GEMPAR! MEMANG SAH KETUA PEMUDA PAS SABAH ADALAH PENDATANG HARAM! INI BUKTINYA



Menyambung kisah Pemuda PAS Sabah Piss Puss yang memperjuangkan RCI mengenai tuduhan bahawa ada komplot memberi warganegara asing kepada mereka yang 'stateless' di Sabah untuk jatuhkan PBS tapi bapanya Indon, Pak!

Kini blog Tambuakar membuat pendedahan terbaru sini bahawa Lahirul sendiri adalah PATI atau Pendatang Asing Tanpa Izin.

Buktinya pun ada bung ...



"Tambuakarsaba di kasi tau yg keluarga si Lahirul Latigu ni dapat kelulusan Surat Beranak secara Daftar Lewat pada pertengahan tahun 1980-an. Selepas dapat kelulusan pada pertengahan tahun 1980-an, keluarga mereka berurusan di Jabatan Pendaftaran Negara untuk keluarkan Surat Beranak masing-masing. Cuba kunuk ba kamu Tinguk dua surat beranak ni. Tahun berapa lahir tapi tahun berapa dikeluarkan oleh JPN?

Ertinya, sebelum dapat kelulusan Surat Beranak secara Daftar Lewat pada pertengahan tahun 1980-an, keluarga ini tiada Surat Beranak atau IC! Ertinya dorang satu keluarga ni berstatus keluarga PATI.

Jadi, macam mana si Lahirul Latigu ni mengaku dapat kerakyatan Malaysia secara automatik waktu dia lahir pada 19 Julai 1976? Waktu itu ibunya belum dapat Surat Beranak lagi jadi macam mana mau bilang ibunya warganegara Malaysia waktu itu?

Kah kah kah ....betul tak tahu malu PAS ni. Mainkan isu yang mana tukang ungkitnya pun sama tersungkit.

Baca seterusnya untuk tahu bagaimana kuat penipu orang PAS ini pusing untuk bohongkan orang ramai bahawa dia adalah seorang warganegara Malaysia.

Sumber: The Unspinners

51 Responses to "GEMPAR! MEMANG SAH KETUA PEMUDA PAS SABAH ADALAH PENDATANG HARAM! INI BUKTINYA"

  1. Atuk kau pun dtg dr Kalinga parpu oii...tu psl la kau bawak perangai mamak kau tu...kerja membodek je...

    ReplyDelete
  2. Dasar pendatang tu pendaang la jugak.... Entah indon mana mamat bi pastu dtg malaysia nak memerintah malaysia... Fuckatan pun satu perangai mcm babi gak.. Apa malaysia ni dah ketandusan pemimpin yg warfanegara dia malaysia ke sampai bleh ambik mamat ni utk dijadikan calon ..... Bodoh babi sial gampang haram jadah... Itulah... Lain kali suh la mak ko tu main dgn warganegara malaysia ... Baru org x question ko ni PATI ke x

    ReplyDelete
  3. mana anjing2 PASial,hari tu korang menyalak macam anjing kena sawan kata UMNO buat fitnah.
    sekarang dah ade bukti yg kukuh,anjing2 PASial nk buat cerita ape plak.
    sure anjing2 PASial ni akn spin cerita seperti biasa bile mereka dah kantoi,ni la namenye manusia sial yg bebal.
    pe kes guna org asing sebagai calon PASial,bodoh unya manusia.
    dasar manusia sial yg lahanat,manusia hipokrit yg jalang

    ReplyDelete
  4. Oi pukimak punya anon 10.39 sekurang-krgnya parpu bagi news pada rakyat supaya tahu akan kebenaran apa masalah kau kalau dia mamak tapi parpu tetap warganegara kan. aku rasa kau pun pati kot sebab tu angin aje.

