CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Monday, September 17, 2012

CARI JALAN SELESAI KRISIS ROHINGYA KATA TUN M!

Kisah mengenai penderitaan pelarian Islam terutama apa yang berlaku pada etnik Rohingya di Myanmar bukanlah cerita baru.

Nasib mereka pernah menjadi perbincangan malah mendapat perhatian terutama dari kalangan negara Islam sendiri sebelum ini.

Dalam usaha untuk mencari jalan keluar kepada kemelut yang melanda umat Islam itu, Yayasan Keamanan Sedunia Perdana (PGPF) telah menganjurkan satu forum bagi membincangkan isu terbabit.

Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam ucaptama di forum “Kesusahan Rohingya:Penyelesaian?” mengutuk keras penindasan yang berlaku ke atas umat Islam tambahan lagi musibah yang menimpa etnik Rohingya.

Katanya, penyeksaan secara berterusan ke atas etnik tersebut menyebabkan pertubuhan itu merasakan keperluan untuk mengadakan persidangan tersebut dengan penyatuan moderator dari seluruh negara.

“Sepanjang persidangan ini berlangsung kita harap satu jalan penyelesaian dapat dicapai bagi mengelak aktiviti penindasan terus membelenggu etnik Rohingya di Myanmar.

“Sejak Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UN) sendiri mengakui Rohingya sebagai salah satu etnik minoriti yang paling diganggu atau ditindas dalam dunia hari ini.

“Justeru, kita merasakan bahawa kita tidak boleh hanya melihat dan membenarkan segala tindakan penindasan untuk penghapusan etnik dilakukan sewenang-wenangnya tanpa sedikit pun berusaha untuk menghentikannya,” katanya lagi.

Tun Mahathir menambah, walaupun pelbagai kutukan ke atas perbuatan ganas yang sengaja dilakukan ke atas umat Islam ini, namun ia sedikit pun tidak menampakkan aktiviti penindasan itu dikurangkan mahupun dihentikan.

Read more...

58 comments:

  1. Terbaek la Tun ... Dlm keadaan politik kita yg haru biru ni Tun masih lg memikirkan nasib umat islam yg lain.. Nak harapkan anwar.,. Sampai ke sudah x habis dgn bontot yg dia suka...

    ReplyDelete
  2. yes teruskan usaha anda..
    sekurangnya ada juga TUN M pikir..
    aku tengok hari-hari betapa teruknya penderitaan etnik rohingya ini...
    memang betul semakin hari bukan semakin elok semakin teruk...

    ReplyDelete
  3. Bg pengikut pakatan yg haram jadah korang boleh pikir apakah nasib kita umat islam akan jd seperti etnik rohingiya tu nanti jika pakatan menang PRU kali ni??? Jawapannya mungkin sbb melihatkan keadaan sekarang pun dah ramai kaum cina yg pijak kepala org Islam di negara kita ni so x mustahil jd mcm tu... Fikir2 kan lah....

    ReplyDelete
  4. Mana agaknya anwar time2 mcm ni?????? Senyap je....

    ReplyDelete
  5. Anwar tgh main bontot mat indon lah tu....

    ReplyDelete
  6. Kak Bedah 8.23,

    Pas sekarang mana ada perjuangkan Islam lagi. Orang Islam dimurtadkan pun tak dipedulikannya. Cakap lebih, Hasan Ali kena pecat !!

    Yahudi hina nabi pun Pas tak kisah.
    Perkara remeh temeh yang diutamakannya. Bangsat betul penyokong Pas sekarang ni !!

    Lebih nak jaga hati Anwar si ejen zionis dan si kafir DAP.

    ReplyDelete
  7. Tun Mahathir sebenar-benarnya pejuang Islam sejati.

    Hidup Tun M !!

    ReplyDelete
  8. Bagus lah Tun M! Nak harapkan anwar haramjadah kaki main depan belakang ni ingat kat orang islam memang taklah kan der! Dia tahu nak jadi perdana menteri je! Dengan mimpi nak tawan putrajaya konon! Puihhh ! Hancur negara kalau dipimpin oleh pemimpin tak bermoral!

