CILI KASI TARUK! TUN M DEDAHKAN RANCANGAN JAHAT SOROS BIAYAI ANWAR!

Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, penyaluran dana asing untuk aktiviti pertubuhan bukan kerajaan (NGO) propembangkang membuktikan wujud campur tangan pihak luar untuk menukar kerajaan sedia ada kepada kerajaan yang boleh mengikut telunjuk mereka.

Menurut bekas Perdana Menteri, modus operandi yang digunakan adalah sama seperti di Libya, Mesir dan negara Arab lain yang mereka namakan sebagai Arab Spring, iaitu pihak asing memberi bantuan kewangan bagi membiayai aktiviti NGO mengapi-apikan rakyat supaya bangkit menentang kerajaan dan melakukan apa yang dikatakan sebagai regime change.

"Kerajaan interim Mesir telah pun menghentikan kegiatan sesetengah NGO ini yang datang dari Amerika. Mereka ini sebenarnya dibiayai oleh kerajaan (Amerika), mereka pergi ke Mesir dan cuba mempengaruhi orang Mesir dan siapa-siapa yang hendak menghadapi pilihan raya. Mesir telah menghalang mereka daripada masuk campur (dalam pilihan raya).

"Kita tak pernah campur tangan, tak pernah pergi kacau (pilihan raya negara mereka) dia punya pilihan raya, dia punyalah. Kita punya pilihan raya adalah hak rakyat kita, pasal apa dia nak cuba pengaruhi orang untuk menukar kerajaan, kerajaan yang mesra kepada mereka? Inilah tujuannya. Ini yang diuar-uarkan sebagai regime change," katanya kepada Mingguan Malaysia ketika ditemui di pejabatnya di sini kelmarin.

Dr. Mahathir diminta mengulas pendedahan akhbar kelmarin mengenai penyaluran dana asing kepada NGO dalam negara termasuk RM1.6 juta yang diterima Suara Rakyat Malaysia (Suaram) daripada National Endowment for Democracy (NED) dan RM845,835 daripada Open Society Institute (OSI), pertubuhan yang diasaskan oleh penyangak mata wang George Soros.

Menurut bekas Perdana Menteri seperti yang pernah ditulis oleh beliau di dalam blognya, apa yang dimahukan oleh pihak asing itu bukan setakat regime change atau perubahan kerajaan yang memerintah tetapi perubahan yang menyaksikan Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Beliau yakin penyaluran dana asing termasuk untuk perhimpunan Bersih dan pelbagai lagi adalah sebahagian daripada operasi untuk menyokong Anwar.

"Jerman pun bagi duit, apa kena-mengena dengan Jerman? Adakah anda tidak bersetuju dengan kerajaan sekarang dan mahu menjatuhkannya? Kalau nak bagi duit, bagi dua-dua belah (pihak). Bagi kepada pihak penyokong kerajaan dan pihak pembangkang tak apa. Tapi apabila anda memberi dana hanya kepada satu pihak bermakna anda mengapi-apikan rakyat supaya menentang kerajaan.

"Ini salah! Ia adalah hak rakyat negara ini untuk memilih kerajaan yang mereka kehendaki bukannya orang luar menentukan kerajaan yang mereka mahukan," tegasnya.

Dalam keadaan ini, Dr. Mahathir berkata, apa yang diperjuangkan oleh NGO yang menerima dana asing ini bukan lagi mewakili suara rakyat Malaysia sebaliknya suara pihak luar.

"Ia bukannya inisiatif rakyat Malaysia tetapi inisiatif orang asing. Tak kan kita hendak dikuasai oleh orang asing? Dia bagi duit sana nak bagi jatuh kerajaan supaya orang dia dapat naik dan orang dia di sini secara terang lagi bersuluh, dia nak Anwar. Jadi siapa yang nak pilih Perdana Menteri Malaysia, orang Malaysiakah orang asing?," soalnya.

Baginya beliau boleh menerima sekiranya rakyat Malaysia sendiri yang membuat keputusan hendak memilih Anwar tetapi biarlah pilihan itu dibuat tanpa dipengaruhi oleh tangan-tangan asing.

"Jika anda (pihak asing) cuba mempengaruhi pilihan orang kita dengan bagi duit, itu rasuah!" tegasnya lagi.

