PENDEDAHAN EKSKLUSIF! KERAJAAN PAHANG JAMIN TIDAK AKAN ANIAYA MASYARAKAT ORANG ASLI DI SG. LELEH!

Kerajaan Pahang hari ini memberi jaminan tidak akan mengambil sebarang tindakan apatah lagi mengganggu mahupun mengambil tapak rumah di kawasan penempatan Orang Asli di Kampung Sungai Leleh terutama yang membabitkan projek mengeluarkan bijih besi.

Exco Penerangan, Sains, Teknologi dan Inovasi negeri, Datuk Mohd Sharkar Shamsudin ketika ditemui memberitahu, pentadbiran Pahang tidak pernah dan tidak akan menganiaya ataupun mengambil tindakan sebelum mengambil kira kepentingan dan juga kebajikan rakyat.

Katanya, kepimpinan negeri di bawah pentadbiran Barisan Nasional (BN) sentiasa menghormati dan menjaga kebajikan rakyat setiap masa dan turut memberi keutamaan kepada rakyat apabila melaksanakan apa-apa projek pembangunan.



“Sebelum ini, pernah ada projek yang kerajaan negeri telah luluskan tetapi kita tangguh dahulu sehingga mendapat persetujuan daripada penduduk di situ… jadi saya rasa tidak timbullah apa yang dikatakan tanah rumah penduduk Orang Asli di Kampung Sungai Leleh akan diambil.

“Saya beri jaminan sebagai wakil rakyat dan exco kerajaan negeri bahawa perkara ini tidak akan berlaku… kita sentiasa ambil pendekatan untuk berunding sekiranya berlaku apa-apa,” katanya.

Menurut Sharkar lagi, kawasan perlombongan yang diusahakan oleh anak syarikat kerajaan negeri, Mentiga Mining Sdn Bhd di Sungai Leleh adalah di atas tanah yang dimiliki oleh kerajaan Pahang.

Disebabkan di luar kawasan tersebut terletak perkampungan Orang Asli, maka wujud golongan-golongan yang cuba mengambil kesempatan melalui politik murahan dengan menyuntik cerita-cerita buruk berkaitan kerajaan negeri.

“Sebenarnya kerajaan negeri melalui RISDA telah bersetuju untuk membangunkan tanah berkenaan dengan mewujudkan tanaman kelapa sawit untuk dibahagikan hasilnya kepada keluarga Orang Asli yang terlibat.

Read more...

Gambar penuh insiden Lanchang, KLIK SINI

21 Responses to "PENDEDAHAN EKSKLUSIF! KERAJAAN PAHANG JAMIN TIDAK AKAN ANIAYA MASYARAKAT ORANG ASLI DI SG. LELEH!"

  1. pulak dah, pecahkan orang asli pulak... start dulu dengan parti, kemudian keluarga, sekarang masyarakat?? lepas ni apa?? negara?? oh no! SAY NO TO PAKATAN!

    ReplyDelete
  2. layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

    ReplyDelete
  3. mcm sial gampangf la diorang ni... tu br dapat sikit kuasa dah mula nak kaut habis.. x tau la bila dapat malaysia ni... ramai yg sengsara jadinya.... PR ni mmg pukimak haram jadah la.. kesian kat org asli tu... takkan la tanah diorang pun korang nak punggah gak

    ReplyDelete
  4. mcm nielah pakatan pny perangai..!
    ikot kepala diorg je..lgsg sikit pn tak pikir pasal rkyt..
    org asli pn depa tak lepaskan skrg nie..
    apa pny mnusia lah depa nie tak tau lah..

    ReplyDelete
  5. say 'NO' tp pakatan! never and ever say yes to them!!

    ReplyDelete
  6. ntah pahapa la si pakatan nie smpai masyarakat asli pn diorg dok kacau skrg nie..
    dah lah lgsg tak penah tolong rkyt, pastu menyusahkan rkyt lg adalah!

    ReplyDelete
  7. ORG ASLI PUN PR TAK NAK LPS MMG DASAR ANJING KURAP LAH DRG NI SEMUA

    ReplyDelete
  8. hah! pakatan reti tabur janji sahaja! BN jajnji ditepati! come on la... ketara sangat bila keluar isu ni dan baca... buat research sikit dan kita boleh tengok permainan pembangkang... artikel-artkel bersifat bias kepada pembangkang... sapa tipu sapa ni? pakatan memang sinonim dengan penipu rakyat!

