ngeh mi makin menjadi jadi plak... Besar kepala... Ni lah rupa dap yg sebenar rasist... Bodoh punya pkr n pas lah yg percaya sgt dgn cina mkn babi ni... Drg ingat klu dapig menang drg akan pandang muka pukimak2 pasial n fuckatan jgn harap lah.....

    ReplyDelete
  2. Bodoh nak mampus lah drg ni klu cina tu menang ingat nk pandang muka melayu....skrg pun drg bt mcm babi kat cina

    ReplyDelete
  3. ye ker koo ham kata Islam ni Bodoh? Setahu aku yg kata islam Bodoh adalah si tukang edit pic dlm artikel ni.

    Kalau marah pun, jgnlah hina agama sendiri dgn perkataan tu. Org lain hina, kita marah, tapi kita yg hina agama sendiri takper pulak.

    Ni mesti parpukari yg edit pic ni & kata islam bodoh.

    mmg koo ham hina agama islam, tapi dia tak kata islam bodoh. Bodoh betul tukang edit pic ni...senang2 kata Islam bodoh.


    ReplyDelete
    Replies
    1. CINA SIAL NI MAKIN KURANG AJAR DGN BANTUAN ORG MCM ANON NI. SANGGUP JUAL BANGSA DAN AGAMA DEMI SIKAFIR LAKNATULLAH. DIA TAK SEDAR YG DI MAKI DAN KATA ITU ORG ISLAM BUKANNYA KAFIR LAKNAT.

      Delete
  4. macam gampang la cina pukimak ni.. dia ingat dia cina dia bleh meremehkan umat islam seluruh dunia.. dia x pernah rasa sbb mamat gampang ni manusia kafir yg dah sah masuk neraka... ko punya tahap tu sama dgn babi tgg masuk nak kena sembelih la...

    ReplyDelete
  5. Tlg up load kenyataan ngeh kor ming dr laman twitter tu aku nak tenyeh muka dia

    ReplyDelete
  6. mamat ni tgg masa nak kena tangkap je.. dia ingat dia selamat klu buat macam ni... sorry la wei....

    ReplyDelete
  7. Dah puas aku cari tak jumpa kenyataan ngeh dr twitter tu.

    ReplyDelete
  8. Dah terang2 soNGEH HAMlau tu mnghina org Islam tapi PAS msh dok mnjilat jubor DAP lagi....

    Igtla sokong PAS = sokong DAP

    tolak PAS = tolak DAP + PKR + Komunis

    ReplyDelete
  9. Inilah babi hidup yng di puja2 oleh puak PAS!

    ReplyDelete
  10. BABI ni yang dipuja oleh penganut hamPAS di Perak... rasakan korang... sama-sama haram jadah...

    ReplyDelete
  11. Wooiii anak cina sial haram jadah..lancau pukimak lu cina..lu punya mak bapak babi hutan ke hah!! tak tau hormat org lain ke hah babi..lu ingat lu punya tokong banyak baik ke..sendiri buat lu punya tuhan lancau lepas tu sendiri sembah..bodaoh punya cina lancau..pukimak...cibai..pukimak...lancau..babi sial

    ReplyDelete
  12. Pas gerenti tak mampu bersuara..Tunduk membisu...

    Aku cabar PEMUDA PAS buat demo depan pejabat ngeh hamsap kat Ipoh..Ada berani?

    ReplyDelete
  13. manusia mcm nie patut di buang dari malaysia..kafir yahudi mcm sial..menghina umat islam....sedar lah yang cina hanya menumpang jer di bumi malaysia nie...yang PAS dan PKR bodoh bendul ikut jer DAP cakap..

