PANAS BERAPI! DISEBABKAN KERAJAAN SELANGOR GAGAL MENGURUS SAMPAH MAKA SERDANG DILANDA BANJIR TERUK!

SELAMA menggunakan lebuhraya PLUS laluan Kajang-UPM (Serdang), tidak pernah sama sekali penulis melihat jalan tersebut di tutup keseluruhannya kerana banjir kilat. Paling tidak pun sebelah laluan UPM-Sg Besi dimana 2 lorong ditutup kerana dinaiki air (lorong tengah dan kiri), lorong kanan masih boleh digunakan.

Keadaan ini disebabkan keadaan muka bumi disitu yang landai, memudahkan air bertakung, tambahan pulak ada limpahan dari kolam air UPM yang terletak bersebelahan. Bagaimanapun ia jarang-jarang berlaku, hanya bila hujan terlalu lebat.

Tapi petang semalam, sesuatu yang tidak dijangka berlaku bila kawasan tersebut digenangi air dikedua-dua arah. Penulis tidak pernah ingat bila kali terakhir nampak laluan menghala ke selatan ditutup kerana banjir kilat disitu, rasanya tidak pernah, semalam adalah kali pertama!!

Untuk makluman, penulis dah guna laluan tersebut sejak 1994, zaman-zaman polis masih boleh buat road block atas highway lagi tau, nak tahu lama tak lama.

Jadi apa punca sehingga menyebabkan keadaan yang begitu teruk seperti semalam, khabarnya kenderaan yang sudah masuk ke atas lebuhraya terpaksa pusing semula ke Kuala Lumpur (yang menghala ke Selatan) dan vice versa.

Begitu juga dengan beberapa kawasan lain sekitar Serdang yang turut ditenggelami air melebihi 1 meter!!

Penulis dapat banyak maklumat bahawa kejadian itu ada kaitan dengan kegagalan sistem pengurusan sampah di negeri Selangor yang diambil alih Pakatan haram dari Alam Flora awal tahun dulu. Kajang, Serdang ini bukan kawasan dalam negeri Selangor ke?

Bagi penduduk Selangor yang perasan, lori-lori sampah baru yang dibeli Ronnie Liu dengan harga berjuta-juta ringgit dulu sudah jarang kelihatan di banyak kawasan yang diperuntukkan lori tersebut seperti di Ampang dan Subang Jaya.

Kebanyakkan lori mengangkut sampah yang sedang beroperasi sekarang ialah lori 1 tan yang biasa, bukan compactor yang memang direka bentuk untuk tugas-tugas sempama ini. Lori ini hanya kutip sampah yang dalam plastik sampah sahaja, yang berterabur tu, nasiblah.

Persolannya sekarang, dah kemana lori-lori tu semua? Banyak dulu tu, 50 buah kesemuanya dengan harga berpuluh juta ringgit. Bukan sikit duit rakyat yang keluar tu?

Belum lagi penulis sebut sampah yang dikutip itu pun dicampak masuk sungai - punca utama kebanyakkan banjir kilat bila sistem perparitan tersumbat.

HOUSE PK: Aku dah selalu cakap, kalau sampah pun takleh nak urus, macamana nak urus negeri pakatan Harami ni, sekarang korang tengok la sendiri. Oh ya ini aku petik dari MyKMU.

33 Responses to "PANAS BERAPI! DISEBABKAN KERAJAAN SELANGOR GAGAL MENGURUS SAMPAH MAKA SERDANG DILANDA BANJIR TERUK! "

  1. Apa nk jd dgn pakatan ni makin menjadi jadi plak teruk deg ni masalah sampah pun tak blh uruskan adui mcm manA lah pakatan nk jaga negara kita.... Br dpt selangor pun selangor dah teruk dgn masalAh air bye dgn masalah sampah nye mcm2 lah.... Ni semua mslh2 besar ni

    ReplyDelete
  2. Eeeleeerr... Masalah banjir dah lama berlaku zaman sebelum keadilan memerintah tiap hari dgn banjir kilat kat kawasan bandar selangor..ni saja nak main isu politik..maksiat banyak sanagat tu bala allah.

