CILI KASI TARUK! RAFIZI 'BALACI TOKONG' SEKAT KEMAJUAN ANAK BANGSA!

PENGARAH Strategi PKR, Rafizi Ramli dilihat sengaja mencetus kontroversi baru dengan melepaskan tuduhan rambang yang tidak berasas terhadap tokoh ahli perniagaan Melayu, Tan Sri Mokhtar Al-Bukhari, baru-baru ini.

Rafizi mendakwa kononnya Tan Sri Syed Mokhtar melalui MMC Corp. Bhd miliknya mempunyai agenda tersembunyi mahu membolot kekayaan tanah Perbadanan Aset Keretapi (RAC) yang bernilai RM50 bilion menerusi pengambil alihan operasi Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB).

Tuduhan tersebut dilakukan oleh Rafizi berdasarkan dia “difahamkan” bahawa MMC telah mengemukakan pelan operasi dan pengambil alihan pada awal tahun ini dan kerajaan sedang dalam proses untuk meluluskan pelan pengambilalihan itu.

Sebagaimana maklum, Rafizi kini sedang menghadapi dakwaan mahkamah yang serius berhubung kesalahannya yang melanggar akta BAFIA yang menyaksikan kemungkinan besar dia bakal ke penjara tidak lama lagi.

Justeru sebelum “disumbat ke kandang” penjara, berkemungkinan besar Rafizi diarahkan pihak tertentu untuk melakukan serangan “kamikaze” terhadap tokoh perniagaan Melayu yang banyak berjasa untuk rakyat di negara ini, khususnya umat Islam.

Tuduhan tersebut mampu membuat Rafizi muflis sekiranya di saman oleh tokoh korperat Melayu terkemuka itu dan mungkin dia akan papa kedana di dalam penjara nanti…

Persoalannya, siapakah yang “memahamkan” Rafizi bahawa MMC bakal memiliki RAC melalui pengambil alihan KTMB itu dan apakah benar syarikat GLC itu akan dijual kepada Tan Sri Syed Mokhtar sebagaimana POS Malaysia sebelum ini?

Sebagaimana maklum, Tan Sri Syed Mokhtar merupakan individu ke-5 yang terkaya di Malaysia dan berada di belakang seramai 4 orang “taikun-taikun” perniagaan yang terdiri dari ahli-ahli perniagaan berbangsa Cina.

Sebelum ini tokoh terkemuka perniagaan Melayu itu pernah disekat oleh “tokong” Lim Guan Eng untuk mengambil alih Penang Port dengan pelbagai alasan tidak munasabah dan sengaja direka-reka untuk menyekat kemajuan perniagaan beliau.

Kali ini, Tan Sri Syed Mokhtar disekat sekali lagi dari mengambil alih KTMB dan memandangkan syarikat itu tidak punya sangkut paut dengan Pulau Pinang, maka “tokong” yang sememang tak boleh tengok orang Melayu maju itu tidak punya kuasa untuk menghalangnya lagi.

Mungkin kerana itulah “dia” menghubungi “bakal banduan PKR” itu untuk menyerang Tan Sri Syed Mokhtar untuk melebarkan sayap perniagaannya dan menghalang cadangan pengambil alihan KTMB tersebut.

Persoalannya, mengapa Rafizi tidak pernah menyerang seorang pun dari 4 orang individu yang lebih kaya berbanding Tan Sri Syed Mokhtar dan apakah ia disebabkan bahawa keempat-empat mereka itu sebangsa dengan “tokong” puak-puak PKR dan PAS itu?

Berapakah juta ringgitkan jumla “upah” yang diterima Rafizi untuk “menyerang” Tan Sri Syed Mohktar, dan apakah “adik jambu” Anwar Ibrahim itu dijanjikan pulangan yang lumayan untuk melangsaikan kos guamannya di mahkamah tidak lama lagi?

Lagipun, apa salahnya Tan Sri Syed Mokhtar mengambil alih KTMB memandangkan beliau dilihat lebih dari layak untuk memiliki KTMB yang sememangnya tertera perkataan “Melayu” di nama syarikat tersebut.

