CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sunday, September 9, 2012

GEMPAR! KETUA PEMUDA PAS SABAH ADALAH ORANG INDON!? SIAL LA

SABAH sebagai SIMPANAN TETAP BN terus diserang bertubi-tubi oleh Pihak PAKATAN HARAM... Walau bagaimanapun, serangan demi serangan yang dibuat oleh PKR PAS dan DAp termasuk oleh GOLONGAN TERCICIR macam KATAK dapat dipatahkan dengan baik oleh Barisan PIMPINAN BN Negeri... Ini termasuk isu RCI yang menjadi buah mulut ramai pihak...


namun, terkini, satu blog TAMBUAKARSABA telah mendedahkan satu maklumat berkenaan dengan Bapa kepada Ketua Dewan pemuda PAS Sabah Sdr Lahirul Latigu yang dikatakan seorang PENDATANG TANPA IZIN...? Bapa beliau bernama LATIGU BIN LANDO Bukanlah WARGA NEGARA MALAYSIA tetapi PEMEGANG PASSPORT INDONESIA yang menetap di MALAYSIA... Apa cerita...? Beliau Bukan ANAK TEMPATAN...?

kalau sebelum ini dikatakan Sdr Lahirul Latigu ini sangat lantang bercakap mengenai PTI dan Isu RCI, sebaik saja pendedahan ini dibuat beliau terus mendiamkan diri seribu BAHASA... Isu yang memakan diri beliau sendiri telah menjadi BEBANAN BESAR kepada PAS di SABAH dan PAKATAN HARAM secara keseluruhannya...

JOMO mahu Sdr LAHIRUL LATIGU menjawab Beberapa persoalan...

1) LAHIRUL LATIGU sebenarnya Berbangsa apa...?
2) Bagaimana Beliau boleh mendapat Kad Pengenalan Warganegara Malaysia...?

kalau sebelum ini PEMUDA PAS SABAH mengkritik hebat Kerajaan dan tidak berpuas hati dengan ANGGOTA SURUHANJAYA RCI Baca sekarang apa pula JAWAPAN mereka mengenai ISU ini...?

Jika Ini adalah PENDEDAHAN PALSU! JOMO Cabar Sdr LAHIRUL LATIGU dan konco-konconya untuk membuat laporan POLIS terhadap Blog tambuakarsaba.blogspot.com

HOUSE PK: Aku petik artikel ini dari blog Jomo Malaya. Apa bedan ni PAS, desperate dangat ke korang ni sampai nak ambik org Indon ni? Nau'zubillah. Apa nak jadi dengan PAS baghal ni?

60 comments:

  1. Pendedahan terbaik...aku da agak dari awal..nama beliau pun lain dari biasa..serupa dengan ustaz yang ditangkap kahlwat di Pahang hari tu..asal Indon..bila Pendaftaran nak siasat.imigresen, polis sila bertindak

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEBANYAKAN CALON PAS DI SABAH ANAK PTI.BERSEMANGAT NAK MEMERINTAH SABAH DAN BERHASRAT MENGAMBIL TEMPAT ANAK TEMPATAN SABAH.TOLAK PAS DAN PKR DI SABAH.

      Delete
    2. LA ITU ROKOK SELUDUP. DARI SEBERANG .AYAM KARATE AYAM SABUNG DARI LADANG PAKAI PISAU JADI TAJI SETIAP HARI SABTU.INILAH CALON PAS DI SABAH.

      Delete
  2. patut la kat sini pun ada sekoq indon dok melalak macam anjing...
    rupanya dalam PAS dan pakatan ada simpan indon...
    dasyat sungguh itu pun pendatang asing...
    apakejadahnya..
    apa nak jadi nie...
    inginkah kita biarkan negara kita dipimpin orang asing??????????
    pikir-pikirkanla

    ReplyDelete
  3. itu gak harus disualkan asal saja dia muslim, rame petinggi umno asale dari indo ya juga. Gabernor Propinsi sabah juga papa nya warga pakistan ya.Bapak najib bilang dia asale bugis, bapak mader juga asale india. menurut teman ku , ini parapukari juga papa nya asale dari propinsi tamil nadu ya. So gak ada apa,apa la. Kalo aslinya melayu rame yang jadi matrempit kata teman ku itu. Jangan marah ya, itu yang dibilang oleh teman ku ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PATUTLAH LU INDON BIKIN BISING KAT SINI. ORG JAWA YG ASAL INDONESIA DAN DTG BELUM MERDEKA TAK SAMA DGN LU INDON. LU PENDATANG ASING. KERABAT LU DI INDON. MANA BOLIH LU KATA SAMA. LU TARAF MCM ITU PARIYA TAU. LU TAK SAMA DGN ORG JAWA SINI MENGERTI. ADA HATI MAI SAMA MCM ORG MELAYU SINI.

