PENDEDAHAN BERAPI! MARI LIHAT BAGAIMANA PEGUAM PKR CUBA MENIPU ORANG ASLI DI LANCHANG, PAHANG!

Ingat lagi tak masa PRK Galas? Blog ini bersama-sama dengan rakan-rakan bloggers lain telah mendedahkan pasal Ladang Rakyat di Kelantan? Ingat lagi bagaimana kerajaan Isle pastu tukar kerajaan kebajikan menzalimi masyarakat orang Asli di Kelantan? Kalau tak ingat KLIK SINI

Bermacam-macam pendedahan kita lakukan. Korang klik link aku kasi tu dan korang akan ingat balik apa yang telah kerajaan Kelantan buat pada masayarakat orang Asli. Berbekalkan dendam dan pendedahan yang telah kita lakukan itu. Maka PKR Pahang telah melakukan sesuatu yang luarbiasa.

Mereka telah ke kawasan orang Asli di Lanchang dan menghasut rakyat disana untuk menentang kerajaan, mereka tipu rakyat disana dengan menggunakan peguam-peguam PKR yang tidak bertanggungjawab. So aku nak share dengan korang tentang pendedahan yang dilakukan oleh Perak Today seperti dibawah:

“Ada seorang peguam yang juga merupakan ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) datang menemui masyarakat Orang Asli di sini dan telah memanipulasikan isu pelaksanaan projek bijih besi di Kampung Sungai Leleh”.

Demikian dakwaan Tok Batin Kampung Sungai Leleh, dekat Lanchang, Sedi Chanak, yang begitu kecewa kerana wujudnya individu yang sanggup mengambil kesempatan serta mengeksploitasi masyarakat Orang Asli di kawasan itu.

Krisis berkaitan tanah dan wilayah adat Orang Asli di Pahang yang berlaku yang didakwa telah diceroboh syarikat milik kerajaan negeri ternyata telah berjaya dimanipulasikan Pakatan Rakyat dalam usaha untuk menyuntik perasaan benci masyarakat pribumi itu terhadap kepimpinan negeri.



Menurut Sedi, kedatangan seorang individu yang dipercayai berperanan sebagai peguam kononnya untuk membela nasib Orang Asli kawasan itu rupa-rupanya telah disalahgunakan oleh individu terbabit.

“Dia (peguam) adalah salah seorang ahli PKR dan datang ke kampung kami kononnya untuk membela hak Orang Asli…apa yang dilihat rupa-rupanya peguam ini mempunyai misi negatif dalam menghulurkan bantuan.

“Ketika itu saya difahamkan, peguam terbabit telah meminta senarai nama penduduk yang membuat bantahan kononnya sebagai bukti bilangan peserta RISDA yang membantah dengan pelaksanaan projek untuk mengeluarkan bijih besi oleh anak syarikat kerajaan Pahang, Mentiga Minning.


Untuk melihat gambar penuh di Lanchang, KLIK SINI

28 Responses to "PENDEDAHAN BERAPI! MARI LIHAT BAGAIMANA PEGUAM PKR CUBA MENIPU ORANG ASLI DI LANCHANG, PAHANG!"

  1. Apa salahnya. Sebelum ini mereka kena tipu dengan UMNOpig, sekarang giliran PKRpig pula. Itulah dikatakan '1Malaysia'=Janji DiCapati!

    ReplyDelete
  2. ko ni mmg pukimak tahap babi la anon 11.12.. ko ni LGBT ke???? duit kerajann bg ko sapu PKR bg ko sapu gak ka... dasar babi pukimak yg x tau beza halal n haram sedap je ko tulis yg UMNo tipu oprg asli.. ko tau x yg dah byk UMNO bt utk majukan org asli tu.. dari x reti membaca smpi dah ada yg jd dr... ko ingat klu dioatrng tu x de bantuan bleh ke smpi tahap macm tu?? woi!!!! pikir lah sikit

    ReplyDelete
  3. x habis2 PKR ni dlm cubaan diorang menipu rakyat.. kali ni yg jd mangsa org asli plak.. diorang ingat org asli tu bodoh mcm si lembu rafizi ke??? silap byk la woi.. diorang tu dah pandai disebabkan jasa kerajaan UMNO yg memberi pendidikan kat dioarng tu... silap tempat la ko g raih undi tu... klu ye pun terdesak sgt jgnlah smpi mcm tu skali .. kesian aq tgk tp bila dah mcm ni naik meluat pun ada.. rasa mcm nal ludah je kat depan muka.......

    ReplyDelete
  4. biasa la nie semua permainan pakatan sial...woi anon lu ckap tu baik2 sikt sial...bila masa umno nipu rakyat?yang dok tolong rakyat sekarang siapa dia?bapak ko ke anuar ibrahim and pak nik ajis?
    kimak tol la anjing2 pakatan smua nie...korang boleh sokong anjin2 pkr dengan pe dorang buat...agak2 la wei
    lau nak pancing undi pow anjing buat la kebaikan untk rakyat..baru la rakyat ada keyakinan..