Apakah sesuai sekiranya syarikat Keretapi Tanah “Melayu” Berhad itu dimiliki oleh empayar Robert Kuok, empayar Teh Hong Piow, empayar Lee Shin Cheng, empayar Quek Leng Chan, empayar Lim Kok Thay atau empayar Tiong Hiew King?

Saya ingin bertanya Rafizi, mengapakah dia tidak mempersoal seorang pun dari taikun-taikun bilionare berbangsa Cina itu tentang jumlah keluasan tanah milik mereka di “Tanah Melayu” ini yang telah berjaya dikuasai oleh mereka? Berani..?

Lagipun, sepanjang hayat empayar perniagaan Tan Sri Syed Mokhtar, rekod beliau menunjukkan prestasi yang sangat membanggakan dan lebih menariknya ialah tokoh perniagaan Melayu itu sering berkongsi hasil kekayaannya dengan seluruh umat Islam di negara ini.

Jadi, apa yang membuatkan Rafizi dengki sangat terhadap Tan Sri Syed Mokhtar yang banyak berjasa kepada Islam, Melayu dan “Tanah Melayu” itu?

Justeru itu, saya rasa Rafizi tidak perlulah “menyalak” mengikut telunjuk “tokong” memandangkan kad pengenalannya tertera bahawa dia beragama Islam dan berbangsa Melayu sama seperti Tan Sri Syed Mokhtar.

Usahlah Rafizi menjadi “anjing DAP” yang menkhianati bangsa dengan menjanjikan “kuasa” sedangkan maruah bangsa tercemar dan kemajuan umat Islam terbantut oleh kerakusan cita-cita politik Anwar yang kotor…

SUMBER: PERAK TODAY

53 Responses to "CILI KASI TARUK! RAFIZI 'BALACI TOKONG' SEKAT KEMAJUAN ANAK BANGSA!"

  1. kalau dari segi wajah tan sri albukhary, mamak mahadhir,dllnya tak ada wajah melayu pun, kalau ktm (kereta api tanah MELAYU)cari lah wajah betul melayu, kalaulah nak membela org melayu, kalu nak mengembang org islam saya sokong tak kira apa bangsa.tak payah nak bangga sangat bangsa.

    ReplyDelete
  2. cina2 bangsat pukimak haram jadah ni x leh dibiarkan berleluasa lg dah kat negara kita ni.... babi rafizi lembu kacukan babi ni sebenarnya bg aq tin kosong je.. dia dijadiakan babi belaan oleh anjing2 cina sbb cina pukimak semua tu mana berani nak bersemuka secara terang2an sbb diorang tau diorang x mungkin menang klu berdepan mcm tu so kena la cari lembu kacukan babi hitam sebagai lapisan pelindung... tapi kan aq rasa semua dah tau yg cina2 pukimak kat negara kita ni mmg tunggu peluang je nak ambik alih kuasa politik sbb selagi BN berkuasa x mungkin diorang dapat ambik alih ekonomi kita ni... jgn harap la woi....

    ReplyDelete
  3. ifads babi sial... ko nak ke mata sepet tu yg ambik alih??? cvuba ko bgtau aq mana lg taikun melayu yg kaya mcm syed mokhtar tu??? klu nak diikutkan aq rasa yg betul2 melayu asli ada pun dekat dlm hutan tu.. kita ni kira bertuah la sbb ada lagi insan mcm syed moktar tu... babi mcm ko je yg x sedar dek untung mkn riba hari2 pastu tun ggu perut tu nak pecah je

    ReplyDelete
  4. Ifads, yang pentingnya jiwa Tun, Tan Sri Syed Mokhtar jiwa melayu. buat apa muka ja melayu macam Anwar dan Nik Aziz tapi jiwanya jiwa !!! Ikut perlembagaan, kedua dua insan istimewa ini adalah 100% melayu. Tapi mana ko kisahkan? Sebab misi ko and PKR cuma nak jatuhkan UMNO, apa jadi kat melayu ko tak peduli, lagipun ko bukan sayang bangsa ko... Eh! Tapi agama ko pun ko tak sayang gak, ko jual nama tuhan ko demi undi..so, ko sayang sapa ha? Oooo, ko sayang Anuwar ngan Guan Eng, kalipah korang tu....

