NEELOFA HANGIN SATU BADAN DENGAN PENDIRIAN NIK AZIZ!

Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat beberapa hari lalu dalam satu kenyataan retoriknya menegaskan bahawa perlaksanaan hukum hudud di Malaysia tidak boleh dilengah-lengahkan lagi. 

Nadanya tidak jauh berbeza dengan janji Presiden PAS, Hadi Awang di penghujung 1990-an yang mahu melaksanakan hukum hudud di Terengganu sebaik sahaja belum sempat ayam jantan habis berkokok.

Sejak itu hingga saat ini, sudah beratus ribu ekor ayam jantan telah serak anak tengkuknya berkokok saban pagi subuh namun hingga kini realiti perlaksanaan hukum hudud tidak pernah kelihatan.

Janji ditaburi dan kerap dimungkiri, itu perwatakan yang telah lama sebati dengan mana-mana sahaja pemimpin PAS.

Pun begitu, percayalah makin nak dekat musim pilihanraya, Nik Aziz dan pemimpin PAS yang lain tetap akan memainkan jua isu hudud sekurang-kurangnya untuk mengurangkan impak kejatuhan pengaruhnya dikalangan umat Islam.

Walau dikalangan sebahagian besar umat Islam amat faham kenyataan Nik Aziz itu hanyalah satu siaran ulangan yang berbentuk retorik dan propaganda kosong sahaja yang tarafnya sama seperti janji yang taburi oleh Hadi Awang, namun ia tetap mengundang 'serangan balas' dari sekutu kesayangan PAS iaitu DAP.

Dalam reaksi segeranya terhadap kenyataan Nik Aziz itu, Karpal Singh selaku Pengerusi DAP Pusat telah memberi amaran bahawa isu perlaksanaan hudud yang dicanang semula oleh PAS itu bakal menjahanamkan pakatan pembangkang yang dianggotai oleh DAP, PKR dan PAS.

Rentetan dari amaran tersebut, seperti biasa Nik Aziz berubah monyok bangang tak keruan, mulalah dia bersilat lidah memusing cerita dengan menyalahkan pula UMNO - satu tabiat biasa yang diamalkannya tiap kali tersepit dan terhimpit. 

Melihat Nik Aziz merapu-rapu dan monyok macam tikus kesejukan ditimpa hujan, tidak semena-mena Penasihat DAP Pusat, Lim Kit Siang pula membuka mulut mengulas polemik hudud. Katanya, sekalipun PR berjaya menguasai pemerintahan pusat, hudud tetap tidak akan dilaksanakan.

Menurut Lim lagi, tiada ruang untuk perlaksanaan hudud yang dicanang oleh PAS kecuali jika persetujuan secara sebulat suara dicapai. Dengan kata lain, angan-angan PAS berkenaan hudud memerlukan kebenaran rasmi dari DAP dan PKR. 

Sama ada Lim mahupun Karpal, walaupun mereka tahu retorik Nik Aziz dalam mencanang kembali isu hudud hanyalah untuk menarik semula perhatian pengundi Islam tambahan pula sejak akhir-akhir ini menunjukkan pengaruh PAS sudah semakin merosot.

Tapi kesempatan ini sebenarnya dilihat peluang terbaik untuk DAP menunjukkan taringnya sebagai abang besar kepada PAS supaya imejnya dikalangan pengundi non muslim terus meningkat naik. 

Reaksi Lim kali ini saling tak ubah seperti 'penerajang' singgah ke muka Nik Aziz. Memedihkan tapi cukup untuk menjadi pengajaran pada PAS supaya menyedari statusnya dalam PR bukan sahaja lebih rendah dari DAP malah sudah setaraf seperti keldai tunggangan sahaja layaknya.

28 Responses to "NEELOFA HANGIN SATU BADAN DENGAN PENDIRIAN NIK AZIZ!"

  1. ptuii!! menyesal aku baca sampai habis!! takder pun neelofa dlm artikel ni!! babi kau!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh tahap bani sawan la ko ni anon.. Kat situ aq dah tau yg ko ni gila puki mcm anwar gak.. Pantang nampak org tulis bab babi betina trus ko masuk... Apa mak bapak ko main depan ko c cukup lg ke????

      Delete
  2. neelofa tu retorik je..senaman kepale piston..undi tetap pas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko undi lah PAS ko tu sampai masuk kubur.. Pastu minta tlg Pok Nik bg lesen besar utk ko ke syurga kan senang... Woi anon pukimak ko thk sendiri la pepecahan dlm pakatan babi skang ni... Byk sgt kepala butuh x sependapat pastu ditambah lg dgn kepala butuh babi cina tu yg x sunat bertambah celaka la parti yg ko harapkan utk masuk syurga nnt...

      Delete
  3. kak bedah babi sial!! memang aku gila puki awek cun!! Kalo puki babi mcm ko, aku tak nak!! Ko tu jenis puki busuk yg kalo masuk kolam ternakan, semua ikan trus mati!!

    ReplyDelete
  4. uik,awat tiba2 masuk cite psl puki ni?

