GEMPAR BERAPI! BAS ANWAR DISIMBAH CAT KETIKA DIA SEDANG MELIWAT!


Wow, semalam Pakatan Haram melancarkan BAS Mewah untuk dibawa jelajah ke seluruh negara. Bas ni disponsor oleh Khalid Gagap. Korang boleh lihat dan baca laporan di SINI, SINI dan SINI.

Tiba-tiba hari ini tersebar berita bahawa BAS Anwar yang harga berjuta dan membazir duit rakyat Selangor tu disimbah cat merah! Klik sini



Muahahahahahaha! Anwar dan wayang memang susah nak dipisahkan. Pada pandangan aku la, Anwar buat cerita bas mewah dia kena serang ni sebab nak cover PENGHINAAN BENDERA yang dibuat oleh pemuja dia tempohari di Dataran Merdeka, its a diversion. Sebab tu la kalau korang tengok gambar kat bawah ni, cat dia sikit je kena kat bas tu:


Ala ciput je cat yang kena, kalau betul orang nak perdajal, mesti kaw-kaw punya kena. Kalau nak buat wahai Anwar, buat la real sikit supaya orang mudah percaya. Ni nak buat pastu nak budget pulak, kan dah nampak macam wayang tinggi je?

Cuma aku sedikit terkilan, Pakatan menghabiskan berjutaan ringgit untuk kepentingan mereka sendiri, takkan la rakyat Selangor tak marah beb? Apa perlu BAS Mewah ni? Lori Pentas Ceramah pun dah hampir siap aku dengar. Untuk apa itu semua? Untuk mereka sebarkan fitnah? $ tahun perintah Selangor makin mundur negeri yang terkaya ni.

Tapi kalau dilihat pada kepimpinan PR mereka semkain gaya dan mewah beb. Betul-betul mereka sapu duit rakyat. Dulu mereka tuduh UMNO, sekarang mereka lebih teruk dari yang mereka tuduh tu. Perkara sekecil sampah pun tak boleh setel, macamana mau tadbir negeri wei?

Berbalik pada cerita wayang tinggi Anwar ni, sampai bila wahai rakyat Malaysia korang nak kena tipu ni? Dia kata tak mau duduk Putrajaya kalau dia jadi PM (in ur dreams Anwra oi) tapi hakikatnya rumah dia kat Segambut tu berharga 7 juta, dari mana dia dapat duit?

Tak terfikir ke korang, Anwar menipu dan menuduh orang lain melakukan rasuah untuk menutup segala kemungkaran yang dibuatnya sendiri. Dialah Bapa segala Perasuah beb. Ada akal guna ok?


90 Responses to "GEMPAR BERAPI! BAS ANWAR DISIMBAH CAT KETIKA DIA SEDANG MELIWAT!"

  1. Aku cuma nak tanya..
    Kalaulah bas ini terpampang gambar Najib dan lambang dacing di arak seluruh negara..
    Berapa ribu metrik tan kah agak agak korang maki hamun, sumpah seranah, Fitnah yang akan dilemparkan oleh puak puak pengganas ini?

    ReplyDelete
  2. Muka x malu..aljuburi.

    ReplyDelete
  3. patut mau simbahkan dengan air taik..!!

    simbah dengan dia sekali !!

    ReplyDelete
  4. Si Khalid kalau kena simbah dengan air taik gerenti hilang gagapnya.

    ReplyDelete
  5. siasat dri mana khalid gagap rembat duit beli bas,lepas pru bas tu nak buat apa? tak kan hari2 guna pg buat ceramah...keja haprak tak buat....

    ReplyDelete
  6. Nombor plet bas tu plak BLU. ... BLUE? kebetulan yg jadi petanda. ...

    ReplyDelete
  7. Bas ini diberi oleh seorang tauke dari rawang ,tauke ini juga dapat kontrek buat lori angkut sampah untuk kerajaan selangor .Kalau tak percaya pergilah tengok ada banyak lagi lori sampah yang belum dihantar lagi .pergilah kebukit beruntung ....jalan talipot ......kilang yang tersorok dari pandangan ......

    ReplyDelete
  8. Kalau bas ni buat angkut sampah di selangor bersih selangor...negeri paling bersih di malaysia.

