CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Saturday, September 22, 2012

PANAS BERAPI! KEBODOHAN MAHFUZ MEMBUATKAN NEELOFA NAK TERMUNTAH!

SAYA berpendapat, tentu ramai yang semakin menyampah terhadap Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar (gambar), yang seolah-olah kehabisan modal untuk menyerang UMNO sehingga menyalahkan parti kerajaan itu dalam semua hal.

Terbaru, Mahfuz ketika ditanya media mengenai kenyataan Ngeh Koo Ham di laman sosial Twitter yang jelas menghina Islam dan Rasulullah SAW, dia sekali lagi menyalahkan UMNO.

Katanya, UMNO bertanggungjawab mengajar golongan bukan Islam untuk menghina Islam dan mengaitkan kenyataan mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir, mengenai isu janggut Rasulullah SAW dan pisau cukur “gillete”.

Sebenarnya, sekiranya diberi peluang, mahu saja saya meluku kepala Naib Presiden PAS itu sekuat-kuat hati bila dikenangkan kebebalannya.

Semua kesalahan di negara ini akan dikatakan salah UMNO.

Ngeh keluarkan kenyataan menghina Islam, Mahfuz kata salah UMNO. Mungkinkah kalau dia digigit nyamuk pun nanti dikatakan salah UMNO juga?

Tidakkah Mahfuz fikir bahawa setiap individu itu bertanggungjawab di atas sebarang kenyataan yang dilakukan sama ada diajar atau pun tidak diajar?

Misalnya, jika seorang murid diajar untuk mecuri oleh gurunya, apakah murid itu perlu mengikut ajaran gurunya itu untuk mencuri?

Atau, sekiranya seseorang muslim diajar untuk menghina Islam oleh rakan Yahudinya, apakah dia tidak boleh berfikir dengan waras untuk tidak melakukan sedemikian?

Saya tidak rasa begitu memandangkan setiap individu itu dikurniakan Allah dengan otak dan akal untuk berfikir secara rasional serta bijak memilih untuk melakukan kesalahan atau membetulkan keadaan dengan tidak melakukan perkara yang salah.

Samalah juga dengan Ngeh.

Baca seterusnya di Perak Today

29 comments:

  1. Pergh... Sedap sungguh mulut babi tu berkata- kata... Apa dia ingat kerja UMNO je ke nak mengajar kaum lain pasal ISlam??? Takkan la dia x tau yg dakwah dlm ISLAM tue x mengenal sesiapa pun... Klu dah bengap sangat jgn masuk politik.. Bt dosa je byk

    ReplyDelete
  2. Woi mahpus.. Ko dah kehabisan idea ke nak serang UMNO... Sampai isu mempersrndakan Nabi kita pun ko jadikan bahan politik.. Come on la.. Nama je PAS tp org2 kat dlm parti tue semua nya babi2 pukimak ... Takkan x de sorang pun yg sedar pasal nie?????

    ReplyDelete
  3. Mahpos ni anjing kurap je... Semua Boleh nilai org mcm mahpos ni.. Layak ke org camni nk pimpin negara? Mulai skrg semua tolak je anjing2 kurap pakatan kurap tu.

    ReplyDelete
  4. Mahpos ni anjing kurap je... Semua Boleh nilai org mcm mahpos ni.. Layak ke org camni nk pimpin negara? Mulai skrg semua tolak je anjing2 kurap pakatan kurap tu.

    ReplyDelete
  5. PUKIMAK PUNYA ORG ASYIK TUDUH UMNO AJE KALAU ADE ISU UMNO PUNYA PASAL TAKKAN ANAK HARAM SANGAT SESEORANG UTK FIKIR YG MANA BAIK ATAU JAHAT UTK DIIKUTI. MISALNYA KALAU DISURUH ROGOL ORG KE, BUNUH ORG KE, MENCURI TAKKAN MEMBABI BUTA KOT KITA NAK IKUT CAKAP AJE. LPS TU SEDAP MULUT AJE TUDUH UMNO PUNYA PASAL SAMPAI ISU MEMPERSENDAKAN NABI PUN KRGNAK JADIKAN BAHAN POLITIK MCM SIAL AJE. TAKUT SIKIT DGN TUHAN OI

    ReplyDelete
  6. X yah layan lah si mahfuz bebal ni....lepas ni kalau nenek dia tertelan gigi palsu pun dia salahkan umno....

    ReplyDelete
  7. apelah pas dah xde modal hingga benda x logik pun salah kan umno...nampak sangat kebodohan mahfuz...mcm dh jd trend lak buat ape2 semua salh umno...entah2 gaduh dgn bini pun diaorg kata ini semua salah umno

    ReplyDelete
  8. mahfuz ni memang mcm sial aje, anjing kurap pakatan kalau nakmain taktik kotor sekalipun jgn libatkan islam dlm politik kotor sialkau tu. buat dosa kering ajelah mahfuz nie balaci pakatan yg bermimpi di siang hari utk jadi pemimpin negara.cis pukimak punya org yg mempersendakan nabi dan islam ni patutnya kita hukum aje mereka nie.