      Delete
    2. Ko nak minta simpati kita utk iktiraf ko ke. Sorrylah. Indon tetap indon. Pakailah atau tirulah cara orang melayu tapi indon kau tetap terserlah. Jangan mimpi nak jadi melayu. Malau kalau aku jadi ko.

      Delete
    3. Apa pula pariya lu..pukima.. cibai..

      Delete
    4. Orang melayu kat malaysia ini mua cari tahi di puki bini dia...pasal tu la org indon senang masuk politik...hahaha.... kalau org melayu pandai buatla sesuatu utk hal ini. Org melayu ini tak malu rogol anak sendiri.. adik sendiri... kantoi ja....pukima....lol

      Delete
    5. mana ada dari indon,malaysia ni melayu tetap melayu.mana ada indon ni sial.

      Delete
  4. la dah terkantoi..ooooooo patut la nama pelik bebeno..so pihak berkuasa nak simpan die lagi ke??????nak biar mereka berkuasa di negara kita ke??????

    ReplyDelete
  5. MUNAFIK itu banyak cirinya. Antaranya sebagaimana disebut dlm hadis, “Tanda munafik itu ada 3: Apabila bercakap ia bohong, apabila berjanji, ia mungkir, dan apabila diberi amanah, ia khianat.” Dalam riwayat lain ditambah, “apabila berkelahi, ia melampau(tidak mahu berbaik)”. Dlm al Qur’an banyak lagi ciri2 munafik. Ada kitab yg menghidangkan lebih 40 tanda nifaq. Antaranya solat diringan2kan. lebih2 lagi Isyak dan Subuh.
    WALLAHU A’LAM

    ReplyDelete
  6. parpukari,aku petang singgah kat program orang asli masuk islam kat gombak,orang asli malaysia masih ada yang belum masuk islam,contohnya program pertiga hari ini.kalau ko marah orang indon,mamak kat malaysia neh silap lah,yang dimaksud orang asli malaysia adalah orang sakai.ko neh semua termasuk melayu orang pendatang haram kat sini.pasal atuk dan nenek ko dulu masuk semenanjung tak guna paspot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apalah kau ni. Tak belajar sejarah ke. Tu yg portugis dtg tanah melayu abad ke 15 di Melaka kan ada org melayu. Jadi apa yg kau kata tu tak benar. Nanti kalau aku kata org pr ni dunggu marah pulak tapi tu lah mmg sesuaiii sbb buta mati dn hati.

      Delete
    2. Aku rasa mamat nie anon 10:28 terdiri dari manusia yg biul hahahaha dah kalu kau rasa kau pati belah dari M'sia je la cari negara kau sendiri mungkin kau asal dari iranjaya kot hehehehahahaha . . . .

      Delete
  7. orang malaysia asli orang sakai,melayu bugis,melayu banjar,melayu jawa,melayu mamak,china,india semua pendatang kat negara malaysia neh.ko pikir sendiri betul ke yang aku cakap.

    ReplyDelete
  8. Kito tunggulah apo hujah dio oghang nak cakap nanti. Solalu ea bilo kono kek puak2 dio oghang ni sumo bulih blako...

    ReplyDelete
  9. Ishk ishk ishk. Patutlaaaa pembangkang bermati matian kata ada pengundi hantu. rupanya mereka bela hantu untuk pengundi. Siap bagi jawatan kat dalam parti. Hahahahahaha. Akhirnya ALLAH buka keaiban PAS yang selalu syubahat ngan kafir Harbi Dap.

    ReplyDelete
  10. Laaaaa patutla orang sabah banyak yang tak dapat masuk U. Rupanya dah dibolot oleh speses pendatang mcm ni. Lepas tu kutuk orang lain, rupa2 nya sendiri yang mcm tuuu. Hambek kau HAMPASS, DAPAS.PASHIT.