    ReplyDelete
  9. Kumpulan anak2 babi keluar UMNO... Ko lagi bodohhh!!! Ko ingat Fuckatan Rakyat tu nak buat Hudud kalo dpt merintah Malaysia??? Belum menang dah bebalah... Takut plak dgn keling karpalaaa butuhhh... Lebih takut dr Tuhan!!! Bodoh punya budakk!!!

    ReplyDelete
  10. moga-moga PKR dapat tewaskan umno dalam PR-13 ni, amin. Bas sebiji keluar kau dah bising, menara najib kat kl tu 100 tingkat lebih tinggi dari klcc yg 88 tingkat, aku tak bising pun.
    Dia beli bas tu bukan minta duit bapak kau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan mimpi la PR bole menang

      Delete
  11. Bas Najib naik tak tunjuk ke..sapa yang tanggung..lain kali buat perbandingan dulu

    ReplyDelete
  12. sepatutnya bas tu di simbah ngan air tahi jer....kan bang non suka lubang tahi??? tapi jgn simbah kat khalid gagap...nanti dari gagap terus jadi bisu sbb bau busuk tahi tu !!!

    ReplyDelete
  13. wow!!hebat btul si khalid gagap ni..rkyat selangor menderita ngan masalh air,dia blh plak sponsor bas mewah utk al-juburi..dari mna dtg duit tu der???????

    back to the topik..alah kau ni bro..klau smbah byk2 nnti ssh plak nk buang,sbb tu dia smbah skit jer,lps tu buat crta knon mreka kna dajal..alah..biasalah publisiti murahan PR smua ni..

    ReplyDelete
  14. BAS NI TAK LAMA LAGI AKAN KE MAHKAMAH SEBAGAI 'BARANG BUKTI ' KES LIWAT TUNGGGUUUUUUUUU
    MCM TILAM SAMSIDAR ISTORYNYA ASMIN DAYUSSSSSSS
    SILAP2 DREBAR BAS ANUAR LIWAT ,,,,ANUAR APA2 BISA JADII I SWEAR INI AKAN TERJADI ''LIWAT ON THE MOVE' OHHOOHHO MALU JADI NURUL MP(member of peliwat)

    ReplyDelete
  15. BELI BAS Ada dala, maniiiiifesto ke ?

    ReplyDelete
  16. plat no BLU-burit lu untukku

    ReplyDelete
  17. MANIFESTO PILIHANRAYA BUKAN SATU JANJI

    kah kah kah kena kelentong lagi kah kah kah

    ReplyDelete
  18. "Tiru Macam Saya" kata Najib.

    ReplyDelete
  19. Syok sendiri jadi PM ... Tengok muka pun meluat. Tunggu tumbuh tandok ?

    ReplyDelete
  20. bru kuar sbijik bas pncacai umg0k da mer0yan thap anjing gilaaa.....yg umg0k d0k tibai duit smpai bratus juta k0rg diam plakkk....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunjuk le bukti tapi yg nampak terang2 PR rompak duit rakyat

      Delete
    2. Diaorg ckp saja..tp tiada bukti..org2 bodoh mcm dia ni, bkn tau apa, asyik ckp rasuah..rasuah..rasuah..hnya tuduhan kosong saja..tiada bukti pun..sedangkan pkr dah terang2, ada bukti jelas..tp org bodoh mcm dia ni tdk nampak plak..malang betul ko ni jadi manusia..

      Delete
  21. Bisalah...sebelum ni pun kereta Anwar kena pecah, kereta Nurul Izzah kena lontaran batu, banyak lagi harta milik pemimpin PR diganggu gugat di negara Malaysia al-Samseng ini...biasalah. Harta milik pemimpin PR kena kacau samseng Umno perkara biasa, yg luarbiasa ialah harta benda milik pemimpin Umno kena kacau oleh samseng PR tak pernah terjadi dlm sejarah kerana malangnya dlm PR tak pernah wujud samseng.

