EKSKLUSIF! PERAK KOMITED BANGUNKAN SEMULA PROTON!



Benda ni memang aku dah dengar, khabarnya semua operasi pembuatan kereta Proton mahu dipindahkan ke Tanjung Malim. La ni MB Perak sendiri dah sahkan so rakyat Perak wajib bergembira kerana ini bukan kecik anak punya invesment kat negeri tau. Memang power punya la.

Well done Dr Zambry and Proton untuk bangunkan Perak! Aku sebagai anak Perak sangat bangga dengan berita ini.

29 Responses to "EKSKLUSIF! PERAK KOMITED BANGUNKAN SEMULA PROTON! "

  1. itu potong saga gak ada kwalitas itu ya, harga juga mahal ketimbang di indo mobil toyota murah banget. apaan itu potong saga. warga malaisia mau beli mobil pun udah mau bangkrut , kasian ya malaisia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walau pun di indon toyota murah banget tapi warga indon engak mampu beli siap potongan 70% pun warga indon engak bisa beli mau beli tayar pun engak mampu kesian hahahaha

      Delete
    2. Indon bole buat ape kereta pun tak ade kijang ade le itu pun jepang kesian bagi pasang kat indon hehehehe

      Delete
  2. Ko ni btl2 indon sial kan ade je dlm semua komen brp pkr byr ko ah bangsat....kesian pkr rakyat malaysia dh x percaya kt parti tu sampai trpaksa kutip sampah dr indon utk komen dan meyokong pkr sedih sunguh aku pada nasib pkr yg pasti trkubur pru 13 ni...

    ReplyDelete
  3. aduh indon sial oi ko nak beza kn negara ko dgn kami jauh pangang dari api lah sial oi....kalau negara ko bgs sangat napa rakyat ko ramai yg dtg malaysia jd org gaji kami hah bangsa x tau malu....sedar diri pikir sebelum nak bz kn malaysia dgn indon k bangsat

    ReplyDelete
  4. Proton tu kepunyaan siapa?

    Lepas pilihanranraya PRU 13 , Mungkin kena pindah lagi Kut?

    ReplyDelete
  5. wak indon kau duduk malaysia jangan nak sibuk pasal keta malaysia kau tu dah kira brsyukur dapat cari makan kat malaysia ni pun dah kira bagus kau tu layak naik moto je nak beli keta pun kau mana ada lesen kat malaysia. ...

    ReplyDelete
  6. Terbaiklah! Lepas ni barulah Perak naik! Proton buat kat sana tu! Fuhhh!

    ReplyDelete
  7. Akak rasa projek yg dr zamry n proton bt ni mmg terbaik lah mmg akan naik kan perak lps ni.... Terbaik

    ReplyDelete
  8. Pukimak anak haram punya indon babi ko tu bangsa anjing pukimak kurap... Klu kat negara ko tu kete murah sgt ko g ddk negara ko je lah tak yah menyemak kt sini pundek ayam.....ko jgn pandang rendah kat proton saga pukimak oi..... Ko merempat kat negara aq lps tu nak kutuk2 plak klu aku jumpa pukimak yg merempat kat negara aq ni mcm ko aku jentik telur ko 88 kali

    ReplyDelete
  9. Pukimak indon bangsat mcm ko ni mmg tak layak beli keta kat negara aq..... Ko layak beli keta sorong je pukimak paham lps tu ko bwk babi2 blk negara ko supaya babi2 tu blh jentik telur ko hari2

    ReplyDelete
  10. Mmg bgs lah proton kat sana ada tempat dia sendiri semua...kelas sgt terbaik lah

    ReplyDelete
  11. BABI PUNYA INDON KAU TAU KENAPA KETE MURAH KAT INDON SEBAB TAK LAKULAH SIAL, NEGARA KAU MANA ADE YG KAYA SEBAB TU RAMAI YG LARI DTG KAT MALAYSIA SAMPAI JADI ORG GAJIPUN TAKPE ASALKAN DAPAT CARI WANG KAT MALAYSIA. OLEH ITU INDON BAIK KAU DIAM DARI CKP BKN2 PASAL NEGARA AKU YE.

    ReplyDelete
  12. wow untungnya orang perak...
    meningkatlah ekonomi perak sekarang...
    proton sekarang nie kualiti pun dah semakin meningkat..
    so indon sial ko tidak layak atau berhak nak kutuk-kutuk kereta buatan malaysia..
    kat indon tu bagus sangat ke teknologi korang haaaaaaa?????????
    indon gila meroyan...

    ReplyDelete
  13. mmg bgus sgtlah lps nie mmg perak akn bertambah2 maju lgi...
    mmg terbaiklah..

    ReplyDelete
  14. woi endon cacat lagi bangang.. ko tu tak payahlah nk sibok2 atau risau2 pasal bnda ni..ko tu penumpang je pun kat ngra kami jdi tak payahlah nak memandai2 pulak! peduli apa ko klu harga mahal ke murah ke..ko susah apa ha??

    ReplyDelete
  15. ni baru la betul,baru perak kesayangan aq boleh membangun dan maju.
    bagus MB Perak,satu langkanh yg bagus telah anda ambik.
    dengan buka nye proton ni maka akn ada banak pelaung pekerjaan untuk ank2 perak,ramai yg akn dapat faedah dengan pembukaan proton ni.
    sure pembangkang akn terbakar dengar cerita ni,x tido malam la jawabnye.
    dasar manusia sial yg haramjadah,manusia hipokrit

    ReplyDelete
  16. TANIAH KEPADA DS ZAMBRY DAN PROTON. LEPAS NI PERAK MAJU LAGI AND GLAMOUR LAGILAH SEBAB KERETA BUATAN MALAYSIA DAH ADA KAT TANJUNG MALIM. AKU BANGGA DGN NEGERI PERAK.

