PANAS BERAPI! BUKTI KHALID GAGAP MEMANG ANTI ISTANA!

Di kalangan penggerak dan penyokong PKR di Selangor sendiri rasa kurang senang dengan tindakan Pejabat MB yang gemar mewujudkan jurang antara Istana dan Kerajaan Negeri. Memang dalam kes tertentu, Khalid lebih banyak menyalah SUK. Namun, di kalangan orang PKR sendiri maklum bahawa hubungan Istana Selangor dan Pejabat MB berada di tahapnya yang paling rendah dan meresahkan.

Di kalangan Ketua Cabang, ada yang merungut bahawa situasi ini tidak menguntungkan PKR dalam jangka masa panjang. Sangat membahayakan. Mereka selalu mengingatkan pimpinan PKR Selangor bahawa peranan dan kedudukan Sultan masih lagi mampu menjadi faktor penentu dalam suasana politik sukar.

Kalau Kerajaan Negeri Selangor terus mengambil sikap kurang ajar, mengenepikan kepentingan Tuanku – jangan harap Istana akan memberikan muka kepada pimpinan Negeri satu masa nanti.

Keretakan hubungan Pejabat MB dan Istana ini bukan lagi omong kosong. Semua orang tahu. Khususnya di Istana dan SUK. Semua orang maklum bahawa hubungan ini jadi begini kerana status Penasihat Ekonomi yang hampir diletakkan setara dengan kedudukan Sultan. Kalangan kerabat dan petugas Istana juga tak senang dengan keadaan yang akan banyak merencatkan hubungan kerajaan Negeri dan Istana.

Khalid memang tak pernah nak jaga hati Duli Tuanku. Ikut sedap rasa,

Khalid pun khabarnya sedang berusaha bersungguh-sungguh untuk mendapatkan pingat kepada beberapa pemimpin strategik DAP dalam masa yang akan datang. Kit Siang antara nama yang pernah dicadangkan untuk menerima Darjah Dato’ Setia – Sultan Sharafuddin Idris Shah (S.S.I.S) Kelas Pertama.

Sebab itulah, kita dengar suara-suara DAP untuk membenarkan pemimpin mereka mendapatkan pingat Duli Tuanku. Kata ADUN Sekinchan:-

Masanya sudah tiba bagi pemimpin DAP terutamanya di Selangor yang kini mungkin telah banyak berjasa kepada rakyat selepas menerajui kerajaan negeri untuk menerima anugerah dari istana, kata Ng.

“Saya yakin sudah sampai masa kita kena terima. Sebab mungkin dulu, alasan kita, kita belum ada jasa, belum berbakti.

“Jadi sudah sampai masa kemimpinan kita kena rujuk semula, hitung semula, kaji semula untuk terima satu persatu, bukan semua.

“Ini akan memperkukuhkan sokongan DAP di masyarakat Melayu dan membaiki imej DAP di khalayak orang Melayu,” kata Ng dalam wawancara eksklusif dengan Malaysiakini dalam bulan Ramadan yang lalu.

Takkan SOSIALIS seperti DAP nak pakai Bintang kebesaran kot? Tak kena. Tapi pada Khalid Ibrahim, kalau dia mampu memberikan PINGAT kepada pemimpin DAP – kedudukannya sebagai MB akan selamat dan secure. Kalaupun ada cubaan Azmin untuk topple – kalangan ADUN DAP akan sepakat memberi sokongan kepada Khalid.

Sumber: Gelagat Anwar

27 Responses to "PANAS BERAPI! BUKTI KHALID GAGAP MEMANG ANTI ISTANA!"

  1. satu lagi bukti UMNObabi ketandusan idea

    ReplyDelete
  2. Bukti apa ko letak? setakat sembang-sembang kedai kopi je.. mana hitam putih? bagi la dokumen kerajaan negeri Selangor ke.. apa ke.. fitnah old skool tapi claim benda real. piirahh mabok..

    aku pun orang UMNO tapi aku tak suka main tak gentle.. nk main, main profesional la. menang, menang. kalah, kalah la.. tapi main bangsat cm ko memang tak leh terima. memalukan parti!

