CILI KASI TARUK! DAP TETAP TAK NAK HUDUD! APA KATA PAS?


Penasihat DAP, Lim Kit Siang berkata, pendirian DAP bahawa Malaysia adalah sebuah negara sekular adalah tetap dan konsisten.

Sehubungan itu, kata beliau, hukum hudud tidak akan dilaksanakan jika pembangkang berjaya mengambil alih Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-13 kerana ia bukan dasar pakatan itu.

Ia kenyataan pertama Kit Siang berhubung isu hudud dan dilihat sebagai 'serangan' balas kepada kenyataan terbaru Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang berkata, pelaksanaan hudud tidak boleh dilengah-lengahkan.

Beliau berkata demikian semasa berucap pada satu majlis anjuran DAP Pasir Pinji Rabu lalu dan teks ucapannya diterbitkan dalam blognya, limkitsiang.com hari ini.

Dalam entri tersebut, pemimpin kanan DAP itu memberitahu, hudud hanya boleh dilaksanakan jika ketiga-tiga parti komponen pembangkang mencapai persetujuan konsensus.

"Kepimpinan pakatan pembangkang sudah berulang kali menekankan bahawa perlaksanaan hukum hudud (yang diperjuangkan PAS) bukan sebahagian daripada dasar dan polisi yang dipersetujui pakatan pembangkang.

"Ini bererti jika pembangkang berjaya menawan Putrajaya pada pilihan raya umum akan datang dan membentuk Kerajaan Persekutuan untuk tempoh lima tahun akan datang, hudud bukan sebahagian daripada program yang akan dilaksanakan," katanya sebagaimana dipetik daripada limkitsiang.com.

"Kami berpegang teguh kepada prinsip fundemental kami bahawa negara Islam dan hukum hudud adalah tidak sesuai bagi Malaysia sebagai sebuah masyarakat majmuk.

"Kami tidak menyorok prinsip dan kepercayaan fundamental kami, sama ada daripada Pas atau parti-parti politik lain atau rakyat Malaysia.

"Kami tahu pendirian PAS mengenai negara Islam dan hukum hudud, sama seperti PAS mengetahui pendirian berbeza kami dalam kedua-dua isu ini," kata Kit Siang lagi.

Pendirian Kit siang itu selari dengan kenyataan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa pakatan tidak akan melaksanakan hukum hudud selagi tidak mendapat persetujuan DAP serta hukum itu sendiri tiada dalam Buku Jingga.

Sebelum ini pelbagai pihak mendesak Kit Siang dan anaknya, Lim Guan Eng menyatakan pendirian DAP mengenai hudud selepas berlaku 'perang' terbuka antara Karpal Singh dengan para pemimpin PAS sejak isu berkenaan kembali ditimbulkan.

Terbaru Isnin lalu, Pengerusi DAP itu menyifatkan alasan Nik Abdul Aziz yang mahu pelaksanaan hudud tidak dilengah-lengahkan sebagai tiada asas serta tidak rasional kerana ia bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

27 Responses to "CILI KASI TARUK! DAP TETAP TAK NAK HUDUD! APA KATA PAS?"

  1. dan penuhilah janji,
    dan sesungguhnya janji itu pasti diminta dipertanggungjawabnya
    (surah Al-Isra-34)

    ReplyDelete
  2. Nampaknya tarbiyah Umno terhadap DAP dan MCA begitu berkesan sehingga kedua2 parti itu sampai kini sukar menerima hudud. Maklumlah Bapa Anti-Hudud SeMalaysia, Tun Dr Mahathir dah hampir 20 tahun memprosikan pelbagai nista anti-hudud, disokong kuat pula oleh pemimpin2 Umno yg lain (termasuk Tok Najib)..Bukan senang nak bersihkan hati DAP dan MCA yg dah berpuluh tahun percaya bulat2 kpd cacian hudud pemimpin2 Umno.

    Apapun, tahniah kpd Umno kerana berjaya mentarbiahkan pemimpin2 DAP dan MCA menjadi pengikut anti-hudud mereka....