    ReplyDelete
  5. si 'gundik' raja liwat si lembu rafizi ni cuma lembu kepada DAPig BABI jer... tak lebih dari tu...sebab tu misinya hanya sebagai perosak hak milik orang melayu...

    ReplyDelete
  6. ini cite mak ko main dgn bapak tiri ko tapi kantoi dgn nenek ko la plak pastu dia g join skali la Prince of Noob pukimak babi sial oi.......

    ReplyDelete
  7. I went back to Kedah (Kulim actually) over the long weekend and got some disturbing news. It seems everybody loves the 'other' bread and ignoring Gardenia (something wrong with Gardenia now pulak). So I guessed the boycott is succeeding as the racks of Gardenoa bread are full while the 'other' bread are hard to find (supposedly sold off).

    Saw something disturbing in Tesco Damansara Perdana/Mutiara the other day: a Chinese couple arguing over which bread to buy. Finally the lady won over and the 'other' bread won the day.

    People who orchestrate the boycott of Bumi products should remember that when the shoe is on the other foot, there will be a lot of pain felt by Chinese entrepreneurs. Remember the backlash over the Chinese boycott of batik after the May 13, 1969 incident? Those who have forgotten or do not know history should beware the consequences of actions that do not benefit anyone. And the betrayers amongst us Malay/Muslims, Nurul Izzah included, should also beware the consequences of their actions.

    ReplyDelete
  8. there's a campaign from racist chinese to syed mokhtar about the bread
    The campaign also urged consumers to support rival bread company Massimo, also owned by Kuok, which entered the market recently.

    One email read: "Let's support the new Massimo bread by Robert Kuok and boycott Gardenia bread owned by Umno crony, Syed Mokhtar Albukhary's Tradewind group."

    Gardenia had earlier sought help from DAP organising secretary Teresa Kok, who called the campaign "extremely racist and not acceptable".

    The Seputeh MP said the public should not forward messages without first verifying the information contained within them first - MI

    ReplyDelete
  9. mcm sial la diorang ni semua... bayangkan seorang melayu nak lawan berpuluh2 cina babi... awal2 mungkin bleh nak melawan tp klu dah kerap sangat letih gak defend... kita ni yg sebangsa dgn beliau patut beri full support utk beliau melawan cina2 pukimak tu semua...

    ReplyDelete
  10. ramai rakyat kita keturunan china dah lama boycott kerajaan maslaysia kerana sebab kononya bumiputra-affir mative polisinya, dan sebaliknya menyokong singapura kerana polisi affirmativenya kpd rakyat bukan melayunya. semenjak awalan1970an lagi dan berterusan sahingga sekarang, mereka longgokan wang mereka disana secara senyap2 atau terbuka atas pelbagai alasan perniagaan sahingga melemahkan kedudukan tukaran asing negara yg bertempangan berbanding dgn sing dlr. sebagai imbohan atas kecenderungan mereka ini , kerjaan singapura memberi layanan istimewa kepada mereka/keluarga memasuki perkhidmatan awam/swasta, polis dan tentera, menerima biasiswa, dan pelbagai lagi keistemewaan yg diperuntukkan kpd bukan melayu dinegara tersebut. yg teruk lagi mereka ini berterusan menudoh kerajaan malaysia tidak adil dalam penyerapan bukan melayu dalam perkhimatan malaysia sedangkan sebab sabenarnya ialah mereka yg tidak berminat dan memberi sapenuh minat berkhimat merekaka kepada negara tetangga. pihak2 yg berwajib elok lengkapkan statistik para penabung yg secara tidak sah ini dan mereka yg berkhehidmat dgn semua agensi kerjaan s'pura sebagai menemplak tuduhan2 dap mengapa sebenarnya kekurangan ethnik china memasuki pelbagai perkhidmatan malaysia.

