PANAS BERAPI! DULU ANJING ANWAR PANGGIL TUN M FIRAUN SEKARANG MEREKA GELAR NAJIB PULAK!

Membaca tulisan terbaru dari blog pro pembangkang, suarapakatanrakyat.com bertajuk "Buat Apa Minta Maaf Maaf Pada Firaun Seperti Najib?", pastinya membuatkan hati kita membuak marah dengan tulisannya yang agak melampau dan berbaur fitnah.

Blog tersebut bukan sahaja telah mempertikaikan kesediaan ibu bapa kepada Mohamad Ammar Ab Rahman dan Ong Sing Yee untuk memohon maaf dengan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak di atas kesilapan yang dilakukan anak-anak mereka.

Malah tanpa berselindung turut memperlekehkan tindakan ibu bapa terbabit sebagai satu kelemahan yang ketara dan tidak patut dilakukan apatah lagi memohon maaf dengan DS Najib yang digelarnya sebagai firaun kedua selepas Tun Dr Mahathir.

Padahal apa sahaja agama mahupun bangsa atas dunia ini tidak ada satupun yang memandang remeh kesediaan seseorang insan memohon maaf atas keterlanjuran yang berlaku, sebaliknya menyanjung tinggi kesedaran yang datang dari hati yang tulus ikhlas.

Gelaran firaun yang dilemparkan terhadap DS Najib pula ternyata agak melampau dan terbukti memperlihatkan sikapnya yang kurang ajar serta tidak beradab.

Melihat pada gambar replika kepala firaun dengan logo UMNO seperti terpampang di blog tersebut pula bukan setakat menyebabkan amarah kita membuak-buak tetapi juga mengimbas kembali ingatan kita kepada gerakan reformasi yang terkenal dengan kempen melampaui batas dan kurang ajar satu ketika dulu.

Ternyata doktrin kebencian dan sikap kurang ajar yang disemai oleh pemimpin pembangkang semasa zaman gelap reformasi tahun 1990-an dulu nampaknya masih lagi kuat melekat dikalangan sebahagian besar penyokong totoknya.

Bertahun-tahun dulu di zaman kegelapan reformasi tersebut, panggilan mahafiraun, mahazalim dan sebagainya cukup popular meniti dari bibir ke bibir penyokong pembangkang yang bergabung tenaga di belakang Anwar Ibrahim.

Tidak cukup dengan gelaran-gelaran itu, diguna pula kreativiti mereka dengan memuat naik gambar superimposed Dr Mahathir yang sengaja diperlihatkan seperti firaun.

Apa yang berlaku dulu kini seperti cuba dilaksanakan kembali menunjukkan hakikat yang PR sudah ketandusan idea dalam mendepani cabaran PRU 13 yang semakin hampir disebalik tanda-tanda nyata kekuatan mereka sudah kian merudum.

Memfitnah DS Najib dengan gelaran firaun dan kononnya zalim mungkin berjaya menambah kebencian penyokong pembangkang terhadap kepimpinan DS Najib yang menerajui Kerajaan Barisan Nasional, namun realitinya majoriti rakyat tidak dapat menerima kempen politik yang melampaui batas seperti itu.

Jika dulu rakyat telah menghukum pakatan pembangkang dengan menghadiahkan kemenangan kepada BN gara-gara keceluparan dan sikap kurang ajar penyokong Anwar sewaktu di zaman Dr Mahathir sebagai PM, pastinya PRU 13 kelak penangan yang lebih teruk bakal melumpuhkan terus PR dari persada politik negara.

Biru Pilihanku

32 Responses to "PANAS BERAPI! DULU ANJING ANWAR PANGGIL TUN M FIRAUN SEKARANG MEREKA GELAR NAJIB PULAK!"

  1. Dulu Abim Fadil Noor sekarang Abim Anwar pulak,,,, mentor depa Ihwan yg suka melebelkan Pemimpin Islam selagi tak dihilangkan kuasa.. cara demokrasi pembanguan susah jadi cara fitnah dan seleweng minda rakyat digunakan..

    Mereka ini didukong olih gerakan Yahudi.. agar tiada pemimpin Islam yg stabil dan boleh focus membangunkan ummah.

    ReplyDelete
  2. sumber ambik dari blog suarapakatanrakyat.com? ramai org dah lama tau tu blog pro-pr, tapi blog diversion mcm ianya datang dari pr... tapi bab2 bagi gelaran ni biasalah kat arena politik... mahafiraun, aljuburi, haramjadah, biasa laa tuu takde apa yg pelik sangat

    ReplyDelete
  3. Alamak, Pak Najib pergi Mekah bincang perpaduan Islam, digelar firaun. Ustaz Nasa tu digelar apa pulak? Haman?. Ulamak Mekah ????

    ReplyDelete
  4. kebanyakan gelaran2 penghinaan datangnya dari puak pembangkang....akhirnya sifat2 tersebut terkena kat batang hidung pemimpin PR sendiri....Allah swt lebih mengetahui.....bayar cash kat dunia....ALLAHUAKBAR!!!!!