    ReplyDelete
  5. nmpknya orang asli di lanchang lebih pandai dari ahli PKR..ahahaahhaha..tak sangka ak bdoh bnr pmimpin PKR ni..nmpk sgt dh terdesak undi nak menang..

    ReplyDelete
  6. da nampak kn bagaimana pakatan sangup tikam rakyat demi kepentingn mereka....pakatan haram semua mana pernah nak buat kebaikan demi rakyat
    yang dorg taw tekan rakyat sampai mampos...nasib rakyat da pandai da cam permainan yg di mainkn oleh pakatan...
    so pru kali ini kita kasi hapus semua pakatan2 punya jawatan dari malaysia...biar dorg xde kuasa nk menipu rakyat...

    ReplyDelete
  7. bulan lepas ada pengurus bahagian pembangkang jumpa saya,dp cerita nak keluar n masuk umno.tapi ajk umno cakap kalau nak duit tak payah.kenapa bodohnya ajk ni.bukan dirisik dulu berapa ramai SU bahagian ni boleh bawa ahli.dah letih aku bagi kosenling pasal ni.ramai sekarang rakyat yang dah pening tengok pembangkang buat krenah,dan rakyat dah tau islam akan rosak kalau pembangkang menang pru 13.

    ReplyDelete
  8. bukan nak masuk berdakwah
    kencing kuat!

    ReplyDelete
  9. sial lah orang pkr ni perangai macam pukimak tak lepas dengan orang biasa dengan orang asli pun nak buat hal apa sanggatlah yang dia ada pun sanggop kau nak tipu dia orang. kau ingat orang asli tu bodoh snnggat ke macam kau dia orang pun dah tau pkr ni kaki pembohong

    ReplyDelete
  10. pukimaklah kau anon.11.12 kau tak nanpak ke apa yang kerajaan buat. apa yang kerajaan nak tipu kat dia orang macam-macam kerajaan dah membantu pada orang-orang asli ni ada kau dengar orang asli duduk bawah jembatan atau kaki lima banganlah kau ni.pkr tu bodoh sampai saudaramara dia orang pun orang pkr pecahbelahkan macam ni ke pkr nak memimpin negara

    ReplyDelete
  11. anon 11.12 ko ni btl2 sial lah mcm haramjadah je kn ko x nampak ke pkr tu mmg keje die menipu je ..kalau org buta sekali pun taulah umno mcm mana brp byk kerajaan dh tlong rakyat tp korg x nampak jgk kn sbnrnya bkn x nampak tp buat2 x nampak kan...

    ReplyDelete
  12. Disbbkan ada org mcm anon11.12 ni lah pakatan makin lama makin menjadi perangai drg semua..... Asik bodohkan org je emmmm.... Kdg2 aku trerpk gak org2 ni semua tak nampak ke kejahatan pakatan atau drg bodoh sgt sampai tak tau apa

    ReplyDelete
  13. x boleh blah betul,orang asli pun mereka xnk lepas.....org biasa dah x termakan penipuan PKR so mereka cuba plak nk menipu org asli,org asli bkn nye bodoh nk termakan cakap si PKR ni.....org asli pun tahu sapa yg banyak tolong rakyat dan sapa yg banyak menyusahkan rakyat,org asli ni bkn jenis manusia yg x kenang budi......nmpk sngt PKR ni terdesak nk mencari undi,dengan org biasa dah x boleh pancing so mereka cuba la plak pancing org asli......dasar manusia sial yg suka menipu,sampai ke mampos pun menipu gak

    ReplyDelete
  14. anon 11:12 ni mmg baruah pkr betul la,perangai memang celaka haramjadah punya....bila masa UMNO tipu mereka sebelum ni,UMNO sentiasa tolong rakyat......bapak ko ke yg bg pendidikan kat org2 asli tu,UMNO gak yg bg......PKR tau nk menipu rakyat sama macam ko anon sial,jgn nk sembang kencang sngt.....bg la bukti kalau ada UMNO menipu org asli,otak sama macam rafizi.....semua otak lembu punya

    ReplyDelete
  15. teruk betul perangai orang PKR ni,orang asli pun mereka tak lepaskan...orang asli pun mereka nak menipu jugak,orang asli pun PKR nk jadikan mangsa mereka...cukup2 la menipu rakyat wahai PKR,apa yg korang dapat dengan menipu rakyat...bulan puasa pun korang masih nak menipu,korang tak takut ke...dunia ni bukan kekal pun,sementara ja pun...bawak2 la bertaubat selagi ada masa

    ReplyDelete
  16. ish3 mmg kurang ajar sggh lah PKR nie!!
    perangai dan tindakan mereka mcm longkang je! mereka nie mmg mnusia yg busuk..
    mereka nie bkn stkt hati je busuk, tapi otak pn busuk jgk!
    dah tak tau nak buat apa skrg org asli pulak sasaran mereka..
    mereka nie mmg tak pernah nak puas ati lgsg..ada je bnda bodoh yg mereka nk buat..!