    ReplyDelete
  11. Agree with you kalau jumpa DePIG n Ular..Katok the De PIG dulu weh.... Lagi lagi mau jilat dia punya bontot.. The Pig ada banyak bullet mau attack itu BABI anytime BABI naik Babi boleh jatuh lol... Satu ketika Babi akan surrender segala gala nya pada De PIG demi utk jaga maruah dia lol.. Waktu itu Rafizi the Mooooo is just nothing and a plain Looooooser... Ada faham rafizi.. U can go to hell termasuk pencacai2 nya dan the opportunist PASPISPUS

    ReplyDelete
  12. CANTIKKK SUNGGUH GAMBAR LEMBU TU.......

    ReplyDelete
  13. Go tan sri syen mokhatar kita bkn hanya mahukan melayu maju sevenarnye tp kita mahukan org islam maju dan berjaya bkn cina

    ReplyDelete
  14. Ifads bodoh..kau kenal keturunan pemimpin suma..sapa yg betul melayu.Tunku Rahman keturunan apa?Tun Hussain Onn keturunan apa?Tun Abdul Razak keturunan apa?Tun Mahathir keturunan apa?Tun Abdullah Badawi keturunan apa?jgn jadi sial lah kau..mak ayah kau bangsa n agama apa..

    ReplyDelete
  15. BN da giila..suma nya dia nk mer0mpakkk....hari ni minyak naik 30sen pun dia takut nk umum,,,ni la nama nya PENYANGAKKKKKKKKKKKKKK

    ReplyDelete
  16. to ifads,

    haha lawak kan entry post atas dan comment2 dia atas. at least ur point tu leh trma bile dikaji n berfikir nyk kali. budaya mereka mmg begitu. berhujah ala mcm sudah mengkaji tp akhirnye pembaca tau betapa dangkalnya hujah2 itu.


    from anon yg da comment kt 3 entry post house pk berturut2.

    ketawa

    ReplyDelete
  17. to ifads & anon 7:00 PM

    kitorang bukan biul mcm korang.. bangkang jenis takde hala tuju.. tuduh tanpa fakta dan asas..

    tapi kitorang suka.. supaya dapat share tahap mentaliti korang tu... terima kasih ye... love you all...

    ReplyDelete
  18. Kat malaysia ni tak dak melayu lain yang perlu dibantu. Syed mikhtar sorang saja yang perlu di naikkan jadi kaya raya. Bodo punya UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. abis nak bantu org mcm kau....kau nak meniaga apa? meniaga jual bontot ke...

      Delete
  19. si rafizi nie apa masalah die ha???????????
    ramai lagi orang kaya ada dalam dunia ini ha yang empat terkaya dari syed ini....
    kenapa ko tak petgi cari pasal dengan dorang????????
    nampak sangat ko nak jual ekonomi kita dekat orang-orang cina...
    ko memang bapak anuar...
    sialan betul ko ini..

    ReplyDelete
  20. bodoh punya anon 7.27..melayu lain mana yang rajin macam syed nie????????lagi pun beliau naik pun beliau akan menolong orang-orang melayu juga..mangkuk hayun sungguh..

    ReplyDelete
  21. ko ni mmg bodoh bangang la anon7.27....pukimak org mcm ko ni lah yg akan menjatuhkan martabat bangsa melayu... sepatutnya kita beri lg sokongan dekat syed mokhtar tu bukannya jatuhkan dia... mana tahu perjuanagn dia tu akan menjadi titik noktah permulaan kebangkitan ekonomi bangsa melayu selama ni yg sentiasa berada di bawah tapak kaki cina gampang sial tu.......

    ReplyDelete
  22. RAFIZI NI BARUAH CINA DAN ANWAR GAMPANG SEBAB TU BUAT TUDUHAN SEBEGITU PADA TAN SRI SYED MOKHTAR. BAGI AKU DAH CUKUP BAGUS DAN SYABAS KEPADA TAN SRI SYED KERANA SATU-SATUNYA ANAK MELAYU YG BERJAYA DALAM BIDANG PERNIGAAN.

    ReplyDelete
  23. TAK KIRALAH ORG NAK KATA APA KAT TAN SRI SYED MOKHTAR TAKDE RUPA MELAYU JANJI BELIAU ADALAH SEORANG ISLAM DAN JGN BIARKAN KTMB JATUHN KE TANGAN ANASIR KAFIR.