    ReplyDelete
  3. Ni lah akan jd apabila pkr pgg negara kita akan jadi bemcm masalah.... Sial2 tu semua tau main telur je keja tak tau nk bt tau nk bt duit dgn jikat telur cuna tp rakyat lsg tak jg.... Mampus jeg lah pencemaran slam sekitar berlaku maka byk lah penyakit yg akan dtg harap sgt pru13 ni bn ambik blk selangor dr pkr( parti romen kongkek ni )

    ReplyDelete
  4. Eh silap pulak aq parti kongkek romen huhu jgn mare

    ReplyDelete
  5. Hello wan nasir napa ko ni begap sgt ha???klu berlaku banjir disbbkan kilat n hujan itu kerja tuhan tp klu banjir disbbkan sampah itu kerja pkr sbb deg tak buat keja pg ptg siang mlm tau kongkek je tu negeri selangor pun dpt bala.... Sbb org pkr semua bermasalah paham keja tak bt tau mkn duit je

    ReplyDelete
  6. Eee takut lah tgk selangor skrg ni mcm2 hal kdh... Ssmpah ni benda yg ptg k klu lori sampah tak kutip sampah sapa lg nk kutip napa kerajaan negeri bt bidoh je dgn perkars ni sampai dah jd mcm ni sekali menyusahkan irg ramai n blh dpt penyakit berbaya selain dr bau2 yg tak tensng kesian dgn penduduk di sana..... Dgn. Mslh air lg adui xtau lah apa nk jd skrg ni mkn teruk lah beb

    ReplyDelete
  7. Bala bala bala mcm ni lah akan berlaku bila kerajaan negeri tak bt keja.... Selangor satu contoh yg baik negeri yg dijaga oleh pkr tak sbis2 dgn masalah.....satu blm selesai lg satu lg dtg.... Akak takut sgt mengenangksn nasib selsngor... Ni br kajang tgg lah tempat2 lain yg dijaga oleh khalid ni krg pun akan terima nasib yg sama jugak.....ini lah bala yg harus rKyat terima sbb ada mb yg tak buat kerja dan ptgkan duit semata mata

    ReplyDelete
  8. Ni mmg bala ... Bala sbb ada mb pukimak gila duit sbb tu lah jd mcm ni

    ReplyDelete
  9. Ini semua salah umno

    ReplyDelete
  10. Oit anon 8.53 ni semua salAh bpk kau sbb melahirkan snak bodoh mcm kau ni

    ReplyDelete
  11. mohon ambil gambar sungai2 dan longkang2 yang tersumbat disebabkan sampah sarap sebagai bukti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org dah mengaku awak masih control goblok lagi. Tak penat ke.

      Delete
  12. baru dapat sepenggal,habis hancur selangor ditadbir oleh pmimpin2 pakatan harami..ouwh!!lupa la bro,duit utk beli lori sampah khalid gagap guna buat beli BAS utk nuar pegi jelajah merdeka..

    ReplyDelete
  13. Saya kira itu kontraktor folower umno yahudi melayu yang punya kerja ato ulah, mereka saya kira mau sabotase itu pemerintah Partai rakyat malaisia supaya ia banjir kata orang malaisia. Bukan hanya di Propinsi selangor tapi juga semua propinsi di malaisia ini. di Kota KL juga sering banjir ya, propinsi KL saya kira diperintaho oleh partai melayu yahudi umno kalo gak salah ya. Jadi pada saya ini semua udah ditakdirkan Alloh. Ini juga mau dikasuskan oleh bloger gak ada standar ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn sibuk pasal negara org. Pgi berambus balik indon dan menyalak kat kepala negara kau. Pgi tolong org2 kau yg merempat bawah jembatan kotor memjijikan. Bawak balik maling2 yg berkeliaran kat sini. Kalau negara kau dah elok tip top baru bolih kata negara org. Org kau lebih kuat rasuah kau sibuk menyalak kat sini. Sebiji mcm anjing.

      Delete
  14. Sebenarnye bkn apa indon dengki negara kita aman damai umno jaga sbb tu dis kutuk umno dia nk pembdngksng ambik supaya negara kita jd negara bala mcm negara dia tu je... Dah kt tak yah lyn dia

    ReplyDelete
  15. sejak pkr memerintah macam-macam bala yang melanda di negeri selangor dulu tak pernah pulak jadi macam ni.ini semua gara-gara mb selangor lah ni. apa punya khalid tulah banyak sanggat makan duit .negeri dipenuhi dengan sarang maksiat mana bala tak datang makin lama makin terok selangor jadinya...

