CILI KASI TARUK! BETUL KE NIZAR KENA TULAH ROSMAH MANSOR?

Nak tergelak pun ada bila aku baca pasal si Nizar Lahanat ni, dah le sejak kebelakangan ni dia tak dipercayai oleh DAP sendiri kat Perak ni sampai nak bawak masuk Zaid dari Kelantan untuk dijadikan MB Perak, dengar cerita dia ditimpa buah kelapa, meh kita baca apa ditulis oleh Media Permatang Pauh kat bawah ni:

Hari ini, kita perbanyakkan sedikit cerita tentang Nizar Jamaluddin, bekas Menteri Besar Perak yang masih meroyan dan masih lagi sibukkan aurat isteri orang lain seolah-olah rambut Rosmah Mansor akan menyeretnya masuk ke dalam neraka sekaligus membuktikan betapa fahaman agamanya amat bertentangan dengan ayat-ayat al Quran yang bermaksud:

Sesiapa yang melakukan kejahatan, nescaya akan diberikan pembalasan dengan kejahatan itu dan tidak mendapat pelindung dan tidak (pula) menolong baginya selain Allah. (Surah An-Nisa' ayat 123)

Dan tidaklah seseorang membuat dosa kemudaratannya kembali kepada dirinya sendiri; dan seorang yang berdosa tidak akan memikul dosa orang lain. (Surah Al-An'am ayat 164)

Dan kamu pula tidak dianggap berdosa dalam perkara yang kamu tersilap melakukannya, tetapi (yang dianggap berdosa itu ialah perbuatan) yang disengajakan oleh hati kamu melakukannya (Surah Al-Ahzab ayat 5)

Nizar Jamaluddin marah apabila kes-kes liwat Anwar Ibrahim dijaja-jaja dan dijadikan sebagai isu politik. Nizar Jamaluddin juga marah apabila perangai hodohnya sebagai bekas Menteri Besar, diperkatakan. Tetapi anehnya, dia menjaja-jaja pula cerita Rosmah Mansor yang bukan pun seorang pemimpin kecuali isteri seorang pemimpin yang membolehkan perbuatannya diumpat.

Telah dikhabarkan kepada Nizar Jamaluddin bahawa tanggungjawabnya 'menegur' telah pun selesai. Memandangkan orang yang dijaja-jaja cerita itu ialah isteri orang dan bukan pula pemimpin masyarakat, maka kelihatan sangatlah KESESATAN yang ditunjukkan oleh Nizar Jamaluddin.

Ianya bertepatan dengan kata-kata Syaidina Umar r.a yang bermaksud:

Cukuplah bagi seseorang (dianggap) tersesat jika ia melakukan tiga perkara. Mencela perbuatan orang lain padahal ia turut melakukannya. Ia nampak kesalahan orang lain tetapi tidak nampak diri sendiri dan ia mengganggu sahabatnya dengan perbuatan yang tidak penting bagi dirinya.


Seronok benar Nizar Jamaluddin bercerita tentang kononnya Rosmah Mansor kaki berhibur dan suka sangat menyanyi dan menari di khalayak ramai. Dipertontonkan pula video sekerat dalam majlis rumah terbuka Aidil Fitri di Putrajaya. Konon-kononnya Nizar Jamaluddin mahu memberitahu orang kampung yang telah dihasut agar tidak membaca apa-apa sahaja maklumat melainkan daripada kelompok Pakatan Rakyat sahaja dan tidak menonton apa-apa saluran visual kecuali yang bersumberkan Pakatan Rakyat serta tidak mendengar sebarang audio, melainkan yang dikeluarkan oleh Pakatan Rakyat.

Walhal cerita Nizar Jamaluddin itu separuh masak.

Dan kerana itulah, barangkali musibah melandanya sehinggakan tangannya patah. Dan menurut ceritanya, kecekapannya berjaya mengelakkan buah kelapa yang dijolok di laman rumah sendiri daripada menimpa kepalanya.

Sedangkan tanpa pengetahuannya itu ialah musibah yang sedang menantinya. Seterusnya baca di MPP Online...

80 Responses to "CILI KASI TARUK! BETUL KE NIZAR KENA TULAH ROSMAH MANSOR?"

  1. BANYAK LAGI BALA AKAN MENIMPA DIA........LET'S WAIT N SEE

    ReplyDelete
  2. dulu naik keta camry terbalik...pastu kena maki dgn seluruh rakyat johor pasal no plat keta tuanku as-sultan.

    ...jgn mampus kena tulah udahla.

    -nik ajis mahafiraun-

    ReplyDelete
  3. memang confirm ketulahan ...nak tengok hulubalang Pakatan Haram Hang Lambai masih mampu melambai tak selepas ni ?