    ReplyDelete
  24. ini semua tentu angkara cina2 pukimak bagi bagi duit kat rafizi buat kecoh kononnya Tan Sri Syed Mokhtar ada agenda disebalik pemgabilalihan KTMB. apapun beliau sgt layak utk ambil alih KTMB tu.

    ReplyDelete
  25. TAN SRI SYED MOKHTAR TAK KEDEKUT DAN BELIAU BYK MEMBANTU ORG ISLAM KITA WALAU BELIAU DAH KAYA TAPI TAK PERNAH LUPA PADA ORG YG MEMERLUKAN. BELIAU BYK BERSEDEKAH DAN MENOLONG ORG2 YG SUSAH TAPI AKU HAIRAN KENAPA ADA JUGA PIHAK YG TAK BLH TGK ORG MELAYU KITA BERJAYA TAPI SANGGUP BERI PELUANG KEPADA CINA DAP ATAU ANWAR SIAL TU.

    ReplyDelete
  26. Rafizi kau ni kafir ke apa sangup sokong DAP dan PKR haram tu lps tu kau buat tuduhan yg TS syed Mokhtar ada plan dia sendiri. sekurang2nya beliau adalah org Islam dan Melayu kita dan beliau memang dah kaya apa lagi beliau nak putar belit.

    ReplyDelete
  27. Pencacai pkr dapig termasuk ketua2 dia memang sial, ni tanah melayu beb, bukan tanah cina. Mak bapak kau mesti malu dpt anak bangang mcm kau lembu. Belajar sampai uk, tapi bodoh mcm keldai...rest in peace la kau rifizi dlm penjara...

    ReplyDelete
  28. Nak bantu Syed Mokhtar ni berkenaan roti, orang Melayu perlu tukar selera makan nasi lemak , mee goreng, roti canai setiap pagi kepada makan roti macam ramai orang Cina ni.

    Sanggup ke berkorban untuk Syed Mokhtar?

    Lepas tu nak minum, buboh banyak gula, makan beras banyak-banyak, beli kereta Proton sahaja dan guna pejabat pos sahaja untuk segala urusan mel.

    Boleh ke?

    Dia saje yang paling layak untuk semua projek dan harus diberi peluang. Yang lain-lain Melayu, macam mana?

    Orang Melay lain pun nak kaya jugak. Tak boleh ke?

    ReplyDelete
  29. pasal lembu sekorlah yang jadi masaalah pukimak rafizi ni lah yang kena potong awal-awal dialah bangsa melayu yang paling tak guna tulah banyak sanggat makan duit haram dia jadi penting diri..kau tolonglah cina macam-macam dia boleh bagi kau sekarang besok kalau dia dah dapat apa yang diaorang nak.. kau pun tak dipandang baru padan dengan muka kau...

    ReplyDelete
  30. Melayu mmg busuk hati drg tak senang hati tgk melayu lain naik... Akak tgk byk melayu mcm tu tp kan kaly bangsa lain kata ha.. Tu drg suka lah drg bangga2 lg... Tak tau lah napa bangsa melayu ni ada persaan mcm tu

    ReplyDelete
  31. Biasa lah kakak semah melayu lan byk mkn belacan jd busuk hati lah

    ReplyDelete
  32. Pencacaci pukimak punya cina buk sgt kat malaysia ni tu yg ssh.. Melayu pun tak bersatu busuk hati dengki dgn kejayaan org lain... Thk tan sri dia tak kisah apa org ckp dia leja dgn tekun dan sgh2... Skrg ni dia dah kaya raya ...tu pun byk melayu tak puas hati gak tah pe2

    ReplyDelete
  33. rafizi nie mmg baruah cina pun!! dia lg rela cina kaut semua tp jgn melayu yg dapat!!
    mmg bangang btllh dia nie..

    ReplyDelete
  34. org mcm rafizi klu ada mmg susah lah bg melayu utk maju.. sbb apa sbb klu melayu sndri pun dah tindas sesama sndri, ingt kaum lain nak tlg ke ha??
    bodoh lembu gila pny rafizi!!

    ReplyDelete
  35. kalau ikut teori budk bodoh ni...akalnya disuntik dri pintu belakang olh taikonya...sebab tu meracau tak tentu hala......jgm mimpi lah kami nk beri undi kt PR...BN tetp dihati .....