    ReplyDelete
  5. Kalau bermula dengan "La" menunjukkan dia adalah laki-laki dari sukukaum Buton. Bukan begitu pak? Lahirul. Latigu, Layahya ... La itu menunujukkan nama bagi laki-laki bagi sukukum Buton. Bukan Andilala.... he h ehe he.... pecah tembelang kau ketua pemuda Pas Sabah. S. Kadarisman dari Tawau ada komen

    ReplyDelete
  6. wah hebat nya pas....da terbukti yang rakyat malaysia da meluat ngan pas anak haram nie...sebab tu sampai pemuda pas nie pendatang haram macam pas gak la...pas anak haram
    ke pas nk salah kan PM dalam hal nie?mana pulak pergi anjing2 babi pas nie?selalu bukan main lagi nak fitnah umno....bila da kena batang hidong sendiri terdiam...
    memang pas kimak sial pemusnah negara...

    ReplyDelete
  7. BUKTI DAH ADA DEPAN MATA SEKARANG PAS PUKIMAK NI NAK KATA APA LAGI FITNAH KE YG DICERITA OLEH UMNO ATAU KRG NAK KATA DIANIAYA LAGI OLEH KETUA PEMUDA PAS NI.KALAU DAH ADA BUKTI JGN NAK SPIN CITE LAGILAH YE PAS SIAL. DAH TAKDE ORG WARGANEGARA KE UTK DIJADIKAN PEMIMPIN KE DAH MELAYU2 KITA SEMUA DAH MAMPUS KE ATAU TAK LAYAK KE.

    ReplyDelete
  8. Biasalah pendatang ni perangai lebih sabah daripada sabahan. Macam dia satu-satunya anak jati sabah.

    ReplyDelete
  9. PATUTLAH PEMIMPIN FUCKATAN PUN MCM HARAM JADAH SEBAB TAK KISAH SESIAPA PUN BLH JADI KETUA PATI KE, KAKI LIWAT, GENGSTER KE,JANJI ADA UNTUNG UTK KETUANYA SUDAH MEMANG DASAR TAK TAHU MALU LANGSUNG.

    ReplyDelete
  10. Entah mana punya keturunan indon ni senag2 dtg Malaysia jadi ketua. tak malu ke org Malaysia indon nak perintah kita dah takde maruah ke kita ni sampai terpaksa pendatang yg pimpin kita apa nak jadi dgn org2 warganegara Malaysia ni krg tidur lagi ke jgn sampai negara kita esok lusa PATI yg berkuasa plak.

    ReplyDelete
  11. memang pukimak pas ni bila bukti dah ada semuakecut telur dah takde org Malaysia lagi ke sampai terpaksa ambik indon utk jadi pemimpin sial btl pas ni.

    ReplyDelete
  12. Apa lah pas ni dah sengkek sgt ke sampai kan pendatang pun jd lah... Emm memalukan btl lah pas ni...

    ReplyDelete
  13. Pas terdiam bila dah ada bukti dulu bkn main lg kata umno br fitnah... Ni fitnah apa sual siap ada bukti k.... Haha padan muka pas malu besar... Tu lah pas semua sampah ko nk kutip kan.....

    ReplyDelete
  14. patut la mamat Indon mendewa-dewakan Anwar...rupa-rupa geng mereka ada bersekongkol dengan Anwar....apa daa...

    ReplyDelete
  15. wah pendedahan baru ni... orang2 pas atau pun tuan punya badan sendiri kena jawab ni... jgn dok diam saja

    ReplyDelete
  16. byknya pukimak...1malaysia, iya tak?

    ReplyDelete
  17. hoi sonu lingam.....itu nko kta bukti kukuh....tok sah le nanti jadi kes saifool baukari je. parpu yg tak de ic nanti lak kena siasat. parpu bedah dr kelinga.....kat mana tu.....

    ReplyDelete
  18. sonang je tu.....aku pun ada bukti toyol kat selangor adalah dr indon! kah kah kah....njibultoya lak dr indon juga.....madey dr...hmmmm....mana ye!sama tempat ngan parpu kot! bukti kukuh bro waa ada lo!