    Itu baru simbah cat..tak masuk lagi kes tembak menembak, kerana banyak sangat kes tembak menembak di Malaysia, tapi Malaysia terus berbangga kerana walau kereta dipecah, bas disimbah cat, ada yg ditembak di tengah orang ramai, ada yg dibom dgn peledak C4 tapi kita berbangga kerana negara Malaysia al-Samseng al-Tantuya adalah negara paling aman di dunia....hihihihihi

    ReplyDelete
  22. taktik kotor sial oleh si juburi dan gagap..
    kalau nak kenakan baik simnah cat dekat muka korang berdua je..
    kalau nak wat dajal lebih baik terus kasi letup je..
    mangkuk dulu wat drama kena pukul masuk hospital si juburi tu sekarang kena cat pulak bas die...
    tolong la wat drama yang nampak real sikit bole x....
    xlalu dah dengan onar si juburi nie...

    ReplyDelete
  23. Anon 7.45, bapak kau makan duit rakyat ke? Dari zaman dulu korang kata umno makan duit, bukti yilek. Sekarang tuhan dah balikkan pada korang balik. Hidup mewah pakai duit bapak kau ke? Duit rakyat tu ngong!

    ReplyDelete
  24. dari simbah cat baik bakar je bas sial tu,lagi puas hati.
    xpun g campak je asid kat muka gagap dan anuwar,baru mereka tau tingginye langit dan rendahnye bumi.
    gune duit rakyat beli bus tp hutang dengan bank x bayar,yg rakyat selangor boleh buat bodoh je si gagap ni beli bus.
    kebajikan rakyat mereka x jaga,duit rakyat mereka songlap n guna sampai habis.
    dasar manusia sial yg gampang,manusia lahanat

    ReplyDelete
  25. Dunia akahir zaman bro. Peliwat dan penzina yg sahih dan jelas dianggap keramat dan disanjung. Org yg berbakti dianggap syaitan firaun dsbnya. Artis baru bertudung sudah disanjung mcm ulamak dam ulamak atau ustaz yang suka bercakap kotor dan memaki hamun dianggap ulamak tulin.

    ReplyDelete
  26. bas kena simbah cat,kecoh mcm isu nasional...apa la haprak PR,masalah rumah urut lg serius depa cool jeee..

    ReplyDelete
  27. mcmc hapa je si nuar juburi dengan burung gagak tu.. tak hbs2 dgn taktik kotor depa tu!
    elok simbah asid je kat bas tu lg bgus!

    ReplyDelete
  28. ala stakat kena simbah seciput mcm tu pn mau kecoh!!
    bodoh pny anuar and khalid gagap!

    ReplyDelete
  29. itu lah buktinya seperti yang ku bilang bahawa folower partai umno jahat banget, mereka gak kenal dosa pahala lagi kerna bapak mader pun bilang itu partai saitan . jangan marah ya, itu yang dibilang sendiri oleh bapak mader ia itu presiden partai saitan umno ya. sanagt jijik ya folower umno ini.

    ReplyDelete
  30. Berjubor dalam bas ni best jugok.

    ReplyDelete
  31. ad orang indon plk msk blog ni. pi laj blk Indon

    ReplyDelete
  32. Geng Bas Peliwat....boleh mauk Astro ceria.

    ReplyDelete
  33. Baru cat pun dah bising, mungkin lepas ni lagi teruk.

    ReplyDelete
  34. Apa lah buat sendiri bsg sendiri gila apa ish akak tgk anwar ni dah mcm org tak keruan.... Dikejar dosa kot sbb tu jd mcm ni

    ReplyDelete
  35. ini mesti kerja geng umno harbi kelantan.umno pukimamak mmg tau x boleh menang kat kelantan, tu yg buat khianat kat bas..program najib pun celaka harbi..tweet pun fake..umno mmg dilanda kecelekaan....kesian umno.dpt ahli bodoh mcm anda semua..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ke kau yg biul hehehehe

      Delete
    2. De bukti yg kukuh ke nak tuduh2 org nie...klu xde jgn maen ckp je...silap2 pe yg ko ckp 2 akan menimbulkn fitnah yg boleh jd punca p'balahn antara 2 pihak...agame islam x ajar umatnye m'buat finah kn????btol x???cbe fkir2kn...

      Delete
  36. Golongan ni terpaksa menyimbah cat ke Bas sendiri untuk mengalihkan perhatian rakyat dengan berbagai perkara yang dilakukan sewaktu perayaan merdeka saperti Sulatan Selangor tak dijemput..bendara Malaysia mau ditukar dan gambar Najib dipijak..