    ReplyDelete
  3. tolong bagi bukti yang khalid itu gagap kami mahu bukti panas berapi

    ReplyDelete
  4. biasa la, mereka2 ini adalah golongan org2 yg keciwa, bila dah buat salah semua tuduhan dilempar kepada UMNO, kite tgkla esok2,,isu tukar bendara negara pun dia org akan kata itu org UMNO punya keje,,dah lali dah x hairan dgn statement dia org dia semua...kalu dah dasar LGBT itulah habitat mereka2 ini semua,harap aje pakai kupiah ata serban perangai sama aje mcm Ketua dia org...

    ReplyDelete
  5. anon 10.29:saper yg ketandusan idea???..setahu aku yg ketandusan idea pemimpin2 anjing ko tu...dan yg suka buat fitnah pun pemimpin2 anjing ko tu jugak...jd bg aku ko x layak la nk sembang pasal politik sbb otak ko tu sempit dan jahil dlm politik..kalau blogger2 pakatan anjing ko yelah ketandusan idea...anak cina makan pengat sendiri mau ingat la anon 10.29...

    ReplyDelete
  6. Pembangkang mmg dah melampau makin lama makin menjadi perangai drg tak reti respek org... Yg melayu bodoh pun ikot je oerintah cina tah apa nak jd ngan haramjadah2 ni semua

    ReplyDelete
  7. Pukimak punya gagap ni bila nak mampos taulk tau makin pukimak perangai dia, asik nak jilat puki cina je keja gila kuasa tp keja tak tau nak bt apa,aq nasihat kan pukimak sial ni g main jubor dgn anwar je lah lg bgs dr bt keja bkn2 menyusah kan rakyat

    ReplyDelete
  8. Pukimak punya jantan sundal bi dgn sultan selangor pun dia tak respek mcm mana nk jg rakyat, perangai mcm babi kena kongkek tau menyusahkan org je... Aq tak nampak satu kebaikan pun kat org2 pkr ni makin teruk adalah

    ReplyDelete
  9. Klu mcm ni lah perangai mb selangor mcm mana org nak respek anak anjing ni.... Dia sendiri tak respek dgn sultan selangor pun makin menjadi jadi kan perangai dia ni meluat aq tgk

    ReplyDelete
  10. Isb apa lah perangai si khlid gagap ni mc. Ni... Akak mmv ckp marah lah klu dia buat perangai mcm ni sekurang kurang nye dgn raja kita kena lah hormat tak kira lah ko parti apa sekali pun... Tak baik tau

    ReplyDelete
  11. Lg satu klu dia tak hormat dgn sultan sendiri mcm mana dia nak jd pemimpin yg baik n mcm mana rakyat nak hormat si khalid gagap ni... Akak sebdiri pun dah benci kat dia ni sejak dia bt hal2 bodoh ni, dah lah bodoh buat keja bodoh lg bgs lah

    ReplyDelete
  12. Noob pukimak oi ko nak bukti apa lg... Ko cr lah sendiri dlm internet ni pasti ko dpt... Klu dah bodoh sgt tu tak payah lah nk tunjuk pandai

    ReplyDelete
  13. Khalid babi ni xde keja lain kan....tau nak bt hal je aku tgk dia ni mcm babi je asik bt hal je cpt2 ckit bg dia bungkus ddk diam2 bg bn je bt keja pakatan semua bodoh

    ReplyDelete
  14. Hai anon 11:21

    klu ko org BN gk ko tau dh org buat isu mcm nie gi la google cri ape ssh sgt?
    xkn smua bnd nk kne spoon feed?
    ko baby lgi ke?
    akal ade dh besa panjang reti nk kejekan anak org xkn nk search pun xreti?
    bengap susu la ko

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia org pakatan haram yg menyamar kononnya org umno. aku pun boleh ckp aku org pkr tp aku benci bila pkr asyik mengencing rakyat kejenya. aku pun org pkr tp aku tak suka MP n ADUN pkr yg mkn duit tp keje sbg wakil rakyat tak pernah buat. dh dekat 5 thn br nk nmpk muka kt bazar ramadhan, siap pki speaker canang dia tgh buat walkabout. mmg dasar mak lampir.