    ReplyDelete
  9. Tun mahathir mmg terbaik lah... I love u

    ReplyDelete
  10. Terbaik Tun M! Teruskan usahamu perjuangan demi bangsa,agama dan negara! Kami sentiasa bersamamu! Hanya Tun M saja yang dapat mengajar pakatan. Parti lain hanya tahu ceramah dan menyebarkan fitnah saja! Dan demi kepentingan sendiri sanggup mereka mengadaikan agama.

    ReplyDelete
  11. Semoga Allah swt memanjangkan lagi usia Tun, supaya kami umat Melayu/Islam terus dapat menafaatkan segala KEBIJAKSANAAN Tun.

    Kita tidak boleh mengharapkan PKR atau PAS untuk memikirkan masalah-masalah umat Islam sejagat seperti ini...mereka akan hanya berbuat sesuatu jika boleh menambah sokongan Cina DAP terhadap mereka.

    ReplyDelete
  12. Tun M mmg terbaiklah... beliau sntsa memikirkan kebaikan utk semua org... mmg inilah yg terbaik bkn mcm si anwar tu time2 mcm nie dia hilang pulak ye..

    ReplyDelete
  13. anwar oh anwar dimanakah engkau wktu2 mcm ni...?

    ReplyDelete
  14. menurut teman saya bapak mader itu kayak monster yang punya 2 lidah ya akayak biawak kata dia kerna kata dia lagi bapak mader suka bunuh warga malaisia di desa mamali dulu kata dia buanyak umat islam yang tewas kerna dibunuh oleh bapak mader. Saya kaget ya kenapa sih setan melayu suka itu ortu yang udah nyanyok kata dia lagi. jangan fikir saya bikin fitnah ya, itu menurut kata dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TUN MMG BAIK DAN BIJAK TAK MCM. BAPAK SUSILO KAN. OTAKNYA PINTAR TIDAK MCM BAPAK KAU TU. DUA PUNYA PINTAR SAMPAI KAU MALING2 INDON PUN TUMPANG CARI MAKAN. APA KAU TAK SEDARKE. KALAU DI INDON MAKAN PUN KAU SUSAH DAPATKAN. ITU TANDANYA KETUA2 BN KHASNYA TUN BERIBU KALI LEBIH PINTAR DARI BAPAK SUSILO KAU. KALAU BAPAK KAU TU PANDAI TENTU MALAYSIA TIDAK DIBANJARI OLIH ANJING KURAP MCM KAU. KAU SEDAR DIRI SIKIT. JANGAN MAKAM DUIT HARAM RASUAH UNTUK JADI BARUA YA MALING. MALU INDON2 LAIN. KALAU NAK BERASUAH ATAU TERIMA RASUAH DUDUKLAH INDON
      JGN DTG MALAYSIA. JGN TABIR FITNAH DISINI. MATI SUSUAH KAU JAWAB. KAU KAFIR KE SBB HANYA KAFIR LAKNAT KUAT TABUR FITNAH.

      Delete
  15. "vox populi vox dei"

    ReplyDelete
  16. Pulimak punya indon bangsat . Ko pikir dgn bg fitnah macam tu org akan percaya la?? Wei nie malaysia la takat bagi kenyataan tapi x de fakta x yah la oi... Dah jadi auta namanya .. Hanya babi2 n anjing2 mcm ko je indon yg akan percaya fitnah tu.......

    ReplyDelete
  17. saya gak bikin fitnah ya pakcik, coba liat dulu ya kasus ini kayak yang diselidiki oleh mantan ketua polisi malay, liat kalo ini setan malayu mau sayang sama itu setan melayu, itu bener ternyta ya siap ya setan melayu ini ya. kasian ya folower bocah setn melayu suka pake mobil kancil or potong saga ketimbang petinggi setan melayu pake mersedes ato bmw. maaf ya , jangan pusing ya.




    http://anwaribrahimblog.com/2012/09/17/bekas-pegawai-kanan-polis-mahathir-boleh-disiasat-kerana-subahat/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=bekas-pegawai-kanan-polis-mahathir-boleh-disiasat-kerana-subahat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak kau kat indon lagi setan kau tak sibuk. Kau bukan org Malaysia jadi baik kau jaga setan2 indon tu. Jgn jadi maling di sini. Kau lagi anjing setan besar kau tau.