    ReplyDelete
  14. harap2 mamat cina ini akan insaf dan memohon maaf pada semua umat Islam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah nk jadi babi sgt lah noon pukimak ko ni lalang babi ko tau

      Delete
  15. ini lah muka sebenar DAP kafir harbi yg sial,muka yg mereka cuba cover selama ini.
    dah la mereka menumpang di malaysia ni,sekarang mereka menghina agama islam plak.
    DAP tau yg kalau dia hina islam pun PASial dan pakatan akn tetap sokong dia,PASial dan pakatan sanggup mempertahankan DAP kafir harbi.
    mereka sanggup biar agama dihina oleh cina kafir harbi ni,yg penting mereka nak putrajaya.
    kerajaan perlu ambik tindakan keras terhadap cina kafir harbi sial ni,jgn dibiarkan golongan kafir ni besar kepala dekat malaysia.
    dasar manusia yahudi yg sial,manusia hipokrit yg lahanat

    ReplyDelete
  16. perh brader,cina ni kena kasi sula.....parti cina kafir Dap ni adalah satu parti kesayangan Pas,cakap cakap cina Dap adalah satu fatwa yg tidak boleh ditentang dan disanggah buat Pas.....kalau dah kalimah Allah pun Pas sanggup jual and banyak kali agama islam diperlekehkan oleh Dap tp Pas tetap sokong dan tidak membantah,apa lah sangat dengan menghina nabi brader.....silap silap Pas akan bertakebeer ramai ramai sokong apa yg dicakapkan oleh cina Dap ni,jika ada umat islam lain yg cuba nak membantah keatas cina Dap ni maka Pas lah parti pertama akan duduk didepan sambil bertakebeerr mempertahankan cina kafir Dap ni demi utk dapatkan syahid kurniaan cina Dap.....PAS memang parti celaka haramjadah

    ReplyDelete
  17. aku tgk perngai pmimpin DAP ni makin hari makin membabi jer diorng..ingat jgn sampai org melayu hilang sabar,buruk padahnya nanti..mintak kerajaan ambil tndakan tegas kpd cina sial ni!!krn org mcm dia ni lah habis tejejas prpaduan kaum kat malaysia ni..!!

    ReplyDelete
  18. Kelakar.. ramai pulak yang melenting dan percaya artikel tukang karut parpukaripap ni..haha

    ReplyDelete
  19. Parpubabi dgn kak bedahsundal sama je pukimak

    ReplyDelete
  20. Ape punya sial cina nie senang2 nak kutuk agama islam....mcm babi sial je tp nk buat mcm mana cina tu berani mehina islam pun sbb die tau penyokong pkr n pas yg islam akn tetap sokong cina n akn terus menjadi anjing cina

    ReplyDelete
  21. Bunuh Ngeh dan bunuh semua DAP

    ReplyDelete
  22. Sebagai Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham sudah pasti mewakili pemikiran kepimpinan DAP di peringkat tertinggi, juga pandangan grassroot penyokong Cina DAP.

    Amat jelas, DAP tidak memahami citarasa dan perasaan umat Islam di seluruh dunia, termasuk umat Melayu/Islam di Malaysia. Malah, jelas sekali, tidak ada pun suara DAP yang meng'condemn' penghinaan terhadap Islam....PAS nampaknya terkontang-kanting berdemonstrasi di sana sini.

    Umat Islam MEMBUANG MASA dengan menentang dan memprotes KEBIADABAN pembuat filem yang MENGHINA NABI MUHAMMAD?

    Diharap dari insiden-insiden seperti ini, lebih jelaslah kepada PAS, siapa sebenarnya kawan, siapa sebenarnya lawan.

    ReplyDelete
  23. itu bohong aja itu berita ya, gak ada standar ini gobloker setan mealyu , kalo yang ini emang bener ternyata ya. KASIAN SUKU MELAYU SUKA REMPIT SAMA PENCANDU NARKOBA YA. SETAN MELAYU GAK TAU MALU YA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selalunya binatang mmg tak faham bahasa sebab itu sentiasa menyalak. Cinasial ti DAJ PUN MENGAKU DAN MINTA MAAF tapi binatang2 ni masih menyalak mempertahankan tuannya mcm maling atas ni. Nampak sgt dia hanya kadi balaci yg tau mengangguk tanpa ada fakta langsung. Malulah indon. Lu goblok jadi kuli saja layaknya.