    ReplyDelete
  36. Pkr ttp akan menang... Say bye to bn

    ReplyDelete
  37. Melayu yang ada potensi menjadi Konglomerat besar saperti Syed Mokhtar dan Ameer(Pasaraya Mydin) cuma beberapa kerat sahaja. Mereka naik dan berjaya melalui dedikasi,pengorbanan kerja keras dan limpahan kasih dan rezeki Allah.Jika kita mempunyai aspirasi dan kesedaran saperti mereka, Allah juga akan membantu dan melimpahkan nikmat kejayaan yang serupa pada kita. Jadikan kejayaan mereka sebagai teladan.
    Kenapa kejayaan mereka dijadikan modal membenci dan mengkianati bangsa dan saudara sendiri oleh Rafizi dan PKR. Tidak salah jika Syed Mokhtar diberikan kepercayaan, tanggungjawab membangun dan memodenkan KTMB, sama saperti YTL (Cina Kui) yang akan membina keretapi laju dari Singapura ke KL.
    Apabila ada anak bangsa yang berjaya, mereka cepat dilabelkan sebagai kroni dan perompak,seolah-olah darah mereka halal untuk dikorbankan. Manakala bangsa asing menipu, mencuri hasil bumi, mengeksploit hartanah ( sehingga orang Melayu hanya layak tinggal di PPRT saja),menjual alat ganti tiruan, CD lucah,bahan makanan TAK HALAL, menipu cukai,seludup minyak subsidi,melarikan duit negara ke Singapore,China,India,Indonesia (sebagai pelaburan yang pasti akan diistiharkan rugi) etc etc ...mereka diangkat sebagai pejuang KEADILAN,teras segala TERBERSIH!!! Bangsa ini dengan gah dan bongkak mengatakan itu adalah hak-hak mereka, dan Melayu tidak layak menjalankan perniagaan yang jujur,ikhlas dan beretika, apatah lagi Melayu saperti Syed Mokhtar, Ameer, Mokhzani dan beberapa kerat lagi tidak harus dibiarkan berjaya.
    Tugas menggantung kepala babi dileher-leher Konglomerat Melayu ini demi mencemarkan peribadi dan perjuangan Melayu diwasiatkan kepada Rafizi. Sudah tentu dia amat layak bukan kerana ijazah dan pendidikannya, tetapi semata-mata diatas tahap kebencian, hasad dengki, taraf dungu optima dan munkin haloba kepada imbuhan material..Inilah kualiti mereka yang terdekat dengan Anwar Ibrahim.

    ReplyDelete
  38. kalo gak salah saya , itu kroni nya bpak mader itu ya, belio kaya bagaet kayak hantu ya, saya kasia sama suku melayu buanyak yang pake mobil kancil aja ya.

    ReplyDelete
  39. oii anon 11:34 PM bodoh..

    ko ni biul ke apa? ko tau tak brapa org billionaire melayu kat malaysia ni?

    brape org plak yg betul2 support dan luaskan network business org melayu islam kat malaysia ni?

    mmg org lain nak kaya jgk... tapi kalau ada org melayu lain yg berkelayakan atau boleh buat mcm syed mokhtar buat.. aku akan sokong dia...

    akai tarak la bila bagi komen... itu komen bodoh namanya...

    ReplyDelete
  40. JAHANAM ENGKAU LEMBU, AMPOS LEBIH BAIK.

    ReplyDelete
  41. si lembu nie mmg betul2 pukimak.....

    ReplyDelete
  42. kalau lah TS Syed Mokhtar tu budak MCKK apa macam si rafizi nak buat gundah mcm ni tak???