    ReplyDelete
  17. anon 11.12 AM,

    makan jangan sebarang makan,
    cakap jangan sebarang cakap!

    ikut sedap mulut kau je ye nak ckp UMNO mcm tu..
    aku tau lah yg kau tu mmg anjing PKR jd tak pyh lah nk menunjuk sgt kat sini..
    PKR tu mmg dah sah2 sebuah parti yg kuat menipu rkyt..drpd menolong rkyt dia lbh suka membebankn dn menyusahkan rkyt adalah!
    semua org dh nmpklh wrna PKR tu yg sbnr..

    ReplyDelete
  18. LGBT = PAKATAN
    PENIPU = PAKATAN
    TABUR JANJI = PAKATAN
    KHIANAT NEGARA = PAKATAN
    AGAMA DIBULI = PAKATAN
    GOLONGAN KOMUNIS = PAKATAN
    WAKIL RAKYAT BACUL = PAKATAN

    gempak gila pakatan weh!

    memang gali kubur sendiri sahajalah pakatan! PRU 13 ni kau tak bernyawa...

    ReplyDelete
  19. ini baru kes orang asli di lanchang bro, dan PKR kawal... dah huru hara aku tengok, asyik-asyik PKR pakai peguam datang cakap pong pang pong pang... padahal lawyers are lyres! beza dia aw sahaja! kesian rakyat ditindas oleh PAKATAN ni!

    ReplyDelete
  20. ishk3 orang asli pun korang tidak lepas..
    apa punya manusia lah korang nie semua orang korang nak tipu..
    tidak cukup lagi ke duit korang sapu..
    yang ada gampang tuduh UMNO makan duit tipu rakyat mana bukti wei...
    dah senang lenang je korang selama nie kerajaan bagi bole plak korang kata macam-macam..
    oh yang pakatan buat nie betul la?????????

    ReplyDelete
  21. pakatan kalau bab-bab menipu depa mmg boleh menang anugerah..
    ntah-ntah lawyer yg pergi 2 hanya orang kampung upahan mereka..
    ntah-ntah SPM pun tidak lulus..
    haila korang nie nak menipu pun bijak-bijak la sikit..
    cari orang yang bijak nie lawyer tidak lepas SPM hahaahahah...
    ternya pakatan semua tidak berpelajaran..
    pandai lagi orang-orang asli di lanchang 2..
    wei malu la pergi cepat gantung diri dekat pokok tauge...
    hahaahahahah

    ReplyDelete
  22. cukuplah xperlu sokong umno..
    korang lagi banyak tipu dan makan duit rakyat lepas itu dekat depan nak jadi hero...
    bla la

    ReplyDelete
  23. teruk sungguh,dahlah orang-orang lain banyak korang tipu.
    orang asli pon korang jadikan mangsa korang.
    yang lebih teruk lagi boleh pulak upah peguam nak pergi hasut orang asli.perangai dah sebijik macam syaitan.keje menghasut orang je

    ReplyDelete
  24. pkr dengan syaitan sama ja.
    segala kejahatan memang mereka lakukan.
    tak abes-abes nak tipu orang.
    anon 11:12 ko tu pon macam setan jugak.umno tak menipu orang macam pembangkang lah.semua janji yang umno buat semua ditepati.bukan macam pembangkang yang hanya tahu nak buat janji-janji palsu je.

    ReplyDelete
  25. orang asli pon dijadikan mangsa,dahsat-dahsyat.
    memang nampak sangat lah yang pembangkang ni desperate tahap gila babi.
    orang-orang pkr ni semua terlebih ilmu kejahatn sebab tu lah boleh pergi buat kerja hasutan ni.bulan-bulan ouasa ni semua syaitan kene ikat,tapi ada lagi syaitan yang bertopengkan manusia yang kerjanya menghasut orang iaitu PKR,PAS dan DAP.

    ReplyDelete
  26. Janji BN tabley pakai

    ReplyDelete
  27. fitnah fitnah fitnah itu jer kerja tau buat PAKATAN haram jadah sehingga org asli pun dia nak bohong..teruk..barang kali sejak lahir dari perut ibu lg dah bohong mak bapak tak ajar ker...bodoh betul

    ReplyDelete
  28. pkr nie x habis2 ngan menghasut rakyat..dr presiden sampai la penasihat..kerja nk fitnah orng jer...ini umno la bukan kerajaan harami jadah mcm lu orang la...kerajaan kami telus bkn mcm kerajaan korangg la...penuh dngn tipu helah pada rakyat..baru dapat negeri selangor yg kaya 1 nie pon hbs korangg punyer balaci sapu pasir....nie nk perintah malaysia??aku rasa terang la balak ngan biji besi yg ada kat malaysia nie korangg kerja kan...silap2 orng asli pon korangg halau mcm tu jer....orng asli skrng berpelajaran la wey bkn mcm korangg la x de pelajaran bodoh mcm rafizi lembu.......

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!