    ReplyDelete
  5. kalo mau cerita yang ada kredibilitas maka kalian harus liat ini situs ya. Suku melayau kayak anjing kurap ya kata orang malay, kerja dia cuman cium pantat bu rosama saja ya. kasian ya suku melayu gak ada harga diri tau nya omong hal kotor aja ya. emang nya suku melayu itu kayak setan ya. Baca di sini alun alun ya. Jangan sampe saya ngakaaakkk ya.


    http://anwaribrahimblog.com/2012/09/24/kerugian-mata-wang-anwar-arah-bank-negara-henti-perniagaan/

    ReplyDelete
  6. nah lo , di sini juga ya beriota yang bagus ketimbang utuseks melayu itu ya yang sering di cium panta dia olejh folower setan melayu ya.


    http://anwaribrahimblog.com/2012/09/24/soros-blamed-for-dr-ms-currency-gambling-now-bogeyman-for-najibs-scorpenes/

    ReplyDelete
  7. itulah ulamak yg brjuang... TGNA tak pernah berundur dari prinsip perjuangan... wajah yg mengadap Allah dgn khusu' & tawadhu' amat berbeza dengan kaum jahil lg fasik.,,,,

    ReplyDelete
  8. jom pakat baham jubor pork nik ajis...kasi berlendir

    ReplyDelete
  9. ee geram aku tgk burit neelofa anak kelantan ne..he he...

    ReplyDelete
  10. APALAH ANON2 NI TAK HBS2 MODAL KRG MAKI AJE TAU MEMANG BTL APA NIK AZIZ PERLU LETAK JAWATAN DAH SEBAB DIA DAH TUA DAN SEHARUSNYA NIK AZIZ NI JGN MENGEJAR DUNIA LAGI BAIK BERHENTI POLITIK DAN DEKATKAN DIRI DGN ALLAH SWT. DULU BILA TUN MAHATHIR BERPENGGAL2 JADI PM PANDAI PULAK NIK AZIZ SURUH TUN LETAK JAWATAN SEBAB DAH TUA BAGI PELUANG KAT GOLONGAN MUDA KENAPA NIK AZIZ MASIH TAK MAU BERUNDUR.

    ReplyDelete
  11. woi anon 6.21 yg gila puki babi.. yg ko meroyan x tentu pasal ni kenapa??? pakatan dah x sponsor puki babi dekat ko ke??? ko mcm pok nik jugak la aq tgk pendirian mcm lalang cuma ko kearah suka puki binatang yg berbeza.....

    ReplyDelete
  12. kalau betullah nik aziz ni nak berdakwah baik dia tinggal dunia politik dan baru org kita blh respect dia sebab hanya memperjuang agama islam bknnya mempertahankan parti semata2. nik aziz dah nampak baik,alim dan dah mcm tok guru agama kenapa mesti libatkan politik. dah sah2 politik ni kan kotor mainannya. buat tambah dosa kering nik aziz tuduh menuduh antara satu sama lain. dah tiba masanya utk nik aziz resign sebenarnya dari pas ni, bagi peluang kat org lain pulak memerintah. nik aziz dah nampak uzur baik bykkan amalan dan dekatkan diri dgn allah swt. mungkin nik aziz btl jalannya tapi penyokongnya blh datangkan dosa kerana nampak aje muka nik aziz terus takbir takut lari dari landasan aje. senag2 aje pak nik dapat dosa dan bala dari allah. renungkanlah apa yg aku ckp ni ada betulnya percayalah kamu semua.

    ReplyDelete
  13. Nik aziz ni dah jauh sgt terpesong lah....stop lah dr politik... G lah beribadah

    ReplyDelete
  14. Yg pelik sgt dap bt pas mcm anjing kurap tp pas ttp jilat bontot dap.... Kenapa perlu tunduk dgn cina sial ha... Aku pelik lah

    ReplyDelete
  15. Lps tu ckit2 salahkan bn nampak sgt drg bertindak mengikut kan hati je tak guna otak

    ReplyDelete
  16. stahu aku ump0rn0 la yg sllalu jilat jub000r mca dan usa...siap minum lg air kncing di0rg......

    ReplyDelete
  17. PASial mmg parti yg xde pendirian,parti yg pandai berjanji tp x pandai menunaikan.
    PASial ni parti yg gunakan agama tuk dapatkan kesenangan di dunia,mereka gunakan agama semata2 nak dapatkan kuasa.
    PASial ni mmmg org2 munafik dan yahudi,berjanji kosong hanya tuk dapatkan undi tp x pernah tunaikan janji.
    cukup2 la menyesatkan org wahai nik sesat aziz,kubur dah memanggil so bawak bertaubat la sebelum terlambat.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia lahanat yg hipokrit

    ReplyDelete
  18. perh brader,nik aziz ni tak takut ke.....penipuan demi penipuan dia duk buat,janji dimungkiri.....jadi anjing orang kafir harbi yg menentang hukm hudud secara terang terangan,nik aziz still kata hudud tetap dilaksanakan.....orang tua ni nyayuk ke apa,dari dulu sampai sekarang benda yg sama diulang ulang macam radio yg rosak.....pe tindakan yg nik aziz ni buat bila orang orang kafir harbi menolak hudud,dia tetap jadi anjing kafit harbi jugak.....dah tua letak jawatan la orang tua oi,lagi nak jadi aniing kafir harbi yg celaka haramjadah