    ReplyDelete
  16. 1Malaysia semua...

    Daripada anda semua blog atau ber-facebook 24jam tak dapat sesen pun, ada baiknya sambil sambil invest beli share syarikat di Europe. Bulan bulan dapat duit, stable monthly income. Lagi banyak yang di invest, lagi besar dapat tiap tiap bulan.

    Dengan RM 2300 boleh mendapatkan anda RM 310 tiap-tiap bulan, Dengan RM 10,000 boleh dapat RM 2,000 - RM 3,000 sebulan. Atau share paling murah berharga USD $ 20 dengan bulanan anda akan dapat USD $ 2.2 sahaja.

    Kalau berminat, sila layari :

    (Versi English)
    http://tinyurl.com/UinvestWorld


    (Versi Melayu)
    http://PelaburanHartanah.blog.com


    ( * versi English lebih lengkap documentasi dan maklumat mengenai investment ini)


    Layari mana mana laman blog diatas, setelah membacanya. Click pada FREE REGISTRATION dan daftar account pelaburan anda, ianya percuma, walaupun anda tidak mahu lagi membuat investment. Tetapi anda boleh lihat lihat dan survey dulu di dalam account anda itu. Dan anda juga boleh chat dengan Admin dan Pihak Management investment berkenaan, secara LIVE dan kadang kadang ada webcam session bersama admin.

    Belum cuba belum tahu, selamat melabur.

    ReplyDelete
  17. memang bala pun. ngakulah. bila johor banjir ko cakap bala, bila sendiri banjir, ko tak ngaku bala pulak.

    padahal yg tahu bala ataupun nikmat itu hanya tuhan. ini ler manusia yg berlagak menjadi tuhan. suka nak mengkafirkan orang, suka nak me-neraka-kan orang lain. Itu semua Hak Allah. Lu takda hak.

    ReplyDelete
  18. Ni semua salah MP Serdang yang sundal DAP Teo Nie Ching. Allah sengaja turunkan air hujan yang bersih mutlak bercampur air tanah untuk menyamak segala kekotoran bekas jejak kaki penyokong-penyokong maksiat DAP dan PKR kawasan Parlimen Serdang terutamanya kawasan Seri Kembangan dan Kajang...sebab tu selalu sangat banjir. Sampah hanya penyebab sampingan yang menjadi sebab banjir.

    3 dosa sundal Teo Nie Ching;
    1. Tazkirah Ramadhan Ogos 2011 di Surau Al Huda, Taman Kajang Sentral- tak tutup aurat.
    2. Senam Robik pakai sendat sampai stim lebai-lebai di Masjid Maju Cheras Balakong, Oktober 2011
    3.Pegang dan hulur 4 naskah Quran kepada Pengerusi Masjid di depan bangunan MPKJ, Mei 2012.

    Hari tu jerebu teruk dan bekalan air terputus seminggu, PAS doa bersama dengan DAP minta tuhan ala dan tok pekong turunkan air hujan bagi empangan penuh...kan dah makbul doa tu dapat air bah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. RUMAH ALLAH MESTI DIJAGA DGN BAIK. KAFIR LAKNAT KALAU NAK BERTAZKIRAH CUKUP SETAKAT DI KEMAH LUAR MESJID MCM YG DILAKUKAN BN. KALAU TERJADI MALA PETAKA MCM BANJIR SIAPA YG PATUT DISALAHKAN. BN KE. ORG DUNGGU AKAN KATA BN. DAH BANYAK MESJID YG KAFIR LALNAT MASUK LPS TU BANJIR PUN TIBA. KENAPA2 FIKIR2KAN SENDIRI.

      Delete
  19. PKR ITU NAJIS
    DIA TUNJUKKAN AKSI LUCAH
    DIA BERAKSI LUCAH
    DARI PEMIMPIN HINGGA PENGIKUT
    TAKDA SOPAN
    BERKELAKUAN JELEK, JAUH DARI BUDIAN
    PKR BANAK AK BERMARUAH
    ADA YANG BERBOGEL
    ADA AKSI DI JAMBAN
    ADA AKSI CINA DOLL
    MACAMANA DAN PIMPIN NEGARA
    LAYAK KAH
    AKU TAK SOKONG PKR LAGI DAH
    CUKUP LAH, DAH BANYAK KENA TIPU.