    ReplyDelete
  4. nizar pukimak ni mmg x lama dad... byk sgt isu basi yg dia baru nak ungkit.... dah lama x makan babi tu yg jd mcm tue.... hahaha.. poor nizar

    ReplyDelete
  5. nizar babi.. nizar mmg suka makan babi.. sebab tu perangai pun jadi mcm babi nak kena sembelih ......isu yg ko cuba nak mainkan skang ni nizar dah basi la.... rakyat pun malas nak layan dgn kerenah ko yg x tentu hala tu.. aq rasa x lama lg pakatan pun akan buang ko gak sbb dah x de guna kat diorang ....

    ReplyDelete
  6. Nizar ni memang celaka der... Dengan semua orang dia cari pasal , macam dia sorang je betul... Tak pasal pasal DS Rosmah pun terkena sekali der... Lagi ada hati mau jadi MB kah? Puihhhhh!

    ReplyDelete
  7. Nizar own body smelling...want to wash other people's body????

    ReplyDelete
  8. Already hv one broken hand...now he wants to get bitten by dog...i wonder where will the dog bite him...

    ReplyDelete
  9. Pak cik ni pun orang perak. Si nizar ni masa dia jadi MB dulu pun perak tak maju. Alhamdulilah bila zambry ambil alih perak dah mula maju sikit demi sikit. Menyampah pak cik tengok dia ni. Macam manusia kejar dosa tak sudah sudah. Orang perak pun dah meluat kat dia ni. Udahlah tu nizar oii! Cukup cukup lah buat orang menyampah dan meluat! Tak habis habis nak kutuk orang. Tengok diri sendiri dulu nizar oi.

    ReplyDelete
  10. amenda tulah2 ni siap ada yang boleh tahu banyak lagi bala akan menimpa dia... korang ni tuhan ke apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ssh apa noob pukimak... Org babi sial mcm ko ptt mampus dlm lubang jamban kerana ter flush telur ko sekala masa ko berak

      Delete
  11. ahahahaha..kesian kat kau nizar,..dulu meroyan nak jadi MB,sekrang meroyan lak pasal bini orang..tiba2 tangan sendiri yang patah,memang betul kna tulkah da dia ni..tngan patah pun masih lagi nak meroyan,apa hal mamat sekor ni..itu lah mengata org kuat sgt,atas dunia ALLAH dh bagi hukuman,itu baru hukuman kat dunia,kat akhirat nnti xthu lah..wALLAHuallam.

    ReplyDelete
  12. sial betul mamat nizar ni,dah la dulu time jadi MB perak habis lingkup perak.
    tangan dah patah pun masih x reti nk duduk diam,masih lagi nak buat cerita murahan.
    yg dia sibuk sngt pasal rosmah ni pesal,rosmah tu bini dia ke.
    rosmah tu bkn pemimpin pun yg dia sibuk nk jadikan isu politik sial,nmpk sngt si nizar ni bebal tahap haram.
    dasar manusia sialyg jalang,manusia yahudi hipokrit yg lahanat

    ReplyDelete
  13. Org perak kena ingat, dia bg pajak tanah kat cina selama 999 tahun. donia pun mungkin dah kiamat sebelum tamat tempoh pajakan tu.

    ReplyDelete
  14. perh brader,yg si mamat patah tangan ni nak sibuk hal bini orang kenapa.....lagipun si nizar bodoh ni nak main isu pasal DSRM kenapa,dia bukannye pemerintah kat malaysia ni pun.....apa pasal la si nizar ni celaka sangat,sibuk menjaga tepi kain orang.....nizar manusia paling bebal,dulu jadi MB perak entah apa apa dia buat kat perak.....nizar ni memang manusia celaka haramjadah

    ReplyDelete
  15. ahahaha dah tak ada modal nak bercerita la ni,
    terokkk laa !

    ReplyDelete
  16. puak ni main gilaa laa,
    makan pig banyak sgt, ahahaha

    ReplyDelete
  17. puak ni main gilaa laa,
    makan pig banyak sgt, ahahaha

    ReplyDelete
  18. allo parpu..yg kau tempek hadis buat apa?lu pun minum stout hari2 mau sembang psl agama ka?....pening punya mamak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko apa babi sgt main tuduh org ni lah bangsa babi yg tak blh terima kebenaran... Bila house pk kuar kan kebenaran telur ko bengkak baca kan... Padahal ko minum kencing babi tiap hari

      Delete
  19. Perghh.. Siap buat persembahan video pm buat tarian sumazau.. Salah ke wei?. Tu kan tarian tradisional! Si nizar ni kapir laknat mana tau sejarah.. Puii

    ReplyDelete
  20. Lepas ni apa pulak gala yang akan menimpa nizar ni agaknya ek.. Aku dari dlu benci tengok muka dia ni.. Tengok muka pun dah meluat der!