    Kesian Rakyat selangor sebab duit cukai yang dibayar digunakan sepenuhnya oleh Nuar dan kerajaan PKR Selango untuk tujuan sendiri dan parti...kebajikan rakyat tidak dijaga dan janji

    ReplyDelete
  37. Anon 10.45 pukimak kote pendek ko tak yah nak byk bunyi lah dah lah kote pendek cite lebih plak emmmmmm fuck you lah

    ReplyDelete
  38. Dia ingat dia hensem sgt letak pic dia besar2 kat atas bas tu.... Nasib baik kena cat merah je.... Aku mintak2 edok lusa bas tu kena kilat

    ReplyDelete
  39. Jom kita brramai ramai doa supaya anwar bertaubat

    ReplyDelete
  40. Makin hari makin menjadi perangai org tua ni sakit hati akak....

    ReplyDelete
  41. Sebenarnya senang je der... Dorang ni dah taktahu nak buat apa dah sebab dorang dulu kutuk najib pakai duit rakyat buat bas semua tapi sekarang dorang yang lebih! So nak cover malu macam mana lagi kan? Buat lah konon-kononnya bas diserang der...

    Kalau betul bas tu diserang takkan sikit macam tu je kot? Kalau betul-betul serang mesti dorang simbah satu bas warna merah kan? Tapi kenapa bahagian depan je simbah cat merah? Kenapa tak bahagian yang lain? Jimat kos ke Anwar oi?

    Yela kalau setakat depan tu boleh buat balik murah je, Tapi dapat simpati dari rakyat...Konon-kononnya ada orang dengki lah, Kesian aku tengok Pakatan ni dah taktahu nak buat apa suka sangat nak cari publisiti murahan... Siapa pula si Haramjadah Anwar ni nak salahkan? Benda tu jadi kat Kota Bharu? Tempat siapa Kota Bharu? Tempat Umno ke der? hehehe Fikir-Fikirkanlah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btol ckp lu 2 der...klu btol2 nak sabotaj baek bakar je bas 2...bru btol2 puas ati...nie setakat cket je...sabotaj ape mcm 2...bdk sekolah pon bley wst mcm 2...setakat bom cat bdk2 pon bley wat....wahai manusia2 sekalian cuba r gunakn akal yg d'kurniakn dgn sebijak2nye...

      Delete
  42. Patut kita bakar je bas tu.... Byk lagi kita dapat bt dgn duit bas mewah tu... Berapa ramai rakyat miskin kita bleh tlg dgn duit tu???? Fikir- fikirkan lah wahai pukimak anwar babi

    ReplyDelete
  43. Bilalah ko nak insaf anwar al juburi oi???? Sedangkan TUn M pun tau erti berhenti Inikan pulak pukimak ko... Jgn la gila babi kuasa sangat.. Nnt dapat bala dari tuhan... Berapa byk harta ko nak kumpul sangat tu??? X cukup lg ke????

    ReplyDelete
  44. BELUM JADI PM TP BUAT TOUR MENGALAHKAN PM...KALAU X JADI PM PAS NI AGAKNYA MATI AIR LIUR MELELEHLAH GAMAKNYA...

    ReplyDelete
  45. ALLAH MAHA KAYA...DEPA DOK BURUKKAN UMNO KATA MAKAN DUIT RAKYAT..BELUM JADI PM DAH MKN DIT RAKYAT..DULU YANG CORRUPT DALAM UMNO IALAH ANWAR IBRAHIM...TEMPIASNYA PEMIMPIN SKRG YANG KNA....

    ReplyDelete
  46. WAN AJIJAH BUAT2 SENYUM...BALIK RUMAH NANGIS..NUAR DOK SODOM ORG LAIN...

    ReplyDelete
  47. Klau nak menipu agak-agaklah ahli pakatan oi apa barang simbah cat baik bakor je gAmpanglah beli bas pakai duit haram apa kejadah sudahlah rakyat pun dah tau sandiwara pkr dan pembangkang

    ReplyDelete
  48. kalau musuh dia yg punya angkara, aku konfem dorang simbah cat kat gambar aljub yg besar kat sisi bas tu. Setakat simbah cat kat cermin, apalah sangat? Drama jer lebih.