    ReplyDelete
  43. ifdas@
    kalau la xkesah sgt bgnsa amik alih asl xbagi aje mualaf yg bru msuk yg sje nk knekan org islam jadi pemimpin kan?
    PR yg pemimpin shje nama je islam tapi perangai dan kehdupan seharian yang dah diikoti cara org kafir apa bezanya kan?
    sama mcm rafizi ini....pengkhianat bangsa dan pada pengetahuan ko ifads org islam malaysia dikira sebagai melayu

    ReplyDelete
  44. Melayu yang ada potensi menjadi Konglomerat besar saperti Syed Mokhtar dan Ameer(Pasaraya Mydin) cuma beberapa kerat sahaja. Mereka naik dan berjaya melalui dedikasi,pengorbanan kerja keras dan limpahan kasih dan rezeki Allah.Jika kita mempunyai aspirasi dan kesedaran saperti mereka, Allah juga akan membantu dan melimpahkan nikmat kejayaan yang serupa pada kita. Jadikan kejayaan mereka sebagai teladan.
    Kenapa kejayaan mereka dijadikan modal membenci dan mengkianati bangsa dan saudara sendiri oleh Rafizi dan PKR. Tidak salah jika Syed Mokhtar diberikan kepercayaan, tanggungjawab membangun dan memodenkan KTMB, sama saperti YTL (Cina Kui) yang akan membina keretapi laju dari Singapura ke KL.
    Apabila ada anak bangsa yang berjaya, mereka cepat dilabelkan sebagai kroni dan perompak,seolah-olah darah mereka halal untuk dikorbankan. Manakala bangsa asing menipu, mencuri hasil bumi, mengeksploit hartanah ( sehingga orang Melayu hanya layak tinggal di PPRT saja),menjual alat ganti tiruan, CD lucah,bahan makanan TAK HALAL, menipu cukai,seludup minyak subsidi,melarikan duit negara ke Singapore,China,India,Indonesia (sebagai pelaburan yang pasti akan diistiharkan rugi) etc etc ...mereka diangkat sebagai pejuang KEADILAN,teras segala TERBERSIH!!! Bangsa ini dengan gah dan bongkak mengatakan itu adalah hak-hak mereka, dan Melayu tidak layak menjalankan perniagaan yang jujur,ikhlas dan beretika, apatah lagi Melayu saperti Syed Mokhtar, Ameer, Mokhzani dan beberapa kerat lagi tidak harus dibiarkan berjaya.

    ReplyDelete
  45. Pukomak btl lah sial2 ni semua nampak sgt dengki dgn bangsa sendiri....kita ptt nye bNgga bkn dengki... Rafixi sisl ni jgn ckp lah pasal duit mak bpk dia pun dis blh jual...cina bg duit ckt dia jd puki cina... Bangsa mcm ni ptt mati kena ptuk ular

    ReplyDelete
  46. Lembu tu pun pandai ckit dr rafizi ni....

    ReplyDelete
  47. Balaci haramjadah menyusahkan 0rg je

    ReplyDelete
  48. memang rafizi ni bangsa melayu, tapi hatinya tidak bangga menjadi melayu. jika pr berkuasa dan menguasai jabatan pendaftaran negara rafizi ni akan tukar nama dalam kp nya. dia tak akan letak bangsa melayu dan agama islam dalam kp nya nanti. tengoklah nanti! melayu celaka, melayu pengkhianat, melayu penderhaka!

    ReplyDelete
  49. Akak bangga sgt dgn tan sri ni... Dia satu2 nye melayu yg keja dgn tekun sampai berjaya....dia mmg mempuyai otak yg sgt bijak....bab keha mmg serius.. Tak mcm melayu pkr dpt projek 5k 4k dah abis dkt beruna. Bwk g dandut lah karaoke lah...keja bt main2 enjiy je lbh....tp bila tgk melayu lain naik sskit hati dengki g jumpa bomoh utk musnahkan org lain..mmg busuk hari mcm mana nk maju...

    ReplyDelete
  50. Lembu pukimak... Lembu pukimak....pukimak pukimak lalalala... Rafizi haram rafizi haram lalalalalAla.....rafizi lembu pukimak lalalalalalalLalalalalala

    ReplyDelete
  51. syed mukhtar ni dah banyak bantu aku dan kawan2 ku masa menuntut ilmu dulu.. dan aku sangat bersyukur. budimu tak dpt ku balas.moga Allah taala kurniakan beliau rezeki yang melimpah ruah supaya boleh tolong ramai lg orang melayu islam mcm aku.
    lindungi beliau dari si penghasad dengki khianat ni ya Allah. aminn

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!