    ReplyDelete
  21. nizar owh nizar.. Sampai bila la ko nak meroyan.. Kan dah kena tulah..

    ReplyDelete
  22. Poor kak bedah kaki meroyan...

    ReplyDelete
  23. celako nizar ni,dgn sumo ore dio nk buat hal..xpasal2 DS rosmah pom dikaitkan..tangan2 patoh pn masih lg nk meroyan kerrr nizar...hehehe

    ReplyDelete
  24. Berangan nak jadi MB.. Poddaaahhh!

    ReplyDelete
  25. ni nizar kasi angkat bunag je dalam sungai perak tu...pe lagi babi tenok sial nie nak?nak rebut semula jawatan MB perak?maybe dia nak rase kena heret dengan rakyat kot...baru dia nak berakal...babi nizar nie confirm mati kena TULAH...
    manusia jenis tak reti sedar diri...kalau da bangsat tu bangsat gak la...tak payah nak mencanang pasal orang lain sedangkan diri sendiri macam babi sial....patut babi nizar nie dibuang dari malaysia...baru betoi...

    ReplyDelete
  26. Selagi dia tak jadi MB.. Selagi tu dia meroyan.. Selekeh! Inilah pemimpin pakatan pembangkang

    ReplyDelete
  27. woiiiii...
    tngan2 patah pun msh nk buat cerita lgi,dk diam2 je la bodoh.......
    dh la time jd MB perak hbs lingkup perak..ni xpasal2 DS rosmah pulak yg nk dikaitkan..
    DS rosmah hnya isteri PM aje,bkn nye pemimpin..yg ko nk kaitkan dlm politik,apehal???
    bodoh!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  28. Semua pemimpin pembangkang lahir dari orang orang kecewa.. Teringin mahukan kuasa.. Tapi ada yg dah dapat kuasa tak tahu mengunakannya.. Dah ada pulak pemimojn pembangkang ni belagak pandai tapi bodoh!

    ReplyDelete
  29. Tak pelik beb tangan patah... Kaki patah ke, idung patah ke dorang ni tetap takkan puas ati.. Teruk gila hati dorg ni.. Mcm ni ke nak jadi pemimpin.. Nak mndapat belas kasihan rakyat.. Puiii.. Masok longkang la der

    ReplyDelete
  30. sudah la parpu w0ii..k0 tu kaki t0dii cermin diri dlu la pundekkk..cibai lu kak bedah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa ko nk aq cibai pukimak ko pakai cabai burung... Allaaaaa aq tak de cabai burung lah cabai teluq anwar aq ada lah... Nak ke..? Tp nnt bpk ko marah mcm mana sial??? Ke dia dah biasa sbb ko kan dr keturunan pelacur muhahahahaha

      Delete
  31. PLET KERETA DCC4111 AKAN DITENDER, MOHON NIZAR DAN PENCACAI SEKALIAN ULAS SIKIT. BUAT PERBANDINGAN DGN WWW 1.

    DAH LAWAN SULTAN, HUKUM BUNUH JERLAH!

    ReplyDelete
  32. Memang lah dan kopom afiq kuehteow, kak bedah tergulung org2 yg baghal.......cakap biar le cerdik sikit........kesian suami yg kena tangas isterinya........disuruh duduk., ..duduk lah dia. Memang tepat kata Yb Nizar. Rosmah tu kalau timbang kati tak de sapa yang mau pun. Serupa Kak Bedah BABI gak........babi jantan, hari hari makan taik. Jangan marah ah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak kO lah mkn taik babi hari2 los tu main bontot dvn nizar kan

      Delete
  33. jangan cerita apa yang orang buat,
    cerita apa yang kita buat.
    entah,
    aku pun tak tau apa yang aku buat.

    ReplyDelete
  34. nizar bodoh nie x sedar diri....nk cerita pasal orng diri sendiri pun x betul x pyh la nk jaga tepi kain orng..apa ko rasa diri ko bagus ke?x de buat dosa ke ko???yg ko duk kata kat ds rosmah tu bukan dosa ke???nmpk sngat la si nizar nie bodoh dan bagang....ds rosmah hanya lah isteri ahli politik la nizar bodoh dia bukan nyer ahli politik mcm ko....jd x perlu la ko nk fitnah ds rosmah sbb rakyat x bodoh mcm ko...mcm mana rakyat nk pcy dngn ckp ko masa ko perintah perak dulu pun ko hanya lah anjing tuganggan dap jer......