      Delete
  24. MAAF YA , DI SINI BERITA NYA, BACA YA DENGAN HATI YANG SENANG. JANGAN MARAH YA ENCIK.


    http://www.erapasca.com/2012/09/terkini-umno-halau-melayu-dari-kediaman.html

    ReplyDelete
  25. YA BAPAK MADER JUGA TAKUT YA SAMA BAPAK ANWAR YANG KATA DIA AKAN JADI PRESIDEN MALAY . SAAT ITU SETAN MELAYU SEMUA BOLE WISATA KE AFRIKA YA KAYAK ZIMBABWE KATA ORANG MALAY. SEMUA FOLOWER SETAN MELAYU UDAH TAKUT SAMA BAPAK ANWAR YA.


    http://msomelayu.blogspot.com/2012/09/mahathir-takut-hutang-dengan-anwar.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. TGK INDON ANJING NI TAK HABIS2 MENYALAK. ANJING PUN TAU DIAM.

      Delete
  26. http://www.ukeconline.com/CEKU/putting-my-foot-down/ Bro parpu, kasi potong?

    ReplyDelete
  27. BAPAK MADER JUGA BILANG DIA GAK SUKA SAMA ITU SETAN MEKLAYU YA. KASIAN YA FOLOWER SETAN MELAYUU SUKA PAKE MOBIL KANCIL SAMA POTONG SAGA. GAL ADA STANDAR LO.


    http://blog.marhaen.info/laman-utama/1-artikelmarhaen/2623-tunm-umno-dipenuhi-sampah-busuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila setan indon ni nak kena panah petirkan.

      Delete
  28. Sebenarnya dia nak orang islam buang masa sementara dap menyusun strategi untuk menang PR13.

    ReplyDelete
  29. BENER TERNYATA YA SETAN MELAYU SUKA MUTER MUTER CERITA YA. iNI APA YA KABAR BENER DARI BAPAK NGE ITU. DIA GAK BILANG HINA ISLAM KETIMBANG SETAN MELAYU SENDIRI YANG BILANG ISLAM ITU HINA . YUK KALIAN SUKU MELAYU KASI LONTAR ITU PARTA I SETAN MELAYU KE LAUTAN HINDI YA.SELAMAT MEMBACA CERITA BENER INI. MAAF YA ENCIK.


    http://alhusseyn51.blogspot.com/2012/09/untuk-islam-atau-kepentingan-politik.html

    ReplyDelete
  30. nie la peragai kimak cina makan babi...langsung tak reti hormat agama dan bangsa lain..so korang nilaikan la sendiri wahai melayu2 yang sokong pakatan sial nie...kalau cina babi nie dapat kuasa dorang akan terus tukar nama negara la wei..terus jadi negara china part 2...takda lagi malaysia negara islam...pukimak2 cina nie makin hari gua tengok makin menjadi2..makin sial babi...ikot kan hati nak je halau semua cina2 babi sial nie dari malaysia..tapi tak boleh sebab ramai melayu kimak nie sayang dengan cina babi nie..sebab tu dorang makin besar kepala...sial tol!!!!

    ReplyDelete
  31. Bila masa aku nak lekuk kepala mat indon tu tah lah

    ReplyDelete
  32. Insaf Abah kaulah noon kau ingat dia nak insaf ke kalau dah dasar kurang ajar kurang ajar jugak

    ReplyDelete
  33. DASAR BABI ANAK HARAMLAH CINA NI DAH LEBIH-LEBIH PULAK..KAU NAK JADI MAHARAJA PULAK KAT MALAYSIA NI INGAT KAU BAGUS SANGGAT KE..