      Delete
  18. ya bener ternyata ya setan melayu suka maling aja kerja dia. gak takut sama dosa ya ini setan melayu. kasian ya boss setan melayu punya istana ketimbang bocah setan melayu punya rumah kayak sangkar burung kata teman saya. kasian ya perjuangan yang sia sia ya.


    http://greenboc.blogspot.com/2012/09/pemimpin-bn-songlap-rm200000-geran.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yang rajin selalunya hidup senang di Malaysia. Bukan kerana mereka rasuah. Kalau di indon memang. Rasuah adalah keperluan. Macam kamu aku rasa kamu orang susah brengsek di indon. Kamu bisa duduk bawah jembatan. Justeru bila datang Malaysia kamu akan cari wang cari kotor juga macam jadi barua orang untuk jatuhkan pemimpin dan orang2 melayu yg senang. Jahay sungguh hati kamu ya. Apa kamu tidak takut dosa???.

      Delete
  19. Anjing pakatan ni menyamar jadi Indon pulak dah !!

    pandai menyerupa,...macam Anwar jugak !!

    ReplyDelete
  20. bagi Sorang sebotoi beer san miguel setel la

    ReplyDelete
  21. xpe tun..nnt kita mintak syarikat san miguel bantu rakyat rohingya kat sana...syarikat tu kan kaya..jual arak lagi tu...pasti akan mendapat sumbangan yg besarrrrr..

    ReplyDelete
  22. nie la pemimpin nama nya...cari jalan selesai kan masalah...bukan macam pakatan anak haram tu...keje tambahkan masalah je kat negara...tapi tak taw selesai kna...belajar la dari TUN M nie...malu la korang wahai pakatan sial anjing barua...korang semua tak layak jadi pemimpin negara la...

    ReplyDelete
  23. ok cari jalan selesai krisis rohingya ok... tun m dah pesan tu

    ReplyDelete
  24. Hidup Tun M pejuang Islam yang sebenar. Harap PAS kena ugut sikit sudah senyap sunyi. Mana Tantawi rimau tak da gigi heh. Anwar terus hilang senyap. Tolak pakatan Undi BN.

    ReplyDelete
  25. Dulu kini dan selamanya .. Tun tetap dihati

    ReplyDelete
  26. Apa kelas Rohingya! Jenis berak merata tempat. Basuh makanan d perigi tempat mereka mandi & kencing. uwekkkS!! pengotornya!.

    Burit perempuan2nya pun busuk mcm burit kak bedah. 1km pun dah boleh cium bau burit dorang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa mak ko yg buat mcm tu ye babi... Haha burek mak ko bau mcm air mani babi gondol

      Delete
  27. Tun M i salute u mmg terbaik la!
    Mcm nie la tgk wlupun x memimpin carisma die msih pwer!
    Mmg kita ptut bela nsb org Islam yg lain dari bergadoh sesama sndri!

    ReplyDelete
  28. kak bedah 8:23 PM
    kutuk org cina pulak. Padahal dia ni masa skolah menengah, jadi perempuan simpanan taukeh cina pemilik ladang babi. Dia tak puas dgn taukeh, pegi pulak kandang babi, lepas tu uh! ah! kena sondol babi tunggal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh tu cite mak ko masa muda2 dulu ye hahaha... Lawak lah ko ni pukimak anakharam babi... Mak ko selalu main dgn babi sampai dpt ko ni haha

      Delete
  29. Yezza terbaik la Tun M...aku plik lak PAS wat xtau plak la bila ade isu2 agama islam nie
    apa diarang buat slma nie?
    yg kes Rasullullah kene hina snyp aja?
    mna hangpa hlg?

    ReplyDelete
  30. Aduh anon atas aku nie ko dh meroyan ngn kak bedah ke?
    nnti aku knal kan ko ngn die
    jilat la die puas2

    ReplyDelete
  31. ANwar lari nyorok men bontot bini la
    xpnh lak aku tgk skli pun anwar bg ceramah psl nk jaga nsib umat islam

    ReplyDelete
  32. Anwar suka puki babi haha

    ReplyDelete
  33. kak bedah @ puki babi @ puki rohingya

    ReplyDelete
  34. Dovakiin FusRodah @ skyrim butuh babi

    ReplyDelete
  35. bedah ni mer0yan sbb bru lepas minum t0di dgn parpukari....

    ReplyDelete
  36. woi anon 6.49.. sape yg meroyan sebenarnya ni??? ko ke aq???? aq tgk ko yg meroyan lebih2.. maklumlah puki ko busuk sbb tu la x de org nak kan ko even babi pu ludah tgk puki ko tu....