    ReplyDelete
  3. UMNO pun tak mau hudud jadi tak yah la nak hipokrit. UMNO kepucatan kerana 2 parti yang mereka pikir tidak ada persamaan sekarang telah bersatu untuk menumbangkan Babi Hutan UMNO yang sekian lama merodok ladang rakyat

    ReplyDelete
  4. tapi itu setan melayu juga gak mau hudud ya. Gak ada standar lo ya, setau saya ya di malay ini partai setan melayu itu kasi ugutan sama bapak kiyai abdul aziz ya kalo dia bikin hudud maka setan melayu mau bunuh itu pak kiyai. jahat banget ya ini setan melayu. Itu menurut teman ku ternyata bener ya kerna ugutan dikasi ole bapak mader ya . so saya kira kasus ini udah basi ya. coba kamu selidiki buanyak cerita soal itu ya. Saya kira yang goblok kayak kakaek bedah aja yang sering ditipu ya. janganb marah ya kakaek.

    ReplyDelete
  5. Tu lah pas bodoh nak mampus jilat sgt kat dap padan muka bila dap memperlekehkan pasial

    ReplyDelete
  6. Mmg terbaik lah apa yg drg kena ni... Tu pun nnt drg kata salah umno gak dap baik..;

    ReplyDelete
  7. Sedarlah PAS sblm terlambat.. Lambat kOrang sedar lama lglah korang jd babi DAP tu... X kan x nampak lg apa yg DAP bt.. Ko nak tgg kiamat dtg baru nak sedar ke PAS oi???

    ReplyDelete
  8. ya oppo to ya, ini berengsek setan melayu udah dibekok polisi ya kerna membunuh orang ya.


    http://muslimeen-united.blogspot.com/2012/09/pengasas-utama-pertubuhan-warisan.html

    ReplyDelete
  9. Oii indon menyemak lah kau kat sini, pi jaga indon negara kau tu..syuh syuh...

    ReplyDelete
  10. woi indon babi ko nie kalau x menyemak kt sini blh x...mcm babi gila je ko nie...

    ReplyDelete
  11. kasian ya saya lait suku melayu ya , tau nya suka narkoba sama rempit saja ya. Bocah melayu gak punya status dar lagi ya kerna udah bikin zina selalu , buanyak anak haram kata orang malay ya yang dibikin ato di buamng ke sungei ato dalam lubang tinja ya. kasian ya suku melayu gak punya harga diri lagi ya. Buamnyak gedung ato toko di malay gede gede tapi gak ada yang punyain suku melayu, hina ya suku melayu malay itu ya. jangan marah ya encik.

    ReplyDelete
  12. DAH TERBUKTI PUKIMAK PUNYA DAP NI. WAHAI PAS SEDARLAH KRG SEBELUM TERLAMBAT BABI CINA NI TAKKAN SOKONG KRG PUNYA DAP HANYA PURA2 BUAT BAIK DGN PAS DAN PAKATAN SEBENARNYA. TUJUAN MEREKA MEMANG NAK BUNUH ORG MELAYU KITA/TOLONGLAH SEDAR SEBELUM KRG TERLAMBAT DAN JADI HAMABA ABDI CINA SIAL NIE. PUKIMAK PUNYA SEMUTAPI KAU INGAT ORG MELAYU KITA NI BODOH SGT KE SAMAPIKAU NAK TARBIYAH UMNO DAH BERJAYA. KAU FIKIR DULU SEBELUM NAK TUDUH UMNO. PM KITA BUAT KEPUTUSAN DGN MENGIRA YG NEGARA KITA ADA MASYARAKAT MAJMUK DAN BERBILANG KAUM SEBAB TU UMNO KATA TAK BLH LAKSANAKAN HUKUM HUDUD. ITUPUN KAU TAKKE OI SEMUTAPI.TULAH KAU TAK BLH JADI PEMIMPIN BUAT KEPUTUSAN IKUT HATI BKN RASIONAL SIKIT2 KAU NAK SALHKAN UMNO AJE. MEMANG SIALLAH KAU NI.

    ReplyDelete
  13. ini bener ternyata saya bilang bahawa itu setan melayu gak mau antem itu bapak cui sui lik ya. ini yang ku bilang bahawa setan melayu suka bohong kayak anjing kurap kata orang malay. mana sih harga diri kalian ya.


    http://tuanibrahim.blogspot.com/2012/09/mengapa-pemuda-umno-membisu-kebiadapan.html

    ReplyDelete
  14. bener ternyata kat saya itu bahawa itu anak anak perempuan suku melayu itu gak tau harga diri lagi ya. mereka suka bikin zina ya. Itu yang ku bilag suku melayu sama kafirin sama aja ya sering suka bikin zina. kalo ku bilang suku melayu itu kayak babi jangan marah ya. ini saya gak bikin fitnah ya.baca berita ini ya. janagn marah ya pakcik and makcik ya.


    http://feedproxy.google.com/~r/blogspot/iHPhb/~3/wlciADaERls/bayi-perempuan-masih-bertali-pusat.html

    ReplyDelete
  15. tak perlulah nak bersihkan hati dap n mca, bersihkan hati kita sendiri dripada salahkan mana2 pihak.