    ReplyDelete
  34. Bikini Fashion Shows
    Date :6th october 2012, Saturday
    Time :7-11pm (guests arrival and table reservation grace period)
    Venue : Grand Millennium Hotel - KL Bukit Bintang

    ReplyDelete
  35. Kak bedah over lah

    ReplyDelete
  36. suka la kan PAS...
    sokong DAP..
    mana pergi ketaksuban korang as orang islam..
    dulu bukan main hantar si samurai tu pergi serang JPM..
    sekarang nape senyap nape tidak ambil tindakan dekat cina DAP si gampang ngeh nie...

    ReplyDelete
  37. wei cina dasar sialan korang jangan nak tunjuk kepala dekat org2 islam ye jgn cabar kesabaran dan emosi kami..mmg ko tidak layak dimaafkan..sialan ko patut merana sampai mampus..melampau sungguh la

    ReplyDelete
  38. CINA SIAL NI SENANG SAJA LEPAS CAKAP LPS TU MINTA MAAF. APA DIA FIKIR KITA ORG ISLAM NE BODOH KE. MMG KURANG AJAR. DAH BANYAK KALI BUAT SAKIT HATI ORG MELAYU. CACI ATAU CONDEMN LPS TU MINTA MAAF. SENANG SUNGGUH. ORG MELAYU TERUTAMA DARI PR KENA CELIK HATI. SIAL NI DAH BIADAP SSGT. JGN BAGI MUKA. BESOK2 KALAU DIA DAPAT KUASA ENTAH APA YG AKAN DILAKUKAN KEPADA ORANG MELAYU. ORG PAS TERUTAMANYA KENA PEKA. JGN JADI PAK TURUT. BACUL NAMANYA.

    ReplyDelete
  39. Woi anon aq x over lah mcm cina babi ni..... Mmg pukimak babi haram jadah sial la ko anon.... Sial la

    ReplyDelete
  40. ngeh nie mmg sial dan celaka manusia mcm ngeh nie x layak duduk d malaysia elok campak kat negara asal usul dia jer..parti mcm sial nie la yg pas duk puja2 hina agama sendiri pun pas x kisah janji dia boleh ke putrajaya...pas sanggup gadai agama dan bangsa demi politik sempit nyer...

    ReplyDelete
  41. cina laknat ni patut di humban keluar Malaysia. Pas and PKR as usual diam aje? Diam tanda bersetuju lah tu!

    ReplyDelete
  42. Cina Ngeh ni memamg cina laknat!

    ReplyDelete
  43. kalu dah species babi, mmg tak boleh diajar. Dr m dah kata umno tu parti syaitan, masih jugak tak tinggalkan umno. cuma manusia species babi jer yg sanggup bertuankan syaitan

    ReplyDelete
  44. penyokong tegar umno adalah manusia species SUS SCROFA. Sus Scrofa adalah sejenis species manusia yg dilahirkan bijak, boleh mengadaptasi sebarang keadaan alam sekitar yg ekstrem. tak caya tanya google.

    ReplyDelete
  45. Kak bedah menunjukkan kebebalan n kebodohannya...

    ReplyDelete
  46. kak bedah kuat suck butoh babi, tu psl bebal forever

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko lah bebal pukimak oi selalu hisap butih cina perangai jd mcm yahudi mabuk...

      Delete
  47. Dulu ngeh suka tersengeh sengeh...ngeh ngeh ngeh...sekarang dia tak lagi tersengeh kerana kepanasan, dia ni adalah iblis laknatullah yg dicampakkan kelobang neraka taik jahanam.