      Delete
  15. Khalid nie failure la der xyh nk bg bukti pun xpe.....rakyat dtg nk jmpe pun takot lps tuh nk jd MB poraah
    gi mmpos la mcm nie nk jd pemimpin

    ReplyDelete
  16. anon 10:29 AM ,
    setahu aku parti pakatan haram kau tu yg ketandusan ideakn..
    tak hbs2 dok buat cerita fitnah tak tntu pasal!! pastu buat cerita yg bodoh2 last2 kena atas btg hdung korg balik..
    mmg mcm bodoh bangang je!! sndri yg kehausan idea pastu nk kata kat org pulak!!

    ReplyDelete
  17. aq tengok muka gagap ni pun aq dah naik meluat,muka cam jamban rosak.
    dah la x hormat sultan,anjing camni korang nk jadikan pemerintah negara.
    kalau sultan pun si sial ni x hormat,pe gerenti yg dia akn hormat rakyat.
    sejak sial ni pegang selangor satu demi satu masalah terjadi,perosak negara punya anjing.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia berperangai anjing

    ReplyDelete
  18. wei anon2 penjilat bontot anuwar,korang kata UMNO ketandusan idea asal gampang.....bile pakatan sial buat something korang anjing anjing pakatan mintak bukti,bile bagi bukti korang spin cerita cam haramjadah.....dah memang nyata gagap tak panggil sultan and dia hanya invite anuwar saja sebab mereka nk meliwat satu sama lain,lagi celaka haramjadah punya baruah baruah pakatan nak mintak bukti

    ReplyDelete
  19. nie lagi sorang nie bapak tiri anuar..
    ada je benda die nak buat kecoh dan promosikan dirinya yang gagap itu..
    lepas tu seperti biasa pembangkang suka dengan perangai sebegini...
    seperti biasa walau dunia kiamat salah sape????????
    UMNO JUGAK...
    pembangkang semua MALAIKAT..

    ReplyDelete
  20. mcam haramjadah je aku tengok anon-anon yang menyalahkan unmo..
    sh mereka bukan orang selangor...
    so depa tidak rasa penderitaan rakyat selangor...
    so depa melalk macam aning kurap kelaparan...auuuwww auuuwww

    ReplyDelete
  21. Pembangkang busuk selalu br contoh tsk baik pd org semua masjid pun drg tak lps drg guna kan utk bt fitnah....aku benci btl org yg gunakan agama demi kepentingan sendiri

    ReplyDelete
  22. gak ada bukti , mana buktinya? kira nya ini melyu zionis umno mau bikin cerita karton lo. Gak ada standar lo. Kalo saya , bapak kalid itu sangat pinter sama amanah sekali orangnya. Liat propinsi selangor selkarang maju banget , warga nya dikasi air gratis lagi. Cangratulate sama bapak kalid ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi indon. Boleh tak kau jgn menyemak kat sini. Kau pegi jaga negara kau tu. Ramai rakyat kau hidup miskin. Datang sini ada yg jadi PATI. Pastu ada yg jadi perampok. Apasal nak merampok kat sini. Kat negara kau takde org kaya ke yg boleh di rampok. Kau pegi buat demo kat kerajaan kau tu suruh naikkan taraf ekonomi kurangkan kemiskinan. Kau tak payah nak komen2 masuk campur hal urusan rumah tangga org lain. Kain sendiri koyak sebok nak jahit seluar orang.

      Delete
  23. k0rg tu jel0000sss sgt sbb TSKI dgn sultan mempunyai hbungan yg akrab...wahai pncacai umg0k xyah la nk jd batu apiiii.....

    ReplyDelete
  24. karton abah kaulah wak jangan cakap banyak lah wak kau balik indon tenggok negara kau tu dulu huru hara macam kau jgak wak....

    ReplyDelete
  25. bedah neh pondan ke,...tunjuk lah ko punya hidung,cakap kotor takde agama ke,...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!