GEMPAR BERAPI! KERAJAAN PAS KELANTAN TAWAR RASUAH KEPADA KETUA UMNO!

Pelik kan? Parti yang berceramah sambil memaki hamun UMNO selalu kini dah mulakan upacara yang selalu mereka puja iaitu RASUAH! Sekarang mereka dah pandai nak bagi Rasuah pada UMNO pulak. Kickdefella bongkarkan kejadian ni, jom baca kat bawah ni:

Seorang Ketua UMNO dari sebuah Dewan Undangan Negeri yang diramalkan akan dimenangi oleh Barisan Nasional dalam PRU ke 13 akan tinggalkan UMNO pada minggu hadapan.

Tindakan itu dibuat oleh pemimpin tersebut setelah beliau ditawarkan ‘ratusan ekar tanah’ di sempadan Gua Musang – Kuala Krai oleh seorang pemimpin PAS dalam Kerajaan Negeri Kelantan yang juga tokoh Ulama PAS Pusat. Tawaran itu diputuskan dua minggu lepas di Kompleks Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan.

Sebagai syarat yang dikenakan untuk mendapat habuan ‘ratusan ekar’ tanah itu, Ketua UMNO tersebut hendaklah mengumumkan keluar UMNO dan menyertai PAS serta hadir memberi ceramah di pentas PAS di Parlimen Tumpat pada pertengahan minggu hadapan.

Ketua UMNO itu hadir ke Kota Darulnaim dua minggu lepas bersama seorang bekas Pegawai Daerah yang turut pernah memegang jawatan di sebuah anak syarikat milik Perbadanan Kemajuan Iktisad Negeri Kelantan. Tujuan beliau ke sana ialah untuk mengadu berhubung permohonan tanah oleh beliau yang sudah beberapa tahun tidak dilayan oleh Kerajaan Negeri Kelantan. Di dalam pertemuan tersebut Ketua UMNO itu dimaklumkan permohonannya hanya akan diluluskan sekiranya beliau bersetuju untuk menyertai Parti PAS dan membuat ceramah di perkarangan rumah pemimpin PAS yang ditemuinya di Kota Darulnaim itu.

Read more...

41 Responses to "GEMPAR BERAPI! KERAJAAN PAS KELANTAN TAWAR RASUAH KEPADA KETUA UMNO!"

  1. Nampak sgt pas dah lokek tau sgt zaman kejatuhan drg nk dtg dah... Org pas sendiri sudah getar sudah tau yg drg dah nk bungkus sudah

    ReplyDelete
  2. Haha pas sudah sengkek skrg ni sampai kan terpaksa bg rasuah utk serta pas... Peh caya lah parti islam ni kata kuat agama ikot jalan yg benar apa rasuah ni tak berdosa ke???? Ataupun nik ajis ada keluar kan fatua br yg mengatakan rasuah di kelantan halal.....

    ReplyDelete
  3. Tu lah pas selalu kata umno mkn rasuah lah tu lah ni lah... Skrg kan dah terbukti pas yg kaki rasuah mcm ni lah drg tawar kat artis2 yg tak bp nak laku dah tu semua msk pas dpt tu lah dpt ni lah yg ptg g bg ceramah

    ReplyDelete
  4. Syabas pas mkn lama makin nampak tanduk krg.... Tak yah nk berlakon baik sgt lah klu dah dasar babi tu babi lah jugak....

    ReplyDelete
  5. Pas ni parti yg memainkan agama mmg sial lah.... Ni lah org kata manusia bertopengkan syaitan.... Dpn tunjuk baik tp blkg emm ampu telur cina kaw2 punya

    ReplyDelete
  6. itu semua fitnah aja tu, mana mungkin Partai Islam mau bikin itu ya. tapi yang saya pasti kalo partai umno yahudi yang banyak korupsi lo. Itu blogger parapukari gak ada standar ya, sering copas situs yang gak ada standar, sering bohong aja kayak nya .