    ReplyDelete
  17. perak no 1..ha3 bestnya proton dipindahkan ke tanjung malim..untungla orang perak dapat MB yang sentiasa fikirkan tentang kebajikan rakyat dan memajukan negeri..bukan macam selangor malas la nak cakap pasal selangor wat sakit jantung je

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  19. KENAPA PULAK PROTON NAK KENA PINDAH SELEPAS PRU 13, JGN NAK MIMPILAH PAKATAN MENANG OIT. UMNO PASTI MENANG DALAM PRU 13 NI AKU YAKIN.

    ReplyDelete
  20. perh indon bangsat ni dah over,dah la merempat kat malaysia pastu nak cerita banyak pulak.....kalau negara indon ko tu bagus sngt kenapa betina betina kat indon dtg jadi amah kat malaysia and kenapa jantan jantan kat indon datang jd kuli and pekerja kilang.....dah merempat kat sini nak kutuk malaysia pulak,kata kreta malaysia tak de kualiti.....celaka haramjadah punya indon perempat,dtg malaysia nak jadi baruah pakatan pulak

    ReplyDelete
  21. Jgn layan dgn indon tu layan dia terasa diri kita ni low class mcm dia gak

    ReplyDelete
  22. so kilang yg dekat shah alam tu nak buat apa? tukun ke?

    ReplyDelete
  23. bodoh mcm babi la ko ni prince of noob... kon ingat kerajaan berpikiran sempit mcm ko ke??? setiap projek yg kerajaan bt tu dah ada kesinambungan.. ko ingat takkan la mcm babi sondol diorang bt tu... itu la dr kecik x nak belajar besar2 menyusahkan org.... pukimsak pantat ko la..... bt malu blogger je...

    ReplyDelete
  24. Proton City di Tanjung Malim bakal dibangunkan semula apabila Kumpulan DRB-Hicom Bhd akan memperuntukkan lebih dari RM1 bilion untuk tujuan tersebut.

    Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir berkata, pihaknya telah mendengar taklimat daripada pihak pengurusan DRB-Hicom bagi pembangunan semula Tanjung Malim sebagai kawasan industri automotif negara.

    “Sudah hampir 15 tahun kawasan itu boleh kita anggap tidak berjaya dibangunkan namun kini DRB-Hicom telah menyatakan kesungguhan untuk membangunkannya.

    “Mereka juga telah membuat pembentangan yang komprehensif dengan menyediakan laporan-laporan terkini bahawa mereka cukup serius untuk membangunkan kawasan berkenaan," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan Exco, di sini.

    Zambry berkata, Kerajaan Negeri sebelum ini telah memberikan kawasan seluas 4,000 ekar itu kepada pihak DRB–Hicom untuk dibangunkan.

    “Kita sebelum ini sudah menyatakan hasrat kepada DRB-Hicom untuk majukan tanah berkenaan jika mereka tidak berminat untuk bangunkan kawasan berkenaan.

    “Setakat ini kira-kira 30 peratus kawasan pembangunan Proton City ini sedang berjalan selain dijadikan kawasan pembangunan komersil,” katanya.

    Beliau berkata, Kerajaan Negeri juga akan mengadakan perbincangan dengan Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) bagi mewujudkan laluan susur untuk keluar ke kawasan Proton City.

    “Saya melihat keperluan susur keluar ke kawasan berkenaan bagi merancakkan lagi pembangunan di kawasan itu.

    “Perbincangan mengenai perkara itu akan didakan itu dan saya harapkan LLM bersetuju dengan permohonan yang diusulkan DRB-Hicom kelak,” katanya.

    Tambah beliau, DRB-Hicom turut bercadang untuk membina sebuah sekolah menengah kerana ketika ini hanya terdapat sebuah sekolah kebangsaan.

    “Pertambahan penduduk yang dijangkakan seramai 20,000 di kawasan berkenaan selain wujudnya kampus UPSI dan pembangunan hartanah yang dibangunkan oleh DRB-Hicom memaksa sebuah sekolah menengah diwujudkan.

    “Kita akan usulkan perkara ini kepada Kerajaan Pusat sebuah sekolah dibina bagi menampung keperluan di kawasan berkenaan,’’ katanya.

    ReplyDelete
  25. menurut teman saya , itu potong saga mau dijual sama itu vokswagen ya kerna potong saga gak bisa beroperasi ya lagi. propinsi perak saya kira akan diperintah semula oleh pakatan rakyat party kerna sekarang gabernor nya udah dibenci semua warga propinsi itu. Mantan gabernor bapak Nazar harus dilantik semula sebagae gabernor kerna belio sangat pinter ketimbang itu gavernor haram. Itu menurut teman saya di propinsi Perak yang bilang.Ya terbukti katanya kerna ramei folower umno pake mobil potong saga juga mobil kancil ketimbang petinggi umno pake mercedes and bmw. jangan marah ya.

    ReplyDelete
  26. Anon indon pundek kayak orang goblok kontol loe..itu perak propinsi bukan macam papua propinsi...kayak hewan otak kamu ni ya..berambus kau dari sini indon maling

    ReplyDelete
  27. ternyata itu partai umno udah jadi partai saitan ya ato partai yang visinya bikin hal dosa . saya kira kalo begini folower umno jaga seharus nya bikin dosa juga ya kerna terkait sama itu perkara haram. memang ini bukti ya, saya gak bikin fitnah ya.bapak mader sendiri yang bilang itu partai umno itu partai nya anaka anak setan.ternyata benar komentarnya bapak mader itu.

    http://am9897.blogspot.com/2012/09/bongkar-siapa-pewaris-sebenar-pusat.html

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!