    ReplyDelete
  49. Anonymous said...
    Bas ini diberi oleh seorang tauke dari rawang ,tauke ini juga dapat kontrek buat lori angkut sampah untuk kerajaan selangor .Kalau tak percaya pergilah tengok ada banyak lagi lori sampah yang belum dihantar lagi .pergilah kebukit beruntung ....jalan talipot ......kilang yang tersorok dari pandangan ......

    September 1, 2012 5:33 PM

    ini dah kira rasuah....SPRM harap siasat......

    ReplyDelete
  50. mae said...
    Nombor plet bas tu plak BLU. ... BLUE? kebetulan yg jadi petanda. ...

    September 1, 2012 5:29 PM


    aljuburi guna bas tu utk main belakang kot......

    ReplyDelete
  51. Sekarang nih musim hujan dan jalan raya pon licin.. Apakata Anuar g buat ceramah dekat Cameron Highland atau Genting Highland guna bas tersebut.

    ReplyDelete
  52. Anu-war buat propaganda yg bg rakyat lagi benci dgn die. Ade plak pegi letak gambo die besor2 cmtu.. muka sial peliwat xpsal2 je seluruh Puckatan Haram dibenci rakyat hahaha..

    ReplyDelete
  53. Anon anjing PR.
    Anugay beli BAS utk kesedapannya sedangkan rakyat dizalimi, di Permatang Pauh dhaif mcm Kelantan. Najib buat Menara Warisan utk rakyat dan peniaga. bodoh oii! Bas mewah mcmtu kalao buat bas ekspres pun xlaku.. bape harga tiket ko nk perah duit rakyat?



    ReplyDelete
  54. Buduh le anjing2 PR ni... simbah cat suku tin cmtu pun bising2 satu malaya..
    weii bangkai..org sibuk menghayati kemerdekaan 55, mampos lah bas ke jet ke Anuwar nk tibai duit rakyat.. sape peduli..
    kalo nk wayang pun belasahlah bas tu bg kemek sana sini..pecah enjin ke..terbalik ke mcm anjing PR buat kt Polis tu..
    ini riuh mcm ponen.. last2 cari Polis jugak.. sial lah ANuwar!

    ReplyDelete
  55. rakyat makin benci dgn Pakatan Haram! buat keje xsenonoh pijak gambar, hina Jalur Gemilang.. xubah spt binatang...
    PRU13 ni kita kuburkan PKR PASkan DAP!

    Rakyat harus bersedia jika Nuargay lancarkan rusuhan utk rampas kuasa. Jgn sama sekali demokrasi dan keamanan di rosakkan oleh anjing2 Yahudi Pakatan Haram!

    ReplyDelete
  56. Kalau tiap2 ari buat fitnah dan dosa..rasanya penulis blog ni lebih pentingkn dunia dari akhirat..gunakan la tangan yg tuhan bg tu utk membuat fitnah yer..bila smpai masanya jgn br nak menyesal...tanya diri sendiri apa yg kau dpt dari setiap penulisan kau..ada kau pakai Ferari ?? kalu masih guna kete proton baik hentikan je la..

    ReplyDelete
  57. Insaf la DSAI. Sampai bila nak jadi macam ni. Kesiankan la anak-anak dan bini tu.

    ReplyDelete
  58. TAIK PUNGKOR TERBAIK DIABAD NI .... BAKAL PRESIDEN SEBUAH NEGARA . MALAYSIA AKAN IKTIRAF SEBAGAI NEGARA GAY ISLAM YANG PERTAMA SETELAH PR MENANG PADA PRU13 . INI TAK MUSTAHIL LANGSUNG KALO DI IKUTKAN KES LIWAT (ADA TUSUKAN BERLAKU PADA DUBUR AZIZAN DAN TERKINI SAIFUL )...ADA VIDEO CHINA DOLL ...( SIAP TERPRIT DALAM MULUT CINA DOLL ) ....FUH negara GAY ISLAM PERTAMA DI DUNIA .

    ReplyDelete
  59. sedapnya mulut indon bangang tu maki UMNO. kepala butuh hang. tak sedar diri. orang malaysia tak campur politik hangpa pun. dahlah mai malaysia secara haram, kerajaan lindung hangpa atas dasar serumpun, tetiba lupa diri. puki mak hang.