    ReplyDelete
  11. parpu pun india mari...mamak nasi kandaq penang mali..skng terbukti yg umno harbi telah bg kerakyatan pd pati unt undi bn.patut la sabah ramai pati...rupanya kerja umno harbi...pastu rakyat sabah dibiarkan miskin n dtg semenajung kerja guard je...kesian sungguh..negeri kaya tp rakyat...?

    ReplyDelete
  12. ok kalau betul dia orang indon sila buat siasatan dan ambil tindakan, kalau perlu hantar dia balik negara indon balik

    ReplyDelete
  13. Nampak sgt PKR tidak teliti dengan pemilihan cabangnya sehingga mengangkat bukan anak jati sabah.... Apa akan jadi PKR menang nanti, habis dijualnya negara kita pada orang asing...
    http://pedasberapi.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Anonymous said...
    itu gak harus disualkan asal saja dia muslim, rame petinggi umno asale dari indo ya juga. Gabernor Propinsi sabah juga papa nya warga pakistan ya.Bapak najib bilang dia asale bugis, bapak mader juga asale india. menurut teman ku , ini parapukari juga papa nya asale dari propinsi tamil nadu ya. So gak ada apa,apa la. Kalo aslinya melayu rame yang jadi matrempit kata teman ku itu. Jangan marah ya, itu yang dibilang oleh teman ku ya.

    September 9, 2012 10:12 PM

    Ko tu merempat kat sini, ko jgn sebuk2. Klu nak kira logik ko cakap, aku pun nak jd presiden indon, sebab sama melayu, mana2 boleh. Bisa aja..ngak?

    Cakap ko asal boleh saja..mengata org maling bukan main lagi. Anjing indon yg tak sedar diri merempat di sini.

    ReplyDelete
  15. Dah la indon kurap. Pendatang tanpa izin lagi. Pergi mati berambos balik indon sama la sial.

    ReplyDelete
    Replies
    1. indon ni sial,jadi pelacur boleh lah.bersepah2 puki indon.buat busuk malaysia je.tolong lah indon ni sial.balik la..

      Delete
  16. fuyoo..siap bagi jawatan lagi..

    sebelum ni kemain lagi kata kerajaan bagi warga asing mykad utk dapatkan undi.. Pas siap ada jawatan lagi dalam parti.. dah kantoi semuanya dibolehkan plak.. hampehh punya Pas..

    ini bukan pengundi hantu, ini pengundi iblis... takebeerr Pas. hancorr

    ReplyDelete
  17. Apa kes org undon plak ni ish mmg menjadi jadi lah pkr ni semua kan... Anta je sial tu blk indon

    ReplyDelete
  18. Woi pukimak punya noob nk siasat apa lg dah terbuktikan dia indin ko nk bukti apa lg pukimak ha???? Ko nk bukti mcm mana mak ko hentik telur bok ko ke pukimak oi

    ReplyDelete
  19. Puak pembangkang ni.esp ketua nya ni mmgsjak azali kaki putar alam.sebenarnya semua yg dia tuduh bn buat tu sebenarnya dia yg buat.pastu kantoi sendiri x tau nak cover mcmana lg.hahahahaha.nmpak sgt diorg ni bodo.

    ReplyDelete
  20. Aq benci gila kt indon dah lah bodoh dtg negara org bt kotor je mcm taik babi....lps tu mcm mana lah blh jd ketua oemuda pas... Pas mmg pukimak semua taik dia kutip

    ReplyDelete
  21. Pas ni tak abis2 kutip sampah msk parti drg... Mana tak nye ketua pemuda pun dah sampah besar yg lain2 tu oaham2 sendiri lah... Klu lah pas menang negara kita lungkup lah org2 bodoh semua mana tau keja tau bt duit je

    ReplyDelete
  22. Apa ni pas ambik lah org malaysia napa kat malaysia ni dah xde org sokong pas lg ke sampai kan terpakss ambik pendatang jd ketua pemuda krg?

