CILI BERAPI! BAIK PAS TUTUP KEDAI DAN JADI ANJING DAP SELAMANYA JE!

Perang mulut antara Pas, DAP dan PKR berhubung isu hukum hudud masih belum reda malah terus membara.

Keadaan semakin genting bagi pakatan politik tiga parti tersebut yang sudah tentunya akan mengugat keutuhan Pakatan Rakyat menjelang Pilihan Raya Umum ke 13 nanti.

Walaupun isu pelaksanaan hukum hudud yang diperjuangkan oleh Pas bukanlah sesuatu yang baru namun ia kembali menjadi panas dan bahan polemik sejak kebelakangan ini akibat sikap parti Islam itu yang kini dilihat berdolak dalik dan tidak teguh dalam pendiriannya.

Pada satu pihak, DAP dilihat konsisten dengan penentangan tegasnya terhadap sebarang usaha oleh Pas untuk melaksanakan undang-undang syariah jika Pakatan Rakyat berkuasa.

Ini berlainan pula dengan pihak Pas yang terpaksa menukar warna politik dan mengorbankan prinsip perjuangannya daripada ‘Negara Islam’ kepada ‘Negara Kebajikan’ semata-mata kerana hendak menyesuaikan dengan kehendak dan agenda politik DAP, sebuah parti politik perkauman Cina yang amat rasis dan secara terangan menonjolkan sikap anti-Melayu.

Pas sanggup mengorbankan pemimpinnya seperti Hasan Ali yang menyuarakan ketidak puasan hatinya terhadap sikap angkuh dan pro-Kristian DAP dalam kerajaan negeri Selangor namun untuk menyanggah parti rasis itu jauh panggang dari api.

Read more...

30 Responses to "CILI BERAPI! BAIK PAS TUTUP KEDAI DAN JADI ANJING DAP SELAMANYA JE!"

  1. cILI KASI TARUK SAMA PARPUKARI.

    Pas ngan Dap memang demokratik....nak bertengkar ke berlainan pendapat tak jadi masalah......yang terbaik akan jadi ikutan.Walaupun berlainan pendirian rakyat tetap sokong pr.aMENO LAK HARI HARI NAK CARI GADUH........MEMANG KUNO DAH AMENO NI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas dengan dap demOkratik? Hahahaha kelakar kelakar. HamPAS tu kan parti ajaran syaitan. BiaDAP tu pulak parti Dog and Pigs. So engkau dalam kategori syaitan dog and pig. Hahahaha

      Delete
  2. MCA kutuk huduh UMNo duk diam aje...sapa jadi anjing sapa ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP is the Dogs and Pigs.

      Delete
  3. Tolong lah kat bedah jangan bakar Bas PR....tolong lah ...hari baik belum lagi habis......tunjuklah perangai yang baik supaya rakyat dapat menerima BN kembali. Kalau nak siasat dr mana PR dapat duit beli Bas tu, sila siasat kes kes yang lain sama....1.Kolam udang noh Omar 2.Kes scopene. 3. Lembu import kak ijat dah dapat ic ke belum. dan lagi dan lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro anwar bin ibrahi aka BABI adalah bapak segala perasuah negara ini. Rakyay dh tahu siapa si BABI sekor ni. Hell is the best place For him. Penjara sg buloh juga bukan tempat terbaik untuk babi ni.

      Delete
    2. Talam ape cer bro?? Fekah jerawat ape cer?? Rumah urut selangor ape cer?? Air kat selangor ape cer.... Jgn cakap umno jer.... Pakatan haram lg teruk... Nak.cite skandal seks pemimpin x pyh lah... Byk sgt... X payah cite pasal umno kalau parti sendiri rasuah bersepah tahap gaban........

