RAFIZI, BAFIA DAN PENYOKONG PAKATAN YANG BEBAL NAK MAMPOS!

Sejak dua tiga hari ini kecoh pemimpin Pakatan pasal isu BAFIA ni, sampaikan Anwar yang kuat meliwat nak rendahkan taraf PM kononnya PM berdendam dengan Rafizi bekas kekasih belakang dia. Anwar ni punya mentaliti dah semkain rendah sejak kebelakangan ini.

Punya la rendah hinggakan dia nak kata bahawa taraf PM sama dengan Rafizi si jambu bodoh yang bebal nak mampos. Anwar sebelum nak samakan Rafizi punya taraf dengan PM ni, patutnya dia fikir logik la dulu. Siapa Rafizi bebal ni kalau nak dibanding dengan PM?

Aku malas nak ulas lanjut pasal si Rafizi ni, aku lebih berminat pasal isu BAFIA yang cuba diputar-belit oleh gang-gang Pakatan Bebal ni. Mereka cuba kaitkan perkara ini dengan isu Whistleblower! Tahukah Pakatan apa peranan Whistleblower? Adakah tugas whistleblower kena dedahkan segala maklumat peribadi tentang perbankan kepada umum?

Atau tugas whistleblower kena dedahkan pada saluran yang betul dan sepatutnya? Kalau ini, perkara yang asa mereka tak faham, macamana mereka boleh melalak dan mengatakan apa yang dibawa Rafizi adalag tugasan si whistleblower? Lepas tu mereka menyerang BAFIA pulak.

Korang tau tak kalau takde BAFIA ni, esok segala akaun korang boleh didedahkan begitu sahaja di kahlayak ramai, nak ke buat macam tu? Korang nak ke semua simpanan korang segala urusan peribadi korang berurusan dengan bank menjadi satu bahan yang boleh dilihat oleh sesiapa saja?

Sebab itulah diwujudkan BAFIA untuk menjaga kerahsiaan kita semua dari didedahkan kepada pihak, Aku cuba terangkan korang dalam kedah yang 'simple' dan layman la. Jadi, dari korang simpati kat anak haram yang bernama Rafizi ni, sepatutnya korang kena ludah muka budak sial ni. Sebab dia dan pemimpin Pakatan nak mansuhkan BAFIA!

Tak cukup dengan itu si Guan Eng yang racist dan anti melayu tu pulak kata, sepatutnya Rafizi diberi habuan buakn dikenakan tindakan kerana mendedahakan isu NFC! Kalau dah sampai akaun bank orang pun nak dedah, pastu nak hadiah dan nak claim under Whistleblower policy, then memang kita ni dalam masalah la.

Apa punya bodoh la pemimpin Pakatan ni. Mereka suka putar belit kenyataan, mereka akan cuba halalkan semua perbuatan mereka walaupun itu melanggar undang-undang. Harus diingat undang-undang BAFIA ni bukan PM yang buat, undang-undang ni dah memang ada dalam negara ni dari zaman dulu lagi.

Kalau sesiapa yang berkerja dnegan BANK maka dia akan tahulah apa itu BAFIA. Kita sepatutnya bersyukur sebab ada BAFIA, kalau tidak habis segala duit dan simpanan kita menjadi public property. Korang nak ke kalau segala simpanan dan duit korang dalam bank didedahkan pada umum?

Wahai penyokong Pakatan, jangan jadi bodoh la ok. Kalau ya pun nak halalkan apa yang dibuat oleh pemimpin korang tu, tak payahlah nak bodohkan rakyat yang tidak tahu kebenaran dan tidak bersalah diluar sana ok? Ada akal guna dan study dulu apa itu BAFIA. Kalau nak faham apa itu BAFIA, Klik sini

Inilha untungnya menjadi Pakatan Haramdjadah sekarang ni, walau Anwar berzina siap ada bukti video, walau Anwar kantoi meliwat sebab DNA terlekat didubur Saiful, walau Badrul Amin toron bini orang, walau Eli berzina dengan jantan Melayu, walau apa saja mereka buat mereka tetap hero di mata penyokong mereka!

Kadang-kadang aku fikir adakah rakyat Malaysia sedang sakit sekarang ni? Lihatlah negeri dipimpin oleh Pakatan, semuanya hancus tetapi penyokong mereka tetap kata kerajaan mereka terbaik, bila kita minta bukti maka kita dimaki hamun!

Adakah rakyat Malaysia suka diperbodohkan oleh manusia bangsat sebegini? Dimanakah kewarasan kita? Kira sekarang ni kalau pemimpin Pakatan kalau nak bunuh orangke, kalau nak rogol depan public ke, apa saja akan disokong oleh penyokong mereka tanpa berbelah bagi.

Sebab itu mereka makin besar kepala sekarang ni. Apa pendapat korang?