    ReplyDelete
  7. Pukimak punya indon baik ko g blk indon cucu telur bapak ko

    ReplyDelete
  8. Kau tau apa pukimak kau tu layak bt keja kontrak je kat sini sial apa standard ko nk bersuara utk negara aku pukimak oi.... Aq dah ckp byk kali baik ko balik indon jentik telur bpk Ko100 kali lg bgs

    ReplyDelete
  9. Mat indon pukimak oi jamban kat umah aku ni dah sumbat pnh taik babi tlg bersih kan tu ptt nye keja ko bkn kat sini paham sial

    ReplyDelete
  10. itu gobloger kikdifila sering ditangkap polisi ya kerna belio buanyak bikin fitnah sama itu petinggi propinsi kelantan ya. gak insaf laggi ya itu yahudi, kerna sama aja kerja yahudi sama itu folower umno. jangan marah ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Indon.....lu punya orang 100 juta income per day below Usd 2. Lu pi check ini data sama BPS / Bappenas. Itu 100 juta indon makan sampah tiap2 hari ka? Lu pi tanya sama itu SBY lah....selalu bencana ya? Negara gembel ya? Atau negara ekspor babu?

      Delete
  11. Akak mmg dah tau dr awal pas ni mmg jahat deg berlakon je lebih tunjuk yg drg tu baik paahal drg tu bpk syaitan....kan allah dah tunjuk satu persatu rupa sebenar drg akrg ni akk harap agt rakyat bkk mata n gunakan akal utk berfikir kali ni

    ReplyDelete
  12. Bila masa house pk ni kena tangkap ha???? Memandai je je ko ni kan... Aq ckp pantang org yg xde ilmu nak kutuk org lain mmg dasar anak jalang punya sundal mak ko main dgn bangla mana tah dapat anak bodoh bebel sial mcm ko indon pukimak.....

    ReplyDelete
  13. Zaman kejatuhan pas kini telh tiba yeay

    ReplyDelete
  14. Selamat bersara nik aziz.... Aku harap lps ko kalah pilihan raya ni kau ddk umah tambh lh ilmu akhirat ko tu ye... Byk kan baca quran sbb ki dah tua tgg masa je nak jaln ni... Tak yah lah sibuk pasal politik lg.. ni hal dunia je tak bwk mati pun

    ReplyDelete
  15. Hoi pak Indon kikdfila enggak takut ditangkap polis kerna dia benar. Beliau hanya membongkar kejahatan yang dibuat yahudi PAS. PAS sebenarnya parti yahudi tapi pakai nama Islam untuk menipu rakyat. Ingat lo yahudi PAS pakai serban dan jubah.

    ReplyDelete
  16. teruk-teruk parti yang selama ini dikatakan islam selama ini sangup menawarkan rasuah...mana pergi parti islam ternyata islam hanya pada nama tp keseluruhan teruk dan jelik..apakah ini kerja ajis nyanyuk??mana tau mengeluarkan kenyataan rasuah itu halal...bodoh-bodoh..

    ReplyDelete
  17. org yg terima rasuah pun 2x5 kotornya. dua2 kena sula baru padan! ni yg melingkupkan umno

    ReplyDelete
  18. Masalahnye skrg umno ada terima rasuah ke?? Klu dia terima takkan nk kecoh bodoh

    ReplyDelete
  19. Rasuah tajaan 65,000 utuk buat umrah lagi

    ReplyDelete
  20. saya ada baca dalam situs bahawa gobloger kikdifila ditangkap polisi, lanataran itu dia mohon maaf sama Bapak Husam petinggi di propinsi kelantan itu. Saya gak bohong tapi ternyata itu gobloger udah minta maaf kerna bikin fitnaha sama bapak husam. Jangan fikirin saya gak tau itu kejijikan yahudi umno ya.

    ReplyDelete
  21. Kesian UmNo, orang dia pun dah tinggalkan parti najis ni. So terpaksa lah buat cerita rasuah. Rakyat pun dan tahu UMNo adalah pembohong, pencuri dan perompak #1

    ReplyDelete
  22. Kesian PAS ashik kena LIWAT je

    ReplyDelete
  23. BOMO SIAM DAH MAMPOS KE ?