    ReplyDelete
  19. Dodol mat....nko bukan tak tau mamak adalah tunggak umno sekarang ni.....kalau nak bodek pun patut2 je le! kah kah kah parpu ada kasi baik punya kot......

    ReplyDelete
  20. gak ada apa pa la itu kasus. Normal aja ne kerna bapak mader yang bikin kerja ini ya. Ternyata sekarang orang indo juga suka sama partai islam ya. Pokok nya sekarang asale bukan partai setan melayu ya. Congratulate bapak lahirul. Teruskan berjuang kerna Alloh ya.ternyata partai setan melayu udah mampir ke kuburan.

    ReplyDelete
  21. bener ternyata ya bahawa folower setan melayu emang ya kencing ke foto bapak kiayai itru ya. Kalo gini saya sepakat sama bapak hisam itu. Ternyata bapak hisam udah taubatan nasuha ya, kerna saya udah pegang tangan nya ya lembut sekali tapiu bapak hisam udah menyinggung hati isteri dia ya kapan perempuan tionghua itu nyandar ke dada bapak hisam ya. Kaget sebenter saya meliat wajah isteri dia itu saat itu. sabar aja ya bu .


    http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2012/9/15/nation/20120915201759&sec=nation

    ReplyDelete
    Replies
    1. AKU DAH JANGKA SI INDON MALING INI MESTI MENCELAH NAK COVER LINE. ORG YG DIKATA PENDATANG ITU CUMA MOYANG DIA YG DTG KE MSIA TAPI DIA YG KAU KATA DAH BEBERAPA GENERASI DTG SINI. TAK MCM KAU CAKAP PUN PELAT LAGI. TIBA2 MENGAKU RAKYAT MALAYSIA. MMG DASAR PEROMPAK LANUN MUKA TAMPAL KULIT BABI TAK TAU MALU KAU NI. MESTI DAH KENA RASUAH BANYAK NI SBB INDON SINONIM DGN BENDA2 NI. SBB TU HIDUP TAK SERUPA ORG. YG ISLAM KAWIN KAFIR PUN DIHALALKAN. SIKIT LAGI NAK JADI MCM BUKAN MANUSIA.

      Delete
  22. tengok la kerenah PAS nie...
    orang asing yang tiada surat beranak korang bawa masuk then jadikan ketua pemuda plak tu...
    tengok kan dah terbukti sekarang cakapla sape salah???????????
    UMNO jugak ke

    ReplyDelete
  23. anon 12.48 kenapa ko pun nak jadi pemuda PKR ke tapi xdapat peluang ke???????????xpa ko pergilah dekat PAS mesti ko dapat punya xpun kasi punggung kat anuar juburi ko dapat la jawatan haahahahaha

    ReplyDelete
  24. ish3 apelah Pas nie! dh terdesak sgt ke smpaikn mna2 org je dia blh kutip utk jadikan ketua! apa kejadahlah Pas nie!! dh tak cukup org sgt ke Malaysia nie smpaikan kau kena ambil org indon utk diberi kuasa ha??

    ReplyDelete
  25. inilah rupa sebenar PAS! kaki penipu, pendusta!! utk dapatkn kuasa, apa2 saja depa blh buat!!

    ReplyDelete
  26. pe citer plak ngan prince william masuk masjid??mana perkosa n hasan ali?? x menyalak kerrrr

    ReplyDelete
  27. Kita tunggu dan lihat sejauh mana PKR buleh Piiiii

    ReplyDelete
  28. UMNO dalam panik. Sabah bakal tumbang ketangan lawan. Itu sebabnya fitnah demi fitnah dan taktik kotor basi digunakan. Rakyat sabah tidak mahu dibodohkan UMNO lagi. Angin perubahan sudah tiba. Ianya puting beliung kepada UMNO yang mana kuasa penindasanya semua musnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAKPA KAU TUNGGULAH YA. BESOK2 KALAU PR PERINTAH SABAH KAU ORG GET READY NAK MASUK HUTAN SEMULA SBB DAP AKAN TARIK SEMUA HAK KEISTIMEWAN YG KAUM BUMIPUTRA. MALAYSIA DAPAT. PERGLAH BALIK MENYUMPIT TUPAI. BALIKLAH KEZAMAN BATU. DASAR TAK SEDAR DIUNTUNG.