    ReplyDelete
  9. Syukurlah dapat penjelasan dari orang UMNO.Lebeh 50 tahun memerintah tetapi kaum orang asli masih terpinggir dengan kerajaan UMNO/BN. Inilah yang dikatakan Janji Dicapati=setiap orang asli akan diberi capati untuk berbuka dalam bulan yang mulia ini.

    ReplyDelete
  10. pakatan2,perangai cam sial je..
    mereka buat ikut suka mereka je,yang penting mereka dapat keuntungan..
    rakyat nak jadi apa mereka x peduli,janji poket mereka kembung..
    dasar manusia sial yg tamak,penipu punya manusia..
    org asli pun mereka jadikan mangsa mereka,apa lah ada sngt ket org asli tu

    ReplyDelete
  11. dan-dan lah korang...
    rahsia korang dah terbongkar..
    rakyat dah mengetahui niat korang..
    tetiba tukar nak jadi malaikat..
    jamin konon last-last korang akan ambil juga untuk kepentingan korang sendiri....
    tiada hati perut dan belas kasihan..
    suka-suka hati je nak ambil hak orang

    ReplyDelete
  12. biasalah nak kaut unung dapat duit banyak-banyak boleh joli..
    simpan perempuan banyak-banyka syok apa ada banyak dari seorang...
    kan itu mmg perangai pakatan..
    xpernah cukup dgn satu..
    tapi kalau iye pun nak duit jgnlah macam haram sangat nak aniaya masyarakat asli 2..
    macam nie sikap korang kalau la korang perintah abis semua korang jual..
    silap-silap mak korang pun korang tipu dan jual

    ReplyDelete
  13. kalau pembangkang ni jadi kerajaan abes satu malaysia ni dipergunakan untuk penuhkan poket mereka.
    orang yang gila duiy dan kuasa ni memang tak layak nak memerintahlah.
    memang tak ada sikap prihatin langsung terhadap rakyat.sampaikan orang asli pon jadi mangsa.

    ReplyDelete
  14. pembangkang memang dasar selfish.
    diorang akan buat apa sahaja yang boleh membawa keuntungan kepda mereka, walaupon ia akan membawa keburukan kepada rakyat.
    mereka tidak berhati perut.
    tak pernah nak fikirkan tentang rakyat.diri sendiri didahulukan rakyat dikebelakangkan.ini lah perangai pembangkang.

    ReplyDelete
  15. PR bukan saja anak GAMPANG,tapi HEMPURAS!SAMPOLIMOK..tambah2budak pendek yg gila nak jadi MB.
    Tengok cara pemimpinnya bercakap semua raayat yg diperentah PR dah kaya raya belaka.
    Tetapi diKelantan dalam PAS dok kritik FELDA,x jumpa pulak tanah rancangan sebaik FELDA yang dibangunkan mengikut IDEA PAS walaupun dh 20th memerentah!

    ReplyDelete
  16. pr mmg dasar anak haramjdah pukimak hina btl krg ni mkn duit org kan tgk lah pr akan mati gulung tikar pru akan dtg ni......

    ReplyDelete
  17. babi btl org asli pun pembangkang x lepas..mcm nie nk perintah negara jgn mimpi lah

    ReplyDelete
  18. MACAM SIAL AJE PAKATAN NI, TAK HBS2 BUAT HAL LAGI. BARU ADA POWER SIKIT DAH TUNJUK WARNANYA CUBA BAYANGKAN KALAU MALAYSIA DI BAWAH PEMERINTAHAN PAKATAN HABISLAH KITA SEBAGAI RAKYAT

    ReplyDelete
  19. jangan nak porak perandakan tempat tinggal org asli,takkan kerajaan zalim nak tindas org asli sedangkan kerajaan negeri selalu menjags kebajikan rakyat. pakatan ni bila ada power sikit mulalah jadi anak haram tak sedar diri

    ReplyDelete
  20. nie la pakatan pnya game...sikit pow xtw nk jage kebajikan rakyat tp musnah kan lagi adalah...nie pakatan anak haram sial...
    yang kimak lagi orang yang sokong anak haram pakatan nie...buka la mata tengok pe pakatan nie buat...orang asli pow dorang xlepas
    sial pnya pakatan

    ReplyDelete
  21. da nampak kn bagaimana pakatan sangup tikam rakyat demi kepentingn mereka....pakatan haram semua mana pernah nak buat kebaikan demi rakyat
    yang dorg taw tekan rakyat sampai mampos...nasib rakyat da pandai da cam permainan yg di mainkn oleh pakatan...
    so pru kali ini kita kasi hapus semua pakatan2 punya jawatan dari malaysia...biar dorg xde kuasa nk menipu rakyat...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!