      Delete
  4. gua setuju bro!!!!PAS nie bukan parti islam tp parti gila kuasa dan parti anjing suruhan DAP..teruk2!!!!mereka nie asyik jilap kaki DAP ..ikut jer apa yang DAP suruh lakukan..otak ada tp xpandai guna janji jer manis tp apa pun xder..balacinya mudah kena tipu...bodoh lurus bendul itulah PAS...CILI KASI TARUK

    ReplyDelete
  5. Islam dah ajar, apa apa berita, kena ada bukti, nak tuduh orang berzina, kena ada bukti, tuduh orang mencuri, kena ada bukti, Saidina Ali waktu jadi pemerintah, baju besi beliau kena curi oleh orang yahudi, bila pencuri di tangkap, dan bila masuk mahkmah yang mana hakim mahkamah di lantik oleh saidina Ali, dan bila hakim minta bukti, maka saidiana Ali panggil anak dia jadi saksi, tapi hakim tolak mengatakan bukti tak kuat sebab kanak kanak jadi saksi, dan dari keluarga sendiri pulak tu, mungkin akan bias, maka saidina Ali akur, dan baju besi itu jadi hak milik yahudi tadi, terus yahudi tu masuk islam sebab terkesan dengan keadilan dalam islam menilai fakta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya benar seperti yg kamu cakap tu.. tetapi adilkah undang2 dan hukum yg di rancang oleh pas? Anda nampaknya lebih mahir dari kami, kamu buktikan bahawa undang2 & hukum terbabit adil sepertu yg kamu ceritakan di atas? Tun Dr. Mahathir sudah meneliti draf tersebut dan telah memberi feedback dan tidak bersetuju, malah akan bertindak jika diteruskan.. jika benar draf terbabit bersemangatkan undang2 & hukum Allah SWT seperti yg didakwa oleh pas, kenapa pas tidak teruskan. Kita ummah Islam diajar utk tidak menyekutukanNya, HANYA takut kepadaNya, kenapa pas TAKUT akan ugutan Tun Dr. Mahathir?

      Delete
  6. tengok kan dah terbukti yang PAS nie hanya gunakan agama as batu loncatan untuk mendapatkan kuasa...
    sampai sanggup menukar sematmata nak sesuaikan dengan DAP...
    apa kejadahnya...
    mangkuk betul PAS nie xkan tidak nampak kebenaran yang DAP only nak gunakan korang je untuk kutip undi konon melayu islam...

    ReplyDelete
  7. Ye le pencacai ameno patut tunjuk sifat sifat pejuang.......satu tok sah lah nak maki hamun 2. makamah kate saiful bohong abis tu nak tuduh dan buat fitnah ape lagi.3 Ameno bukan makamah.....polis pula bukan penyiasat persendirian macam bala....tunjuk lah orang ameno ada ilmu sikit.....Saya tak sokong mana mana...undi itu rahsia....tapi tengok komen kat sini memang lah pencacai ameno takdak ilmu langsung dunia mau pun akhirat....buAT BUAT MALU ANAK CUCU MELAYU JE.Kita bukan tak tahu Amno baru ni mamak yang tubuhkan......takat yang patut cukup le.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam PR macam-macam ada. Pemimpin jantan tibai jantan, depan belakang sama saja, bini kawan pun jadi, dalam hotel boleh, dalam jamban pun hisap, dalam keretapi pun jadi, stesen bas pun kebas.

      Hello, binatang yang tak ada akai pun tahu jantan betina!!! Belum pernah dalam kamus binatang jantan tibai jantan.

      Kalau dah pemimpin macam2 ada, pengikut hmmmm..mother of all BANGANG's and DUNGU's.

      Delete
    2. Si babi aka bro anwar bin ibrahi belum terlepas dari undang2 . Tungguuuu. Tapi walaubahaimanapun mahkamah tinggi telah membuat kepUtusan tepat dengan melepaskan si BABI ni. Kerama tempat yang lebih sesuai untuk BABI ini adalah HELL . So neraks jhanam is waiting gor him. Waiting for peliwat penzina penipu pembohpng pemfitnah sidlan agung sbad ini. Dia lah syaitan besar di malaysia ini.

      Delete
    3. Oiii?atok tua kutuk tu tlepas sbb liwat tu berlaku suka sama suka.sedangkan pendakwaan liwat tepaksa.sbb teknikal je dia tlepas.liwat tetap berlaku la ngok.bodo ke ape ko ni?nak sokong gak kaum nabi luth tu?

      Delete
  8. Pas nie mmg suka sgt jadi anjing Dap! klu suka sgt sng jd je anjing depa seumur hidop kau!!
    bodoh pny Pas!!