    ReplyDelete
  48. Yang pasti Ngeh telah meminta maaf kerana terlepas cakap. Pemimpin UMNO jangan harap la nak minta maaf. UMNO bacul ni hanya tahu buli orang yang lemah darinya.
    Amerika bunuh umat islam beratus ribut kat iraq afghan dia senyap.
    Amerika mengajar di kolej tentera supaya mekah dan medina di bom, UMNO senyap.
    Askar america bunuh bayi aghan dan bakar mayat mereka sampai hari ni tak da pebicaraan , UMNO senyap.
    Pastor amerika bakar Quran, UMNO senyap.
    Umat islam di masuk dalam penjara tanpa perbicaraan di guantanamo, UMNO senyap
    Orang amerika buat filem hina nabi UMNo senyap.

    Inilah bacul namanya. UMNO pembuli yang lemah tak berani untuk mengkritik kuasa yang lebih kuat darinya. Mangkuk seperti ini tidak layak memimpin negara kita.

    ReplyDelete
  49. Kak bedah hoi,

    Ngeh tu memang konpom bukan islam.......kat mane yg dia hina islam, tolong jelaskan sikit. Yg merendahkan umat islam jelasnya kak bedah sendiri....dengan maki hamun...........oh kak bedah bukan islam ye........habis nak sebok sangat buat ape...........pegi minum dulu bro.kak bedah parpu kari. Macam lbgt je nko bedah.

    ReplyDelete
  50. Apa ko ssh babi... Aq ada jentik telur ko ke sial.... Pasal anak haram mcm ko lah cuna pukimak naik kepala drg hina agama ko pun ko tak kisah kan... Aq maki ni ko ssh hati sgt kan... Kenapa aq share kuar sekali dlm pukimak ko ke yg ko nk ssh hati dgn perangai aq sial....

    ReplyDelete
  51. Cina babi mmg dah over kita ptt ajar drg ckit... Dah bg byk sgt muka naik kepala plak sial ni

    ReplyDelete
  52. Kesian mak bapak kak bedah lahirkan babi sial yg suka meroyan

    ReplyDelete
  53. Bangsa cina di Malaysia majoriti nya tak ada pegangan agama kecuali yg betul2 memeluk islam. yang mereka percaya hanyalah fahaman nenek moyang turun temurun.

    kalau ada pon pada dokumen tu mungkin pakai taruk jer samada buddha, keristian dll. trend anak muda cina sekarang lebih minat pada keristian sebab boleh untung lebih dari buddha. tambahan pula skang mungkin byk dana luar yang membantu gereja2 di negara ini.

    prinsip orang cina amat mudah, dimana ada untung , di situlah kiblatnya. kalau tak ada undang2 semua agama mereka masuk asalkan ada untung.

    orang cina khasnya dap sekarang menilai islam dari parti ajaran sesat semalaysia(pas). mereka ingat islam tu bapak pas yang punya.

    disebabkan nik aziz(tok guru kpd ngeh koo ham) sering mempolitikkan agama islam, maka dia juga nak mencari keuntungan dengan menyamakan islam sebagai parti politik spertimana yang dilaungkan pas. pas secara tidak langsung telah membantu dap dalam agenda menghancurkan islam di negara ini. sudah sampai masanya wajib orang islam mengajar babi sial tu, termasauk yang sewaktu dengan nya.

    ReplyDelete
  54. org2 melayu yg sokong DAP ni kena sedaq diri, aku malu & marah bila dapat tau ada kaum melayu undi DAP sebab depa anti BN..

    lagi satu sekarang ni kita takut macam dah jadi trend pemimpin2 bukan melayu lantang bersuara tanpa menjaga sensitiviti Org Islam lepas tu mintak maaf.. kalau depa buat macam tu, kita suruh depa mintak maaf, kita BACUL sebenarnya.. tapi rakyat biasa macam kita apa boleh buat? demo saja la yg boleh.. habis2 pun baling cat..

    dalam PRU kali ni kita kena ajaq depa cukup2..!

    ReplyDelete
  55. Amat sedih Nabi Muhammad selalu dihina sejak dulu hingga sekarang dengan tak habis-habis ! Kenapa Allah yang maha kuasa tak datang tolong dia ?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!