    ReplyDelete
  19. jangan layan blog orang kafir neh,baca blog lain lah,

    ReplyDelete
  20. ya oppo to, saya mau ngakak lagi kerna liat ini setan melayu berdangdut kayak monyet ato beruk orang malay bilang, kerna itu suku melayu setan tau dia lompat lompat kayak monyet aja, gak ada harga diri ya seku melayu setan itu, itu bener ternyata ya saya bilang itu folower partai setan melayu emangnya udah jadi brengsek ato bangsat orang malay bilang.


    http://bloglistpolitik.blogspot.com/2012/09/video-panas-wanita-umno-terkinja-kinja.html

    ReplyDelete
  21. seperti yang saya perkatakan...
    nak berdakwah dan beragama tu perkara bagus...
    tetapi janganlah dicampurkan dengan politik..
    takut semakin lama semakin terpesong niat anda...

    ReplyDelete
  22. Ello kita cite pasal hudud bukan mencarut...wahai pas cukuplah retorik mu. Hadi kata kejap hudud x sampai 1%, kejap nik ajis kata tak leh lengah pulak, pas pis pus....

    ReplyDelete
  23. orang kampung dah naik jelak dengor hudud pas. modal lapuk nik aziz dan hady boy sejak azali.. liat tul nyawa orang tua tu..selagi dia idup selagi itu lah dia menyesatkan orang islam di kelantan.. di negeri laen dah tak laku..

    ReplyDelete
  24. 1Malaysia semua...

    Daripada anda semua blog atau ber-facebook 24jam tak dapat sesen pun, ada baiknya sambil sambil invest beli share syarikat di Europe. Bulan bulan dapat duit, stable monthly income. Lagi banyak yang di invest, lagi besar dapat tiap tiap bulan.

    Dengan RM 2300 boleh mendapatkan anda RM 310 tiap-tiap bulan, Dengan RM 10,000 boleh dapat RM 2,000 - RM 3,000 sebulan. Atau share paling murah berharga USD $ 20 dengan bulanan anda akan dapat USD $ 2.2 sahaja.

    Kalau berminat, sila layari :

    (Versi English)
    http://tinyURL.com/UinvestWorld


    (Versi Melayu)
    http://PelaburanHartanah.blog.com


    ( * versi English lebih lengkap documentasi dan maklumat mengenai investment ini)


    Layari mana mana laman blog diatas, setelah membacanya. Click pada FREE REGISTRATION dan daftar account pelaburan anda, ianya percuma, walaupun anda tidak mahu lagi membuat investment. Tetapi anda boleh lihat lihat dan survey dulu di dalam account anda itu. Dan anda juga boleh chat dengan Admin dan Pihak Management investment berkenaan, secara LIVE dan kadang kadang ada webcam session bersama admin.

    Belum cuba belum tahu, selamat melabur.

    ReplyDelete
  25. Nak tahu siapa selalu jilat pantat kit siang?

    SAKMONGKOL!

    ReplyDelete
  26. This means that if Pakatan Rakyat wins the 13th General Election and forms the Federal Government in Putrajaya, for the next five years from 2012/2013 to 2017/8, the implementation of hudud will not be part of the Pakatan Rakyat Federal Government policy or programme unless all the three PR parties can reach a consensus on it. This position is very clear, simple and straightforward.

    Firstly, the number of Muslim MPs, as it stands, still falls short of the two-thirds majority required to amend the constitution.

    After the 2008 GE, for Peninsular Malayhsia, there were 107 Muslim MPs, i.e. 65 MPs from BN and 42 MPs – a far cry from the two-thirds majority of 148 MPs required to amend the constitution.
    (petikan dari blog Lim Kit Siang @ 20.9.2012)

    Pertanyaan saya. Adakah orang2 Pas ada baca posting ini. Mungkin ada baca tapi tak faham kerana dalam bahasa orang putih.

    Saya nak bagi tahu kepada orang Pas. Lim Kit Siang bukan tak sokong nak laksana Hudud tapi dia kata MP islam tak cukup 2/3 macam mana nak buat Hudud.

    Saya nak tambah lagi. Lim Kit Siang secara simbolik nak bagi tahu kepada orang Pas, dia tak dapat nak undi sokong Hudud kerana dia belum jadi islam lagi. Maksud dia kalau nak buat juga Hudud kena lah tunggu dia masuk islam dulu. Faham ....

    Cakap nak buat Hudud jangan lah ikut sedap mulut saja. Tak habis2 duk bohong orang2 melayu kampong kata, " Umno tolak Hudud, Umno tolak hukum Allah ". Puak2 melayu kampong yang tak berapa cerdik perlembagaan pun percaya habis, pastu mereka pula duk jaja rata surau dan mesjid kata, " kita wajib tolak Umno kerana Umno menolak hukum Allah ".

    Dah faham kut.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!