    ReplyDelete
  9. ape lh bahlul sgt si mahfuz nie dh bodoh sgt ke atau nk mampus dah asik salah kn umno je mcm sial je baik ko ckp je ko xleh berak pun pasal umno jgk

    ReplyDelete
  10. MAHFUZ SIAL OIT LAIN KALI KALAU BINI KAU TAK KASI KAU PUKI PUN KAU SALAHKAN UMNO TAU. ANAK HARAM BTLLAH DIA NIE SAKIT HATI AKU TGK PERANGAI MCM BABI AJE.

    ReplyDelete
  11. hai, jgn la marah sgt kt mahfoooz ni. dia sekolah tak tinggi, tiga tingkat jer...oops..tingkatan 3. takat tu jer dia boleh bagi hujah. tupun 3 hari 3 malam mikir apa hujah nk bela ngeh tu. kalau nk balun lebih2, tolong dia isi borang sambung belajar dulu..amik spm.

    ReplyDelete
  12. Sdr Mahfuz ni belajar strategi dari Yahudi, mngkin dari berguru dgn DAP, PAP atau Singapore. Mula2 dulu belajar skit2 menyalahkan UMNO atau BN. Sekarang dah terer, apa saja semua salahkan UMNO. Lihat saja Israel bila mereka menyerang sasaran apa pun, semua kesalahan diletakkan kepada apa yg mereka serang. Perkara ini dilulang2 oleh media mereka. Pembohongan yg diulang2 memungkinkan menjadi benar akhirnya. Inilah yg digunakan Mahfuz. Apa sj yg berlaku akan dituduh UMNO / BN buat. Jika diulang2 selalu boleh membuatkan rakyat percaya.

    Tetapi strategi ini sgt berbahaya kepada empunya diri. Ia boleh membawa ketakutan melampau dan menjadi bayang2 pada setiap masa kepada Mahfuz. Buktinya lihat saja Amerika dan Israel. Mereka sgt takut kepada Islam. apa saja yg ada kaitan dgn Islam akan diperang habis2an. Namun Amerika dan Israel sgt berkuasa di dunia ini. Mereka boleh exploit apa saja untuk menjayakan matlamat mereka. Mahfuz tidak ada semua itu. Maka Mahfuz akan sentiasa dibayangi oleh UMNO / BN ke mana saja dia pergi. Sebab itulah jangan hairan dia akan mengatakan apa saja yg berlaku dalam arena politik Malaysia adalah disebabkan UMNO / BN ...

    Fikrkan ...

    Tok Siron

    ReplyDelete
  13. Pemimpin Dap tidak dapat mengawal emosi pabila terdapat peluang untuk menghina islam. Tokok tambah memberi mereka kepuasa. Sentimen anti melayu dan islam begitu menebal dijiwa cina2 didalam parti Dogs And Pigs.

    ReplyDelete
  14. SO ORANG2 PAS SEKALIAN..

    APSAL SENYAP? MASIH NAK BERTAHALUF SIYASI DENGAN DAP KAFIR HARBI ITU?

    ReplyDelete
  15. Renung balik sejarah.. Inilah cara DAPigs ni, suka buat provokasi kpd Org2 Islam, macam 13 Mei 1969. Sekarang ni bermacam cara yg digunakan DAPigs utk menjadikan Malaysia ini huru hara dgn harapan apabila PRU rakyat memilih mereka utk memerintah negara. Bangun dan Sedarlah wahai bangsaku.. Demi Agama Islam dan Negara Malaysia yg kita cintai Ayuh sama2 kita pertahankan bersama..

    ReplyDelete
  16. ini lh sebahagian dari malaikat2 ulamak PAS yg disanjungi...'islam PAS' dh cukup sifatnya...ada Nabi kadiq,ada second god ann wer(nuarr),ada khlifah lim guan eng,imam besar syeikh karpal singh mufti DAP/PAS dn ulamak2 songsang PAS father nic azzes n father hackdy(hardy)...dn pengikut2 babi dn anjing PAS....

    ReplyDelete
  17. Kak bedah memang panasssss

    ReplyDelete
  18. siapa yg panas skang nie????? aq ke ko anon pukimak haram jadah babi sial gampang......

    ReplyDelete
  19. Bedah bukan panas je.........terhot skali....sudah kena cili kat pipit dia. Yang nak termuntah tu bukan pasal mahfuz........pasal lain kot? Maklum lah dah ter.......kena panggil asan jati utk check berapa persen hancus......kalau beras jati aku tau lah 5 % hancus apanama fola gerenti 100% hancus.....ini pun bedah tak tau.......ha ha ha. Memang bedah ni 300% hancus.......