    ReplyDelete
  9. Pas nak hudu pe..hanya pacacai dan penyokong je yang lebih:-

    1, Hadi kata dlm muktamar PAS dikota baru tahun sudah Hudud bukan perjuangan PASm sekarang dah tukar menjadi negara berkabajikan.
    2. Azizan pulak berkata Hudu tak sesuai dijalankan dikedan sebab ianya bukan perjuangan sebenar PAS.
    3. Nizar sewaktu menjadi MB pulak pernah mencabar Tajul Rosli dalam sidang dewan undangan negeri Perak supaya ditunjukkan dimana dalam perlembagaan penubuhan parti pas berkenaan dengan perlaksanaan hudud.
    4. Mat Sapu pulak dalam sebuah akhbar cina beberapa hari lepas telah menyatakan PAS tidak akan melaksanakan hudud sekira nya Putrajaya ditawan.
    5, Semalam pula Timbalan Menteri Besar Kelantan menyatakan bahawa AJK untuk membuat kajian berkenaan dengan perlaksanaan hudud cuma baru sekali bermesyuarat sejak ditubuhkan pada Oct 2011..lepas tu terus senyap..dah dekat setahun penubuhannya baru sekali je mesyuarat so sampai bila hudud nak dilaksanakan ni.
    6. Bila sebut je hudud..Karpal Singh dan DAP terus menghina dan menyergah PAS...tapi semua melayu PAS tunduk menyorok kepala saperti kura-kura..tak berani angkat muka pun ..pabila ada mantan timbalan presiden bersuara mempertahankan hudud...dia dipersalahakan dan nak dipecat pulak..

    Hakikat sebenarnya hudud akan timbul menkelang pilihanraya sebagai umpan untuk menipu penyokong bodoh mereka..islam digunakan sebagai topeng untuk kepentingan politik.

    ReplyDelete
  10. pas adalah bermaksud- parti anak syaitan...pemimpin2 dlm pas hanyalah manusia yg bertopeng kan syaitan...sanggup mengadai kan agama bangsa demi politik songsang nyer....

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. Salam perjuangan,
    Mohon pautkan blog saya ronyanuar.com pada pautan blog list saudara..terima kasih bro

    ReplyDelete
  13. PASial mmg parti sesat,mereka layak jadi anjing DAP.
    agama hanya sebagai penarik perhatian umat2 islam untuk menyokong PASial,pada nhakikatnye mereka bkn memperjuangkan agama islam seperti yg dikatakan.
    tujuan utama PASial adalah putrajaya,tumpah darah sekali pun mereka tetap akn dapatkan putrajaya tersebut.
    inilah agama yg dibawak oleh penyesat umat islam di malaysia iaitu nik aziz,manusia yg hanya mempremainkan agama islam dan tidak berpegang pada al-quran dan hadis.
    sanggup menjadi baruah dan anjing DAP demi kuasa,org beginikah yg kita mahu untuk memerintah malaysia dan umat islam di malaysia.
    org yg kuat ilmu agama pun boleh terpesong dari agama jika perasaan untuk mendapat kuasa membuak2,itulah yg terjadi kepada nik aziz.
    pengikut2 PASial menyokong nik aziz tanpa berfikir baik dan buruk,diberi akal untuk berfikir tetapi tidak digunakan.
    dah ternyata PASial menjadi anjing DAP,masih lagi org sokong PASial.
    dasar manusia sial yg x berotak,manusia yg lahanat

    ReplyDelete
  14. pas parti yg bertopengkan syaitan..

    ReplyDelete
  15. kan hj hadi kata negara islam tak ada dlm al quran... kalau negara islam tak ada dlm al quran ertinya hudud pun tak ada lah...

    cuba pecacai2 tolong tanya balik pada hj hadi..

    hj hadi penipu ke atau Pas yg kuat kelentong...

    ada sesape boleh tolong jawap wahai pecacai PR terutama Pas

    ReplyDelete
  16. Pad pukimak punya dajjal klu dap buat apa senua btl aku benci pas dr dap sbb pas pukimak punya parti dia main kan agama islam dan dia memperdagangkan agama islam.....mmg sial lah pukimak ni semua

    ReplyDelete
  17. Aku setuju ngn tajuk! enuff said!
    PAS can GTFO klu msih nk bersikap mcm nie

    ReplyDelete
  18. Sungguh menyedihkan. Ramai sangat orang2 melayu tertipu dan memberikan sokongan kepada Pas hanya kerana percaya bahawa Pas akan laksanakan Hudud jika mereka berjaya menguasai kerajaan.