    ReplyDelete
  37. woi anon 6.49.. sape yg meroyan sebenarnya ni??? ko ke aq???? aq tgk ko yg meroyan lebih2.. maklumlah puki ko busuk sbb tu la x de org nak kan ko even babi pu ludah tgk puki ko tu....

    ReplyDelete
  38. mmg terbaiklah tun mahathir....

    ReplyDelete
  39. viva!king of blackmetal tong mahadeath!bawa jer depa mai mesia bagi i/c macm tong mahadeath buat kat paki & pinoy kat sabah bolih undi umnu!

    ReplyDelete
  40. macai nuar nak berlakon jadi indon plak dah haha

    ReplyDelete
  41. kita org islam perlu menolong sesama kita walupun berbeza negara..kata TUN betul dan setuju..ini menunjukkan keraan malaysia perihatin dengan nasid dan kesusahan rakyat islam..tp PAKATAN apa cerita mereka lebih suka menolong kafir dari islam kita tengok saja PAS melutut mcm orang bodoh kat kaki DAP hancur mcm nie..

    ReplyDelete
  42. fuckatan pukimak ni x habis2 lg ke nak menyamar jd indon babi... dah la keje reka cerita yg x berapa nak sahih pastu bleh nak menafikan fakta lagi kat blog ni........ org2 yg berpukimak mcm korang je bt keje ni...

    ReplyDelete
  43. Pakatan mcm dsh xde idea nk bt apa sampai terpaksa upah ndon basuh jamban tlg komen

    ReplyDelete
  44. Anwar tak pnh pun tunjuk contoh baik mcm tun klu bg ceramah bodoh pun suka menghasut org bkn pnh ckp pasal kebaikkan org pun... Lps tu ada hati nk jd pm... Mmg tak layak lah

    ReplyDelete
  45. Yangs dok protest pasal rohingya aku tengok adalah orang pas. Perkosa dan BN tak kisah. Cuma nak tumpang publisiti saja hantar biskut hangit

    ReplyDelete
  46. Rohingya tu mamak kan?

    ReplyDelete
  47. Mari sokong Tun Mahathir....minumlah bir Corona oleh San Miguel Breweries.

    ReplyDelete
  48. Tun M de gak fikir pasal umat islam kay rohingya,PASial de ke.
    PASial duk sibuk menjilat pakatan dan DAP si kafir harbi,umat islam nk jadi pe bukan dia peduli cos PASial nk kuasa saja.
    anuwar sial lagi la,dia bukan akn menolong pun umat islam yg dalam kesusahan cos dia kn pemusnah umat islam.
    Tun M jugak terbaik kerana memikirkan nasib umat islam di rohingya,harapkan PASial mmg musnah lah islam and harapkan pakatan mmg musnah la bontot.
    dasar manusia sial yg jalang,manusia yahudi hipokrit yg lahanat

    ReplyDelete
  49. Tun nak suruh kerajaan ambil n bagi ic la..boleh undi umno..silap2 boleh jd ketua pemuda umno rohingya..pastu offer nigeria plak..jd plak pemuda umno nigeria..

    ReplyDelete
  50. meluat betul aku dengan indon ank haram ni,dia nk sibuk pasal politik malaysia kenapa.....pastu duk hina hina Tun M pulak,memang celaka haramadah la jawabnye.....dah la indon perempat kat malaysia,pastu nak cerita banyak kutuk Tun M.....anuwar pemain bontot dia sanjung,sah dia ni pun kaki bontot gak.....sure anuwar dah balun bontot dia sampai berdarah,tu yg macam celaka haramjadah dia duk jilat anuwar

    ReplyDelete
  51. tun m mahataik dan shiekh anuar aljuburi 2x5,keduanya tua kutuk tak sedar diri,keduanya pembohong tersohor akhir zaman,mahataik,aljuburi dan pok nik adalah the 3 stooges tua kutuk tersohor akhir zaman....kehkehkeh.

    ReplyDelete
  52. Tengoklah bendera apa yang dikibarkan. Tiap hari UMNO berak darah.Saat mampus makin dekat

    http://www.youtube.com/watch?v=8aUAc6VGf44&feature=g-all-u

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!