      Delete
  29. bodoh punya artikel. Dia dpt ic bukan PAS or Pakatan yg bagi. Ini adalah salah satu kes IC project yg dilakukan oleh BN. Masa tu, dorang diberikan IC dgn syarat misti sokong BN. TAPI ntah mcm mana mamat ni apabila dewasa tiba2 sokong PAS pulak.

    Apapun syabas jugak diucapkan kpd Parpukari & Tambuaka krn mendedahkan salah satu bukti kes IC Project yg dilakukan BN.

    ReplyDelete
  30. Bapak dia bukan pendatang haram. Sebenarnya, bapak dia org Buton yg memiliki pasport sah yg akan expired pd thn 2016. Sementara itu, ibunya adalah wanita tempatan Sabah yg berbangsa Murut.

    Oleh itu, kewarganegaraan Lahirul adalah mengikut:

    "(a) tiap-tiap orang yang lahir di Persekutuan dan sekurang-kurangnya seorang daripada ibu bapanya pada masa kelahiran itu seorang warganegara atau bermastautin secara tetap di Persekutuan;"

    Bapak dia mmg tidak memiliki IC kerana tidak mahu terlibat sama dlm IC Project BN. Bapak dia memohon kewarganagaraan mengikut saluran yg betul, tapi masih belum aprove jadi warganegara lagi.

    ReplyDelete
  31. Orang Sabah dipimpin PATI bah. Sik maok kah kitak lagik kena kencing nyak pendatang ngaku jd rakyat kitak. Manusia sik sedar diri..dasar PAS haramjadah

    ReplyDelete
  32. pas memang cerdik tak mau diajar bee..............................

    ReplyDelete
  33. Anon 7:34 AM
    org Sabah dipimpin PATI? Siapa memimpin Sabah sekarang? BN atau Pakatan? Baguslah, kau sendiri gelar BN d Sabah adalah PATI.

    Lebih baik kau jaga negeri swak kau tu. Periksa juga asal usul keturunan kau, mungkin ada pertalian darah dgn org kalimantan.

    ReplyDelete
  34. Tipikal UMNO sejak dari dulu:

    Kalau kuasa mereka tergugat, akan memainkan sentimen perkauman & agama utk mendapat kembali sokongan.

    Peristiwa 13 Mei adalah buktinya. Pd masa itu, sokongan terhadap UMNO semakin merosot. DAPig pula memainkan slogan "Malaysian Malaysia". Akhirnya, UMNO mendapat peluang utk menjadikannya peluang utk mendapat sokongan semula dgn memanipulasi isu tersebut sebaik mungkin.

    Caranya ialah membiarkan DAPig menjaja isu itu. UMNO pula menjadi 'penyelamat' melayu dgn mempertahankan hak2 melayu. Akibat tidak dikawal & dicegah dari awal, akhirnya isu perkauman tersebut memakan korban yg ramai.

    Akhirnya barulah kerajaan mengambil tindakan & mendapat pengitirafan sebagai hero mengembalikan keamanan semula.

    Itulah kelicikan UMNO.

    ReplyDelete
  35. Tipikal BN @ Kerajaan Persekutuan:

    menjadi dalang d sebalik kekacauan sosial, ketidakstabilan politik & kemunduran negeri Sabah.

    1. kekacauan sosial: Tragedi bom sana sini 1986, hasil hasutan beberapa pemimpin politik yg tdk puas hati PBS memenangi pilihanraya. Pemimpin2 tersebut mendapat sokongan persekutuan & kesalahan mereka menghasut tdk pernah ditangkap menggunakan ISA.