    Sungguh menyedihkan. Ramai sangat orang melayu yang buta perlembagaan. Mereka ingat nak laksana Hudud itu macam nak laksanakan undang2 mewajibkan pemakaian tali pinggang keledar.

    Tahu kah orang melayu. Nak laksanakan Hudud perlu kepada pindaan perlembagaan. Nak pinda perlembagaan perlu kepada 2/3 sokongan ahli dalam dewan rakyat.

    Cuba jumlah semua ahli islam dalam dewan rakyat. Adakah jumlah mereka 2/3.

    Kalau jumlahnya tak sampai 2/3. Adakah nak harap ahli2 YB dari DAP akan undi menyokong. Adakah nak harap ahli YB dari PKR juga undi menyokong.

    Adakah Pas pernah memberitahu kepada orang2 melayu di kampong2 yang menyokong mereka bahawa, " kita boleh laksanakan Hudud jika 2/3 daripada ahli dewan menyokong ". Kalau pun ahli YB dari Umno menyokong. Hudud tak akan menjadi kenyataan.

    Ahli YB islam adalah terdiri daripada ahli YB Umno dan ahli YB Pas. Fikirlah secara logik. Pas tidak akan bertanding melawan calon cina atau india dari parti DAP. Pas juga tidak akan bertanding melawan calon cina atau india dari PKR. Pas akan bertanding di mana calon Umno bertanding. Pas akan bertanding disebahagian kawasan yang calon MCA, MIC dan Gerakan bertanding.

    Dalam perlimen ada 222 kerusi. Adakah Umno akan letak calon di 148 kerusi (2/3). Tentu lah tidak. Adakah Pas akan letak calon sebanyak itu juga. Tentulah tidak juga kerana khabarnya Pas nak lawan di 66 kerusi saja.

    Katakan lah Pas menang semua 66 kerusi. DAP menang semua. PKR juga menang semua. Umno kalah habis. MCA kalah semua. MIC tewas semua. Gerakan bungkus.

    Jadi dengan 66 suara itu Pas nak bawa usul laksana Hudud. Dari mana nak cari lagi 82. Nak harap dari DAP dan PKR saja lah. Boleh dapat kah.

    Ayuh orang melayu. Jangan jadi buta metamatik sampai begitu sekali. Pas terang2 menipu kalian kerana kalian semua buta metamatik. Tapi Pas tak dapat nak tipu orang2 melayu Umno, ahli DAP dan ahli PKR.

    Ahli2 DAP dan PKR tahu. Jika Umno jatuh sekali pun. Pas dengan 66 ahli YBnya tak akan dapat buat apa2 berkaiatan Hudud dan Negara Islam. Jadi kalau pun mereka undi Pas. Bukan kerana mahukan Hudud dan Negara Islam. Tapi adalah kerana mahukan Umno (melayu) jatuh dari memagang teraju negara.

    ReplyDelete
  19. Bangang sial PAS Laknat nih asyik ckp pasal HUDUD, soal Allah pun xlepas, boleh flip flop Allah tu kafir pakai, tiba2 melalak mcm anjing kurap soal HUDUD.Bab mengenal Tuhan pun PAS FAILED mcm mana tetiba sakan melalak bab HUDUD..suatu yg janggal dan pelik. Penipu BESAR!!

    PAS akan diazab Allah sekeras2 Azab! Segala kerja sesat dan penyelewengan salah faham pencacai2 PAS akan ditanggung jwblah oleh pemimpin2 PAS lakantullah ini!! Ya Allah turunkan azab kehancuran pd PAS. Parti sesat lagi jahat!!