    ReplyDelete
  16. dap sememangnya tak hormat orang/agama islam sejak dahulu, dap memang tak pernah cuba utk memahami sensitiviti umat islam sejak dahulu. .....dan dan memang memandang hina dan rendah umat islam sejak dahulu
    apatah lagi kini apabila dap dah berjaya mengkeldaikan pas yg tak pernah sedar tentang dirinya dimata dap, maka semakin naik junjunglah dap, biadab. .ego dan kurang ajar

    ReplyDelete
  17. Babi kau sial punya cina. Celaka kau. Datang naik tongkang dah lupa daratan..!!

    ReplyDelete
  18. Bodoh umno tak nak hudud ada sbbnye.. Umno bertindak mengunankan otak bkn mcm pas semua benda dia buat ikot perasaan je...

    ReplyDelete
  19. Umno berfikiran jauh sbb tu lab umno blh kekal memerintah malaysia dgn baik...

    ReplyDelete
  20. haram jadah punya indon 10:34.. bangsa kau lagi hina.. jgn sebok dgn negara org lain.kak bedah kasi cili sama indon ni..

    ReplyDelete
  21. indon babi gampang ko jgn nak cakap banyak la kat blog ni... nak termuntah aq tgk bahasa babi indon ko tu... klu aq faham x pe la.. nie aq x faham langsung.. walaubagaimanapun aq ttp benci dgn indon bangsa pukimak anjing sial jilat bontot babi dgn anwar brahi setiap hari dgn rasa ghairah.... hahahaha

    ReplyDelete
  22. PASial mmg bodoh,buat keputusan guna lutut.
    percaya sngt dengan bangse kafir harbi,ingat DAP sial tu nk buat ke hudud.
    jadi lagi anjing kafir harbi,jilat lagi jubur2 kafir harbi tu.
    dari dulu lagi dah tau bangse kafir harbi ni x mau hudud tp PASial bengap lagi sial nk jugak bersatu dengan kafir harbi tuk tawan putrajaya.
    dasar manusia sial yg x berakal,manusia hipokrit yg lahanat

    ReplyDelete
  23. perh brader,indon ni sembang macam betina dekat negara dia alim alim.....dekat indon la paling banyak pelacur,paling banyak betina jalang.....dekat indon la paling banyak maksiat sampai kena bala,tsunami tu salah satu bala yg indon kena sebab banyak sngt maksiat berlaku di kalangan org islam.....sekarang indon celaka haramjadah ni nak melalak macam orang gila,gajah depan mata tak nampak tp kuman seberang laut boleh nampak

    ReplyDelete
  24. pada muka PAS memang patut pun mereka diperlakukan sebegini..
    bodoh sangat kan selalu salahkan UMNO..
    selalu cakap UMNO yang ingkar dan tidak mahu melaksanakan hudud sekarang ambik korang..
    ciana haram yang korang sokong sangat tu buang tong taik atas muka korang sekarang rasakan..
    DAP memang parti pemusnah sialan

    ReplyDelete
  25. wahai ahli2 pas yang di laknat oleh allah...lu orang nie semua bodoh sebab da banyak korang makan taik babi yang dihasil kan oleh dapig...lu orang jangan lupa kafir memang takkan sokong islam beb...lu orang pas nie bodoh sama je dengan babi bodoh tu...kalau betoi korang nak tegakkn islam buat tanpa politik dan bantuan yahudi...nabi kita pow usaha sebarkan agama..ada ke dia mintak bantuan yahudi?ada ke bergabung dengan kafir untuk sebarkan islam?
    pikir la guna otak la ahlu2 babi pas...

    ReplyDelete
  26. bapak mader emang dia udah gila ya. dia suka hina agama islam ya. kenapa dia suka hina islam.


    http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2012/09/sekali-lagi-mahathir-pertikai-hukum.html

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!