    ReplyDelete
  24. Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed....., spread it around.....

    ReplyDelete
  25. Kita tunggu berita selanjutnya yg akan DILUPAKAN olih House of Pak Karut.

    ReplyDelete
  26. PAS konon nma je parti yg berpegang kpd agama tp skrg ape sudah jdi??
    merasuah je keje depa skrg nie.. rasuah sana rasuah sini!
    makin lama makin teruk Pas nie..

    ReplyDelete
  27. skrg Pas bersedialah korg utk bungkus!! korg tu dh melampau sgt2!
    PRU13 nie pasti korg akn terkubur akibat perangai korg yg suka memfitnah dn merasuah tak tntu hala tu!!
    binasalah korg Pas oii!!

    ReplyDelete
  28. Kasihan orang pas pis pus yg cegah murtad dan lgbt kena tendang dari Hampas.Sokong Aljub boleh masuk suleger tak?

    ReplyDelete
  29. la kan dah tahu dalam islam rasuah tu berdosa...
    macam mana si PAS yang parti konon kuat islam ini boleh terjerumus dan terdesak melakukanya??????????
    ooooo maybe sebab dan semakin kecundang so mereka dah tiada cara lain so mula la guna tatkit kotor.....
    haish memalukan je

    ReplyDelete
  30. duit dah banyak sgt..xtau nak wat apa..nak bagi kat aby nanti kena balun lagi..so mulalah aktiviti menyuap..baik bagi kat aku yang miskin nie berbaloi gak..

    ReplyDelete
  31. Mana Indon yg kereka sgt tu, aku nak kepit telur dia dgn playar...

    ReplyDelete
  32. klau dh nama parti pun Parti Ajaran Setan,dh sah2 la prngai diorng pun cam setan..nmpk sgt dh tkut klah smpai nak lobi org UMNO..dulu kta UMNO mkn rsuah,skrg ni PAS plak yg jadi kaki rasuah..apa lagi rkyat kelantan...TUKAR kerajaan PAS kelantan...!!

    ReplyDelete
  33. ape korang expect dari parti sial yg sesat,parti yg hanya mempermainkan agama.
    kalau dai boleh bawak keluar fatwa yg sesat xkn rasuah dia x boleh bagi,
    kalau PASial mampu berganding bahu dengan kafir xkan rasuah dia xkn hulurkan.
    parti ni membuat sesuatu dan berlindung diats nama agama,mereka hanya mempermainkan agama.
    dasar manusia sial yg lahanat,bangse islam yg sesat dan munafik

    ReplyDelete
  34. saja nak umpanlah ni sampai nak bagi ratusan ekar tanah biar betol banyak jgak tanah kosong kat kelantan ni tak rugi ke parti pas bagi tanah kat orang kesian parti pas macam dah tak ada harapan je aku tggok sanggup bagi apa saja kat orang asalkan orang tu kena jadi ahli pas. ..

    ReplyDelete
  35. itu bukan rasuah, itu SEDEKAH-KAH-KAH

    ReplyDelete
  36. Kalau pas berjanji, lebih baik buat perjanjian, kalau tidak Anchor. Nuar bontot yang ajar ni, tengok apa dah jadi dengan Lajim Ukin, menyesal.

    ReplyDelete
  37. TAHNIAH PAS..terbukti anda hanyalah satu parti politik yang berjuang untuk politik

    ReplyDelete
  38. ini kah yg d namakan parti islam??????bg aku pas bukan parti islam tapi parti anak syaitan.......hanya syaitan yg buat kerja2 rasuah mcm pas buat nie....

    ReplyDelete
  39. APA PUNYA PARTILAH SAMPAI UGUT DAN TAWARKAN BERATUS EKAR TANAH HANYA SEMATA-MATA UTK ORG MASUK PARTI PAS. BODOH NAK MAMPUS BTL PAS NI. TAK HBS2 BAGI RASUAH TAPI TUDUH UMNO YG BKN2 SKRG NI KRG BAGI RASUAH TAKPE KE? TAK DOSA KE? PI LAH MABUK PUNYA PAS.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!