    ReplyDelete
  20. Woi pukimak anon 3.01aq bukan nak bt fitnah dono je... Masakan pokok bleh goyang klu x de angin???? Kadang2 angin pun ada mulut klu ko nak tau la... Anwar babi tu dah byk sgt makan duit rasuah klu ko still x tau lg la....

    ReplyDelete
  21. Nama je parti agama islam,tengok perangai pimpinan langsung takde kualiti. Bila ceramah penuh maki hamun. Kalau ada ulamak lain komen yg tak disenangi terus beri gelaran tak senonoh. Haramkah je dah berapa kali mohon maaf sebab fitnah sesuka hati. Lepas PRU nanti NYESAL TAK SUDAH korang.

    ReplyDelete
  22. dalam Al-Quran ALLAH S.W.T ad mnyatakan tntang Parti Syaitan/HIZBUSSYAITAN..firman ALLAH S.W.T"...mereka menjadikan agama(memperalatkan agama) untuk tujuan berpecah belah dan berklik-klik sehingga menjadi beberapa pecahan(parti-parti).Masing2 parti pula berbangga dengan apa yang ada di sisi mereka..."(Surah 23,al-Mukminum ayat 53). selanjutnya ALLAH berfirman"Syaitan telah menguasai mereka,lalu syaitan menjadikan mereka itu lupa pada ALLAH.Lalu mereka tergolong ke dalam golongan parti SYAITAN(hizbussyaitan).Ketahuilah,sesungguhnya PARTI SYAITAN itu parti rugi"(Surah 58,al-Mujadalah ayat 19)

    ayat di atas menjelaskan tntang ciri2 parti syaitan iaitu;

    1.pemimpin dan anggotanya memeperalatkan agama untuk menimbulkan perpecahan di kalangan masyarakat.

    2.Bersikap sombong dan berbangga dengan parti masing2(sehingga menganggap parti mereka sahaja yg dijamin syurga,parti lain jahiliah dan ahli neraka.

    3.lupa kpd ALLAH.Yakni,apabila ingin menyelesaikan masalah umat,mereka merujuk kpd teori politik.sehingga sanggup bekerjasama dgn aprti bukan islam.Menolak kesepakatan sesama islam.

    Pengajaran yang diperolehi dari ayat dia atas ialah:

    demi utk meraih undi PAS sanggp bekrjesama dgn parti2 yg tidak islamik sprti DAP dan PKR yg jelas dasar perlembagaan mereka bukan berlandaskan islam.

    PAS memeperalatkn agama utk mnimbulkan perpecahan,iaitu mereka membuat pelbgai dalil agama utk mnuduh org islam dlm UMNO dan BN sbgai Kafir,taghut,jahiliah dan lain2 shngga mnyebabkan perpecahan umat.

    PAS menerima sistem politik demokrasi dan politik pilihan raya yg dianggap menyeleweng sbgai saluran utk mnegakkan islam.

    buktinya dlam buku AMANAT HAJI HADI oleh HAJI HADI sendiri iaitu pada muka surat 23 dan 24 berbunyi"walaupn demokrasi adalah ciptaan barat bukan islam,di mana di dalamnya terdapat pelbagai kelemahan dan penyelewengan yang ketara,namun islam menerima kebebasan dan hak-hak yg diberi oleh demokrasi dan mengambil faedah drpdnya utk mnuarakan ajaran islam,PAS ttp mnyertai pilhanraya dan mnyertai sistem demokrasi"

    kenyataan haji hadi ini brtntangan dgn firman ALLAH yg brmaksud"Jangan kamu mencampur-adukkan kebenran dgn kebatilan..."(surah al-Baqarah ayat 42)Ini menandakan PAS mengamalkan prinsip Machievalle iaitu"matlamat menghalalkan cara"

    namun sayang sekali semua ni xdpt dilihat oleh ahli2 dan pnyokong PAS krn hati mereka telah dibutakan oleh dalil2 PAS,snggh malang nasib mereka smua..

    sedangkan UMNO yg dimusuhi PAS ad dlm perlembagaam nya fasal 3.3 iaitu:menegak,mempertahankan dan membangunkan Islam,agama resmi negara serta menghormati prinsip kebebasan beragama"tapi PAS ttp plih DAP..!!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!