30 Responses to "CILI KASI TARUK! TUN M DEDAHKAN RANCANGAN JAHAT SOROS BIAYAI ANWAR!"

  1. semasa tahun 1998 rancangan Soros & AI untuk jatuhkan kerajaan Dr M gagal. Semasa "capital attack" kalau negara "digadai" kepada IMF, sudah tentu sekarang telah terhapus perlembagaan yang melindungi Islam dan hak bumiputra. Harap rakyat umum faham bahawa ALLAH telah selamatkan negara daripada dijajah oleh negara asing...tak ubah seperti Iraq, Mesir, Libya, serta campur tangan seperti di Myanmar... Insaf lah wahai rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
  2. Ikhwan Muslimin menang sbb USA? Tak faham

    ReplyDelete
  3. Pemimpin pas konon menentang Yahudi, tapi terang-terangan merima duit yahudi untuk aktiviti bersih. Mereka inilah yang tuduh umno ada hubungan dengn yahudi, tapi merekalah yang sebenarnya kawan yahudi. Cilaka betul, elok kita bersihkan negara supaya negara kita tidak dihuru harakan oleh mereka ni.

    ReplyDelete
  4. Sudah terang lagi bersuluh...Tp Bangsat BABI menghalalkan nya... Bangsat yg terlah di Butakan Mata dan Mata Hati..Nauzubillah

    ReplyDelete
  5. PAS haram jadah ni kalau kena kat dia semua halal...

    Kalau tak caya suruh DAP buat gulau daging babi panggil puak2 PAS makan...kalau dai rasa daging babi tu haram...kuah gulai tu dia orang hirup...pasal halal...dia org tak makan daging babi..cuma hirup kuah jer....hahahaha

    ReplyDelete
  6. Laaa......baru aku tau pencacai amenu baru NI bodoh sampai tahap ni.......surat khabar mana yg nko orang baca.......buku sejarah mana yg nko telaah!!! INNALILLAH..........JIUN?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Surat khabar mak ko main dgn bangla ko tak baca ke babi

      Delete
  7. Sabda Nabi SAW bermaksud ;
    “ Didalam tubuh manusia itu,ada seketul darah,jika darah itu baik,maka baiklah manusia tersebut dan jika darah itu kotor maka kotorlah manusia itu.Sesungguhnya ketulan darah itu ialah hati (qalbi)”.

    ReplyDelete
  8. so dah terdedahlah rancangan jahat soros biayai anwar yang didedahkan oleh tun M?

    ReplyDelete
  9. Ni lah yg anwar suka negara luar campur tangan dlm urusan negara kita... Bagus ke benda mcm ni... Mcm lah negara kita ni dah teruk sgt sampai kan perlu bantuan dr pihak luar... Kita tak sepatutnye bg org luar mak campur dlm urusan negara kita.... Kerana mereka mmg dengki dgn negara kita mereka hanya nk tgk negara kita ni lingkup je....

    ReplyDelete
  10. Pembangkang sbb sakit hati dgn umno buat benda bodoh2 menyusahkan negara je

    ReplyDelete
  11. Ni lah anak haram punya anwar mmg tak blh tgk org senang suka bertindak mengikutkan hati benda bodoh2 drg bt

    ReplyDelete
  12. Disbbkan kepandaian umno lah sampai hari ni martabat negara kita tinggi dah negara kita aman....

    ReplyDelete
  13. Pukimak punya jubor ni mmg suka bt taik babi lah.. Aq mmg tak suka dgn babi ni lah rosakkan nama negara je

    ReplyDelete
  14. Anwar pukimak ni klu aq jentik telur dia mesti dia jadi street...

    ReplyDelete
  15. Salam bro. Pihak penjajah sekarang lebih bijak mengatur strategi untuk menjajah kembali negara lain melalui cara halus dengan cara tidak langsung seperti menwar-warkan globalisasi dan juga membiayai NGO-NGO menggunakan suara hak asasi manusia untuk menjatuhkan sesebuah kerajaan.

    ReplyDelete
  16. Nuar tu memang sial anak jahanan. mampus kau sial

    ReplyDelete
  17. nie semua memang rancangan si anuar tu...
    beliau menggunakan orang luar untuk menjual negara kita...
    nasib la ada TUN M sekurangnya beliau tahu mengenai rancangan jahat ini dan membongkarkannya...
    jangan sesekali biarkan negara kita jatuh ke tangan pembangkang...
    so marilah kita beramai ramai pikir yang terbaik...

    ReplyDelete
  18. semakin melampau si juburi nie..diam2 last2 kita semua kena jual..cukuplah penderitaan dahulu bila dijajah..xkan syok nak kena lagi..xsyukur ke negara kita nie aman

    ReplyDelete
  19. mmg sial apa nak jadi dgn anwar ni snggup nak gadai kan negara kita dgn orang kafir patutlah bereya-eya nak jadi memteri.....