    ReplyDelete
  20. sampah pun x leh urus ada hati nak meguruskan negara.... ko nak jadikan malaysia ni negara samaph ke kalid gagap oi??????????

    ReplyDelete
  21. baik ko berhenti dari jadfi menteri ni pastu g uruskan kandang babi kat singapork tu... lg baik dr ko terus jadikan selangor ni kandang babi malaysia wahai si pandir kalid gagap......

    ReplyDelete
  22. Semua orang tau masalah sampah adalah punca banjir tu...tapi orang tak tau sampah per yang leh stop air tu dari mengalir keluar...so g la jalan2 kat serdang ker atau seluruh selangor dan akan nampak la sampah yang menjadi punca menyebabkan air tak leh keluar...malah ketua umum pkr pun pakai benda nih pas tu buang dalam longkang....KONDOM

    ReplyDelete
  23. cam x percaye je aq tengok,serdang banjir teruk kot.
    ni la jadi bila pakatan yg memerintah,bende yg x pernah jadi pun akn terjadi.
    lg satu ni bala Allah sebab mereka mengangkat2 dan mengagung2kan peliwat untuk memerintah negara,kalau korang xnk kena bala kat seluruh malaysia ni baik korang jgn undi peliwat sial ni.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia hipokrit

    ReplyDelete
  24. perh brader,serdang banjir disebabkan sampah yg bergelimpangan.....sejak pakatan haramjadah ni pegang selangor,satu demi satu masalah yg berlaku.....orang yg tak mampu menguruskan sebuah negeri bagaimana nak menguruskan sesebuah negara,dah terbukti gagap mmg haramjadah and anuwar pun haramjadah jugak.....mereka hanya tau makan duit rakyat,apa yg jadi mereka tak peduli.....undi PKR masa PRU13 kalau anda semua mahukan kemusnahan,kesusahan dan kepayahan....pakatan merupakan parti celakaharamjadah

    ReplyDelete
  25. alahai kerajaan selangor mmg mcm tu pun...tak hairanlah aku eh..
    mcm nie lah jadinya klu pembangkang yg berkuasa..

    ReplyDelete
  26. ish3 sampah pun depa tak blh nak uruskan, ada hati pulak tu nak uruskan negara nie!!
    mcm nielah rupanya klu pembangkang yg berkuasa..
    blh bla lah korg! klu ngra nie korg yg pgg mmg confirm hancur pnylah..

    ReplyDelete
  27. tudia semakin menjadi...
    kesian sungguh rakyat selangor..
    adoi salah depa jugak dulu pergi pilih pembangkang sape suruh gatai..
    sekarang kan susah..
    sampah pun tidak boleh disetelkan ke???????????
    mangkuk

    ReplyDelete
  28. ha ini bala allah turunkan sebab gagap banyak sangat buat dosa..kena laknat la kesian sungguh rakyat slelangor..dah nasib hampa pilih dorang..UNDILAH PKR PASTI MASUK BANJIR..hahahhaha

    ReplyDelete
  29. Kalau sampah, dah lama orang BN melata. Hang baru pergi Sri Serdang, tak leh kotor, bersih juga.

    Kan Parpukari mamat putar alam

    ReplyDelete
  30. APA AGAKNYA YG DIFIKIRKAN OLIH PENYOKONG PR. NAK TUDUH UMNO BUAT LONGKANG TERSUMBAT KE. KETUANYA DAH MENGAKU TAPI ANAK BUAH MASIH NAK CUBA CARI SALAH UMNO. TAK PERCAYA TGKLAH. KADANG2ELOK JUGA PENYOKONG DAPAT HABUAN BEGINI. BARU PADAN MUKA. BARU TADBIR TAK SAMPAI SEPENGGAL HABIS ROSAK SENEGERI. ADA PEPATAH KATA PEGANG JADI EMAS TAPI DIA PEGANG JADI SAMPAH. SOKONGLAH LAGI.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!