21 Responses to "RAFIZI, BAFIA DAN PENYOKONG PAKATAN YANG BEBAL NAK MAMPOS!"

  1. I am actually not surprised something like this would happen.

    Anybody who is worth 2cents worth of brains would know that PKR were always trend setters in thinking up new ways to be sneaky. I suppose now their aiming for "Lowest Depths A Man could Sink" award by fabricating problems from nothing, breaking the law that protects those who do not have the voice to do so, and all this done in the correct steps from the "PKR Manual : How to raise our kids".

    It comes as a disappointment that some people would bother to support such embarrassing "leaders"/Comedians in their claim to fame as leaders of tomorrow under the guise "For Malaysia" (That was the punchline).

    I'm pretty sure if there was ever a check list of things a political party must understand - Understanding the law is up there...probably on item 1. Did someone forget to tell PKR and it's legion of sheep? Oops.

    ReplyDelete
  2. Careful reading of Act 711 (Whistle-blower Protection Act, WPA)clearly shows that Mr. Rafizi does not fall within the ambit of a whistle-blower envisaged by the Act, for several reasons –


    The disclosure was not made to any enforcement agency – breach of section 6 of WBPA


    The information disclosed was made public – breach of section 8 of WBPA


    His identity is known to all and sundry – breach of section 8 of WBPA


    He had revealed information which is prohibited by BAFIA from being made public– subsection 97(1) of BAFIA and section 6 of WBPA. Even under section 8 of the WBPA the disclosure of improper conduct cannot be disclosed or ordered to be disclosed in any court of law


    Looking at the players involved in this drama it is clear that the actions of Mr. Rafizi and the people coming to his defence are clear examples of manipulation of the letters of the law to suit one’s political agenda.


    The Opposition will never stop politicking every move of the Government, even to the extent of manipulating the tenets of the law and provisions of legislations to suit their agenda.


    Their loose interpretation of the term “whistleblower” is clearly used as a tool to attack and ridicule the effort and good intention of the Government in introducing Act 711 in the first place.

    ReplyDelete
  3. How would Pakatan monkeys react taking cue from Rafizi's act, someone working in a Bank where Anwar Ibrahim keep his account exposes the details of his money to the public to justify his contention that Anwar receives foreign funding?

    Would the Pakatan monkeys agree?

    ReplyDelete
  4. Biasalah, dasar komunis seperti Penipu Rakyat memang hendakkan keputusannya begituk, supaya mereka boleh politikkan isu pemenjaraan mamat public bank tu. Sekarang mamat public bank itu sekadar umpan yang dimangsakan untuk kepentingan Penipu Rakyat, dasar komunis seperti Penipu Rakyat ni mana peduli erti kebenaran, mereka lebih pentingkan kuasa, kebenaran boleh dibuang ke longkang sajalah pada pandangan Penipu Rakyat, blah la, Penipu Rakyat komunis!

    ReplyDelete
  5. memang betul..apa sahaja kesalahan yang besar dilakukan oleh ketua pembangkang.
    semua penyokong mereka akan menyokong mereka walaupon bukti didepan mata.

    pembangkang ni hanya menipu rakyat sahaja. lepas tu suka memfitnah orang.

    ReplyDelete
  6. aku benci tengok muka die hari-hari..
    dah la bersalah bole pla si anuar 2 samakan die dgn si PM kita pulak...
    padahal die yang mcm 2 tuduh dan fitnak org pulak...
    dasar pakatan gampang..
    gila kuasa...

    ReplyDelete
  7. penyokong2 mereka seperti kena ilmu hitam,walau apa anuwar and the gang buat mereka tetap menjadi pujaan hati penyokong2 mereka.....bukti dah ada depan mata,DNA merupakan bukti yg paling kukuh mengatakan anuwar liwat si budak tu tp penyokong2 mereka kate anuwar x bersalah.....si rafizi ni buat kesalahan dengan mendedahkan pasal BAFIA tu,penyokong2 mereka boleh kata rafizi penyelamat rakyat dan rafizi x bersalah.......penyokong2 mereka ni memang sial tahap gaban punya,dasar manusia sial yg x berpelajaran

    ReplyDelete
  8. apa masalah si lembu jantan gila ni
    nak musnahkan bafia.
    lepas tu si celaka guan eng suruh si rafizi ni diberi habuan.ape kes ni.
    memang dasar haramjadah betol lah perangai diorang ni.

    ReplyDelete
  9. la kan elok la BAFIA 2..
    haila korang nie semuanya xbetul..
    yela korang mmg dasar tidak berpelajaran dan bengap..
    penipu makan duit rakyat..
    kaki skandal itu pulak si guan eng boleh pulak sokong si rafizi..
    memang elok la depa semua secocok..

    ReplyDelete
  10. sakit sungguh hati dengan lembu ni...
    tapi lagi bengang dengan anwar,
    berani dia nak samakan PM kita dengan lembu ni...ini dah melampaulah...yang pastinye anwar dan rafizi memang sama taraf.