    ReplyDelete
  20. xxxyah la nk spin citer,,,sume 0rg da tau spe sbnarnye barua yahudiii...mngaku jela yg k0rang ni sbnarnya da nazak da....tnggu ari je....

    ReplyDelete
  21. dah makan duit yahudi patut ler perangai jadi haramjadah.. contoh yang ketara puak pas.. sejak makan duit haram semakin menjadi2 perangai haramjadahnya. pkr dan dap usah cakap ler..

    ReplyDelete
  22. Yang mengundi adalah rakyat Malayia. Dan yang akan menukar pemerintahan adalah rakyat malaysia. Soros bukan pengundi dan dia tiada hak membuang undi untuk piihanraya ini. Tipu helah UMNo tidak berjaya kerana pengkhanat utama adalah UMNO yang memberi hak mengundi kepada orang asing .

    ReplyDelete
  23. Bodoh anon 3.46am

    Mmg lah yg mengundi rakyat msia . Tp rakyat yg mindanya telah di cabul, di rogol dan di liwat oleh SOROs melalii butuh Anuar BABI.. Bodoh itu pun xboleh baca ka

    ReplyDelete
  24. mengundi memang la rakkyat m'sia.. tp berkempen dan mengerakkan jentera parti nk duit yg byk..
    kuasa asing bg duit sbgai pelaburan.. kalau menang mereka akn dpt peluang2 buat duit... lg tak senonoh kalau yg melabur tu memperjuangkan gay dan lesbian, kalau menang byk la ruang utk mereka membudayakan cara hidup kufar tu.. dan mkin jauh la umat islam dari rahmat tuhan dan mkin mudah kerja mereka menjahanamkan islam..
    cth mudah je.. perhimpunan bersih berjaya kumpul beribu2 org utk dtg, siap sewakan bilik hotel dan ade duit poket lg.. tp perhimpunan aman membantah penghinaan kpd nabi muhammad ciput je yg hadir..

    ReplyDelete
  25. AKU TAK TAU NAK KATA APA LAGI TENTANG ANWAR NI KENAPA DIA NAK SGT JATUHKAN NEGARA KITA AKU TAK PAHAM APA YG DIA MARAH SGT DGN NEGARA KITA SAMPAI SANGGUP BERSETONGKOL DGN ORG LUAR JANJI DIA KAYA DAN LANGSUNG TAKDE RASA SEDIKIT PUN BERSALAH TERHADAP BUMI YG DIA LAHIR NI. AKU RASA ANWAR NI DAH GILA AGAKNYA SEBAB BYK SGT DOSA BESAR YG DIA LAKUKAN SAMPAI HATI DIA PUN DAH JADI BUTA UNTK MENILAI YG BAIK DAN BURUK AGAKNYA. NASIB ADA TUN SELAMA INI YG MEMPERTAHANKAN NEGARA KITA DAN SEKALIGUS MENAIKKAN MERTABAT KITA DI SELURUH DUNIA DAN SIKAP YG SAMA DIIKUTI OLEH PM KITA SEKARANG. BERSYUKURLAH YG KITA DUDUK KAT NEGARA YG AMAN DAN DAMAI TAK PERLU TAKUT APABILA NAK KELUAR RUMAH ATAU UTK MELAKUKAN APA SAJA CUBA KITA LIHAT NEGARA2 YG BERPERANG BAGAIMANA MEREKA HIDUP MEREMPAT KRG TAK INSAF KE BILA TGK MEREKA. AKU RASA ANWAR NI KITA HARUS LETAK KAT NEGARA YG BERPERANG BARU PADAN MUKA DIA DAN AKU HARAP SATU HARI NANTI ANWAR NI INSAF DGN PERBUATAN KEJI DIA.

    ReplyDelete
  26. org salahkan tun M sebab kroni, rasuah dan mcm2..tapi pada aku sape2 yg jd pm tak kira la pas ke pkr ke pasti mereka akan buat mende yg sama juga..sebab kroni ni mmg dh tak blh lari dari manusia xcaya kt tgk dlm family sendiri wujud kroni yela ank kesayangan mak ayh dpt layanan lebih klu ank mak ayh je dptla biasa2 je..

    ReplyDelete
  27. UMNO bodoh dah pucat terpaksa memberi hak mengundi pada pak guad banglan nepal dsb.Itulah pengkhianat negara.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!