    ReplyDelete
  35. aku rasa die nie gila meroyan kot...
    tidak pasal-pasal nak buat isu yang sama berulang kali..
    tidak abis-abis isu DSR tidak pakai tudung..
    lantak kat die la kubur die..
    ko sakit tang mana nizar hoi

    ReplyDelete
  36. nizar magkuk hayun..
    gilakan rosmah..

    ReplyDelete
  37. nasib kena tgn patah kalo kena anu nya...bini kt umah lak meroyannnnnn

    ReplyDelete
  38. mudah2an tulah dari Allah SWT datang bertalu talu,bertubi tubi dan bertaliarus menimpa kpdnya dan juga kpd aljuburit dan yg sehaluan dengan manusia2 pembohong dan penipu a.k.a munafik....amin3x.

    ReplyDelete
  39. Macam cerita musang berjangut pulak aku tengok, entah2 tangan die dah korek bini sape2 pastu taknak basuh tangan die tu sebab nak bau lagi. Senang je nak tau orang tu cakap benar atau bohong, kalau die jawab soalan kita tapi anak mata arah ke kiri memang sah die kaki auta alam.

    ReplyDelete
  40. nizar-nizar mengapa bodoh sangat..tak habis-habis nak fitnah orang diri sendiri pun dah tak betul...asyik bohong jer cakap..ds rosmah ada buat dosa ker dgn nizar janggut???daripada ambil tau hal org baik jaga keluarga ko..ds rosmah tetap terbaik menjaga kebajikan rakyatnya tp nizar memghuru-hara negara..sial bodoh

    ReplyDelete
  41. tapi itu bu rosamah suka maling uang rakyat ya, cicncin dia aja 24 juta ya. mana sih dimaling dia uang itu ya. kayak nya setan melayu gak sadar diri lagi ya. setan melayu udah taubatan nasuha ya kerna udah sadar supaya gak fitnah orang lagi ya. saat ini setan melayu suka bikin fitnah sama bapak anwar ya. Sukur saya kerna setan melayu udah sadar. kasian ya folower setan melayu suka pake mobil kancil ketimbang bu rosamah pake cicncin 24 juta ringgit malay.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sentan punya indon ckp melayu tak reti byk bunyi plak kan

      Delete
  42. kasian ya suku melayu hanya bisa jadi kuli aja ya di malay ini. Kata dia setan melayu kayak monyet yang gak tau pake cincin ya. Saya gak liat di kl itu ada gedung orang malay ya. Kasian ya udah independence masih lagi ya jadi kuli suku cina. maklu deh saya sama kamu suku melayu malay. kalian harus lontar semua ketua setan melayu itu kerna ternyata mereka itu gak sukses kasi suku melayu malay kaya ketimbang di indo buanyak suku pribumi sukses dan kaya. folower setan melayu suka fitnah sama suku melayu aja , dasar brengsek jagoan kampomng aja kalian ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Indon pukimak ic pub takde ada hati nk bunyi kat sini

      Delete
  43. saya gak suka ato tega bikin cerita dusta ya. Ini bukti bahawa kata saya itu bener ternyata ya. kasian ya saya liat folower setan melayu punya rumah kayak sangkar burung ato pake mobil kancil ketimbang ketua setan melayu kaya banget ya. fikir in dengan otak ya jangan mikir dengan kaki ya. Apa sih yang kamu perjuaangkan ya . gak tau malu ya kamu.



    http://pemudacheh.blogspot.com/2012/09/patutlah-menteri-umno-bn-hidup-senang.html

    ReplyDelete
  44. Ni tak sepasal ada indon sesat ni apsal...tak paham2 ke org kata nak masuk indonesia raya...tak tau malu. Masuk negara org jadi pencuri...ko igt indon bagus sgt ke? Ko makan pun belum tentu ada nak nyibuk negara orang...tgk dulu negara sendiri...bukan sebok tempat org...lobang jamban penuh taik kata rumah org busuk...apa punya orang la indon nih...ntah cina ntah melayu ntah jawa ntah bugis semua nama heryanto...bodoh

    ReplyDelete
  45. Nizar nie dh mcm org gila pn ada aku tgk.. Tak hbs2 dgn isu dia tu.. Pastu nak menyibok2 psl DS Rosmah pulak dah.. Mcm gampang je nizar nie!

    ReplyDelete
  46. Wey indon sial!! Kau tu blh tak jgn nak menyibok pasal ngra nie.. Kau tu pergilah baiki dulu ngra kau yg kucar kacir mcm otak kau tu jgk!