    ReplyDelete
  5. Firaun tu nik aziz.
    setan bertopengkan kopiah

    ReplyDelete
  6. Parpu sendiri pun suka mencarutt...X payah cakap baik lahhh...Buku memang akan bertemu ruass...Setakat Firaun tu biasa jerr...Politik mamang mcm tuu...Lu BUTA ker?? x tengok BANNER puak2 penjilat buat demo??? Apa yang DITULISS....SIAL, HARAMJADAHH, ANJING, BABI, PUKIMAK, DLL...so whatt???

    ReplyDelete
  7. menurut teman ku , bapak mader yang asale tamil nadu itu sendiri yang bilang diri dia firaun ya. So , kenapa mau bikin hal ya, itu keluar dari mulut dia sendiri ya. Tapi kalo bapak Najib presiden kalian itu udah jadi bapak nya dangdutan ya. Dulu dia bilang ato folower umno bilang katanya bapak najib itu kalifah muslim ya tapi ternyata dia udah mahu pension , katanya mau jadi raja dangdutan sama nyonya rosamah. jangan marah ya encik.



    http://muslimeen-united.blogspot.com/2012/09/nyanyian-iqwal-rosmah-dan-najib.html

    ReplyDelete
  8. Bodoh la ko ni anon 11.39.... Ko tau x kebanyakkan org tu sesuai utk dimaki hamun je berbanding dgn kata2 nasihat yg elok... Dah kemaruk sangat ke nak jadi PM sampai sanggup gelar org mcm2.... Ko tau x firaun tu sape n ko nak samakan PM kita dgn dia plak...Mmg dasar x mengenang budi langsung la korang ni

    ReplyDelete
  9. uwah ! saya fikir ini kasus udah jadi hal gede ne, itu brengsek ato jongos nya partai umno udah dibekok pak polisi ya. saya mau liat ya , itu jagoan kampong kalian ya suka suka aja lontar cat sama bapak anwar. So, ini sukses nya pak anqar ya.



    http://www.keadilandaily.com/polis-panggil-wartawan-suara-keadilan-jurufoto-kawad-cam-samseng-umno/

    ReplyDelete
  10. Anon 11.43

    Mat Indon ke??? X faham la...belajar kt mne ye...Pakatan Rakyat dah hire mat indon ke skrg nie...murah skit la kan...lepas nie depa hire mat bagla pulak

    ReplyDelete
  11. sial punya indon,ko xtau pe2 isu politik malaysia jgn nk menyibuk la sial.
    jgn nk buat cerita karut indon ko dekat sini la sial,cakap pun atas bawah cam org giler.
    jadi anjing pakatan dapat main bontot je la jawabnye,sah indon pondan yg sama perangai dengan anuwar.
    teman ko yg kata Tun M cakap diri dia sendiri firaun tu sape,mesti anuwar peliwat yg sial tu kan.
    dasar manusia sial yg bebal,indon yg xde maruah

    ReplyDelete
  12. Menda ar korang bg gelaran mcm2 haduh2 mcm xdk kaitan ngn ape die buat pun
    xdk lak najib suh hampe gi buat pyramid suh berkerah tenage ke ape!
    ape la bahlol sgt korang nie?
    Yang firaun sbnrya yg duk kat atas dan suruh serang kerajaan kita nie!
    kenapa perlu kita terbalik kan kerajaan sndiri? mmg mnusia ade buat slp dan slh tapi klu dah fitnah nie dh kes berat

    ReplyDelete
  13. Ituh la die PR xhbs hbs pgil org itu ini
    diri sndri xsdr
    ble anwar kne anwaral juburi dan2 smua anjing mrh kalau yg umno nak mrh xboley la pulak?
    asl korang kat PR buat apa saja boley?
    bodoh la korang apa pun xsdr
    jgn prcye sgt media cri info bnyk dan cbe bezakan mne btol dan slh

    ReplyDelete
  14. perh brader,ini dah terlebih.....nampak sngt mereka ni islam atas nama sahaja,padahal mereka ni semua kafir2 belaka.....sure mereka tak belajar agama sebab tu mereka berperangai seperti binatang,celaka haramjadah ni semualah bakal jadi pengikut pengikut dajjal....kalau mereka belajar agama sure mereka tau apa yg nabi bagitau kalau kita tak hormat pada pemimpin yg adil,so dah terbukti la mereka ni islam atas nama sahaja

    ReplyDelete
  15. Kehancuran UMNO sudah nyata

    ReplyDelete
  16. mmg btl pn kata anon 11:53 AM tu..
    si pembangkang tu skrg hire org dr endon pulak utk berperang bg pihak dia..sbb apa sbb murah sikit byrn nak bg kat dia tak mcm org malaysia nie demand kn... lgpn org malaysia semua dah tak nak lah berpihak pada si juburi tu sbb semua dh nmpk sgt rupa sbnr dia tu!! sbb tulah terpaksa dia ambil org dr endon pulak!tp mmg ksian btllh terpksa depa ambil org endon pulak utk menegakkn kononnya kbnrn depa tu! mmg bodoh bangang gila btllh pembangkang nie semua!!