    2. (a)kekacauan politik: Tun Mustafa dlm USNO yg tidak bersetuju royalti minyak 5% akhirnya ditumbangkan oleh Persekutuan melalui BERJAYA. (b)Pairin cuba dihalang angkat sumpah semasa memenangi pilihanraya pd thn 1986. (c) 1994 ramai katak telah dibeli oleh umno utk melompat masuk umno d sabah.

    3. Kemiskinan Sabah: Era pemerintahan PBS menyaksikan bagaimana peruntukan2 pembangunan Sabah dibekukan. Hasilnya ekonomi sabah tidak berkembang. Sekatan ekonomi ini adalah satu cara BN utk merebut kuasa. Konon PBS tdk mampu membangunkan Sabah, mcm lah org Sabh ni bodoh2 belaka, tak tahu yg peruntukan2 pembangunan telah disekat oleh persekutuan.

    4. IC projek tak payah critalah. Itu belum masalah PATI lagi

    ReplyDelete
  36. Apa2 pun BN adalah pilihan terbaik. Dah banyak bukitnua walaupun di nafikan pembangkang. Apa kau rasa pas blh memimpin mcm BN?. Banyak dpt dilihat pas jadi pak turut sbb sikap kepimpinan dan ahli intelectual sgt kecil bilangannya. Kalau pas perintah rasanya blhke majukan msia. Blh dapatkan pelabur ber billion ringgit. Tahap pemikiran mereka di tahap mana? Adakah mereka bolih memberi buah fikiran bagi mengenalkan negara diperingkat dunia. Mcmana cara nak menangani kegawatan ekonomi. Semua ni jawbnya tak blh lagi. Mungkin sekurun lgi. Jadi buat masa ni BN lh terbaik. Kalau cakap tentng rasuah bersama kita bolih benteras. Rasuah berada dimana2 tak kira BN Pas apatah lagi dap cina mmg itulah mainan dia sejak azali. Org melayu mesti sedar mereka sedang digula2kan olih yahudi dan pas melalui pengkhianat melayu sendiri. Jgnlah mudah melatah. Duduk dan perhatikan dengan teliti. Ikut rasa binasa ikut hati mati. Bangkitlaj org melayu bersatulah SEBELUM SEMUANYA TERLAMBAT.

    ReplyDelete
  37. Mohon maaf, saya cuma ingin menjelaskan fakta berdasarkan sijil kelahiran yang dipaparkan di blog ini.

    1. Ianya bukan sijil daftar lewat atau bukti bahawa berlaku pendaftaran lewat. Catatan 1987 adalah tarikh cabutan iaitu tarikh di mana sijil kelahiran ini dikeluarkan dan ini boleh jadi atas beberapa faktor; hilang, rosak, daftar lewat atau alasan-alasan lain.

    2. Walaupun rekod menunjukkan bahawa bapa pemilik sijil adalah berketurunan Indonesia, tetapi dalam undang-undang Malaysia, rekod yang lebih penting adalah rekod ibu. Rekod sijil kelahiran ini menunjukkan bahawa ibu pemilik adalah berketurunan Murut iaitu salah satu etnik di Sabah. Maka kemungkinan besar ibu pemilik adalah seorang warganegara.

    3. Walaupun bapa pemilik bukan warganegara, salah satu syarat kewarganegaraan adalah di mana ibu atau bapa adalah warganegara (bergantung kepada status ibu dan bapa), maka anak adalah warganegara.

    4. Namun begitu, status warganegara bergantung kepada ibu dan bapa pemilik sijil ini. Sekiranya kedua-dua ibu dan bapa adalah bukan warganegara, pemilik sijil tidak layak menjadi warganegara melalui kuatkuasa undang-undang. Beliau layak untuk memohon menjadi warganegara melalui proses masukan selepas bermastautin di Malaysia lebih 12 tahun (berdasarkan sijil lahir tersebut) melalui penganjur yang mestilah seorang warganegara.