    ReplyDelete
  60. BAS TU GAGAP, PATUT KENA SIMBAHBCHAT

    ReplyDelete
  61. Mana si nizar celupar ni? Bila lagi nak keluarkan komen anwar dan khalid membazir duit beli bas berjuta2 ringgit. Patut duit tu boleh bantu rakyat! NIZAR!!!!!! BILA LG NAK KOMEN? Bekas menteri besar paling bodoh tu?

    ReplyDelete
  62. memang stage. susah nak simbah cat lebin tinggi dari diri sendiri. terpaksa simbah dari atas lorry atau van pickup and both kenderaan agaknya ketika itu bergerak, lagi susah.it is like shooting a moving object.

    ReplyDelete
  63. nak tengok sape yg berak gambar najib tu kat sini

    ReplyDelete
  64. Ish2.... Dasar pukimak haram jadah betulah diorang ni... Lain kali klu nak simbah cat pun jgn la warna merah... Simbahlah warna hijau ke kuning ke.. Baru nampak grand ckit... Bleh pakatan jadikan isu babi bab ni....walaubagaimnapun aq tetap x setuju anwar punkoq ni pakai bas mewah utk jelajah cari bontot manis... Pantat pukimak la mamat ni... Najib pun x pakai bas mewah bt jelajah .... Haram jadah tul la... Mmg babi hanjing pukimak haram jadah... Pastu bawak satu keturunan naik bas tu... Dah jadi mcm cuti2 satu malaysia lak... Mcm ni ke pemimpin yg penyokong pakatan warwarkan utk jadi PM????

    ReplyDelete
  65. Sungguh menyedihkan. Ramai sangat orang2 melayu tertipu dan memberikan sokongan kepada Pas hanya kerana percaya bahawa Pas akan laksanakan Hudud jika mereka berjaya menguasai kerajaan.

    Sungguh menyedihkan. Ramai sangat orang melayu yang buta perlembagaan. Mereka ingat nak laksana Hudud itu macam nak laksanakan undang2 mewajibkan pemakaian tali pinggang keledar.

    Tahu kah orang melayu. Nak laksanakan Hudud perlu kepada pindaan perlembagaan. Nak pinda perlembagaan perlu kepada 2/3 sokongan ahli dalam dewan rakyat.

    Cuba jumlah semua ahli islam dalam dewan rakyat. Adakah jumlah mereka 2/3.

    Kalau jumlahnya tak sampai 2/3. Adakah nak harap ahli2 YB dari DAP akan undi menyokong. Adakah nak harap ahli YB dari PKR juga undi menyokong.

    Adakah Pas pernah memberitahu kepada orang2 melayu di kampong2 yang menyokong mereka bahawa, " kita boleh laksanakan Hudud jika 2/3 daripada ahli dewan menyokong ". Kalau pun ahli YB dari Umno menyokong. Hudud tak akan menjadi kenyataan.

    Ahli YB islam adalah terdiri daripada ahli YB Umno dan ahli YB Pas. Fikirlah secara logik. Pas tidak akan bertanding melawan calon cina atau india dari parti DAP. Pas juga tidak akan bertanding melawan calon cina atau india dari PKR. Pas akan bertanding di mana calon Umno bertanding. Pas akan bertanding disebahagian kawasan yang calon MCA, MIC dan Gerakan bertanding.

    Dalam perlimen ada 222 kerusi. Adakah Umno akan letak calon di 148 kerusi (2/3). Tentu lah tidak. Adakah Pas akan letak calon sebanyak itu juga. Tentulah tidak juga kerana khabarnya Pas nak lawan di 66 kerusi saja.

    Katakan lah Pas menang semua 66 kerusi. DAP menang semua. PKR juga menang semua. Umno kalah habis. MCA kalah semua. MIC tewas semua. Gerakan bungkus.

    Jadi dengan 66 suara itu Pas nak bawa usul laksana Hudud. Dari mana nak cari lagi 82. Nak harap dari DAP dan PKR saja lah. Boleh dapat kah.