    ReplyDelete
  11. terang2 dah nmpk yg rafizi ni memang bersalah,memang dia ni kaki penipu.....penyokong2 dia tetap sokong walaupun dia bersalah,mereka tetap mengatakan si rafizi ni hero pujaan hati mereka......asal bengap tahap celaka haramjadah punya penyokong2 dia ni,kebenaran dah de depan mata tp still mereka kata si rafizi ni x bersalah......penyokon2 dia jugak kata polis x sepatutnye menangkap rafizi kerana dia telah mendedahkan kebenaran,dia sepatutnya diberi habuan lak tu seperti mana guan eng cakap

    ReplyDelete
  12. apa kejadahnya lah senang2 je si Pakatan sial nie nak mansuhkan BAFIA pulak..!
    diorg ingt diorg tu bgus sgt ke??
    pulak tu si guan eng racist tu blh pulak suruh bg si rafizi lembu tu habuan!!
    ape kes nk bg dia habuan pulak dah!!

    ReplyDelete
  13. blh pulak nak sama kan si lembu bangsat nie dgn PM kita???
    eh tolong sikitlah si rafizi lembu nie ibarat di bawah tapak kaki PM je tau tak!
    tak sma lgsg sama sekali!

    ReplyDelete
  14. PAKATN tak hbis2 buat hal..nak mansuh bafia lah ..mansuh diri kamu dlu .dah la diri sendiri pun tak betul..muka pun dah mcm lembu sakit..rafizi dgn anwar tak ubah mcm anak lembu dengan ibu lembu..patut la suka sgt pada lembu..hahaha

    ReplyDelete
  15. Is there something more?

    Yes, just millions more.

    Divert your attention to Rafizi’s case and you all will be busy talking about it. Quietly i will pocket millions more from LRT with my friend.
    Media will busy writing about Rafizi and forget that a pipe man is given the task to construct LRT.

    More????

    ReplyDelete
  16. Bro tolong promote artikel ni! http://1cilipadi.blogspot.com/2012/08/blogger-pemukul-isteri-membuat-fitnah.html !

    ReplyDelete
  17. semakin hari pembangkang kat malaysia ni makin bodoh...smpai bnda mcm ni pun diorng nak putar belit..

    tapi kan bro,ak rsa btul gak diorng buat,sbab diorng dh xde isu nk jtuhkan kerajaan bro,lagipun klau diorng xtlis psl bnda2 mcm ni alamak nya tak amsyuk la duit diorng bro..berapa erk??1.50 satu pos kan??agak2 la wei,xkn semata2 krn duit kau snggp nak jilat bntut kot..

    tonggeng bntut korang dh ler..kah..kah..kah..

    kesian ak kat pencacai2 pmbgkang ni,snggp jadi bodoh sbab nk prthankan pmimpin diorng..

    ReplyDelete
  18. Wei.. Pikir la rasional skit.. Lau rafizi x dedahkan pasl NFC ni dh tentu org atasan makin rakus mentiriskan duit rkyat.. Lg pon Isu NFC ni didedahkan b'mula dr Jabatan Audit tu sendiri! Pas dh x ngaku.. Barula dia dedahkn Acc smpi Ceo n ank berank kena.. Salah dia sbb x perasan yg bole kantoi Baifa.. Tp byk lagi kes Baifa kat dlm Msia ni dimana tokey-2 dh kaya raya songlap duit ke over sea pastu rykt yg tnggug hutang bank smpi mati!? (kes money laundering) lps 2-3 thn bukak balik comp ats nama lain then tipu rkyt lg.. Duit yg bnm free pon biasanya x smpi 30% yg dipulangkn pd investor! Ini korang kata Baifa melindungi! WTF!!

    ReplyDelete
  19. ANUAR NGAN RAFIZI NIE SAMA2 LEMBU....buat apa nk layan penkhianat negara nie x de guna buang masa dan tenaga jer....aku klu anuar ckp satu haram pon aku x pcy..kaki kencing......bg aku senang jer x perlu la anuar ngan rafizi lembu nie nk sibuk2 pasal orng...anuar harus perbetulkan moral dia dulu...dan si lembu nie harus cermin diri sendiri la dulu...sebelum mengata orng....

    ReplyDelete
  20. Satu lagi perbuatan UMNO yang akan menjadi kehancuran pada dirinya sendiri. Gerenti lebur di pilihanraya ini.Kerana lembu dan LRT UMNO binasa. Rafizi for finance minister. The people wills it

    ReplyDelete
  21. ho..ho..rafizi dh di sumpah jd lembu,mmg ptt pun...org cmni xptt hdup lg ats muka bumi ni...kasi laknat,mampus aje dia..
    rafizi dgn anuwar ni mmg ptt di sumpah jd lembu aku rs..penipu,sengaja nk mengkhianat negara..

    borhhhhhhhhhhhhhhhh.....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!