    ReplyDelete
  47. Nizar bodoh bangang mcm gampang..

    ReplyDelete
  48. Akak rasa isu yg nizar buat ni dah basi lah.. Dia mcm dah xde idea nak bt pe plak kan

    ReplyDelete
  49. Nizar pukimak saja je nk kutuk2 ds sri rosmah... Abis tu yg ko kutuk ni tak dosa ke?? Ckp je pandai tp bagang ko ni sial

    ReplyDelete
  50. Tulah padahnya kalau dah hati tu busuk datang saja bala kat dia nasib baik smpat megelak kena tanggan itu pun patah kalau kena kepala alamatnya mampus

    ReplyDelete
  51. Nizar ni pukimak tak blh tgk org senang... Biar lah klu isteri pm nak mesra dgn rakyat lg pun apa yg dia bt tu tak lebih2 pun pm kt kan berjiwa rakyat.... Nizar ni busuk hati sbb dia ni tau pk jahat irg lain je diri sendiri mcm babi x de ketenangan... Bila tgk pm n isteri dia happy lg punai dia terbakar tu pasal lah dia bt cite merata tempat supaya org benci kat datin sri padahal xde sapa kisah pun bkn dia bt salah pun

    ReplyDelete
  52. Tu baru patah tgn tak lama lg punai dia pun patah... Tak abis2 fikir kebyrukkan org allah balas cash je padan muka dgn pukimak punya babi nizar ni

    ReplyDelete
  53. Kdg2 aq tgk nizar ni nampak mcm peniaga bontot kat pasar malam pun ada gak haha

    ReplyDelete
  54. Ni namanya org gila kuasa tp tak dapat nak buat apa2 sama mcm babi tersepit telur... Klu jita jentik telur dia baru dia akan ok

    ReplyDelete
  55. Nizar ni kang aq jentik telur dia br dia tau

    ReplyDelete
  56. Nizar dah xde modal....

    ReplyDelete
  57. Ala nizar mcm baik sgt nk cite pasal datin sri tak pakai tudung abis yg ki duk berdemo kutuk dia tak dosa ke sial... Ni lah org kata salah sendiri x nampak salah org cpt je dia nampak... Mcm lah org tu mati nnt nak bwk dia sekali.... Tu hal masing2 lah bro kubur masing2 kan... Yg ko nk sibuk bt apa....

    ReplyDelete
  58. Lancau lah lu nizar lu cite byk belakang lu main betina tarak dosa ka itu???

    ReplyDelete
  59. Apa lah bodoh sgt nizar ni... Bila tang ni semua dia nmpak je tp time dsr bt keja pagi ptg mlm dia sibuk utk rakyat dia tak nampak plak... Ataupun dia saja bt2 tak nampak kot.... Mmg sial lah pukimak ni

    ReplyDelete
  60. Tu br tgn patah tak lama lg mulut pun tak blh bukak... Br padan muka dgn babi ni... Ada2 je benda dia nk sibuk...

    ReplyDelete
  61. APA LAH NIZAR NI TAK SENANG DDK TGK DATIN SRI SENANG... Ni laH BANGSA PEMBANGKANG MMG TAK BLH GGK ORG SENANG TP KLU ORG SSH DRG SUKA LAH TAK TAU APA NAK JADI LAH DGN DRG NI... KeSIAN DATIN SRI BUAT MCM2 KEBAIKAN PUN ORG TAK NAMPAK...TAKPE LAH BIAR ORG TAK NAMPAK ALLAH NAMPAK SUDAH LAH

    ReplyDelete
  62. ANWAR MAIN BONTOT TU XDE SAPA NAMPAK SALAH KAN...PAS MAINKAN AGAMA PUN XDE SAPA KATA APA TP DATIN SRI BERHIBUR CKIT...PASIAL N PKRBABI TAK SENANG DDK

    ReplyDelete
  63. Nozar mcm babi minum todi tak blh ddk senang bila tgk org bahagia

    ReplyDelete
  64. Kalau kak mah tgk perangai sekor2 kat dlm ni mesti dia suka kan semua kaki maki sama mcm parpu

    ReplyDelete
  65. Nizar laknutullah sebenar dah hilang roh islam dia, sebab terlalu banyak minum kencing babi, sebab orang orang Islam yang masuk Pakatan Rakyat akan di baptiskan dengan kencing babi, itu sebab nya ko cakap apa pun dia org Nizar ni sekeluarga agakny dah gila babi

    ReplyDelete
  66. Nizar beruk nizar beruk nizar beruk nizar beruk nizar beruk nizar beruk

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!