    Ayuh orang melayu. Jangan jadi buta metamatik sampai begitu sekali. Pas terang2 menipu kalian kerana kalian semua buta metamatik. Tapi Pas tak dapat nak tipu orang2 melayu Umno, ahli DAP dan ahli PKR.

    Ahli2 DAP dan PKR tahu. Jika Umno jatuh sekali pun. Pas dengan 66 ahli YBnya tak akan dapat buat apa2 berkaiatan Hudud dan Negara Islam. Jadi kalau pun mereka undi Pas. Bukan kerana mahukan Hudud dan Negara Islam. Tapi adalah kerana mahukan Umno (melayu) jatuh dari memagang teraju negara.

    ReplyDelete
  66. Hudud. Boleh menyebabkan orang melayu berpecah belah. Boleh menyebabkan kestabilan politik negara terjejas teruk. Boleh menyebabkan berlaku pergeseran diantara kaum.

    Marilah kita berpijak di bumi yang nyata bahawa negara kita adalah negara pelbagai bangsa dan agama. Orang islam 55%. Orang bukan islam 45%. Kalau orang islam 70%, jalan menuju kepada Hudud memang cerah.

    Saya membangkitkan hal ini kerana saya dapati akhir2 ini orang2 melayu di kampong2 yang hidup setakat kais pagi makan pagi kais petang makan petang, yang setakat mampu menunggang sebuah basikal (nak beli motosikal pun tak mampu) dengan sombong berkata, " Umno ada kuasa untuk laksana Hudud kerana sekarang Umno yang pegang kuasa, tapi kena tak buat ".

    Bukan niat nak bela Umno tapi, nampak sangat betapa jahilnya mereka yang menyokong Pas, betapa dhaifnya mereka yang menyokong Pas, betapa tak retinya mereka yang menyokong Pas tentang bagaimana sesuatu undang2 itu dapat diterima dan dilaksanakan di negara ini. Kasihan mereka, mereka telah di jahilkan oleh para pemimpin Pas dengan hamburan firman dan hadis yang tidak difahami oleh mereka yang mendengar.

    Cukup lah. Jangan jadikan Hudud sebagai alat untuk menghalalkan perpecahan sesama melayu, alat untuk mengkucar kacirkan kesejahteraan hidup rakyat berbilang bangsa dan agama di negara ini.

    Kita mahu keamanan. Pilahanraya umum datang dan pergi. Kita dapat hidup untuk mencari rezeki tanpa takut dan bimbang. Kita dapat melakukan amalan mengikut agama masing tanpa gangguan dan paksaan.

    Orang melayu janganlah terlalu ghairah. Kalau di Selangor mereka dah tunjuk belang semasa Majlis Sambutan Kemerdekaan. Sultan diketepikan. Jika mereka menang saya yakin semua raja2 melayu akan di buang. Mereka (DAP) mula sedar. Di Perak mereka gagal jadi MB kerana Sultan menjadi penghalangnya. Mereka tak akan berdiam diri. Dari sekrang mereka sudah mula mengatur strategi. Terima kasih kepada Khalid MB Selangor. Jika Khalid tak ketepikan Sultan maka orang melayu mungkin tak nampak niat sebenar DAP melalui PR. Tapi Allah maha berkuasa. Khalid dengan kehendak Allah tanpa sedar telah menyampaikan mesej kepada sekalian orang melayu. Jika PR menang dan menguasai semua negeri. Maka raja2 melayu tak diperlukan lagi.

    Sedar lah wahai bangsa ku. Kita masih belum terlambat. PRU 13 belum sampai lagi. Tersilap kita pada PRU 13. Selamanya kita akan menjadi hamba kepada kaum bukan peribumi yang satu ketika dulu menumpang cari makan di tanah air ini.

    ReplyDelete
  67. Wahai orang melayu.

    Anwar Ibrahim. Nik Aziz. Hadi Awang. Mereka ini adalah pengkhianat bangsa melayu yang akan memberi laluan kepada Lim Kit Siang untuk menjadi PM Malaysia satu hari nanti.

    Jadikan insiden di Selengor yang mengenepikan Sultan Selangor sebagai mesej peringatan dan amaran buat orang melayu.