    Sekarang ini mudah, rekod nombor sijil lahir sudah ada. Pihak yang berwajib perlu pergi ke JPN dan buat siasatan (JPN ada Bahagian Siasatan dan Penguatkuasa) sekiranya benar pemilik ini bukan warganegara.

    Harap maklum.

    ReplyDelete
  38. Siasat Parpu ni dulu.

    Berpura-pura dapat iktiraf Melayu tetapi kat rumah masih bertutur bahasa keling.

    ReplyDelete
  39. Anon 10:12AM
    DAP tarik keistimewaan bumiputera & akhirnya sabahan masuk hutan semula? Inilah pemikiran tipikal UMNO, mcmlah bumiputera ni bodoh sgt, sampai nak maju pun semua kena tanggung subsidi oleh kerajaan.

    Pemikiran UMNO = Bumiputera kembali ke zaman batu kalau tidak dibantu kerajaan. Signifikannya ialah : BUMIPUTERA ITU BODOH2 BELAKA & TAK BOLEH BERDIKARI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa kata bumiputera bodoh dan tak berdikari. Kau jgn nak spin fakta. Kai mungkin kaya tak perlu bantuan kerajaan. Anak kaubelajar kau bayar sendiri. Tapi adakah kau tau beribu diluar sana yg pandai tapi mak bapa tak mampu nak hantar pgi belajar tinggi lagi. Tapi dgn adanya kerajaan yg prihatin anak2 melayu yg cemerlang akan diberikan biasiswa. Kalau takda jak istimewa bumiputera ni mmg ramai ug gigit jari sebab anak melayu yg pandai ini susah nak kalahkan anak cina ni. Kalau ikut ckp dap dia taknak ada quota. Siapa markah palinh tinggi dia akan dapat biasiswa.. Tapi dgn hak bumiputera walaupun budak2 ni kurang cemerlang dibandingkan dgn cina dia tetap dapat biasiswa. Itu baru satu dari hak istimewa bumiputera. Ada banyak lagi yg kau yg pandai ni kena fikir. Tapi aku tau org pr ni mmg pandai dalam berucap mcm kau tapi sayang UCAPAN TANPA BERFIKIR DAN MELIHAT KELILING DAN UCAPAN TANPA FAKTA.

      Delete
  40. Parpu,
    kalau kau nak jadi melayu, kau kena byk blajar BM lagi. Ada beza pendatang haram, dengan pendatang yg ada pasport.

    ReplyDelete
  41. Eh pukimak dia nk ckp bahasa apa ke apa ke apa ko ssh....?dia ada usik telur bpk ko ke sambil dia ckp tu... Ni lah bangsa pukimak punya pasial n fuckatan....bila org ckp yg benar ssh nak terima keyantaan... Pusing mcm anak haram sial

    ReplyDelete
  42. Oit anon 12.37... Ye lah ko sakit hati sgn dgn mamak tu seban mamak usik pantat bini ko kan... Lps tu dia kasi usik ko punya lancau kan sbb tu ko kata ckp byk kan....

    ReplyDelete
  43. Byk pukimak yg terbakar dgn kenyataan house pk ni... Hahaha mmg terbaik...

    ReplyDelete
  44. Apa lah anon2 pakatan pasial ni melalak mcm anjing kena aids..... Btw parpu tu sapa? Scandal bpk krg ke?

    ReplyDelete
  45. Bg akak umno terbaik... Pilihan bijak... Akak bangga jd rakyat malaysia diabbkn umno jg malaysia dgn baik... Klu bkn disbbkan umno malaysia tak maju mcm ni lah ari ni....

    ReplyDelete
  46. bapak ko bukan dari india ke?cer cek surat branak ko.

    ReplyDelete
  47. bapak ko bukan dari india ke?cer cek surat branak ko.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!