    ReplyDelete
  23. Pas low class xde standand lsg... Eeuuuwwww

    ReplyDelete
  24. Lps nu aku nk anta bibik kt umah aku g bercalon jugak lah blh jd wanita pas....terbaikkkkkk

    ReplyDelete
  25. Anon 10.33 tak kira bangsa Apa sekalipun kat malaysia ni janji drg rakyat malaysis tau indon sial ni pendatang mmg tak layak paham pukimak

    ReplyDelete
  26. Kebanyakan komen terus menuduh Lahirul sebagai bukan warganegara...
    1) Apa buktinya beliau bukan warganegara???
    2) Apakah cara beliau mendapat warganegara itu salah... ?
    3) Bukan kah kewarnegaraan itu ANUGERAH dan BUKAN HAK. Jadi pemberi ANUGERAH yang perlu di persoal bukan penerima..
    House PK jangan melalak saja beri bukti... Jangan meletak kewajipan memberi bukti kepada Sdr Lahirul
    orang yang dituduh...

    ReplyDelete
  27. Utk makluman, masalah ini sebenarnya bertitik tolak oleh ketamakan penghulu2 kampung di Sabah sendiri.. kepada yg tidak ketahuan di Sabah mereka masih mengamalkan sistem mahkamah komuniti dan dengan persetujuan penghulu berkenaan maka JPN Sabah wajib mendaftar pati2 berkenaan tanpa boleh bercakap banyak.. macam mana cara pati2 tersebut boleh mempengaruhi penghulu terbabit anda fikir sendiri..

    ReplyDelete
  28. GEMPAR! UMNO tiada harapan memenangi sabah.

    ReplyDelete
  29. bodoh!!!!! pas ni tak habis dengan kebodohan lantik org indon buat per???nak gadai parti dan maruah ker
    ?PAS mungkin dah kehilangan penyokong sampai indon pun dia angkat..ajis apa yang sedang ko buat?

    ReplyDelete
  30. mana ko tau UMNO x de peluang nak memenangi Sabah oi anon 9.29???? ko ni tukang tilik ke @ nujum pak belalang yg tau UMNO takkan menang PRU kali nie???sudahlah pukimak oi... ko dgn org indon sama je pemikiran tu.. dasar anjing belaan cina gampanag mcm ko ni la

    ReplyDelete
  31. PASial ni mmg sial la,guna org indon untuk menguasai malaysia.
    Pembangkang ni mmg sial la,perkara ni perlu diambil tindakan.
    pihak imigresen perlu siasat perkara ini dan ambik tindakan,kalau perlu hantar dia balik ke indon.
    bodoh punya pembangkang sial,nmpk sngt dah xde calon and dah xde org nk sokong mereka sampai guna org indon sebagai calon and penyokong2.
    dasar manusia sial yg keparat,manusia bangsat x bertauliah

    ReplyDelete
  32. Siasat bagaimana dia dapat kad pengenalan Malaysia, kalau cara haram tangkap dia atas tuduhan mencampuri hal dalaman politik Malaysia dan halau dia balek Indonesia.

    ReplyDelete
  33. Tapi bapak kau dan kau bukan rakyat Malaysia , kalau kamu mau cakap pasal datok nenek mahadir, Najib dan ketua-ketua BN di Sabah itu sudah berpuluh puluh tahun dan mereka telah mendapat kerakyatan Malaysia..tetapi kmu dan bapak kamu PATI.

    ReplyDelete
  34. LAHIRUL LATIGU itu adalah SUKU BUTUN dari Indonesia..

    ReplyDelete
  35. perh brader,patut la ada anjing indon yg menyalak hari hari kat blog ni.....rupa rupanya indon haramjadah jugak yg jadi calon PAS kat sabah,patut la anjing ni duk sokong pembangkang dan berani campur tangan dalam hal politik malaysia.....perkara ini perlu diambil tindakan dengan segera,mana boleh dibiar org dari negara lain untuk jadi calon di malaysia.....tindakan segera perlu diambil segera terhadah indon celaka haramjadah tu and orang orang yg bekerjasama dengan dia

    ReplyDelete
  36. apalh bodoh sgt Pas nie smpaikn blh pulak dia ambil endon utk jd ketua!!
    knp malaysia nie dh kekurangan org ke???

    ReplyDelete
  37. laa patutlah pun ada sekok indon dok melalak kat sini selalu..
    rupa2nya mcm nilah kisahnya ye...
    mmg bangang btllh PAS ni!!

    ReplyDelete
  38. Dalam PR bersepah pendatang asing dpt ic... Azmin, Saifudin, Zuraidah, Badrulamin, Azizah...