    Bahawa jika PR menang :

    1. Tidak ada lagi raja2 melayu di setiap negari. Keujudan raja2 melayu menyekat peluang bukan melayu/islam untuk naik menjadi MB (kes di Perak)

    2. Malaysia akan jadi sebuah republik seperti Singapore.

    3. Melayu tidak akan di hormati lagi. Di Pulau Pinang, Timbalan KM memang melayu, tapi apa yang dia boleh buat, bila dia anggap Lim Guan Eng sebagai Tokong dia yang dia sembah, hidup mati dia dalam tangan Lim Guan Eng. Dalam kabinet PR memang akan ada menteri dan timbalan menteri melayu, tapi mereka setakat jadi tunggul sahaja.

    4. Agama islam akan jadi sebagai agama untuk diamalkan semata2, sama taraf macam kedudukan agama islam di Singapore atau pun Thailand.

    Fikirlah dengan fikiran yang waras. Jangan buat keputusan kerana mengikut trend semasa.

    ReplyDelete
  68. BLU - Besar,Lembik,Ummphhh - ANWAR

    ReplyDelete
  69. nasib baik sabotaj cermin bas,
    kalau sabotaj punai dia baru tau..

    ReplyDelete
  70. msalah air selangor xdpt nk selesaikan..
    sponser bas ada lak duit..bodoh khalid, si kalid gagak...

    ReplyDelete
  71. lagi sdp al juburi meliwat..selesa tmpt bas bsr...hahaha
    insaf2 la si tua oiii..
    sptt bakar je time dia tngh meliwat tu...

    ReplyDelete
  72. tak habis-habis tahap kebodohan PKR selangor nie...asyik menghabis duit rakyat jer..isu air pun xselesai lg..rakyat dalam kesusahan khalid gagap bodoh mudah je mengunakan duit rakyat untuk kepentingan beliau sial....anwar juburi plak mesti gembira dengan bas tersebut mana taknya..dapt la menjuburi dengan mudah xperlu pergi hotel lg....nasib baik rakyat simbah cat kalu simbah kat punai dia mcm manalah hahaha

    ReplyDelete
  73. tajuk pun dah fitnah...apa lagi komen-komen penyokong umno tegar terutama tok garu...

    ReplyDelete
  74. Anon PR sekalian
    korang jgn la nk jd bodoh
    asl klu pemimpin BN bli ape brng aje atau buat ape projek je korang msti kate merampas duit rakyat la curi duit rakyat songlap la dan mcm2
    klu mcm anuar bli bus nie die dpt duit dri mne?
    wow kaye nye anwar?
    klu kaye mne shadow goverment die?
    nie bkn soglap duit pengikot anjing setia die ke?

    ReplyDelete
  75. anon 3:32

    lu salah nasihat lah bro

    lu gi nasihatkan gay tua terkutuk tu lah..

    buto lu la...

    ReplyDelete
  76. Mana pergi si babi Nizar haramjadah ni?

    Hoi Nizar .. bisu ke? pekak ke? Buta ke? ..

    Atau pun lo memang sial ... bangang?????

    ReplyDelete
  77. Anon 6:04

    Dah tu ko ingat UMNO BN beli apa apa guna duit BAPAK KO EK..

    Babi sundal punya PKR..kepala bapak lo lah..

    Kalau orang lain semua x betul..

    Patut pun otak lo sewel..dah kena sumbat kunyit Hangit Nuar... Bangang lo..

    ReplyDelete
  78. ini smua kerja2 al juburi.. biasa la al juburi nie kan cukup pandai bermain wayang konon2 nyer dia buat mcm nie nk mengharap simpati rakyat tp rakyat dah muak la dngr wayang2 bodoh al juburi nie....klu orng nk simbah buat apa simbah dekat cermin jer agak2 la baik simbah satu bas trus...

    ReplyDelete
  79. Ternyata UMNo dah tercirit seluar dan menghantar anjing upahan bernama perkosa untuk menyalak

    ReplyDelete
  80. sekarang beli satu bas untok nak berarak jelajah satu malaysia untok anuar yang bermimpi di siang hari konon boleh jadi memteri..besok beli lagi bas banyak-banyak.senang kalau musim perayaan dapat naik bas percuma untok jelajah kampong ke kampong senang rakyat nak balik kampong tak payah nak berator panjang beli tiket...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!