    ReplyDelete
  17. wey anon 1:24 PM sial!! bkn kehancuran UMNO sudah nyata tapi kehancuran Pakatan haram yg sudah nyata lagi terang!! tak payah nak bersuluh lagi dah!!

    ReplyDelete
  18. anuar aljuburi sial haramjadah terkutuk memang layak dihina dan dikutuk kerana....jeng jeng jeng....dia adalah mahkluk terkutuk akhir zaman.

    ReplyDelete
  19. ape punya haram lah pembangkang nie suka2 pangil org firaun kata pembangkang trlalu baik n btl2 ikut jalan islam kata pas lah tapi kalau nak bg pangilan firaun x salah pulak kan cuba tanya nik aziz salah x mesti die akn jawab xpe utk umno segala maki halal janji sokong pas kamu buat ape pun tetap masuk syurga

    ReplyDelete
  20. Pembangkang mmg sial tak blh tgk org bagus... Mcm pm kita kan bagus byk bt utk rakyat drg tak senang tgk sama dgn tun dulu dia pun pm terbaik masa tu pun oembangkang tak senang tgk.... Sbb drg nk nk anwar pukimak tu memerintah negara kita lps tu negara kita ni penuh dgn samseng dgn gaya bukut belacan dia tu lps tu tgk org tak respek anatara satu sama lain... Negara jd tak aman ha pembangkang suka lah klu mcm tu... Skrg ni negara kita aman damai drg tak senang tgk... Mmg bangsa tak sedar diri lah pembangkang ni semua

    ReplyDelete
  21. Kita tak yah layan org luar lg2 org indon sbb mereka mmg jeles tgk negara kita ni aman dan damai negara drg teruk....so drg akan mula lah ckp mcm2 pasal pm kita sbb drg tau krg anwar naik negara kita akan lingkup... Bkn anwar je lah yg lain pun sama lah asalkan pembangkang semua tak blh pakai.....sbb tu drg beria nk suh kita tukar kerejaan... Sorry lah benda tu takkan terjadi punya

    ReplyDelete
  22. anuar aljuburi dan mahathir mahataik adalah 2x5, keduanya manusia tamak gila kuasa,bebal dan penghisap darah,tak heranlah diakhir zaman ini keduanya dikutuk hebat....orang tamak selalu rugi... tiada penyesalan melainkan orang2 yg bebal.

    ReplyDelete
  23. Eleh ckp org firaun... Anwar tu dajjal krg semua tak nampak ke? Aku dr mula tgk muka anwar aku dah tau pukimak ni mmg busuk hati.... Hati kelantan....samacm tok guru dia nik ajis.... Suka tunjuk baik tp sebenarnye dajjal... Kaki hasut... Pemusnah negara, gila kuasa semua ni ada kat drg

    ReplyDelete
  24. Oit pukimak punya ano3.00 ko jgn nk samakan anwar kaki jubor tu dgn mahathir ye... Tun dah. Byk berjasa dkt negara kita ni ye.... Takkan ko buta takkan ko tak tau... Anwar apa yg dia bt selain dr meliwat???? Xde apa lah wei.... Jasa tun mahathir hanya allah je blh balas

    ReplyDelete
  25. nie lagi bagus...
    suka hati bapak dorsng je gelar orang firaun..
    orang kata tunding jari satu tunjuk orang 4 lagi diri sendiri...
    sendiri sesat tuduh orang...
    adoi nie sekor indon nie tolong angkat kasi campak die dari sini selamanya..
    bengang dah aku dengan perangainya

    ReplyDelete
  26. Mat Indon Si Bego Yaaaa.....Sipadan Ligitan siapa punya? Tunggu aja kita ambil Ambalat pula. Heheheheeeee......

    ReplyDelete
  27. UMNOBabi tindas rakyat lagi.

    http://www.keadilandaily.com/nurul-izzah-mahu-dbkl-teruskan-operasi-pasar-malam-kerinchi/

    ReplyDelete
  28. Air free mana daaaaa????? Skrg dah cakap lain pulak. Manifesto bukan nya janji.......terang2 menipu daaaaa...... Dah tu dulu janji nak bagi ibu tunggal rm50 sebulan pun ntah kemana. Menipu siang2 hari daaaaaa...... rm50 pun nak tipu ka?

    ReplyDelete
  29. aku ingat yang burukan datuk najib pencacai umno sendiri,semua kutukan yang uwar uwar kan pencacai umno sendiri,kalo ko tak taip kat blog orang tak taupun,..

    ReplyDelete
  30. sebenarnya org yg burukkan umno ni babi haram jadah mcm ko la anon8.32.....ko x yah nak lagakan kitorang la dgn kerajaan. taktik babi mcm ni takkkan menjadi la kt dlm blog.. org pun dah tau yg pukimak babi mcm ko ni nak populariti je.....

    ReplyDelete
  31. yg sebenarnya blokpakatanrakyat tu lah yg patut digelar mahafiraun!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!