    ReplyDelete
  39. ITULAH PAS KRG SANGGUP BEKERJASAMA DGN DAP DAH SAH2 DAP KAFIR PUNYA PARTI. DAH TAKDE ORG LAIN DARI INDON KE, PADAN MUKA PAS KRG SIBUK2 BUAT FITNAHPASAL UMNO ALIH2 RAHSIA PARTI PAS TERBOKAR. ALLAH TU KAN ADIL.

    ReplyDelete
  40. Indon pun indonlah.. janji sokong ...
    Pas Pis us .....

    ReplyDelete
  41. folower melyu umno ini kayak nya gak da agama ya. ngomong gede aja ya. jagoan kampong aja kalian ya. kalo bener ya itu melayu jago di malaisia ini, mana gedungnya gede ya milik folowernya melayu lo itu. dasar goblok lo . jangan marah ya encik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kue maning goblok nareng indon sopo sing due gedung gede udu wong cino karo wong putih orek iso bayar IMF kabeh di gadai goblok tenen wong indon hahahaha

      Delete
  42. apa punya pas indon pun krg sapu ke, patutlah blh geng dgn pakatan haram ni. apa nak jadi dgn negara kita ni agaknya ye.

    ReplyDelete
  43. DAH LAH MENUMPANG INDON DIAL NI KATA KOTA. PLAK GOBLOK.... Dia tu bodoh tak sedar diri....Tak BERSYUKUR DPT DDK KAT MALAYSIA NI ORG TAK KACO BYK BUNYI PLAK NI LAH DASAR INDON.. Layak BASUH JAMBAN JE, NI KETUA PEMUDA PAS ORG KO BODOH MCM KO GAK

    ReplyDelete
  44. Pukimak punya indon dasar haramjadah pendatang mcm ko ni layak balik indon je.. Tumpang negara org tak sedar diri blh byk bunyi plk kan..... negara ko tu 100 kali ganda teriluk dr malaysia ok g ajar negara ko tak payah sibuk nk bersuara kat sini xde sapa akn dgr ckp babi mcm ko ni...ko ni mmg mmg layak kena jentik telur dgn kak bedah je br ko akan sedar

    ReplyDelete
  45. Patut laa dulu kecoh pasal pengundi hantu dulu...rupa2nya dorang laa kepala hantu....PAS = CIBAI

    ReplyDelete
  46. 1. Bapa Warganegara + Emak Wargaegara = Anak Warganegara
    2. Bapa Warganegara + Emak Pemastautin Tetap = Anak Warganegara
    3. Bapa Pemastautin Tetap + Emak Warganegara = Anak Warganegara
    4. Bapa Pemastautin Tetap + Emak Pemastautin Tetap = Anak Warganegara
    5. Bapa Bukan Warganegara + Emak Warganegara = Anak boleh memohon taraf Warganegara

    Itu contoh macamana anak seorang bukan warganegara boleh jadi warganegara secara sah di Malaysia. Sebelum maki hamun saya, kaji dulu undang-undang yang ada dan semak status ayah dan emak beliau. Jika memenuhi salah satu syarat di atas, maka takde persoalan macamana beliau boleh dapat warganegara. Jika tidak, mohon siasat.

    ReplyDelete
  47. Berkenaan sdr lahirul mendapat kewarganegaraan Malaysia adalah mudah kerana mengikut perlembagaan Malaysia layak memohon jika ibu/bapa/kedua2nya adalah warganegara. tetapi masalahnya kenapa sdr lahirul pada awalnya lantang bersuara berkenaan isu PATI/PTI d sabah. Bagi saya beliau lantang bersuara adalah kerana kepentingan diri sendiri. Beliau adalah Ketua Pemuda PAS.Jadi tidak salah kiranya dia mau meraih sokongan dari rakyat sabah. Akhirnya beliau sendiri mempunyai bapa yang masih warganegara Indon.. malang nasib beliau....

    ReplyDelete
  48. Macam tak ada pelajaran je , politik politik la yg nk memaki Hamun tu apasal ., buat jatuh nama negara saja jika org luar bca blog ni.. Profesional la sikit jga nama negara kita bukan bertindak melulu tuduh sana sini bangkit asal usul. Yg tak pasal2 org tua ikut2 ni apasal apapun dia tetap manusia, undi tu kat tangan kamu sendiri nak kempen kempen la bagus2 ,

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!