    ReplyDelete
  20. pukimak ko la anon1.10 .......apa yg cuba ko nak bgtau kak aq ni???? klu aq kena cili pun ada kacau burit ko ke??? x de kan.. mak ko main dgn bapak ko pun aq x kacau kan... klu aq kacau x lahir la ko hari nie kan... pukimak babi... aq x tau la berapa banyak pakatan dah bayar kat ko utk bt onar dekat UMNO ni tp yg aq tau selagi pakatan ni x terhapus dr muka bumi nie selagi itulah aq takkan berhenti......

    ReplyDelete
  21. wah ramai betul hentam mahfuz dgn pelbagai cacian dan makian yg hina... mmg teruklah takkan semua benda umno yg salah ye tak? umno mana pernah salah... ok sekarang apa kata komen pula pasal pisau gillete tu? nak komen kenalah adil ye dak

    ReplyDelete
  22. Kata-kata Tun Mahathir mengenai pisau cukur dalam bilik mesyuarat secara tertutup dan penuh gurauan.
    Kata-kata cina babi satu dunia dapat tahu. kata-kata Nik Ajis penuh dengan umpatan, cacian, makian, penghinaan kepada nabi dan melebelkan kafir kepada UMNO satu dunia pun tahu, begitu juga presiden, naib-nab presiden yang mencela, menghina,mengumpat orang islam yang lain terutama UMNO. Ramai ahli-ahli PAS berperangai begitu juga. Nampak teruk sungguh PAS ni dimata dunia Islam

    ReplyDelete
  23. sial giler org2 PASial ni,semua bende nk salah kan UMNO.
    pe saja berlaku semua salah UMNO,senang betul PASial ni tuduh org.
    nmpk sngt mentaliti org2 PASial ni sngt low,mereka x mampu berfikir dengan waras.
    semua bende letak ats kepala UMNO,PASial buat salah un letak ats kepala UMNO.
    semakin hari semakn bertambah sial PASial ni,akal letak dekat lutut.
    dasar manusia sial yg jalang,manusia hipokrit yg lahanat

    ReplyDelete
  24. perh brader,kenapa bodoh sangat ahli ahli PAS ni.....akal yg diberi tak berfungsi dengan normal nak jugak masuk politik,lepas tu semua bende berlaku salahkan UMNO.....sebelum cakap berfikir la dulu brader mahfuz yg celaka haramjadah,jangan main cakap saja tanpa berfikir.....lu tak lalu makan pun salah UMNO,anak lu tak dengar cakap pun salah UMNO jugak.....orang yg mempunyai mentaliti sebegini ke kita nk jadikan pemimpin kita,orang yg berfukiran seperti celaka haramjadah

    ReplyDelete
  25. ewah-ewah sedap-sedap je mulut si mahfuz nie...
    wei setakat pakai songkok cakap pasal agama tidak mengambarkan anda orang orang islam sejati..
    kalau benar ikut islam ikutlah perangai serta adab rasulullah...
    beliau tidak mengajar kita menuduh dan memfitnah orang....
    satu jari tunding dekat orang jangan lupa empat lagi menuju kepada kita...
    so pikir-pikirkanlah sapa yang salah

    ReplyDelete
  26. hmm..mahpus ni, ayam dia mati tak makan pun salah kerajaan!! elok hantar dia balik ke sekolah rendah belajar 'sebab' & 'akibat'!! elok2 mulut dia tu duk di depan, nanti lekat di bontot plak!!!!

    ReplyDelete
  27. kimak punya mafpuz sial anak haram...habis lu punya mak jadi jalang hari jual puki tu pow lu mau kata salah umno gak?
    lu lahir sebagai anak haram pow lu nak salah kn umno?
    come on la sial...cina pukimak anak babi tu bukan budak kecik sial...kerana pas la hari ini semua kafir harbi sial pandang islam hina...semua salah bapak lu si nik ajis al dajjal...semua salah pas sebab tu agama islam tak dihormati...

    ReplyDelete
  28. hello kwn2..aku ada satu cerita..kwn baik aku sorang mamat PAS penyokong toktok punya..ekau tahu..burit bini dia dah longgar pun dia salahkan UMNO jugak..heran betul lah aku..aku kata kat dia biarlah aku test bini kau tu dulu..betul ke salah UMNO atau salah kau pasal peler kau kecik sangat !..

    ReplyDelete
  29. Huyooooo...ramainyer org Islam dlm UMNO.....patutle MCA perlekeh pun diam mcm kura2.....huyooooooo

    Islam kat atas IC jer kot....perlakuan cam...org DOT DOT jer....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!